***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Myy-88 on varmasti todella raskasta menettää oma veli :hug:

Kaukalopussia mietin vielä, että tarvitsenko sitä lainkaan. Meillä on nyt se äp:n toppapuku + kevyttoppapuku, joka on pienempää kokoa. Ja tietysti sitten äp:n makuupussikin vielä. Eli ei taideta tuota kaukalopussia nyt sitten tarvitakkaan!

Miten muuten tuo äitiysraha maksetaan? Jossain luki että maksetaan aina 25 päivää jälkikäteen, maksaakohan työnantaja sen samalla tavalla vai aina normaalina palkkapäivänä?

Eilen oli Lilliputilla kovat jumppailut menossa :heart: Tuntuu useimmiten olevan tuolla mahassa sivuttain kun potkut tulee vasempaan kylkeen!

Lumi ja Lilliputti 26+1
 
Pippur1 Nipsu ja Raksu malliset...,älä vaan sano että samanlaiset olet saanut halvemmalla :'( :LOL:

Lumi- Työnantaja maksaa äippärahan ihan normaaleilta palkanmaksu kausilta, eli ei samalla tavalla kuin kela.
 
(.) me käytiin 4D-ultrassa :heart: vauvelilla kaikki kunnossa, istukka toimii hyvin, virtaukset ok. Aivot, sisäelimet, sormet ja varpaat on kaikki tallella. Perätilassa ollaan vielä. Ultrasi tosi kauan ja huolella, selitti kaikki juurta jaksain, jotta tälläiset tavalliset pulliaisetkin ymmärsi =) Ai niin, ja sanoi, että hengitysrefleksikin näkyi jo, se kertoo, että vauvalla itselläänkin on kaikki hyvin.

Tässä vielä kuva:


varpaat melkein suussa

:heart:

Ananaskirsikka+Mini 28+2
 
Enie ilme oli todellakin näkemisen arvoinen :D

s-a-j Älä hätäile siellä! Todellisuudessa mun paino on noussut myös sen 13kg, mutta ihana neuvolantätini hienovaraisuudessaan laskee tuon mun painonnousun ensimmäisestä neuvolakäynnistä eikä ilmoittamastani lähtöpainosta :p Mutta kuten Enie sanoi en jaksa ressata asiasta, koska kukaan ei ole vielä huomauttanut kiloista mitään. Ja oikeasti minulla on ollut koko raskauden ajan aivan valtaisa NÄLKÄ, syön siis kunnon ruokaa nälkääni, en herkuttele ja mässäile. (tai ehkä vähän :) Niin ja olin ennen raskautta reilusti alipainoinen, että nyt vasta ollaan siinä "ihannepainossa", eli tässä varmasti yksi syy etten ole saanut moraalisaarnaa sokerivauvoista sun muista..

Mutta hyvää tiistai päivän jatkoa kaikille mammoille! Jaksamista kotiin ja työpaikalle! Lähden tästä tuhlailemaan vapaapäivän kunniaksi. Miehelle pitäisi ostaa joku vuosipäivä lahjakin...? Hei, tietääkö joku nettikauppaa mistä saisi vauvan vaatteita esim. "isin kulta tekstillä"? pitäis löytää isänpäivää ja isyyspakkausta varten!

Elayne ja :heart: 26+1
 
Elayne tuolta löytyy joitakin paitoja, ruokalappuja yms, joita voisi isyyspakkaukseen hommata http://www.lahjakas.fi/index.php Esikoisen aikaan ostin 'meidän isä' -paidan ja 'tähtää ylemmäs isi'-ruokalapun. Nyt kävin kirjakaupasta ostamassa lahjaksi 'isän käsikirjan' http://www.suurikuu.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=9517964463
*muoks* Ihan muuta hain netistä ja törmäsinkin 'isin kulta'-bodyyn http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=43/1290 :D

Niinuska Pystyisitkö siirtämään äitiysvapaan aloituksen tarvittavan kolme päivää myöhemmäksi? Aikasemmaksi sen ainakin voi siirtää alkamaan. Esikoisen aikaan siirsin päivällä aikaisemmaksi, kun muuten olisi aloitus osunut tiistaiksi. Ei oikein kiinnostanut vielä yhdeksi maanantaiksi lähteä töihin :snotty:

Hipkukka 25+0 :D
 
Tiistaita! Tänään onkin aurinkoinen päivä, mukavaa kun mielikin vielä hyvä. Yhdeksi sitten töihin,ne iltavuorot on tosi ahdistavia kun perhekin kotona, ei tiedä miten olisi... Työparini kanssa ollaan avustettavan tilasta ihan eri mieltä kuin perhe, niin sitten jos oman mielipiteeni sanon on entistä tukalampaa olla :(

Elayne katsopa ihan googlettamalla "printtipaidat/bodyt tms. kerran itekin etsin. Olivat aika arvokkaita kun olisin tutulle vauvan johdosta tilannut. Mä tein esikoista oottaessani kalvosta sapluunan ja painoin itse bodyyn tekstin "isin kulta". Se on helppoa jos yhtään tykkää askarrella ;) Tietokoneella kirjoitin kivalla fontilla ja sen printtaa ulos,liittää kalvoon ja leikkaa sapluunaveitsellä. No, joo, aikaa vie mutta jos tykkää, ja on halvempaa. Ite harrastanut enemmänkin tuollasta...

ehkäisystä unohdin viimeks kirjotella. Mä olen aina (9v) syöny e-pillereitä, merkki Harmonet, paitsi synnytyksen jälkeen antoivat minipillerit koska normejahan ei voi imetyksen aikana käyttää. Niiden jälkeen antoivat Yasmineen reseptin joka ei sopinu mulle, niin kerran esikoisen lääkärireissulla sanoin lääkärille että kirjottas mulle Harmonetia. Se on todennäköinen ehkäsy ensi vuonnakin,tai kun imetys loppuu. Kokemusta muusta ei olekaan kuin ehkä sitten 5 kondomin verran, se on aivan kamalaa, ei tunnu hyvälle kummastakaan.

toppapuku oli esikoisella ainoastaan, mummo osti sen olikohan Lindex:ltä. Täällä etelässä päin ei nykyään paljon pakkasia näe, niin ei tartte valtavan paksuja juttuja, vaunuissa kuitenkin kantokoppaa, makuupussia ja muuta. Lämpöpussi olis varmasti kätevä, mutta odotellaan nyt että mistä meille se kaukalokin sit hommataan.
 
Sokerirasitustesti takana. Tulokset tulee viimeistään huomenna iltapäivällä. Paasto-arvo oli 4,8 eli viittailisi hyvään tulokseen. Saa nähdä sitten.
Mulla oli samalla kertaa neuvolakäynti. Hemog oli laskenut lisää, nyt oli 109. Pitää vaihtaa rautamerkkiä. Ei tuo Obsidan vissiin imeydy. Neuvolatäti kyllä passitti sitten verikokeisiinkin, koska epäili että sen se laite sekoilee..noh katsoo mikä veritulos sieltä tulee. :)
Painoa oli tullut nyt 225g/vko eli yhteensä 3.8kg.

Jee vapaapäivä tänään.

millis ja liinu 26+3
 
Pikaisesti täältä vain kommentoin rautalääkitystä. Olen syönyt Obsidania kesäkuusta alkaen (lähtö arvo 146). Viime keskiviikkona Hb oli 102 ja terveydenhoitaja suosittelin kahta Obsidania. Minäpä ostin ihan ruokakaupasta sitä saksalaista nestemmäistä rautavalmistetta (enpä muista nimeä, mutta ollut myynnissä jo vuosia) ja mittasin eilen Hb:ni ja tulos oli vajaan viikon kokeilun jälkeen 110!!
 
Pitäiskö mennä silmälääkäriin? Minä nykyään luen tekstejä ihan miten sattuu ja nytkin luin että OnniMaija on hakenut Rautakaupasta nestemäistä rautavalmistetta :LOL:

Isyyspakkaus Meinasiko kukaan väsätä tulevalle iskälle isyyspakkausta? Minä olen sitä täällä suunnitellut aina välillä ja välillä se taas unohtuu.
Netistä on löytynyt vaikka mitä hulvatonta mitä sinne vois laittaa, ja tietty ihan asialinjalta sitten joku opas jne...
 
Isyyspakkauksesta Esikoisen aikaan sellaisen kokosin. Miehen syntymäpäiväkin osuu isänpäivänlähelle, joten oikeastaan se on vain vauva-aiheinen isompi lahja :)
Viimeksi laitoin 'meidän isä'-paidan, ruokalapun, vauvanhoitokirjan ja rallikirjan (ja omistuskirjoitukseen, ettei ole tarkoitettu esimerkiksi ajotavoille ;) )öööh, olihan sielä vielä jotain muutakin. Tyhjä pää...
Tällä kertaa en ajatellut kummempaa isyyspakkausta antaa :snotty: Jotenkin ei riitä energia sen ajatteluun, kun pitäisi miettiä ja suunnitella hankintoja, joululahjoja ja esikoisen 2v synttäreitäkin.
 
HIp hei... Flunssa iskee taas! Kurkku kipeä, nenä vuotaa ja palelee... Edellinen flunssa oli kuukausi sitten ja en haluais taas kokea samaa olotilaa. :'( Nuhan myötä tiedossa on myös nenään ja samlla puoleen naamaan herpes. Ei näihin flunssiin näytä ainakaan maitohappobakteerit auttavan, joita pojan kanssa syödään päivittäin. Nyt kiukuttaa ja suututtaa!!!

Toppavaatteet yms. Pärjättiin hyvin viime talvena esikoisen kanssa fleecehaalarilla, äitiyspakkauksen kevyttoppiksella, toppiksella ja sillä toppapussilla. Nyt tosiaan helpotusta on tulossa tuosta kaukalopussista. Suositushan on, ettei pientä vauvaa viedä ulos yli -10 asteen pakkasella. Joskus on kuitenkin vähän pakko siirtyä kylmemmällä autoon ja autosta sinne määränpäähän...
Meidän kuumakalle (synt. lokakuussa) käytti vaunuissa aikas vähän vaatetta... harvoin oli sekä toppapuku että toppapussukka yhtäaikaa. Jos oli pussukan sisässä, vaatetuskin oli kevyempää, esim. sisävaatteet, villakerta, fleecepuku ja toppapussi tai sisävaatteet, kevyttoppis ja toppapussukka. Toppapukua käytettiin vain muutama hassu kerta kaikista kovimmilla pakkasilla (-20....). Jos puki liikaa vaatetta päälle, atooppinen ihottuma paheni.
 
Moikkis. Päivän myöhässä tulin poksumaan... Kauheasti luettavaa taas :D

Ananaskirsikalla oli aivan ihana 4D kuva :heart: On se vaan jännä, kuinka nuo ihmisenalut näyttää jo oikealta vauvalta

Muuta en nyt muista.... huomenna neuvola, kirjottelen sitten lisää :wave:

J.t ja Pampu 23+1
 
dodii, neuvola-lääkäri käyty, kaik oli kunnossa , sokereita myöden. :D
Mutta mutta, tuo painon nousu on ainoa joka mua vähä harmittaa.. taas oli tullu 900g vkoa kohden ja nyt lukemat on huimat +14 kiloo...
neuvolatäti ei tosin saarnaa mulle, saarnaan ihan ite itselleni... en tajuu miten se tuollain nousee :eek: oikeesti kohta sellanen ryhävalas että :headwall:

Elayne kyselit bodeista, ainaki name it tekee bodyjä mis on isin kulta tms tekstejä. niitä myy mm. jesper &junior, bobo. ja moni moni muu liike... :heart:
meillä olemassa se isin kulta ja miss suomi, siis esikoisella ;)
Kummipojalle ositn juur mister finland...
Eikä oo hinnalla pilattuja, olikohan 8,90 e...

Kävin myös tänään kelassa, sanoin sille naiselle ihan suoraan etten voi laittaa matkakuluja kun kuljen omalla autolla ja verottaja ei tod.näk. tule hyvittämään omalla autolla kulusta, vaan linja-autolla menosta joka selvii vasta ens vuonna. ei se siihen oikein mitään osannu sanoo , sano vaan et laittaa sen kilometrimäärän kotoa töihin ja et kulkuvälineenä linja-auto. en suostu maksaa turhaa veroja jos verottaja ei sit anna ees sitä takas, vaikee selittää mut maksaisin ihan turhasta ihan liikaa....

Eipä tänne muuta, nyt tyttö sänkyyn ja ite kohta perässä, herätys 05.30 :wave:
 
neuvola lääkäri. Nyt jo jännittää..Koska olen selvästi tuntenut supistuksia. Ja ihan pieniä veritipluja on tullut jo pitemmän aikaa. Mutta ne veritiplut on niin pieniä ettei niitä meinaa edes huomata paperista.

Ja huomenna saan kuulla sokerirasitus kokeen tulokset. Toivotaan että kaikki on kunnossa.

Sannis ja patu 25+5
 
Hmmm, mie en nyt tiedä huolestuakko vaiko ei. Aamupäivästä asti ollu valkovuodon mukana veriviiruja (kirkasta). Ja puolen päivän jälkeen alko seisominen yms pystyssä pysyminen tuntua inhottavalta. Ei siis mitään kipuja, jomotuksia yms. Vain sellaista ahdistavaa tunnetta, että haluan vain olla vaakatasossa. Voisikohan olla vain kohdun venymiseen liittyvää? Mitään muuta selitystä en keksi, ei olla sängyn puolella puuhailtu tms. Jos huomenna vielä kirkasta tuhruttelua, niin sitten soitan neuvolaan. Ei tuo tuhruilu niinkään kiusaa, vaan tuo inhottava olo. Molempien liikkeitä olen tuntenut tasaisesti pitkin päivää.

Hipkukka 25+0
 
4D-ultrasta (Femeda):

Vierailen tuolta helmikuisten pinosta sen verran, että kyselisin tuosta 4d-ultrasta. Onko teistä joku käynyt Femedassa ultrassa?
Millainen siellä on tuo Kela-korvaus käytäntö?
Kovasti tekis mieli mennä tuonne, mutta menemättä jää, jos tuolta ei saa sitä korvausta.

Kiitos siis vastauksista (mikäli joku on tuolla käynyt ja viitsii vastata) :flower:
 
Hipkukka Toivottavasti ei olis mitään mistä tarvii huolestua. :hug:

).( Sokerirasituksessa käyty, en saanut tuloksia vielä tänään, eli huomenna soitan neuvolan terkalle. Vähän oli heikko olo, kun 14 h yhteensä piti olla syömättä, huh. Nyt tankkaan karkkia kun vielä "saan", koska mahdollisesti se ilo loppuu huomenna. :D
 

Yhteistyössä