:flower: :flower:
Tosi paljon onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower:
Samariini Minullakin tuntuu, että joskus on kestosupistus päällä. Levossa se tosin laukeaa aina. Vaihtelee ihan päivittäin nuo harkkasupistusten määrät. Joku päivä tuntuu, että ihan koko ajan supistelee. Kipeää ei tee, mutta inhottavalta tuntuu kun maha on kovana ja liikkuminen on vaikeaa. En ole kuitenkaan huolestunut noista, kun tosiaan levossa aina helpottaa. Mutta jos alan maate ollessa töniä mahaa, jotta saisin vauvan hereille, niin heti tulee harjoitussupistus! =) Neuvolassa kätilö sanoikin, että minun kohtu on supistusherkkä.
Mites sinun masun kutina nyt voi? Kun eikös ihon kutina ole raskaushepatoosin merkki? Minullakin oli kauhea mahan kutina joskus viikko sitten ja kerkesin jo vähän huolestua.Mutta sekin sitten helpotti reippaalla rasvaamisella. Kylpylässä käynti ja pitkä vedessä lilluttelu oli vaan kuivattanut ihoa niin paljon, ja onhan tuo mahan iho muutenkin tosi tiukilla.
ON Vauva on viimein laskeutunut ja kiinnittynyt! Keskiviikko-iltana huomasin, että nyt napa vetää ruokaa ihan eri tavalla kuin ennen. Välillä kun piti jo opetella syömään tosi tosi pieniä annoksia, ettei ala närästää ja tule hankala liian täysi olo. Mutta sitten ke-iltana söin ja söin ja söin aina vaan lisää, eikä tullutkaan ähky! Torstaina oli neuvola ja kätilö heti huomasikin, että masu on laskeutunut. SF-mitta oli pysynyt samana eli 35 cm, niin sekin kertoi vauvan laskeutuneen. Pää tuntui ihan tuossa häpyluun yläpuolella. Perjantaina vauva laskeutui vielä lisää ja nyt en enää itse ainakaan tunne vauvan päätä. Se on varmaan nyt tuolla lantionpohjassa!
Jee, pikkuhiljaa alkaa meidänkin pikkuinen tekemään matkaa ulos maailmaan!
Nyt kun masu on alempana, niin ei ole enää tullut niin paljon harjoitussupistuksia kuin ennen. Aiemmin niitä tuli ihan koko ajan kun oli liikkeessä. Ja muutenkin on nyt liikkuminen helpompaa, kun voi kumarrella eikä maha ahdista niin paljon joka ikisessä liikkeessä. Mutta ettei nyt asiat liian helpoksi menisi, niin OMG miten kovasti vauva nyrkkeilee minun lantionluihin!!!! |O Sattuu ihan hulluna, kun pikkuinen jyllää menemään ja puskee minun lantiossa. :x Lantio on ihan tohjona!!!
Mies on ihan tulisilla hiilillä, että joko se nyt syntyy
Mulla on molemmat aiemmat raskaudet menneet 2vko yli, niin alunperin olin asennoitunut siihen, että tälläkin kerralla menee. Mutta nyt ihan poikkeuksellisen malttamattomana jo itsekin odotan, että pääsisin synnyttämään. Ja tällä kertaa pelottaa enemmän kuin viimeksi!!
Varmaan kun olen lukenut näitä synnytysjuttuja niin paljon, niin on muistunut mieleen miten kovasti se sattuukaan. Ja oikeastaan kipua enemmän minua inhottaa se sairaala-aika... Ekan kanssa jouduin olemaan viikon sisällä vauvan valohoidon takia. Tokalla kerralla olin vain kaksi yötä, mutta ne oli molemmat kauheet kun huonekaverilla oli sektion takia vaikka mitä härdelliä ja minut häädettiin käytävään ja pesuhuoneeseen nukkumaan...
Toivon niin kovasti, että saisin olla siellä tällä kertaa rauhallisemmassa huoneessa ja pääsisin myös nopeasti kotiin. Mutta eihän noihin voi itse vaikuttaa, tuurilla menee...
Huomenna laskettu aika!!!