Neuvolakuulumisia:
Tänään tehtiin painoarvio, jossa saatiin painoksi 3100g. Lapsivettä oli reilusti, mutta vauva tuntui lääkärin käteenkin isolta. Ultralla siis tehtiin arvio, ja lapuista katsottiin, että la:na paino olisi 3500g tienoilla.
Kohdun suu oli pehmeä ja 2:lle sormelle auki, koko matkalta. Lääkäri arvioi mun olevan auki jopa 3-4cm!!!!
Kohdun kaulaa kyllä oli jäljellä 2cm, ettei hätää sen puoleen, mutta kiire varmasti tulee sairaalan sitten, kun vauva päättää syntyä.
Enkä todellakaan kuvittelekaan saavani mitään puudutuksia tms. jos oon jo nyt noin paljon auki. Edellinen synnytys kesti reilut 4 tuntia, ja lähdin oysiin liki eka supistuksista, meillä on matkaa tunti, + lasten hoitoon vienti, ja oysissa olin jo 6cm auki. Ei puhettakaan peräruiskeista tai epiduraalista. No, en sitten edes tarvinut kuin kohdunkaulan puudutteen, että sinänsä ei tuo kivunlievitys pelota. (en saata ilokasua käyttää, enkä tiedä, saako sitä edes enää. )
Vauva on siis raivotarjonnassa ja kuulemma jo asetellut/kääntänyt päätään niin, että ehtii nopeasti ulos
Mutta kieltämättä alkoi jännittää sairaalaan ehtiminen...
PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!!
Mulla on lieviä kipuja koko ajan, ja olenkin koittanut vauvalle puhella, että nyt jos on oikein nopea, ehtii vielä katselemaan raketteja
Valitettavasti niin ei taida vielä käydä kuitenkaan...
T. Huiskahäntä vko 36+6