***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Kengu ja Ruu Minun ala on vähän monimuotoinen. Eli laskenpalkkoja, tappelen tietokone ohjelmien kanssa, ylläpidän työajanseuranta ohjelmaa jne...Eli itse palkanlaskenta työkuvasta on aika vähäinen osa nykyään enää ja suurin osa on ohjelmien kanssa telmimistä ja niiden ongelmien etsimistä ja ratkaisua.

Minävaan Ne ei varmaankaan sen vuoksi ole korvaansa lotkauttaneet sille, että miehesi suvussa on kaksosia koska se ei vaikuttaa teidän yhteisiin lapsiin millään tavalla.
Mies ei siis voi vaikuttaa siihen että irtoaako kaksi munasolua tai jakautuuko solu kahtia.
Eli aina lasten äidin puolelta oltava perimä, eikä lasten isän perimä vaikuta millään tavalla.
Mutta, taasen lasten isältä tämä geeni virhe periytyy lapsilleen jonka vuoksi he voivat saada sen kautta kaksosia.
Tätä on tullut viime aikoina aika tarkkaan tutkittua, kun ensin luulin ettei minun puolella ole kaksosia suvussa mutta sitten selvisi että on kahdetkin ja vielä minun tätiä ja setiä.
Miehen puolellakin on kaksosia, mutta ne eivät siis ole olleet vaikuttimena kun nämä kaksoset on saanet alkunsa, vaan vaikuttajana on ollut se minun kaksos perimä.

Jopas taas on monimutkaista, kuten täällä on aiemminkin todettu tätä vääntäessä, ja jokohan menin itse jossain vaiheessa solmuun :whistle:

 
Huoh, lapset nukkumassa vihdoin. Olipahan melkoinen kiukkuilta eikä oma väsymys sitä kovasti edesauttanut ja mieskin vielä iltavuorossa. Täytyy varmaan kohta kömpiä perässä nukkumaan, en vain taida heti maltaa ruveta nukkumaan kun lainasin uusia Remeksen kirjoja, olen nyt niitä innostunut lukemaan...
Meillä tuntuu vähän koko perhettä vaivaavan väsymys, ehkä se on sitä loman odotusta...vielä kolme päivää töitä ja sitten koko perhe lomailee, ihanaa. Toivottavasti vaan kelit olis vähän paremmat kuin nyt... :LOL:

Viikonloppuna kerrottiin sitten mun vanhemmille ja nehän oli vallan iloisia. Itseä on vaan ruvennut tuo taloudellinen puoli vähän hirvittämään kun ei kumpikaan kovin suurituloisia olla, mutta ainahan sitä jotenkin pärjää. Turha kai murehtia vielä tässä vaiheessa.

Aivan ihana ultrakuva oli taas tullu!! Mukava, että niin moni oli saanu hyviä uutisia ultrasta! :heart: Täällä vielä odotellaan omaa ultraa, aikakaan ei ole vielä tiedossa.

Täällä myös yksi, jolla alaselkä kipuilee. Viime viikolla se tosin naksahti kun hyppäsin pyöränselkään, että johtuisiko sitten vielä siitä. Mutta hetihän sitä relaksiinihormonia rupee erittymään, mikä löystyttää paikkoja ja aiheuttaa sen tyypillisimmän raskauden aikaisen selkäkivun mikä tuolla aivan alaselässä tuntuu ja saattaa säteillä jopa polveen asti (iskias sitten ihan nilkkaan asti). Kurja vaiva joka tapauksessa...

Nyt pesulle ja kirjan kimppuun jos muutaman sivun jaksaisi lukea. =)

Amalia 7+ 4 luultavasti...
 
heipsis :wave:

mä kävin kaikki jutut lukemassa ja arvatkaa vaan muistanko enää mitä olitte kirjottanu :LOL:
musta on kyl tullu kauheen hajamielinen tän raskauden johdosta.. :D tai niin mä ainakin luulen et se johtuu tästä raskaudesta..onko muilla samaa "vaivaa"?! :) Töissä unohtelin yks päivä kaikki ja työkaveri muistutteli mua koko ajan..se kyl tietää mun "taudin" et hyvä et joku pitää musta huolen töissä.. :D

se olis huomenna sit eka ultra..saa nähdä saako ne vielä mitattua sitä niskapoimua kun rv vasta 10+3 huomenna..

omaa napaa sen verran et eilen söin niin paljon et alko oksettamaan :LOL: ei kyll ennen ollu tuollasta ongelmaa ollut..

mut jos sitä lähtis nukkumaan ni pääsee pian katsomaan vaavia :heart:

p.s. Esikoinen tänään halas "vauvaa" keskellä kauppaa.. :heart:
 
Kiitos myötätunnosta kaikille.. ei oikein kiva maku jäänyt suuhun tuosta tätistä.
Ja onittelut muille kenellä oli hyviä ultrauutisia!!

Niiz: minä kärsin iskias kivusta aina tämän tästä. esikon odotuksen aikaan se oli tosi paha. jouduin keppien kans liikkuu kun saattoi jalka yhtä äkkiä hävitä alta. mulle on aina määrätty panacodia siihen särkyyn. Jotku lääkärit eivät suosittele kyllä sitäkään lääkettä kun siinä on sitä codeinia vai mitä se oli..

Pinkgreenillä ihana kuva! :heart: minäkin sain ultrasta kuvia mutta ne oli nin epäselviä.

 
Huomenta!

Hyviä ultrakuulumisia olikin jo monella ollut! Röllimuorilla ikävämpi tapaus ollut ultraamassa, mutta hienoa että kaikki oli kuitenkin hyvin!

Minävaan :hug: erosta!

|.) Väsymyksestä, itkuisuudesta ja pahoinvoinnista huolimatta epäilyttää, epäilyttää ja epäilyttaa koko ajan! Viikon päästä np-ultra ja pääsee vihdoin näkemään, että onko siellä mitään vai ei! Nyt on kyllä viime viikot menneet tosi nopsaan, joten eiköhän se tämäkin viikko mene =)

Lumi ja Lilliputti 11+0 ja taas poksuu :heart:
 
Pinkgreen ihana kuva!

Muutenkin tosiaan paljon mukavia ultrakuulumisia. Meillä np-ultra tasan viikon päästä ja odotan sitä innolla.

Enie kiitos avusta! :heart:

Minävaa Harmi juttu että tuli ero. Välillä minustakin tuntuu että olen yksin, kun asutaan eri osoitteissa miehen kanssa. Hän on muutenkin yksin viihtyvää tyyppiä joten ei tavata liian usein. Yksikseen tulee monia juttuja mietittyä ja tuumailtua. Ei aina voi välttyä illalla ajatusten pyörittelyltä ja tulevan pohtimiselta. On tuo onneksi innoissaan lapsesta, mutta vielä näyttää olevan kasvamista joissain asioissa.

Mieliteoista, olen aina juonut mielummin kaakaota kuin teetä tai kahvia. Nyt ei maistu enää kaakao, vaan mielummin otan teetä. Sama juttu muun makean kanssa. Suklaata ei tee yhtään mieli, eikä oikein muitakaan nameja, kuin salmiakkia ja sitä sitten vedän kuin leipää. Onneksi on tuo verenpaine matala niin voi huoletta syödä näitä herkkuja. Ostin eilen Salmiakki Mix pussi ja ai että on HYVÄÄ! :p

Putkiremontin takia kävi aamulla tarkastukaksikko asunnossani. "Joudun" alkaa keittiöremonttia suunnittelemaan heti. Ikeaan mars - IHANAA =) . Vaikka tästä asunnosta ei minulle pidempi aikaista kotia tulekaan, on kiva suunnitella uutta ja saada ne paikoilleen.
 
|O
Siinäpä oikeastaan kiteytettynä olotila.
Väsyttää ja pahaolo vaan.
Iltapäivällä pitäis jaksaa taas mennä sinne ultraan ja nyt alkoi pelottamaan että onkohan siellä kaikki hyvn kun en ole skitsonnut sen asian tiimoilta nyt viikoon kun viikko sitten oli viimeks se ultra. Eli kun on luottavainen niin sitten tuleekin epäileväiseksi siitä omasta luottavaisesta olosta :ashamed:

Ai niin, ostin eilen kaksi samanlaista bodya joissa on teksti "Little superstar" kun lainatakseni Sulo Viléniä "sain niin halvalla". Ja tietty saman kokoisena ja ne on keltaiset niin käy sitten olivat tulokaat kumpaa sukupuolta tahansa niin molemmille.

Ei kai se auttais kun jotain tonkia suuhun taas josko sekin vähän helppais tuota oloa.

Enie + Nörtti ja Hissu 12+0
 
terve! :wave:
Aamulla yritin sata kertaa tulla palstalle mut eipä päästänyt..jotain et "linkki ei toimi" herjas..

Noh..kuitenkin tänään käytiin ultrassa ja niin ku mä vähän arvelinkin uudestaan mennään parin viikon päästä.. :D mut siis vauvalla kaikki hyvin..siellä se piilotteli vähän eikä oikein halunnu näyttäytyä.. :D mies meinas kysyä et liikkuuko se vai? kun se siellä kovasti siis liikku.. :LOL: ei se tiennyt et se liikkuu jo näin aikasin.. :D tosiaan ei saanu mitattua sitä niskapoimua,joten sen takia käydään kontrollissa. ja LA menis 11.1. mut ei nyt vaihdeta sitä vielä kun se sit selviää paremmin siinä seuraavassa ultrassa kuulemma,vaik ton 11.päivän se neuvolakorttiinkin laitto_Oi,että mä olen niiiiiiin onnellinen nyt et kaikki on hyvin.. :heart:

Kuvaa en pysty laittamaan kun ei meillä ole skanneria ja toi kuvakin kyl vähän huono ku se pikku-devil piilotteli et päätä ei näy oikein hyvin..siks toi nimi devil ku mies sano et sen pää näyttää ihan paholaiselta.. :LOL:

täytyy nyt lähtee taas shoppailemaan kun tyttö hoidossa ja mulla omaa aikaa.. :D

hentsu ja pikkupaholainen 10+1 (ultran mukaan)
 
Lööra
Heei, minä kanssa! :)

Elikkäs viime viikolla plussasin, neuvolan mukaan voisin olla jo 11.viikolla, eli 3.1. olisi LA. Ensi viikon ultraa odotellessa, josta selviää vauvan todellinen ikä. Tammikuulle varmasti menee kuitenkin. :)

Lapsi todella toivottu, pikkuista avomieheni ja sekarotuisen koirani kanssa täällä Pirkanmaalla odotellaan. Synnytyssairaala olisi muuten TAYS. Olen 20-vuotias, ja työskentelen maatalousalalla, jos tärkeimpiä itsestäni nyt kerron.
Ihanaa, että pääsee pinoutumaan ja saamaan sitä ah-niin tärkeää vertaistukea. :D
 
Teretulemast mukaan Lööra! :flower:

Hentsullakin mukavia uutisia, aina tosi kiva kuulla iloisia ultrauutisia! Ja joku oli IKEAankin pääsemässä, onnellinen :)

Täällä väsymys ottanut taas enemmän alaa, ei tosin ihan niin pahasti ku esim. kuukausi sitten, mut kuitenkin niin et kun tyttö päätti tänään herätä 07 (??!) niin tuskainen oli olo ja mies sai nousta viihdyttämään kun minä porskutin unta puoli 11 asti... Välillä huono omatunto kun niin helposti tulee "lykättyä" tyttö vaan isälleen (on ollut nyt sairaslomalla selkätulehduksensa takia) mutta sitten taas jotenkin sitä selittää itselleen et nyt mä tarviin unta kun mun sisällä kasvaa ihminen :)
 
Zuh
Toimiihan tää vihdoinkin! Kaksplus-riippuvaisuus meinasi jo iskeä..

Niiz: Kirjoissa ainakin sanotaan että jalkoihin voi tulla kaikenmoista suonenvedoista eteenpäin. Itselläni eilen veti takareittä kun oli reidestä napakat housut jalassa. Vaihdoin lötkömpiin ja het helepotti.

Juhannuksesta: Ihan kotona ollaan, ehkä aloitellaan wc-remonttia. Menee ne lomat näinkin :D Piikkauskone soimaan vaan!

Tsemppiä minävaa, kyllä se aurinko alkaa pian paistamaan!

Oma napa: Olo on ollut ihan tosi hyvä jo 2 päivää, yökköilen vaan ihan satunnaisesti. Tosin eilen mies kaahasi autolla ( vaikka kommentoi että tämäkö muka kiihtyy liian kovaa..) niin meinasi lentää ja kovaa. Onneksi on jalkotilassa hätävarapussi valmiina. Kaikkea tämä raskaus teettääkin.
 
Heippa! Täällä yksi uusi tammivauvan odottaja ilmoittautuu mukaan! :)
Olen 33 vuotta, Jyväskylästä ja odotan kolmatta lasta. Ennestään löytyy poika 4,5v ja tyttö kohta 2v. Synnärinä on K-SKS, jossa synnytin myös kakkosen. Esikoisen synnytin KYSissä, kun asuttiin silloin Kuopiossa.

Tänään oli eka neuvola ja sain neuvolakortin! Jee B)
Eka ultra olisi sitten reilun viikon kuluttua. Jännittää jo kovasti enkä millään malttaisi odottaa sinne asti! :)
 
Onko täällä ketään Turussa synnyttäviä? Itse olen vasta tänne muuttanut ja vasta eka neuvolakäynti ja varhaisultra takana. Seuraava ultra on siis heti heinäkuun alussa (nyt on 10+3). EN siis vielä ole saanut paljoa neuvoja, mutta kuulin huhuja, että Turussa ei järjestetä ollenkaan synnytysvalmennusta tms. Se olis vain netissä!

Ja oletteko odottaneet sitä niskapoimu-ultraa ennen kuin olette kertoneet muille raskaudesta? Täällä ollaan niin innoissaan että haluttaisiin kertoa kaikille jo heti!!

Tsemppiä teille äideille odotukseen! :heart:
 
Minun puolestani tervetuloa uudet odottajat! :wave:

Maha on taas niin turvoksissa, että viikkoja vois olla jo 20.. :kieh: Eilen piti sen aamupäivän syömättömyyden vuoks mennä kovalla kiireellä grillille kun mies pääs töistä ja aina sitten jälkeenpäin kaduttaa. :LOL: Sitten ähkyssä kun menee kauppaan niin eihän sieltä mitään ruokaa tullut ostettua.. onneks on hedelmiä mitä voi aina puputtaa.

Nyt olis ihan pienen pieni mahdollisuus saada kissoille uusi koti ja odottelen paluu viestiä innokkaasti, sormet ristissä! :p

Onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!! Omaan ultraan tuntuu olevan vielä niiin pitkä aika.. tosin tämä viikko menee suht nopeasti kun ollaan reissuun lähdössä torstaina.
Eli juhannus vietetään kaverin mökillä keski-suomessa. Hiukan jännittää tuon pikkumiehen kanssa lähteä kun ei tahdo autossa pitkää matkaa viihtyä.. :/

Jos sitä lähtis taas vaihteeks syömään jotain..

Rhea ja Möhkö rv 9+3
 
voi sadekeli sentään...Ultra-aikakin tuli ja VASTA 1.7!! :/ odotin hiukan aiemmin..mutta kaksi viikoa pitää sit vielä kärvistellä.
paha olo pahenee :x illalla alkaa jo 20.00 aikaan närästää ja oksettamaan..viime yönä nukuin hädin tuskin pari kolme 2h pätkää ja oksensin monen monta jugurttia,viiliä,leipää yms..
Nyt vasta alkaa heikotus menemään ohi kunnes illal taas alkaa.huh! oon aiemminkin oksennellut mutten ikinä öisin näin pahasti!kiva kun juhannusaattona tuttavien luo grillaamaan,pitää varmaan lähteä hyvin aikaisin pois ettei tarvi siellä oksennella :whistle:
vanhemmille lapsille(6 ja 10v)oli pakko tänään kertoa kun ihmettelevät että mikä ihme äitiä vaivaa...

Kiva että monilla jo hyvät ultrakuulumiset! :hug:

Alice in w 10+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja luka78:
Onko täällä ketään Turussa synnyttäviä? --- EN siis vielä ole saanut paljoa neuvoja, mutta kuulin huhuja, että Turussa ei järjestetä ollenkaan synnytysvalmennusta tms. Se olis vain netissä!
Mie synnytän TYKSissä, mutta en asu turussa. En ole myöskään ensisynnyttäjä, joten synnytysvalmennus ei minua koska. Meidän paikkakunnalla valmennusta kyllä järjestetään, mutta enää ei pääse automaattisesti tutustumaan synnäriin. Pojan odotusaikana jokaisella ensiodottajalla oli siihen mahdollisuus. Mutta nykyäänkin synnäriin pääsee tutustumaan esim. pelkopolin kautta.

Hipkukka ja AatosII 10+1
Eilen muuten pienten nimitys muuttui virallisesti alkioista sikiöiksi :D Yksi etappi sekin.
 
Löörä ja Pauliina75 Tervetuloa mukaan. Pauliina laitoin sinut tuonne la avoin kohtaan kun sinulla ei ollut laskettua aikaa tuossa.

PienetKonstit Minäkin kerran mietin että mitenköhän se KYS selviytyy tästä määrästä synnyttäjiä :LOL: Tosin eihän me kaikki raskaana olevat täällä olla tai jos ollaan niin aika priva kohtelua tiedossa.

Ultra kuulumiset taas Kaikki hyvin edelleen masussa ja vilkkaita ovat nämä kaverit. Ei meinannut lääkäri saada vieläkään mitattua Hissun niskapoimua mutta onnistui kuitenkin.
Samoin kun yritti pää-perämittaa varten saada hyvän otoksen niin ei kun nämä vaan potki ja kääntyili koko ajan :heart:

Ei ole tullut otettua selville mitkä ne mitat pitäis olla, mutta hyvät ne kuulema on. Nörtillä se niskapoimu oli 0,6 ja Hissulla 0,9.

Sitten onkin seuraava ultra ensi viikon torstaina KYS:ssä ja todennököisesti se 17 viikon ultra kans siellä siellä 4D ultrana kuulemma. Hyvä kun tälläisiä niskapoimuja ja 4D juttuja ei ole aiempien raskauksien aikana ollut niin on niin noviisi näiden kanssa että. Onneks ne ei vaikuta raskauden etenemiseen :LOL:
 
Hei kaikille!

Monet olettekin jo olleet nt-ultrassa tai saaneet sinne kutsun. Mulle ei ole kutsua nt-ultraan tullut vielä. Höh. Sitä nyt tässä odotellaan.

Maha on pullahtanut ihan selvästi jo esiin. Pukeutuminen tulee olemaan ongelmallista ennen kesälomia, kun en vielä töissä haluaisi paljastaa raskautta.. :( En voi käsittää, että miten se jo näillä viikoilla on noin selvästi pyöristynyt!? Mut ehkäpä se johtuu siitä, että tämä on jo kolmas raskaus, joten kudokset joustaa ilman mitään pingoittelua... Mut tuntuu kyllä hullulta, että lapsi on ehkä kirsikan kokoinen ja maha on jo selvä pallo... (Tässä kohtaa pitää vielä sanoa, että painoa on tullut n. 1kg lisää, joten pyöristyminen ei ole lihomisesta johtuvaa...)

Mahan pullahtamisesta johtuen tilasin äsken itselleni muutamia äitiysvaatteita H&M Onlinesta. Farkut, topin, tunikan ja korkkarit. Siellä oli aika suppeet valikoimat sekä mallien että kokojen puolesta (itse käytän kokoa 36/S), mutta jotain sentään löytyi. Ja melkein kaikki oli alennuksessa.

En ole vieläkään muistanut viedä neuvolaan pissanäytettä. Sain siis ekalla neuvolakerralla (jo kolme viikkoa sitten) mukaan purkin, johon pitää ottaa aamupissaa ja viedä se TK:n labraan. Tutkivat piilevät virtsatieinfektiot. En KOSKAAN muista sitä, ja täytyy myöntää, että en ole oikein panostanutkaan sen muistamiseen, sillä mulla ei ole koskaan ollut pissatulehdusta. Pitää kyllä nyt ennen juhannusta tsempata sen näytteen kanssa.

Mielihalut on keskittyneet jääkaappikylmiin mandariineihin, joita voisin syödä miten paljon vaan. Kaikesta rasvaisesta tulee tosi paha olo => mikä onkin erinomainen asia painonhallinnan kannalta! :D

Olga Amelie rv8+5
 

Yhteistyössä