Onnea Väpälle ja hurjasti voimia sekä vanhemmille että vauvalle! :hug: :flower: :heart:
Täällä olo parantunut niistä paniikki/ahdistuskohtauksista, lääkkeitä olen ottanut tarvittaessa, nyt taas jo pari päivää mennyt ettei ole tarvinnut. Nukuttuakin oon saanut melko hyvin, vaikka vieroitettiin esikoinen tuttipullosta- ei ollut kovakaan taistelu mutta minua jännitti kamalasti, tuttiviero oli niin hirvee että jäi traumat, uh.
Maitoa tihkuu...
Viimein alkanu vauva potkiskella kylkiluitakin, masukin on noussut jotenkin ylemmäksi eikä enää tunnu joka kerta istuessa että istuisi pallon päällä. Pissatakin pystyy normaalisti ilman painetta
Muutenkin ihmeen hyvin oon jaksanut, käynyt tytön kanssa lenkkeilemässäkin kun muutama viikko sitten hädintuskin jaksoin raahautua mukana kun mies lykki rattaita. Vauvan hoitopöytä on haettu nyt myös, eilen laitoin hieman jouluvaloja, ja vaan pieni osa Itikan vaatteista on pesemättä. Laturinkin sain odottamaan jo mikron päälle että saan inspiksen laittaa the kassin valmiiksi...
Minä yritän myös mahd. pitkälle ilman kivunlievitystä, oon varautunut että ilokaasua tahdon ja PALJON (viimeks oli niin hauskaa
) ja toki sit jos tuntuu sietämättömältä ni pyydän jotain puudutusta mut multakin meni viimeksi epiduraalista ponnistamisen tarve ihan ohi, ponnistelin siellä täällä ja kestiki melkein tunnin.
Täällä vauvalla
hikka tosi monta kertaa päivässä, alhaalla tuntuu.
Lapsen hoito meillä molemmat isovanhemmat asuu vartin matkan päässä, ja jos päiväsaikaan käy niin mun äiti on 5km päässä töissä, joten melko hätäset lähdöt onnistuu-- mut lisäjännitystä tuo se että tahtoisin taas äitinikin mukaan synnytykseen (antamaan selänhieronta-apua miehelle, tuskin tuo jaksaa mua koko aikaa hieroa yksin) ja tukemaan muutenkin, oli mukana myös esikoisen synnytyksessä ja koin sen kovin vahvistavana
Ni parasta olisi jos saisi miehen vanhemmat tänne ja minun mami pääsisi mukaan. Mut eipä sitä koskaan tiiä, haaveilen vaan...
Vauva pitäis olla RT, ollut jo pitkään (paitsi välillä tuntuu et olis vinosti poikittain mut silti pää alhaalla) ni toivomukset normisynnytykseen on korkealla. Mies on Helsingissä töissä ja ajelee ratikkaa joskus siitä Naistenklinikan ohikin, joten jos oikeen kiirus tulee ni ajakoon sitten vaunun siihen ja jättäköön keskelle katua
Eilen nipisteli emättimestä kovasti, kohdunsuu varmaan pehmenee siellä pikkuhiljaa.
Nyt pitänee mennä päikkäreille kun tyttökin nukkuu...
Mimonmami ja Itikka
33+0