***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

ENIE Suuren suuret onnittelut kahden ihanan pienokaisen johdosta! :flower: :heart: Onneksi kaikki oli hyvin, me täällä niin jo huolestuttiin kun mitään ei kuulunut. =)

Omaa napaa: vauvan pää edelleen hölskyy eli ei oo kiinnittynyt vielä, ja muuten kaikki neuvolassa ok. Tänään tuli yksi kipeä selkäsupistus, siis YKSI! :D Hauskaa, miten jaksan olla niin innoissani yhdestä supistuksesta, vaikka hyvin tiedän, että voi mennä vielä viikkoja... :D

Vauva painaa jo niin kovasti virtsarakkoa, että hirveä pissahätä on, ja kun menee vessaan, ei tule tippaakaan, siis ei edes lirahdusta! Tosi kiva kun sit kuitenkin tuntuu siltä, et ihan justiinsa tulee housuun...

ananaskirsikka Toivotaan niin, tsemppiä! :flower:
 
Oikein paljon onnea enie ja anni-77 :flower:
Tosi ihanaa saada vauvauutisia :heart:
Ja muutamalla muullaki on jo lähtö aika lähellä..

( . ) Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki oli ok.
pissa puhdas
turvotus ++
paino 1054/viikko :ashamed:
verenpaine 133/83
hb 144!!
sydämensyke 140
sf-mitta 35

Isokokosta vauvaa lääkäriki meinas ja laitto ajan kokoarvioon äitipolille.
Supistukset on laantumaan päin.
Aivan hirveät pakkaset ja miehellä on joku tauti iskeny 39 kuumetta ja valittaa huonoa oloa..

Illanjatkoja kaikille :wave:

Katjuska ja vauva 35+4
 
Kauhiasti on tullut tekstiä päivässä :)!

Onnea Anni-77 ja Enie! :flower:

Mä olin -mielestäni- tänään synnytystapa-arviossa, mutta eipä siellä juurikaan mitään sellaasta puhuttu, että minkäkokoinen ipana olisi ja kuinka päin se on. Samaiselta lääkäriltä oon ennenkin saanut kysellä sykkeitä ja sf-mittaa (mitään hän ei sano ilman kysymistä ) . Joten ärsyttävän tietämätön olen edelleenkin, eikä ultrattu.. eikä työnnetty sormee sinne toiseen paikkaan :) - nyrkki kyllä ilmeisesti toisaalle :D.
Mutta lopuksi hän sanoi, että "jaa-a, saas nähdä pysyykö tän vuoden vielä sisällä". (wow, hän sanoi jotain) . Kauheesti siis pyöriny tänään ajatuksia päässä ja aloin lietsomaan paniikkia kun en ole vielä muksun vaatteitakaan saanut pestyä, enkä ole sairaalakassia tai muutakaan ajatellut. Olen ajatellut vaan, että ensisynnyttäjillä menee yleensä aina pitkäksi (ja nyt mulla voipi tulla 2 viikkoa etukäteen).
 
ONNEA ENIELLE NYYTEISTÄ :hug: :flower:

täällä kärvistelen, ei oo kovinka hyvät oltavat, ja jotenki ootan vaan milloin vedet menee niin tietäs lähtee synnärille.... tosin kivempi olis jos mies ehtis kotiin niin ei tarvis lanssia tilata. on siis kotiutumassa 21 aikaan..

odottavissa ja vähä jännissäki fiiliksissä illan jatkoja toivotellen s-a-j ja tonttu masussa :D
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Kukas se olikaan kun pyysi taustailijoita ilmoittautumaan... No tässä nyt yksi pitkään hiljaiseloa viettänyt ilmoittautuu. Olen tainnut viimeksi kesällä kirjoitella tänne, mutta nyt viimeisen kuukauden aikana olen taas lueskellut ahkeraan. Työssä ollessa en pysynyt lainkaan mukana jutuissa, kun tältä porukalta sitä tulee niin paljon :D, mutta nyt äippäloman alettua on ollut kiva taas seurailla teidän kuulumisia.

Omaa napaa sen verran, että tähän mennessä kaikki on mennyt ongelmitta. Vielä ei tunnu edes siltä, että synnytys olisi lähellä (tietysti ekaa odotan, joten en edes tiedä miltä silloin tuntuu). Vähän samat fiilikset kuin Lumilla tuon henkisen valmiina olon suhteen, eli pientä paniikkia kyllä meinaa välillä iskeä. Siis ihanko tosi meille on tulossa vauva?!! :eek:

Onnea kaikille jo vauvan saaneille :flower: :flower: ja tsemppiä niille, jotka ovat omaansa pian lähdössä hakemaan!

valf ja semppu 37+5
 
Zaara mun käsityksen mukaan puhutaan ketoaineista sillon kun on elimistön kuivumisesta kyse. Nyt vaan kovasti nestettä kehiin! Munuaisethan sen virtsan "kehittää".

Pinguli hurjalta kuulostaa sun paineet ja turvotukset :| Toivottavasti sul on neuvolakäyntejä ennen tota 5.1 tai verenpainemittari kotona... Tai sit vaan lisää niitä supistuksia :D

Ananaskirsikalla kuulostaa jännältä!

Kävin neuvolassa ja kaikki ok
painoa tullu 800g/vko :ashamed:
paineet ja pissat hyvät
vauva oli aktiivinen, syke 130
sf 33
vauva on kuulemma vielä selkeesti alle 3kg
rt:ssa mut jotenkin vissiin vinossa? Tarkistetaan synnytystapa-arviossa 30.12.

M&M RV35

muoks: s-a-j:lle tsemppiä! Jännää!!!!
 
ONNEA ENIE :flower: :heart: :heart: Ei saa noin säikytellä herkkiä mammoja, ihanaa kuitenkin että kaikki on hyvin. :)

Tervetuloa bellona! :)

Tica mulla tais olla vähän samanlaisia "suolenvetoja" :D alkuraskaudessa, mutta on menneet jo ohi. Aina kun jännitti vatsalihaksia niin jostain saatto nippasta oikein kunnolla.

Onneksi olkoon KiaralA :flower:

piiuli82 Ei ollut oikein minustakaan kovin asiallista käytöstä. Tosin hänen miehensä harrastaa tuota sättimistä, joten on tainnut oppia jotain uutta. Sain onneksi sovittua asian ja huomenna hän taas lähteekin. Mä en ymmärrä miten sitä voikin loukkaantua tuollaisesta läski nimittelystä näin pahasti? Kai se on vaan sitä kun näyttää niin norsulta tässä vaiheessa. Neuvolan täti on ihan uuno, mutta lääkärin kanssa oon juttelin viime viikolla. Täytyy itsekin vähän tarkkailla tilannetta ettei mene masennukseksi. Mulla on koko raskaus mennyt niin hyvin, mutta nyt viimeiset 2 vkoa itkettää ihan kaikki.

Kiitos rakuuna tsempeistä ja onnea yritykseen. :)

Pinguli No hui! Sehän voi olla hengenvaarallista olla kotona vahingossa liian pitkään. Sinuna vaatisin verenpainemittarit kotia lainaan tai jotain. Aika hurjaa ettei tota seurata vaikka noin selkeät oireet. :eek:

zaara eihän sulla vaan voi olla virtsis, joka olis mennyt munuaisaltaan tulehdukseen? Mulla ollut 2 kertaa, yhden niistä raskaana ja oireettomana. Ei juuri poltetta selässä, eikä kuumetta...

s-a-j mulla meni vedet vasta kun puhkaistiin. Olin jo aika pitkällä, et ei kannata kauheen kauaa kotona kuitenkaan kärvistellä. ;) Tsemiä sairaalaan jos sinne lähet, ihan älyn jännää! :)

(.) Yöllä kun kääntyilee niin maha on aivan kova ja ihan kipee. Vessaankin kun pungertaa, niin ihan kipeetä tekee. Outoo.. joku toinen tais valitella samaa, mistäköhän johtuu..? Ja kauhee pissahätä, sit kun juoksee vessaan niin tulee ehkä se teelusikallinen. :kieh:

Kiitos haleista :heart: ne tuli kyllä tarpeeseen. Tänään on taas ihan hyvä olo, kyllä nää hormoonit on sitten outoja..

Minävaa ja vaavi 37+1 (los paniikkis)
 
Vauvan pyöriminen sattuu!! Tuntuu todella ilkeeltä kun vauva myllää,melkein itkua väännän kun niin sattuu. Ja mä vähän veikkaan että tämä vauva ei enää käänny takaisin raivotarjontaan. Jos ne edes yrittää kääntää vauvaa. Mä kyllä haluan sektion jos vauva ei käänny. Olen sen jo päättänyt,en uskalla ruveta synnyttymään perätila vauvaa. Ja mulla kun on taipumusta verenpaineen nousuun niin sekin on riski.

Mä vain murehdin tätä koko ajan,tuntuu etten muuta osaa enää edes ajatella. Anteeksi oma vuodatus :ashamed:

Sannis ja patu rv 36+6
 
Kiva juttu ett eniel ja pikkusil kaikki hyvi :heart:
Eipä tarttee enää murehtia :D

Huomen ois sit nvlapvä ja ottaa taas sen perhanan valkovuotonäytteen, josko se tulehus ois lähteny sil geelil pois poikkeen, toivottavasti!

Huomen sit heti aamust mutsi pörähtää tänne ja alkaa vimmattu riisipiirakoiden paisto jouluks :LOL: Miehä en mitää kaupan löllyköitä osta joulupiirakoiks :D
Tänää lämmintinki uunii, ett huomen o sit varmaan vielki kuumempi täs kämpäs, ko sähköuuni porottaa monta tuntii.
O taas joka paikka vaahos, ko mie alan touhuta :LOL:

Että semmottisii..

Pörri ja Pätkä 33+6
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin.

Vauva on täysin laskeutunut lähtökuoppiin ja pää on kiinnittynyt. En vissiin sitten tunne puoliakaan supistuksista, koska maatessani neuvolan tutkimuspöydällä vatsani meni aivan kovaksi ja hoitaja sanoi, että nyt supistaa ainakin mutta itse en tuntenut mitään.

Tässähän alkaa ihan jännittää! =)

mamma ja Kirppu 38+0 POKS!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ullis82:
En vissiin sitten tunne puoliakaan supistuksista, koska maatessani neuvolan tutkimuspöydällä vatsani meni aivan kovaksi ja hoitaja sanoi, että nyt supistaa ainakin mutta itse en tuntenut mitään.
Minulla ihan sama. Täti kysyi, että meneekö maha useinkin tällaiseksi kovaksi, ja itse vastasin, että vaikea sanoa, kun en nytkään tunne tuota ollenkaan.
:D
 
Tuplasti Onnea Enie... :flower: :heart: Voi kuinka "oppikirjamaisesti" ja nopeasti, ( en kuitenkaan usko että ihan kivuttomasti ;) ) olet pikkuiset saanut maailmaan ja kuinka hyvän kokoisia he ovatkaan..Hienoa hienoa :) Et laittas viimesintä masukuvaa ;)

:hug: sitä tarvitseville supistusten kärsijöille ja tsemppiä seuraavalle punnertajalle :p

).( Vierailimme PikkuMiehen luona.. :heart: Pojulla oli valtava masu, olivat syöttäneet 50ml varjoainetta ja sen kyllä huomasi, etenkin kun pojun masu on muutenkin iso..:/ Lääkäri ja kirurgi kävi siinä, mtn akuuttia leikkauksen tarvetta ei ollut vielä ainakaan ilmennyt, masu oli suht pinkeä ja suoliäänet kireät.. Huomenna saan ohutsuolen varjoainekuvauksen tulokset..(paksusuolihan oli ok.)
Kovin oli poju rauhallinen ja semmonen hyvänvointisen olonen kaikista hoidoista ja tutkimuksista huolimatta..eikä masuaan valita. Siellähän siis on ilmeisesti vain ilmaa..
Syy on oletettavasti ja toivottavasti suolen epäkypsyys, toivottavasti aika tekisi tehtävänsä..mielellään sillai ripeästi että saisin pojan kotiin.. :heart: Mutta siis muuten PikkuMiehemme voi ok, jatkaa kasvuaan KYS:sissä kunnes masu on kunnossa ja ruokaa menee tietty määrä ja tippoja ei enää tarvita.. Sitä siis odotellessa.. :whistle:

-Väpä ja PieniMies rv 35+3 eli 3vko ja 2pvä-
 
ullis ja lily Täällä kans on moisia kovettumisia mitä en ite huomaa.. Tajusin kans ite kun viimeks lekurin "pöydälle" nousin ja lääkäri paineli vattaa ja sano et sua vissiin supistaa..ja ite en tuntenu siis mittää ja vatta oli kova pallo.

Täällä tultu just kotiin.. oltiin miehen kans kattomas mun pikkuveljen joulujuhlia ja kyllä tuli tippa linssiin.. voi että kun hän on ihana. On siis nyt toisella luokalla. Että kivasti meillä ikäeroa :)

pippur1 ja masumuru 38+6 (kohta taas poksuu viikotkin)
 
Eilen menin 3.30 nukkuun ja heräsin 7.30. Nyt ei taaskaan nukuta yhtään. Haloo.. missä nukkumatti on?
Vauva on muljunnut koko päivän ja illan ja yrittää edelleen raapia kohdunsuuta auki. AUUH! Mikäköhän tuolta vielä tulee? :LOL:

Minävaa ja vaavi 37+1
 
Oikein suuret onnittelut Enien koko perheelle :hug: :flower:

Kiara:Onnea

:flower:

Heräsin hirveään päänsärkyyn,no aamulla on äippäpolin kontrollikäynti... kohta takas sänkyyn yrittämään edes muutaman tunnin unta...
 
Täällä valvotaan! Soitin jo äitiyspolillekin 03:00 kun oli reilu tunnin supistellut 5-6 min välein. Ei kuulemma hoppua sinne niin kauan kun pärjään kivun kanssa. Eipä tämä vielä eroa menkkakrampeista, selän puolella tuntuu eniten. Mutta ovat kyllä selvästi voimakkaimmat supistukset tähän mennessä.

Leffoja tässä nyt sitten katsellut ja teetä keitellyt. En viitsinyt miestäkään herättää, että jaksaa aamulla töihin jos onkin vielä "väärä hälytys". Ihana hauvakaveri valvoo uskollisesti vieressä, on muutenkin tuijotellut mua koko päivän jotenkin ihmeellisesti.

Että tällasta tällä kertaa =)

mamma ja Kirppu 38+1
 
Pirun flunssa :kieh: :kieh: :headwall: sen takia täällä nyt valvotaan ku on joka paikka räkää täys ni koita nyt sit nukkuu ja niinku se pelkkä räkä ei riittäis ni pitää vähä valuttaa vertaki nenäst :headwall: :headwall: ihan ku ei tähä aikaa ois muuta tekemist |O

Ullis sullahan kuulostaa jo lupaavalle toiminnalle :heart: onnea matkaan,jos siellä on jo tosi kyseessä :D

Piiuli ja toukka 34 POKS
 

Yhteistyössä