***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Tänään oli sitten viimeinen neuvola (40+5). Perjantaina on yliaikakontrolli 41+2 enkä kuulemma neuvolaan enää mene, koska ens viikolla ottavat mut sitten kai sairaalaan tai tekevät sektion. En mä vaan tiiä...

Eilen vauva pörräs kovin ja toivoin, että nyt se kääntyy (ei ole vieläkään kiinnittynyt), mutta samaan paikkaan se pylly pamahti. Ihmettelen vaan miten tää voi syntyä jalat ja pylly edellä (jalka-perätarjonta tai jotain). Täytyy tänään soitella vielä synnärille ja kysellä tyhmiä, kun suoran numeron kätilölle kerran antoivat. Vähän toi kokokin jo pelottaa, kun painoarvio on tehty joskus raskausviikolla 36-37. No mut joka tapauksessa ne mut ultraa, kun synnytys käynnistyy, mut jos paino on jo nyt yli 4kg, niin sektio se sitten on joka tapauksessa... Kai se on siihen ruvettava asennoitumaan. Haaveet pikaisesta kotiutumisesta voi sitten unohtaa. Mä en tajua, miks tuo sektio mua niin pelottaa. Mutta on sitä ihmiset siitä ja pahemmastakin toipuneet, ottaa vaan sitten enempi aikaa. (Yritän tsempata itseäni...)

Musta ois kiva kirjoitella täällä, kunnes kaikki on nyyttinsä saaneet... Mitä mieltä muut?
 
Ilmottaudun kanssa Tammivauvat elokuussa-pinoon...

(.) Täällä kärvistellään edelleen myös. Ja luulen, että kosahtaa yli kuitenkin
ja reilusti. Alakerta vaan on niin hiivatin kipeä, että vanhat mummotkin menee
kaupassa rollaattoriensa kanssa ohitse minusta kevyesti. Yksi harmistuksen kohde
lisäksi on se, että mies on sitten saanut haalittua itsellee "varallaoloviikon"
täksi viikoksi, kun laskettu aika on ylihuomenna. Mies on siis
kaukolämpöasentaja ja firmansa hoitaa kaukolämmön jakelun koko kaupunkiin ja
siis näillä pakkasilla (tai siis niillä jota oli viikonloppuna) hälytyksiä
riittää. Nytkin on ollut klo 02 eteenpäin töissä, eli kohta 11 tuntia.
Typerintä tässä jutussa on se, että marraskuulla jo sovittiin, että tammikuulle
ei "suostu" ottamaan yhtään päivystysviikkoa, mutta jossain kohtaa on se
ymmärrys ja tajunnanvirta sitten katkennut, kun on sitten tosiaan juuri sen
kriittisimmän viikon itselleen onnistunut haalimaan. Varallaolo päättyy siis
perjantaina klo 7 ja tunnin varoajalla pitäisi olla valmis lähtemään keikalle.

Talo on kuin hävityksen jäljiltä, loppiaisena mies päätti alkaa tekemään
remonttia pojan huoneessa, ja kun kuusi oli kannettu pihalle, kannettiin kuusen
paikalle kaikki irtaimisto pojan huoneesta. Nyt on tapetit revitty seinistä ja
kittipölyä joka paikka täynnä, vaikka ovi on ollut jopa teipattuna kiinni miehen
siellä työskennellessä. Kumma kun se remontin tarvekin iskee just sillon, kun
olis muutakin ajateltavaa. Esikoisen aikaan mies maalaili rivarikolmiossa
eteisen seiniä vielä juuri ennen vauvan ja minun kotiutumista. Positiivista
tässä on nyt se, että uudet tapetit pojalle (SalamaMCQueenit) tulivat jo tänään,
kun olin varautunut niitä odottelemaan parikin viikkoa. Tänään saapuu myös uusi
kaappi minulle makuuhuoneeseen, ja senkin oletettu saapumisaika oli vasta kuun
lopulla.

Tippaiita, Tyttö 6v10kk, poika 5v2kk ja Nappi rv 39+5
 
Pippur1 en mä muistanu että sä niin kauan osastolla oli :ashamed:

Mä pistin äsken siivotessa tanssiks, olin kyllä varmaan aika näky :D Mut jotain tehookin sillä oli, supistuksia alko tulemaan. Ehkä vielä tässä kohta tanssahtelen lisää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Täälläpäin onneks terveydenhoitaja tulee kotikäynnille niin ei tarvi lähteä raahaamaan neuvolaan... ensimmäinen käynti siinä 1-2vkon ikäisenä ja toinen sit ku vauva on 1kk:n ikäinen :) Mä ainaki tykkään tosi paljo, ettei tarvi viedä vauvaa mihinkään varsinki näin pakkasilla :)
Meilläkin käyvät kotona. Kätilö kävi jo kun vauvat oli 6pv:n ikäisiä ja sitten kävi terkkari reilun viikon päästä siitä.
Nyt olis sitten ollut eka neuvola missä mennään paikan päälle.

pippur1Minun mielestä kans kivempi olis että kaikki odotettais mukaan sitten ja jutskataan täällä sekaisin siihen asti.

 
:kieh: :kieh: :kieh: Siinä mun Kouvolan reissu tänään!!!Tupliksilla oli hinta noussu 50e,no ne sai jäädä kauppaan viel oottelee,täytyy viel yks kirppis käydä torstaina vilkasemas.Olin menos yhelle kirppikselle ku valois seisoin ja toisel puolel oli postinkantaja(mies) ja sitä alko hymyilyttää ja hyvä ettei nauruun revenny mun kohalla ku mahaa tuijotti :headwall: siin kohtaa viel huumori riitti,mut sit käytii prismas ja siel ol yks mummo mikä ei millää meinannu saada silmiään irti mun mahasta,jäi viel hyllyn taakse kyttäämään,kun mä tokasin ukolle et seuraava joka ton tekee ni voi olla et saa kättäpidemmästä :kieh: Ei noil ihmisil oo mitää rajaa,jooo kyl mä tiiän tuijottamattaki et mun maha on valtava,mut en kai mä nyt niin ainutlaatuinen tapaus oo :eek: ehkä hyö ei sit oo raskaana olevii naisii nähny :headwall:

Pysykää vaan jo vauvautuneet täällä ni helpompi pysyä sit perässäkin teidän jutuissa,ku ei tuu sit kuitenkaa montaa pinoa kerralla luettua ;)

Enielläkin jo kuukauden ikäiset pikkuiset :heart: nopee se aika menee

Piiuli ja toukka 37+4
 
Lukemassa taas!

PG:llä on varmaan jo vauva sylissä :heart:

Täällä ei olossa kummempia....eilen kun tunnustelin vauvan liikkeitä, niin kyllä ne isommat potkut tuntuu tuolla navan alapuolella, eli taitaapa kaveri edelleen istuskella... Olo on tukala, masu painaa ihan hirveesti ja on tosi pinkeenä pallona tuossa edessä. Takaapäin ei edelleenkään huomaa raskautta. Eikä tää flunssa helpota oloa yhtään.

Mietin just että taitaa olla mun kohtalo aina synnyttää kipeenä... esikoisesta olin hirveessä flunssassa ja kylkiluu murtuneena. Tästä olen tod.näk hirveessä flunssassa ja ton hemmetin tyrän tai mikälie kanssa :D

Jaksuja mammat!

J-t ja Pampuliini rv 38 *POKS* :heart:
 
Vai niin se pinkgreen sit otti ja jätti meitit kärvistelemään. Petturi :LOL: Uutisia odotellessa.

Vauvaonnittelut jälleen kaikille nyyttinsä saaneille. Vähiin alkaa kohta käydä masuasukit vaikka kuu vasta alkupuolella. No, minä pidän häntäpäänä pinoa sitten tälläpuolen...

Mä jännäilen äidin leikkausta, iso leikkaus siis ylihuomenna tulossa. Toivoin niin, et olis tää oma jännitys jo ohi ennen tuota äidin operaatiota, mut näin sen piti mennä. Kukapa tietää, jos ollaan sit yhtäaikaa samas sairaalas, kun pari viikkoa kuulemma tuon leikkauksen jälkeen ainakin menee äidillä, jos kaikki hyvin menee.

Tammiska ja pikkumuru 37+4
 
Vika neuvolakäynti täälläkin takana ja neuvolalääkärikin. Vauvalla kaikki hyvin. Pää ei vielä täysin kiinnittynyt, mutta pikku hiljaa...
Kohdunsuu ei edistynyt mihkään, kanavaa oli nyt 1cm jäljellä, kun viimeksi 2cm. Noh eipä mulla oo kertaakaan supistellutkaan kipeästi.
Soittelin naikkarille ja pe aamupäivällä on aika äippäpolille jossa katsellaan vauvankokoa, ollaan sydänkäyrällä yms. Jos kaikki ok niin käynnistellään kuulemma rv 42-42+2. Että saa odotella vielä hetken. Mikäs tässä ollessa. Olo on mitä mainioin, ei siis yhtään tukala olla. Meitsi lenkkeilee ja touhuaa samaa tahtia.

Niin ja 41+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Täälläpäin onneks terveydenhoitaja tulee kotikäynnille niin ei tarvi lähteä raahaamaan neuvolaan... ensimmäinen käynti siinä 1-2vkon ikäisenä ja toinen sit ku vauva on 1kk:n ikäinen :) Mä ainaki tykkään tosi paljo, ettei tarvi viedä vauvaa mihinkään varsinki näin pakkasilla :)
Meilläkin käyvät kotona. Kätilö kävi jo kun vauvat oli 6pv:n ikäisiä ja sitten kävi terkkari reilun viikon päästä siitä.
Nyt olis sitten ollut eka neuvola missä mennään paikan päälle.

pippur1Minun mielestä kans kivempi olis että kaikki odotettais mukaan sitten ja jutskataan täällä sekaisin siihen asti.
Meillä kans kävi terkkari kun vauva oli tasan vkon, seuraavan kerran tulee meille kotiin kun vauva on 1kk :) Minusta ihan huippu systeemi :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja piiuli82:
käytii prismas ja siel ol yks mummo mikä ei millää meinannu saada silmiään irti mun mahasta,jäi viel hyllyn taakse kyttäämään,kun mä tokasin ukolle et seuraava joka ton tekee ni voi olla et saa kättäpidemmästä :kieh: Ei noil ihmisil oo mitää rajaa,jooo kyl mä tiiän tuijottamattaki et mun maha on valtava,mut en kai mä nyt niin ainutlaatuinen tapaus oo :eek: ehkä hyö ei sit oo raskaana olevii naisii nähny :headwall:
Tää oli just kuin minun kirjoittamani!! Ja vielä Prismassa repesin minäkin miehelle samasta asiasta! :D Omasta mielestäni mahani ei ole edes mikään jättivaltava mut kaikki tuo 15kg on tullut juuri tuohon masuun. Jalat ovat yhtä ohuet kuin ennenkin niin kai mä näytän sit jotenkin koomiselta tai jotain.. pitänee laittaa kuvaa tulemaan.. saatte sitten itse nähdä onko minussa jotain outoa mitä pitää tuijottaa kuin vierasta sikaa!
:headwall: :headwall:
Sanoinkin miehelle että onko tää nyt niin luonnotonta että raskaana oleva nainen on kaupassa perheensä kanssa??? Kai raskaana olevien pitäisi piiloutua maanalle tai jotain.

Tänään piti soittaa minullakin äitipolille. Tuosta huonosta olosta. Yhtä äkkiä alkoi vain heikottaa.. Just niinkuin ei olis syöny koko päivänä. tuskan hiki nous pintaa ja pyörrytti. Käkdet tärisi ja äänikin jopa värisi.. oli niiiiiin heikko olo. Käskivät mennä neuvolaan ja jos en sinne pääse niin seurailla iltaan jos vain pystyy.. En sitte soitellu neuvolaan kun mulla huomenna on joka tapauksessa aika niin katselen nyt mille tää menee..
Nyt puolisen tuntia sitten alkoi hirvee päänsärky. :( Enää ei niin kovasti heikota mutta huono ja heikko olo silti.. voihan se olla että sekin tekee kun viime yö oli niin huono ja vähillä unilla olen nyt.

samariini 37+5
 
Elämä menikin turhan jännäks. Voi V***U! Soittelin äippäpolin kätilöille, kun mua arvellutti tuo vauvan asento (perä-jalkatarjonta), että miten se voi syntyä. No tutkailivat mun paperit läpi ja soitti takaisin. Huomenna tilan tarkistukseen, eivät olekaan varmoja voiko se syntyä alakautta, kun mun papereista ei käy ilmi, onko pylly vai jalat alimpana. Voi kele sentään.
No nyt tietty toivotaan, ettei vaan synny ennen tota ja kuinka nopeasti sellaista sektioaikaakaan sitten saa... Nyt jos tulee yhtään kipeitä supistuksia niin heti synnärille ja jos lapsivedet menee niin ambulanssilla.

Jos jotain positiivista tahtoo miettiä, niin saapahan painoarvion nopeammin kun muuten ois ollut vasta perjantaina. En sitten tiiä, ottavatko mut huomenna sisälle vai mitä hittoa tekevät jos tarjonta onkin väärin. Mä en tajua, miten tää on mahdollista. Ja jos tää nyt päätyy suorilta sektioon, niin voi hitto. Tää ois voitu leikata sitten jo viime viikolla. AAARGGGHHH! Eipä taida uni tulla ensi yönä. Nyt itkettää.

No onneks neuvolassa vauva voi hyvin, se tässä on pääasia. Täytyy tänään nukuttaa esikoinen, jos ei sitä sitten nääkään pariin päivään. Muuten kaikki onkin valmiina, uusin tulokas vain puuttuu.
 
Piiuli82: Kirppiksistä kun puhuit, niin oletko käynyt Kouvolassa jo siellä uudessa lastentarvikekirppiksellä? Mörri-möykky taisi olla nimeltään. Kyllähän siellä venähti tovi jos toinenkin. Vähän vaan oli hankalaa sieltä ihan alahyllyiltä mitään penkoa kun ensin ei meinannut päästä kyykkyyn ja sitten kun pääsi, niin ei meinannut päästä ylös :LOL: Siellä näytti olevan vaunujakin...

Mie se vaan täällä siivoan ja touhuan. Koira lenkitetty ja lumityöt tehty. Tossa välillä palkitsin itseni kolmella vohvelilla mansikoiden kera..ja jälkkäriksi yks vaniljamuffinsi :LOL:
 
Moikkelis :wave:
Minä kans tulen tammivauvat elokuussa pinoon..

En nyt muista onko vauvoja tullu uusia viime kirjottelun mutta onnea kuiten kovasti :hug:

piiuli82 joo sama vika että joskus rupee tosissaan ärsyttään kun ihan avoimesti moni tuijottaa ja kerran yks teiniporukka ihan osotteli sormella!! Meän täytyy ostaa t-paidat (niitä saa vissiin netistä) jossa lukee " Joo, olen RASKAANA älä vittu tuijota!!" :LOL:

( . ) Täällä on tullu limatulppaa nyt monena päivänä ja supisteleeki ihan kivasti välillä mutta ei se sen kummemmaksi muutu..alkaa oikeasti jo pää hajoamaan kun ei mitään jaksa eikä innosta tehä niin sitä sitte olla möllöttää ja pahantuulisena vaappuu kipujensa kans |O
Yöllä ei tule nukuttua ja päiväunetki on vähän niin ja näin..
Tänään soitin neuvola-ajan ja täti sano että ei sulla voi kovin pitkään enää mennä kun tilanne on jo noin hyvällä mallilla..joo no senku näkis..
Eli vali-vali se on tälläki suunnalla :ashamed:
Positiivista on se että ilmat lauhtu ja pääsee ulos =)

Paljon :hug: kaikille piinailijoille kyllä me viimistään elokuussa jakaudutaan :D
ja päästään ennätystenkirjaan :LOL:

Katjuska 39+2
 
Katjuska Toi ois kyl paikallaan :LOL: tuijottais varmaan kyl sit viel kahta kamalammin ;)

Ullis pyörähdin siellä mörrimöykyssä tänään,yhet kärryt siel oli,mut niist puuttu rengas :LOL: arvaa vaa repesinkö ku katoin viel hintaa 240e,mut tuli sit se myyjä sanomaan et omistaja oli vieny renkaan korjaukseen ku oli puhki :D jo mä mietinki et kuka tuo renkaattomat kärryt myyntiin ja viel noin hurjal hinnal :LOL:
Joo uskon kyl et se alahyllyjen tutkiminen ei ehkä oo ihan mieleisintä puuhaa :D mulla kun ei tänään ollu aikaa siel tutkiskella ku meiän lähtökin viivästyi puoltoist tuntii ja sit piti olla jo esikoist vastaanottamas eskarist.
 
kaneli87 taisi kysellä eilen kolmen ässän lisäksi kotikonsteja synnytyksen käynnistymiseen. Mulla taisi ihan oikeesti käynnistää synnytyksen se nännien hierominen/hiplaaminen. Maanantaina hieroin useamman kerran n.20-30 minuuttia kerrallaan nännejä. Suht kivuttomi supisteluja tuosta tulikin ihan mukavasti. Seuraavana yönä menikin sitten lapsivedet ja tyttö syntyi vauhdilla! Toisaalta hieman pelottavaa mennä tekemään tollasia omia "poppaskonsteja"....

Tissit ja imetys Juu, hanat on auenneet ja maitoa ois vaikka muille jakaa!! PAkko lypsää välillä kun neiti ei jaksa vielä syödä tuota määrää, mitä tulee... Taidankin huomenna soitella äidinmaitokeskukseen, josko tarvitsisivat listoille yhden lypsävän lisää!
Kipeisiin nänneihin olen käyttänyt sitä Lansinoh-voidetta ihan kunnon määriä. Pakko, kun muuten jää tissit liiveihin ja liivinsuojuksiin kiinni!! Sattuu irrotella nännejä sitten liiveistä. Tissien koko on kasvanut valtavasti ja mies katsoikin eilen silmät ja suu pyöreinä mun rintavarustusta.... Oli reissussa viikonlopun ja yllättyi näkemästään kun tuli takaisin kotiin...

Tica & Maija Maitoparta 6 vrk
 

Yhteistyössä