***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Taas herätty aikaisin, mutta tällä kertaa ei sentään väsytä =) Ja tänään taas poksutaan :D

Linea negraa ei ole vielä tullut.

Hikkaakaan ei ole ollut, onko se ihan normaalia jos sitä ei ole? Tai ehkä en vain ole sitä huomannut? Jostain luin, että aika paljonkin vauvalla voi olla hikkaa, niin onkohan siinä jotain outoa etten ole kertaakaan hikkaa huomannut?

Raskausarpia ei ole vielä tullut yhtään. Tosin mahassa on ennestään pari arpea, samoin rinnoissa on pari ollut ihan teini-iästä lähtien.

Lumi ja Lilliputti 34+0 :heart:
 
Oskari Olematon Sitä suolaa ei tosiaan tarvii kun pari kolme raetta (siis merisuolaa) kielen alle ja antaa vaan sulaa niin kramppi menee ohitse. Toinen keino on se että jos vain on lampaan villaa, eli esim talja tms. missä on ne lampaan karvat paikoillaan niin sen kun kääräisee kramppi kohtaan niin muutaman sekunnin kuluttua hellittää. Uskomatonta mutta totta.

Vauvan hikka Nyt kun molemmat on päät alaspäin niin minulla tuntuu molempien hikat aika alhaalla mahassa. Se onkin hauskan tuntuinen kun heillä on yhtä aikaa hikka mutta eri rytmissä :D

Mahanahka
Minulla mahanahka on raskausarpien lisäksi vielä aika tunnoton ollut jo jonkun aikaa. Ei ollut mitään tietoa kun neuvolassakin doplereilla koetti hakea sydänääniä että missä se milloinkin menossa laitteitten kanssa.

zaara Täällä kans arvotaan että koskahan pitäis sitten lähetä, matkaa kun on se 120km ja tyttö on tosi alhaalla ollut jo pitkään :eek:
Siihen vielä päälle aiemmat nopeat synnytykset niin eipä paljon hymyilytä. No, ambulanssilla se on varmaan jokatapauksessa lähdettävä, oli tilanne mikä tahansa.

(.) Eilinen ja viimeyö oli taas oikea supisteluiden juhlaa.
Aamupäivällä jo alkoi taas ne selkään tuntuvat supparit ja välillä ne tuli masun puolellekin. Sitten iltapäivästä käytiin minun vanhempien luona jossa taas alkoi/jatkui selkä supparit ja siitäpä sitten masun puolelle kans ja alkoi olla jo hankala olo tosiaan.
Sitten vielä appi vanhemmat tuli käymään heti kohta kun oltiin kotiuduttu niin voi pojat että oli mukava olla naama pokerina kun supisteluita vaan veteli koko ajan.
Yöllä sitten sama meininkin jatkui....nyt on ollut ehkä pari-kolme tuntia suht rauhallista, yksi suppari oli tuossa ylös noustessa.

Ei sinä muuten mutta nämä on taasen tosiaan niin erilaisia mitä aiemmissa raskauksissa että epäilyttää mitäköhän nämä oikein tuovat tullessaan vai tuovatko mitään.
Ei minulla ennen ole ollut mitään polttavaa tunnetta ja tuonne nivusiin asti säteillyt ne supparit.
Tosin eipä ole aiemmin vasta kun synnytys salissa oikeastaan tuntuneetkaan miltään.

Mies parka joutui töihin lähtemään puoli tökkerössä, kun hän sitten muutaman kerran heräsi minun ähinään ja puhkuntaan yöllä.
Pitäis siirtyä sohvalle ähisemään mutta miten se ei käy silloin ikinä mielessä.

Mutta joskos tämä tästä taas.

Enie + Nörtti ja Hissu 35+0 POKS! :heart:
 
huomentaaa!1
eilen minun isompi "vauva" lähti kumminsa luokse yö kylää ja tulee vasta ilta kuuvelta. voe että oli illalla ikävä mutta nyt aamulla tuntuu lähinnä että mitähän kaikkee ehtis tehhä ennen kuutta. Taian hemmotella itteeni tässä...

Hikka Miekää en tiiä miltä se vauvan hikka tuntuu ku en oo kokenu sitä tai en oo osannu yhistää et onko hikkaa vai mitä. Joskus mahassa tuntuu jännä tärinä joka tuntuu sillee 2-3sek.

Nyt kauppaa ostamaan jotain evästä
 
Oskari Olematon Nesteenä kannattaa käyttää ennemmin sitä vissyä jos on kramppiongelmia. Mutta kannattaa katsoa myös mitä vissy sisältää, joissain ei tannu olla suoloja ollenkaan...

Raskausarvet Mulla ei kerenny edelliset edes häipyä ennen tätä raskautta! Nyt ovat oienneet sentään vähän nätimmän näkösiksi. Yritin muka rasvailla mahaa edellisen raskauden aikana raskausarpivoiteella, mutta ei siitä ollu mitään taikaa. :(

Linea negra
Minä olen puolestani kuullu sellaisesta uskomuksesta, että pojalta tulis viiva molemmin puolin napaa, siis ylös ja alas. Viime raskaudessa oli se viiva alhaalta asti melkein tissien väliin ja poika tuli. Tämän raskauden alussa en tiennyt onko viiva vielä edellisen perua vai onko tullut uusi. Nyt eilen kurkkasin peilistä, että se viiva on kadonnut kokonaan ja tyttöä meille tosiaan on lupailtu.

Hikka Mulla tuntuu tuolla aika syvällä masussa vauvan hikka. Tuntui kuin olisi elohiiri jossain suolistossa. :D Elohiireltä se tosiaan minun mielestä tuntuu, mutta hikkaa se varmasti on.

Tica & Veruli 33+0 POKS!
 
Hikka: Mulla kanssa tuntuu vauvan hikka ihan alavatsalla, elohiirimäisenä tykytyksenä (tai siis näin minäkin oletan, että se hikkaa on) :)

Raskausarvet: Ei ole tullut yhtään, vaikka en ole rasvaillut.

Linea negra: Löytyy ihan haaleana, tyttöä on veikkailtu:)

Viikonloppu meni muuttotavaroita pakatessa ja uutta taloa siivoillessa. Mulla on muuttostressi ja oon ihan seinille hyppimässä :( Kivaa elää hetki täällä pahvilaatikoiden keskellä :D Pitäisi tässä huomenna aloitella tän vanhan kämpän puunaus, ei kyllä yhtään kiinnostaisi- haluisi vain keskittyä uuteen kotiin.

Torstaina pääsee vihdoin neuvolaan, nyt on tasan kaksi viikkoa edelliskäynnistä ja aika tuntuu ikuisuudelta :heart:

Taas poksuttaankin! PG ja Tilleri 34+0
 
Tänään vapaa ja ajattelin hemmotella itseäni kunnon päiväunilla ja heti aamusta pistin pesukoneen päälle ja imuroin vasta iltapäivällä. Täytyy yrittää siivota edes joskus,siivoan nykyään hävyttömän vähän :ashamed: Ja miestä patistan välillä imuroimaan.

Enää 5 työpäivää ja sitten alkaa mammaloma :heart: Kamalan nopeasti aika mennyt..Torstaina taas poksuu!! Nyt lepäilemään!

Sannis ja patu rv 33+4
 
Hikasta puheenollen... nyt se taas alkoi! Ja tuntuu myös vatsan päältä kokeiltaessa. Ja edelleen myös "elohiirenä suolistossa"!

Täälläkin pitäisi vähän siivoilla... ajattelin laittaa pyykit ja astiat, kerärätä lelut lattialta ja laittaa robotti-imurin laturiin! En edes muistanu, että se vois hoitaa tuon imurointipuolen ihan ittekseen...
 
vauvan hikka tuntuu ihan alhaaalla yleensä vasemmalla puolella. Taas on parhaillaan menossa.

linea negra On alhaalta tisseihin saakka. Navasta tisseihin oleva viiva tuli vasta hiljaittain. Ja tyttö pitäisi olla tulossa. :)

Huomenna on neuvolapäivä. :) Ihan on sellainen olo, että painoa on varmasti tullut reippaasti. Näkee sitten huomenna.

Täälläkin voisi pestä pyykkiä. Onhan tuota taas kertynyt. :)


 
Täällä on tuskaisen pitkät 8 työpäivää vielä!! Ens viikon torstaita odotellessa siis.

Raskausarvet tuli heti kun tein positiivisen testin, eikä masu ollut vielä edes kasvanut. En tiedä mikäs se semmonen reaktio oli.

Nukkumisesta nukun ihan sairaan hyvin ja nukkuisin paljon, jos ei tarvitsisi tulla töihin välillä :). Voin herätä pissihätään yöllä, mutta en lähde pissille - eikä ole ainakaan toistaiseksi tarvinnut alleen päästää. Nukun 23.00-6.30 ja tuun töihin välillä ja sitten nukun 17.00-19.00 :). Eli ompas hilpeitä päiviä.

Eilen olin jotenki älyttömän kiukkunen. Mies sai kuulla kunniansa joka asiasta ja asian vierestä. Käytiin myös kotonani ja kyllä meinas sielläkin hermot mennä. Olenkin miettiny kuinka leppoisa olen ollut koko odotuksen ajan, enkä ole oikeen kiukutellu mistään. Haha. Ehkä tuo johtunee päikkäreiden tarpeesta, koska viikonloppuisin en kerkee nukkumaan öisin tai päivisinkään.

32+6
 
heippa..huomenna täytetään taas viikkoja :heart:

raskausarvet yksi pieni on tullu navan viereen,en tiiä onko rasvailusta apua mutta oon rasvaillu ja huomaa jos laiskana en rasvaa alkaa maha kutiamaan joten rasvaan senkin takia!! :)

hikasta nyt on parina kertana alhaalla mahassa tuntunut tasasta "nykimistä" joka tuntuu käteen ku laittaa käden mahalle,joten luulisin sen hikkaa olevan,vaikka mies ei usko ja sanoo et mistäs se vauva olis sen hikan mahaan saanu mutta epäilen syvästi hikkaa!! :D
 
rontti1 Kerro miehellesi että vauva tekee hengitysharjoituksia joista se hikka johtuu.

Minulla esikoisella oli melkein koko ajan loppu ajasta hikka, nuorimmaisella harvemmin ja näillä kahdella on tosi usein kans.
Hikka tuntuu minulla sellaisilta pieniltä nykäyksiltä, tömpsäyksiltä tms. ihan kuin voisi luulla että vauva vaikka kevyesti potkaisisi mutta ne tulee niin säännöllisellä rytmillä ihan kuin itselläkin kun on hikka.

Värinä homma, minulla kans joskus tuntuu sellainen parin kolmen sekunnin "värinä" vauvan kohdalla, en tiedä mitä se on. Tytön kohdalla tuntuu useammin kuin pojan.
Olen ajatellut että se on jotain minun omien lihasten värinää, kun en oikein keksi miten vauva sen saisi aikaiseksi.
 
Tulin poksumaan vaan :heart:

Ootte kirjoitellu niin paljon et pitää oikein varata aikaa lukemiseen kun en oo pitkään aikaan käyny :ashamed: Viimeviikkoa vietin iloisesti mahataudissa; molemmista päistä tursus etten tienny kuinkapäin vessas olisin ollu :x Nyt elämä rupee voittamaan ja jaksaa olla hereilläkin.

Huomenna olis neuvoal niin tuun sit kertoon kuulumisia. Katsotaan onko Hermanni kääntyny, meidän mielestä on kyllä nyt lähtöasemissa :heart:

Tanjuska77 ja Hermanni 34 *POKS*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Värinä homma, minulla kans joskus tuntuu sellainen parin kolmen sekunnin "värinä" vauvan kohdalla, en tiedä mitä se on. Tytön kohdalla tuntuu useammin kuin pojan.
Olen ajatellut että se on jotain minun omien lihasten värinää, kun en oikein keksi miten vauva sen saisi aikaiseksi.
Mä oon lukenut täältä Kaksplussan keskusteluista, että se värinä johtuu siitä, että vauva pissaa. Mutta tää lähde kun ei taida olla ihan kaikkein luotettavimmasta päästä, niin suhtautuisin siihen tietoon vähän varauksella. :D
 
Linea negra Oli esikoisesta haaleena napaan asti, tyttö tuli. Nyt ei oo mitään, ainakaan en oo huomannut, tyttöä on taas veikattu.

Mites ootteko muut huomanneet eroa karvojen kasvussa? Mulla on mun mielestä hidastunut nyt loppuraskaudessa esimerkiksi säärikarvojen kasvu, ajattelin, että ei se varmaan sitten ainakaan poika ole, kun luulis, että ylimääräinen poikahormoni sitä vaan kiihdyttäis? Tieteellistä, erittäin tieteellistä, arvailua taas. :D

Entäs mitä himoja ja mielihaluja muilla on näin loppuvaiheessa? Mulle on tullut ihan kauhee makkarahimo, ensin piti ostaa meetwurstia, sitten oli pakko tehdä siskonmakkarakeittoa ja nyt viime kauppareissulta mukaan tarttui ryynimakkaraa ja HK:n sinistä. Jos taas tämän perusteella pitäisi arvata, niin mahassani asuu varmaan joku tosi ÄIJÄ! :LOL:
 
Lily Enpä ole kuullutkaan tai lukenutkaan että se voisi johtua vauvan pissaamisesta. Mutta miksipä ei, kun en ole kyllä mitään syytä siihen hakenutkaan :D
Eli tyttö pissaa enemmän, tai sitten poika ravistelee toisella tapaa vehkeensä :LOL: :LOL: :LOL:

Loppuajan himot Onpa hyvä kun niitä on muillakin. Minä nimittäin jo mietin että olenko uudelleen tullut raskaaks tähän päällekäin kun on alkanut taas mielihalut :LOL:
Samoin on alkanut ällötyksetkin.
Mielihalut vaihtelee ihan hetkessä toisesta toiseen kuten alkuvaiheessakin.
Ja jos ei ole saatavilla niin kohta en enää muista mitä äsken tekikään mieli :D
Sen olen huomannut että nyt on taasen tullut karkkeihin jonkin sortin kyltymys.
 
Lily: mä oon kans jostain kuullut, että vauva pissaa, kun tulee tuo värinä. Ja kun muistelee ihan pientä vauvaa, niin sehän värisee just silloin kun on pissannut vaippaan, joten ei kait tuo ihan tuulesta temmattu juttu ookaan =)

Täällä ei ole raskausarpia ikinä tullut, en tiiä mistä johtuu, sillä maha venyy kyllä ihan tautisiin mittoihin, kun oon normisti ihan hoikka tyyppi. Ehkä mulla on vaan tommonen kuminahka :LOL:

Täällä supistelee tosi napakasti ihan päivittäin, tästä se alkaa taas se kahden viimisen kuukauden piina... Ja tuota valkovuotoa voisin alkaa jo myymään purkeissa, sitä meinaan tulee ja tulee ja tulee. :$ Torstaina olis neuvolassakäynti, jospa lääkäri ehtis kurkata onko nuo supparit saaneet jotain aikaan vai ovatko ihan tyhjänpäiväisiä.

Himoja löytyy täältäkin. Onneksi tälläkertaa mandariinit ja viinirypäleet. Niin ja pakastevatut. Onneksi niitä tuli kerättyä puutarhasta yllin kyllin, joten apu on lähellä :whistle:

Nyt sämpylätaikinan kimppuun.
Tammiska :heart: pikkumuru 30+4
 
Nyt olis hyvinkäällä käyty ja poikaa taas tökitty neuloilla :/ Rankkoja nuo lääkärikäynnit kun nuorinkin oli mukana. Kyllä labrassa huutoa riitti kun nuorimmainen itki myötätunnosta, ja sit huuti labratäteille ku satuttivat isoveikkaa, kiva ku pitää puolia :D :heart:

Mistäs krampeista täällä puhuttu? Mulla ei oo vielä ollu edes suonenvetoja..kyllä nekin loppuraskaudesta ehtii vaivata.

Raskausarpia tuli ihan riittävästi esikoisesta, muista ei ole lisääntynyt.

Hikka, vauvalla tosi usein ja tuntuu ihan alhaalla. Välill alkaa ihan ärsyttää ku vähä väliä nykii :D

Himoja, edelleen seksi menee ykkösenä..mies ei vaan jaksa mun tahtia joten ei sit niin usein pöllyytellä lakanoita. Välisinki oli vähän löysättävä tahtia kun tuli seksin jälkeen niin kipeitä supistuksia.
Mieli tekee milloin mitäkin, nyt on menossa karjalanpiirakka vaihe :D Sitä ennen li ananas, hk sininen ja herneet :D

Nyt syömään :p

mulish ja hippula 30+2
 
Heips!

Eilen poksahti 31 :D

Kiitos kaikille meitä muuttavia mammoja tsemppaaville! Tsemppiä tarvitaan!

Hikka: en ole minäkään ollut tietoinen miltä vauvan hikottelu tuntuu ja onko täällä vielä edes hikoteltu... pitääpä alkaa kuulostella tarkemmin nyt kun vähän tietää miltä sen pitäis tuntua.

Raskausarvet: navan ympärillä taitaa olla arpea (miehen mielestä sydämen muotoinen kuvio =) ) tai sitten se on oiennut napapoimu, mutta muualla masussa ei vielä ole näkynyt. Kovasti olen kans rasvaillut masua kutiamisenkin takia. Reisissähän mulla on ollut jo vuosia muutenkin "appelsiini-ihot", että eipä siinä...

Linea negra: vaalea viiva mullakin alhaalta ylös asti. Navan kohdalla tekee hassun kiepauksen ja yhdessä raskausarven/navan oienneen poimun kanssa näyttää hieman sydämeltä. Hupaisan näköinen.

Ai niin, tuntuu muuten, että suu on jo parempana, kun en ole ottanut muutamaan päivään sitä über makeata gefilus tehojuomaa. Kiitos kaikille sammakseen liittyvistä vinkeistä.

Viikon päästä ma on muuten viimeinen työpäivä - hirvittää ja tuntuu ihanalta yhtäaikaa!

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Kevätesikoinen ja poju 31+1
 

Yhteistyössä