Tänään Hesessä nähtyä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrjänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yrjänä

Vieras
Eli pakko vähän tilittää,,
Menin mieheni ja poikani kanssa siis syömään. Mieheni meni tilaamaan ja me pojan kanssa istuimme pöytään odottamaan. Mulla oli koko ajan näköyhteys kassajonoon. Mieheni perään tuli 2 miestä 2 lapsen kanssa. Pojista pienempi yllättäen oksensi siihen lattialle. Aikuisista kumpikaan ei huomanneet tilannetta. Poika oli erittäin hätääntyneen näköinen ja katsoi veljeään pelästyneen näköisenä. Toinen miehistä huomasi oksennuksen lattialla ja vei pojat pöytään. Kohta toinenkin miehistä tuli tähän ja kysyi oksentaneelta pojalta miksei tämä ollut sanonut mitään. Mies sitten totesi, etteivät he nyt voi jäädä sinne ja hävisivät paikalta..

Ok, oksennus jäi siihen keskelle kulkuväylää (melkein kassan eteen). Kumpikaan seurueen aikuisista ei vaivautunut sitä siivoamaan, eikä edes asiasta hlökunnalle mainitsemaan..

Mieheni sanoi kassalle asiasta ja hän oli sanonut "ai jaa"..

Seurailin kun asiakas toisensa jälkeen levitti oksennuslammikkoa huomaamattaan jaloissaan. Jotkut huomasivat ja väistivät sen. Mutta eipä kukaan tullut sitä siivoamaan.
Tässä hiljattain omassa perheessä riehui Noro ja tuli otettua selvää sen pöpön sitkeydestä.. Arvatkaapa iljettikö pelkkä ajatus siitä, että tuossa oli kyseessä Noro :(
Niin siis.. Ärsytti kaikkien välinpitämättömyys!!! Etenkin ravintolahlökunnan! Kylläpä oli kiva syödä siinä..

Oliko paikassa esim vain kassa ja keittiöihminen? Jos oli, on mahdotonta siinä jonon seistessä siivota niitä... Todella kivaa tuollaiset vanhemmat jotka ei itse vaivaudu....huh huh..

Alkuperäinen kirjoittaja yrjänä:

Niin siis.. Ärsytti kaikkien välinpitämättömyys!!! Etenkin ravintolahlökunnan! Kylläpä oli kiva syödä siinä..

Oliko siellä sitten jotain ravintolahenkilökuntaa ? Jos olikin, niin ei asiakkaille kuulu jonkun hampurilaiskioskin siivoaminen.

Voi sitä poika-parkaa. :( Ja kyllä tuosta olis varmaan jonkun huomautuksen ravintola saanut jos jollain ihme tuurilla olis just terveystarkastaja sattunut paikalle. Kyllä kai ihmiset sen olisi ymmärtänyt, että oksemmukset on pakko siivota pois, vaikka jono vähän seisoisi.

ei se kyllä vanhempien homma ole siivota,mutta kyllä siitä olis pitänyt kertoa henkilökunnalle. ei siinä kauaa olis mennyt kun joku olis heittänyt kumihanskat käteen ja ottanut enimmät papereilla pussiin ja sitten mopannut.mietityttää hiukan paikan muu hygienia...

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Oliko paikassa esim vain kassa ja keittiöihminen? Jos oli, on mahdotonta siinä jonon seistessä siivota niitä... Todella kivaa tuollaiset vanhemmat jotka ei itse vaivaudu....huh huh..

Käsipyyhepapereillako se oksennus olisi siitä pitänyt koota pois? Olisin sanonut henkilökunnalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hlökuntaa:

Oliko siellä sitten jotain ravintolahenkilökuntaa ? Jos olikin, niin ei asiakkaille kuulu jonkun hampurilaiskioskin siivoaminen.

Mitä sekoilet? Ei varmaan asiakkaille, mutta niiden jotka sen aiheutti olisi mielestäni ollut kohteliasta siivota ne oksennukset pois. Haluisitko itse ostaa ruokaa paikasta jonka lattia on oksennuksessa??

Alkuperäinen kirjoittaja oivoi:
Voi sitä poika-parkaa. :( Ja kyllä tuosta olis varmaan jonkun huomautuksen ravintola saanut jos jollain ihme tuurilla olis just terveystarkastaja sattunut paikalle. Kyllä kai ihmiset sen olisi ymmärtänyt, että oksemmukset on pakko siivota pois, vaikka jono vähän seisoisi.

Ja ei tasan ymmärrä, itse olen moisen virheen tehnyt ja sain sitten kuulla kuinka V***n hidas ammattitaidoton jne olen. Ja kuinka paskasti on asiat kun ei ole tarpeeksi henkilökuntaa(joo arvasinkin päivän alussa että joku oksentaa lattioille ja vanhemmat ei viitsi edes pahimpia pyyhkäistä)
Enää en siivoa, kun vasta sitten jonon loppuessa. Niin ikävän kokemuksen asiakkaat antoivat minulle.

Hyh! :x

Tuli tuosta mieleeni eräs ravintolareissu. Kävimme syömässä ja ruokailun päätteeksi tyttö sai jotenkin maitolasinsa pudotettua lattialle.
Siihen tuli siivooja kun tehtiin lähtöä. Ensin se pesi sen lattian ja se vesi sankossa oli ihan harmaata, no se uitti rätin siellä sankossa ja pyyhkäisi pöydän sillä ihan samalla rätillä. Huh huh. |O

Alkuperäinen kirjoittaja Hlökuntaa:

Mitä sekoilet? Ei varmaan asiakkaille, mutta niiden jotka sen aiheutti olisi mielestäni ollut kohteliasta siivota ne oksennukset pois. Haluisitko itse ostaa ruokaa paikasta jonka lattia on oksennuksessa??

Siis nimenomaan niiden miesten olisi kyl pitänyt se siivota!! Niin ja tosiaan se poika säälitti. Ihan selkeestikään ei uskaltanut asiasta niille miehille mainita..

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Hyh! :x

Tuli tuosta mieleeni eräs ravintolareissu. Kävimme syömässä ja ruokailun päätteeksi tyttö sai jotenkin maitolasinsa pudotettua lattialle.
Siihen tuli siivooja kun tehtiin lähtöä. Ensin se pesi sen lattian ja se vesi sankossa oli ihan harmaata, no se uitti rätin siellä sankossa ja pyyhkäisi pöydän sillä ihan samalla rätillä. Huh huh. |O

Hyi helevetta..

no henkilökunnalle se siivous kyllä kuuluu, eikä asiakkaalle. Vaikka ihan kohteliasta tietenkin ois enimmät pyyhkäistä mutta siihen tarttis paperia ja roskiksen viereen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Ja ei tasan ymmärrä, itse olen moisen virheen tehnyt ja sain sitten kuulla kuinka V***n hidas ammattitaidoton jne olen. Ja kuinka paskasti on asiat kun ei ole tarpeeksi henkilökuntaa(joo arvasinkin päivän alussa että joku oksentaa lattioille ja vanhemmat ei viitsi edes pahimpia pyyhkäistä)
Enää en siivoa, kun vasta sitten jonon loppuessa. Niin ikävän kokemuksen asiakkaat antoivat minulle.

Joo, tiedän kyllä että varsinkn missä tahansa kassalla ne asiakkaat on ihan kusipäitä, heidän "kiireensä" pitäis mennä ihan kaiken edelle, mutta tossa vaiheessa sanoisin ihan suoraan, että haluutko sitten mielummin syödä oksennuksen seassa kun se kulkeutuu jengin jaloissa ympäri ravintolaa. Sanoisin siläkin uhalla, että asiakaspalvelija ei saisi sanoa missään tilanteessa asiakkaalle vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no henkilökunnalle se siivous kyllä kuuluu, eikä asiakkaalle. Vaikka ihan kohteliasta tietenkin ois enimmät pyyhkäistä mutta siihen tarttis paperia ja roskiksen viereen.

Mut kaikista hölmöintä on kyllä vaan poistua paikalta.. Olen itse ollut yökerhossa töissä, jossa siivoilin useasti kännioksennuksia. Niistä oli tapana periä asiakkaalta "siivousraha", jonka myös yleensä nätisti maksoivat. Hyi niitäkin aikoja :(

No kyllä mä pyytäisin jonkun paperitupon niiltä kassalta jos lapseni oksentaisi lattialle. Ehkä minua ei niin kuvota se oman lapsen oksu...laittaa nyt toiset siivoomaan. Musta ei vaan kuulu henkilökunnalle siivota kusta, paskaa tai oksennusta jos lapsi sen sinne tekee(eikä varsinkaan aikuisen)
Kuuluu jo ihan perus käytöstapoihin..
En kehtaisi laittaa muita siivoomaan lapseni oksennuksia pitkin lattioita!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mut kaikista hölmöintä on kyllä vaan poistua paikalta.. Olen itse ollut yökerhossa töissä, jossa siivoilin useasti kännioksennuksia. Niistä oli tapana periä asiakkaalta "siivousraha", jonka myös yleensä nätisti maksoivat. Hyi niitäkin aikoja :(

Tuon maksun voisi laittaa myös ravintoloihin jos ei itse halua pyyhkiä.

Yhteistyössä