***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Sais tämä aika mennä vieläkin nopeempaa. Ei muuten ny niin hätää, mutta kun ei jaksa viihtyä töissä. En ole vielä työtowereille kertonut raskaudestani ja stressaan sitä niin kovasti.
Eilen töistä tullessani satuin heijastamaan itseäni kaupan ikkunassa ja järkytyin että wawwa-masu taitaa jo näkyä jokseenkin joten en voi kauaa salailla. :)

Tänään on 21 rv.
 
Hieno uusi pino! :flower:

Eleyna: Kieltämättä melkoseen tuppukylään oot joutumassa.. :LOL: Mutta ei sieltä niin mahdoton matka oo tähän toiseen vähän isompaan tuppukylään. Itellä kans välillä ikävä Jyväskylään ja kesällä oli aika haikeeta siellä vieraila, mutta on se vaan mukavampaa lasten kanssa olla täällä mummujen läheisyydessä. =)

Mäki sain laitettua vauvanvaatteet kaappiin, jonkin verran piti poika-vaatteita karsia pois. Miehen siskolta varmaan tulee jonkin verran vaaleanpunaista. Jospa pukki toisi sitten vielä lisää.. :LOL:

Sf-mitasta: Meillä nauvolan täti sanoi, että sitä mittaillaan sitten, kun kohtu kasvaa navan yläpuolelle. Viimeksi oli vielä sormen verran navan alla, joten eiköhän se ens kerralla jo mittaa.

Nyt kun on puhuttu 4D:stä niin mua harmittaa entistä enemmän kun en pääse tällä kertaa. :( Oishan se dvd kiva muisto lapsellekkin. Aika epistä, että isoveljellä on sellanen..

Pyykit kuivumaan ja pikku-ukon herättelyä..

Rhea ja Möhkis 20+3
 
Lily Mie kans ilmoitin omille sukulaisilleni muutama vuosi sitten, että en osta lahjoja aikuisille. Enkä myöskään odota, että minulle ostetaan. Vain jos jotain oikein osuvaa tulee vastaan saatan ostaa. Stressi väheni huomattavasti, eikä tarvi väkinäisesti kiittää kaikenmaailman krääsästä. Vielä kun mies saisi omille sukulaisilleen saman ilmoitettua.



Taisi muuten selvitä se mitä aamupäivästä ihmettelin tuosta lapsivakuutuksesta. Eilen siis oli tullut lasku, joka käsittääkseni kattaa vain yhden lapsen. No, tänään tuli toinen lasku :LOL: Eivät sitten ole voineet samaan kuoreen yhdistää tai edes laskuun. Vain viitenumero on eri noissa laskuissa. Onko sitten tuo toinen A-vauvalle ja toinen B:lle? :whistle: Ei taida Pohjolalla olla pulaa paperista :D
 
Kiva taas uusi pino! :) Kiitos enielle kun jaksat värkätä näitä!

Mun suvun puolelle on tehty diili ettei aikuisille lahjoja osteta ja se on toiminut tosi hyvin mut miehen.. huoh.. siis siellä ostetaan kaikille!!! ja monta!! Siis kaikki sisariusten lapset muistetaan ja vielä kaikki aikuisetkin vielä! Vaikka ollaan sanottu että ei ostettais. mut ei mee jakeluun. Me ollaan sit tehty niin että muistettu lapset ja aikuisille sit tyyliin konvehtirasia ja esim. joku joulukukka. loukkaantukoon jos haluaa mut ihan hirvee homma muistaa kaikki..

itsellä olo on ollut ihan hirveä!! Mulla on todettu rytmihäiröt joskus nuorena ja nyt ne on alkanuu vaivata tosissaan. Ja vatta ei toimi ja närästää ihan älytön koko ajan!! Ihan sama mitä mä syön niin tulee maha kipeeksi ja kohta nousee joko ruoka ylös takasin tai sit oikein vahvat vatsahapot! Onneksi huomenna lääkärille aika niin saa samalla sanoo tästäkin vaivasta :D

röllis ja onni 18+6
 
Heippa vaan!

Tunnustan laiskuuteni, en jaksanut edellistä pinoa lukea loppuun..
Kotiuduttiin sunnuntaina tyttären kanssa viikon reissulta, lähdettii vähä "ex-temporee" reissun päälle Helsingin seutuun, kylästeltiin, käytiin Korkeasaaressa ym. Tosi kiva oli välillä vaihtaa maisemaa =) Helsingin suuntaan oltiin matkan varrella yötä mutta takas tullessa ajettiin yhtä kyytiä (pissatauot toki pidettiin), ja sen kyllä huomas illalla, ihan kiitettävästi supisteli...
Huomenna sitte taas töihin...

Tica, mä ostin ne samaiset mamalicius pillifarkut, aivan mielettömän mukavat jalassa! =)
Näistä oudoista oireista ollu puhetta; kasvaako kellään muulla mahaan karvoja raskausaikana?? :kieh: esikoista odottaessa oli sama juttu, sellasta vaaleaa karvaa kasvaa navan ympärille ja nyt taas... Seksikästä... Noo, kunhan pysyy tuossa navan seutuvilla ettei rintoihin sentään :LOL:

Mutta nyt pyykkihommien pariin, huomenna rakenneultraan heti töiden jälkeen, kovasti toiveissa että sais tietää kumpi tulossa! Jänskää.. :whistle: ;)

Katti + Paavo(?) II 20+4
 
heippa! itselleni syntyi heinäkuun vika päivä pikkuinen tyttö ja nyt vanhat äitiysvaatteeni kaipaavat uutta omistajaa,myynnissä seitsemät housut,yksi hame ja kaksi paitaa, kurkkaa ihmeessä =) http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=113598781

ihanaa loppuraskautta teille,kyllä se palkinto sitten lopussa on vaan ihana :heart:
 
Kela Ei voi olla totta tuo kelan touhu! Pakko tulla purnaamaan.
Laitoin heille kysymyksen siitä, että kun kerta isä voi pitää heti isyysloman perään ne monikko raskaudesta saatavat 60pv niin maksetaanko ne kans sitten silloin vai vasta jälkitarkastuksen jälkeen.
No, nyt sieltä oli yks viisas vastannut että pälä pälä, ja pälä pälä ja puhui joistain 30pv eikä yhtään siitä asiasta mistä kysyin :headwall: :headwall: :headwall:
Laitoin pikkasen kiukkusta postia takas sille että lue se kysymys ja vastaa sitten ja mikäli hän ei kykene niin antaisko tiedot kuka osais vastata tuohon kysymykseen niin kysyn häneltä sitten.
 
Kiitos minunkin puolesta uudesta pinosta! :flower:

Vakuutuksesta vielä eli jos sen raskauden aikana ottaa niin paljon se on teillä suurinpiirtein maksanut? En ole vielä omasta vakuutusyhtiöstä tätä kysellyt ja mietin kannattaako vakuutusta ottaa vai ei.

Sf-mittaa ei ole vielä katsottu, miten se edes mitataan..?

Sellaista hurjaa energisyyttä ei ole näkynyt, mutta oma itseni olen kyllä muuten ollut (jos vertaa siihen alkuraskauden väsymykseen!)

Lumi ja Lilliputti 22+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Vakuutuksesta vielä eli jos sen raskauden aikana ottaa niin paljon se on teillä suurinpiirtein maksanut? En ole vielä omasta vakuutusyhtiöstä tätä kysellyt ja mietin kannattaako vakuutusta ottaa vai ei.
Pohjolalla syntymättömän varausmaksu on 271e (meillä kaikki vakuutukset Pohjolassa, joten keskittämisedut saadaan). Jos tuota maksua ei ole maksanut ennen lasten syntymää, ei vakuutus astu voimaan ja silloin voi vakuutuksen ottaa lapselle vasta sitten myöhemmiin (olikos se 2kk iässä ) ja silloin kaikki mahdolliset tiedossa olevat jutut jätetään korvausten ulkopuolelle. Tuon varausmaksun jälkeen tulee sit jatkossa normaali vuosimaksu. Ja nyt täytyy tunnustaa, etten muista mitä se on, vaikka just pojan vakuutuksen maksoin :ashamed: Lapsen iän myötähän tuo vuosimaksu pienenee.
Mie halusin tuon vakuutuksen, koska se korvaa myös keskolassa vietetyt päivät. Niistä kun tulee erillinen lasku, jos lapsi synnyttyään sinne joutuu. Ja myös siksi halusin, jos jotain yllättävää ilmeneekin heti syntymän jälkeen.
Ja on sekin kiva, kun tietää, että yksityiselle voi suht huoleta (rahan suhteen) viedä lapsen. Varsinkin jos tuntuu ettei julkisella saa toivottua hoitoa tai joutuu jonoihin lapsen kanssa.

Mie en koskaan muuten jaksanut vertailla noita vakuutuksia. Pieniä eroja niissä kai on hinnoissa ja siinä mitä korvaavat. Laiskana otin vain samasta kuin muutkin vakuutukset :snotty:

 
Tänne ei mitään erityistä.. neuvola perjantaina, mut tuskin sielläkään on mitään erityistä, rakenneultra onkin sitten 18.9.
Jännittää se kyl jonkin verran, tai lähinnä on ajatuksissa lähes päivittäin. Sieltähän voi löytyä vaikka mitä ikävää :/

Vakuutuksista:
Onko kukaan vertaillut niitä sen kummemmin? Meillä on kaks vaihtoehtoa, Fennia ja Lähivakuutus. Hiukan oon tutustunut niihin ehtoihin, mutta molemmissa on hyvää ja huonoa, niinkun aina. Korvaakohan kaikki vakuutukset keskolassa vietetyt päivät?
Ja oliskohan se hyvä ottaa jo ennen rakenneultraa vai vasta jälkeen?

18+3

muoks: Multa puuttui tietoja, en enää muista mitä puuttuu.. mut Satks, ikä 25v ja esikoinen, poikaolo (ei ultrattu, oma olo vaan) :D
 
vakuutus otettiin Tapiolasta koska kaikki vakuutukset siellä. Jotain 270e jäi maksettavaa kaikkien alennuksien jälkeen jos oikein muista. Ei vertailtu muihin yhtiöihin, koska oon itte ollut tuolla asiakas pienestä pitäen.

mahakarvat Täällä myös vaaleaa mahakarvaa. :)

Neuvolapäivä oli tänään.

Paino noussut nyt ekaa kertaa..Jee. :) Sitten tulikin ihan reippaasti eli 389g/vkolle eli viime kerrasta oli noussut 3kg. Olihan tässä 8,5 vkoa väliä viime kerrasta.
SF-mitta oli 17cm
Hemoglobiini oli 110 ja mentiin rautakuurille.
Sokerirasitusjuttu on kuun lopussa. Samoinkun eka neuvolalääkäri. Täällä on siis eka lääkäri otettu pois. Säästösyistä.
Neuvolatäti puheli, että töissä enää max lokakuun loppuun saakka. Jaloissa niin paljon pinnallisia verisuonipuhkemia ja sitten kun työ senverta raskas.

millis ja lupu 22+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sero:
Vakuutuksista:[/b] Ja oliskohan se hyvä ottaa jo ennen rakenneultraa vai vasta jälkeen?
Mie hain jo ennen rakenneultraa, koska jos sieltä olisi jotain löytynyt olisivat voineet jättää jotakin korvausten ulkopuolelle. Esim, jos sydämessä olisi ollut jotain häikkää tms.

On tuo vakuutus aika pohdinnan paikka silti. Suurimman osan ei kuitenkaan koskaan tarvi siihen turvautua ja silloin se on aika kallis menoerä. Mutta toisaalta, jos sitä taas tarvitsee niin silloin se on hyvä olla olemassa.
Mie halusin juuri siksi, että kaksosraskaudessa on tuo kohonnut ennenaikasuuden riski. Ja ennenaikasuus taas saattaa lisätä muiden ongelmien mahdollisuutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lili78:
Voih - mistäs te niitä Mamlicious pillifarkkuja olette ostaneet?..... :p kuume sen kuin nousee...
Mä ostin ne Doriksesta joka on Anton&Ninan yhteydessä =)
Täytyy muuten kehua noita masutuubeja, mä kun tykkään pitää lyhyemmän mallisia paitoja niin pikkuhiljaa kaikki alkaa käymään lyhyiksi, noilla saa kyllä kivasti navan piiloon.

Kävinpä piitkästä aikaa kunnon kävelylenkillä, eka vähä mietitytti uskallanko kun niitä supistuksia tullu aiemmin mutta hyvin meni, eikä mitään kuulu... Pikkunen vaan kovasti jumppailee.. :heart:

Jaaha, nyt yrittää nukkumaan, kauheesti muka jännittää se huominen rakenneultra... :kieh: :ashamed: ;)

muoks * Kiva kuulla etten ole ainoa karvamaha! :LOL:
 
Huomenta!

Hyvin valvottu yö takana sitten. Pahaolo jatkui sitten, mutta onneks vähän hellitti kun illalla vielä happaria söi, mutta illalla ennen tuota vielä oksu lensi.
Nyt on heti aamusta jälleen huonopi olo, ja vasen käsi sairaan kipeä.
Se on ollu ennenkin ja pitäny hakea kortisooni piikkiä sitten lopulta mutta katsotaan josko tuo menis ohi ilman sitä tällä kertaa, kun ei viittis piikitellä itseensä nyt ylimääräisiä.

Neuvolaankin pitäis muistaa soittaa kun en eilen muistanut siitä hempasta kysyä.

Huomenna sitten taas kys päivä.

Enie + Nörtti ja Hissu 23+2
 
Vakuutuksesta en vielä tiedä otetaanko,mut kai se ois kohta päätettävä :/ tosin ei meillä kyl oo ollu aikasemmillakaan lapsilla,esikolla se ois ollu hyvä olla olemas,mut sit täl nuoremmal ois kyl ollu ihan turha.

Tänää ois sit neuvola ja kävin jo aamul omal vaa`alla ja olihan tot painoo tullu lisää 1,5kg :eek: sen siitä saa ku on koko viikonlopun vetänyt herkkuja eikä vatta toimi ollenkaa :ashamed:

Mut nyt se ois taas lähettävä taksin metsästykseen :|

Piiuli ja toukka 18+6
 
Painon nousu ahdistaa :| Nyt on parin viikon aikana tullut kolme kiloa ja tiedän, että johtuu vaan omasta mässäilystä |O En kyllä syö mitään ennen ensi viikkoista neuvolaa :saint: No ei vaan, jos jättäisi nyt vaan ne herkut ja vaalean leivän pois! Toimis sitten mahakin ehkä paremmin..

Näin viime yönä ihan friikkiunen :LOL: Olin ultrassa ja yhtäkkiä maha meni ulkoapäin möykyille ja ihmettelin että mitä tapahtuu.. Vauvan pää nousi sieltä ihon alta ihan selvästi ja ultraaja vain sanoi että ihan normaalia :D Lopulta vauva oli kokonaan siinä tavallaan näkyvillä (iho vain välissä) ja kätilö nosti sen lähemmäksi rintoja ja jossain vaiheessa sitten vain pullautti takaisin sinne mahaan :D Ihana oli kyllä unessa sitä vauvaa paijailla, harmi kun ei oikeasti vielä onnistu moinen ;)

Lumi ja Lilliputti 22+2
 
Vakuutuksesta Minä vertailin lähivakuutusta ja tapiolaa, koska molemmissa on meidän vakuutuksia. Laskelmien jälkeen lähivakuutus oli hieman kalliimpi. Varausmaksu tässä tapiolan vakuutuksessa on alle 100 ?, en muista tarkkaa summaa kun en ole vielä laskua maksanut.
Ja vakuutushan kannattaa ottaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ettei äitiyskorttiin ole tullut mitään kummempia merkintöjä.
Ja tämä tapiolan vakuutushan on voimassa siihen asti kunnes täyttää 20 v, jotain rajoituksia tulee kun täyttää 16 v liittyen urheilutoimintaan.
 
Zuh
Vakuutuksista: Itse otan vakuutuksen lähinnä ihan sen takia etten joudu kipeän lapsen kanssa jonottelemaan arvauskeskuksen päivystyksessä vaan voi hyvällä omalla tunnolla aina varata aikaa yksityiselle. Pieni hinta siitä ilosta ;) Meillä on kaikki vakuutukset Pohjolassa, suosittelen muuten tarkistamaan niitä jos ei ole muutamaan vuoteen katottu läpi. Meillä tippui vakuutusmaksut kaikkinensa melkein 200? kun on tullut uudet kotivakuutuspaketit ja autovakuutuksenkin hinta oli tippunut kun sen päivitti. Edut pysyi samana / parani -> pääsin tuntipalkoilleni kun soittelin, heh!

Katti83: Mulla myös karvoitusta mahassa, muutkin karvat tuntuu kasvavan ennaltanäkemätöntä vauhtia ( kuten myös esim. kynnet). Jonkun uskomuksen mukaan merkkaisivat poikavauvaa, eli elimistössä on enemmän mieshormoooneja mutta senhän tiedän vasta 22.päivä. Mieskin aina naureskelee mun apinamahalle, ihan kuin gorillalla konsanaan :p

Oma olo ihan jees, ei sitä raskauden ajan energisyyttä ja hehkua tosin vielä ole näkynyt. Mutta tärkeintä että vauvoilla on kaikki hyvin, me joudetaan vähän kärsimäänkin!

~Zuh & Naatti 18+5
 
Huomenta!

Tänään mulla kans rakenneultra. Kyllä jännittää.
Jos vauvan sukupuolen saan tietää, niin arvatkaa vaan käynkö ostamassa kasa päin ihania vaatteita :D

LUMI sulla oli oikein kiva uni :LOL:
Mäkin näin toissa yönä unta, että vauvan varpaat näkyi aivan selvästi tosta mahan läpi. Minä niitä sitten nypiin ja vauva veti aina jalan pois :D

Joku kyseli noista napakarvoista. Minulle niitä on kasvanut myös. Olis kiva jos ne kans olis vaaleita, mutta ne on aivan MUSTIA JA PITKIÄ |O

Nyt täytyy mennä laittamaan lihat uuniin kypsymään.
Tulen sitten illalla töiden jälkeen kertomaan ultra kuulumisia.
Hyvät päivänjatkot!

lokakuu10 ja saukko 21+5
 

Yhteistyössä