***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Oi hirveen moni on jo päässy rakenneultraan, inhottavaa olla kuun viimesiä, vielä joutuis melkeen kuukauden oottelee omaa ultraa. Ei jaksais oottaa. :heart:

Huomenna lähetään reissailemaa, vielä olis onneks pari viikkoa lomaa jälellä, nyt on ainaki työmotivaatio niin kadoksissa etten tajua mistä sitä vielä löytäis..

Äsken näin kaveria ja sen 2 kk:n ikästä pientä tyttöä, voi kun oli niiiiin sulonen tapaus, jokelteli vaan mun sylissä. :heart:

NiiZ ja Pallero 17+0 !!! POKS !! Se olis mullakin vihdoin viides kuukausi ! :heart:
 
Niiz monesko päivä sul on se rakenneultra?Koksii ku mennää ni aattelin et jos vaikka siel törmättäis ;) mulla 16.9

Paljon on taas ultrakuulumisia tullut,onnea vaan kaikille tasapuolisesti :heart: :flower:

Mulla taas ei oo vielä mitää kiirettä ultraan,toisaalta tuntuu et nää viikot vaan lentää vaikka kotona oonki,mutta kyllä se varmaan rupee taas tuntuu tuol loppupuolel pitkälle ja varsinki jos tulee jotai ongelmia,kuten viimeks kamalat liitoskivut,vähäki jos käveli ni kahtee päivää ei tarvinnu sohvalta turhia nousta :kieh:

Mites noi raskauskuukadet oikeesti lasketaan?
Mä kun oon aina kuvitellu et eka kuukausi on 0+0-3+6 ja 4-7+6...eli mulla siis jo mun laskujen mukaan menossa jo viides raskauskuukausi(16+5) :/ niinku tällä nyt taas ois mitään väliä,mut kuhan pähkäilen

piiuli ja toukka 16+5 :heart:
 
Onpas ollut rankka, mutta ihana päivä!

Rakenneultrassa kaikki hyvin. Kirppu oli pyöriväisellä tuulella, mutta suht hyvin antoi itseään katsella ja kuvailla. Uskomatonta, miten niin pieneltä olennolta voidaan tarkastella esimerkiksi sydämen rakennetta!! Ajatelkaa nyt miten pieni se sydän on.... :heart:
Mutta siis kaikki elimet löytyi ja näytti hyvältä. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, sanoi kätilö.

Totesin jossain vaiheessa, että mikäli sinne haaroväliin sattuu näkymään niin voi kertoa senkin sisällön. Ja kyllähän se prinssin puolelle sitten kääntyi. Viikot vastasi 20+4, mulla nyt meneillään 20+6. Eli erittäinkin hyvä, ei aikaistunut enempää tuonne joulukuun puolelle =)

Lääkäriajat oli melkein 2 tuntia myöhässä kun synnytyssali oli ihan täynnä ja toinen lääkäreistä joutui olemaan siellä koko ajan. Nyt olenkin sitten aivan naatti ja vielä pitäisi jaksaa imuroida. Hemmottelen itseäni sitten illalla yleisurheilukisoilla ja sienipiirakalla.

Ainiin, saatiin mahtavia kuvia, mutta harmi vaan ei ole skanneria niin en saa niitä tänne ainakaan heti!

Onnittelut kaikille muillekin hyvistä ultrauutisista :heart:

Huomenna poksuu....
mamma ja Kirppu 20+6
 
Onko kellään muulla vielä painontunnetta alapäässä? Mulla tuntuu jo välillä tuolla alapäässä/välilihan tietämillä tosi inhottavalta, kuin jotain jalkapalloa olis sieltä pönkeemässä, vaikka tiedän, ettei se vauva nyt vielä millään oo mihinkään laskeutunut. En tiedä, mikä lie turvotus tai suonikohju pukkaamassa. :x
 
Olipas tänään haikea olo, kun tyttö aloitti koulun. Mietittiin eilen miehen kanssa, että kyllä se aika kuluu nopsaan. Juurihan tyttö vasta syntyi. :heart:

Kivoja ultra kuulumisia monella. :heart:

Nyt tämä taksi lähtee viemään omia ja naapurin lapsia yleisurheiluun. Sitten olisi vielä muskariin vienti ja yksi vanhempainilta. Arki siis alkanut.....

Zaara ja Aarre & Lahja 19+3
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille!! :flower:

Lily of.. Mulla ollu sellasta paineen tunnetta alavatsalla, ei niinkään alapäässä...

Eilen illalla piti vähän kiusata pojutsua ja töniä sen yksiöö :p Monoahan sieltä heti tuli -tai niin ainankin luulen :D Mut tänään ei sit kyl mitään ookkaan tuntunu.. Hih.. Potku se vissiin kuitenkin oli =)

Käytiin just kattomassa uutta asuntoa, huomenna selviää päässäänkö muuttamaan. Pitäkää peukut pystyssä!! ;)

iiris ja pojutsu 17+6
 
Ullis82 Onnittelut prinssi uutisista :heart: :flower:

Lily Mulla on tuo alapää ollut kipeä viimeiset 4-5 vk ainakin ja just sellaista niin kuin paikat leviäis synnytystä varten. Mitään "syytä" ei vaan ole löydetty joten ei auta istua, seistä eikä kävellä muutamaan minuuttia pidempään, vaan pitää tyytyä olemaan vaan pitkällään.

 
Piiuli Voi harmi, mul on ultra jo 15.9 , päivällä heittää ettei törmätä siellä odotellessa. :)

Mulle on kans vähän epäselvää noi kuukausien laskemiset, mut siis kai kuvittelisin et just noin niinku olit laittanuki, ja sit et neljäs kk ois 12+0 -> 16+6.. Selventäköö joku viisaampi ku en mäkää tajuu.. Noi viikotki mulle on hämäriä, eli jos joku kysyy et monennella viikolla oon, ja on vaik 17+1 , ni onks sillon 17:llä viikolla vai 18:lla.. En mä tajua. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiz:
Noi viikotki mulle on hämäriä, eli jos joku kysyy et monennella viikolla oon, ja on vaik 17+1 , ni onks sillon 17:llä viikolla vai 18:lla.. En mä tajua. :)
Noi on helppo ajatella niin, että ihan alussa, kun olet ekalla viikolla, sulla on päiviä 0+0-0+6, eikö? Et ole silloin nollannella viikolla, ethän?
Joten päivät 17+0-17+6 on kahdeksastoistaviikko.
Ihan samalla tavalla, kun ihminen, joka on 31v ns. "käy neljättäkymmenettä", vaikka ei siis ole vielä 40.

Osasinko mä selittää niin, että muutkin ymmärsi vai oliko tää vain mun mielestä järkeen käypä selvitys...? :D :saint:
 
mussu Hyvin osasit selittää. näin se siis menee. :)

Kauhea tää flunssa. Piti oikein soittaa neuvolaan tänään kun huomenna neuvolekuri että saanko tulla kun kaikki nyt sitä possuflunssaa pelkää. Nenän alunen ihan rikki jo, mitän rasvaa siihenkin tunkis.. Kauheeta kans on kun aivastelen päivässä ihan älyttömän monta kertaa ja joka kerralla tulee ne söpöt vihlasukivut.. Ai että kun tekee nannaa :D Ruoka ei maistu edelleenkään.

Pippur1 ja pikkanen muru 21+5 eli rv 22 :D
 
Raskausviikkojen laskemisesta: Onko teillä muilla sit Vauvan odotus Vau-kirjaa, joka saatiin neuvolasta? Siellähän lukee aina tietyn viikon kohdalla yläreunassa, että mitä päiviä sillä viikolla nyt tarkoitetaan. Esim. rv 22 on raskaus 21 viikosta 0 päivästä 21 viikkoon ja 6 päivään. . Elikkäs kun minulla poksuu huomenna rv 21, niin lukaisen kirjasta rv 22 luvun. Onpas tääkin nyt jotenkin matemaattista ja hankalaa =)

Kuukausien laskemista en ole edes pahemmin ajatellut, mutta näin itsekseni ajattelisin olevani viidennellä kuulla..vai jo kuudennella?!?!??! :LOL:

Enie ja Lily: Mulla on nyt toista viikkoa jomotusta ja painontunnetta alapäässä. Ehkä vähän menkkatyylistä, toisaalta sellaista seksinjälkeistä tunnetta. Alkaa tuntua silloin jos seisoo pitkään paikallaan, ei niinkään liikkeessä. Lääkäri kyseli tänään, että onko jo supistellut, jouduin sanomaan että en minä edes tiedä mitä se supistelu on tai miltä se tuntuu! :LOL:
 
Okei joo, kiitos selvennyksestä, niin mie vähä aattelinki, mut neuvolatäti sai mut sekotettua viimeks ku sanoin et oon 17:llä viikolla, ni katto koneelta ja sano et eipäs ku 16:lla.. ku siis oli 16+jotain.. :)

Mut eikös sulla Ullis ala jo mun käsittääkseni kuudes kuukaus.. ? Ei ku häh :eek:
 
ENSIMMÄINEN RASKAUSKUUKAUSI
-4. Raskausviikko
TOINEN RASKAUSKUUKAUSI
5.-8. Raskausviikko
KOLMAS RASKAUSKUUKAUSI
9.-12. Raskausviikko
NELJÄS RASKAUSKUUKAUSI
13.-16. Raskausviikko
VIIDES RASKAUSKUUKAUSI
17.-20. Raskausviikko
KUUDES RASKAUSKUUKAUSI
21.-24. Raskausviikko
SEITSEMÄS RASKAUSKUUKAUSI
25.-28. Raskausviikko
KAHDEKSAS RASKAUSKUUKAUSI
29.-32. Raskausviikko
YHDEKSÄS RASKAUSKUUKAUSI
33.-36. Raskausviikko
KYMMENES RASKAUSKUUKAUSI
37-40. Raskausviikko

..kohta poksuu :p
 
Kamala yö taas takana :(
Vatsaa väänsi edelleen aivan sairaana, ja jos ei siinä ollut tarpeeksi niin vielä kaupan päälle supistelut, oksettava olo, ja tuo alapää kipeempänä taas kun hetkeen on ollut, tisseihin särki jne...
Oli kyllä yhtä ähinää ja puhinaa kunnes sitten jossain vaiheessa supparit loppui ja vääntely hellitti vähän lievemmäksi.
Pelkäsin jo ihan oikeasti että nytkö ne sitten sieltä tulevat ulos ja meinasin herättää miehenkin...,tosin tuossa aamusta selvis että ei se ollu saanu nukuttua kun oli kuullu ne minun ähinät ja vessassa rappailun.

Mitenkähän sitä oikein lauantaina jaksaa ensin istua sen reilu 3h autossa ja sitten olla n.4-5h häissä ja taas istua tuon reilu 3h autossa? Ei varmaan mitenkään tai sitten hemmetin huonosti.
Pitänee vielä lauantai aamuna tehdä tilanne arvio, että pääsenkö minä sinne lähtemään lainkaan.

Toivottavasti muilla on ollut mukavampi yö ja aurinkoista keskiviikkoa kaikille.

Enie + Nörtti ja Hissu 21+2
 
Moikkelis!
Onkos kellään ilmestyny massuun linea negraa eli pystysuoraa tummaa viivaa? Mulla oli semmonen esikoista odottaessa, mutta nyt ei oo viivoja näkyny. Jotkuthan veikkailee vauvan sukupuolta linea negran perusteella ja mulla esikoinen on tyttö...ni oiskohan nyt sit poikaa pukkaamassa ;) . No joo, tää on näitä höpöjuttuja ja tyttö tai poika on molemmat meille ihan yhtä toivottuja :) :heart:
 
Liikkeistä Puhuitte. Mullahan on tuntunut liikkeet jo "pitkään" (eli siitä asti, kun olen raskaudesta tiennyt, eli 3 viikkoa ainakin). Neuvolassa kun mua ultrattiin, niin istukka oli etuseinällä. Ja liikkeet siis tuntuu hyvin, välillä ihan selvästi on kuin vauva työntäisi jalalla/kädellä vatsaan :eek: Se mua tässä ihmetyttääkin, koska olen varma, etten kuvittele liikkeitä, mutta en kyllä muista, että edellisistä olisi näillä viikoilla ollut noin kovia liikkeitä vielä. Mullahan on muutenkin liikkeet alkaneet tuntua edellisistä vasta joskun 17 viikon jälkeen. Mää oo kyllä ihan sekaisin...

No, ultra selvittänee asiaa, ja ultranhan sain 31.8, eli jo reilun viikon päähän :heart: Näkee mieskin sitten eka kertaa pikkuisen...

Alapää vaivoja mulla kyllä on. Etenkin kävellessä tulee inha paine alapähäähän ja alkaa häpyluut kipeytyä. Seksiä en aio harrastaa enää IKINÄ, niin hirveät alapääkivut se saa aikaan. (mies on tän ja ens viikon reissussa, joten helppo luvata :D )

Muuten olo on ihan jees. Eikä tunnu edelleenkään yhtään raskaana olevalta, paitsi kun vauva liikkuu. Suurimmaksi osaksi liikkeet on semmosta kuplintaa ja kutittelua ja muljahtelua, niinkuin olisi vähän vatsavaivoja, mutta välillä tulee tosiaan ihan selvää työntämistä ja potkuja.
Pari kertaa olen jo ehtinyt huolestua, kun olen yöllä herännyt siihen, ettei vauva liiku. Ei siis tunnu yhtään mitään, on ihan hiljaista. No, ilmeisesti vauva on vain ollut sellaisessa asennossa, ettei liikkeet tunnu, koska hengissä se tuntuu vielä olevan.

Voi että, kuinka mää oonkaan onnellinen tästä pikkuisesta :heart:

 

Yhteistyössä