TAMPERELAISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MIE:
Ettei nekään vaan loppujen lopuksi ole ollut suomalaisia juoppoja jotka siellä on mellastanut;)

Mamut häiriköivät kerrostaloissa, koska kaikki eivät osaa elää hiljaa. Ovi auki rappuun koko päivän, imuroidaan ja huudatetaan musiikkia. Vastapäätä asuu näiden mamujen tuttavaperhe, ja heillä sama homma. Lapset juoksevat koko päivän asunnosta toiseen.

Mamulapset on usein kasvatettu ihan eri tavoille kuin suomalaiset, koulussa ensimmäinen luokka saattaa mennä siihen että yritetään opettaa lapsille alkeellisia käytöstapoja. Kieltä eivät välttämättä osaa, joten he vievät leijonanosan opettajan ajasta. Kaikki mamut kun eivät laita lapsiaan virikehoitoon, vaikka se tekisikin lapsille erittäin hyvää sekä kielen oppimisen että suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutumisen kannalta.

Tämä ei TIETENKÄÄN päde kaikkiin mamuihin, mutta kyllä mamuvaltaisella alueella on aina enemmän ongelmia näiden asioiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Joku mainitsi muuten Annalan.... Siellä on ainakin yksi sellainen pien kerrostalo mihin EN muuttaisi... Aika huvittavan näköisiä parvekkeita, autonrenkaita ja paistinpannuja roikkuu parvekkeilta. Ja yhden talon ikkunat vuorattu foliolla?!! :laugh: Opiskelijoita vai mitä lie? Huvittava näky kun autolla ajellu ohi parit kerrat :D

Se on teekkaritalo, joka puretaan lähitulevaisuudessa. Siellä ei taida olla enää asukkaitakaan.

Joku mainitsi muuten Annalan.... Siellä on ainakin yksi sellainen pien kerrostalo mihin EN muuttaisi... Aika huvittavan näköisiä parvekkeita, autonrenkaita ja paistinpannuja roikkuu parvekkeilta. Ja yhden talon ikkunat vuorattu foliolla?!! :laugh: Opiskelijoita vai mitä lie? Huvittava näky kun autolla ajellu ohi parit kerrat :D

Eikös toi ole legendaarinen TOASin kerrostalo :)

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Se on teekkaritalo, joka puretaan lähitulevaisuudessa. Siellä ei taida olla enää asukkaitakaan.

Ah, teekkarit, oliis pitäny arvata :D
Kyllä siellä ainakin jussina oli meinninkiä kun ohi ajettiin...

näyttää ettei ole suomalaisille juopoillekaan eikä teineille opetettu käytöstapoja;)? Meidän talossa asuu paljon mamuja ja vauvasta vaariin ovat todella kohteliaita ja viksuja:)...ja mamujen naapurissa ollaan asuttu reilusti yli kymmenen vuotta!

ja meidän pikku-taaperoa tulevat mamu-lapset silittelemään poskesta ja paijailemaan...hellyttävää:)...ja aikuiset mamut kaikki huomioivat kaikki eri lailla lapsen...haluaisivat pitää sylissä ja pusitella:)...jopa teini-pojat HUOMIOIVAT lapsen...tämähän ei monille kapeakatseisille suomalaismameille sovi että joku KOSKEE mun lapseen...kaiken kaikkiaan elämä on tosi rikasta mamujen kanssa!!

Ettei nekään vaan loppujen lopuksi ole ollut suomalaisia juoppoja jotka siellä on mellastanut;)

Mamut häiriköivät kerrostaloissa, koska kaikki eivät osaa elää hiljaa. Ovi auki rappuun koko päivän, imuroidaan ja huudatetaan musiikkia. Vastapäätä asuu näiden mamujen tuttavaperhe, ja heillä sama homma. Lapset juoksevat koko päivän asunnosta toiseen.

Mamulapset on usein kasvatettu ihan eri tavoille kuin suomalaiset, koulussa ensimmäinen luokka saattaa mennä siihen että yritetään opettaa lapsille alkeellisia käytöstapoja. Kieltä eivät välttämättä osaa, joten he vievät leijonanosan opettajan ajasta. Kaikki mamut kun eivät laita lapsiaan virikehoitoon, vaikka se tekisikin lapsille erittäin hyvää sekä kielen oppimisen että suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutumisen kannalta.

Tämä ei TIETENKÄÄN päde kaikkiin mamuihin, mutta kyllä mamuvaltaisella alueella on aina enemmän ongelmia näiden asioiden kanssa.

Totta tietysti, mutta esim. Pohjois-Hervannan koulu on juuri ton takia aidost kansainvälinen ja vaikka ongelmiakin on, on se rikkauskin, että lapset eivät erityisemmin ihonvärin perusteella erottele. Mun kokemus on, että Hervannassa opet tekee kybällä töitä, lapsilla on kuri ja järjestys toisin kuin esim. Hatanpäällä.

Muutenkin Hervanta on kuin oma pieni kaupunkinsa eikä ollenkaan mikään betonihelvetti. Siellä on yllättävän paljon luontoa.

Eiköhän jokaisella isomman kaupungin asuinalueella ole samat ongelmat kuin Tampereella. Paljon on mollattu Hervantaa, siellä suurimman osan häiriöistä aiheuttaa ihan suomalaisperäiset spurgut, eivät suinkaan maahanmuuttajat (ihan samoin kuin Tesomalla, keskustassa jne.). Hervannassa on kaikki palvelut lähellä, samoin kuin luonto uimarantoineen ja lenkkipolkuineen. Etelä- ja Pohjoishervanta ovat ihan siistejä asuinalueita. Me etsimme asuntoa Tampereelta, ja haaveilemme Korkinmäestä ja Messukylän alueelta (ja Muotialasta, joka tosin on sen verran tyyristä aluetta, että tuskin sinne ikinä päädymme). Pyynikki ja Tahmela ovat niinikään huikean hienoja ja huikean hintaisia asuinalueita. Amuriin tai Kalevaan en muuttaisi ikinä, siellä kun talot ovat pääosin vanhoja kerrostaloja, jollaiseen minua ei saisi kirveelläkään. Lähikunnista Lempäälä ja Kangasala ovat suosittuja, samoin Ylöjärvi ja Nokia, mutta näiden alueista en osaa sanoa niin mitään.

Kuten yllä on sanottu, jokaisessa asuinalueessa on hyvät ja huonot puolensa, aina löytyy niitä ongelmataloja, joten jos mahdollista kannattaa ensin muuttaa vaikka vuokralle ja kaikessa rauhassa etsiskellä sitä pysyvämpää kotia alueelta johon mieltyy.

Miulla on myös isompia teineja koulussa...ei ole heilläkään ollut mamujen kanssa siellä mitään ongelmia...kavereita ovat ihonväristä riippumatta;)...jos kiusaamista on ollut vuosien varrella niin kyllä se on tullut ihan suomalaisnuorten taholta! Likka kirjoitti nyt yo-kirjoituksissa useamman laudaturin ja ihan on hervantalaiskoulun kasvatti:)...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Satut varmaan Roona82 asumaan hönttyrän naapurissa;)...Meillä täällä Hervannassa on oikein hyvä asua...suosittelen!! Joissakin taloissa voi asua kesseleitä mutta meillä taas ei...palvelut on lähellä ja todella hyvät...luontoa riittää...pääseehän täältä pois jos on auto;)

peesi....hervanta on kiva paikka lapsiperheelle koulut,tarhat lähellä +muut palvelut.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Onko väliä mistä päin Tamperetta? Esim. töiden takia.
Jos multa kysyt niin kämmenniemi on kivaa, maalaismaisemaa. Siel on kauppa, pk, koulu yms. mut isompaan kauppaan on matkaa, mut ei paha, mun mielestä. Nopsaa kulkea.

Asutko ite siellä? Aattelin vaan et ollaankohan tuttuja... :D

Jos hyvät palvelut lähelle haluaa, suosittelisin Atala-Linnainmaa-Pappila aluetta. Itse tosiaan asun Kämmenniemessä, enkä pois muuttas mistään hinnasta. Mutta isoille kaupoille täältä sen verran matkaa, ja muutenkin harvakseltaan kulkevat bussit, että oma auto kyl melkeen tarttee lapsiperheessä olla.

höpöhöpö....suurin osa mamu lapsista on syntynyt suomessa osaavat kieltä paremmin kuin vanhemmat.

kumma ettei tässä kukaan ole ihmetellyt että JO elokuussa ollaan muuttamassa mutta ei ole hajuakaan että minne?!?!?!? kuka nyt niin muuttaa... kadullako meinaavat asua kunnes asunnon löytävät... ei sitä edes vuokra asuntoa vts saa tosta noin vaan, jos ei vapaana mitään satu olemaan..eikä kait niitä asuntokauppojakaan ihan alle viikossa tehdä..

no mutta jos tänne suuntaan on haluamassa niin suosittelen ATALA, LINNAINMAA, LEINOLA, PAPPILA, TAKAHUHTI suuntaa.. on vähän tasokkaampaa aluetta eikä ihan mitään halpis vuokra-taloja joka nurkka täynnä..

Alkuperäinen kirjoittaja tre:
kumma ettei tässä kukaan ole ihmetellyt että JO elokuussa ollaan muuttamassa mutta ei ole hajuakaan että minne?!?!?!? kuka nyt niin muuttaa... kadullako meinaavat asua kunnes asunnon löytävät... ei sitä edes vuokra asuntoa vts saa tosta noin vaan, jos ei vapaana mitään satu olemaan..eikä kait niitä asuntokauppojakaan ihan alle viikossa tehdä..

no mutta jos tänne suuntaan on haluamassa niin suosittelen ATALA, LINNAINMAA, LEINOLA, PAPPILA, TAKAHUHTI suuntaa.. on vähän tasokkaampaa aluetta eikä ihan mitään halpis vuokra-taloja joka nurkka täynnä..

pakko sanoa linnainmaa,takahuhti ei ole niin tasokas paikka asua kun luulet.
mutta kyllä asunnon helposti saa esim satolla on paljon vapaana asuntoja

http://www.sato.fi/cps/sato/hs.xsl/-/html/hakutulos_vuokra.htm?cityname=&dd_city=267&dd_district=959&dd_rooms3=1&dd_rooms4=1&dd_areafrom=0&dd_areato=99999&dd_rentfrom=0&dd_rentto=999999&dd_results=10

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Jos multa kysyt niin kämmenniemi on kivaa, maalaismaisemaa. Siel on kauppa, pk, koulu yms. mut isompaan kauppaan on matkaa, mut ei paha, mun mielestä. Nopsaa kulkea.

Jos hyvät palvelut lähelle haluaa, suosittelisin Atala-Linnainmaa-Pappila aluetta. Itse tosiaan asun Kämmenniemessä, enkä pois muuttas mistään hinnasta. Mutta isoille kaupoille täältä sen verran matkaa, ja muutenkin harvakseltaan kulkevat bussit, että oma auto kyl melkeen tarttee lapsiperheessä olla.

Sua huutelinkin tuos postinumero kyssärissä. Juu! Paitsi meillä postinumero on 33680 mut täs rajalla ollaan:-D

Kokemuksia MUOTIALAsta tai siitä (hitto, oikosulku, en muista nyt paikan nimeä) uudehkosta/laajenevasta alueesta siinä Nokian motarin ja vanhan Nokiantien "välissä" Nokian motaria Nokiallepäin ajaessa ennen niitä sirtolapuutarhamökkejä siis oikealla puolella tietä..? Rivi-ja paritaloja, uudehkoja ja rakenteilla olevia, näkyy olevan molemmissa paikoissa ja ainakin päiväkoti ja Muotialassa kai koulukin vieressä??

Sua huutelinkin tuos postinumero kyssärissä. Juu! Paitsi meillä postinumero on 33680 mut täs rajalla ollaan:-D

No ohan se kiva et palstaltakin löytyy sentäs "naapureita"! :D Tää on kyl mahti paikka asua, meillä täyteen tuli just 5v.

No ohan se kiva et palstaltakin löytyy sentäs "naapureita"! :D Tää on kyl mahti paikka asua, meillä täyteen tuli just 5v.

Me ollaan oltu tääl -98 vuodesta asti. Tosin pienen ikäni oon näillä seuduilla asunut. Katsoin et meil on suht saman ikäisiä lapsia. Mulla on -99 ja -02 syntyneet pojat, mut sorilassa koulussa.

Itse olen asunut keskustassa, Kissanmaalla, Ruotulassa, Annalassa ja Hallilassa eikä pahemmin pahaa sanottavaa mistään.
Tietysti keskusta on levotonta, varsinkin viikonloppuisin (asuttiin ihan keskustakeskustassa Laukontorin vieressä ) ja jokaisessa asuinpaikassa on tullut vastaan niitä laitapuolen kulkioitakin, mutta uskon että niitä tulee vastaan ihan jokaisessa kaupunginosassa. Ainakin minä olen törmännyt niihin muuallakin (esim Lentävänniemessä, Tesomalla, Pyynikillä, Lukonmäessä, Messukylässä...)

Meillä asuu näissä taloissa (Hallilassa) myös ulkomaalaisia (maahanmuuttajia tai ehkäpä Suomalaisia, mutta ulkomaalaisen näköisiä, en ole sen kummemin mennyt utelemaan heidän kansallisuuttaan) ja käyttäytyvät varsin asiallisesti. Sensijaan muutoma Suomalainen yksilö loistaa alkoholismillaan (kännissä ne ainakin on oikeastaan aina kun niihin törmää ) ja erään perheen teinit välillä ilostuttaa juhlimisellaan.
Hervannassa (ja muualla missä paljon liikutaan/ollaan asuttu) on silti voinut kulkea ihan rauhallisin mielin aina, päivällä ja yöllä.

Itse miettisin asuinpaikkaa sen mukaan missä on työt jos tänne nyt muuttaisin. Jos työpaikka on Hervannassa ei ole kamalasti mieltä muuttaa minnekkään Lentävänniemen perukoille vaikka oma auto olisikin käytössä.

Me asutaan Hallilassa, ja on pieni rauhallinen paikka. Täällä on Sale, pizzeria, parturi, kuppila, ja niin tietysti koulu, päiväkoti, neuvola...
Paljon pieniä, kivoja puistoja, rauhallista ja siistiä, paljon lapsiperheitä. Viihdytään kovasti, suosittelen!

Minulla veli asuu Haapalinnankylässä ja viihtyy hyvin (lapsi 15v. joka viihtyy "liiankin"hyvin). Toinen veljeni asuu Lukonmäessä ja siellä sekin lapsineen viihtyy. Miehen veli asuu Pispalassa, siellä ylempänä isohkossa omakotitalossa eikä pois muuttaisi (lapseton pariskunta). Itse en noissa kaupunginosissa viihtyisi lapsien kanssa :ashamed: . Minä viihdyn enemmän itäpuolella tamperetta... eli jos muuttaisin pois täältä (siis JOS ) valitsisin Nattarin, Leinolan, Holvastin, Linnainmaan...jne (mitä siinä nyt onkaan) koska vaikuttavat rauhallisilta ja viihtyisiltä esikaupunkialueilta =) .

joka alueessa on hyvät ja huonot puolet. Me ei viihdytty haapalinnankylässä pätkääkään eikä härmälässäkään. Mut eipä noista paikoista tiedä enenkuin siellä asuu ja tutustuu naapureihin. Toivottavasti löydätte kivan kodin!

En suosittelisi Haukiluomaa. Miehen sisko perheineen asusteli siellä tovin ja kovin oli kuulemma rauhatonta aluetta. Pelätäkin sai, kun ulkona kulki pimeällä yksin. Paljon laitapuolen tallustelijoita ja narkkareita.

Yhteistyössä