***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

millis1981: Aaa, en olekaan Tammiston myymälässä käynyt. Vois sieläkin joku päivä pyörähtää:)
Noh, mä ensin ajattelin et neutraalisti vaan ostan kaikkea valkosta/beigeä ym. vaikka saataiskin tietää vaavin sukupuoli.. ja miten kävi: samana päivänä kun tuli tyttöepäily kätilöltä niin painelin ostamaan "vähän" kaikkea pinkkiä, punasta ja rimpsua:D Lisäksi ostin vielä samana iltana vaaleanpunaisen pupu-lelun ja Hello Kitty-sukut. Toivotonta:D

Ainakin kun kaverin vauva kävi meillä niin kollikissa suhtautu oikein hyvin, kävi koko ajan puskemassa ja ois halunnut hörpyt vauvan tuttipullosta. Toi meijän tyttökisu on sen verran nynny, et saattaa vähän olla paniikissa ensin. Mikäs teillä on tilanne vaaleanpunaisten vaatteiden ja kissojen suhteen:D?
 
Kissojen suhtautumisesta vauvoihin on ollu näkyy puhetta. Meillä on leikattu kollikissa jolla oli aika "viileä" suhtautuminen ainakin esikoiseen. Pari kertaa yritti köllötellä sitterissä mutta oppi kyllä ettei sinne ole menemistä! Uteliaana kävi pari kertaa vauvaa nuuskimassa mutta totesi varmaan sitten "oudon otuksen" olevan aivan liian äänekäs ja pahanhajuinen kaveriksi! :LOL: Aina ollu hyvää pataa lasten kanssa, nyt oikein mieluisa leikkikaveri 3-vee esikoiselle. =)
Kaks yövuoroa takana ja oon nukkunu koko päivän, tuntuu ettei tästä selviäkään... Aivan outoa kun tosiaan ennen raskautta tein enimmäkseen yötöitä... :/
Mutta nyt takas nukkumaan, silmät ei pysy auki |O <--- haukotus!

-Katti + Paavo 19+2
 
Tervehdys kaikille :wave:

Vieläkös tänne uusia mahtuu? Olen seuraillu tätä ketjua pitkään,mut nyt vasta uskaltauduin kirjottamaan :)

Eli laskettu aika tammikuun 9.päivä ja ensimmäistä odottelen..itsellä ikää syyskuussa 28v..

ai niin ja nyt taitaa olla 20+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Röllimuori:
Tulin vain pikaisesti piipahtaa täältä flunssan kourista.. :(
Niin oliko sitä mitään nenäsumutetta mitä sais käyttää raskauden aikaan? Minullakin oli kolmea eri merkkiä kotona mut kaikissa oli kielto. Ja juurikin sen takia kun nuo supistaa verisuonia..
Kuumetta ei oo. Nenä vaan tukossa koko ajan ja kirkas vesi valuu kuitenkin. Todella tukkoinen olo! |O

Mulla vaivas kauan aikaa nuha (siis sellainen kirkas vaan valui nenästä) ja aivastelu; neuvolasta käski viimeksi hakea apteekista Glinor nimistä nenäsumutetta. Se on tarkoitettu allergiseen nuhaan josta moni kärsii raskauden aikana. Auttaa mulla ihan hyvin :D
 
tiituli81 Totta kai mahtuu, joten tervetuloa porukkaan.

Nenäsumutteet: Respa vapaista tuotteista en tiedä, mutta mulla on muutenkin allergiaan käytössä nasonex ja sitä saa käyttää raskauden aikana...,ainakin minä olen saanut käyttää.

Kissat & vauvat
: Meillä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kissojen ja vauvojen kanssa. Sulassa sovussa kimpassa ovat nukkuneet ja touhunneet.
Tää nykyinen kissa tosin ei ole "vauva arkea" kokenut, ja nyt se tulee vielä tuplana niin jännä nähdä miten reagoi. Tuskin on mitään ongelmia nytkään.
Meillä on kyllä tiukka kuri alusta asti lapsillekin ollut siitä, että kissa ei ole sitten mikään lelu jota riepotellaan, tai vedellään hännästä. En ole edes antanut lasten kantaa kissaa kun ovat ollet pieniä, etteivät vain roikuta huonosti.

(.) Paluu arkeen taas siis käynnissä. Eilen piti kuunnella sydänääniä kun nuorimmainen halusi, ja itsekin halusin kuunnella, että kaikki on ok. Pelottaa tuo reissu, ettei vain tulis jotain taka iskuja sen vuoksi. Siellähän ne jumpsutteli ihan nätisti, toinen nukkui kun ei alkanut potkia laitetta heti =)
Vähän ovat vähä liikkeisiä reissussa olleet, mutta lieneekö johtunut sitten siitä ja niistä suppareista, sekä istumisesta. Nyt ovat aamusta asti molemmat temmeltäneet tuolla ihan normaalisti taas.

Enie + Nörtti ja Hissu 22+0 POKS!
 
Se olisi lekuri aika taas aamulla..

Kissat Mitenköhän mahtaa kissat tottua meillä vauvaan.. Meillä on 4 kissaa.. Enemmänkin varmaan olisi jos tila riittäis :D

Alkaa vihdoin ja viimein flunssakin hellittämään. ei ilmeisesti ollu possuflunssaa :)

pippur1 ja pikkanen 22+4
 
Tanjuska: kiitti vinkistä! ei tähän auta mikään!! siis mä en tajua miten voi olla näin tukossa noi ontelot!! |O välillä on ihan raskasta hengittää! ei mulla koskaan oo ollu näin tukkosita nuhaa! ja se että mitään muuta ei oo, ei kuumetta, ei yskää ei mitään.. ainut vain että todella väsynyt olo koko ajan. Kai sitä happivajetta on sit sen verran että väsyttää.. en tiedä.. :D
Niin ja olihan enieltäkin vinkkiä tullut.. :) kun vain jaksais lääkärille lähteä. ainakin silloin tietäis että on turvallista käyttää.
No mulla on loppuviikosta neuvola niin odottelen sinne asti jos ei tää tästä pahene. Ja toivottavasti olis jo menossa pois.

Kissoista: itsellä ei oo kissoja mut siskolla oli ja ne oli kyllä todella kiinnostuineita vauvoista! :D ihan ärsytyksseen asti! :whistle: siis kun ne kissat olivat KOKO AJAN vauvan tavaroissa, nuuhki ja hinkkas itteä niihin. Sit oli kaikki kamat ihan karvoissa.. :x mulla ei oo mitään kissoja vastaan muuten :D

nyt taas pää lyö tyhjää..

röllis ja onni 17+5 vissiin :)
 
pinkgreen oon ostanut lähinnä unisex vaatteita. Muutaman ihanan vaaleanpunaisen bodyn. Alan varmaan ostaa sitten enemmän, kun vauva syntynyt. Vanhemmat, kaverit ja sukulaiset tuo kumminkin jotain ja sitten meillä on kumminkin isot ristiäiset niin pitää kattella mitä niistä saa.

kissat Meillä 3v tyttökissa ja 2v poikakissa. Tyttökissa käy aina kovasti nuuskimassa vauvanjuttuja, mutta muuten ei oo mitenkään reagoinut. Mitä meillä on käynyt ihan pieniä vauvoja kylässä, niin poikakissa menee sängyn alle piiloon jos alkaa itkua kuuluu. Tyttökissa katsoo vaan ihmeissään.
 
Moni on jo käynyt rakenneultrassa. Itsellä se menee viikolle 22+. Mutta hoitsu sanoi ettei mitään paniikkia. Itseä vähä kyllä harmittaa. Neuvolakin vasta viikolla 23, kun edellinen oli viikolla 15. Eli pitkät on välit neuvoloissa :(

Meillä tulee olemaan aika jännittävät viikot ennen synnytystä. Mies lähtee ulkomaankomennukselle, ja ei ole varmaan että kuinka sieltä pääsee pois.
Onko muita joilla puolisko reissuaa??
Olen jo tuon asian hieman järjestellyt niin että lapset ovat silloin isällänsä kun eihän sitä koskaan tiedä milloin lähtö tulee. Ei tarvitse sitten yöllä alkaa kellekkään soittelemaan. Ja tuo järjestely kävikin hienosti lasten isälle.

Töissä olen ollut edelleen kokoajan. Kaikki asiat meneekin vähän liian hyvin, siksi kai olisi ollut kiva päästä rakenneuä.n ennemmin jo kun pelottaa ettei kaikki ole hyvin.

Mitään en ole vielä ostanut vauvalle. Paljon olen vain suunitellut ja katsellut.
Paitsi auto me vaihdettiin, se lienee se eka ostos "vauvalle". Nyt mahtuu vaikka naapurinkin lapsetkin kyytiin ja heppakoppikin liikkuu hienosti
Onko muut joutuneet vaihtamaan autoja??

Tässä taas vuodatusta mun omaa.
Töihin tästä taas suuntaan.

momentti ja lilliputti 19+2

*muoks* ja sukupuolta emme aio kysyä.


 
Ihanaa, tänään taas poksuu! :heart:

Unisex vaatteita olen minäkin ostanut, tosin käytettynä suurin osa ja tuossa viikonloppuna mietin, että ehkä loput voisi sitten ostaa uutena kunhan vauva on syntynyt tai sitten ihan viime metreillä (jos nyt maltan olla ostamatta mitään siihen asti!). Kuitenkin äippäpaketti tulee vielä ja sitten luultavasti tulee lahjoina jonkun verran vaatetta. Ja sukupuolta ei siis meilläkään kysytä etukäteen, ihana jännäillä ja veikkailla loppuun asti :D

Tiituli81 tervetuloa :wave:

Vaunuista vielä, että nytkö niitä on alennusmyynneissä?? Jossain oli kerrottu että vaunujen alet ovat yleensä lokakuussa vasta ja olin suunnitellut vaunujen ostoa siihen, niin ei ihan vielä niitä tarvitsisi katsella.

Lumi ja Lilliputti 21+0
 
Heips piiiitkästä aikaa :D

Täällä on kesä mennyt pihahommia ja remonttia tehden mukavasti.
Mä olin tosiaan sen verran ahkera kouluhommien suhteen, etten nyt aloita syyskuussa enää yliopistolla muutaman kuukauden takia.
Sen mitä pystyy etänä tekemään teen ja muuten pidän koko odotusajan "lomaa" remontin yms. parissa :)
Ihan mukava näin. Ja esikonkaan ei tarvitse suotta aloittaa niin lyhyeksi ajaksi hoidossa.

pippur1 mainitsit noista kissoista :) Meillä on kanssa neljä ja hyvin ovat tulleet esikon kanssa toimeen. Heti kun laitokselta tultiin kierrettiin kaikki kissat läpi ja annoin niiden haistella vauvaa niin paljon kuin halusivat.
Siihen loppuikin sitten kiinnostus kun parkaisi ensimmäisen kerran :D Eli eivät olleet kiinnostuneita sen suuremmin. Sitten kun esikko alkoi liikkumaan yksi kissa halusi ottaa häneen selkeästi enemmän kontaktia ja nykyään ovat sitten tuollaisia nujukavereita. Selkeät säännöt esikolla on, ettei saa kissoja kovasti kohdella.
Muita kissoja ei kiinnosta kun silloin kun esikko on pöllinyt makkarapaketin jääkaapista jos se on jäänyt liian alas ja syöttää sitä kissalaumalle :xmas:

Miehen reissuhommista, meillä kiertää ristiin rastiin Suomea ja välillä ulkomailla. Nyt onneks rajotettiin et pysyy Suomessa näillä näkymin tammikuulle saakka. Hyvä niin.
Saa nähdä minne päin osuu synnytyksen aikaan :D
Viimeksi oli Porvoossa (oikeassa sellaisessa), joten 1,5h ajomatka ei ollu ongelma.

Me käytiin yksityisellä tuo rakenneultra ja tänään on sitten tuo kunnallinen Koksissa.
Tässä on meidän pikku Herra, kuten veikkasinkin :heart: :heart: :heart:
http://www.aijaa.com/v.php?i=4676869.jpg
Kaikki näytti olevan kunnossa, joten nyt vaan parasta toivoen eteenpäin.

Viikkoja on täällä nyt 20+4 kun siirsivät laskettua aikaa joka on sitten vinossa (sanoi tuolla yksityisellakin, että oikea la on edelleen se 11-12.1) eli la on nyt 7.1 toivon tosin, että siirtävät sen takaisin sinne 11/12.1 kun tiedän aika tarkkaan, ettei mies ollut viikkoa aikaisemmin kotona kun oli työmatkalla sen pari viikkoa siinä :whistle:
Eli oikeasti viikkoja on tuo 19+6 nyt. Olipa sekava sepostus B)

Meillä on tavarat aika pitkälti hommattu mitä tarvitsi uutta. Pinnis, keinut, korisängyt jne.. ovat jo esikon jäljiltä.

Mutta juu nyt suihkun kautta Kotkaan tutkittavaksi =)
 
lumi En tosiaan tiedä missä kaikkialla on vaunualet jo meneillään. Tammiston lastentarvikkeessa oli jo ainakin. Siellä oli suunnilleen 6 eri sävyä alessa. Ovat poistuvia värejä. Ja sitten oli paljon esim ihahn rattaita -20%. Ittekin ihmettelin sitä myyjälle, että joko ne nyt on alessa, niin se sanoi, että pikku hiljaa.

auto Me joudutaan vaihtaa auto. Marraskuussa ostettiin toi auto lähes uutena ja nyt se menee vaihtoon. Oltiin jo siinä vaiheessa ootettu vauvan tuloa, niin kauan niin ajateltiin et ei se kaiketi tule. Tietenkinhän se sitten lähes heti tuli aluille kun oli ostettu liian pieni auto. =)
 
Moikka moi kaikile! mitens viikonloput menivät?

Kyllä oli meillä kiva viikonloppu pitkästä aikaa kun molemmat oltiin vapaalla. Mies rakenteli kompostia navetassa ja mie pötköttelin nurmikolla tyyny armeijan avustamana ja lueskelin kirjaa ja leikin kisujen kanssa. Masussa on potkutkin alkanut nyt vasta kunnolla tuntumaan.. hassua on että heti kun ite rupesin tuntemaan niin tuntui jo ulospäinkin. Miehelle sanoin että tuus kokeilee et JOS tuntuis kädellä, niin poika oikee innostu ja monotti oikee kunnolla ettävarmasti tuntui. Miehen ilme oli niin ihanan onnellinen!

Kisuleista olitte jutelleet, meillä on nyt kuusi kissaa kun kaksi tämän kesän pennuista jäikin meille. Ne on niin parhaat kaverit keskenään eikä niille löytynyt kotia minne olisivat voineet mennä yhdessä, joten en hennonnut niitä kelleen antaa. Ois ne kyllä varmaan muutenkin meille jäänyt kun kerkesin niin kiintyä niihin palluroihin.
Eli nyt meillä on kaksi 2wee kollia (leikauttua), kaksi 1wee tyttöä (leikattua) ja 4kk ikänen poika ja tyttö. Kaikki näistä on osittain sisäkisuja ja osittain ulko. Sitten vielä naapurin vanhaherra kolli (enemmän tiikeri ku kissa niin iso se on) käy syömässä ja leikkimässä meillä pentujen kanssa :)


Eipä tässä kat muuta ihmeellistää, töitä pitäs vissii mennä tekee. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Jenninho+masukas poitsu 22+1
 
Auto Me vaihdettiin jo auto isompaan farmarimalliin, vaikka vasta toinen lapsi tulossa... Ei mahuttu edellisellä autolla koko porukka juhannusreissullekkaan kun matkarattaatkin piti saada mukaan. :LOL: Harmitti vaan kun auto oli vain 2,5 v vanha ja arvo tippunut veroalesta johtuen aikas paljon. Nyt mahdutaan koko porukka autoon, mutta onnistuin saamaan auton taas ääriään myöten täyteen, kun käytiin muutaman päivän reissussa. Mies tuskaili, että mitenhän me sitten mahdutaan, kun pitää vielä saada tuplarattaat mukaan... :D Niinhän siinä aina käy, kun auto kasvaa myös tavaramäärä kasvaa...

Kissat
Meillä kissat alkoi tekeemään pirruutta, kun imetin tuota esikoista. Huomasivat, etten pääse komentamaan siinä imetyksen aikana... Muuten olivat kyllä niin kiltisti. Varovainen kyllä sai olla, kun ne saivat "juoksukohtauksia" eivätkä silloin katsoneet yhtään mihin juoksevat. Nyt kissoja ei enää ole, kun minulla puhkesi edellisen raskauden aikana allergia... eikä se hävinnyt vauvan synnyttyä. :(

Mikä kala sopii parhaiten odottaville äideille?? Jokapaikassa vaan on niitä kieltolistoja, mitä kalaa ei saa syödä. Luin ruoka-allergialehtisestä, että äiti voi vähän ehkäistä vauvan allergioita syömällä loppuraskaudessa kalaa 2 kertaa viikossa. Siinäpä minulle haastetta... Aion tehdä nyt kaikki poppaskonstit yms. että seuraava säästyisi allergioilta. Voi ainakin sanoa, että kaikkeni yritin... Maitohappobakteereita olen myös syönyt päivittäin, kun jostain luin, että niiden vaikutusta vauvan allergian ehkäisyssä tutkitaan parhaillaan.

(.) Huomenna ultra... odotan jo maltamattomana!!

Tica & Kääryle 20+0 POKS!! ..ja puolessavälissä taidetaan olla... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tica:
Maitohappobakteereita olen myös syönyt päivittäin, kun jostain luin, että niiden vaikutusta vauvan allergian ehkäisyssä tutkitaan parhaillaan.
Suomessa on tällä hetkellä menossa tutkimus äidin raskauden aikaisen maitohappobakteerin syömisestä allergioiden ehkäisyyn. Ulkomailla noita tutkimuksia on tehty aiemminkin ja niissä on tulokset ollut positiivisia. Maitohappobekteereiden vaikutus perustuu siihen ajatukseen, että lapsen suolisto on lähes bakteeriton ennen syntymää. Noita bakteereita kuitenkin tarvitaan ruuansulatuksessa. Normaalissa synnytyksessä lapsi saa äidin synnytyskanavasta mukaansa vielä annoksen bakteereita. Ja mitä parempi bakteerikanta äidillä on, sitä paremman lapsikin saa :D
Mie söin esikoisen aikaan maitohappobakteereja ja nyt taas. Esikoisen kanssa vaan kävi niin, että hän joutui antibiootti-kuurille kahden vuorokauden ikäisenä, joten siinä sitten meni ne bakteerit :/ Ja sen kyllä huomas, pojalla vatsa sekaisin ja haisi :$ Laitoksella jo alettiin antaa pojalle maidon mukana maitohappobakteereja ja ne helpotti heti. Edelleen tuolle pojalle niitä syötän. En sitten tiedä onko niillä vaikutusta vai ei. Omia ruuansulatusvaivojani maitohappobakteerit ainakin helpottavat.
 
KalastaMä olen kyl syöny kaikkee kalaa mitä eteen on tullu..enemmänkin vältelly noita vakuumipakattuja..mut kalatiskistä olen ostanu vaikka missä muodossa kalaa..mulle on tullu tässä raskaudessa kalanhimo.. :D
 
Hentsu84 Toivottavasti tavataan synnärillä =)

Minäkään en mikään ihan perillä ole noissa kalajutuissa, mutta käsittääkseni merilohi, silakka ja hauki ovat ainakin sellaisia mitä tulisi välttää. Tietysti kaikkea voi syödä kohtuudella :)
 

Yhteistyössä