***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Alkuperäinen kirjoittaja MIMINEN:
Hui! Just luin iltalehteä netistä niin kiinassa oli jouluaattona syntyny poika 7kg 56cm!! :eek: Oisko pitän jättää jouluna suklaat syömättä? :whistle:
Minäkin luin tuon eilen ja mietin, että onkohan sokerivauva kyseessä? Vai voiko muuten vain syntyä noin iso vauva?? Ja sitäkin jäin miettimään, että syntyikö tuo alakautta..? :eek:

Ananaskirsikka onnea kovasti!! :flower:

Pippur1 alkaa varmasti olemaan jo malttamaton olo, itsekin kun alkaa olla jo vähän kärsimätön, vaikkei laskettu aika ole vielä edes mennyt :D

Pikkuhiljaa alkaa olla koko ajan vaan raihnaisempi olo.. Kävely on vaappumista, öisin alapää huutaa hoosiannaa kääntymisestä ja ylösnousemisesta (päivällä taas ei tunnu missään, kumma juttu?), lonkka- ja selkäkivut vaivaa jne. jne. :ashamed: En taitaisi kovasti pistää vastaan, vaikka Lilliputti syntyisikin jo tämän vuoden puolella :whistle: Vaikka, ei enää montaa päivää tätäkään vuotta jäljellä, joten koitettava vaan jaksaa =)

Lumi ja Lilliputti 38+6
 
Hui mite iso vauva toi kiinassa syntyny :eek:

Mie lähen kyl tänää alennusmyynteihi, oli mikä oli! :eek: Koht levii pää tääl, ko noi tenavat ei kuuntele mitn! :headwall: Tää mamma tarttee taas viikkoisen hengähystaukonsa |O :D

Sitähä miun piti kysästä, ett tekeekö noi harjotussupparit/kovettelut masus mitää tolle alakerralle??

Pörri ja Pätkä 35+3
 
kivuttomat-/harjotussupparit ei ollu saanu ainakaan mulla yhtään m itään aikaan esikoista oottaessa. Käyriltä näky vaan, että mulla oli niitä jatkuvasti kun menin käynnistykseen viikoilla 40+0, mutta kohdusnsuussa ei ollu vielä silloin tapahtunu mitään ihmeempää... nyt en ihan lonkalta muista oliko edes pehmenny kohdunsuu.

pitäspä jättää lukematta nuo teidän sektiokokemukset... mulla ei siis oo sektiota takana, mutta eilen tuli taas ensimmäisen synnytyksen kokemukset mieleen nuista heräämö ja katetrijutuista... 7 tuntia heräämössä viettäneenä ilman poikaa, kaksi päivää vuodepotilaana ja kolme päivää katetrin kanssa. Arvatkaa nolottiko kulkea katetrin ja pissapussin kanssa käytävillä sitten kun sai jo liikkua... :ashamed: Toisaalta, eipähän pissaaminen ainakaan kirvellyt :LOL:

Tica & Veeruli 37+6 eikä enää mitään merkkejä vauvan tulosta..

Niin ja onnea ananaskirsikalle!!
 
Onnea paljon SEE ja Ananaskirsikka! :heart: :flower:

Itse vielä yhdessä kasassa, suppareita on joka päivä paljon, mutta eivät kehity mihinkään suuntaan. Tänään tosin sellainen kuukautisolo, joten saapa nähdä, tarkoittaako tämäkään mitään. Tuskin. No jos syntyy ennen 7. päivää niin ei mitään hätää. Sen jälkeen sitten ei välttämättä saada esikolle hoitajaa, mutta kyllä kai siellä synnytyksessä yksinkin pärjää. =)

Kaapit täynnä ruokaa jota ei jaksa syödä, miten sitä vahingossa vedettiinkin niin överiksi toi joulukauppareissu! |O

Lily 39+3
 
Tuntuu tuolta masusta ja alaselästä nyt jotain lievää kipua. Voi jöses, että pitääkin olla näin höppänä, et kaikkia omia tuntemuksiaan koko ajan kyttää, vaikka ei oo edes eka raskaus ja synnytys. :D Mä vaan niin innoissani olisin taas menossa synnyttämään... =)
 
SEE
ONNITELUT ANANASKIRSIKKA :flower:

Toivottavasti saatte pojun kotiin jo huomenna. On varmaan kauheaa jättää vauva sairaalaan ja itse kotiutua. Mulle oli jo ihan hirveää kun piti vauva jättää yöksi vauvalaan ja itse mennä osastolle yöksi. VOIN VAIN KUVITELLA miltä Väpästä ja Hipkukasta tuntuu kun vauvat sairaalassa ja vielä huoli hyvinvoinnistakin. VOIMIA TEILLE
 
Ananaskirsikka Onnittelut pienestä kääröstä! :)

(.) Täällä supisteli taas eilen illalla ja yöllä, mut ei mitään toivoakaan et ulos tulisi. Dopplerin kytkin eilen koneeseen ja nauhottelin vauvan sydämen sykkeitä. Saa itselleen ja lapsille siitä ihanan muiston. :D Kohta lähdetään viimeiselle joulupäivälliselle ja sit huomenna jos "juhlis" vaikka synttäreitä.

Minävaa ja paapero 38+5
 
Kiitos kaikille sektiokokemuksistaan kertoneille, lisää kuulisin mielelläni.
Ehkä ne ketkä on ekalla kerralla sektioitu pelkäävät alatiesynnytystä ja toisinpäin... Kai se pelottaa, mistä ei mitään tiedä.

Tämä vaavi ei ole vieläkään ymmärtänyt kääntyä oikeaan asentoon. Ehkäpä sitten tiistaina, se on jo ylihuomenna ja pääsen kysymään kaikki miljoona kysymystäni... Ehkä sitten helpottaa, kun saa tietää minä päivänä leikkaavat jos ei sitä ennen synny tai jos on viistossa, poikittain tai jossain muussa ihme asennossa, kun synnytys käynnistyy...

Minut on itseni leikattu 80-luvulla ja äidin kanssa juttelu on helpottanut. Meillä syynä oli äitini I-tyypin diabetes ja minut leikattiin jo viikolla 36. Ihan hyvin on molemmat äiten kanssa pärjätty, joten pitäis vaan luottaa, että siitä sektiostakin selvitään.

Tosiaan tämä perätila-juttu on taas onnistunut laittamaan itselläni arvot takaisin kohdalleen, siis sen suhteen että aina ei tosiaan saa mitä haluaa. Nyt toivon vaan, että molemmat vauvan kanssa selvitään synnytyksestä suht ok ja pääsisin nopeasti vauvan viereen. Isä on onneksi luvannut tulla sektioon mukaan. Ei välttämättä leikkaussaliin, mutta olisi heti ottamassa vauvaa vastaan jos sen vointi sallii ja odottelevat sitten minua osastolla. Mies lupas onneks tulla mukaan tuohon synnytystapa-arvioonkin tiistaina. Yhteenkään ultraan ei ole päässyt mukaan, ja neuvolassa on ollut mukana 2 kertaa kuulemassa sydänääniä...

Sorry, että kirjoittelen vaan tästä perätilasta, mutta asia vaan painaa niin mieltä...

Maksalaatikkoa voi kai vähän syödä, eikös siinä ole vaan se liiallisen a-vitamiinin vaara. Ja näistä maksaruuista pienille lapsillekin annettiin juuri uudet ohjeistukset (ei ole enää niin paha asia). Aikanaan mummillani rauta-arvot laski liian alas ja sen oli käsketty syömään raakaa maksaa... (huh huh). En tätä kyllä kenellekään suosittele tänä päivänä, jos nyt kenenkään edes mieli tekis...

Nyt pukeutumaan, olen vielä yöpaidassa ja sitten oottelenkin että ukko tuo hesburgeria... Se on sitten maanantaina paluu taas arkeen...

Ja onnittelut uusista vauvoista!!
 
Paljon onnea kaikille pienokaisen saaneille :heart: :heart: Pitkään aikaan en oo jaksanu täällä käydäkkään.

Huhhuh... joulusta on vaan selvitty yhtenä kappaleena :D No ei täällä kyllä olotilassa siitä pelkoa oo ollutkaan että vielä olis syntymässä, mutta verenpainetta ja virtsanäytteitä on tullut tutkittua; sekä leukku että proteiinit ollu koholla ja sain joulupyhiksi pissatikkuja kotiin tarkkailua varten. Kaikki kuitenkin nyt laskenut ihan ok, taisin vaan jännittää niin paljon joulupukkia :LOL:

Enää ei olis montaa päivää pinnistettävänä uuden vuoden puolelle :D

Tanjuska77 ja Hermanni 38+6
 
tammikuun4 Itsekään en tiedä millä voisi hidastaa ipanan pulpahtamista ulkomaailmaan - tuskin sellaista on? Välttää ainakin niitä "nopeuttavia" tapoja :). Haluaisin myös itse kuulla tuohon vastauksia, koska on alannu ahristaan että tulooko ipana oikeesti jo tänä vuonna.. Tätsykkä on aina ennustellu oikein muiden kohdalla koska he ipanansa saavat ja mulle hän kylläkin arvioi 27.12 (eli tänään). En jaksaisi uskoa, että vielä on mitään tapahtumassa kun missään ei siltä tunnu. Olenkin alannut ajattelemaan, että tänne on varmaan tulossa vaikea lapsi ja/tai synnytys, kun raskausaika on ollut niin helppo.

Ananaskirsikka Onneksi olkoon :flower:
 
Onnittelut vauvautuneille!!!

Täällä on joulusta selvitty ja yhtenä kappaleena. Kyllä oli raskasta aikaa tää joulu. Keskenmeno vauva olis syntynyt vähän enne joulua just niin kaikki palas taas mieleen. Eilen palattiin kotiin isäni luota. Tänään onkin sittten olossa ihan kamala päivä. Joka paikkaan sattuu ja lonkat varsinkin huutaa apua!! Jumppapallon päällä onnistuu istuminen kun kyljelllään makuukin sattuu lonkkiin. Vatsa on mielestäni "pudonnut" alas.

Te jotka nyt olette vauvan jo saaneet niin oletteko houmannut, että vauva olis rauhallinen ennen synnytystä tai siinä lähiaikoina? Meillä oli eilen kyllä taas masussa touhupäivä ja edellinen yökin jo mutta tänään on ollut niin rauhallinen, että ajattelin olisko ulos tulossa lähiaikoina. Meillä kun toi laskettu aika ei varmaankaan vastaa totuutta, tiedä sitä.

Maksalaatikkoa olen minäkin syönyt ja syön sitä vielä muutamana päivänä. Muuten olen välttänyt kiellettyjä ruokia. Onko muuten jollaian tietoa saako niitä syödä sitten imetysaikana vai ovatko silloinkin vielä kiellettyjä?

Vauva-10 ja Muukalainen 36+0
 
Onnea Ananaskirsikka!!! :flower: :heart:

Kauhee päänsärky ollut koko aamun..en oo vielä edes syönyt mitään kun ei maistu..Glögiä join pari kuppia.. Kurkku vieläkin niin kipee ja nenä tukossa.. Toivottavasti loppuis tää flunssa ennenku synnyttämään pitää lähtee..

Mä haluisin myös tietää enemmän noista harkkasuppareista?! Mulla ne oli kyllä jotain saanut aikaan ku viimeeks lääkäris oli kohdunsuu pehmee ja kaula lyhentyny..

Joulu meni suht rauhallisissa merkeissä.. Tuli vaan istuttua reilu 1000km autossa ja arvatkaa vaan oliks jalat turvoksissa ja perse tulessa :x

Pitää mennä vissiin lepäilemään ja ottaan vähän panadolia jos tää päänsärky hellittäis..

Zaaran uutisia täälläkin odotellaan ;)

Kohta on jo TAMMIKUUUUUU :whistle: Eiks me vasta oltu pissalla ja plussalla?! :eek: :D


iiris ja pojutsu 36+4
 
Onnea SEE ja Ananaskirsikka pienistä nyyteistä :flower: :heart:

Tiitulille tsemppiä ensi viikolle :heart: mites sinun kasvot jakselee?

Väpälle :hug: toivottavasti sieltäkin suunnalta kuullaan pian hyviä uutisia :heart:

Täällä joulun ajan vietetty nettitaukoa ja nyt olikin ihan vaan muutama sivu luettavaa ja taaskaan mä mitään muista :ashamed: mut hyvin täällä ollaan kasassa ja supparitkin helpottaneet ku oon koko joulun ottanu hyvin laiskasti :ashamed:

Piiuli ja toukka 35+3
 
Jes jes ja JES...
Soitin kuopioon ja PieniMies on toteuttanut ihan omin pikku punnerruksin äidille joululahjan..KAKKAVAIPAN, iso oli ollut... :heart: :heart:
Painoa 2545g ja nenämahaletkukin on otettu jo pois.. herää etuajassa huutelemaan jo ruokaa eli on jopa nälkäinen, röyhtäilee ja pörryyttelee kans.. Roppakaupalla positiivistä :heart: toivottavasti ei heti tulisi takapakkia...:/
Että voi olla ihmisellä hyvä mieli kakka asioista.. voi luoja... :snotty: :p

Onnea Ananaskirsikalle pienestä Nyytistä.:flower:

-Väpä ja Reipas kakkaava PieniMies-
( poksun pikkusen paremmilla mielin rv 37+0 )
 
Aivan piti tulla helmikuisten pinosta kirjoittamaan Väpälle onnittelut pienen suorituksesta. En osaa kuin kuvitella, kuinka onnellisia olette tällä hetkellä. Toivottavasti kaikki menee jatkossakin hienosti ja saatte pikkuisen mahdollisimman pian kotiin :heart:

Toivottelee Nimbe
 
NirppaII Sektiosta..
Mie vastustin sitä vimoseen asti, silloin ku PieniMies seisoi kohdun kaulalla ni sanoin että ja kerpele ja minuuhan ei muuten leikellä, esikoinen tuli pääedellä ja ilman kivunlievitystä ja jos poika on pylly edellä tulossa ni tulkoot mutta tulee alakautta ja ehkä jollain kivun lievityksellä mutta miuta ei leikata..
Noh, kuinkas kävikään, poika oli oikein päin ja miut leikattiin silti... :whistle:
Melkein huusin sillon kaikille kun pojun leikkaus päätös tuli etten suostu, mutta kun vaihtoehtoja ei annettu ni seuraava vaatimus oli etten halua valvoa, missään nimessä..
Pelkään piikkejä aivan sieluttomasti ja epiduraalia en vois kuvitellaakaa ottavani..

Mutta loppujen lopuksi, leikkauksesta jäi ihan hyvä maku.. Kipiähän se oli heti herättyään ku ei kipulääkettä juur ollu ( kipupumppuahan mulla siis ei ollu).. mutta kovin ne herkkään särkylääkettä pisti suoneen ja lihakseen ja suun kautta ja sillai.
Poika syntyi 17.34 ja minä pääsin osastolle jo 19.50 eli ei kauhian kauaa miusta..mut en tiedä puudutuksen kestoa..
Katetri otettiin pois ti iltapäivällä kun nousin sängystä kun ma leikattiin... Kipulääkkeet sain ennen ylösnousua.. Kipiäähän se teki nousta mutta.. Siitä on suunta vain ylöspäin... Suihkuun olisin saanu mennä heti mutta menin vasta seuraavana päivänä. Sit oli semmosta et jos kävin pitkälleen, ni olin pitkällään ja jos istuin ni istuin yms et en ihan kauhias noussu ja maannu vuorotellen vaan ajan kans..
Viikko oli suht kivuliasta liikkuminen mutta sit se helpotti, kahta viikkoa en lääkkeitä syöny yhteensä.
Nyt haava on osittain tunnoton mutta muuten kunnossa. Ei se siis ihan tolkuttoman paha juttu ole vaikka ennemmin oisin synnyttänyt. ikävintä minust oli se kun en pärjänny esikon kans yhtään yksin mutta siitäkin on selvitty, huomenna 5vko täys joten kohta alan toimimaan vanhaan malliin ja koitan unohtaa moisen viivan..
*vinkki* ottakaa immeiset vatupassi ja viivotin mukaan ni saatte suoran viivan.. :LOL: Mulla on niin vino viiva että oikein huvittaa.. taisi olla lekurilla kiirus :D
Ja jälkivuoto on muuten huomattavasti erilainen kun alatiesynnytyksen jälkeen, jos ei mikään muu ni son positiivistä :)

Voimia sektioon joutujille :hug: , isit pääsee mukaan jos ei teitä nukuteta ja saa hoitaa vauvaa ja olla vauvan kans kun teitä ommellaan yms ennen osastolle pääsyä.. :heart:
Pettymys on varmasti voimakas tunne jos olisi halunnut synnyttää mutta tulos on sama silti, yhtä ihana :heart:

-väpä-
 
Kiitokset Väpälle rohkaisusta sektioon. Kaippa siitäkin hengissä selvitään. Tuon esikoisen kanssa kaksin selviäminen muakin pelottaa... Onneks äitini on valmis olemaan auttamassa tammikuun loppuun asti. Lähinnähän siinä on nuo nostot ja kumartelut ja pukemiset tuollaiselle 2 vuotiaalle, mikä ei myöskään suostu kakkaamaan potalle. Joten mitenköhän pyllyn pesut? No mies on jäämässä kyllä pariksi viikoksi isyyslomalle, joten se saa hoitaa nuo hommat kaikki sitten...

Kiva kuulla, että Teillä on eka kakkatuotos saatu, isoja asioita pienelle ihmiselle! Kyllähän niistä iloitsee.
 

Yhteistyössä