Pikkuinen ihana prinsessa syntyi meille 15.1.10 klo 9:51 :heart: elektiivisellä sektiolla tuli maailmaan. Eilen kotiuduttiin ja tähän mennessä kaikki mennyt hyvin, lukuunottamatta rintoja jotka ovat maidosta ja muusta kudosnesteestä välillä niin pinkeänä ettei tyttö meinaa saada kunnolla otetta, eli rintakumin avulla sitten välilä imetän. Lisäksi molemmat nännit on vereslihalla, mutta toivottavasti nekin paranisi lansinoh-rasvan avulla, tänään vasta kävin sitä ostamassa.
Sektio meni osaltani oikein hyvin, tyttö sai täydet 10 pistettä ja epiduraali puudutus kyllä toimi leikkauksen ajan hyvin. Henkilökunta oli leikkaussalissa aivan ihanaa ja huomaavaista, kokoajan pitivät ajantasalla ja rauhoittelivat, kun tuntui välillä etten saa henkeä kun puudutus ehti nousta palleaan asti. Itse leikkauksesta toipuminen sitten olikin ensimmäisen vuorokauden osalta aika rankka, oksentelin iltaan asti, ja haava oli niin kipeä ettei asentoa juuri päässyt vaihtelemaan, onneksi pääsin heti 3 h leikkauksesta osastolle jo vauvan ja miehen luokse, mutta oksenteleminen vei kyllä voimia ja olo oli todella kamala koko päivän. Seuraavana aamuna sain katetrin pois ja pääsin jalkeille ja sen jälkeen onkin palautuminen mennyt ihan omalla painollaan.
Burana+panadol x3 päivässä yhdistelmällä olen itse nyt mennyt nämä kotona olo päivät, haava välillä muistuttelee itsestään että muistaa vielä ottaa vähän kevyemmin, koska ylösnoustessa ja yskiessä kiristää ja sattuu. Torstaina käyn neuvolassa, niin poistavat tikit, se vähän jännittää. Mutta kokonaisuudessaan nyt yhteenvetona, että omalta osaltani sektio oli loppujen lopuksi ihan miellyttävä tapa synnyttää, koska osaltani kaikki meni niin hyvin ja olin odottanut olevani kipeämpi vielä tässä vaiheessa.
Napakettu ja Tirriäinen 4 vrk