Tamperelaiset, mihin lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nökö

Vieras
Olen muutaman päivän visiitillä Tampereella lasten 3- ja 5-vuotiaat kanssa. Tarkoitus oli mennä tänään Viikinsaareen lasten päivää viettämään, mutta mä en ole varautunut kumppareilla enkä sadevaatteilla, joten ei viitsitä lähteä sateeseen kylmettämään itseämme..

Olen kuitenkin lapsille luvannut, että tänään tehdään jotain erityisempää kuin leikitään leikkipuistoissa. Lapset oli kovasti odottaneet laivamatkaa Viikinsaareen, joten vinkatkaas mihin muualle me voitais tänään mennä?

Särkänniemi ei tule kysymykseen, sinne mennään sitten seuraavalla Tampereen reissulla.

Kaikki vinkit tervetulleita, mutta bussilla pitäisi kohteeseen päästä :)

En oo Tamperelainen, joten en sieltä paljookaan tiedä. Mutta tuli mieleen, että Ikaalisiin on aika lyhyt matka ja varmasti pääsee bussillaki.
Eli TiTi-nallen talolle.

Tänään on Pirkkahallin kentällä agilitykisat, sinne pääsee ilmaiseksi seuraamaan.
Kirjastossa on muuminäyttely.
Googleta Tampere niin pääset katsomaan mikä olisi teidän perheelle sopivaa ajanvietettä.

Huomenta!

Pääkirjasto Metsossa on se Muumilaakso, jos tykkäätte muumeista. Se on sisätiloissa eikä pitäisi olla kalliskaan. Ja yläkerrassa on kahvila josta saa jätskiä, annoksinakin muistaakseni :p Koskikeskuksessa on Hopstop, jos tykkäävät peuhata.

Ti-ti Nallen talossa on jo pari kertaa käyty, että ei sinne. (Tosi hyvä paikka on kyllä!)

Muumilaaksoa itsekin ajattelin. Nuorempi niistä kyllä tykkää, mutta toi vanhempi ei niinkään.. että sille pitäisi olla sitten jotain muuta.

Hopstop.. njooo.. huomenna olisi tarkoitus mennä Koskariin kierteleen. Toki Hopstop on ihan oma juttunsa, mut kuiteski. Ja kun meiän matkaan tulee ukki myös, niin pitäisi olla jotain sellaista, että ukkikin pääsisi puuhailusta osalliseksi. Se niin harvoin noita lapsia näkee.

Mua niin harmittaa toi Viikinsaari. Tai siis se, etten tajunnut lapsille sadevaatteita mukaan ottaa.

Kangasalla on HopLop ja luulisin, että bussilla pääsee Treelta ihan "pihaan asti"

muoks. tässähän se olikin:

Julkiset liikennevälineet:

Tampereen juna-asemalta Lentolaan on matkaa noin 13 km.
Aikataulut: www.vr.fi

Linja-autoasemalta Lentolaan on matkaa noin 15 km.
Tampereelta pääsee HopLoppiin esimerkiksi Paunu Oy:n bussilla nro 70.
Aikataulut: www.matkahuolto.fi

Noi sisäleikkpuistot mä luulen, että me jätetään välistä.. kun noi lapsethan menee siis ihan omia reittejään ja kun ideana oli, että ukkikin voisi jotain lasten kanssa puuhastella eikä katsella vaan..

Kiitos tuosta Tampere-linkistä, sitä jo käväisin vilkaisemassa. Mä luulen, että me lähdetään tästä Muumilaaksoon ja mennään sen jälkeen Amurin työläiskortteliin. Esikoinen kun on samanlainen kuin minä, kaikki katseltava ja ihasteltava ja hämmästeltävä kiinnostaa. Ja varsinkin "elämä ennen vanhaan".

Ellei sitten joku keksi vielä jotain ideaa?

Yhteistyössä