***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Hyvää Uutta Vuotta mammat! Kiitos kuluneesta vuodesta ja ihanista juttutuokioista. Meikäläistä on supistellu koko päivän, mut tuskin tää täältä tulee vielä. Huijaa vaan taas äiti-parkaa. :LOL: Sellasiahan noi muksut on, pitää aina äidit varpaillaan. ;)

Minävaa ja vaavi 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-:
Onko muilla haluja/jaksamista jatkaa kirjoittamista kun kaikki vauvat syntyneet?!

Mä ainakin haluaisin..eihän sitä yhtä ahkerasti kerkee koneella olemaan, mutta ois kyllä kiva vaihdella kuulumisia siitä miten arki lähtenyt pyörimään =)
:wave:
Minä olen kanssa miettinyt samaa, että jatketaanko sitten vauvojen kanssa palstailua tällä omalla porukalla sitten vielä?
Ainakin minusta olis kiva jakaa edelleen sitten taas ilot, surut, vinkit ja muut.

Eli laitetaanko kyselyä pystyyn, haluaako muutkin, minä voi väsäillä aloitukset aina kuten nytkin jos se vaan muille sopii, mutta jos joku muu haluaa niin toki saa ottaa homman harteille.
Ja nimi ehdotuksia omalle pinolle tietty vai meniskö se sielläkin tammivauvat pinona?

Tammikuullehan tulee huomenna joka tapauksessa vielä uudet vauva sivut :heart:

 
Pinkgreen Myrtsi..hmmmm....noh..en nyt tiie.. Joku roti sentään ;) Ei vaan..mut kehä-III:n ulkopuolelta ei sit ketään huolita B) :LOL:

Mul on kyl niin ratkiriemukkaat bileet tääl himas.. yksinään kökin.. Piti kuitenki nakkeja käydä ostaas =) :D Mä siis ALOITIN jo sen mökkihöperyyden :| :D
 
Enie Täällä ilmoittautuu ainakin yksi mukaan uuteen pinoon vauvojen kanssa. Ja kyllä kelpaa kun aloittelet, teen niin sulosia, että välillä on jopa itkettänyt. Eikös se olis hyvä jos tammivauvoina vieläkin kuljettais niin tietäis ryhmän.
 
Enie tai kuka sitten jatkaakaan tammikuun päivityksiä,oisko mahollista et kun on synnyttänyt niin poistais nicin odottajista,ois helpompi sit kyttäillä ketä siellä vielä luuraa kokonaisena ;) jos ei mee liian vaikeeksi :)
 
Kanelille tsemppiä!! :)

Ja mun pitää hehkuttaa, löysin sopivat imetysliivit tänään!!! HALLELUJA!!

Kun ympärys on 75/80 niin J ja K kuppikoon metsästäminen on hankalaa :ashamed:

Ja mukana niissä vauvakirjoitteluissa sitten :wave:
 
Neuvolakuulumisia:

Tänään tehtiin painoarvio, jossa saatiin painoksi 3100g. Lapsivettä oli reilusti, mutta vauva tuntui lääkärin käteenkin isolta. Ultralla siis tehtiin arvio, ja lapuista katsottiin, että la:na paino olisi 3500g tienoilla.

Kohdun suu oli pehmeä ja 2:lle sormelle auki, koko matkalta. Lääkäri arvioi mun olevan auki jopa 3-4cm!!!!
Kohdun kaulaa kyllä oli jäljellä 2cm, ettei hätää sen puoleen, mutta kiire varmasti tulee sairaalan sitten, kun vauva päättää syntyä.

Enkä todellakaan kuvittelekaan saavani mitään puudutuksia tms. jos oon jo nyt noin paljon auki. Edellinen synnytys kesti reilut 4 tuntia, ja lähdin oysiin liki eka supistuksista, meillä on matkaa tunti, + lasten hoitoon vienti, ja oysissa olin jo 6cm auki. Ei puhettakaan peräruiskeista tai epiduraalista. No, en sitten edes tarvinut kuin kohdunkaulan puudutteen, että sinänsä ei tuo kivunlievitys pelota. (en saata ilokasua käyttää, enkä tiedä, saako sitä edes enää. )
Vauva on siis raivotarjonnassa ja kuulemma jo asetellut/kääntänyt päätään niin, että ehtii nopeasti ulos :whistle:

Mutta kieltämättä alkoi jännittää sairaalaan ehtiminen...

PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!!

Mulla on lieviä kipuja koko ajan, ja olenkin koittanut vauvalle puhella, että nyt jos on oikein nopea, ehtii vielä katselemaan raketteja :D Valitettavasti niin ei taida vielä käydä kuitenkaan...

T. Huiskahäntä vko 36+6
 
Kiitos kaikille myötätunnosta! Ja niinuskalla iso hali!!

Onnellista Uutta Vuotta täältäkin kaikille!! Ja onnittelut vauvansa jo saaneille! Kaneli taitaa kohta lähtiä hakemaan nyyttiä?

Routa: Voi että nauratti tuo sun toivotus, tuon toteutus tällä mahalla oliskin näky :LOL:

Osaisinkohan laittaa masukuvaa... Äh, ei se taida onnistua. No, laitoin kuvan leivontablogiini http://melukyla.vuodatus.net Sopiihan tuo noin niinko sinneki, ko maha paisuu just ko pullataikina :p
 
:wave:

PikkuMiehemme saapuu takas savonlinnaan näillä näkymin maanantaina.. Kaikki lisäravinteet on lopetettu ja tilalle on tullut 1ml/vrk rypsiöljyä että pojun lihakset jatkaa kasvua.. :p vai oliko se energian saannin takaamiseks. :)
Nenämasuletku on taas ollut paikallaan mutta jälleen son "turha", toki sitä kautta saadaan ilmoja ulos masusta. Ruoka on maistunut ja itse se on syöty ja kakka on tullut ihan omin avuin. Masussa on vielä kokoa mutta se on kuulemma hyvin pehmeä jo..
Kotiin tulostakin jo on jotain mainittu, kuunnellaan sit mitä savonlinnan tohtorit tuumii..

Kotiakin on jo laitettu pikkusta ajatellen, kaverit oli kylässä joten sänkymme siirrettiin olohuoneeseen ja esikko sai sohvan omaan makkariin. Nyt vauvalta puuttuu enää äippälaatikkoon reunat ja rinssiverho ;) Siis sellanen joka on siinä päättä että sen saa "suljettua" unille vaikka on telkku päällä yms.. Hyvä tästä tulee vaikka asunto on pieni ja sopeutumaan joutu :)

Vitsi, kaikki on tuonu nyt 50cm vaatteita meille... :kieh: PikkuMies on ollu jo 3pvä sitten 48cm pitkä ja painoa oli tällä hetkellä 2,4kg ja rapiat... eli ennenku pojun kotia saan ni se voi olla ettei ne enää mahtuse :LOL:

Mutta Siis Parempaa Uutta Vuotta Kaikille mammoille ja masuille!!! Meillä se näyttää tällähetkellä kirjaimellisesti jo paremmalle :heart:

-Väpä ja PikkuMies-

Enie, meidän kohdalle "etusivulle" PikkuMiehelle voi lisätä syntymäpainoksi 2040g ja pituutta 43cm..
 
Kaneli voi kääk!! Sinäkö tästä nyt ekana lähdet!! :D tsemppiä matkaan!!
Itse tein lumityöt, vähän siivoilin ja nyt saunoin.. hmm.. supparit hiipui!!!!! |O |O
Eihän sen näin pitänyt mennä!! Nyt sitte isäntä vielä kellistää :p Jos se ei auta niin sitten luovutan suosiolla! :D
Mikään hoppuhan minulla ei mihinkään ole mutta tämä on todella raivostutavaa olla ns. "turhaan" kipeä :headwall: jos kerran kipeitä ollaan niin tarttis saada jotain aikaiseksikin.. Niih.. :xmas:
 
Enpä kerennyt käynnistykseen, kun vauvat päättivät syntyä jo yöllä.

Synnytys kesti ekasta supistuksesta loppuun 1h 45min. Eli aika rytinällä mentiin. Onneksi ymmärsin lähteä kolmannen supistuksen jälkeen kotoa sairaalaan. Nyt on pienet rakkauspakkaukset kainalossa. Kirjoittelen synnytyskertomusta, kunhan kerkeän.

A tyttö 2679g ja 46cm
B poika 2755g ja 48cm

Zaara ja pikkuiset n.18h
 
juu tässä odottelen kun supistelee vähän väliä ja alas painaa ja särkee tosi lujaa. mutta synnärille ku soitin nii sanoivat ettei viel kannata tulla ku ei oo viel säännölisiä suppareita vaikka on tullu jo pitkin päivää. ja tosi inhottavia lima klönttejä tulee koko ajan... kunpa tää jo tulis ettei tartteis enää ootella. sano kätilöki etttä kyllä se kohta sieltä tulee. ja kyllä sen tunteeki nahoissaan. Tiiä vaikka yöllä...
 
Hyvää uutta-vuotta :wave:

Onnea Zaara pikkusista :flower

Juu kiittää haluan omalta osaltani myös tästä palstasta. Itse olen tosi huono kirjottamaan mutta luen kyllä päivittäin useaan otteeseen teän juttuja =)
välillä itkien ja välillä nauraen..tuntuu että tuntee jo osan teistä vaikkei ole koskaan nähnytkään ja todellaki haluan jatkaa juttuja sitten kun vaavi on syntynyt!

Niin se vain taas on vuosi vierähtänyt ja meille kaikille taitaa ens vuodesta tulla työntäyteinen (hyvässä mielessä) ja erilainen kuin tästä vuodesta :heart:
Saakohan kaneli nyt sitte eka vauvan tammikuun pinoon? Jännää

( . ) niinhän siinä sitte kävi että supistukset on laantuneet ja ei nyt ainakaan vissiin ihan heti ole tulossa..no toisaalta syntyypä nyt sitte tammikuussa, parempi niin
Tänään on kyllä ollu jo kaks s:ää käytössä jos sitä kolmatta kokeilis vielä ennen nukkumaan menoa :p
Saa nähä onko mitään taikaa..miten se tyynyn päällä heijaus muuten tapahtuu? Ollaanko siinä risti-istunnassa vai?

meillä uus-vuosi vaihtuu kotona syöden ja töllöä vahaten ja aika varmaan unimatti kutsuu aika aikasin kun on tullu pari yötä valvottua.

Oikein hyvää illan jatkoa kaikille ja huomenna sitte uusia vauvoja? Jookosta ;)

Kajuska 37+5
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :flower: :heart:

zaara Paljon onnea pikkuisista! :flower: :heart:

kaneli87 :hug: Tsemppiä ja voimia koitokseen :hug: :heart:

Täällä ei supistele, eikä muutakaan merkkejä synnyksen käynnistymisestä..
Kävelystä/ liikkumsesta on vaan tullut tosi hankalaa. Siivoilla pitäisi vaikka kuinka, mutten vaan pysty kun ihan hiljakseen :ashamed:

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 39+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Ja mun pitää hehkuttaa, löysin sopivat imetysliivit tänään!!! HALLELUJA!!

Kun ympärys on 75/80 niin J ja K kuppikoon metsästäminen on hankalaa :ashamed:
Millinka! Tässä yks hyvä nettikauppavinkki, mistä saa noita isojakin kuppikokoja:
http://www.nursingbra.co.uk/
Alunperin juuri tältä listalta bongasin tuon nettikauppavinkin (en muista kuka lähetti, mutta isot kiitokset!!) ja olen sieltä jo tilannutkin. Tilasin Bravadon odotusalusvaatteita. Seuraavaksi aion tilata vielä imetysliivejäkin, kun tuolla on huomattavasti Suomen hintoja edullisemmat hinnat. Sujuvaa toimintaa oli tuon nettikaupan kanssa, voin suositella :)

 
Zaaralla tupla onnittelut :flower:

Täällä vietetään vuoden vaihde mahataudissa. Itse ykäsin viimesen kerran aamulla, nuorimmainen lopetti jo yöllä, esikoinen laattas päivällä ja nyt miehen vuoro. Toivottavasti jättää toisen pojista väliin,pelottaa niin jos romahdus tulee taas.

Supistellut on, välillä menee pidempi aika välillä lyhyempi. Ja ruskeaa vuotoa.Eikös tuo ihan normaalia?

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

mulish ja hippula 35+5
 

Yhteistyössä