***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Lumi-
Niistä alennusmyynneistä..jospa ne oiski perunu ne tältä vuodelta, ko eihä myö oikeesti päästäis :D En miekää mitn tarttee, mut josko sielt silti lähtis mukaan jotai tuikitarpeellista :ashamed:

Miun serkkutyttö o tällä hetkel synnyttämäs :heart: kalvot puhkastu aamutuimaan ja tänää se pienokaine sit syntyy tavalla tai toisella. Ihanaa!! :heart: Hällä jo viikkoja 40+3, joten vauva on tervetullut sukuun!!
Mie oon iha täpinöissäni täällä.
Mie haluun kans!!!

Pörri ja Pätkä 35+2
 
SEE:: Hirmuisesti onnea sinulle perheellesi :flower:

Täälläkin jouluna syöty ja syöty ja syöty. Vieläkin on huono olo. Esikko vietti joulun isänsä luona, tiistaina lähti ja isänsä lupasi sitten joulupäivänä hyvissä ajoin tuoda poikaa kotiin- sanoi, että puolilta päivin menevät äitinsä luo syömään ja avaamaan vielä poitsun lahjoja.

Sitten koitti joulupäivä, ja eksä soitti että ovat nyt sitte äitinsä luona, mutta nyt vasta alkoi äiti laittamaan ruokaa...eli vaikka tiesi, että vieraat tulevat puolilta päivin, ei ollut mtn laittanut valmiiksi. Sitten kuulemma täytyy saada rauhassa avata paketit, niitä kun ei voi siinä ruuan valmistuessa avata..... Mä purnasin vastaan, että kahdelta haluan pojan viimeistään kotiin, koska oli tiedossa tuo heidän kyläilynsä ja sanoin, että meilläkin on täällä mummot odottamassa poikaa, jotta saavat antaa omat lahjansa. Ex-anoppi sieltä taustalta huuteli, ettei aika riitä heille ja he laittavat viestiä sitten, kun tuovat poikaa :eek: Loopuviimeksi kävi sitte niin, että me vietiin täältä mummot kotiin, kun eivät jaksaneet odottaa niin kauaa, ja sain sitte poikani kotiin puoli viideltä. Jumalauta että olin kiukkunen... vielä kehtas ex-anoppi kysyä, että kai he saa pojan sitte uudeksivuodeksi :headwall: Voi vittu suoraan sanoen. Tässä taas nähtiin mummin ajatusmaailma, he ovat pojalle ne kaikkein tärkeimmät, äiti, ja äidin puolen mummo saa, mitä he suostuvat poikaa antamaan. MUTTA NYT TÄÄ LOPPU! Sanon pojan isälle, että vieköön äidilleen niin paljon kuin haluaa, MUTTA se on hänen ajastaan pojan kanssa sitte pois, minä en luovu enää minuutistakaan pojan kanssa. Niin paljon eilen itketti.....

Onneksi kun poika tuotiin, niin juoksi suoraan mun kaulaan ja sanoi, kuinka on ollut ikävä... Ja avattiin sitte omalla porukalla pojan täällä olevat lahjat :heart:

Vieläkin kiukkuinen J.t ja Pampuliini 35+5
 
Väpä: Täällä kakka uutisia, eli onko lahja toive toteutunut...,toivottavasti :hug:

Hipkukka: Teidän pienet on usein mielessä, kun näitä meidän "jättiläisiä" hoitelee.
Hienostihan teillä siellä on edetty ja ei taida onneksi olla mitään varsinaista vaaraa pienillä?

Kaikille hyviä pyhiä vielä kun niitä on :heart:
 
Enie ikävä kyllä en ole saanut :ashamed: Eilen pojun luona oli jotenkin hyvä olla, luotin että kyllä tämä tästä.. Kuulin kirurgin sanoneen et masu on parhaassa kunnossa missä hän on sen kertaakan nähnyt olevan, poika pierasi hiiianosti ja lääkäri sanoi suolessa olevan huomattavasti vähemmän ilmaa kuin edellisenä päivänä mutta silti likaa ja muutenkin luotin että kyllä se nyt.. Mutta äsköinen puhelu lyhisti jälleen. Aamulla avitettuna vain.. :'(

-Väpä huomenna rv 37+0-
 
Yhdessä kasassa edelleen! Ei auta saunat, lenkkeilyt eikä siivoamiset. Äsken jo otin puoli lasia punaviiniä (eka viinilasillinen 40 viikkoon), josko se sillä lähtisi =) Joka päivä kun alkaa ilta hämärtää sitä toivoo, että joko tänään lähdettäisiin.

Suklaata on tullut nyt syöty omiin ja naapurinkin tarpeisiin. Kirppu menee niistä vissiin vähän sekaisin ja alkaa oikein hakata päätään, sillä seurauksella että mun iskiashermot huutaa hoosiannaa. Sattuu aika perkeleesti välillä.

Mies oli tosi kovassa flunssassa alkuviikon, mutta alkaa nyt olla parempi. Sitä vastoin mulla on nyt kurkku karhea ja samoten miehen tytär on kipeän oloinen. Hyvin kiertää nyt meidän kaikki sitten. Ei kuumetta kuitenkaan!

mamma ja Kirppu 39+3
 
Rauhallista tapaninpäivää!

Se jolu oli sitten siinä, meillä se meni vähän pipariksi ton isännän väsymyksen vuoksi :'( Itelläni pinna ihan poikki kun yksin kaiken laitoin ja pitkät päivät ollu tytön kanssa kaksin miehen ollessa töissä. Maanantaina hän menee taas 3 päiväksi ja uusi vuosi menee perhepiirissä, neiti varmaan pelkää raketteja edelleen.

Jouluruokaa on syöty 3 päivää ja hyvää oli,onneksi edes se maistui kun on tuo ruokahalu ollut kateissa. Kinkkuakaan ei ostettu kun en mä yksin jaksanut keskittyä noihin ruokaostoksiin. Mun kotoa saatiin sitä ja laatikoita :heart:

Neiti sai lahjoja taas paljon, enkä enää tiedä mihin kaikki lelut mahtuu, kun vielä vauvakin joskus muuttaa neitin kanssa samaan yksiöön :whistle:

napakettu oma kääntöyritykseni oli lyhyt eikä kivulias silloin 3,5v sitten. He totesivat ettei ala kääntyä niin se jäi. Sektiosta ei jäänyt traumoja,ja paranin nopsaan. Tämän vuoksi oikein toivon nytkin sektiota.
 
Väpä08 :hug:

Janoschin tarinatuokio :hug: Jaksuja :hug:
Tosi inhoittavaa tuollainen, ettei pidetä lupausta ja vielä jouluna :hug:
Mun anoppia ei pahemmin nuo lapset kiinnosta. Lahjoja ostaa vaikka kuinka, nyt jouluna siis. Muttei halua lapsia nähdä, kun ei halua tulla käymään tai ei lapsia luokseen halua ottaa (no esikoista välillä haluaa ottaa, tosi harvoi ja olen sitten antanut)
Enkä siis tarkoita että pitäisi, sehän on hänen oma asiansa.
Tuskin muuttuu, vaikka ollaan miehen kanssa erilleen muuttamassa.
Täytyykin olla vaan onnellinen.
 
Onnea SEE :heart:

Täällä odotellaan vaan vuoden vaihtumista ja sen jälkeen saa syntyä koska tahtoo.. jos nyt pääsiäiseen mennessä tulisi :p
Vauvan vaatteet huristaa just kuivausrummussa, vielä pitäisi toinen koneellinen niitä pestä.. tähän voisi todeta "mistä niitä vaatteita oikein tulee.." :LOL:
Meillä kun tulee tuo muutto tammikuun puolivälissä, niin yritän saada tälläisiä hommia pois jaloista ennenkun muutto alkaa, eli vaatteet on sitten pestynä lipastossa, ei tarvi kun lipasto siirtää talosta toiseen ja kaikki on taas valmista :)

Aluksi pelkäsin et miten jaksan syödä yhtään mitään jouluna, kun tuo maha on niin iso ja täyttyy nopsaan, mut hyvin mahtui.. ei tehnyt yhtään tiukkaa ;)
Ja ensimmäinen joulu kun ei ala laihdutuskuurikaan heti joulun jälkeen!

 
Kiesus, vaa´an mukaan paino on tippunut joulun aikana. Ja myös turvotus on hävinnyt miltei kokonaan. Todella kummallista, viiraakohan mulla päässä :kieh:

Menen tämän kunniaksi sohvalle rentoutumaan elokuvan pariin. Illalla pitää katsoa Tsunami-dokumentti!
 
Mua ahistaa tää perätila... En esikoisen synnytystä stressannut ja pelännyt yhtään näin kovin. Kuinka nopeasti sieltä heräämöstä pääsee pois ja saa vauvan viereensä?
Kuinka nopeasti pystyy kävelemään yms ja milloin siitä katetrista pääsee eroon? Sektion kokeneet oisin kiitollinen tiedoista....

Tiistaina yrittävät ehkä käännöstä uudelleen, jos siihen on edellytyksiä. RV:T on silloin jo 38+6. Ja tekevät synnytystapa-arvion ja tutkivat mun häntäluun joustavuuden, kuulostaapa kivalta... Vaaselle oon koittanut puhua et josko kääntyis itsekseen, niin päästäis kaikki helpommalla, mut ehkä sillä on syynsä olla noin kuin on... En sitten tiiä onko ollut alusta asti ja neuvolassa luulleet väärin, vai onko 2 viikkoa sitten kääntynyt. Tosin liikkeet on tuntuneet koko raskauden enemmän alhaalla ja kova pallura ollut tuossa rintalastan alla, niin luulenpa sen viihtyneen näin jo pidempään...

Kai se on vaan yritettävä valmistautua siihen sektioon, mä vaan tahtoisin normaalin alatiesynnytyksen, mut eihän tässä kaikki voi mennä niinkuin toivoo....

Joulu on mennyt mukavasti ja jouluruokia syöty nyt 3 päivää. Huomenna tehdään sitten jo muuta... Alennusmyynteihin vois ens viikolla suunnata, jos jaksaa. Mitään tarvetta ei ole, mutta sais vähän muuta ajateltavaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Hipkukka: Teidän pienet on usein mielessä, kun näitä meidän "jättiläisiä" hoitelee.
Hienostihan teillä siellä on edetty ja ei taida onneksi olla mitään varsinaista vaaraa pienillä?
Pienillä ei ole mitään akuuttia vaara. Toki pojan apneat huolettaa ja se mahdollisuus, että jompikumpi saisi infektion. Infektiot on suuri peikko minulle :snotty: Eikä miun pelkoja ole yhtään auttanut, kun olen lukenut pienten keskosten vastuskyvystä ja sen kehittymisestä. Saa nähä kuljenko tulevaisuudessa vieraiden perässä käsidesin kanssa vai päästänkö katsomaan lapsia vain ikkunan takaa :whistle:
Mies oli tänään lapsosten luona. Olivat siellä hoitajan kanssa suunnitelleet, jos tyttö tulisi jossain vaiheessa kotilomalle. Äidin selän takana tuollaisia suunnittelvat :kieh: :D

Väpä
Toivottavasti ongelmat häviää pojan kasvaessa. Mie tänään ajattelin, että keskola-aika tuntuu tosi pitkältä juuri silloin, kun ei tiedä milloin lapset tulevat kotiin ja mitä seuraava päivä tuo tullessaan. Olisi paljon helpompaa ja rennompaa olla, jos kotiutumispäivä olisi tiedossa. Nyt varsinkin, kun itse tiedän että tyttö saataisiin kotiin heti kun haluttaisiin, tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa, koska poika pääsisi kotiin.

 
Tuli noista jouluruuista mieleen että oletteko syöneet maksalaatikkoa? Itse otin sitä jouluksi ja olen sitä tässä syönyt melkein joka päivä vähän.. :ashamed: En muista että saiko sitä syödä..

Täällä ei tietoakaan synnytyksestä..Olisin kyllä valmis synnyttämään jo :D pissattaa koko ajan ja vauva painaa alas niin että kävely sattuu!! Mutta jos sauna/seksi/siivous auttaisi.. :D

Sannis ja patu rv 38+2
 

Yhteistyössä