Tänään oli aivan HIRVEÄ aamu, vein lapsen eskariin ja.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä meni kaukosäädin sillä 'pilalle' kun kesti pattereiden vaihto liian kauan. Pitäisi 15sekunnin sisällä saada uudet patterit paikoilleen kun on vanhat nyppässy pois

Alkuperäinen kirjoittaja se yksilukkopesäinen;22900038:
Totta, tuo viesti tuli vasta kun kirjoitin omaani. Mutta silti, ei siinä mitään outoa ole, jos lukkopesä ei toimi. Toki nyt vähän epäilyttää tuo ap, jolla tosiaan on ne kaikki kolme lukkopesää rikki ;-)

Sitä vaan on ihmisiä, jotka eivät välitä mitään korjata tai huoltaa ennenkuin on aivan viimeinen pakko eli mikään ei toimi. Tai ei korjata sittenkään, vaihdetaan uuteen jotenkuten toimivaan halpaan romuun. Samat ihmiset sitten aina ruikuttavat kuinka mikään ei kestä (ei kai, kun ei ikinä mistään pidetä huolta, joku ikiliikkuja pitäisi varmaan olla) eikä kannata ostaa kuin joku romu sen takia, kun hajoaa kumminkin. Tämä ei koske pelkästään autoa, vaan lähes kaikkea heidän elämässään.

se yksilukkopesäinen, meillä takakontti toimii vain jos ovet ovat auki - jos ne ovat kiinni ( kuten nyt
kävi ) niin takakontti on ja pysyy kiinni.

Mii, niin kai se on nytkin edessä, että auto on vietävä Citroen huoltokorjaamoon, mutta siitähän ne ongelmat kanssa syntyvät. Että jos auto on siellä huollossa, niin miten minä yliipäätään pääsen hakemaan auton, kun se on kunnossa. Lisäksi ei ole hääviä, jos auto viedään tänään huoltokorjaamon pihalle, niin sinnehän menee sitten auton mukana ne tärkeät tavarani (lompakko ja kännykkä) ja en tiedä milloin ne sitten taas saan takaisin itselleni. Kolmas kamala asia on se, että jos en pääse ensi viikollakaan kouluun, niin ei hyvä heilu. Jäisi paljon tärkeitä tunteja väliin ja en tiedä mitä sitten koulunkäynnistä enää mahtaa tulla mitään. Että ei ole nyt
lainkaan hyvä mieli :((

vieras, miehen mielestä nämä käytetyt autot ovat ihan ok valinta, hänen mielestään uutta ei kannata hankkia. ja minkä mielipiteen hän jostain asiasta on ottanut, niin sitä päätä ei sitten käännetä. on vain toimittava, kuten hän haluaa. välillä ottaa kyllä hieman pattiin, kun hän haluaa useassakin asiassa olla välttämättä tiettyä mieltä ja hän ei ota kuuleviin korviinsa minun
mielipidettäni.

Kuten nyt tämäkin auton oviongelma, hän vain päivitteli ja ihmetteli miten näin voi käydä ja olenko asentanut patterit väärinpäin avaimeen. Sanoin, että en ole itse niitä asentanut, vaan ne laitettiin kelloliikkeessä ja siltikään ne eivät toimi.

Jos miehesi vaatii vanhan romun ostamaan, niin sitten vaadit häneltä, että siitä myös viat korjataan tai viet sen itse korjattavaksi.

Hommaat lukkosepän aukaisemaan sen oven, että saat tavarasi sieltä ulos. Jos ovat vielä tallella, joku pitkäkyntinen on voinut jo murtautua sinne, jos ovat vähänkään houkuttelevan näköisesti esillä.

Ei ole sentään sellainen vanha romu, minkä oven saa vaikka teelusikalla auki, kuten Karpo joskus osoitti :D

vieras, no en tiedä, häviävätkö tavarat välttämäti, kun auto on koulun pihalla ja siellä on jatkuva trafiikki. ja en minä nyt täältä kotoa enää koululle uudestaan pääse, matkaa on sen verran. nyt on vain odotettava, että mies tulee töistä kotiin, menee luultavasti iltamyöhään. sitten katsotaan mitä autolle voidaan tehdä. kännykkä tosin on apukuskin penkillä näkösällä ja lompakko on käsilaukussa siinä vieressä.

[QUOTE="Minttu";22900067]meillä meni kaukosäädin sillä 'pilalle' kun kesti pattereiden vaihto liian kauan. Pitäisi 15sekunnin sisällä saada uudet patterit paikoilleen kun on vanhat nyppässy pois[/QUOTE]

Tätä mäkin sanoin, mutta ap ei ole huomioinut asiaa mitenkään. Osasiko lukkoseppä vaihtaa patterin tarpeeksi nopeasti?

vieras, ei se noin nopeaan niitä sisälle saanut. kun hän ensi otti vanhat pois, sitten haki läheisestä lootasta uudet patterit ja sitten vasta laittoi ne paikalleen.

tai no, kun kävin kokeilemassa ensin koululla, että toimiiko avain ja eihän se toiminut.
niin kun se henkilökuntaan kuuluva tyyppi käytti minua vielä uudestaan siellä kellosepänliikkessä, että voin viedä ne uudet patterit pois ja saan rahat (eskariopen) takaisin. niin se liikkeen
omistaja vielä kerran kokeili, että saako hän valoa palamaan avaimessa. kerran se välähti ja
sen jälkeen ei enää.

Kyllä tos oikeesti vähän paniikkia lykkää..Mulla joskus aikanaa kun joku lapsista oli vauva,meni keskuslukitus lukkoon niin et laitoin vauvan autoon,heitin avaimet etupenkille et sain kaukalon turvavyön kiinni,laitoin takaoven kiinni ja kuulu surahdus nin keskuslukitus meni päälle ..Eli mul oli vauva,avaimet lomsa puhelin autos ja ovet lukossa.Ja olin siis kaupasta lähdössä hakee kerholaista kerhosta.Kyllä siinä vaan meinas paniikki iskeä päälle.Onneks yksi ystävällinen setä tuli heti apuun,soitti lukkosepän paikalle..

"mä", ihanaa rakas ystävä että ymmärrät!! kyllä minä olen vieläkin täällä paniikissa edelleen, kun en tiedä milloin saa lompsan, kännykän ja koulutavarani takaisin? saatikka, että miten auton ovet ylipäätään saadaan auki? ja kun ei vielä edes tiedä, että milloin mies tulee illalla kotiin. niin on olotila kuin olisi hukassa ja eksyksissä. huoli on myös kova, että miten koulun nyt käy, jos auto jouduttaisiinkiin viemään huoltokorjaamolle, niin en tiedä miten haen auton sieltä pois ja milloin ylipäätään pääsen kouluun taas menemään.

Itse varmaan ilmoittaisin miehelle että pyydän lukkosepän paikalle että saan tavarat pois.(mikäli siis pääsen jostain soittamaan).
Kuitenkin jos mies on vasta illalla kotona, niin johan se koulu on tyhjentynyt ja puhelin ja käsilaukku houkuttelee varkaita.

Ottakaa yhteyttä johonkin autovarkaaseen niin takuulla saatte ovet auki :D No ei vaan, kyllä kai se asia jotenkin hoituu :)

Mun täytyy tunnustaa että näin talvisin pidän auton ovia auki. Tai siis kuskin ovea. Mulla siis sellainen vanha auto jossa ei kaukosäädintä edes ole. Se vaan jäätyy se lukko pienilläkin pakkasilla ja aina sitä pitäis olla rassaamassa. Siinäpähän sitten varastavat auton jos se jollekin kelpaa :D Varkaat saa ovet auki, oli ne sitten lukossa tai ei.

meille kävi samalla lailla toissa vuonna, mut vika oli auton akussa, ei avaimessa! ei mitään ennakkovaroitusta antanut niin siihen se simahti ABC:n pihalle pizzan hakureissulla. Ei auttanu ku uus akku vaan laittaa niin johan pelas taas :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;22899560:
Opelissa esim kaukosäädin saattaa olla sellainen, että toimii vasta kun laitat sen avaimen virtalukkoon ja laitat virrat päälle, kerran painat kaukosäätimestä lukot kiinni ja auki, sitten taas pelitää ihan normisti.

VOI KIITOS! :flower: Mä oon jo yli puolvuotta kironnu ku tossa rotiskossa ei enää toimi kaukolla ovet (mikä on v-mäistä kun ei tosiaan ole kuin se yksi lukkopesä). Nyt painelin samantien autotalliin testaamaan, ja taas toimii :D.

Jos saat mieheesi yhteyden, niin pyydä että soittaa sinne paikalle lukkosepän joka saa ne auki. Jos sattuisi olemaan sen verran ystävällinen, että hakisi sinut sinne samalla. Jos sattuu kotona olemaan rahaa, niin pääsethän sinä sinne taksillakin. En mä haluaisi jättää käsilaukkua... autoon viikonlopuksi. Itse olisin jo kyllä soittanut seppää paikalle heti aamusta.

Vara-avaimesta: ei meilläkään ole autoon ku 1 avain ja takakonttia ei saa tällä hetkellä edes auki.
Auto on tosin niin vanha että ei ole mitään kaukosäätimiä.

Täällä on monesti keskusteltu asiasta, voiko lapset jättää autoon siksi aikaa ku käy pikaisesti kaupassa. En kyllä jättäisi edelleenkään. Onneksi Ap:llä ei ollut pikkuista autossa.

dfdf, tämä ei todellakaan ole provo, mutta pidä sinä pääsi. Minusta tuohon autoon ei ole vara-avainta, tai en minä ainakaan tiedä missä se on.

vieras, ovi ei todellakaan aukea manuaalisesti lukosta, avain vain pyörii lukossa. takakontin saa auki, vain jos ovet ovat auki - ei mitenkään muuten.

"anni", en minä voi nyt kenellekään soittaa, koska kännykkäkin on autossa - lompakon lisäksi. pakko tässä on vain odottaa miestä kotiin saapuvaksi ja sitten koettaa saada auto kotiin tai huoltokorjaamolle.

Silvia Logo, kun ei ole sitä kännykkää nyt, kun se jäi sinne autoon. Joten on vain odotettava tässä iltaan asti, että mies tulee kotiin töistä ja sitten mietittävä mitä tässä tehdään? Ei kyllä olotila kovin kiva ole, kun lompsa ja kännykkä on autossa, mutta ei voi mitään.

[QUOTE="vieras";22901101]Siis en tajua et mikään ovi ei aukea manuaalisesti. Kyllä kait vähintään 2 lukkoa on tai sit peräkontin kauttakin voi yrittää..[/QUOTE]

ei ne nyt vaan aina oo kunnossa, että aukeasi.. meille sattu samoin ku ap:lle ja toisen avaimen kaukosäädin ei toiminut silloin ja auton ainoa lukkopesä oli survottu rikki.. ei saanut ovia manuaalisesti auki.. ja konttiinkaan ei päässyt manuaalisesti..

teisu, hyvä, että ymmärrät ongelmaani. tämäkin auton kottero on juuri siitä ongelma kanssa, kun jos auton ovet ovat auki, niin takakonttikin aukeaa, mutta kun ovet ovat kiinni, niin kontti on ja pysyy kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22899372:
creme b, citroen xantia meribel

o-O minulla on ollut elämässä tietysti isompaakin vaikeutta, kuin tämä auto-ongelma, että älä siellä viisastele.

vieras, mies on hoitanut kaikki tähän autoon liittyvät ongelmat, ei ole minun tarvinnut niihin koskaan puuttua. vara-avaimista en tiedä yhtään mitään, niitä ei kai ole.

Millä sama homma xantiassa.lukot ei toimi kuin sillä säätimellä,olenkin miettinyt milloin sekin hajoaa=/

Yhteistyössä