***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

äitee Mulle tuli linea negra aika alussa ja viime viikon ultra vahvisti että tyttö on tulossa. :)

Argh. enää muutama päivä lomaa ja sitten työrintamalle. Mitenköhän sitä oikein jaksaa taas seisoskella 8 tuntia jaloillaan. Sen näkee sitten.

Perjantai aamuna alkaa perhevalmennus. Alkaako muilla näin aikaiseen?

alapää Täälläkin on jotain tuntemuksia, mutta selkeästi enempi seksin jälkeen.
 
Terveisiä rakenneultrasta :wave:

Olin aivan jännityksestä kankeana rakenneultran takia. Heräsin jo 4.30 huonosti nukutun yön jälkeen (näin unia jostain ihme lampuista johon syttyi punaisia ja sinisiä valoja merkkeinä tytöistä ja pojista :D Pitäisköhän oikeesti hakeutua johonkin uniterapiaan). Nojoo, turhaa jännitin, kaikki oli hyvin. Tilleri vastas viikkojansa ja kaikki rakenteet olivat tasaisesti kehittyneet.

Ja näyttää siltä, että mun enneunet pitivät paikkansa, vaaleanpunaisen sydämen voisi lisätä Tillerin nimen perään :heart: Tai siis kätilön sanoin, "ei täällä ole mitään poikaan viittaavia ulokkeita":D

Mitähän sit seuraavaks alkais stressaamaan?

Helpottunut Pinkgreen ja pieni tyttö Tilleri :)
 
Heippa!

Mäkin sitten käväsin neuvolassa. Kaikki oli hyvin. Painoa tullut 300g/vko:ssa.

Voikun meilläkin jo olisi se rakenneultra, että tietäisi, onko kaikki rakenteessa normaalia ja sukupuolikin kiinnostaa. Itsellä on poikaolo, kun raskaus on ollut melko erilainen edeltävään tyttöraskauteen verrattuna. No mutta mulla oli kyllä edeltävästäkin poikaolo, mutta tyttö tuli :) ja linea negra tuli esille sitten synnytyksen jälkeen haaleana.
 
Päivää. Nirppurotta esittäytyy uudella nicillä, kun kävi ilmi, että eksä käy lukemassa mun viestejä täältä ja tuolta Mitäs Nyt-osiosta. Oudolta tuntuu vielä tuo nimi, kun vuosikausia Nirppurottana palstailin.

Paljon mukavia ultrauutisia :heart: Oma rakenneultra on vasta 15.9.

En tiedä, luinko huolimattomasti, mutta onko Petiten kuulumisia näkynyt? Tuntuu hassulta, kun niin kovasti odottaa ja jännittää itelle vieraiden ihmisten kuulumisia...

Oma vointi entisellään--- mahaa polttaa joka päivä. Eilen riitti keittiöjakkaralle nousu ja siinä sitte meni taas koko ilta. Ees noi Panadolit ei auta, vaikka niitä voin 1g ottaa kolmasti päivässä... Enpä sitte oo kovin paljoa niitä ottanutkaan, mitä turhaan. Tänään taas lääkäriin iltapäivällä ja jos nyt saan sitte lähetteen äitipolille, ni se menee sitte huomiseksi,kun ehtii mennä kiinni tänään.

Pomo just soitti ja kyseli kuulumisia ja sanoi että huilaa rauhassa, alkavat jo ettiä mulle tuuraajaa. Ens viikonloppuna ois ollu yks työkeikka mistä oisi saanu ihan kivan lisäkorvauksen, mutta pomo sanoi, että hän etsii nyt sihen jonkun toisen, että tätä raskautta ei riskeerata, kun oli niin kovat työn takana :heart: Ihanan ymmärtäväinen kyllä.

Liikkeitä en tunne muuten vieläkään.... oisko sitte istukka tuossa edessä tai jotain, koska esikoisen liikkeet tunsin kyllä jo tässä vaiheessa...

J.T ja Pampu 17+2
 
Miun veli kävi kylässä avokkinsa kanssa. Mitään ei hiiskuttu raskaudesta, eikä nuokaan mitään sanoneet. Liekö luulivat miun vain lihoneen :LOL:

Onkohan näistä epeleistä tulossa yöeläjiä :whistle: Päivisin ovat suht hiljaa ja rauhassa. En välttämäti tunne liikkeen liikettä, mutta yöllä klo 24 jälkeen alkaa hulinointi. Ja jos satun aamuyöstä heräämään, niin kova on myllerrys ja vouhkaaminen, ihme että saan nukutuksi.
Esikoinen oli odotusaikana sellainen, että klo 23 alkoi jumppahetki. Oli kellon tarkka tyyppi, kymmenellä minuutilla saattoi heittää aloitushetki. Mutta joka ilta osasin odottaa tuolloin liikkeitä, vaikka päivällä ei olisi mitään tuntunut. Sama rytmi jatkui sitten syntymänkin jälkeen vielä muutaman kuukauden. Oli pirteimmillään juuri 23 eteenpäin :eek:
Kiva tosiaan, jos näiden päivärytmi on jo nyt yöpainotteinen :kieh:

Hipkukka ja AatosII 19+1
 
Vieläkö mahtuu tammimamma mukaan?

LA 26.1. ja odotan toista lasta, ikää kohta 34 v. Nyt on tyttöolo, kun on erilainen olo kuin pojasta, joka tuntui jo raskausaikana vahvasti pojalta. Masukin on jotenkin alempana, mutta se kai voi liittyä siihen, että raskaus on toinen?

Ihan pakko hehkuttaa, että luulen tunteneeni ensikertaa liikkeitä toissapäivänä ja sama on jatkunut eilen ja tänään! Ihan mielettömän upeaa! Nyt vasta alkaa tuntua, että on raskaana, vaikka masu on jo jonkin aikaa kasvanut.

Töissä en ole vielä kertonut, rohkeutta keräilen... :whistle:

Raskausoireista: alkuraskaudesta oli melkoinen kuvotus, nyt on helpottanut. Maha on tietysti kasvanut uusiin ulottuvuuksiin heti alussa. Vaikea tätä on enää salailla, vaatteet on tällaisia telttoja, mutta ei nekään kauan enää peitä. Sekin vähän närkästytti, kun miehen sukulaiset oli yllättyneitä, kun kerrottiin, vaikka olin ollut sellaisissa ihonmyötäisissä paidoissa maha pystyssä siinä. Luuliko ne niitä kesäkiloiksi? :kieh:
Suonikohjut on pullistunut uusiin ulottuvuuksiin, ei ole onneksi kipeät. Pissa karkailee aivastaessa -ai ai lantionpohjalihastreenin puutetta :p Täytyy alkaa heti treenata [nipistys]. Rinnat on siirtynyt taas uuteen kuppikokoon.
Eilen alkoi mahanahkaa kihelmöidä ja kutittaa. Rasvaus tuntui auttavan.

En tiedä pitäisikö ennemmin kirjoitella tuolla helmikuun puolella, kun tuntuu, että edellisen raskauden tapaan pikku-tiitiäisellä ei varmaan ole mitään kiirettä ulos. :D

t: Riikkis rv 17+1
 
Sopiiko liittyä joukkoonne? Odotan kolmatta lastani, naperon olisi tarkoitus syntyä tammikuun 17.päivä. Viikkoja nyt sitten jotain päälle 18, en ole enää ihan perillä miten ne menee :)
Seuraavaa ultraa odotellessa joka on parin viikon päästä perjantaina. Kovasti haluaisin vielä mennä siihen 4d ultraankin mutta täytyy vähän ottaa selvää paikkakunnan hinnoista yms... tyyris se on mutta josko kerran kokeilisi sitäkin kun aikaisemmin ollaan oltu vain tuossa normaalissa 2d:ssä =)

Ennestään minulla tosiaan on jo kaksi poikaa, molemmat ovat syntyneet syyskuussa ja isompi Miika täyttää ensi kuussa jo 5vuotta ja nuorempi Akseli 1vuotta. Eli tälle keskimmäiselle ja nuorimmalle tulee sitten ikäeroa n.1v4kk.. saas nähdä miten sitten selvitään :)
Eniten jännittää tosiaan se arjesta selviäminen sitten kun on kaksi pientä! Akselin syntyessä oli niin helppoa kun Miika oli jo 4vuotias ja auttoi kovasti kaikessa, eikä ollut enää niin peräänkatsottava. Toinen "jännityksen" aihe on millaista on saada talvivauva =) kun nuo edelliset ovat olleet samaan vuodenaikaan aina niin samanlaisia =) kesällä konttaavia ja hiekkaa syöviä jne..

Rahatilanteen vuoksi jouduin menemään takaisin töihin heti kun äitiysraha Akselista loppui kesäkuussa, nyt sitten koitan tämän syksyn jaksaa töissä ja sitten joulukuun alussa saa jäädä taas kotiin. Lapsetkin joutuivat päiväkotiin menemään, mutta hyvin ne ovat siellä pärjänneet, onneksi! Voi kunpa vain saisi olla kotiäitinä!! se olisi maailman paras työ, valitettavasti siitä saatava kotihoidon tuki on aivan liian pieni ainakin meidän perheelle :/

Jaa-a, tarvii ruveta valmistautumaan töihin lähtöön, lapsoset on jo viety päiväkotiin ja isäntä hakee ne sitten kun pääsee itse töistä.. yhtään ei huvittaisi lähteä :( blaah!

t.taaperoiset
 
Tervetuloa uudet :wave:

Vähissä on tämän mamman energiat ni ei paljon jaksa kirjotella tännekkään. Väillä täytyy tulla ilmottautumaan. Meillä siis muutto tän kuun viimenen vkl ja nyt menossa remppa. Mies käy normaalisti töissä ja kun ip tulee kotio, syö ja lähtee sitten ja tulee illalla, kattoo hetken teeveetä ja sit nukkuu. Minä sitten parhaani mukaan koitan pitää tän nykysen huushollin pystyssä, laittaa ruoat, hoitaa tietysti pojan ja pakata ja käydä kans auttamassa uudella asunnolla. HUHHUH! No ei tätä onneks kauaa kestä. Ja täällä saa nyt luvan kanssa jo räjähtää paikatkin. Ens vkl saan onnesta vanhemmiltani apua kun tulevat tänne koko vkl ajaksi.

Inhottavat oireet G: Raihnanen olo jo näin aikasin, pitkälle jatkunut väsymys joka onnesta nyt vähän jo helppaa, sitten tuo vessassa käynti haittaa lähinnä öisin.

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille ja jaksamisia muille ultran odotukseen :heart:

Perhevalmennusta täällä ei ole nyt, esikoisesta oli kaks kertaa käynti neuvolalla mies mukana ja se oli aika loppuvaiheessa.

No mutta nyt oikaseen vähän jalkoja ja sit taas hommat jatkuu, tänään haetaan uudet keittiön kaapit, tai rungot siis saa tänään :)

-c- 19+5 (jaiks puoliväli kolkuttaa jo)
 
äitee: mulla tuli tuosta kuopuksesta tosi vahva viiva eikä se kerinnyt lähtee pois ennen tätä raskautta.. nyt on siis valmiina se tuossa masussa! :D niin ja edellinen laps oli tyttö :)

tervetuloa uudet! :flower:

Hipkukka: mullakin oli yks lapsista sellanen et kun mulla oli tapana syödä aamulla klo 06.00 niin sit synnyttyään lapsi heräsi aina siihen aikaan tissille! muuten nukkui yön. :)

Mulla oli eilen sellaista outoa möngerrystä masussa.. :) sen oli pakko olla vauvan liikkeitä! :heart: ja nyt kun tässä koneella istun niin kova muljahtelu siellä on. ei ne voi enää olla mitään pelkkiä ilmakuplia.. eihän.. :xmas:

alapäässä on paineen tunnetta ollut. ja sit tää ihana suonikohju mikä sinne ilmaantui edellisessä raskaudessa.. se on välillä vihoitellut mut ei onneksi vielä joka päivä. ja liitoskipuja ei vielä rehellisesti ole tullut mut on tuo hellänä tuosta luun kohdalta. varmasti kun paino alkaa nousta niin kivut tulevat ja rytinällä. |O turvotusta on ihan kivasti ollut NYT JO! |O

röllis ja onni POKS 17
 
Ilmoittaudun muiden uusien jatkoksi.
Viidettä lapsukaista odotellaan. 2 vanhinta jo aikuisia ja sitten on 10-vuotias ja nuorimmainen täyttää vuoden syyskuun lopussa. Nuorimmaisen ja tammikuun puolessa välissä (la 15.1.) syntyvän tytön (lapsivesipunktiossa siis käyty) ikäeroksi tulee 1v ja 3 kk. Ikää minulla 41-v!
Meneillään oleva raskaus on ollut tosi helppo, siksi en uskonutkaan mitään olevan tulossa ennen ensimmäistä ultraa :) .
Meillä isä oli kesän pojan kanssa isäkuukaudella ja kesälomalla ja minä ahersin töissä. Töissä myös kerroin heti kun asia varmistui. Olen hoitoalalla ja tämän sikainfluessan takia raskaana olevat eivät saa hoitaa tartunnan saaneita/epäilyjä. Nyt vietän itse kesälomaa ja parin viikon päästä pitää poika viedä hoitoon muutamaksi kuukaudeksi :/
Liikkeet tuntuu hyvin harvakseltaan ja hentoina, syynä on etuseinässä oleva istukka. Tosin ei edellinenkään paljoa potkinut, lähinnä muljahteli siinä loppuvaiheessa.
Nyt olen miettinyt, otanko pakkauksen vai rahan... Toisaalta sillä rahalla ei juurikaan mitään saa.
Rakenneultra parin viikon päästä =)

OnniMaija ja Vieno 18+5
 
Petite :'( :hug:

Uusille tervetuloa mukaan!! Kivaa, kun nyt meitä on ainakin 3, kenellä on 9/08 syntynyt vauva ja sit 01/10 LA. Mulla on vanhempi tenava 4,5v, nuorempi täyttää 1v 3.9. Luulen, että kun nää vauvat tammikuussa syntyy, riittää sitten juttua, miten kahden vauvan kanssa pärjää... kyllä itelläkin välillä olo, et hulluja ollaan, kun näin lähekkäin tulee lapset, mut toisaalta, samalla vaivalla 2 :D . Aika omatoiminen ainakin tuo oma vajaa 1-vuotias jo on, saati sit 4-vuotias! 4-vuotias vielä innolla oottaa, et vauva jo syntyis, hän haluis meille "ainakin 10 lasta", et olis paljon leikkikavereita. Juu, ite en ihan 10 ajatellut kuitenkaan... ehkä viel 1 tän jälkeen?? tai 2... mut vähän isommalla ikäerolla sit...

Meillä muuten on harvinaisempi tapaus, et mies on koti-isänä, mä töissä. Eihän tolla kotihoidontuella rikastu (etenkään mun palkalla, sosiaalialalla hommissa...) mut kyllä sillä pärjäilee kun ei laita rahaa mihinkään turhaan. Meidän mielestä tärkeintä on nyt koko perheen yhteinen aika ja siihen satsataan. Plus että kahdesta lapsesta päivähoitomaksut olis jo kovat - saati sit kolmesta!!! (Vaan jos ei kolmonen ois ilmottanut tulostaan, oltais todennäköisesti molemmat nyt töissä...)


 
Voimia petite :hug: ! Ikävät uutiset pysäyttää miettimään, kuinka häilyväistä ja epävarmaa kaikki on - myös oma odotusaika.

Riikkis75 rohkeutta töissä kertomiseen - itse stressasin saman asian kanssa vielä viikonloppuna, mutta maanantaina päräytin vauvauutisen ja ihan kivasti meni!
taaperoisetlapset on pieniä niin kamalan lyhyen ajan...itse olin esikoisen kanssa kotona melkein kolme vuotta, vaikka eihän se rahallisesti rikastuta, mutta monilla muilla tavoin kyllä! Suomessa onneksi kotiin jääminen tehty moneen muuhun maahan verrattuna tosi helpoksi ja tuetuksi. Jos jotain Suomen päättäjiltä pikkulapsiperheille toivoisin niin tuntuvia VEROHELPOTUKSIA! Kasvatammehan lisää veronmaksajia tähän maahan :) .
OnniMaija pelottaako sua sikainfluenssa, kun olet vielä töissä hoitoalalla? Oon töissä asiakaspalvelussa ja vähän väliä juoksen pesemässä ja desinfioimassa käsiäni.
 
Olen tuolta helmikuisista taas kurkkimassa, kun olen myötäelänyt Petiten hetkiä tässä pitkin matkaa. Valtavasti jaksamista ja halauksia, vaikka tuskin mitkään sanat auttavat oloosi. :hug: Ei auta kuin surra suru pois ja yrittää ajatella, että kaikella on tarkoituksensa.
 
Petite :hug: :hug: :hug: Sanattomaksi vetää :hug: :hug: :hug:

Janoschin tarinatuokio Tervetuloa :whistle:

Riikkis75, taaperoiset, OnniMaija Tervetuloa porukkaan.

pippur1 Minulta mitattiin viime neuvolassa sf mitta reilu viikko siitten rv 19+3 ja se oli 26 tai 27 cm. Ei yllättäen merkannut sitä sinne vihkoseen kun mennään ihan omissa lukemissa.

Hipkukka Nämä kaverukset vetää showta tuolla mahassa 24/7 :LOL:
Tuntuu ettei ne ole juuri koskaan aloillaan.

Potkut Ei se ihme että ne jo tuntuu niin hyvin kun on 4kpl sellaisia onko ne nyt jo reilu 3 vai reilu 4 cm jalkapohjaa tuolla "futaamassa". Ihan yllätyin että niin isot jalat jo on heillä, mutta niin tuossa vau´kirjassa oli mittana 22 viikoille.
 

Yhteistyössä