***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

piprane ema HIRVEESTI HALEJA JA JAKSAMISTA :hug:

Ja tervetuloa uusille :)

Nyt ultra takana ja voin tosiaan nyt lopettaa stressaamisen. Joten alan nyt (tai ainakin yritän) jatkaa täällä kirjoittelua :) Hirmusen vaikea vaan pysyä jutuissa mukana kun tääl on niiiiiin aktiivista porukkaa :) Hyvä vaan :)
Me saatiin hirmu huonot ultra kuvat, kun otti ne tosta masun päältä. Eikä yhtään kuvaa alakautta :( Nooo, mut pääasia et kaikki oli ok. Laskettuaika nyt siis tuo 9.1.2010.

Mäkin muuten nukun aika paljon vielki mahallaan. Ja sit kyljellään tyyny jalkojen välissä.

Onks muilla muuten liitoskipuja? Mulla tuntuu kävellessä välillä ihan hirveesti semmosia viiltoja. Ja sit edelleen äkkinäiset liikkeet aiheuttaa niitä. Ilkeitä ovat.

Mut nyt jatkamaan löhöömistä :)

Pinguli+Napero rv 11+5

minut voi poistaa listalta. tänä aamuna neuvolassa ei kuulunut sydänäänet,sitten ultrassa näkyi kaksi kuollutta sikiötä.meille olisi tullut kaksoset.suru on suuri. ilolla olisimme molemmat vastaan ottaneet.
parempaa odotusta teille muille.raskausoireetkin ovat hävinneet viime aikoina.tässä syy. arvasin ettei kolmas raskaus mene ongelmitta.

Tiuhti-81 ja Piprane ema :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Olen todella pahoillani.... ja ihan sanaton. Paljon voimia teille :heart:

Pinguli mullakaan ei tehty ultraa alakautta, olin kuvitellut että tehtäisiin. Kävin tietysti vessassa ennen ultraa, mikä oli vähän huono juttu. Todella hyvin kuitenkin näkyi. Jotenkin ihmeellistä, että niin pienistä näkyi sormet ja varpaatkin.
Minäkin nukun vielä mahallani, eli ei se kupu minulla vielä iso ole.

Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Tiuhti-81 ja Piprane ema :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Olen todella pahoillani.... ja ihan sanaton. Paljon voimia teille :heart:

Pinguli mullakaan ei tehty ultraa alakautta, olin kuvitellut että tehtäisiin. Kävin tietysti vessassa ennen ultraa, mikä oli vähän huono juttu. Todella hyvin kuitenkin näkyi. Jotenkin ihmeellistä, että niin pienistä näkyi sormet ja varpaatkin.
Minäkin nukun vielä mahallani, eli ei se kupu minulla vielä iso ole.
Mul tehtiin myös alakautta, mut kuvat saatiin vaan masun päältä :(

Kovasti voimia ja :hug: Piprane Ema ja Tiuhti-81 ja onnea uudelle yritykselle. Kyllä se siitä vielä onneksi muuttuu.

Mä en osaa VIELÄKÄÄN iloita tästä, koska en ole siellä ultrassa käynyt, mut keskiviikkona se sitten selviää..

Ei jaksa nyt kirjotella, joten palataan asiaan...

POKS POKS! 10+0

mamma ja verso 10+0 :heart:

Tiuhti :hug: :hug: :hug:

Pinguli On liitos kipuja ja ihan kivan kovia onkin. Liike kyllä loppuu siihen paikaan.
Saattaa tulla kävellessä, nukkuessa kun kääntyy, muuten vain jos nopeasti käännähtää jne...
Eli melkein joka tilanteessa tuntuu voivan riipaista.

(.) Voi että minua jännittää, että jokohan meidän vaunut tulee tänään vai meneekö maanantaille.
Eipä niillä kiirettä vielä ole mutta olis kiva päästä tsekkaamaan ne ja testaamaan.

Pitäis koittaa löytää netistä se neuvolan raskauskiekko niin näkis miten ne oikein sen päivää aiemmin la:n mulle sillä sai. Ihmetyttää kun ei eilen KYS:kään puutunut siihen mitenkään.
Toisaalta, ei taida kaksosten kohdallakaan olla niin nökö nuukaa, että päivä sinne toinen tänne, kun etuajassa kuitenkin aika todennäköisesti syntyvät.
Mutta kinnostais vaan, kun laskuri antaa eri tuloksen kun heidän pahvi kiekko, ja sellainen laskuri jossa sai sen kierron määriteltyä ja sen kysyi silloin lääkärikin ensin multa ennen kun katsoi sen la:n. Tosin se oli kyllä joku harjoittelija lääkäri siellä mukana joka sen lasketunajan sitten katsoi.

Pienet on ongelmat, mutta pitää olla vaan niin utelias tässä asiassa :D

Aurinkoista perjantaita kaikille ja minä laittelen edelleen nuo rv:t sen oman mukaan ja en muuta tuota la:ta ennen kuin kysyn seuraavalla kerralla miten se oikein siihen saatiin.

Enie + Nörtti ja Hissu 13+3

Piprane ema ja Tiuhti: Voimia teille menetykseen :'(

Liitoskivuista: Kyllä löytyy! Viime yönäkin heräsin kolme kertaa kun käänsin asentoa liian nopeasti ja jopa riipaisikin kipeästi. Onneksi kipu ei kuitenkaan kauaa kestä...

Mulla ois heille teille fiksuille kysymys äitiysrahasta =) Kun Kelan sivuilla lukee, että äitiysrahan suuruus määräytyy äidin verotattavien työtulojen perusteella. Päiväraha määräytyy yleensä hakijan aiempien eli verotettujen työtulojen perusteella. Vuonna 2009 maksetaan siis vuoden 2007 mukaan. -> Itse olen ollut opiskelija vuonna 2007 (ja vielä suurimman osan vuotta 2008, mikäli 2010 määräytyisi 2008 vuoden mukaan), joten tuloni ovat silloin olleet huomattavasti pienemmät kuin nyt. Pystyyköhän tälläsissa tilanteissa hakemaan tuohon maksuasiaan siis jotain poikkeusta? Tai onko tuossa jotain "porsaanreikää"? Kiitos jos joku tietää :flower:

Pinkgreen ja junnu 12+4

Tiuhti ja Piprane ema :'( :hug: tippa tuli silmään kun luin teidän surulliset uutiset. Voimia ja onnea uuteen yritykseen.

Pinkgreen ja zaara Tulot pitäisi olla kasvanu 20%, että saa edellisen puolen vuoden työtulojen peruseella. Lisää tietoa täällä: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300307125754HL?OpenDocument

Voi ei Tiuhti! Jaksamisia myös sulle ja parempaa onnea uuteen yritykseen, kun olet siihen valmis!

Jotenkin sitä luulis, et alettais olla jo "turvallisilla" viikoilla, vaan eipä sit... eikä se stressaaminen kyllä lopu ikinä. Tai ehkä sit kun ollaan dementoituneita mummoja?
Meillä mm. tänä aamuna neiti 9kk tuli yläkerran portista läpi ja kieri kaikki rappuset alas asti. Sydän pysähtyi ja kävi mielessä, et nytkö se kuolee omien silmien edessä... ihan kamalaa!!! Huuli on nyt turvoksissa, ikenistä tulee verta. Arvauskeskus käskee vaan tarkkailla ja hammaslääkäri sanoi, ettei ne voi tehdä mitään. Sit jos alkaa tulla mätää hampaista, pitää vasta mennä sinne, ja hampaat vedetään pois... Täytyy kyllä sanoa, et oli pienellä melkoiset suojelusenkelit matkassa, kun taidettiin kuitenkin pelkällä säikähdyksellä selvitä. Mut ei enää tällaisia kiitos!!! Mies sanoi, et tästä lähin meille tulee pelkät metalliportit, ei noilla puisilla tee mitään.

Mä varmaan saan seuraavat äippärahat 6kk palkan mukaan. Viime verotuksessa mulla on ihan onnettomat tulot, kun olin hoitovapaalla ja vaan muutaman kk töissä... Palkan mukaan tulee ihan ok äippärahat ja joulukuussa vielä oikein mukavasti veronpalautuksia :D. Tai jos ei 6kk palkka muka oo tota 20% parempi, ni ainahan saa samat äippärahat, mitä edellisestä, jos siitä on alle 3v aikaa (kantsii hyödyntää jos esim. on ollut hoitovapaalla)

Mulla alkaa tulla pahoinvointi takas... yök. Vaan tosi oireettomasti mennään edelleen. Lääkärineuvola on ens viikolla, enkä uskalla ees arvata, missä lukemissa hemoglobiini menee. Oli viimeekski vain 117 ja väsymys vaan pahenee...

Hemuli 11 ja jotain, laskut sekasin

Täällä olisi yksi listaan lisättävä..Esikoinen tulossa LA 30.1.2010 ja TYKS olisi sairaala..6.7 olisi ensmäinen neuvola, jännittää kovasti..Tämä on toinen raskauteni, ensimmäinen päättyi keskenmenoon rv 15+5 :(

:hug: niitä tarvitseville.

..ja tervetuloa uusille. :heart:

Mulla maksaa työnantaja ekan 3kk:n palkan, kun jään mammalomalle. Sen jälkeen siirtyy sitten kelan maksuun. Meillä pitää siinä välissä olla 6kk töissä jotta saa sitten seuraavallekin lapselle sen 3kk palkan työnantajan kautta.

Huh kun riittää hellettä. Ei oo hirmuisesti ruokahalua, mutta pakko yrittää syödä jotain. 1,5 viikon kuluttua olisi taas neuvolatädiläkäynti.
Mun mielestä tosi tyhmää, kun täällä pääkaupunkiseudulla pihistetty noissa neuvolalääkäreissä.
millis ja lupu 12+6

Yhteistyössä