***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Onnea vauvautuneille :flower: :flower:

Meillä menee ihan hyvin, samaa rataa. Tänään tuli viikko PikkuMiehen kotiutumisesta ja olen jo saanut ristiäisetkin sovittua!!
Neuvolatäti kävi to ja painoa oli 2740g.
Mieli on tällä hetkellä aika jäässä kun huomenna olisi rv 40+0.. :ashamed: Olen onnellinen että poju on elossa, kotona ja voi hyvin kaiken huolen, murheen ja vastoinkäymisien jälkeen, mutta silti.. Kaikki se synnytykseen liittyvä kiusaa mieltä ja ja.. Oisin niiiiin paljon halunnut kokea sen jännityksen ja ponnistuksen... :| mutta nyt kävi näin, son vaan hyväksyttävä ja elettävä sen kanssa!! :heart:

-väpä rv 39+6-
 
Onnea vauvoista taasen!! :) mä en pysy enää kärryillä olenko onnitellut vai en.. :D

Itsellä ei muutosta. Nyt on supistelutkin laantuneet todella vähäisiksi. |O
Liitoskivut olivat viimeyönä pahimmat mitä koskaan :'( olin todella kipee.. ja ne jatkui aamullakin. nyt on hieman helpompi olla.
Mietin tuossa vain että kuinka vähäisiksi ne liikkeet oikein saa mennä? nuo todella vähäiset liikkeet mitä olen tuntenut niin nekin ovat kuin hidastettuja. :/

Ja todellakin nuo 3S keinot saa nakata romukkoppaan!!! |O :kieh: :$ :xmas:
 
Vauvoista onnea!! :flower: :heart:

Ja minähän haluan saada ipanan syntymään huomenna.. Ja nyt on ollutkin ihan lupaavia tuntemuksia, joten aion nyt siivoilla, lenkkeillä ja pelata wiitä. Tämä on nyt vaan päätetty :), neuvolaan en maanantaina mene ihmeteltäväksi.

40+4
 
Zin
Heippa kaikille ja terveisiä täältä pallon kesäiseltä puolelta! :wave: Taustailija ilmoittautuu pitkästä aikaa. Olen lukenut kyllä säännöllisesti teidän kirjoituksia, mutta kun yleensä luen kännykällä niin en viitsi sillä alkaa kirjoitella.

Paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille! Ja erityisesti onnea Hipkukalle ja Väpälle vauvojen kotiintulosta. Jaksamista viimeisiin päiviin muille! :flower:

ON: Mulla on nyt rv 38 (huomenna) ja kaikki on mennyt tähän asti hyvin. Painoa on tullut noin 14kg yhteensä - ja masun ympärysmitan mukaan kaikki tuntuisi olevan vatsassa! En ole ollut mitenkään erityisen vaivainen koko raskausaikana, välillä turvottaa (helpottaa kun ei syö suolaa), välillä närästää ja välillä on liitoskipuja. Täällä on nyt kesä ja helle ahdistaa ja väsyttää aivan tajuttomasti. Melkein joka päivä on yli +35C enkä yhtään jaksaisi aurinkoa. Aika vampyyrimaisesti luikin varjosta toiseen jos on pakko mennä ulos. Toisaalta on hyvä kun ei tarvitse miettiä pukeutumisasioita - varvassandaalit ovat olleet ainoat jalkineet jo kuukauden. :) Vauva on ollut laskeutunut monta viikkoa ja tämän viikon ultran mukaan on nyt myös kiinnittynyt. Hyvä juttu - lääkärin mukaan se usein viittaa siihen ettei tarvitsisi käynnistää kun vauva kypsentää kohdunkaulaa. Vauva painaa tällä hetkellä 3.2kg tai vähemmän - vaikea kuulemma arvioida kun pää on jo niin syvällä. Tuo tarkoittaisi n. 3.6kg painoa synnytyksen aikoihin. Musta tuntuu että kiinnittymisen jälkeen on liikkuminen ollut aika vaikeaa ja tuskaista, virtsarakkoon sattuu eikä kykene taipumaan yhtään eteenpäin. Oon kuitenkin onnekas kun tähän asti oon päässyt niin helpolla. Teillä on monella ollut niin kauhean paljon vaikeampaa!

Mulla on ollut aika kova synnytyspelko ja synnytysvalmennuksen yksityiskohtaiset videot vielä pahensivat asiaa ja sain jonkinmoisen paniikkireaktion siitä. Sittemmin on olo helpottunut ja olen tullut asian kanssa jotenkin sinuiksi. Tällä hetkellä mun taktiikka on olla ajattelematta koko asiaa, koska ei sille mitään kuitenkaan voi etukäteen. Olisin saanut valita sektion mutta päätin nyt yrittää alakautta kuitenkin. Mua pelottaa erityisesti kipu ja repeäminen ja häntäluun murtuminen (kun se on murtunut kahdesti aiemmin) mutta mulle on nyt luvattu varhainen epiduraali ja lääkäri sanoi että häntäluun murtuminen on epätodennäköistä, koska joko vauva mahtuu ulos tai sitten ei mahdu - jolloin tehtäisiin hätäsektio joka tapauksessa. Toivottavasti vauva on pienipäinen ja liukas ettei tulisi repeämiä! Juon säännöllisesti vadelmanlehtiteetä, jonka pitäisi helpottaa ja lyhentää ponnistusvaihetta. Ja harkitsin välilihan venytystreenejä kun kätilö suositteli, mutta en oikeasti yllä enää tehdä niitä, joten täytyy jättää väliin. :eek:

Ihanaa muuten lukea positiivisia synnytystarinoita, niin kuin esim. Pinkgreenin. Lieventää pelkoja.

Gallupeista:

Kestovaippoja olen ostanut noin 30 kpl ja niillä meinataan yrittää pärjätä. Tein miehelle vaippatestin yhtenä päivänä ja hyvin oli mennyt opit perille - osasi hyvin nimetä kaikki osat ja kertoa mitkä vaipat vaativat erillisen kuoren ja milloin tarvitsee lisäboostereita jne. :)

Miesgallupista: mun mies hemmottelee mut pilalle, kokkaa ja pyykkää ja korjailee taloa ja tuo mulle kukkia oma-aloitteisesti ja odottaa vauvaa niin hurjasti.

Käynnistyksestä: mun lääkäri sanoi että käynnistää viimeistään 41+3, mutta yleisin synnytyspäivä on 40+3. Ja akupunktiota ja vyöhyketerapiaa suositteli luonnolliseen käynnistämiseen, siivousta ei. Akupunktio tosin olisi pitänyt aloittaa jo kauan sitten että se ehtisi toimia. Vyöhyketerapiaa mä oon päättänyt kokeilla heti välittömästi rv 40+0 jälkeen.

Imetyskivuista: valmennuksessa neuvottiin että kaalinlehdet rintsikoissa helpottaisivat rintojen kipuja. Tiedä häntä sitten.

Nimestä: meillä on tyttöä varten muutama hyvä vaihtoehto keksitty ja pojalle ei mitään ja kun meillä on kummallakin poikaolo niin tää on vähän huolestuttavaa. Nimen pitäisi kuitenkin toimia kaksikielisenä ja se jo lisää vaikeutta kummasti.

Tsemppiä kaikille! =)

Zin + Fredi 38+0
 
Meillä taas noita joko,joko puheluita tekee enemmän mun suku..! Äiti soittelee päivittäin :) Ei sinänsä haittaa mutta olen aika kypsä tähän odotukseen. :ashamed: Nyt jo 9 päivää yli lasketun ajan!!!

Samat oireet jatkuu täällä,toivotaan edelleen yölle lähtöä.. Tai edes illalle...! Haluan jo vauvan maailmaan. Maanantaina sitten kalvojen puhkaisu jos mitään ei nyt viikonloppuna tapahdu..

 
Moikka pitkästä aikaa!

Terveisiä täältä maidon ja vaippojen tuoksuisesta kodistamme! :heart: :heart: :heart:

Meidän Masukki syntyi pitkän ja tuskaisen 32tunnin synnytyksen jälkeen raskausviikolla 41+2, 5.1.2010 klo 13.16.

Syntymäpainoa poitsulla oli 3110g ja pituus oli 50cm.

Kaikki on kotona lähtenyt käyntiin hienosti, en ole aiemmin vielä kerennyt tietojani päivittämään, koska kotona netti on ainoastaan kännykkäyhteyden perässä ja todella hidas!

Onnea kaikille muillekkin masukin saaneille, ja rutkasti onnea myös kaikkille joilla synnytys on vielä edessä.

Vauvaantuneiden puolelle en taida ainenkaan vaikituiseksi keskustelijaksi keretä tästä netin puutteesta johtuen, mutta tulen kyllä kurkkimaan kuulumisia aina kun kerkeän!

Hyvää jatkoa kaikille!

Jenninho+ pieni mies 12pv
 
Amalialle kovasti onnea lisääntymisestä :flower:

Täällä yhes koos :'(
Tänää otan kyl maraton saunan ja seksiä, kiitos :LOL:

Ny evästelemään ja josko sitä pihalle lähtisin muksuineni :wave:

Pörri ja Pätkä 38+2
 
Täällä on kyllä pino hiljentynyt.. :wave:
Mulla oli vähän samoja ajatuksia kuin Pörrillä että jos sitä pihalle lähtis. Sais aivotkin happea. Mutta en tiä uskallanko jos sitten on taas yö niin kipee. Ja nimenomaan nuo liitoskivut. Suppareita voisin ottaakin vastaan.

jennnholle onnea!!!
 
nopeesti tulen kommentoimaan kun minäkin sillon tuskailin kun noi kolme ässää ei toiminu sit millään..mä kävin shoppailemassa sinä päivänä kun sit vauva päätti tulla yöllä..ainakin mulla se autto ja tuli kivasti supisteluja.. :) kaikkee ainakin kannattaa yrittää..yritän tulla kertoilemaan mun synnytystarinan täs heti kun sen verran aikaa sattuis oleen.. :)

onnea uusille vauvautuneille!!

hentsu ja vaavi 6pvää
 
Jenninho Onnea, onnea!!

Zin Kiva kuulla raskausajan "ohjeistusta" ja käytäntöjä myös toiselta puolelta maapalloa!

Tänään on ensimmäistä kertaa (?) ollut mieletön mieliteko, ja ihan kummallinen sellanen -> pähkinäsuklaalevite. En kyllä tiedä mistä sellanen tuli mieleen ja netistä piti vielä yrittää ettiä mitä se nyt oikeastaan on, mitä haluan :).. siis en tietenkään mitään ravintosisältöjä uskaltanut kattoo, vaan tuotteen nimen pelkästään. Oijoi, pakko vähän kauhoo lusikalla suoraan purkista :heart:
Mä niiiiiiiiin haluan jo synnyttään, tää odotus koituu mun kohtaloksi.
 
Jenninho paljon onnea!! :flower: :flower:

Kolmen ässän tehosta en oikein tiedä, sauna ja seksi kyllä saa aikaan supsituksia mutta mulla kävely saa kaikkein eniten niitä aikaan. Kärsis vaan kävellä pidempiä matkoja, saan hirveet selkäkivut kun skolioosi vaivana.

Kohta saunaan ja roskaruokaa :p
 
Voi, iiriskö pääsi nyt tositoimiin? Varmasti vauveli jo sylissä :heart: Mä niiiiin toivon, että Sanniskin pääsis tosi pian synnyttämään kun on jo kauan ollu semmosia merkkejä :hug: Muillekin toivon pikaista jakautumista :D
 
samariini sanoit,ett sul liitoskivut vaivana..
Mullaki oli tos jokune aika sit kaikenmaaliman vaivat,mut mikähä ny tänää ollu ko ei koske mihkää :eek: päiväl vähä tuntu alakerras ilkeelt,mut muute oon elämäni kunnos.Pitäisköhä huolestuu :LOL:

Täs alkaa mulle koht kiirus tulla,ko miehä varailin itelleni synnytystä tälle pvälle ja mitää ei vaa kuulu.Jospa se toi sauna ja se toine mukava ässä sais tehtyy tekosesa :p

Pörri ja Pätkä
 
Suuronnittelut kaikille vauvoja saaneille!! :flower:

Itsekin tulin vauvauutisen kertomaan. Meille syntyi toinen poika 39+2 viime keskiviikkoiltana. Olin ihan varma että viikolle 41+ mennään tälläkin kertaa, mutta tämäpä pääsi yllättämään, mut ihan hyvä niin koska kokoa pojalla oli jo himpun verran vajaa 4 kiloa. Synnytystä ennakoi melko kivuttomat supistukset aamusta lähtien, mutta kunnolliset tuskaiset supistukset alkoi vasta klo 17 ja taas samalla tavalla kuin viimeksi että yhden supistuksen aikana muuttui vähän kipeästä ihan mielettömän kipeään. Onneksi oli jo soitettu miehen vanhemmat lähtemään ajamaan, koska matkaa heillä oli 3 h... saapuivat meille puoli kuuden maissa ja siinä vaiheessa supistukset oli jo ihan sietämättömiä, tiheni tosi vauhdilla ja tuli jo 2 minuutin välein eli vähän tiukille meni, kun sairaalaan lähdettiin suunnilleen samalla oven avauksella kun isovanhemmat saapuivat. Synnytys eteni tosi vauhdikkaasti, olin 5 cm auki sairaalaan mennessä ja sain pian spinaalin ja kivut häviskin ihan täysin. En tuntenut supistuksia enkä yhtään mitään. Jossain vaiheessa sain alkaa ponnistaa ja vähän arviosta ponnistelin kunnes loppua kohden onneksi tuntuma alkoi palata ja sain ponnistukseen lisää tehoa. Spinaalin vaikutus ei kuitenkaan ehtinyt poistua ennen vauvan syntymää, joten tulipa koettua lähes kivuton synnytys. Ainoastaan se ihan loppuvaiheen venymiskipu kun pää syntyy oli tietysti mielettömän kova kipu eikä spinaali siihen auttanut, mutta vähällä pääsin tällä kertaa! Kokonaiskesto vähän vajaa 3,5 h. Ei tullut repeämiä eikä tikin tikkiä tarvinnut laittaa, verta meni vain 3,5 dl ja oma vointi oli aivan loistava synnytyksen jälkeen. Jälkisupistuksiin en ollut ihan varautunut... mut onneksi nekin alkaa vähitellen vissiin vaimentua.

Kotiin päästiin 1,5 vrk kuluttua ja hyvin on mennyt, poika vaan syö ja nukkuu ja on tosi rauhallinen. Isoveli 1v 4 kk ei vielä oikein ymmärrä pikkumiehen päälle ja tarkkana saa olla koska saattaa yhtäkkiä tarrata kovasti kiinni tai meinata painaa vauvan mahasta tms... katsotaan miten pärjään kunhan miehen isyysloma loppuu ja jäädään kolmestaa poikien kanssa. Toinen asia mihin en ollut varautunut on että tämä vauva ei olekaan semmoinen tehoimijä kun esikoinen joka malttoi ruokailla vain 5-10 minuuttia kerrallaan. Viime yönä oli kaksi tunnin pituista syöttösessiota ja nyt alkaa kyllä väsymys painaa. Viime kerralla vauva-aikana ihmettelin että missä se väsymys viipyy ja miten tämä on näin helppoa, mut nyt tajuan kyllä et se johtui vain siitä että esikoinen söi niin nopeasti... on vähän eri asia herätä yöllä 3x5 min ja päästä heti takaisin nukkumaan kuin että valvoo joka kerta tunnin imettämässä eikä saa sitten enää unta uudestaan.. Mutta pääasia että poika syö ja tänään onneksi nousi maitokin, joten voihan se olla että kohta nuo syötöt lyhenee!

Tsemppiä kaikille jotka vielä masun kanssa odottelevat!

Tosi pikaisesti selailin viime päivien jutut ja en tiedä pääsinkö ihan perille kaikista asioista mutta kerhoon haluaisin mukaan myös jos sellainen perustetaan!

Naps ja poika 3 vrk
 
onnea paljon kaikille vauvan saaneille!!=) Mua on alkanut pelottaa ja jännittää kauheasti synnytys. Esikoista synnyttäessä sattui kyllä kamalasti mutta kyllä ne sit kivut unohtui kun sai vauvan syliin. Ihan normiahan tää on et vähän pelottaa ja jännittää. :whistle:
 

Yhteistyössä