***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Jahas ja himoista vielä: mulla on tää sama suklaan ja roskaruuan himo niinkuin aina tähän aikaan vuodesta. Ja välillä tulee hirvee mieliteko hedelmiin, marjoihin, salaattiin ja ylipäätään kaikkeen "tuoreeseen". Seksikin himottaa välillä enemmän kuin koskaan, mutta ne himot tuppaa hiipumaan usein juuri ennen tositoimia. Ajatuksena kyllä seksi siis innostaa ja mies on maailman seksikkäin ja haluttavin olento, mutta tuntuu etten vaan "jaksa harrastaa" seksiä... ja alitajuisesti kai ahdistaa ajatus vauvasta, jota siinä höykyytetään, vaikka se ihan hullua onkin :LOL:
 
Niin mielihalujen lisäksi mulle on myös iskenyt ihan jatkuva NÄLKÄ! Esimerkiksi kun katsellaan miehen kanssa dvd:ltä lempisarjaamme Seinfeldia, huomaan, etten enää kykene keskittymään juoneen, vaan koko ajan vaan hoen, miten hyvän näköinen hampurilainen, voileipä tms. jollakin on. :LOL:
 
Himoista Vähän vaihdellen,mut kylmä hk sininen kera turun sinapin :p raaka sipuli,mut ku ei sitä voi syödä ku alkaa närästää :kieh: jalopenoja,niitäki yrittäny välttää ku sehän tietää sitä et pitäs käydä grillillä :ashamed: ja kotiinkaan niitä ei viiti ostaa ku sit syön niitä leivän päällä :p himot senku nousee pintaa,ku niist alkaa kirjottaa,mitähän mahtaa kaupasta tänää mukaan tarttua :whistle: toi närästys on vaan inhottava kiusankappale :kieh: Mandariinejä meni kilotolkulla silloin ku ne oli kirpeitä,nyt ne ei enää maistu :/ mulla vähän erikoisia nää mielihalut ollu aina,esikoisen aikana meni sitruunamehua(tiiviste) sellanen lasipurkki paris päiväs laimentamattomana.

Piiuli ja toukka 30+4
 
Heips :)

neuvola kuulumisia:
pissa puhdas
painoa tullut 250g/vko nyt yhteensä n. 7kg raskauden aikana
rr 135/92
Rt
sf 27cm

Elikkäs pikku-ukkeli kääntyi viime yönä sit raivotarjontaan :) sf-mitta menee alakäyrillä mutta lääkäri ei ollut huolissaan. Kohdunkaula lyhentynyt/pehmentynyt 1,5cm:n. pitäis kuulemman ottaa rauhallisesti viel reilu pari viikkoa. Miten tässä nyt pakkaa muuttoa varten? :kieh: Onneks sisko lupas tulla pakkailemaan kaveriksi ettei itse tarvi rehkiä niin paljoa..

Linea negra : melko tumma viiva ihan alhaalta ylös asti :)

Himoista: hedelmät ja kasvikset maistuu täälläkin :) salaattia teen tuommoisen ison astian, hyvä että yhden päivän kestää ku popsin menemään =)

Inhottava paineen tunne tuolla alakerrassa, hankala istua joten lähden tästä tuohon sohvalle levähtelemään :)

vointeja mammat :hug:

imppuli ja vilho 33+1 :heart:
 
Hei mammat, täällä vietellään ensimmäistä äitiyslomapäivää!

Raskausarvet: Lähes 15 kg tullut painoa lisää ,muttei yhtä ainutta raskausarpea. Mulla on muutama arpi ollut toisessa kyljessä jo vuosia, mutta nyt en kyllä yhtään uutta ole bongannut.

Linea negra: Olin jo unohtanut koko viiva-asian, kunnes eilen aamuna tajusin että mullahan on sellainen oikein komea tumma viiva alhaalta napaan asti. Ja poikaa siis on lupailtu!

Hikka: Joku muukin tän jo sanoi, se tuntuu niiiiiiin ärsyttävältä! Varsinkin istuminen hikan aikana on lähes täysin mahdotonta. Mulla se tuntuu ihan alavatsassa, tuolla häpyluun yläpuolella.

Värinä : Hei mä tunnen tällaista kanssa joskus!! Kestää ihan pienen hetken, yleensä tuntuu silloin kun olen käymässä nukkumaan. Ehkä sitä vain paikoillaan maatessa rekisteröi paremmin nämä tuntemukset, voihan sitä tuntua muulloinkin muttei vaan itse huomaa.

Himot: Päärynät ja satsumat, kaikki raikas. Ja kyllä se suklaakin edelleen on aikasta hyvää...... :LOL:

Suonenvedot: Kuin ihmeen kaupalla oon vielä näiltä säästynyt, ehkä ihan puoli tusinaa kertaa koko raskauden aikana on pohkeet krampanneet. Ihme sinänsä, koska mulla normaalista kramppailee aika useinkin!

Paineen tunne on multa hävinnyt lähes kokonaan. Tätä oli silloin keskiraskaudesta enemmänkin, nyt ei lähestulkoon ollenkaan. Välillä oikein itsekin hätkähtää kun maha ei oikein tunnu missään, olo on niin normaali vaikka 15 kg etureppu on tossa edessä!

(.) Olo muuten mahtava, mutta tuntuu että hiivatulehdus olisi iskemässä päälle. Te, joilla on ollut sama vaiva, oletteko vain hakeneet canesten-kuurin vai käyneet ihan lääkärissä tarkastuttamassa?

mamma ja Kirppu 34+5
 
Nukkumisesta Minäkin heräilin että pitäis käydä pissalla, mutta jatkoin unia, kunnes parina yönä havahduin sellaiseen uneen missä menen vessaan. Muistan kersana laskeneeni alleni juuri samoisten unien takia, joten päätin etten ala tän ikäisenä enää yökastelijaksi ja olen käynyt kiltisti vessassa. :LOL:

Samaa puhuttiin tänään ystävän kanssa joka myös raskaana, että hormonit on vähän laantunut. Naama ei enää kuki, eikä karvat kasva niin tohinalla.

Lily of the valley LOISTAVASTI SANOTTU! :LOL: tosi äijältä kuullostaa! Sitten voi huolestua, jos alkaa takapuolen raapimisesta tulemaan tapa. :LOL:

Himoja Mulla on ne jääpalat, niitä menee pari pussia päivässä. Ensin veteen pehmenemään ja sitten alkaa rouskutus. :D

Nälkä juuri äsken kiinnitin huomiota kun söin normaalisti ja odotin kylläisyyden tunnetta, mutta oli haettava uusi satsi kun oli ihan nälkä. Aiemmin lähiviikkojen aikana olen saattanut huomata etten ole syönyt koko päivänä muuta kuin aamupalan.

Kävelystä taitaa olla vaavi laskeutunut, kun virtsarakkoa oikein vihloi kun painoi. Viererisessä rakennuksessa kävin päiväkodin vasu-keskustelussa. Jalat vaan kävi, mutta kesti ikuisuuden päästä perille. :D Maha tuntuukin jotenkin tosi painavalta nyt, huomaa et on tainnut siellä vauveli kasvaa.

Muoks: Hiivasta vaan canesten jos on varma et on hiivaa. Asetinta ei saanut käyttää. Viimeksi kun luulin et oli hiiva otatin lääkärissä tulehdusnäytteet ja hiivan, muttei se ollutkaan muuta kuin ilmeisesti kuivat limakalvot.

Minävaa ja vaavi 33+6
 
Ullis82 Itse en hakenut apteekista canestenia, vaan sain lääkäriltä ihan reseptin johonkin lääkkeeseen.. Kävin siis asian tarkistuttamassa.

Täällä on kiire ja stressi yhtäkkiä hävinnyt, nyt on vaan autuaan tietämätön mitäs seuraavaksi tekis :). Äijä on kuulemma kuumeisena kotosalla.. varmasti olen kipeenä sitten vasta kun mammis alkaa.
 
Värinä
Mie oon kans kuullu, ett vauva pissais, ko masus värisee.

Mie otin sit taas siivouksen kannalta..isäntä oliki pari viikkoo lomautettuna, ni jäi noi kotihommat tekemättä.
Mylläsin yläkerran iha täysin uuteen uskoon. Huonekalut vaihto paikkaansa ja kuopuksen sänky siirty meijän makkarista isoveljesä huoneeseen. Hyvi nukku päikkärit "isojen poikien" huoneessa =)
Imuroin ja luuttusin ylä- ja alakerran..josko sitä huomen ois vessojen pesuu ja sit joku pvä ottais noi peilit ja ikkunat taas. Ikkunat siis vaa sisältpäi puhtaaks sormenjäljist.

Huhheijakkaa..o vaa nii hyvä mieli, ko o taas kuosissa ja saanu kunnol siivottuu! :whistle:

Pörri ja Pätkä 30+4
 
Merkkaan vaan pikaisesti ja valitan vähän samalla! Törkeetä, kun on tullut pahoinvointi taas takaisin |O Aina kun syö jotain, tulee ällöttävä yökötysolo. Suonikohjuihin koskee koko ajan. Kauhee painontunne ja ahdistus lantionpohjassa. Vali vali vali.... :$
 
Himoista: Coca cola! Sitä pitää saada 0,5l pullo joka päivä. Olisi taloudellisempaa ostaa isompi tötsä, mutta tuo pikkupullo on ainoa keino kontrolloida itseään juomasta sitä sen enempää. Lisäksi suklaa!

Ostin Body Shopista kaakao-vartalovoita, jonka pitäisi kuulemma tehokkaasti ehkäistä raskausarpia. Siellä oli myynnissä myös saman sarjan sticki, joka oli oikein varsinaisesti tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn ja hoitoon (vielä tehokkaampi kun tuo vartalovoi). Ja tuoksu on ihanan suklainen, nam! Täytyy varoa etten ala nuolemaan tota suklaahimoissani :D

Ostin lisäksi neuleponchon! Aivan loistava vaate mahan kanssa! Helppo kiskasta päälle ja tuo vähän vaihtelua tuohon yhteen iänikuiseen mamma-malliston villakangastakkiin. Ei nyt ehkä ihan mikään pakkaskelin paras vaihtoehto, vaikka lämmin onkin, mutta vaikuttaa näppärältä ainakin tällaisen autoilevan ihmisen kannalta.
 
:kieh: KELAn virkailija :headwall: Ajattelin samalla, kun vein jälkitarkastuslapun, kysäistä vielä, että mites hakemukseen merkataan ja haetaan, jos isä pitää monikkoperheen lisäpäiviä isyysvapaan jatkona. Kun tiedän sen olevan mahdollista (aiemmin kysytty), mutta silti pitäisi hakea 1 vai 2 kuukautta ennen. Mehän ei tiedetä milloin kaksoset kotiutuu ja milloin mies siis isyysvapaansa pitää. Ja tää virkailija kehtaa väittää että olen ymmärtänyt väärin ja ihan hakoteillä, ne lisäpäivät saa muka isä pitää vasta vanhempainvapaan lopussa. Ja vaikka papereissa lukee, että vanhemmat voi tuolloin olla yhtä aikaa kotona, niin virkailija väittää ettei voi |O Lupasi varmistaa vielä ja soittaa huomenna. Selvittäköön, mie olin kuitenkin oikeassa. Pelkäänpä vain etten silti vastausta kysymykseeni hältä saa. Olis vaan pitänyt suoraa soittaa palvelunumeroon, sieltä osasivat viimeksikin vastattiin heti |O

Mie kiehun vieläkin. Sillä tavalla kehtas väittää, että olen väärässä :kieh: Ei voinut edes myöntää, ettei tiedä asiasta tai aiheesta.

Lapsukaiset voi hyvin, ovat kasvaneet ihan relusti. Poika painoi tänään 1450g ja tyttö 1260g :D Isoja lapsia jo. Pituuttakin on 40cm. Maitoannoksetkin senkun nousee, tulee äidille paineita lypsämiseen... Hengittää jaksavat koko ajan paremmin ja muutenkin kehittyvät kokoajan.

No, nyt esikoinen vaatii huomiota.. Täytyy taas palailla joku toinen hetki...
 
Pitkästä aikaa tulin piipahtaan..jouduin jäämään töistä pois supistelujen takia ja tänään kävin lääkärissä joka määräsi parin viikon lepokuurille..vauva on laskeutunu jo lähtöporteille ja nyt pitää ottaa rauhallisesti jotta pysyy mukana vielä muutaman viikon..olo on jo melko tukala ja yöllä heräilen erittäin useasti. Onneksi saa nyt olla kotona niin saa päivälläki nukkua.
katjuska ja masukas 32+2
 
SEE jaValpuri :wave: kolmas kymiläinen :D

Raskausarpia ei tullu esikoisesta eikä tästäkään ole vielä ainakaan tullu. Mulla on käytössä kans se body shopin kaakaovoi (stick).

Linea negra on ollu molemmissa raskauksissa alhaalta rintoihin asti (esikoinen poika, tämä luultavasti myös)

Hikka tuntuu päivittäin ja ihan alhaalla.

Lily of the valley mullakin säärikarvojen kasvu hidastunu mut molemmissa raskauksissa on mahaan kasvannu tommonen untuvainen vaalee karvapeite :D siis molemmat pojat on tarvinnu lisää peittoa päälle :LOL:

M&M rv 31+5(tai 32)
 
Tässä mahakuvaa viikon takaa eli rv 35+1
http://www.aijaa.com/v.php?i=5312131.jpg

mun mielestä on paljon pienempi kuin aiemmissa raskauksissa eikä mitenkään erityisen 'tönkkö' ole edes olotila...

Kävin tänään neuvolassa, huomenna äpkl, kirjoittelen huomenna enemmän :wave:

Ananaskirsikka+Einari 36+1
 
No nih.

Nukkumisesta: Mä joudun heräämään vessaan 1-3 kertaa yössä. Nukkuminen on jo tosi hankalaa, tyynyjä on joka välissä tukemassa ja aina kun käännän kylkeä, ni herään. Viime yönä petasin itelleni pojan huoneeseen sängyn ja nukuinkin hyvin aamuseitsemään asti, kunnes poika sitte makkarista huuteli jo äitiä- Nukkui siis miehen vieressä.

Karvoista: Alkuraskaudesta tää karvan kasvu oli jotain järisyttävää, mutta nyt kun otitte asian puheeksi, niin on tosiaan rauhoittunut huomattavasti. Masussa täälläkin sellainen untuvapeite :whistle:

Hikka: Pampu on jo viikkoja ollut pää alaspäin ja hikka tuntuu tuolla ihan alavatsalla. Ja tuntuu tosiaan sellaselta rytmikkäältä nytkähtelyltä. Ekaks luulin, että siellä nyrkkeillään, mutta tuli niin tasaisin ja säännöllisin välein, että hikaksi ajattelisin.

(.) Kävin tänään sitten hammaslääkärissäkin....päivän etuajassa :ashamed: Muutenkin pelkään ihan syötävästi hammaslääkäriä ja nyt kun sain rohkeutta kerättyä ja itteni sinne hinattua, niin eikös tarvi mennä huomenna uudelleen.... No tuli ainakin pojallekin varattua hammashoitajalle aika.

Muuten ei tänne mitään uutta... Voikaahan hyvin mammat ja muuttajille malttia: antakaa ukkojen hoitaa suurin osa :D

J.t ja Pampu 31+0 :heart:
 
Täällähän hiljanen aamu.

Musta tuntuu et halkeen kahtia. Sattuu taas niin perhanasti mahaan, ku joku tosissaan yrittäs repiä mahaa auki.
Neuvola päivä tänään, saa nähdä mitä sf mitta näyttää.

mulish ja hippula 30+3
 

Yhteistyössä