Neuvola kuulumiset: Meillä oli eilen neuvola päivä ja ikää sen 5vk koska edellis viikon käynnin siirsin kovan pakkasen vuoksi.
Hyvin on vauvat kasvaneet =)
Tyttö oli 4605g ja 56cm ja
poika oli 5250g ja 57,2cm.
Neuvolan täti sanoi heti meille, että olettepa väsyneen näköisiä ja hän nyt suosittelisi perhetyöntekijää meille avuksi.
Väsyneen näköiseksi sanoi myös kätilö jonka luona siinä samalla kävin sen oman tarkastuksen.
En oikein mielellään laske vieraita ihmisiä "penkomaan" meille ja toisaalta en myöskään osaa olla jos toinen tekee niitä asioita joita minun kuuluisi tehdä. Eli oma pää ei anna periksi "laiskotella" ja koska itse olen lapset halunnut, ne on itse hoidettavakin.
Neuvolan täti sanoi, että se on täydellisen äidin syndrooma :ashamed:
No, mutta kuitenkin sitten tuumattiin asiaa ja neuvolan täti soitti jo sinne sospan tädille joka ohjaa näitä työntekijöitä ja kertoi meidän tilanteen...niin minkä tilanteen? Itsestä kun tuntuu ettei ihan niin väsynyt ole, mutta kun asiaa ajattelee tarkemmin niin ei tee heikkoakaan nukkua vaikka seisaalleen välillä.
Eli meillä siis eletään vähän vuoristorata elämää. Välillä on hyviä päiviä joka tarkoittaa sitä että vauvat menee suht edes samaa rataa syötöissä ja eivät kiukuttele nukkumisen kanssa.
Sitten on niitä päiviä kun ovat täysin eri ajassa syönneissä ja kumpikaan ei tahdo nukkua vaikka on kuinka väsynyt.
Varsinkin pojasta on tullut kamala tappelija sen nukkumaan rupeamisen kanssa ja muutenkin hän on paljon vaativampi kuin tyttö.
Äitini täällä apuna ollessa viime viikolla se aika tuntui kuin lomalta.
Sitä ei aiemmin yhden kanssa ole niin älynnyt sitä "lisä käsiparin" ihanuutta, mutta nyt sen huomaa, että kahden kanssa se olisi kyllä oltava myös koko ajan.
Tarkoitan sitä, että usein mitenhän siinä kotosalla yhden kanssa on ainakin osan aikaa molemmat vanhemma jolloin siinä on se "lisä käsipari" paikalla, mutta monikoiden kohdalla niitä ei ole koska kaikille käsille on jo tulokkaat.
Ruokailut meillä on retuperällä miehen kanssa, syödään älyttömästi karkkia, kahvia ja light limpparia. Eli ei ole mahdollisuutta laittaa ruokaa niin pakko vetää irtokarkkeja, suklaata jne...mistä saa energiaa valvomiseen ja päivä touhuun vauvojen kanssa.
Vanhemmat lapset syövät mummolassa jos joku alkaa ihmetellä mitä he syö
Mutta vauvat ovat aivan ihania, ja kyllä heitä jaksaa hämmästellä joka päivä kovasti.
Pitäis alkaa katsomaan mitä sitä kastajaisissa tarjoaa ja jossain välissä koittaa saada ne leivottuakin. Tavoistani poiketen, tällä kertaa teen varmaan kovin yksinkertaisia tarjottavia.
Kovasti jaksamisia h-hetken odottajille sekä synnyttäneille pikku tuhisijoiden kanssa :heart:
Enie + Nörtti ja Hissu