***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Horoskooppi kauris. En noihin ennustuksiin usko mutta luonnehoroskooppiin kyllä :D

Tuli sitten kaaduttua. Loikkasin portin yli ja jäin housun lahkeesta kiinni ja rymähdin alas Polvi musta ja turvoksissa. Mahaan sattui jonkin aikaa mutta meni ohi. Nyt kovasti potkuttelee joten kaikki ilmeisesti hyvin. Huomenna neuvola, kivaa mennä kaikkien muksujen kanssa. Mitenkähän 1v6kk malttaa olla :whistle:

18+1
 
19+0 :heart: :heart:

AsumisG: Meilläkin oli muutto eilen, kuten Cattiellakin. :D Muutettiin tälläiseen väliaikaiseen vuokrakolmioon, oman omakotitalon remontti asumiskuntoon alkaa ensi viikolla. Päijät-hämeessä asutaan, pienehköllä paikkakunnalla. Kaupungista muutettiin miehen kotiseuduille, mulle siis pieni järkytys.. Mutta, kaikkeen toivottavasti tottuu! :)

TyöG: Lähihoitaja minäkin! :wave: Vanhuspuolelta löytyy vakkaripaikka mistä olen ollut sairaslomalla/äitiyslomalla/hoitovapaalla n.1.5v. Haaveissa joskus sairaanhoitajan tutkinto..

HoroskooppiG: Vesimies olen, hyvin tyypillinen sellainen. Mies on kaksonen ja välillä kipinät lentelee kun kaksi vahvaa persoonaa ottaa yhteen. :D

Juhlista: Mä oon ollut nyt yksissä kekkereissä raskausaikana. Kiva oli käydä kampaajalla ja meikattavana sekä nauttia kerrankin täysin rinnoin (kirjaimellisesti, kuppikoko kun on taas kasvanut yhdellä ) pelkästä ruokatarjoilusta. Otti tosin päähän kun mies sitten käytti hyväkseen ilmaista alkoholitarjoilua munkin edestäni. :kieh: Jotenkin en nyt raskaana ollessa yhtään kestä sitä humalassa vaikka tosi harvinainen näky se onkin. |O

(.): Olo on tosi väsynyt tästä muuttorumbasta, vaikka nukun kuinka hyvin tuntuu, että aina vaan on väsynyt olo. Toivottavasti pian helpottaa kun elo normalisoituu.

Huomenna on rakenneultra! Jee! Sitä odotellessa..

pikkuakka väsyneenä
 
Kaneli Eihän niitä liikkeitä vielä tossa vaiheessa joka päivä tunnu ja voi olla että se möyrintä siellä mahassa on niitä liikkeitä,ku mulla ainaki nyt hetken aikaa tuntunut liikkeet erilaisilta kun alkuun,on huomattavasti pehmeempiä ja paljon vaikeempi erottaa,että eiköhän siellä kaikki ole hyvin,mut jos kovasti huolettaa ni rimpauta neuvolaa jotta pääset kuuntelee :heart: ääniä

AsumisG Suur-Kouvolassa maalla asutaan ihan tavis omakotitalossa pienellä pihalla.Reilu 7 vuotta täällä asuttu ja ollaan tykätty vaikka välil tuntuu et ois kiva ku kauppaan ois sen verta lyhyt matka et kävellenkin pääsis käymään.Meitä siis nyt täällä minä,mies,2 lasta ja 3koiraa.

TyöG Lähihoitaja olen ammatiltani ja vanhuspuolella,vakipaikan sain heti sen jälkeen kun olin tehnyt kakkosesta plussatestin ja meillä siis kakkosta tehtiin kolme vuotta,et ihan hyvään saumaan hän ilmoitti tulostaan :heart: nyt sit edelleen hoitovapaalla,joka muuttuu joulukuussa äippälomaksi :heart:

Horoskooppi Oinas

Mulish Onneksi se beibi on vielä näillä viikoilla siellä masussa hyvässä turvassa vaikka vähän kolhisikin,mut jospa jättäisit nyt ne aiturin hommat muille ;)

Ehkä tää mun maha vaan näyttää sille et mä oon lihonnu,ku mulla nyt viikonloppunakin oli koko ajan ihan mammavaatteet päällä ku juhlittiin nimppareita ja silti kukaan ei mitään kysynyt,mun mielestä mulla jo mieletön raskausmaha :ashamed: joka jo aamuisin muuttelee muotoaan ihan hassun nököiseksi :) Eiköhän ne jotka ei vielä tästä tiedä niin muutaman viikon päästä huomaa viimeistään :D

Nyt se on lähettävä viemään esikoista eskaritaksille.

Piiuli ja toukka 18+4,miten nää viikot lentää :eek:
 
Huolestunut...

Istukka on siis etuseinämässä. Voiko se aiheuttaa jatkossa lisäharmia?

Nyt 21+2 enkä tunne muuta kuin jotain möyrintää, ei siis ainakaan mitään potkuja havaittavissa. Ultrissa pienokainen on ollut kovin liikkuvainen mut miksi minä en tunne sen liikkeitä !?!?!
 
Poks poks, tänään 21+0. Hui, kun menee nopeaan aika!

Jammy, istukan sijainnilla on ainakin se merkitys, et jos on ihan alhaalla, ei alatiesynnytys onnistu. Suoraan edessä oleva taas on alttiimpi koville, mahaan kohdistuville iskuille, mut siis iskun pitää olla luokkaa kolari, sillä luontohan on järjestänyt niin, että vauva on mahdollisimman hyvin turvassa siellä äidin kohdussa.

Mä oon myös noita mammajoogia sun muita miettinyt, mut ne on aina just sellaseen aikaan, et oon ite töissä... ne tekis kyllä hyvää, sillä oon maailman laiskin(?) venyttelijä, vaikka muuten liikunkin aktiivisesti. "Mun" salilla alkaa pilates nyt syyskuun alussa, sitä oon joskus itekseen tehnyt kotona videon ja kirjan avulla ja mietin, et jos sinne sit menisin. Sitä kuitenkin tarjotaan sen verran useasti viikossa, et pitäis edes yhden ajan sopia omiin työvuoroihin!

Horoskooppeihin en usko. Huvikseni niitä joskus luen, ja varmaan joku oikea astrologi oliski uskottava, toisinkuin nuo naisten lehtien horoskoopit... Miehen kanssa ollaan oinas ja rapu, minkä ei missään nimessä pitäis sopia yhteen, mut niin vaan ollaan oltu jo 12,5v onnellisina yhdessä. Lapset on kalat ja neitsyt - ja niihin kyllä aika hyvin sopii nuo niihin liitettävät piirteet, mut varmaan sopis myös muiden, jos niitä lukisin. Mitäs kaurislapsista sanotaan? Ja mitäs eläimiä kiinalaisen horoskoppin mukaan syntyy ens tammikuussa? Meidän esikoinen on "kalakukko" :D , (länsim.+kiinal.) kakkosesta en ees tiiä/muista, mikä on kiinalaiselta. Muistaako joku, mikä oli syyskuussa 2008?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jammy:
Huolestunut...

Istukka on siis etuseinämässä. Voiko se aiheuttaa jatkossa lisäharmia?

Nyt 21+2 enkä tunne muuta kuin jotain möyrintää, ei siis ainakaan mitään potkuja havaittavissa. Ultrissa pienokainen on ollut kovin liikkuvainen mut miksi minä en tunne sen liikkeitä !?!?!
Ei pitäis etuseinämässä haitata. Tosiaan mitä Hemuli sanoi että on alttiimpi iskuille mutta kyllä sen kova isku pitää olla jos vahinkoa saa aikaiseksi. Jos istukka on osittain tai kokonaan kohdunsuun päällä, ei alatiesynnytys ole mahdollinen.

Todennäköisesti juuri tuon istukan sijainnin vuoksi et tunne liikkeitä. Kyllä ne vielä tuntuu, usko pois, niin että haluaisit sen lopettavan.


(.) Tänään alkaa äitiysjooga ja huomenna pitäis mennä taas töihin. Motivaatio on nolla, mutta pakko mennä... Blaah!!!! Huomenna mun kullanmurut täyttää 3 vuotta!!!!! :heart: :heart: Mihin tää aika menee????
Ja viikon päästä on ultra!!!

HoroskooppiG: minä Vaaka ja mies Oinas... Kai minä sitten muka tasapainotan sitä jästipäätä vaikka taitaa se oikeesti olla toisinpäin.


Peikonpähkinä ja Pampula (JO!!!) 19+1
 
Täällä lauantaina tuli rv 21 täyteen :) Hirmusesti tullut tekstiä, en oo ehtinyt tulla käymään.

AsumisG Me asutaan Vantaalla erityisen hyvällä paikalla kauppakeskuksen vieressä. Lähes kaikki mahdolliset kaupat on vieressä. 3h+k+s ja vuokralla.

Ammatistakin puhuttiin, oon parturi-kampaaja ja hoitovapaalla juuri:)

Olikohan jotain muuta...hmmm...en muista :)

Pinguli+Napero 21+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
AAAAPUVA KOVA HÄTÄ :ashamed: en oo tuntenu liikkeitä kunnollisii pariin päivään jptain epämääräistä möyrintää vaan mie alan olla kohta hermona ihan... oisko voinu sattuu jotain pikkusele
Voi olla, että lapsi on vain kääntynyt ja nyt potkiskelee sinua selkään :D Mie en ainakaan tunne kuin alamahaan osuvat potkut kunnolla. Selkä- ja kylkien alueelta taas en tunne. Ja näillä viikoillahan lapsella on vielä hyvin tilaa kääntyillä ja pyöriä.
Miulla tuo A-vauva oli ultrassa juuri kasvot eteenpäin ja sen liikkeet olenkin tuntenut terävimpinä potkuina. B taas oli vinottain ja kasvot selkääni päin ja sen liikkeet tunnen lähinnä möyrintänä. Välillä kääntyvät ja silloin tunnen erilailla liikkeitä eripuolilla vatsaa. Eilen taisivat molemmat harjoitella iskujen tähtäystä minun virtsarakkooni, kun oikein muita liikkeitä ei tuntunut, mutta monta terävää iskua rakkoon kylläkin :x Kivaa kun rakko on hitusenkaan täynnä...
 
Piiuli mulla tapana kolhia itseni koko ajan. Jos en kaadu rappusissa niin kaadun pyörällä :whistle: Jostain syystä aina sattuu polveen tai selkään. Mun polvi on nyt kuin potkupallo..sain sitten toisenkin nestepolven :/

Mites paljon olette hankkineet mammavaatteita? Mä ostanut vasta yhdet housut,nekin vielä käyttämättä. Paitoja ostin ihan tavallisia alelaarista muutamat vähän isommat, pääsee vähän edullisemmin. Toiset housut vielä pitäisi hommata, taidan huutaa huutonetistä.

18+2
 
Zuh
Hoh, töissä taase ja pää vieläkin melko täynnä räkää.. mistä ihmeestä sitä riittää?!?

Työ: Olen henkilöstöpuolella, eli teen rekrytointeja jne.

Koti: Rintamamiestalossa asustellaan koiran ja avomiehen kanssa. Remonttia takana 1,5 vee ja edessä vielä lukemattomia, kunhan nyt yhden kerroksen saisi valmiiksi ennen Naattia!

Äityli30: Meiltä löytyy myös skorpioni (minä) ja rapu. Hyvinhän tuo on toiminut!

Pinkgreen: Juuri pari viikkoa sitten olin juhlimassa, hyvin sujui vesilinjalla. Tosin kerroin kyllä kaikille asiasta kiinnostuneille tilastani, vaikka kyllä sen mahastakin näki kun en sitä yrittänytkään piilottaa. Kummallisinta on se että vaikka kuinka tiedät juoneesi vettä ja limpparia niin olo oli ihan huppelimainen. Aika ajoissa myös poistuin paikalta, onneksi niin teki melko moni muukin.

~Zuh & Naatti 18+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Mites paljon olette hankkineet mammavaatteita?
Esikoisen odotusaikana oli vain yhdet housut ja normipaidat. Nyt on mahaa vähän enempi, mutta toivon, että selviän kaksilla housuilla. Yksi imetyspaita on, jota voi jo raskausaikana käyttää. Ja lisäksi ostin tavallisia pidempi helmaisia paitoja sekä muutaman tunikatyyppisen. Omat tavalliset paidat ei enää mene :eek: Lisäksi sain yhden mamma t-paidan ja topin tutulta käytettyinä. Näillä toivon pärjääväni.
Onneksi löytyy vanha A-mallinen syystakki. Se varmaan menee loppuunkin asti. Toivottavasti ei kauheita pakkasia ennen tammikuuta tule, niin sitten uskon selviäväni tuolla takilla ja villapaidoilla :xmas:



Hitsi, nyhän mie muistinkin miten kamalalta kylmäilma tuntui rinnoissa synnytyksen jälkeen, kun maito on noussu :$ Pitäisiköhän keksiä joku muu patentti rintojen suojaksi tällä kertaa kuin viimeksi? Silloin taiteilin pitkän villaisen kaulahuivin rintojen ympärille ja siihen päälle vielä masutuubi. Lämmitti, muttei kamalan hyvin pysynyt... Mites muut jo aiemmin lapsia saaneet olette rintoja suojanneet? Tammikuussa alkavat kuitenkin talven kovimmat pakkaset. Aikaisessa olen tämän asian kanssa, vastahan syksy on tulossa...

Tuolla monikko-odottajissa oli joku juuri synnyttänyt vauvat viikolla 28. Hui, ihan oikeasti kai tässä pitää varautua siihen, että nämä lapsoset ei mene yli kuten isoveljensä :eek: Meillä ei kummemmin mitään ole vielä hankittuna. Ajattelin jos tuo rv30 olisi se raja, jolloin kaikki tärkeimmät pitäisi olla hankittuna. Ja sekin on jo ihan kohta!! Miten tämä odotus tuntuu menevän niin paljon nopeammin kuin edellinen? |O

Hipkukka 20+6
 
Neuvolassa ja verikokeissa taas käyty.

Verenpaine 121/70
Hb
tulee vasta huomenna kun ei sitten otettu pikamittarilla enää kun verikokeissakin oli se mittauksessa.
Paino Noussut +275/vk
Sf-mitta 30 cm :kieh:
Pissa puhdas jne...
Kys oli "raportoinut" edellisestä käynnistä ne normaalit, ja että haastava ultraus pahoinvoinnin takia, sekä lopussa maininta "äiti ei missään nimessä työkykyinen tällä hetkellä".

Hipkukka: Jokohan joku on näitä sulle tyrkyttänyt, nyt on käynnissä operaatio "hipkukalle vaunut" http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=164 :LOL:

Supistukset:
Eilen illalla olikin sitten 1,5h "piina". Eli yks kaks alkoi supistella taas ja oli joukossa ihan oikeasti sattuvia supistuksiakin ja ne tuli 3-10min välein.
Kyllä alkoi jo pelottamaan oikeasti että nytkö sieltä sitten tullaan maailmaan.
Onneksi ne sitten kuitenkin alkoivat vaimeta ja tulla sitä väliä, niin pystyi huokaisemaan helpotuksesta.

Äitiysvaatteista: Yhdet housut olen ostanut varsinaisesti "äippä koossa", muuten pidän samoja vaatteita kun ennenkin, kotona venyviä ja paukkuvia hameita ja housuja sekä t-paitoja ja toppeja, sekä "ihmisten ilmoilla" sitten normaaleita tunika paitojani.
Fleece takin tilasin syksyksi kun minun "väli kausi" takista on vetskari rikki enkä ole sitä saanut aikaiseksi vaihtaa niin se ei oikein tuulisella ja kylmemmällä ilmalla ole hyvä vaikka päälle mahtuukin vielä hyvin. Se on osaksi sellaista neulosta ja osaksi samettia niin antaa hyvin masun kohdalla periksi.

Enie + Nörtti ja Hissu 23+0 POKS!
 
Mammavaatteista Kävin juuri lauantaina ostamassa uudet pillifarkut ja lyhyen farkkuhameen, mammamallia kummatkin. Nyt on hottis mamma :D Nyt pitäs jaksaa laittaa nuo H&M:n edelliset mammafarkut myyntiin huutonettiin... en tykännytkään niistä, kun ne oli sellaset rennomman malliset. Nirso mikä nirso. Tuntuu vaan hullulta maksaa farkuista melkein kuuskymppiä ja pitää niitä vain muutaman kuukauden!! Housuja mulla on muitakin edellisestä raskaudesta, mutta ne alkaa olemaan kulahtaneita kovan käyttöasteen myötä. taitaa löytyä neljät mammahousut ja yksi paita. Niin ja yhdet caprit, joita en aio enää tälle syksylle pitää. ;) Muuten menen tavallisilla ylläosilla.
Mun normihousut tuntui jo ahistavilta melkein alusta asti, joten olen maksimoinut mukavuuden nuilla mammavaatteilla jo hyvin varhaisesta vaiheesta asti.

Kaneli87 Mullakin hävisi potkut jossainvaiheessa lähes kokonaan, sellaista möyrimistä tuntui. Istukka olikin sitten siirtynyt takaseinämästä eteen. Nyt kun potkuvoima on lisääntynyt, potkut tuntuvat jälleen.

Tica & Kääryle 21+0 Poksuti POKS!
 
TyöG: Olen ravintolan "jokapaikanhöylä", koulutukselta yo-ravintolakokki. :)

AsumisG: Asustellaan miehen kanssa Jyväskylässä luhtitalo kolmiossa, edessä muutto keski-pohjanmaalle ukkelin töiden takia..

Mammavaatteista: Mulla käytössä jo koko repertuaari... :kieh:

Elayne ja :heart: 22+0 POKSS!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Hipkukka: Jokohan joku on näitä sulle tyrkyttänyt, nyt on käynnissä operaatio "hipkukalle vaunut" http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=164 :LOL:
Myö noita liikkeessä katseltiin. Muuten olisivat kivat, mutta niissä ei mene selkänoja kokonaan makuuasentoon. Eli vaatisi pienellä vauvalla kantokopat. Mie ajattelin, että kun kerta kaukalopussit ostan, ne riittäisi vaunuissa, eikä tarvitsisi noita koppia hommata (hiukan säästöä sekin :snotty: ).
Mie olen liian vaativa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Hipkukka: Jokohan joku on näitä sulle tyrkyttänyt, nyt on käynnissä operaatio "hipkukalle vaunut" http://www.pikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=164 :LOL:
Myö noita liikkeessä katseltiin. Muuten olisivat kivat, mutta niissä ei mene selkänoja kokonaan makuuasentoon. Eli vaatisi pienellä vauvalla kantokopat. Mie ajattelin, että kun kerta kaukalopussit ostan, ne riittäisi vaunuissa, eikä tarvitsisi noita koppia hommata (hiukan säästöä sekin :snotty: ).
Mie olen liian vaativa :LOL:
No, vastineeksi minä sitten hommaan kaiken.
On vaunujen omat kantokopat, sinne vaunun kopaan omat makuupussit, kaukaloihin omat lämpöpussit... :eek: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Tica Et oo ainut nirso vaatteiden suhteen... Mäkään en oo löytäny ainuitakaan housuja.. Yhdet löysin mut hintaa 96 E, joten ei ihan pariks kuukaudeks viittinyt ostaa (muuten kyllä voin maksaa farkuista vaikka 200 E, mut en äippähousuista ) . :D

Nyt kun oon täällä Lappeessa käymässä niin ajattelin mennä kattomaan tän kaupungin valikoimaa.. toivon niin et löytäisin edes yhdet housut.. Ja rintsikat on pakko ostaa, tursuaa kivasti yli jo :D

Kivaa alkavaa viikkoa mamat ;)

iiris ja pojutsu 19+5
 
ihana Enie tuo sun sf-mitta :) Mulla sentään oli noussu kahdella sentillä viimeks.

Kohta lähen kelaan tappelemaan kun en muka ole oikeutettu sairaspäivärahaan.. kai nyt jotain on pakko saada.. :/ Ja samalla vien ne äippä-hakemukset sinne.

pippur1 ja pikkanen 23+4 :heart:
 
Täällä nyt isäntä sitten koko viikon saikulla,puhelimella asia hoidettu, riskejä ei voi ottaa. Minä vein tytön kuitenkin päiväkotiin,koska ite lähen iltavuoroon eikä mies jaksaisi koko 7h häntä leikittää. Toivotaan että tuttava hakee tytön,kun mies ei sais liikkua julkisilla paikoilla. Mulla on kurkku karhea, odotellaan kauhulla kehittyykö muita,selvempiä oireita :| varauduin ja hain apteekista molemmille omia särkylääkkeitä,vitamiinia ukolle ja käsidesiä kaikille.

mammavaatteista ostin housuihin sellasia levennyskappaleita vetskarin tilalle,en vielä niistä tiedä kun ovat toistaseksi turhat. Normihousut kyllä ahistaa masua,mutta mammahousut vielä isoja niitä on kahdet esikoisesta. Collarihousut on hyviä muttei kehtais niillä kulkea joka päivä...

Eilen kun kattelin BB:tä, niin vahtasin masua samalla että josko näkyisi ulospäin liikettä...ja kyllä,varmasti ainakin yhden töytäisyn tunsin ja näin :heart:

Tämmöstä meillä.
santtu ja iita 19+5
 

Yhteistyössä