***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Paljon onnea enie!! :heart:

Täällä oli siis tänään lääkäri ja meidän vauva on perätilassa,vauva istuu tuolla masussa!! Pää on ihan mun rintojen alapauolella,ja sen takia mua närästää koko ajan. :) Nyt seuraavaksi on synnytystapa arvio ja katsotaan mitä sitten tapahtuu. Mä olen ihan pihalla kun joonas syntyi normaalisti alakautta pää edellä.

Toisaalta mua pelottaa että mitä nyt sitten tapahtuu :/ lääkäri sanoi että vauva on pieni kokoinen ja sen takia myös vauva pääsee muljaamaan mahassa ihan miten vaan. Ja kun mulla on iso sf-mitta,niin sen takia se on iso kun vauva on perätilassa.

Muuten neuvolassa kaikki kunnossa. Verenpaineet 124/83
sf-mitta on 35
pissa puhdas
sydänäänet ++
paino 91.2

Nyt taidan mennä etsimään tietoa perätilavauvasta..Onko täällä muuten muita joiden masuasukki on perätilassa? Onko teillä ollut synnytystapa arvio,mitä siellä tehdään yms..?

Sannis ja patu rv 36+6
 
Sylintäydeltä onnitteluja kaikille vauvansa saaneille minultakin!! Ihanaa :D Siitäpä alkaa sitten uusi vaihe ja uudet kujeet =)

Synnytys alkaa tosiaan jo lähestyä ja olla mielessä!

Käytiin eilen lääkärineuvolassa, jossa ultrattiin myös. Poju varmistui pojaksi. Alateitse synnytetään, jos ei mitään poikkeuksellista sitten tule eteen. Kaikki oli muuten ihan hienosti :)

Raikasta pakkaspäivää kaikille! :xmas:

kevätesikoinen ja poju 34+3
 
sannis: mulla oli eilen alustava synnytystapa-arvio. Lääkäri vain kokeili emättimen kautta lantioluita ja häntäluuta (ei sattunut yhtään) ja sitten ultralla mittailtiin kokoa ja painoa ja tsekattiin asento. Vauva oli raivotarjonnassa, mutta vielä aika ylhäällä eikä lähellekään kiinnittyneenä, joten huonolla tuurilla saattaa vielä pyöräyttää ittensä miten päin vain.
 
Hei vaan! Suuren suuret onnittelut Enielle ja muille vauvatuneille, teitä olikin jo aika monta! :flower:

Omasta masusta sen verran että supisteluja on ollut ja viime yönä muistui taas mieleen miksi supistuksia myös poltoiksikin kutsutaan :eek: ....heräsin kahden aikoihin erittäin polttavaan kipuun, joka tuntui alavatsalla, alaselässä ja reisillä, kipua jatkui aaltoilevasti pari tuntia enkä pystynyt sängyssä enää makoilemaan. Samalla tuntui että alapää repeää just ja olin aivan varma, että kohta menee vedet. No, eipäs sit menny ja polttelut vähitellen loppui; nyt on ainoastaan repivä tunne alavatsalla ja kävely lähes mahdotonta. Toivottavasti tämä nyt jotain veis eteenpäin!!!!

Sohvi+ poitsu 37+3
 
Voi että ONNEA ENIE pienokaisista!!! Kyllä täällä ehdittiin jo huolestua :)
Ihanaa kun lapsukaiset on niin hyvän kokoisia.

Tervetuloa mukaan Bellona!

Onnea valmistumisen johdosta KiaralA!

Parin tunnin päästä nauvola...huoh en halua astua vaakaan :ashamed:
 
Onnea Enie!!!! Kyllä täällä jo odoteltiinkin kuulumisia :heart:

Neuvolassa käyty, turvotusta runsaasti, muuten kaikki hyvin. Poitsu pää alespäin mutta pää ei vielä kiinnittynyt. Sykkeet siinä 130 paikkeilla vaavilla :)
Sf mitta 32. Ja painonnousu 1700g/viikko, mutta sano ettei saa huolestua koska on niin paljon turvotusta ja paljon vaatettakin oli päällä kun punnitukseen astuin :D

Voi kun mä vihaan pakkasia varsinkin kun ei oo vaatteita kunnolla päälle enää.. Ohut tuulitakki on ainut kun menee enää kiinni :/

Illalla katsomaan lähikauppaan joulupukkia :D

Niinuska+Hipsu 34+5 :heart:
 
Pakko oli tulla kaikille tsempit toivottelemaan.

En tiedä muistaako kukaan, mutta kirjoittelin tänne aina raskausviikolle 11 asti (alkukesään), sit päätty kirjoittelut tuulimunaan ja edelleen ollaan "tekopuuhissa", eli uutta raskautta ei ole kuulunut vielä...

Ihanaa joulun aikaa teille kaikille mahakkaille ja tsemppiä tammikuulle=) Meillä täyttää tammikuussa kuopus 1v, joka siis tammikuun 2009 vauveli.
 
Terve taas pitkästä aikaa. Päivittäin (ja monen monta kertaa) käyn täällä kuulumisianne lukemassa. Itse vaan jotenkin huono kirjoittamaan. Vaivoja tietysti on, mutta olen enempi se "kuunteleva" osapuoli kuin kertoisin omista krempoista. Niin ja tämä on viimeinen lapsonen, joten yritän nauttia jopa niistä vaivoista... Pikakertauksena olen ollut ensin saikulla melkein 2 kk ennen äitiyslomaa kohdunkaulan aukeamisen takia (ei siis ollut suppareita) sitten todettiin se "iki-ihana" raskausdiabetes ja tänään lääkärineuvolassa sanottiin, että Tyksistä tullut määräys tarkistaa mun sydänmen tilanne. Minulla siis sydän leikattu yli 30 vuotta sitten kammioiden väliseinässä olevien reikien takia. Keskussairaalaan siis ensi viikolla. Ikärasismia minun mielestä :) .

Suuri :flower: KiaralA:lle opintojen päätökseen saattamisesta. Minullakin on suuret suunnitelmat aloittaa ylempi AMK-tutkinto ensi syksynä. Saa nähdä jääkö haaveeksi. Toisaalta olisi ihan oman pääkopan takia hyvä päästä välillä aikuisten maailmaan ja miettiä muutakin kuin tätä arjen pyörittämistä. Mitenkähän tässä selviää vauvan ja reilun vuoden ikäisen ikiliikkujan kanssa.....

Helpottuneet onnittelut Enielle, minäkin täällä jo pelkäsin pahinta. Onnittelut tietysti myös kaikille muille, jotka vauvan ovat jo saaneet!!!!

Sannis meidän reilun vuoden ikäinen oli perätilassa. Tuolloin neuvolan terkkari ja lääkäri olivat sen verran kokemattomia, että perätila huomattiin vasta keskussairaalan yliaikaiskontrollissa 41+ jotain viikoilla. Halusin ilman muuta alatiesynnytystä ja se sovittiin, kun painoarvio oli alle 4 kg (mikä on raja perätilan alatiesynnytykseen). Synnytys ei kuitenkaan edistynyt toivotulla tavalla ja lapsiveden menosta alkoi olla niin kauan aikaa, että kiireellinen sektiohan siitä tuli. Vauva painoi loppujen lopuksi yli 4.3 kiloa!! Eli se siitä painoarviosta.

OnniMaija ja Vieno 35+4
 
Tervetuloa kaikille uusille, lisäsin teidät tuonne etusivulle mutta kannattanee tarkistaa että meni tiedot oikein, kun tässä välillä vauva tississä tein lisäyksiä :whistle:

Ja mielettömän paljon kiitoksia myötäelämisestä...nyt vähän nolottaa kun ei aiemmin jaksanut koneelle tulla vaikka oli toisaan läppäri sairaalassakin mukana mutta ei vaan jaksanut tulla kertomaan kuulumisia. Ja olihan siellä osastollakin nettikone käytettävissä mutta ajattelin että vauvat pärähtää varmaan heti jos siihenkään majoitun hetkeksi. :ashamed:

Minä kun halusin koko ajan pitää vauvat itselläni, ja hoitajat kyllä yrittivät muisuttaa että heille saa tuoda ja pitää tuoda vauvat että saa itsekin nukuttua mutta....
No, suihkussa käyntiä varten vein mutta muuten en raskinut.

Synnytyskertomus

11.12.2009

klo 8.50 puhkaistaan A:n kalvot

klo 10.55 supistelee 10min välein ja tässä kävin vielä vessassa eikä ollut "hätää" supistusten kanssa. Oikeastaan tästä vasta alkaa sitten supistelut.
Kohdunsuu auki n.4cm.

klo 11.23 Supistelee tiheästi, mutta toivon edelleen pärjääväni ilman kivunlievitystä.

klo 12.10 Supistukset kipeitä, ja pyydän jotain lievitystä. Hälyyttävät lääkärin paikalle. Paikat auki 8-9cm.
Jonkun ajan päästä lääkäri saapuu ja alkaa valmistella puudutteen antamista, mutta samalla ponnistuttaa ja yhdellä ponnistuksella...

klo 12.21 Syntyy A vauva, tyttö 3215g pituutta ei KYS mittaa enää nykyään.

klo 12.25 Puhkaistaan B vauvan kalvot

klo 12.28 B vauva, poika 3450g syntyy...,tarvitsin pari työntöä tässä.

Eli tuossa lyhykäisyydessään, ja tosiaan jäi taas kivunlievitykset saamatta, kun pärjäsi tuonne h-hetkeen sitten ilman.
Mitään repeämiäkään ei tullut joten istuminen, veski käynnit jne...ei mitään ongelmaa :whistle:

Porukkaa salissa oli miehen lisäksi vielä 8 muuta henkilöä sitten kun vauvat syntyivät, niillä meni jokin hälyytys homma pieleen kun heidän häläri ei toiminut mutta jostain saivat sitten porukan.
Siellä oli luurikin pöydällä kun kätilö oli soittamassa yhdelle lääkärille kun sitten tyttö jo tulikin...,lienee ollut mielenkiintoinen puhelu kuunnella toisessa päässä kun on vastannut soittoon ja ketään ei ole luurin toisessa päässä kauhea huuto vaan kuuluu :LOL:

Sittenpä siinä ei muuta ollut kun meille tuotiin kahvit ja ruokaa sekä "kuohuvat" (pommacia) ja kävin suihkussa, niin ja tyttöä ennätin imettää jo vähän salissa ja poika sai olla rinnan päällä syntymän jälkeen sen aikaa kun A:ta pesivät ja tutkivat.
Vauvat meni osastolle edeltä ja minä sitten kävelin perästä jonkin ajan kuluttua.
Eli pääsivät heti vierihoitoon :heart: :heart: :heart:
Ai niin, ja molemmat sai 9/9 pisteet :heart: :heart: :heart:
 
Onnea paljon Enie pienokaisista :flower: Vautsi miten hienosti synnytys on mennyt :heart:

Minävaa :hug:

KiaralA: Onnea valmistumisesta :flower:

Pipareita täällä mussutellaan :p

Tännekkin joku pahuksen lunssa rantautunut :kieh:

c 36+5
 

Yhteistyössä