Vauvaonnittelut kaikille nyytin saaneille :heart: :flower:
Joku kyseli sektiosta toipumisesta... Mulla kiireellisestä sektiosta nyt siis 4 viikko aikaa ja pikku hiljaa alkaa päästä takaisin elävien kirjoihin. Sairaalassa ekana yönä sain paaaaljon kipu - ja särkylääkkeitä ja loppuviimeksi laittoivat vielä suoraan suoneenkin tippumaan. Sen jälkeen sain siellä montaa eri troppia... Kotona meni buranaa sitten 3* vrk pari viikkoa ja senkin jälkeen tarvittaessa. Hakaset mulla oli 11 vrk, hirveen lyhyitä aikoja teillä muilla ne olleet..? Alkuun ei kyllä tehnyt mieli yskiä, ei niistää, aivastuksesta puhumattakaan
vatsaa pidellen piti em. tarpeet tehdä ja silti sattui :'( sängystä, tuolilta jne. ylösnousemiset oli myös tuskaa pitkän aikaa, nyt jo sujuu lähes kivuitta. Nyt arpialue on kipeytynyt oikealta puolen ja siellä arven alla tuntuu sellaisia 'möttejä'. Iho on myös metkan tunnottoman oloinen arven ympäriltä... Mutta kai se tästä...
Mä olen hirveän pettynyt, kun synnytys päätyi sektioon :ashamed: tuntuu kuin ei olisi edes synnyttänyt, niin kovin alatiesynnytystä odotin ja toivoin varsinkin, kun sen laitoksen asiakkaana olin viimeistä kertaa. Pettymys ja suru siitä suurenee päivä päivältä. En koskaan olis osannut ajatella, että tää on mulle oikeesti näin kova paikka :ashamed:
Mutta vauva on ihana hurmuri :heart: :heart: :heart: hymynkin sain tänään, liekö ollut tahallinen vai ei, mutta äidin sydäntä lämmitti, kun lepertely sai sellaisen käänteen =) Meillä nukutaan yöt edelleenkin ihan hyvin, äidin vieressä kylläkin
Mä sain myös ohjeeksi, että vauvan kynsiä ei saa/tarvitse leikata ensimmäisiin viikkoihin. Me ei olla leikattu vielä kertaakaan, eikä ne kovasti pitkät ole.
Meillä kävi terveyden hoitaja kotona kokonaiset kolme kertaa. Se on kyllä tosi hyvä systeemi, ettei tarvitse pienen vauvan kanssa lähteä, kun nyt oli/on kovia pakkasiakin =)
Ei olla vielä paljon vauvan kanssa liikuttu missään: kaksi kertaa kylässä ja hoidosta on muutaman kerran ollut hakemassa sisarustaan. Kaupassa oltiin kerran niin, että vauva mulla kainalossa ja 6v kantoi koria. Oli aika jonot, mutta kaikki päästi meidät edelleen, kun on niin vähän tavaraa ja tuo noin yksikin mies sanoi ja nyökkäsi vauvaa kohti
Ulkoiltu ei olla vielä lainkaan, kun on niin kylmä ja 3 kg tuli vasta tällä viikolla täyteen.
Ananaskirsikka+Ukkeli 4 viikkoa :heart: