Voi, ensimmäinen vauva jo tullut! Paljon onnea Milan + koko perhe!!!
Pampula, noista sokerirasituksista. Mulle taas sanottiin neuvolassa, et sinne joutuu, jos äidillä ikää yli 30, aiemmat lapset olleet syntyessään yli 4,5kg, tai äidin bmi yli 25, tai sit jos sokeria kertyy pissaan. Pitäishän niitten olla samat eri paikkakunnilla, vaan mikäpä muukaan olis samaa...
Sf-mitasta joku puhui, mulla se oli alkuun ihan käyrän yläpäässä, jopa sen yli, mut nyt menee hieman keskikäyrän alla. Alkuun se onkin monella ylhäällä, ja tasoittuu. Eri mittaajat saavat eri tuloksia, mut jos käyrä alkaa selvästi laskea useammalla käynnillä, niin pitäishän sitä sit alkaa tutkia, mistä on kyse.
Mä oon ollut kk saikun jälkeen nyt 1,5 viikkoa töissä ja ihan ok mennyt. Enää 2 päivää töitä ennen äippälomaa!!! mun sijaisuusjutut on vielä täysin avoinna, tai paikka oli jo haussa, mut nyt nää viisaat pomot onki alkanu säheltää sitä suuntaan jos toiseen.. täällä tuntuu olevan pakka muutenkin niin sekaisin, et en taida pitää kiirettä töihin paluun kanssa, vaikka työstäni tykkäänki... no, hoitovapaata oon muutenki ajatellut ottaa.
Sikaflunssasta sen verran, et saadaan tänään pojalle se vihdoin. Oikee päivä ois ollut viime pe, mut poika oli kuumeinen. Mun sisko sai keskenmenon sikaflunssan vuoksi... Oli saanut rokoitteen, mut ei auttanut..
. LA ois ollut heinäkuussa, ja ultrassa oli jo näkynyt vauvan syke ja liikkeet... tosi surullista.
Omaan sairaalaan en oo ottanut yhteyttä, et pääseekö isä synnytykseen/ketä pääsee osastolle. Eiköhän se tilanne elä koko ajan, tammikuussa on takuulla eri ohjeet, mitä nyt.
Ja painosta... oops... mulle on tullut koko ajan jotain +800g/viikko!!! Nyt on +13kg lähtöpainoon, missä oli viel +5kg edellisiä raskauskiloja (kakkonen oli sen vähän vajaa 8kk kun tää raskaus alkoi) et kaikkiaan on jo +18kg!! Ekasta tuli +16, tokasta +18, saas nähä, paljon nyt... noin vuodessa nuo on multa lähteneet ilman mitään poppaskonsteja, viimeset sit kun oon lopettanut imettämisen, tai siis esikoiselta lähti, toiselta ei ehtinyt, kun tää uusi raskaus tuli niin pian. Nälkä on koko ajan ja huomaan, etten osaa ees töihin ottaa tarpeeks eväitä mukaan. Normaalisti mulla on päiväruoka (lämmin) ja pari hedelmää, ruoan syön n.11-12 välillä ja hedelmät iltapäivällä. Nyt oon syönyt hedelmät aina jo aamupäivän aikana, silti jo 11 aikaan pakko saada lämminruoka ja iltapäivällä sit kauhee nälkä kun on eväät jo syöty... kotona sit samantien uutta lämmintä ruokaa massuun ennnenkuin voi mihinkään keskittyä.
Ja taidanpa lähtee tästä - minnepä muuallekaan kuin - syömään!
Zandraa 33+3