***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

mussulle onnittelut

tiukun äiti ei siussa mitää vikaa oo, ko muksut ei suostu yksiöistään iteksiään tulee. Joiltaki ihmisiltä voi kuulema puuttuu se hormoni,mikä käynnistää synnytyksen ja sitä paitsi, ajattele asia näin: siun muksuilla o vaa hyvä olla siun masussa!! Näin miekii aattelen, kaikki 3 multa käynnistetty ja nii taitaa tää 4:s käynnistykseen päästä kans.

Sit taas väliaikatietoja..(sain luvan kertoo)
rontti1 o synnyttäny n.16.00 tytön. Painot ja muut mitat saa kertoo ite, mut ilmotin, ko kerran luvan sain :D
Ihana oli kuulla puhelimessa vastasyntyneen itku :heart: No joo..tillahin sit kyl itekki volisemaan, o se vaa nii herkkää!

Mulla kans alaselkää ja reisiä pakottelee, muutama kipee suppari tullu. Mut joo..noi supparit loppuu aina yhtä nopeesti näköjään ko tuleevatki :headwall:

Ny herkuttelee..

Pörri Ja Pätkä
 
rontti1 onnea!!!! Heti sitten itse kertomaan mittoja kun kykenet!! :hug: :hug:

muoks.. Mites muutes on muilla kokemusta.. Kun mulla ei millään vieläkään riitä tuo maito yhtikäs mihinkään. Harmittaa niin pirusti. Miten saisin maidon tuotantoa paremmaksi, AUTTAKAA!! :(
 
millis1981 Jaaha, sullakin siis vauveli vaan viihtyy masussa :). Ekköhän sä pian saa lapsukaisen syliin :)!

huiskahäntä Mä ainakin jännitän sitä, kerkeenkö synnärille ajoissa! Se on oikeastaan suurin pelko, koska synnytystä ittessään en jännitä (ainakaan mielestäni). Mulla on aina turvallisempi olo kun oon äijän kans kotosalla, mutta kun hänellä pitki päiviä opiskeluissa niin silloin jännitän, että pitääkö mun lähtee taxilla :/. Ei käy kateeksi sitä taxikuskiakaan joka joutuu huutavaa emäntää kuskaamaan!!

Ja tänään on se rv. 40 "wipii"..

Niin ja ONNEA jälleen vauvautuneille!! :flower: :heart:
 
Onnea Mussu :heart:

Hömppö:Meillä esikoiselle käytiin 7 tai 8 eri tuti mallia KYS:ssä aikoinaan läpi, että huoli tutin :whistle:

kaneli87 :LOL: Muistakaahan ilmoittaa kelalle muutoksesta vanhempainvapaiden osalta, niin ja neuvolaan kans, että ette sitten synnytäkään vauvaa :LOL:

 
Täällä äippäpolilla käyty. Olis ottanut tarkkailuun, mutta halusin kotiin. Tyhmä kätilö ja tietämätön lääkäri otti mut vastaa :LOL: Nyt päivä kerrallaan kuulostellaan kotona.Tipalla antoi särkylääkettä. Ja otti kovasti kokeita. Ihanaa olla taas kotona. Tuo 4tuntiakin oli jo tuskaa |O Mun puolesta saa poika syntyä vasta helmikuun puolella. =)
 
Täällä lupaavia merkkejä..mahaa polttelee ja maha tyhjenee taas vauhdilla. :D

Onko kellään kuulunut palelu synnytyksen alkamiseen? Mua nimittäin palelee aika lailla..! Jos vaikka jo pääsisi ensi yönä lähtemään synnärille..En vielä kylläkään hehkuta,koska supparit voi loppua milloin vaan.

Nyt vessaan...taas :kieh:
 
Mussulle ja rontille onnea pikkuisista :heart: :flower:

Jenninhollakin taitaa olla jo nyytti sylissä,ku ne viikotkin taitais olla jo yli 42

Ullis jos vielä linjoilla oot ni tsemppiä huomiseen käynnistykseen :heart:

Täällä taitaa ens yö mennä samois merkeis ku edellinenki eli närästäes,nyt jo polttelee niin mukavasti :kieh:
Kyl oli ihana ilma tänään =) myö käytii luistelemassa tai no siis esikoinen luisteli,kylhän toi mies mulle yritti ehottaa et jos mä luistelisin,mut totesin vaa et sit ollaa ainakii sairaalas ku lennän mahallee siel,mulla ku ei itelläkään oo toi luistelutaito hyvä,oon mä ennen sentää pystys pysyny,mut kunnon luisteluista on jo kauan aikaa :)
Hiihtämist ois kiva kokeilla,mut tääl maalla asues ni ladut menee keskel peltoo ja nurinhan mä sielläki menisin enkä varmaa ylös pääsis ku nosturilla, :LOL: kun tota luntakin on pikkasen siunaantunut.
 
pippur1: kotikaljaa.. tai mä join viimeksi perhekaljaa. Sillä pitäs nostaa maidon tuotantoa :) tai yleensäkin vissiin niinku mallas nostattaa maitoa.

Onnea taas vauvoista!!!!

Täällä ei mitään uutta. Neuvolassa paino -100g :D jee!! :headwall:
paineet vähän koholla ja turvotus +++++++
n.3cm auki ja kanava 1cm ja ihan "hötöä" näin se terveydenhoitaja sanoi. Koko päivän sen jälkeen supistellut. Mutta kun ei mitään sännöllisyyttä.. :/
Jos pysyisi koko ajan liikkeessä niin supistukset olisivat koko ajan päällä.

Ai että.. uudet liivit tulivat postissa! Ja kuulkaa pysyy tissit kuosissa!! :D :D

huomenna poksuu 38 :) :heart:

muoks. Niinuskalle jaksuja huomiselle!! :hug:
 
Kauhea, kun on taas paljon tullu vauvoja lisää :heart: Onnea kaikille!

Niinuskalle voimia huomiseen.


Itellä huomenna sitten viimeinen neuvolakäynti. Tulee oikein ikävä tuota mun terkkaria, on niin maahtava tyyppi ja aina vastaanotolla vierähtääki tovi, kun puhutaan kaikesta mahdollisesta. Ikinä ei oo tullut sellanen kiireen tunne, päinvastoin.

Meillä taitaa muute tuo äitiysneuvolan terkka tulla melko pian kotiutumisen jälkeen kotiin katsomaan vauvaa ja sitte lastenneuvolasta tehään vielä toinen kotikäynti. Hirmu ihanasti näiden suhteen asiat tälläsellä pienellä paikkakunnalla.

Flunssa piinaa... nekin vähät yöunet, mitä olen tähän asti saanu nukuttua, on mennyttä kun pää on täynnä räkää eikä ilma kulje. Tänään muuten selvästi sitte tajusin, mitä tarkoittaa, kun maha laskeutuu.... On aika huvittavan näköinen. Esikoisesta ei ikinä ehtinyt tähän asti, ennen käynnistystä :D Nyt tuntuu se keilapallo tuolla jalkovälissä ja vauvan pää on jo reilusti tuossa kylkiluiden melkein alapuolella...perätilassa siis. Mutta ei oo pentele auttanu yhtään tähän NÄRÄSTYKSEEN |O Mä tartten varmaan jotain Renniestä irtautumislaastareita tms. kun tää vauva on maailmassa. Tuntuu jo, että suu jauhaa koko ajan noita tabletteja.

Huomenna sitte neukkakuulumiset!

Onnea matkaan teille, jotka meinaatte vielä lähteä synnyttämään ennen elokuuta :D

J.t ja Pampuliini 38+1
 
Mussu ja Rontt1 paljon onnea!! :flower: :flower:

Niinuskalle jaksuja :hug:

Imetyksestä mä join kaljaa, alkoholitonta tietenki, nikolai on hyvää =) Jatkaa vaan sitkeesti imettämistä, yöimetys lisää maidon tuotantoa. Mä luulin toisen saadessa et maidon tulo loppunu kokonaan kun poika vaan roikku tissillä ja tuntu ettei tule kylläiseksi. Neuvolassa sit kerrottiin et poika "tilaa" lisää maitoa imemällä useammin kun maidon tarve kasvaa.

Tuolta saa lisää neuvoja

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=35&Itemid=188
 
Täällä vieläkin. :) Mutta huomenna aika sinne äitipolille 8.00. Nyt rupeaa jo kyllä jännittämään..Olen aivan varma että lääkärit ovat sitä mieltä ettei tarvi vielä käynnistää vaikka vauva onkin jo aika iso..Mutta niinkuin olen sanonut aion vaatia käynnistystä!! Juuri tuon ison koon takia.

Eilen illalla hieman supisteli,mutta supistukset loppui..Ja yön nukuin todella hyvin. :) Menin jo 10 nukkumaan ja heräilin kyllä välillä kun käännyin mutta sitten sain taas unenpäästä kiinni.

Sannis ja patu rv 40+6
 
Paljon onnea Mussulle, rontille, minävaan:lle ja muille vauvautuneille!!

Tänään on taas neuvola. Minä täällä kahden vaiheilla mietin, pyydänkö aikaa äitipolille vaiko en. Siis kokeilenko saada käynnistyksen vai en.
Käynnityksestä on mulla semmoisia kokemuksia, että Oysissa eka aika äitipolille yliaikakontrolliin on vkolla 41+. Siellä sitten tutkitaan, mikä on tilanne. Ohjeistus on siellä se, että yksi käynnistysaika annetaan, ja tai kahdelle annetaan uusi kontrolliaika. ja yksi aika jätetään varalle. siis esim. jokaista kolmea käynnistysaikaa kohti tms. Vähän huonosti selitin, enkä muista noita "ohjeita" tarkkaan, mutta seinällä on kätilölle näin ohjeet. Eli ne, joilla on perustellumpi syy käynnistykseen (istukkaongelmat, vauvan koko, kivut tms. tai kuten mulla oli, pitkä matka) niin pääsevät käynnistykseen halutessaan aiemmin, minäkin silloin heti tuolta ä-poli käynniltä jäin käynnistykseen, ja lähellä asuvat, joilla kaikki ok, laitetaan kotiin odottelemaan.

Luulisin, että saman tyyppisiä periaatteita on muuallakin.

Tuohon, miksi vauva ei synny ajallaan ei varmaan kukaan tiedä vastausta. Mulle joskus terkka sanoi, että ne, joilla on pitkä kierto, menee raskauskin helpommin yli. Eli la ei tavallaa pidä paikkaansa, koska se on laskettu tietyn kiertopäivän mukaan, oisko ollut 28pvää. ja jos kierto on yli sen, niin vauvakin tulee myöhemmin.

Kyllähän kaikki vauvat JOSKUS syntyisivät, ilman käynnistämisiäkn, ei taida kukaan olla vatsaan jäänyt. Nykyään vain käynnistetään, koska kun viikot alkavat olla yli 42, alkaa raskauden riskit (vauvalle) lisääntyä. Siis istukan toiminta huononee ym.

Luulen, että ihmisillä on hormonituotanto erilainen, kun joku täällä puhui, että pelkkä nännien hierominen aiheutti supisteluja, niin ei mulla tasan supistele! ei edes imetys tuo jälkisuppareita, vaan ne tulee silloin kun tulee, ei siis imetykseen liittyen. Kaheden ekan lapset kohdalla imetys ei onnistunut mulla kyllä oli maitoa, mutta niin tiukassa, ettei vauva saanut sitä herumaan. Sain Oysista (asiasta mainitessani) oksitosiinisuihkeen, sellaisen nenäsuihkeen, joka herutti maitoa kyllä. Imetinkin sitten lopulta 11kk, ja jatkaakin olisin voinut, yöt vaan meni niin mahdottomiksi, että lopetin imetyksen jotta yöt rauhoittuisivat.

Toisillahan synnytys käynnistyy aina esim. lapsivesien menolla, mullla taas oli kuopuksestakin niin sitkaat kalvot, ettei kätilö meinannut saada niitä rikki! Eli tämmöisissäkin asioissa varmasti on yksilöllisiä eroja...

T. Huiskahäntä 38+4, (en näköjään osaa kirjoittaa lyhyesti...)
 
Täälläkin vielä. =) Perjantaina aika äippäpolille 10.30. Saa nähä joka ottavat sinne vai laittaako vielä vlopuksi kotiin.

Kysynpä sellaista, että ootteko ottaneet miehiä matkaan tuonne yliaikakäynnille? Mua varoteltiin, että siellä menee aikaa.


millis ja liinu 41+2
 
Maha tyhjenee vauhdilla, eilis illasta asti saanu vessassa istua. Toivottavasti enteilee lähtöä eikä olis vaan maha sekaisin.

Yö meni taas valvoessa, supisteli ja sit on taas poskiontelo ihan tukossa |O

mulish ja hippula ( tiitu ) 37+4
 
Moips!

Huiskahäntä Olen miettinyt joskus tuota voiko mun pitkä kierto vaikuttaa tuohon "yliaikaisuuteen".Tosin ei mulla nyt niin pitkä kierto ole n.30-31 päivää, joskus ollut ihan se normi 28. Imetyksen aikana tosin venynyt jopa 49 päivään. Nythän mulla ei ehtinyt tulla kun kahdet menkat ennen raskaaksi tuloa. (alkoivat vasta kun tyttö oli 10kk) Ja kierto just tuon 49 päivää. Sen takia ei neuvolassa edes laskettu laskettua aikaa kuukautisten mukaan. (olisi ollut 30.12.. )
Vaan laskettu aika on ultran mukaan katottu. Mutta eihän mulla vielä niin paljoa yli ole :)
Ja eikös normaali raskaus kestä sen 38-42viikkoa :heart:

sannis Saanko kysyä miten sulla on ruvettu eipäilemään vauvan suurta kokoa? Onko sulla valtava masu tai jotain? :D
Entä mikä kokoarvio vauvasta on?
Siis kun mulle ei ole edes mitään kokoarvioo tehty, niin mitä jos tääkin olisi vaikka iso..
No siinä keskimmäisessä lääkärineneuvolassa kysyin lääkäriltä, kun mulla silloin pieni sf-mitta (silloin meni alakäyrällä, nyt sitten yläkäyrän yläpuolella) että onko vauva pieni nyt sitten. Niin lääkäri sanoi vaan että "onhan sun lapset ihan hyvän kokoisia syntyessään olleet" ja " pienempi vauva on vaan parempi".. Ota nyt sitten selvää.. Ja tuostahan on aikaa vaikka kuinka.
Tekevätköhän kokoarvion sitten sielä yliaikakäynnillä.
En mä mitenkään utelias ole :D Olisi vaan kiva tietää painaako tää mun vauva lähempänä 3,5 kiloa vai neljää tai ylikin :D Ja terveydenhoitaja sanoi vaan eilen, että vauva kasvaa n.200g/viikko.. :)

Iloista päivää ja hyviä vointeja kaikille! :hug: :flower:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+6 :heart:
 
ei auta siivoukset ym...huoh.
Maanantaina olin neuvolassa ja ens tiistaina taas..yliajalla kun mennään :/
Kiva kun tietää ettei ainakaan pieni vauva ole tulossa,arvioitiin n.3,5-4kg JOS syntyy LA.Nytkin oli itselle tullut 1,2kg viikossa!! :eek:
Lähtöpaino oli 54kg ja nyt 71kg :D se kaikki 17kg tuossa edessä,puuh..sit saa "pelätä" taas että vaa´an lukemat tippuu synnytyksen jälkeen liian nopeasti :| tasan ei käy onnen lahjat..
Sf-mitta on 39 ja silti neuvolatäti vakuuttelee et alle 4kg tulee...joo sehän nähdään ;)

Onnea paljon vauvautuneille! :flower: :flower:

Tiukun äiti se on ihan sama mitä arvioidaan,oon päätynyt siihen tulokseen koska kaikki kolme lasta olleet yli 4kg..Lääkäri itsekin sanoi nyt painoarviossa että lopullista kokoa mahdoton tietää kun mittaavat luiden/pään mukaan,Sitä ei tiedä kuinka pullea vauva sitten on...
Kärvistellään vielä mahojen kanssa mutta 2vkon päästä varmasti nyytit kainalossa! :heart:

alice in w 40+3
 
Onko kellekään lääkäri kommentoinut että istukka olis alkanu kalkkeutumaan? Mulle sanottiin tää jo 35+5 ja myös sanottiin ettei tää ainakaan paljon yli mene.
Joo-o tässä sitä vaan sit kumminkin ollaan tiukasti yhdessä koossa 40+4. Tahtoo jo nyytin kainaloonsa :heart:
 
yliaikaisuus Mä oon tässä miettinyt, että miten voi hoidoilla alulle saadutkin mennä näin pahasti ylitse. Mulle laitettiin ns. kolmen päivän ikäinen alkio kohtuun ja sen mukaan laskettu la, vaikkakin np-ultrassa vauva oli reippaasti isompi. Ja nyt se menee vielä ylitse.

vauvankoko Oon itte miettinyt, että tuleeko 4 kiloinen vai minkäkokoinen. kuukausi sitten vauva oli ultran mukaan n.3kg ja sanottiin että kasvaa just sen 200-300g/vko. SF-mitta kumminkin keskikäyrän alapuolella. Ollut enimmillään 33cm. odotan kyllä itte mielenkiinnolla, että minkäkokoinen sieltä sitten loppupeleissä syntyy.

...meitä on aika monta kenellä mennyt rv 40 rikki.
 

Yhteistyössä