TAMPERELAISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3+

Vieras
Muutamme elokuun alusta kaupunkiin ja haussa olisi hyvä asuinalue lapsiperheelle. Palveluiden tulisi olla suht lähellä ja ennen kaikkea muita lapsiperheitä paljon. Perheessä 7v tyttö, joka kaipaa kovasti kavereita (ei asu nykyään lähellä ketään). Minne siis kannattaisi lähteä ettei ihan hakuammuntana ota vastaan asuntoa kun kaupunki on ennestään outo? Kiitos :)!

Onko väliä mistä päin Tamperetta? Esim. töiden takia.
Jos multa kysyt niin kämmenniemi on kivaa, maalaismaisemaa. Siel on kauppa, pk, koulu yms. mut isompaan kauppaan on matkaa, mut ei paha, mun mielestä. Nopsaa kulkea.

Onko pakko olla Tampereella?? Muuttakaa Lempäälään, maalaismaisemaa, hyvät palvelut, ja bussilla pääsee, liikennettä aamusta iltaan. Ja Ideaparkhan löytyy tosi läheltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko pakko olla Tampereella?? Muuttakaa Lempäälään, maalaismaisemaa, hyvät palvelut, ja bussilla pääsee, liikennettä aamusta iltaan. Ja Ideaparkhan löytyy tosi läheltä.

onko pakko olla pirkanmaalta? Muuttakaa vantaalle, esim. korso on ihan kiva paikka..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hintataso? Työpaikat? Asumismuoto? Palveluiden tarve?

Jos nämä koordinaatit antaisit, olisi helpompi haarukoida.
Tampereella on niin paljon vaihtoehtoja. Ei ole yhtään oikeasti kartettavaa kaupunginosaa - se on yksittäinen kortteli/talo sitten siellä täällä mihin en itse muuttaisi.

Ehkä niitä alueita helpompi listata mihin EI kannata muuttaa? Itekin ihan noviisi täällä, mut esim Tesomalle en muuttais, enkä kyllä tohon Hervantaankaan.... Lentävänniemee oon joskus katellut kivan näköisenä paikkana... Ja tällä hetkellä asutaan Lukonmäessä, tosi mukava alue ja rauhallinen, kun taas toi Kaukajärvi tossa lähellä on "ostarin pihalta" nähtynä ainakin tosi kurjan oloinen paikka... Täällä on NIIN PALJON näitä alueita ja pieniä lähiöitä ja naapurusto muuttuu hetkessä.... Että niin vaikee sanoo mitään. Mut ihan keskustan tuntumassa ei varmaan kannata asua jos rauhallista aluetta hakee?
Ite ollaan kyllä miehen kanssa toivon mukaan ensi kesänä rakentamassa omaa, ja tonttia ei todellakaan Tampereelta ainakaan osteta, Kangasala tossa vieressä vaikuttaa mukavalta kunnalta!

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ehkä niitä alueita helpompi listata mihin EI kannata muuttaa? Itekin ihan noviisi täällä, mut esim Tesomalle en muuttais, enkä kyllä tohon Hervantaankaan....

Tsop tsop. Hervannassa on erittäin hienoja omakotitaloalueita, ja kalliita. Hervannan keskustan uudet kerrostalot tai etelähervannan luhtitalot ovat ihan rauhallista aluetta. Hervanta on kooltaan pienen kaupungin kokoinen... Joo, siellä on "ghettoakin", mutta on sitä lääniäkin. Ihan samalla perusteella voi sanoa, että mihinkään keskustaan en muuttaisi, koska Hämeenkatu on aika rauhaton ja siellä tapahtuu eniten rikoksia Tampereella.

Ehkä niitä alueita helpompi listata mihin EI kannata muuttaa? Itekin ihan noviisi täällä, mut esim Tesomalle en muuttais, enkä kyllä tohon Hervantaankaan.... Lentävänniemee oon joskus katellut kivan näköisenä paikkana... Ja tällä hetkellä asutaan Lukonmäessä, tosi mukava alue ja rauhallinen, kun taas toi Kaukajärvi tossa lähellä on "ostarin pihalta" nähtynä ainakin tosi kurjan oloinen paikka... Täällä on NIIN PALJON näitä alueita ja pieniä lähiöitä ja naapurusto muuttuu hetkessä.... Että niin vaikee sanoo mitään. Mut ihan keskustan tuntumassa ei varmaan kannata asua jos rauhallista aluetta hakee?
Ite ollaan kyllä miehen kanssa toivon mukaan ensi kesänä rakentamassa omaa, ja tonttia ei todellakaan Tampereelta ainakaan osteta, Kangasala tossa vieressä vaikuttaa mukavalta kunnalta!

Minä esimerkiksi en ikimaailmassa muuttaisi Lukonmäkeen. Enkä Lentsuun.

Ja keskustan tuntumassakin on rauhallisia alueita. Esim. Viinikka, Pyynikki, osin Amuri, Taka-Kaleva, Koikkari... Mutta vähän jos tosiaan tietäisi, onko haaveissa rivari vai käykö betonielementti, niin olisi helpompaa suositella.

Jos itse olisin tuollaisessa tilanteessa kuin ap, tekisin parin päivän jalkautumisen Tampereelle. Kiertelisin eri alueita vaikka busseilla tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ehkä niitä alueita helpompi listata mihin EI kannata muuttaa? Itekin ihan noviisi täällä, mut esim Tesomalle en muuttais, enkä kyllä tohon Hervantaankaan....

Tsop tsop. Hervannassa on erittäin hienoja omakotitaloalueita, ja kalliita. Hervannan keskustan uudet kerrostalot tai etelähervannan luhtitalot ovat ihan rauhallista aluetta. Hervanta on kooltaan pienen kaupungin kokoinen... Joo, siellä on "ghettoakin", mutta on sitä lääniäkin. Ihan samalla perusteella voi sanoa, että mihinkään keskustaan en muuttaisi, koska Hämeenkatu on aika rauhaton ja siellä tapahtuu eniten rikoksia Tampereella.

Mä arvasin että joku tarttuu tohon mun Hervanta-kommenttiin. Ok jos asuu jossain laitamilla ja hienolla/kalliilla alueella, mut ne palvelut on siinä keskustassa, ja mä oon ainaki joka kerta Hervannassa käydessäni törmänny aina johonin hörhöihin ym. sielä. Varsinkin siinä ostarin alueella... Mikä Duo vai Dumbo ny olikaan :) Mut varmasti ihan kivaakin aluetta siellä "ulkopuolella"

Niin se kyllä varmaan on joka paikassa, ettei niitä hörhöjä pääse karkuun mihkään... Jossain niitä on vaan enemmän ja jossain vähemmän.

JA: Eikös just jossain uutisoitu, että Nekalassa tapahtuu eniten rikoksia Tampereella?? Kun listattiin Suomesta noita paikkoja...???

Musta Linnainmaa ja Leinola ovat ainakin hyvässä maineessa kaikkine palveluineen. Sieltä on hyvät yhteydet kaupunkiin.

EN suosittele Tesomaa (itse siellä asuneena), kamala lähiö lähiöongelmineen (siitä kertoo esim. koulun taso ja raportit sieltä, paljon ongelmalapsia), Hervanta on parantunut ja monelle kotikylä, mutta en menisi sinnekään. Nuo kaksi on kuitenkin perinteisiä esim. maahanmuttajalähiöitä. Ei sill, ettäkö maahanmuuttajat olisivat pahasta, mutta yleens ne muuttavat tietynlaisiin paikkoihin. Lukonmäessäkin on huonoja vuokra taloja huonoine asukkaineen, samoin Kaukajärvellä. Vanhat vuokrakerrostalot keräävät aina tietynlaista väkeä, vaikka mainituilla alueilla on tietty paljon hyvääkin.

JOs teillä on ns. varaa, suosittelen Kaarilaa, Pispalaa, Tahmelaa, tai sitten toista puolta kaupungista eli Leinolaa ja Linnainmaata tai Holvastia.

No juu, mutta mä oon aika hyödytön tässä enempää kommentoimaan näitä paikkoja, alle vuoden asunut täällä... Mutta omasta kokemuksesta vaan omalta kannalta puhun :)

Niin se on, että näkemällä ja kokemalla oppii paikat, eikä kyllä yks bussireissukaan vielä mitään paljasta.... Ei mulla ole vieläkään mitään hajua niistä alueista missä en oo asunu tai paljon asioinu... Vaikka paljon täällä on tullut jo pyörittyäkin. Ainahan sitä voi muuttaa aluks vuokralle, ja kannattaakin, jos ihan sokkona tulee kaupunkiin...

Mutta IHANA kaupunki tää kuitenkin on!!! Takas pk-seudulle en halua enää I*KI*NÄ!!!!!
:heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:
Terveiset vaan kaikille mukaville Tamperelaisille :)

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Mä arvasin että joku tarttuu tohon mun Hervanta-kommenttiin. Ok jos asuu jossain laitamilla ja hienolla/kalliilla alueella, mut ne palvelut on siinä keskustassa, ja mä oon ainaki joka kerta Hervannassa käydessäni törmänny aina johonin hörhöihin ym. sielä. Varsinkin siinä ostarin alueella... Mikä Duo vai Dumbo ny olikaan :) Mut varmasti ihan kivaakin aluetta siellä "ulkopuolella"

Niin se kyllä varmaan on joka paikassa, ettei niitä hörhöjä pääse karkuun mihkään... Jossain niitä on vaan enemmän ja jossain vähemmän.

JA: Eikös just jossain uutisoitu, että Nekalassa tapahtuu eniten rikoksia Tampereella?? Kun listattiin Suomesta noita paikkoja...???

Joo, mutta aina ennen on kyllä keskusta ollut tilastoissa ykkösenä. Nekalassakin on ongelmat tietyissä (edullisissa) puukerrostaloissa. Kyllä ne rintamamiestalot ovat haluttua tavaraa. Ja kallis ja uusi Muotiala on ihan kivenheiton päässä. Suorastaan samaa aluetta. Itse olen asunut Härmälässä, Viinikka-Nekalassa, Keskustassa, Atalassa, Hallilassa ja Hervannassa. Härmälä on minusta ihan samanlainen kuin Nekala. Tietyt 2-kerroksiset puukerrostalot jättäisin väliin, mutta omakotitalot ovat ok ja Härmälässä on lisäksi paljon uudisrakentamista. Rivitaloa ja kerrostaloa.

Minä suosittelen Annalaa, perällä on uusi asuinalue ja upouusi koulu. Tesomalle ja Hervantaan en muuttaisi, jo senkin takia että siellä on runsaasti maahanmuuttajia. En haluaisi lastani Hervantaan kouluun, samasta syystä en suosittele Hallilaa, koska siellä on koulu tällä hetkellä vain 1-4-luokille, kovin kauan ei ehkä sitäkään. Niin ja Lamminpäästä ja Haukiluomasta mennään myös Tesomalle yläasteelle, eli ei sinnekään.

Messukylä ja Pappila ovat myös mukavia alueita.

Satut varmaan Roona82 asumaan hönttyrän naapurissa;)...Meillä täällä Hervannassa on oikein hyvä asua...suosittelen!! Joissakin taloissa voi asua kesseleitä mutta meillä taas ei...palvelut on lähellä ja todella hyvät...luontoa riittää...pääseehän täältä pois jos on auto;)

ite oon asunut haapalinnan kylässä..ja sinne muuttasin heti takasinkin!!! ihanaa paikkaa!!
sit hervannassa pohjoispuolella,ei siitäkään mitn.valittamista..mut keskustaan en muuttas siis hervannan, hallilassa tääkin hyvää seutua!

LINNAINMAA, HYHKY,JANKA,HALLILA,HERVANTA...

Alkuperäinen kirjoittaja 33 vuotta Tampereella nääs:
Musta Linnainmaa ja Leinola ovat ainakin hyvässä maineessa kaikkine palveluineen. Sieltä on hyvät yhteydet kaupunkiin.

EN suosittele Tesomaa (itse siellä asuneena), kamala lähiö lähiöongelmineen (siitä kertoo esim. koulun taso ja raportit sieltä, paljon ongelmalapsia), Hervanta on parantunut ja monelle kotikylä, mutta en menisi sinnekään. Nuo kaksi on kuitenkin perinteisiä esim. maahanmuttajalähiöitä. Ei sill, ettäkö maahanmuuttajat olisivat pahasta, mutta yleens ne muuttavat tietynlaisiin paikkoihin. Lukonmäessäkin on huonoja vuokra taloja huonoine asukkaineen, samoin Kaukajärvellä. Vanhat vuokrakerrostalot keräävät aina tietynlaista väkeä, vaikka mainituilla alueilla on tietty paljon hyvääkin.

JOs teillä on ns. varaa, suosittelen Kaarilaa, Pispalaa, Tahmelaa, tai sitten toista puolta kaupungista eli Leinolaa ja Linnainmaata tai Holvastia.

Mä en oo kyllä yhtään nähny mitään rähinää tai hälinää täällä, vaikka paljon pyöritäänkin kävelyillä ym. meille sit sattunu vissiin hyvä kerrostalo, pelkkiä mummoja tässä. Ja kadunvarsi muuten sitten täynnä rivareita ja ok-taloja. Ehkä ne "huonot" talot on tossa Turtolankadun toisella puolella sitten? Siwan viereisestä baaristakaan ei ikinä kantaudu tänne mitään melua... Noh, onneks löydettiin tää keski-ikäisten ja mummojen kerrostalo :)

Enemmän mua risoo naapureina metelöivät SUOMALAISET keski-ikäiset juopot, pesästä lentäneet teiniaikuiset, bilettävät opiskelijat ja anteeks nyt vaan: mannet.....

entä siis mamut. Tottakai sekin yksilöllistä. mutta mamu-naapureista ei mulla oo ikinä ollu mitään valittamista.

Joku mainitsi muuten Annalan.... Siellä on ainakin yksi sellainen pien kerrostalo mihin EN muuttaisi... Aika huvittavan näköisiä parvekkeita, autonrenkaita ja paistinpannuja roikkuu parvekkeilta. Ja yhden talon ikkunat vuorattu foliolla?!! :laugh: Opiskelijoita vai mitä lie? Huvittava näky kun autolla ajellu ohi parit kerrat :D

Mä kanssa voisin suositella tätä haapalinnan kylää..
Itse siis tälläkin hetkellä siellä asutaan, ja tänne muutettiin siitä syystä koska vauvan pitäisi syntyä vajaan kahden kuukauden päästä.
Tää on tosi ihanaa ja rauhallista aluetta, on järvi lähellä, puistoja ja PALJON lapsi perheitä.
Ja kuitenkin bussilla pääsee keskustaan 10 minuutissa.
Jos jaksaa kävellä tuon mäen ylös ( matkaa ehkä 100 metriä ) niin siitä bussejakin menee talvella muutaman minuutin välein, ja tästä meidän kerrostalojen vierestä menee 25 linjan bussi talvella 20 minuutin välein.

Yhteistyössä