***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Jammy mullahan oli istukka kuulemma erittäin kalkkeutunut rv 40+3, mutta ei siitä aiemmin kukaan puhunut, vaikka viikon välein kävinkin ultrassa... Mutta muutakin vikaa mun istukassa oli, ei mulle mistään muustakaan kerrottu, en oikein usko siihenkään, ettei lääkärit sitä(kin) olis huomanneet.

Aika pian pitäiskin tulla se patologin lausunto siitä, mielenkiinnolla odotan vastausta...
 
Pikaisesti tulin kertomaan että meidän "Hermanni" saapui maailmaan :heart:
Suloinen TYTTÖVAUVA syntyi vihdoin ja viimein käynnistyksen jälkeen sectiolla 7.1 :heart: :heart:
Painoa oli 3740 g ja pituutta 49 cm.

Eilen vihdoin päästiin kotiin harjoittelemaan äitinä ja isinä olemista, isikin on nyt onneksi lomalla 4 viikkoa :heart:
Kerron synnytyksestä joskus paremmin, nyt parantelen masun haavaa ja odotan että saisin tikit jo pois niin olo helpottuisi.

Me ollaan niin onnellisia :heart: :heart:



Tanjuska77 ja Hermanniina 6 päivää



Nyt vaihtui sitten tuo Hermanni-nimi Hermanniinaksi :LOL:
 
Tiukun äiti Kappas vaan, ollaan aika samassa tilanteessa Mulla tosin ei ehtinyt ees menkat alkaa kuopuksen jälkeen, kun huomasin olevani raskaana. (huomasin tosin vasta heinäkuun lopussa :LOL: ) Lopetin kuopuksen imetyksen tuossa vapun tienoilla, kuopuksen ollessa 11kk. Ei munkaan kierto ole normaalisti kuin 30-31 päivää, mutta tuleehan siitäkin niitä lisäpäiviä raskausaikana. Mullakin siis la on ihan ultranmukaan annettu, ja toivon todellakin, että vauva syntyisi jo aiemmin.

Isä on ollut mukana yliaikakontrollissa ja hyvä on, että tuli mukaan, mulla käynnistettiin synnytys sillä samalla reissulla silloin. Tosin eihän se vauva silti heti syntynyt, että olisihan isä ehtinyt tulla myöhemminkin. Oli kuitenkin mukavaa, että mies pääse mukaan kun tuolla tosiaan on sitä odottelua, olipahan juttuseuraa.

Paljon onnea Tanjuskalle!!
 
Mulla on koko raskauden sf-mitta kulkenut yläkäyrällä..Ja ensimmäisen painoarvion sain kun vauva oli perätilassa ja äitiyspolilla ultrasivat 37+5 viikolla painoarvio oli 3060g, seuraava painoarvio annettiin rv 40+3 kun jouduin yöksi sairaalaan ja silloin painoarvio oli jo 4200g.

Huomenna siis menen äippäpolille jossa ehkä käynnistellään. Mulla on maha huomattavasti isompi kuin joonaksen odotuksessa. Joonas painoi syntyessään 3465g ja oli 50 cm pitkä. Ja lääkäri sanoi sunnuntaina sairaalassa, että kädellä mahan päältäkin tunnusteltuna vauva tuntuu isolta :eek:

Nyt syömään.
 
Onnea Tanjuska!

Täällä vain poksutaan 38. Yö oli taas sieltä.. ja syvältä.. 10 minsan välein supisteli lähes koko yön mutta aamu kun valkeni niin tzup.. kaikki poissa!! :headwall:
mikään ei niin ärsytä kuin tuo että viikkokausia pitää olla kipee eikä mitään tapahdu!!! :xmas: mut ei kai se auta kuin lähteä ulkoilee. jospa se mieli piristyisi :)

 
Painoarviot Mulla annettiin vajaa vuorokausi ennen kuin tyttö syntyi niin painoarvioksi 3600g ja neiti siis oli 3810g. Että pieni heitto.

Muru on nyt sitten kaksi viikkoa vanha ja neuvola takana. Painoa oli kertynyt mukavasti 4190g. Viikon päästä olis uusi neuvola. Jos sais pituudenkin sitten tietää. Oli siis tämä viimoinen neuvola äitiysneuvolan puolella ja seuraavaksi siirrytään lastenneuvolan puolelle.

pippur1 ja muru 14vrk
 
Tanjuska Paljon onnea tyttövauvasta! :flower: :heart:

sannis Toivottavasti käynnistävät pian, ettei vauva hirmu isoksi kasva :hug:
Ja että synnytys menee hyvin :) Sä pääsetkin sitten tositoimiin hyvin todennäköisesti ennen mua :D
Mulla ei ole minkäänlaista kokoarvioo tehty nyt, eli vauva voi olla 3kg tai 4kg tai ihan mitä vaan :D No eilen "täti" puhui ensin et pitäiskö mun mennä panoarvioon, kun on iso maha. Mutta kun sf-mitta oli vaan 38,5cm, niin ei sitten tarvitsekkaan.Keskimmäistä kun odotin neuvolassa sanoivat vaan että tulee paljon pienempi kun esikoinen (3930g) . Mä sitten ajattelin, että tarkoittaa alle 3,5kg.. Kun menin sairaalaan raskausmyrkytyksen takia ja lääkäri sitten ultras ja arvioi vauvan kooksi 4100g ajattelin et juu paljon pienempi on.. Poika oli sitten 4120g, kun seuraavana päivänä syntyi. Ja mulla oli pienempi maha kun esikoista odottaessa ;) (ja pienempi siis kun nyt)
No sen näkee sitten kun vauva syntyy. Saa vielä vähän aikaa jännittää :D

Mä olen päättänyt ajatella, että vauva syntyy vasta 25.1, niin ei stressaa asia niin paljoa. Silloin olisi siis 42+4 :D
Pelottaa vaan vähän, kun tuntuu ettei masussa tunnu liikettä/ potkuja niin kun ennen :(
Että jos vauvalla onkin joku hätä :(
 
elämänperhonen Keski-Suomen KS, eli siellä kannattaa varoa kyseistä "rastafaa" :LOL: Ei mullekaan tullut ikinä pieneen mieleenikään, että voisi sattua vastaavanlainen tilanne. Mutta tasan ei käy onnenlahjat, näinkin voi joskus mennä. Valitusta mietin, mutta eihän se kätilön vika sitten ollut kuitenkaan että jollekin tuli hätäsektio. Samaan aikaan oli myös ambulanssilla tulossa joku toinen ja kiirusta oli. Silti musta tuntui vähän siltä että työnnätti kauheella vauhdilla, vaikkei vauvalla ollut mitään hätää. Noh.. vaikea sanoa kun ei ole ammattilainen, että mikä on oikein ja mikä ei.

Tiukun äiti Juu mulla on kokemusta omista vanhemmista, jotka päästelee suustaan mitä sattuu. Sitten kun sitä on herkemmässä tilassa, nii ei jaksa suodattaa niitä juttuja.

mussulle, rontti1lle ja Tanjuskalle onnea vauveleista! :heart:

(.) Tänään käytiin keltaisuuskontrollissa ja se oli hieman noussut. Huomenna uudelleen labraan. Kovasti jännittää, ettei taas tarttis lähteä sairaalaan. On niin surku kun pienet kantapohjat on rei'itetty ihan täyteen neulanjälkiä. :(

Minävaa ja pikkumies 8 pv
 
Onnea Rontt1, minävaa, tanjuska ja mussu!! :flower:

Ihanaa kun vauvoja "sataa"...

Mulla olis tänään virallinen LA... Jotenki haikee olo ku vauva täyttää huomenna "jo" kaksi viikkoa!

Viime yö oli inhottava.. Torkahtelin aina vaan tunniksi, puoleksi, vauvaa on välillä TODELLA vaikee saada päästämään ilmaa, ei varsinaisesti huuda masuaan mut ähkii, puhkii ja ärisee ja kitisee, Cuplaton ei tunnu auttavan, päätin kokeilla Disflatyliä... Onko kukaan huomannut paremmaksi? Rela-tippoja saa myös.

Jaksuja vielä sinnitteleville, kylläpä onki monta 40+ odottajaa täällä vielä, saadaan hieno loppurysäys Tammivauvojen odottajille! :heart:

Mimonmami ja Itikka 13 vrk
 
Täällä on nyt neuvolassa käyty, ja kaikki oli ok.
Tää oli lastenneuvolan puolelta tää täti, ja on kauheen ihana ihminen. kyseli vointia ja itkuhan mulle lopulta tuli, kun olo on niin kamala. en voinut sielläkään istua edes, vaan kävelin edestakaisin, kun pakottaa niin lonkkia ja on niin turvonnut olo ja kamala olo muutekin. Terkka soitteli sitten ä-polille, että miten ois käynnistys, kun oon niin poikki. Ne saoin kyllä oysissa, että on tapauskohtaista, puhkotaanko kalvot (ei mielellää?) vai laitetaanko oksitosiinitippa, ja sano, että voinhan käydä näytillä.

Ei yhtään huvittaisi lähteä autoon istumaan, mutta pakko kai se on, en vaan jaksa enää. Tehkööt sitten mitä lystäävät, eikai siihen kipuun kuole.

Te, keillä on useampia alatiesynnytyksiä takana niin oliko eka kivuliaampi, kuin seuraavat? Kun mullahan 1.synnytys oli sectio 9/05, 2.synnytys käynnistettin 11/06 ja 3. synntys käynnistyi itsestään 6/08. Tuo kolmas oli tosi helppo ja miltei kivuton, viimeiset 30min oli kipuja, joihin pyytelin puudutuksia.
Kakkosen käynnistys oli kamala, mutta nyt olen alkanut miettimään, että ehkä se johtuikin siitä, että oli "eka kerta". Ja onhan tilanne nyt varmaan eri, kuin silloin, on jo valmiiksi paikat kypsynyt enemmän ym.

 
Vauva-uutisia täältäkin!

Maanantaina 11.01.10 syntyi Tilleri (rv 41+0) klo 17.43. 50cm/3445g :) Kaikki meni hyvin ja tänään kotiuduttiin. Tulen lukemaan teidän kirjotukset ja kertomaan lisää myöhemmin :heart:

Pinkgreen ja Tilleri
 
paljon onnea kaikille uusille lapsen saannneille!! :flower: :flower:

Me tosiaan alettii olla miehen kans eilen tosi kypsiä tähän odottamiseen kun aamulla oli taaas mahottomat poltot ja niitä 4 tuntia kuuntelin ja lähdin sit sairaalaan. Siellä taas kaikki loppui ja mie tulin takas kotio ku supistuksia ei enää tullu. Tekivät sisä tutkimuksen jossa kohdunsuu edelleen samalla mallilla ku viimeks. no sit alkoi veren vuoto jo sielllä sairaalassa ja sanoivat että normaalia kun on kohdunsuuta tongittu. Kotona sit se vaa jatkui ja mie soitin uudellee synnärille ettei tää vuoto oo loppunu ja että pyyhkiessä jää ihan mustia klimppejä paperiin. Edelleen kuulemma sisä tutkimksesta johtuvaa eikä mitää hätää. Tänä aamuna ruskeaa vuotoa taas tullu ja tunne samanlainen niinku menkat alkais milloin hyvänsä. no sekin meni sit ohi. ja kätilö ei oikein ollu kovin sympaattinen eilen meitä kohtaan ja siks päätettii että pirulainen ku ei synnytetä ollenkaa tätä muksua niin jääköö sinne kun ei kerta sovinnolla haluu tulla. :LOL:

Enie niin se täytyy vissii tehhä mutta jospa se nyt tulis paremmin ku asennoidutaan eri tavalla ettei synnytetä niin se haluis siten tulla :D

Niin ja tänää poksuu rv 39 ihanaa olla viel kasassa :kieh: |O

äp polille sain ajan ens tiistaille katsovat sen koon ja varmaan saa sit käynnistys ajan ettei kasva liian isoks sitte
 

Yhteistyössä