***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Inhottavia lääkäreitä osalla ollut :|

Mä oon tässä miettinyt, että jos (ja kun) jossain vaiheessa tulee se hetki kun saikkua on haettava, niin kuinka helposti sitä oikeastaan saa käytännössä? Olen kuullut neuvolasta, että raskaana olevat saisi aika helposti ja neuvolasta ovatkin rohkaisseet heti hakemaan jos siltä tuntuu. Onkohan eroa saako saikkua helpommin kunnalliselta vai yksityiseltä puolelta? Tässähän tuntuu, että jotkut lääkärit olettaa, että pitää olla tyyliin ponnistusvaihe jo käynnissä ennenkuin saikkua saa:D Mietityttää lähinnä siis seisomatyöstä johtuvat alaselän kivut sekä jalkojen turvotus. Muutenkin olen "huono" hakemaan saikkua, koen aina huonoa omaatuntoa, ja ei ainakaan yhtään helpottaisi jos lääkäri olisi asenteella "mitä tuokin tuossa saikkua hakee, laiska se vaan taitaa olla" :ashamed:

Eilen nilkkasukkien resorit oli painaneet nilkkoja oikein kunnolla. Pitää varmaan siirtyä käyttämään noita lentosukkia 24/7.

Ananaskirsikka, Katti83 ja muut kärsivät: Tsemppiä, lepoa ja jaksamista :heart:

Pinkgreen ja tilleri 24+2
 
Meillä ei kyl toi esikoinen ole kyl kovinkaan helpolla päästäny... Aina ollu huono nukkuja, edelleen herää n.3 krt/yö (1v 4kk nyt ikää).
Vauvana heräili 4-8krt yössä... Tissiä kaipaili 3-4krt yö. Yömaidon juomisen lopetti vasta 11kk iässä.
Mutta tohonkin tottuu, heräilyyn siis ..Oon vaan miettin et jos tää vauva on samanlainen kun veljensä et herää vaikka 6krt ja toi isoveikka sen 3krt ni yöt on varmaan aika risaisia :/

Muutenkin esikoinen ei vauvana viihtyny YHTÄÄN yksin lattialla lelujen keskellä ja sitteri aiheutti myös raivarit...
Ainoa paikka missä hetken viihtyi esim. kun minä söin , oli turvakaukalo jota siinä syödessä jalalla heiluttelin.
Vessaankin piti kantaa aina muksu mukana kun muuten huuto oli melkonen..

Mut hui, tais mennä pelottelun puolelle :LOL: Tälläsiäkin vauvoja siis on ja silti meille on toinen tulossa joten no worries, ihania ja rakkaita ne on vaikka oisvat kuin tempperamenttisia :D

Mulla on nyt harmina noi harkkasupistukset kun aamuisin käyn vaunulenkillä pojan kans niin supistaa melkeen koko lenkin ajan... Tosi kurjaa, vaikka kivutonta onkin niin tosi epämiellyttävää. Ei kuitenkaan ihan kokonaan viitsis liikuntaa jättää :/

Tsemppiä teille joilla kipuja tai murheita...
Zaaralle :hug:

Miminen ja Mytty-poika rv22
 
Zaaralle :hug:

ananaskirsikka nyt saa sit ihan luvan kanssa ottaa rennosti :)

Rakenneultra takana,kaikki oli oikein hyvin ja mun oma tuntemukset sai hienoisen vahvistuksen :heart: kätilö kyllä sanoi ettei korvaa maaleja ja tapetteja jos väärin menee,mut eipä meillä oo tarkoituskaan mitään maalailla,painoa pikkuisella oli tasan 400g ja la:ksi sai 24.1,mut ei sitä nyt lähteny muuttamaa,voi olla et unohtikin kun rupesin edellisest synnytyksest puhumaa ni tuli sit siihe tuloksee et synnytystapa arvioon mun täytyy päästä eli ultrattavaksi vielä ainakin kerran :heart: reisiluuta ku mittaili ni totes sit et taitaa isä olla pitkä :LOL: joo onhan se kaikki 165cm,vastas viikkoja 21+5 reiden mukaan =)

Piiuli ja toukka 20+6
 
Moikkelis!

Eilen oli neuvola.
Painoa tullut tähän mennessä yhteensä noin 2kg.
Verenpaine 130/68, hemoglobiini oli laskeunu ja oli vain 112 eli täytyy alkaa syömään rautaa, sf-mitta 21 eli kohtu hiukan normaalia isompi, sydämensyke 140, liikkeet ++.
Minkä nimistä rautaa te muut syötte joille on lisärautaa suositeltu?

Sain neuvolasta myös paperi kelalle täytettäväksi. Voi että mä voin vihata noita kelanpapereita |O Pitäis varmaan käydä erikseen joku koulutus, että osaisi ne täyttää oikein :LOL:

Mut nyt täytyy lähteä viemään poikaa kerhoon.
Hyvät päivän jatkot!
zaaralle :hug: ja jaksamisia

lokakuu10 ja saukko 23+6 :heart:
huomenna taas poksuu
 
Zaara :hug: !

Zuh Sama homma, mä olen koko aika aivan poikki, Hb hyvä, RR hyvä, ei mtn varsinaista "syytä" mut väsyttää ihan sairaasti koko aika eikä mitään jaksaisi |O (Tai ehkä sit vielä koitan toipua viikonlopun 1-v synttäreistä...) Ja tänään kävin kilpparikokeissa, melkeen toivon että sieltä löytyis jotain ni sais jonku oikeen syyn tähän. (Ilmeisesti raskaus ei mulle riitä...) Mut yleisesti en kyllä ole mitenkään erityisen energinen ollut 2. kolmanneksella, toisin kuin esikoisen kanssa, sillon muutettiin ja rempattiin ja touhuttiin vaikka mitä, nyt mä ruinaan miestä tekee about kaiken :p
Ja hermotkin tosi kireellä koko aika, en oo koskaan hermostunu meidän kisuihin niin usein ku nykyään!

Mimonmami + Itikka POKS 23+0!
 
Arvatkaas mitä, mä tajusin nyt vasta "vanhalla iällä", että mulla on vissiin laktoosi-intoleranssi. Kun normaalisti en siis juo maitoa, ja nyt raskauden aikana oon juonut, jotta tulis tarpeeksi kalsiumia. Niin viime aikoina on kuulunut sellaista ahdistunutta valitusta miehen suunnalta, että on kuulemma paha tulla nukkumaan kun mä olen jo luonut sinne oman ilmakehän. :D Toissapäivänä ostin kokeeksi laktoositonta maitoa, ja kas vain, helpotti. :D
 
Vaipparoskis: Mietin sen hommaamista, mutta kuulin vaan huonoja kokemuksia joten päätin ettei hommata. Mennään siis vanhalla mallilla, eli pissavaipat roskiin ja kakkavaipat heti pieneen pussiin ja roskiin ulos, kun roskis on muutaman askeleen päässä ulko-ovesta. No näin kyllä tehtiin vaikka asuttiin aikoinaan rivarissa ja kerrostalossakin.

ananaskirsikka:
Ihan mahtava homma, että sait sitä sairaslomaa. Nyt lepäät minkä voit :hug:

pinkgreen: No, nyt tietty kun näitä kaksosia odottaa niin on herkästi napsuteltu sitä saikkua...,tai no onhan siinä kyllä aika painavat syyt olleet.
Esikoista odottaessa ei ollut mitään ongelmia, mutta sitten tuli raskauden aikainen diabetes josta alkoi saikku, ja lopulta sitten raskausmyrkytys jonka vuoksi sinne osastolle makaamaan.

lokakuu10: Ensin söin sitä "muotirautaa" eli obsidania josta ei mitään hyötyä ja nyt sitten tuota nestemäistä rautaa Ferronol merkkisenä.

Lily... Hyvä että nyt selvis ja myös kiva kuulla että joku muukin luo näitä ilmakehiä :LOL:
Minulla nimittäin nuo makeutusaineilla makeutetut karkit pistää mahan ihan sekaisin.
Yks ilta polteltiin tuoksukynttilöitä ja kun nukkumaan mentiin niin mies sanoi että täällähän on joku tuoksu (makkarissa siis). Sanoin että joo, kynttilät tai minä, niin mies siihen sanoi, että ei tää tuksu ole kyllä kynttilästä lähtöisin :LOL: :LOL: :LOL:
 
Neuvolassa käyty. Nyt jo ihan naurattaa, että kyllä joka kerta löytyy jotain huomautettavaa =) Painoa oli tullut nyt viime kerrasta 1,1 kg (eli n 300g/vk). Lähtöpainoon verrattaessa paino noussut nyt kokonaisuudessaan 6,8 kg. Eli ihan ok miun mielestä, viikkoja kun on takana 25! =)

Hemppa oli noussut!!! Olen syönyt sitä Enien mainitsemaa muotilääkettä eli Obsidanin ja minulla nyt ainakin näköjään auttanut. Oli alimmillaan 116 ja nyt noussut neljässä viikossa 130. Verenpaineet hyvät ja pissa puhdas.

Mutta sitten se sf-mitta...... hoitaja sai tulokseksi 26,5 ja minustakin se vaikutti heti aika korkealta. Tajusi itse vasta myöhemmin sen, kun pääsi takaisin koneen äärelle. Voisikohan tuohon vaikuttaa se, että minusta tuntui että vatsassa oli aika paljon ilmaa ja oli jotenkin turvonneen oloinen... Toisaalta sanoi, että mittaan vaikuttaa sekin, mitenpäin vauva vatsassa on. Joten en minä tuota nyt murehdi sen enempää. Nauratti vaan kun hoitaja vielä kerran varmisti, että eihän siellä vaan ole kahta??! Eiköhän nyt joku kolmesta ultraajasta olisi havainnut jos olisi =) Ultra mulla on kahden 8.10. joten vauvan kokoa päästään tarkastelemaan sitten.

Zaara: Voin vain arvailla, mitä olet saanut tietää. Voimia!

Jes, sain äitiysrahapaperit Kelaan, hyvä mie!

Me poksutaan!

mamma ja Kirppu 25+0
 
Minäkin syön Obsidania, taitavat täällä Helsingissä sitä ihan nimellä suositella yleisesti. Kiitos jollekin vinkistä, olen alkanut ottaa sen yöllä vessareissun yhteydessä, kun pitää tyhjään mahaan ottaa. Laitan illalla valmiiksi kapselin ja vesilasin pöydälle ja siitä sit nappaan. Tehosta ei vielä tietoa, tosin ei se hemppa viimeksi mikään hirmu alhainen ollut muutenkaan (126).

Vaipparoskis: sellainen varsinainen on kait todella epäekologinen. Meillä ihan tavallinen iso kannellinen roskis, haisee vain kun sen avaa. Ja äkkiä kiinni! :D

Meillä ei onnistuis toi oven pieleen roskien laittaminen, pikkuneiti olis alta aikayksikön roskien kimpussa. Ja roskishuone on pihan toisella puolella ja asutaan ylimmässä kerroksessa, et en tosiaankaan viitsi joka kakan jälkeen viedä. :D
 
Ullis82: Piti ihan katsoa mitä minulla on noiden tyttöjen odotusaikaan nuo sf-mitat oleet kun silloinkin isot mahat, ja nuorimmaisen aikaan moni sanoi että kaksosia odottaisin.
Nythän se tässä tuplaraskaudessa vetelee ihan omia ratojaan mut näin oli tyttöjen odotusajan mitat:
Esikoinen rv 26 sf-mitta 25cm, ja nuorimmainen rv 25 sf-mitta 30cm :whistle:
Ja sanottiin vaan et paljon lapsivettä on, ei mulla muutakaan syytä isoon mahaan silloin ollut.
 
Ultrakuulumisia: Vauva vastasi hyvin viikkoja ja kaikki oli muuten ok, mutta jostain syystä aorttaa eivät saaneet lainkaan näkyviin, eli 2,5 viikon päästä menen tarkistuttamaan, että kaikki tosiaan on ok. Ihan tavallisella ultralla katottiin, käyttävät 4d-ultraa kuulemma vain silloin, kun on seulonnassa ollut jotain, ja pitää tarkemmin tutkia. Eli sukupuolesta ei hajuakaan, mutta kotona, kun kuvia katselin, niin ihan näyttäis kyllä poitsulta tuolta jalkojen välistä :D

Mutta sitten se, mikä jäi taas ketuttamaan tässä käynnissä... Eivät kuulemma voi näillä viikoilla kirjoittaa vielä sairauslomaa :headwall: Vaikka lääkäri itse sanoi, että kivut ei tod.näk. mene ohi ennekuin vauva on syntynyt. Ihme periaatteita. Nyt sitte pitää kuulemma vaan neuvolalääkärissä edelleen käydä 2 viikon välein jatkamassa saikkua. Mitähän Kela tästä tuumii, kun mulla on aina vaan 2 viikon saikkutodistus ja pitäisi rahaakin sieltä saada...
Tuli ihan sellainen olo, että äidin voinnilla ei ole mitään merkitystä, jos vauva voi hyvin :/

No mutta eipä muuta.

J.t ja Pampu "äidin mielestä poika" 21+2
 
Toi on kyllä jännä juttu ettei joka paikassa kirjoiteta saikkua tässä vaiheessa loppuunasti. Ihmettelen. Mulle ei edes tarjottu saikkua, vaikka jalat huonossa kunnossa. Noh meen työterveyslääkäriin josta sitä ainakin saan. En nyt heti, mutta ensi kuun aikana. Se kyllä kirjoittaa sen loppuunasti. Tietää kumminkin aika hyvin työtehtävät sun muut

Täälläkin syödään obsidan merkkistä rautaa. ;)

Äippärahasta Eikös se makseta kuudelta arkipäivältä viikossa? Paitsi ei arkipyhiltä?! Näin ainakin kelan sivuilta ymmärsin. Palkanlaskija soitti tänään minä päivinä työnantaja maksaa rahoja...en sitten älynnyt kysyy, että maksetaanko se ma-la.

 
Enie: Juuri näin se kelan systeemi menee.. eli 6kk taaksepäin, jos ei ole pitkää sairaslomaa välissä tms. pidempää työttömyyttä, eli noin 1kk on pidempi työttömyys. Onneksi kävin kelassa ja sain erittäin hyvää palvelua ja nyt on sitten selvät sävelet miten täytyy toimia :LOL:

millie ja janochin juttutuokio: Tuotahan se meidänkin neuvolalääkäri sanoi ettei näillä viikoilla ole vielä tapana mitään sairaslomia kirjoitella.. oli jotenkin outo kommentti, tiedä sitten mistä johtuu. Onko noilla "vanhan polven" lääkäreillä sellainen ajatus, että kyllä sitä hiukan täytyy naisen kipuja kärsiäkin, onhan tämä olotilan nimi raskaus eikä helppous :p

Täällä olotila suht normaali, 2yötä vielä rakenneultraan, eikä mielessä pyöri mikään muu kun se. Jokatoinen hetki oon varma että kaikki kunnossa, joka toinen hetki mietin mikä voisi olla pielessä.. jakomielitautinen olo siis!

20+4
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Olen lueskellut palstaa ja nyt päätin kirjautua.
Mulla kolmas tulossa.
Joko teillä maha alkanut näkymään? Mulla kyllä, mut omat vanhat vaatteet kaikki vielä käytössä, mammavaatteita ei vielä yhtään. Nyt viikkoja kasassa 20+3


 
Tervetuloa uusille! :wave: Täällä tulee päivässä yli 3 sivua tekstiä, ja mun on ainaki ihan mahdoton pysyä kärryillä siitä, kuka sano mitäkin. :eek:

zaaralle ja J.t:lle isot rutistukset! :hug:

Mä kärsin ihan jatkuvista harkkareista ja kylkien venymistuntemuksista, joten en kykene tässä koneella juurikaan istumaan. Pojan nostelu ja kyykkääminen on ihan kamalaa, mutta pakko vaan jaksaa kun yksin oon päivät pojan kanssa kotona.

Huomenna lähtö Jyväskylään yhdeksi yöksi ja sitten perjantaina se kauan odotettu 4D!!

Rhea ja Möhkis 22+4 (?)
 

Yhteistyössä