***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Jaiks!!!!!!!!!!!

Aamulla klo 9.15 rakenneultra, mitenköhän mä saan unta....jännittää aika pirusti.

Eilen illalla meinasi jo hermo mennä Kirpun hillumiseen, kun itsellä oli tosi aikainen herätys ja toinen vaan mekasti niin ettei unta saanut. Varmasti tulee joku kickboxing-ammattilainen =)

mamma ja Kirppu 20+5
 
Zin
Heippa!

Tuohon oiregallupiin kommentteja:
Tylsä pistin, mullakin on ollut levottomat jalat oireina. Lääkäri sanoi että lisä-magnesium auttaa eikä magnesiumia voi syödä liikaa (tai siis ei haittaa vaikka söisi kuinka paljon). Lisäksi foolihapon puute ja nestevajaus voi aiheuttaa sitä. Mulla vitamiinit auttoivat eikä oo ollut levottomia jalkoja sen koommin.
Lumi, mullakin on istukka edessä eikä kuulemma tarvitse odotella että tuntisin potkuja ennen viikkoa 24.
Liitoskipujen, kärttyisyyden ja hengästymisen lisäksi mulla ei oo ikäviä oireita. Vessassa juokseminenkaan ei oo mitenkään äärimmäistä. Hyviä oireita on että iho on parantunut (kosmetologin mielestä hehkun) ja hiuksia lähtee vähemmän kuin ennen. Ja rinnat ovat kasvaneet kauniisti.

Enie, päivittäisitkö mulle vuoden lisää ikää (39).

Zin + Fredi 16+2
 
Zin Onnittelut :flower:

(.) Täällä on maha sekaisin. Imeisesti eilinen ruokavalio ei oikein ollut hyväksi mahalle. Menu koostui nimittäin ehkä n. 4-5l pepsi maxia, 1 prk maitorahkaa ja puoli pussia kovia dietorelle karkkeja päivällä.
Sitten illalla pari leipää, kahvia ja jäätelöä, mutta siihen mennessä maha oli jo täysin sekaisin.
Tosin, se "ukkosen" jylinä alkoi jo edellis päivänä.
Lieneekö sitten kiinni noista vai onko se vatsatauti sitten meillä täällä, sillä nuorimmainen kans valitteli löysää mahaa ja kävi illalla oksentamassa colaa.
No, onneks ei ole töihin menoa.

Enie + Nörtti ja Hissu 21+1
 
Moi!
En muista paljonko täällä on odottajia Turun seudulta, mutta olen siis yksi tammiodottajista sekä myös joogaohjaaja. Aloitan mammajoogan (eli raskausjoogan) omalla joogastudiollani syyskuussa KESKIVIIKKOISIN KLO 17-18. Paikkana Aurajooga ihan keskustassa. Paremmat ohjeet www.aurajooga.fi. Tunneille voi tulla milloin vain (2.9. alkaen), 13?/kerta, aloituspaketti on 4 kertaa 50?.
Sopii loistavasti myös ensikertajoogaajille. Teemme kehoa vahvistavia sekä venyttäviä liikeitä, jotka valmistavat kehoa synnytykseen sekä muutenkin kehon muutoksiin. Teemme myös erilaisia hengitysharjoituksia, jotka auttavat rentoutumaan ja myös osana kivunlievistystä.

Jos olet siis Turun seudulta tai tunnet odottajia täältäpäin, pistäthän sanan kiertämään!
Kiitos!

ps. täällä pian poksahtaa rv 19! :)
 
Zuh
Töissä kertomisesta: Minä kerroin pomolle ja samalla ainoalle työkaverille jo tosi aikaisin, joskus viikolla 6. Kahdestaan täällä istutaan niin oli tosi paljon helmpompaa kun ei tartte selitellä valkoisilla valheilla kaikkea mahdollista. Mies on töissä kertonut lähimmille työkavereilleen kyllä, heillä on sen verran iso organisaatio ettei pomot ole ns. läheisiä. Ajallaan sitten tietoa sinnekin, uhkaili kyllä että kiusallaankin ilmoittaa niin myöhään kuin mahdollista :LOL:

Oma olo on tänä aamuna kuumottava ja aivan äärettömän väsynyt.. Haukottaa niin että leuat ratkeavat, mitenhän sitä saisi itsensä käyntiin ja selviämään tästä päivästä? Tuolin selkänojakaan ei pysy ylhäällä enää yhtään vaan tippuu.. ärh..

Zuh & Naatti 16+4
 
Huomenta!

Juuri näin viime yönä unta joogasta, harmi kun en siellä Turun suunnalla asu :D

Zin :flower:

Ullis82 tsemppiä ultraan!

"Hyvä" että kaikki muutkaan ei vielä liikkeitä ole tunteneet.. minullakin tosiaan on istukka edessä, joten sillä ei varmaan vielä tunnukaan mitään. Eilen tunsin ensimmäistä kertaa pientä kutittavaa kuplintaa, ehkäpä se jotain liikkeitä oli tai sitten ei :D

Eilinen oli kaikin puolin kamala päivä.. Ihan kamala v*tutus oikeastaan koko päivän töissä, vaikka ei siihen olisi niin kamalasti ollut edes syytä :ashamed: Otti vaan kaikki päähän ja lujaa! Ja taitaa vielä sama jatkua tänäänkin :ashamed: :ashamed: Mikäs tässä olisi vain kotona kiukuta mutta että töissäkin! Todella noloa! :headwall: Ja kaiken hyväksi melkein purskahdin itkuun töissä siitä ärsyyntymisestä ja kun mikään ei tuntunut onnistuvan.. Huoh. Todella toivon, että tämä päivä menisi töissä paremmin!

Lumi ja Lilliputti 20+1
 
Enie: juotko sinä oikiasti noin paljon pepsiä?? :eek: :D siis ei millään pahalla kauhistelulla vaan mua oikeastaan vähän huvittaa että joku voi juoda ENEMMÄN kuin meidän isukki ja se juo paljon! :D :D

Lumi: eihän mullakaan ns. "oikeita" potkuja oo vielä tullut. niitä muljahduksia vain. Ja istukan paikasta ei ole mitään tietoa kun ei sitä silloin nt-ultrassa kerrottu.
Tästäpä sainkin hyvän aasinsillan ongelmaani joka ei ole edes ongelma vaan minä teen siitä ongelman. Nimittäin juurikin se kun tuntuu että nyt tällä tovia EI OLE minulla mitään ongelmaa ja minulla on AINA raskauksissa ollut jotakin ongelmaa. eli siis tämä kun ei ole mitään häikkää missään, olossa tai muussa vastaavassa niin siitä kehkeytyy päässäni ISO häikkä! :ashamed: :ashamed: Pitäisikö mun hakeutua pyöreään huoneeseen etsimään nurkkia?? :xmas: :xmas:

neuvolakin on vasta puolentoista viikon päästä ettei pääse purkamaan näitä mun paranormaaleja ongelmia sinne.. :whistle:

päästä ongelmainen röllis ja onni 16+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zin:
Tuohon oiregallupiin kommentteja:
Tylsä pistin, mullakin on ollut levottomat jalat oireina. Lääkäri sanoi että lisä-magnesium auttaa eikä magnesiumia voi syödä liikaa (tai siis ei haittaa vaikka söisi kuinka paljon).
Pieni oikaisu. Mie kärsin normaalistikin suonenvedoista ja niihin on magnesium ja villasukat auttaneet. Otin vain aikoinaan selvää, että onko magnesiumilla määrää josta voisi saada myrkytyksen ja kyllä sillä on. Lievässä yliannostuksessa oireena on yleensä ripuli. Jos maha on kovalla niin joskus isompi magnesium annos voi auttaa. Vanhusten kodeissa kuulemma käytetään magnesiumia tähänkin.
Määrä joka alkaa aiheuttaa pahempia oireita on 3500mg ja haitallinen annos on 9600mg. Normipäiväannoksillahan noihin ei pääse, ellei todella montaa pillleriä syö :D Suositeltava päiväannos puutostiloissa on 360 mg. Ja nuo normi magnesium valmisteet ei taida tuon suurempaa määrää sisältää, jos ohjeen mukaan ottaa.

 
Huomenia,

rakenneultrakuulumisia! Kaikki on vauvalla ok, vastaa edelleen tismalleen viikkoja, oli kätilön mukaan "harvinaisen itsepäinen tyyppi" kun 10 min koitettiin saada kääntymään niin että sai pään mitat ja aivokammiot katsottua :LOL: :LOL: :LOL: Oli tyytyväinen kun ei haluttu tietää sukupuolta, koska vauva kuulemma nökötti niin tiukasti jalat ristissä että tietoa ei olis varmaan saatu muutenkaan :D Ainoa omituisuus oli, että kun saatiin kuvat, ni mulle iski aivan ihme poikaolo!! Itikkainen jotenki näyttää ihan pikku- ukolta verrattuna edellisiin kuviin. Mut ei tartte muuttaa, ellei tää nyt tästä pahene :) ja 3 viikon päästä on muutenki 4D :)

Sain vaan kaamistuttavan lenssun :( Esikoinenkin on hieman kipiäisen oloinen ja hieman lämmin, mut melko hyväntuulinen (tosin eilen vein meidän ulkomaan vieraat mustikkaan, aikaa meni pari kolme tuntia, ja mies soitti jo pari kertaa hädissään että "tää on ihan kaamee tää lapsi!" :D :D Yleensä osaa kyllä aivan mainiosti olla pitkätkin päivät tytön kanssa :) ) Hieman ristiriitaista tietoa netistä löytyi Echinaforcesta raskauden aikana, pitää varmaan soittaa apteekkiin...

Huomenna poksuukin jo taas! :)

MM ja hyvärakenteinen Itikka 18+6
 
MM: ihania kuulumisia !! :heart: Voi että muakin hirveesti innostais tuo 4D mut on se aivan hirveen kallis.. :/ Mies kyllä sanoi että saan mennä jos haluan jne.. mut itse olen sen verta saita sit vissiin että en oikopäätä oo sinne juoksemassa :D Ja edelleenkin sillä verukkeella olisin sinne menossa kun meillä ei sitä rakenneultraa oo. että olis niinku "pätevä" syykin. :D
huoh.. no katsotaan tässä.. onhan vielä aikaa miettiä..
 
Röllimuori: Se on kyl joo ihan tarpeeks hintava :( Mut niin ihana :heart: :heart: :heart: On niin mainiota nähdä kasvot ja pikkuvarpaat ja kaikki :) Jos siihen päädyt, suosittelen :)

Ei kuulemma suositella apteekista tuota Echinaforcea, se on sit mustaherukkamehua lähetettävä ukkeli ostamaan B)
 
mimonmami Ihania ultrakuulumisia. :)

gallup ootteko miettineet pyydättekö kummeja ennen vai jälkeen synnytyksen? Ja ootteko ajatelleet pyytää millälailla..siis kasvotusten,textarilla, soittamalla tms. ?

Me ollaan vähän kahden vaiheilla. Pyytääkö ihan hiukan ennen laskettua aikaa vai vasta sitten synnytyksen jälkeen. Itte löysin kivan kummirunon. Voi olla, että hyödynnän sitä jollakinlailla tai sitten kysytään ihan kasvotusten kyseisiltä ihmisiltä. :)
 
Zuh
Kummeista: Itse olen ajatellut kysyä kummeja vasta syntymän jälkeen. Ehkä osaltaan senkin takia että tietää kaiken olevan kunnossa ja että kummilapsi on ihan oikeasti olemassa. Tosin ne tulevat kummit kyllä taitaa tietää kohtalonsa jo :D Ja kasvokkain tuollaiset asiat pitää hoitaa, jos ei päädytä kaukana asuviin sukulaisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Zin:
Tuohon oiregallupiin kommentteja:
Tylsä pistin, mullakin on ollut levottomat jalat oireina. Lääkäri sanoi että lisä-magnesium auttaa eikä magnesiumia voi syödä liikaa (tai siis ei haittaa vaikka söisi kuinka paljon).
Pieni oikaisu. Mie kärsin normaalistikin suonenvedoista ja niihin on magnesium ja villasukat auttaneet. Otin vain aikoinaan selvää, että onko magnesiumilla määrää josta voisi saada myrkytyksen ja kyllä sillä on. Lievässä yliannostuksessa oireena on yleensä ripuli. Jos maha on kovalla niin joskus isompi magnesium annos voi auttaa. Vanhusten kodeissa kuulemma käytetään magnesiumia tähänkin.
Määrä joka alkaa aiheuttaa pahempia oireita on 3500mg ja haitallinen annos on 9600mg. Normipäiväannoksillahan noihin ei pääse, ellei todella montaa pillleriä syö :D Suositeltava päiväannos puutostiloissa on 360 mg. Ja nuo normi magnesium valmisteet ei taida tuon suurempaa määrää sisältää, jos ohjeen mukaan ottaa.
Magnesium on vesiliukoinen, siksi hyvä annostelu-ohje on aloittaa normaalilla annoksella ja sitten tuplata se. Ripulista tietää koska pitää annostusta vähentää. Itse, kun kävin juoksemassa otin aika isoja annoksia. Nyt syön ihan normaalia annosta, mutta jos tulee oireita. Lisään ihan turvallisin mielin annosta. Rasvaliukoisten vitamiimien kanssa on syytä sitten ollakkiin tarkka ja pysyä ehdottomasti annostelu-ohjeissa.

 
Röllimuori Kyllä, ja tuo on aika kevyttä tahtia vielä. Nykyään olen koittanut tuota light jaffaa vetää kans sekaan, mutta nyt on viime päivät menny ton pepsi maxin kanssa taas. :ashamed:

Raskauden tuomista muutoksista: Just tajusin, että kun en niin paljon juo tuota pepsi maxia kun ei raskaana, niin en ole kärsinyt suolan puutteesta.
Tavallaan joudun aina syömään suola hippuja (tai kielen alle kun laittaa niin siellä sulaa) kun jalat kramppas ja lihaksia särki sen vuoksi.
Minulle onkin lääkäri sanonut että koita nyt syödä sitä suolaa ja että juo nyt edes sitä punaista vichyä :LOL:
Yleensähän ne ei patista syömään suolaa. No, mun tädillä on sama ongelma joten kulkisko jotenkin sitten suvussa.
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa =)

Taidan olla sellainen synnynnäinen huolehtija, että en ole uskonut raskautta todeksi ennen eilistä rakenne ultraa. Alkuraskauden pahoinvointi oli myös niin kamalaa, ettei voimia ollut muuhun kun sohvalla istumiseen. Mutta eilen kyllä tulin niiiin onnelliseksi, että oli pakko skarpata ja kertoa omiakin kuulumisia. Muiden juttuja olenkin lueskellut päivittäin ja saanut niistäkin paljon voimaa. Mulla onkin jo huomenna toinen neuvolalääkäri, koska supistelee päivittäin ja halusin mennä katsomaan tilanteen. Uskon ettei nämä mitään ole aiheuttaneet, mutta jos saisi mielen rauhan. Yhtenä päivänä pelästyin kovasti, kun tuli koko ajan supistuksia ja soitin tänne Ylöjärven päivystykseen, että voisinko tulla näytillä. Nainen sanoi vaan puhelimeen, että jos se nyt menee kesken niin eipä me täällä mitään voida. Eli istu siellä ja jos tulee verta niin se on mennyt kesken, jos ei niin ei ole mennyt! Siinä sitten itkin ja mietin että mitä tapahtuu, mutta kokosin itseni ja rupesin pelaamaan pasianssia. Ajatukset menivätkin muualle ja supistukset loppuivat. Eivät tosin olleet kivuliaita ja tiesin itse, että eihän tässä synnytys ole alkanut, mutta pelotti kuitenkin :( On se vaan niin ihanaa tuo sympatia mitä varsinkin noissa terveyskeskuksissa saa osakseen :kieh:

Paljon oli tyttölupauksia joukkoon tullut, joten onnea niistä ja tietenkin myös pojista :heart: Meidän ei pitänyt kysyä, mutta niin se pippeli siellä viuhui, ettei voinut olla huomaamatta. Kaikki oli hyvin ja kyllä oli isoveljelläkin onnen päivä, kun sai kuulla pikkuveljestä. Me saadaan täällä ostopalveluna ultra yksityiseltä, joten näytti meille myös 4d:nä. Sainkin hienon kuvan mukaan, jossa vauva näyttää kieltä ja haluasin laittaa sen tänne. En taida osata, mutta jos perehdyn asiaan ja koitan myöhemmin.

Koitanpa olla jatkossa aktiivisempi :snotty:

Frigg ja Rane (veli on Rene niin mikä muukaan se voisi olla :LOL: ) 19+6
 
Moikka!
Rakenne ultra takana ja kaikki paremmin kuin loistavasti. Vauva oli n.405g ja pitkäkin oli. Sanoi että on aika "iso", mutta viikot täsmää.. 95 % oli poika lupaus, oli siis se mitä toivoinkin ja ehkä salaa mielessäni ajatellut, mutta ääneen en ollut uskaltanut sanoa. Mies oli tosi onnellinen (ennestään jo kasiluokkalainen tyttö).. Ei kerrota kenellekkään kumpi se on! Kyselijöitä on paljon.. :heart: :heart:
t. tammikuun4 ja melojapoika 20+2
 
Tää kävi tänään neuvolassa, edellinen olikin "vasta" 8 viikkoa sitten, seuraava sitten "jo" 7 viikon päästä. Ekaa kertaa tänään kuunneltiin sydänääniä, ja hyvinhän ne kuuluivat, syke oli 160. Sf-mittakin otettiin, ylläri-pylläri siellä ihan yläkäyrällä menee... niin on mulla mennyt joka raskaudessa... kaiketi vaan niin paljon lapsivettä - ja onhan nää molemmet olleet 4kg syntyessään.
Mä olin ennen neuvolaa käynyt salilla, saunassakin siellä, kun olikin enemmän aikaa kuin luulin, sieltä vielä pyörällä neuvolaan - ja suoraan verenpaineen mittaukseen. En siis ollut välissä huilinut ollenkaan ja itse jo mietin, et millasiahan lukemia sieltä mahtaa tulla, mut ainoo, mikä oli koholla, oli oma syke! (90)

Mä oon miettinyt paria hyvää ystävää kummeiksi, ja meinasin kyllä heille asiasta tässä piakkoin vihjaista/varovasti kysästä, että mitä mieltä ovat. Ihan vaan senki takia jo, et ehdin sit miettii uudet kummit, jos eivät jostain syystä haluukaan ryhtyä... lähisukulaiset ja ihan läheisimmät ystävät on jo käytetty kahdelle ekalle. Mä kuitenkin haluun joka lapselle omat kummit, toiset perheethän tekee niin, et samat kummit on joka lapselle.

Ja vielä tuosta magnesiumista: se auttaa myös suonenvetoihin!! Ainakin mulla ne on vaivana loppuraskaudessa, magnesiumilla ja tukisukilla jaksaa.


Hemuli 19+1
 
Mua kans hymyilyttää Enien juomat limumäärät, kunnon pepsimonsteri :D Vitsi sun kanssa :heart:

Mä lietson tääl itseeni paniikkia huomista rakenneultraa varten. Oon googlettanu kaikki maholliset ongelmat mitä rakenneultrassa vois ilmetä. En tajua itteeni, ei ole mitään oireita/ syytä miksi pitäisi olla huolissaan, mut oon tämmönen hermoheikko. Onneksi ultra on heti aamusta ettei tarvi koko päivää jännittää. Viime yönä näin unen, että mua ultras irakilainen lääkäri ja se huumas mut ja miehen niin, ettei muistettu ultrasta mitään! Se sano kuitenkin, et vauva ois tyttö mutta sillä on sukuelimet ommeltu kiinni. Tsiisus mitä sairaita unia mä näen:D

Onnea kaikille ultrassa jo käyneille, toivottavasti Ullis82 tulee myös pian kertomaan ultrakuulumisiaan!

Pinkg ja tilleri 20+1
 

Yhteistyössä