***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Sohvi77
Kyllä on ollut ihan samanlaista. ei mitään kipuja missään ja niinkuin sanoin, kaikki oireet, paitsi ylisuuret ja arat rinnat (mietin että nukkuisisko mahdollisesti liivit päällä vastaisuudessa =) ?!) kadonnut. meillä gyne sanoi että johtuu siitä ruskuaispussista, samoin kuin neuvolan täti.
Kaikki on kunnossa kun ei ole mitään TODELLA kovia kipuja.. Normaalit nippailut on ok. Sit kun ei ole punaista ja veristä. vaaleanpunaista voi hiukan olla, siis vuoto..
Oo ihan rauhassa!!!
:hug:
 
just huomasin et nuissa opti tabseissa mitä oon muutamana päivänä syöny on a-vitamiinia. sitä ei vissiin suositella? kauheena kaikkea mitä ei sais syödä, kai niistä on puhetta sit ekassa neuvolassa...

syöttekö jotain vitamiini valmistetta?? jos niin mitä =) :wave:
 
Löytypä mielenkiintoiset sivut :whistle: http://www.tekay.fi/index.php Sieltä löytyi myös keskenmenoriskit raskausviikoilla. rv6-9 selviytysmismahdollisuus loppuraskauteen on 96% :D Muutakin mielenkiintoista tuolla sivustolla on.

Tammikuun miulla rinnat kans arat ja haittaavat yöllä nukkumista. En ole kuitenkaan liivejä pitänyt yöllä, kun tuntuvat vielä epämukavimmilta. Mutta viime raskaudessa keksin toisen keinon mikä auttoi. Kävin ostamassa numeroa pienemmän (kuin normaali vaatekokoni) topin Seppälästä. Sellaisen yöpuku-topin, jossa on säädettävät olkahihnat. Koska on numeroa pienempi on tosi tiiviistii päällä. Ja vaikka menee vatsan päältä rullalle (niinkuin pienet vaatteet tekee...) tukee tosi hyvin rintoja, eikä kuitenkaan purista tai paina niinkuin liivit. Yölläkin voi vaihtaa kylkeä ilman, että rinnat jää 'jälkeen'. Ei se mikään seksikäs tai nätti ole, mutta toimiva.
 
Neuvolassa käyty ja LA 14.1. :)

Ei kuunneltu pettymyksekseni sydänääniä vielä.. ei ne kyllä välttämättä olis vielä kuuluneetkaan..

Jotenkin odotuksesta tuli realistisempi kun sai taas sen äitiyskortin kotiin :) Täytynee kohtapuolin varailla aikaa np ultraan kun ei tiedä kuinka pitkät jonot sinne mahtaa olla.

Iltalukemista tuli kiva nippu ja täytynee niitä selailla miehen kanssa iltasella :)

Positiivinen ylläri oli. että graavilohta saakin syödä?! mä muistelin että ei missään nimessä , mutta kielto koskikin kylmäsavu lohta ja haukea... no maksalaatikon se sit kielsi kokonaan, vaikka luulin sitä saavan vähän joskus syödä...

aurinkoista päivää tammivauvojen odottajille =)

piprane ema ja pikkunen 7+4
 
SEE ja mulish Tervetuloa porukkaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

piprane ema Tyhmä kysymys mutta oliko se ultra alateitse tehty vai vatsan päältä?
Mietin vain kun täällä se alateitse tehty ultra näytti ne sydämensykkeen kun minulla oli viikkoja 6+1 ultran mukaan ja muuten 6+2. Tiettyhän näissäkin voi olla varmaan poikkeuksia milloin ne alkaa näkymään.

ON:Minulle tulikin nyt sitten 11.6 KYS:n diabetes puolelle kutsu tänään. Aika lyhyellä varoajalla, mutta ilmeisesti tahtovat tsekata ennen sitä äitipolin käyntiä joka on sitten 25.6.
Saa sitten istua autossa kun meiltä on 1,5h suuntaansa matkaa, mutta voishan se tietty pidempikin olla.
Tänään on tuntunut taas vihlontaa tuolla mahassa, niin kuin eilenkin.
Kaipa se kohtu siellä sitten kasvaa vain ja muuten kaikki on ok. Ainakin toivottavasti.
Välillä pelottaa, että kun menee tuonne äitipolille niin siellä ei enää olekkaan ketään näkyvissä ultrassa. Aivan älyttömiä juttuja sitä tuleekin mieleen kun täällä makoilee.
 
Hipkukka Ei oo ollu tarkotuskaan ruveta pimittämään tietoa,eli tarkotus kyllä kertoa tälle kaverille sit joskus ku kerrotaan muillekin ja kylhän hän sanoikin et tottakai hän on onnellinen muiden puolesta,mut näkeminen tekee vaan tosi vaikeeta,ei ollu tarkotus välejä kokonaan poikki pistää eikä ne tästä nyt meekään,mut voi siihen muutaman kuukauden näkemättömyys tauko tulla.

Onnea taas uusille plussaajille ja tervetuloa joukkoon :wave:
 
Hei vaan!

Kauhia et te ootte ahkeria kirjoittamaan :)
Täällä pyörähdettiin viikko sitten muutama yö kys:ssä nuorimman kanssa. Onneks kaikki nyt hyvin.
Aurinkoiset ilmat ovat pitäneet meidät ulkona, eikä koneella tule käytyä kuin illasta. Mulla on selkä ja rinta ihan palaneet :/ vaik kyllä mä rasvasin...

Raskauden suhteen olo on aika :eek: Mulla ei ole sit minkään sortin oiretta et voisin ees kuvitella olevani raskaana. Tai no kait se oire on et menkkoja ei kuulu. Vielä 1,5 viikkoa niin pääsee ultraan. Edelleenkään ei olla kerrottu muille kun mun parhaalle kamulle ja siskolleni. Ei vaan jotenkin uskalla :whistle:

Edelliset synnytykset ovat olleet aivan mahtavia kokemuksia! Vielä synnytyssalissa ollessani olen sanonut tulevani pian uudelleen :)
Esikko syntyi rv 41+5 pitkän ponnistusvaiheen jälkeen isona poikana 4100g. Kakkonen käynnistettiin rv 42+0 ja tästä kolme tuntia tyttö pihalla, ei kivunlievitystä. Myöskin lähemmäksi 4kg. Kolmonen käynnistettiin myös ja onneks olin sairaalassa koska tyttö tuli todella vauhdilla. Vesienmenosta 44min, meinas syntyä siihen aulaan mut onneks kerettiin sentään salin puolelle ja ovet kiinni kun tyttö oli jo ulkona. Kokonais kesto 1h :D Ei kivunlievitystä eikä muuten isä kerennyt mukaan. Sama vauhti tuntuu tytöllä jatkuvan edelleen. Aivan ihana kokemus mut tietty jännittää tää neljäs et miten sairaalaan keretään... viimesintä aloitettiin käynnistelee mut ei tabut tehonneet vaan lähti sit aika itsekseen et en tiiä tulisko yhtä nopeeta jos lähtis synnytys spontaanisti käyntiin. En kyl usko et mun kroppa itsekseen synnytyksen käynnistäs...Eka ei meinaa millään tulla raskaaksi ja sit eivät meinaa millään tulla ulos yksiöstään :LOL: ja kun tulevat tulevat aina vaan vauhdikkaammin.

Onnea uusille tuplia odottaville!

Jaahas lapset kaipaa...

Farfalla ja Otus rv 6+0
 
Tein tänään toisen positiivisen testin, nyt on pakko uskoa, et raskaana ollaan :heart:
Tänään omat juhlat, kun viikonloppuna ei kerennyt pitämään :) Kivaa, saa kertoa lopuilekin kavereille, että odotamme vauvaa :heart:
Oireita ei ole ollut muita, kun tuo väsymys, viime yönä nukuin ruhtinaalliset 14 tuntia :whistle: nukahdin jo ilta 9.. :D
 
Helteistä päivää! Kauheasti on taas tullut tekstiä . Kävin siinä tänään töissäkin pyörähtämässä, mutta kun avasi suuni ja akat kuuli, että mun ääni on tän 3 viikkoa kestäneen flunssan johdosta kateissa, passittivat samantien kotiin ja ei ole kuulemma ennen keskiviikkoa asiaa... Nolottaa vaan, kun tiistaita lukuunottamatta olin pojan takia pois koko viime viikon.... Luulin, että tää alkais jo helpottaa, mutta nyt on nuhakin tullu takaisin. Antibioottia varmaan tarvis, mutta uskaltaako?

Mä pelottelen ukkoa, että taitaa olla tuplat tulossa, kun painoa on tullut kaks kiloa lyhyessä ajassa. Tosin kyllä syönki paljon, vaikkakaan en herkkuja tms. vaan ihan ruokaa. Pahoinvointia ei onneksi oo vieläkään ja toivottavasti ei tuukkaan. Perjantaina olis tälläkin sitte eka neuvola....ärsyttää jo valmiiksi, kun tiiän, että saarnaa mun painosta, sitte sokerirasitusta jne. En silti tiiiä, meenkö sihen. Ekas raskaudessa oli rasituksessa viimeinen arvo koholla, ja sain tietty raskausdiabetes-diagnoosin. Seurasin itse verensokereita useamman kerran viikossa, sekä paasto- että aterian jälkeisiä arvoja, eikä kertaakaan ollut koholla. Muutaman kuukauden jälkeen lopetiin ja neuvolassakin oltiin sitä mieltä, että on verinäytteiden analyysivaiheessa tms. varmasti tullut virhe.

Mutta tälläistä!

Nirppurotta ja Pampula 6+o *POKS*
 
Jopas tänne on tekstiä tullut sitten viime käynnin...

ON: Tänään sain varattua sitten neuvola- ajan ja se on vasta 29.6, silloin viikkoja jo 9 ja risat. Täällä eka ultra on 10 viikon tienoilla, varsinaista niskaturvotusultraa täällä ei tehdä alle 30- vuotiaille.
Edelleen ällötysoloa pitkin päivää ja väsymys on valtavaa. Tänään lähdinkin jo kesken päivän töistä kotiin hoitamaan kuumeista kuopusta. :snotty:
 
Terveisiä täältä pohjois-suomesta, eilen saavuttiin perille :) Junamatka meni erittäin hyvin lasten kanssa.. Jos joku voisi korjata tiedot niin kolmas on tuloillaan, laskettuaika tällä hetkellä 31.01.10 ja synnäri on sas
 
pikamoit! =)
Vkonlopun olin reissussa ja nettipimennossa niin olihan lukemista :D

Uusia tullut monta, tervetuloa munki puolesta!

Täällä pahoinvointi helpottanu jo oikeestaan pari viikkoo sit, vähä etoo välil mut ei niin pahasti ettei kestäis! Väsy jatkuu edelleen kovana!

Aa nyt mua kaivataan..

s-a-j & masuasukki joka starttaa huomen 11:sta viikon :D
 
Tervetuloa kaikki uudet!

Turhaan stressasin, kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin. Pikkuisen sydän jumputti reippaasti ja sikiö vastasi täysin viikkoja. 20,5mm oli pituutta. Olin jo varautunut, että oisko tuplat tulossa, mutta yksi siellä vain asusteli :heart: Kohtu oli kuulemma jo pyöristynyt aikalailla, lääkäri epäili aluksi että olisin jo pidemmällä, mutta en sit ollut :) :flower:
 
ounou ruskeeta tuhruilua tullu tänään :eek: ja menkkamaisia kipuja on. kävin spinningissä ja sen jälkeen on pistelly alavatsaa... :ashamed: voi kun olis ihan harmitonta vaan! taitaa olla tuo ruskea tuhruttelu ja pieni verinen vuotokin alkuraskaudessa aika yleistä?? veristä tosiaan ei oo mulla ainakaan vielä onneksi tullut.. :|
 
Tervetuloa uusille :)

Kuinkas moni täällä olijoista kantaa mukanaa terveyssiteitä vielä vaikka on plussannut? Itellä ainakin on muutama aina mukana kun keskenmeno edellisestä raskaudesta. Jotenkin tuo helpotuksen tunnetta kun on siteitä mukana. Toivottavatsi niitä ei kuitenkaan tarvitsisi käyttää.

ON: Täällä on podettu hirveää päänsärkyä tänään ja olin pois töistä. Etovaa oloa on aina ailloin tällöin päivän mittaan ollut mutta en tiedä johtuuko vauvasta vai päänsärystä. Turvotusta on runsaasti (piti ottaa jo kihlasormus pois sormesta) ja rinnat on arat, nännit lähinnä (anteeksi tarkennus).


 
Alkuperäinen kirjoittaja vauva-10:
Tervetuloa uusille :)

Kuinkas moni täällä olijoista kantaa mukanaa terveyssiteitä vielä vaikka on plussannut? Itellä ainakin on muutama aina mukana kun keskenmeno edellisestä raskaudesta. Jotenkin tuo helpotuksen tunnetta kun on siteitä mukana. Toivottavatsi niitä ei kuitenkaan tarvitsisi käyttää.

ON: Täällä on podettu hirveää päänsärkyä tänään ja olin pois töistä. Etovaa oloa on aina ailloin tällöin päivän mittaan ollut mutta en tiedä johtuuko vauvasta vai päänsärystä. Turvotusta on runsaasti (piti ottaa jo kihlasormus pois sormesta) ja rinnat on arat, nännit lähinnä (anteeksi tarkennus).

Mulla on noit siteitä mukana laukussa. Pelkään kans niin kovin että menee kesken.
 
Tervetuloa uusille :)

Meitähän on jo vaikka kuinka paljon :) Ihanaa :) Luin kaikki uudet kirjotukset, mutta pää lyö nyt niin tyhjää etten muista kyl juur mitään. Väsyttää ja on ihan SAIRAAN huono olo. Tää kuumuus kun ei auta yhtään. tÄNÄÄN ON TÄMMÖNEN VALI VALI VALI PÄIVÄ. Toivottavasti nää pahoinvoinnit pian helpottais et vois alkaa nauttimaan tästä kaikesta...vaikka tosin meen vielä päivä kerrallaan eteenpäin. Ens viikolla olis neuvola jos sinne saakka päästään :)
Nyt painun pehkuihin, ni ei tartte mietiskellä tätä oloa.

Pinguli+Napero 8+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauva-10:
Kuinkas moni täällä olijoista kantaa mukanaa terveyssiteitä vielä vaikka on plussannut?
Minä. Mutta ihan jo senkin vuoksi, että minulla on vuotoa johon ei pikkuhousunsuoja riitä. Eli olen noin 4 kertaa oikeasti tarvinnut sidettä :| Viime torstain jälkeen ei onneksi ole ollut kuin tummaa tuhrua, joten ehkä se tästä. Ensi torstaina olisi tarkastus ultra, kolme yötä vielä...

Hipkukka ja AatosII 7+6
 

"Mä pelottelen ukkoa, että taitaa olla tuplat tulossa, kun painoa on tullut kaks kiloa lyhyessä ajassa. Tosin kyllä syönki paljon, vaikkakaan en herkkuja tms. vaan ihan ruokaa. "

Sama täällä !! Paino noussut parissa viikossa yli kolme kiloa.. huhhuh !!!
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat!

Kirjoituksissa on vaikea pysyä perässä, mutta yritän aina töissäkin käydä välillä lukemassa. On pitänyt sillä tavalla käydä lukeen, ettei työkaverit huomaa kun eivät vielä tiedä mitään.
Ekan neuvolakäynnin varasin jo viime viikolla ja sain ajan 16.6. Np-ultraan soitin tänään ajan ja oli kyllä niin elämäänsä kyllästyneen kuuloinen nainen toisessa päässä luuria. Sain ajan heinäkuun 13. päiväksi. Varasin ajan oman loman ja muiden lomien takia jo tähän aikaan. Kuulosti vain siltä, että tuo ajankohta on viikkoa liian myöhään?? Silloin ollaan jo viikolla 13 menossa ja jostain luin, että np-ultra voidaan tehdä viikoilla 11-14, vai olenko väärässä?

Onko kellään muilla siitepölyallergiaa ja kuinka paha? Itselläni on jonkin asteinen ja olen pari kolme kertaa joutunut ottamaan allergialääkkeen, kun nenäsumutteet ja silmätipat ei oikein tehoa kurkkuun. Hankin jo talvella sellaiset lääkkeet, mitä voi raskaana ollessakin syödä jonkin verran. Pitää vain vissiin olla entistä tarkempi syömisten kanssa ja muutenkin katsoa mihin aikaan käy ulkona lenkkeilemässä.
 
täällä siitepölyallergia.. ennen plussaa söin jonkun verran allergialääkkeitä, en sillon edes ajatellu et ei sais syödä.. nyt en ole ottanu ollenkaan. onneksi aika vähällä olen toistaiseksi selvinny. aivastelemaan tosin joutuu kyllä paljon... :snotty:
 
Huomenta!

Tervetuloa kaikki uudet! :wave:

Eilinen päivä töissä oli aika rankka, oksetti moneenkin otteeseen ja suurin syy siihen varmasti oli se, ettei voinut syödä silloin kun halusi. Välillä venähtää töissä liian monta tuntia seuraavaan taukoon..

Mulla on paino noussut nyt reilulle kilolla, mutta edelleen siis vähän alle lähtöpainon. Toivottavasti ei nyt kovin kamalasti nousisi! Mahassa en huomaa mitään muutoksia, kovasti kaipaisi jo sitä mahan kasvua :/

Lumi ja Lilliputti 9+0 POKS! :D
 

Yhteistyössä