Tammivauvat 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~Rosa~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nintsu: Pitikin se päänsärky sattua sitten..otat sitten seuraavalla kerralla kunnolla ilon irti! =) Rintatulehdus voi mennä ohi itsekseenkin,mulla meni onneksi. Aika usein kuitenkin vaaditaan antibiootit,kun se tulehdus ehtii pahentua.
Muista kun mulla oli rintatulehdus, ulkona oli n.30astetta lämmintä ja mä tärisin sohvalla kahden tuplapeiton alla 40,2asteen kuumeessa ja välillä imetin tyttöä siinä.

Mutta nyt jatkamaan iltaa...(pokeri odottaa)

Tuo Nintsun ja miehen sopimus olisi tosi hyvä juttu meillekkin.. Iltaisin tulee vietettyä ihan liian paljon aikaa koneella! Minulla oli jonkun aikaa tuo ihan sama, et tuli valvottua älyttömän myöhään, kun tiesi et tyttö nukkuu hyvin. Ja viime aikoina se valvominen on kostautunut. On väsyttänyt ihan älyttömästi! Nyt olen tehnyt päätöksen, et viimeistään puolen yön aikaan pitää olla nukkumassa. No, joskus onnistuu joskus ei..

Meillä oli tänään neuvola ja laitettiin se rokote. Neiti ei huomannut taaskaan koko pistosta, mutta koko illan oli tosi kärttyinen. En tiedä johtuiko rokotteesta vai sitten siitä hampaasta. Sanoinkin terveydenhoitajalle, joka sanoi et voi tulla itkuisuutta ja kituuttamista tuosta rokotteesta, et meneepä sitten tähän samaan kitinään (siis tuohon hammas- kitinään). Viime yö meni onneksi tosi hyvin, kun yhden aikaan neiti heräsi itkemään, niin annettiin sitä nestemäistä panadolia ja hän nukahti oikeastaan samantien ja nukkui aamulla kahdeksaan yhteen pötköön! Oli reppana niin väsynyt, että ei herännyt edes tankkaamaan kuuden tienoilla, milloin yleensä syö. Siinä oli kyllä eilisen univelkaa, kun ei nukkunut päivällä kuin kaksi tuntia yhteensä päikkäreitä.

Mä en uskaltaisi antaa rintatulehduksen olla kovin kauaa, kun jostain toisesta ketjusta luin, et oli tullut tulehduksen seurauksena paise ja jouduttu leikkaamaan. En tiedä oliko siinä taustalla jotain muutakin, mutta oli niin järkyn kuuloinen juttu.. Nyt on tosi hankalat ilmat pukeutumisen kannalta, kun saattaa olla tosi lämmintä kun lähtee ulos, mutta hetken päästä ilma muuttuu ihan toiseen laitaan. Kuljetankin melkein aina ylimääräistä villatakkia mukana.

Rosa; miehet osaa olla tosi putkiaivoja välillä! Ne ei tajua ennen kuin rautalangasta vääntää, jos silloinkaan..

Mulla oli miljoona asiaa kommentoitavana, mutta nyt ei vain sytytä.. Jospa menisin suihkun kautta nukkumaan.. Innostuin taas tuosta kuntoilusta Rosan kautta, ja olenkin nyt tosi ahkerasti käynyt lenkillä tai pyöräilemässä. Tänään tein 12 km pyörälenkin ja kyllä on paikat jumissa! Mies tapaa aina sanoa kun on harjoitusten tai pelin jälkeen oikein jumissa et jumi on voimaa ja voima on nopeutta. Toivottavasti.:D

Hyvää yötä!

nostelen meitä...

meille ei uutta,poika nousee konttausasentoon jatkuvasti ja nyt ottanut sen hytkymisen siihen mukaan...*iiks*
Tänään vähemmän ihanampi päivä,poika huutaa hetkittäin naamapunaisena ja tyttö raastaa hermoja...*jonnekkin kuulo katosi tyyliin*

Jumbis

Nyt ottaa päähän! Huomenna pojalle lääkärikeikka,repii korviaan ja saa itkukohtauksia. Epäilen korvatulehdusta. =( Tämäkin tähän kaikkeen huonoon ilmapiiriin sitten...

Terve taas, viikko mökillä vierähti nopeasti :)

On kyllä aika huonot fiilarit ollut nyt monilla näköjään. Kyllä muakin ottaa välillä pannuun, kun tuntuu että on jo aika tovin tässä hoitanut lasta eikä viihteelle päässy kunnolla.. Kun laskee tuon odotusajan ja sit nämä aika raskaat alkukuukaudet niin ei ihme että nyt kun rupeaa jo väsy helpottamaan ja vaavit vanhenemaan olisi jo aika päästä itsekin nauttimaan normaalista elämstä. Tai.. no mikä nyt on normaalia, mut ainakin irroittelemaan. Meilläkin mies ei älyä auttaa tarpeeksi, vaan aina joutuu muistuttamaan ja pyytämään, siis lapsen hoidossa ym. Ollaanhan me äidit jo pyytteettömästi oltu kuukausia juomatta ja hoidettu vauvaa ja heräilty ympäri vuorokauden. Nyt kun on jo helpompaa irtautua, niin sitä oikein ärsyttää kum mies painelee vanhaan tapaan juhlimaan kun itse haluais, ja periaatteessa vois jo hyvin lähteä.

Mites muuten teillä on jo väsy helpottanu? Meinaan öitä ym. Joko nukutaan putkeen? Nintsulla ainakin :) Se on hyvä! Meillä ei vielä :( Kiinteet ei oo tehnyt mitään eroa uniin, vielä herätään kerran syömään, mutta ajattelin tosiaan kokeilla pian josko voisi senkin jättää väliin. Päikkärit on Nunnun tapaan hyvin vaihtelevia. Nyt kun viime viikolla ei kyllä ollut rytmin rytmiä. Muuta kun että kahdet päikkäri, välillä nukutaan 2 kertaa tunti. Välillä 2 kertaa puol, ihan miten sattuu.. Se pieni rytmi mistä viimeeks kerroin on siis jo sekaisin sekin :D Mä niin toivon, että rupeis toi jo nukkumaan kunnolla, kun se vaikuttaa ihan hirveästi omaan jaksamiseen.. siis yöunet. Tahtois jo nukkua kunnolla!

Tähden ja Jumbiksen pojut jo pääsee eteenpäin :O Hurjaa!! Meilläkin ollaan viimeinen viikko edistytty huimasti. Nousee jo silloin tällöin konttausasentoon, mutta liikkua niin ei vielä osaa. Lähinnä paikoillaan. Eli meillä löytyy konttauksesta neutraali ja pakki, mutta ykkönen puuttuu vaihteistosta. Tosin pian sekin varmaan löytyy. Poju kanssa puhuu ihan älyttömästi omaa kieltäänja kiljahtelee paljon. Voi hyvin kuvitella Nintsu mitä metakkaa teillä kuuluu, kun meilläkin seinät kaikuu välillä pojan serenaadeista :)

Käytiin tänää puolivuotis neuvolassa. Pojuhan syntyi tasan puoli vuotta sitten, kello 13.14 ja meillä neuvola-aika 13.15 :D Eli tarkkaa täällä meillä päin nämä neuvolat ;) Siis minuutilleen puolivuotiaana poju oli nyt 9300gr ja 69.1cm. Hyvin kasvaa ja kehittyy. Meillä oli th:n sijainen, joka ei meinannut ollenkaan kokeilla josko poju voisi itua ja katsoa selkää, mutta pyysin sit, sillä ajattelin että saisi sitten luvan istuttaa. Sanoi kyllä että on jo niin kehittynyt että antaa mennä vaan, lyhyitä aikoja kerrallaan, joten huomenna mekin siirrytään syöttötuoliin!

Tähdellä oli sanottu että 5 kertaa saisi jo ruokaa antaa! Hitsi, kun yritin kanssa tuosta kysellä siltä thlta, niin ei osannut sanoa mitään ruokailukerroista ja määristä :/ Sanoi että hyvin menee, jatkakaa näin, mut vauvanhan ravinnon tarve nousee hiljakseen, niin annanko sit enemmän kerralla? Nythän poju syö siis aamul puurot, ip on kasvis, illansuussa hedelmät ja sit taas puuro. Mut kaitpa voisi jo kahdet vihannekset antaa? kumma kun ei toisaan voinut mitään ohjeita antaa..

Laurallakin syödään jo aimo annoksia! Meillä menee se yksi puuroannos, eli desi vettä plus jauheet ja purkki soseita joka aterialla. Mutta voisi varmaan jo miettiä jos antaisi enemmänkin.. sen verran on hurja ruokahalu. Pelkään sit vaan sitä et jos ihan hulluna antaa, niin maitoa ei uppoa tarpeeksi, Mitä teille on sanottu, onko se siis 6dl päivässä tarve nykyjään? Hitsi, kun oli niin auttamaton th, kun oli kamalasti kysymyksiä!!

Nuppu, voi sua! Toivottavasti tervehdyt pian! Ei kiva.. Uitteko Pupun kanssa? Me ei oltu koskaan uitu aiemmmin, mutta uskaltauduttiin kuitekin sillon ja hyvin meni! Kiva että teidän reissu oli muuten mennyt kaikin puolin hyvin!!!!

Rosa, jakseluja.. nuo miehet ei vaan aina ajattele.. en kans viestiä päässyt lukeen, mut mitä nyt ymmärsin.. Miten muuten äitisi voi? Kirjoitit silloin tuosta päänsärkykohtauksesta. Toivottavasti hän on jo kunnossa ja oli vaan kova migreenikohtaus tms. Halit sulle ja äipälles!

Huh.. tuossa poju vaan kukkuu. Tänään päätin että saa nyt väsyttää itsensä tuossa lattialla leikkiessään, kun ei malttanut nukkua.. siis näin puolivuotis päivän kunniaks. On tosiaan ollut aika hankalaa saada häntä välillä nukkumaan, mut huomenna taas tehdäään kaikki keinot että nukahtaisi ajallaan. Yleensä siis on nukahtanut jo 9 aikaan. :)

No.. nyt täytyy lopettaa. Kohta menee ellit jumiin kun mä täällä vaan kirjoittelen. Pari päivää oon kotona ja sit taas painun saaristoon, mut ainakin nyt jonkin aikaa oon taas täällä linjoilla!

Hyvät yöt tammiksille!!!

Ulla & poju 6kk

Voi itku, koko ajan se Jumbiksen poika sairastelee:( Koittakaa toipua, ikävää tollanen. Ja koita sinäkin Rosa saada ittes kuntoon. Parantavat halit täältä!

Ei tännekään mitään ihmeellistä, pojan kummi tuli kyläilee ja tuolla pelaavat miehen kanssa olkkarissa pleikkaa ja juovat kaljaa. Kummi on vähän kauempaa, joten jää siksi myös yöksi.

Babybio on muuten Tampereella 14.8, oliskohan Hesassa samaan aikaan? Siellä menee taas joku musikaali:( Ei kyllä kiinostais, mutta aattelin kuitenkin mennä, se ite tapahtuma on kuitenkin niin kiva ja lupasin kaverillenikin jo, että mennään. Tai kyllä mä mielelläni menenkin, mutta olis vaan joskus jotain muutakin kuin musikaaleja. Viimekski oli se Once, mistä en tajunnu yhtään mitään.

Meidän poju liikkuu jo kamalasti. Tänään olin tietsikalla keskittyneenä johonkin ja kun katsoin vähän ajan päästä poikaa niin en nähny sitä missään. Toinen oli kieriskelly eka sängyn alle ja sieltä sitten peruuttanu ittensä ihan nurkkaan. Sitten se siellä ähis, kun oli ihan jumissa. Saas nähdä, milloin oppii ryömimään. Toivon mukaan ei ihan vähään aikaan, mutta meno on kyllä jo sen mukaista että ei siinä enää kauaa kestä. Meidän poju liikkuu nyt siis kierimällä, muutamassa sekunnissa pääsee monen metrin matkan.

No ei tän kummempia tänään, öitä!

Moi pitkästä aikaa! Oon lukenu viestejä aina välillä mutta heti kun meinaan kirjoittaa, tyttö haluaa leikkiä ja mun on mentävä koska hän ei viihdy yksin kovin kauaa.

Harmi että Nuppu sai rintatulehduksen! Toivottavasti se on jo menny pois ja oot jo parantunu. Ja Nuppu, voitte todellakin tulla Pupun kanssa meille koska vaan, nyt kun Pupu on innostunu reissuista :)

Toivottavasti Jumbis sun poika paranee pian! Tosi harmi että teille on nyt sattunu niin paljon sairasteluja. Pidän myös peukkuja että sun ja sun miehen tilanne selkiäis, tai siis että vastais sulle :)

OP, vastasin tuolla aiemmin sun Nykki-kysymyksiin, kysy vaan jos haluat tietää jotain muuta mitä en vielä sanonu.

Simba, musta on tosi hyvä että annat sun miehen mennä. Mun on vähän vaikeeta välillä, mutta yritän ottaa susta oppia, koska en halua että mies joskus miettis että mä jotenkin rajoitan sitä.

Päikkäreistä, meillä nukutaan kahdet, ekat aamupäivällä ja tokat iltapäivällä ja yöllä herätään pari kertaa syömään. Mua ei toi yöheiräyly haittaa, koska meilläkin vauva nukkuu imetyksen jälkeen mun vieressä ja mä oon niitä ihmisiä jotka nukahtaa parin sekunnin jälkeen uudelleen. (Voin oikeesti nukkua seisaaltaan tai kovassa metelissä jos väsyttää, eli mulla on aina ollu tosi hyvät unenlahjat.)

Rosa, mä luin sun viestin mutta en ehtiny kommentoida. Halusin sanoa (koska vaikutat surulliselta – sori jos luen liikaa rivien välistä!!!) ettei siinä ole mitään pahaa jos välillä valittaa. Sulla on siis oikeus “negatiivisiin” tunteisiin vaikka sulla ois aivan ihana mies joka tekee teidän taloa, hoitaa vauvaa kun pyydät, jne. eli kyllä sua saa ärsyttää aina välillä! Ja oon samaa mieltä muiden kanssa jotka kommentoi, että miehet ei vaan tajua (ja niiden mielestä me ei tajuta) eli miehet ja naiset vaan on erilaisia ja ajattelee asioista eri tavoilla. Mikä meille on ehkä loogista ei välttämättä tuu mieleen niille. Ja, Rosa, kun sanoit jotain sellasta että asian pitäis olla sun miehelle itsestään selvää, mä sanon mun yrityskoulutuksissa monesti että se mikä on sulle itsestään selvää ei oo muille (vaikka sun mielestä pitäis olla). Englanniksi käännös on vielä huonompi, koska “common sense” ei todellakaan oo “common”, koska kaikilla on eri kokemukset lapsuudesta, eri kasvatus, jne. eli mua on ainakin helpottanu se kun tiedän ettei mun mies voi lukea mun ajatuksia jos en sano niitä ääneen, eli mun täytyy vaan pyytää että hän hoitaa vauvaa (ei anopin kanssa!) tai vaihtaa vaipan, koska hänelle se ei tule automaattisesti mieleen. Mun elämää on huomattavasti helpottanu toi kun kotona (ja töissä) sanon mitä haluan, niin muiden ei tarvii arvata. Sitten se on eri asia jos ne ei siitä huolimatta tee mitään, mutta ainakin oon sanonu ja miehen elämää helpottaa kun tietää miten mut voi tehdä onnelliseksi. Sori tää pitkä selostus, mutta halusin vaan sanoa että mäkin kuvittelen ymmärtäväni miten paljon sua on ärsyttäny, koska oon ollu vastaavassa tilanteessa, mutta muista, että sun ei aina vaan tarvii olla “kiltti” vaan se on ihan ok että valitat välillä, eikä tarvii tuntea huonoa omatuntoa viestin kirjoittamisesta tai siitä että välillä ärsyttää.

Nyt meen tekemään vähän töitä kun tyttö nukkuu päikkäreitä. Ens viikolla on koulutus enkä vielä oo valmistautunu ollenkaan. Hyvin menee...

Lumi

Ottaa kupoliin nämä kunnalliset terveydenhuollot!!!Soitin aikaa pojalle ja ei yhen yhtä löytynyt ja sanottiin vaan,että pitää mennä päivystykseen...ja hitot mä sinne lähen taas jonottamaan moneksi tunniksi! Täytyy huomenna koittaa uudestaan ja jos en saa,pakko mennä sitten jonottelemaan...Yksityiselle en vielä mene,kun ilmaisen hoidon kerta saa. Jos ovat epäileviä pojan korvien suhteen,käyn sitten yksityisellä varmistamassa....

Meillä on nukuttu yöt putkeen jo olikihan 2kk alkaen...Menee nukkumaan 19-20 aikaan ja herää 6-7aikaan. Itse kun vielä saisi itsensä sänkyyn ajoissa..yleensä menen 23aikaan ja sitten yöllä kun tyttö aika usein herää rääkymään kanssa..niin aamulla väsyttää!!

poika kutsuu....

Näyttää että olisi tulossa ilman puolesta hyvä päivä! Toivottavasti se piristäisi tammiksia, kun tuntuu että on aikamoinen alakulo itse kullakin päällä.:( Vielä piti noista rakkaista miehistämme sanoa ( tai puhun vain omasta miehestäni), että minulla on tyylinä niin kuin Lumilla, että sanon asiat selkeästi ja suorasti, mutta silti ne ei aina mene miehellä perille. Tai siis ne menee sillä hetkellä, mutta seuraavana päivänä saan taas sanoa samasta asiasta. Tämä kai sitä nalkuttamista on.. Mies on kyllä usein sanonut, et hyvä kun sanon uusiksi, kun hänellä ei nuo asiat (siis KOTIASIAT!!) jää päähän.. Ehkä olen opettanut hänet siihen, et niitä ei tarvitse muistaa, kun sanon kuitenkin niistä niin usein. Huoh...

Onneksi meillä ei noussut kuumetta siitä rokotuksesta. Se ilta oli aikamoista kitinää, mutta eilen ei enää ollut mitään. Hammasitkutkin on nyt vähän helpottanut, vaikka uutta hammasta ei näykkään. Ehkä se koko ylärivi tulee sitten kerralla näillä itkuilla.:D

Olipa kiva kuulla Ullastakin pitkästä aikaa!! Onko teille säät olleet suosiolliset mökillä? Me oltiin viime viikolla yksi yö (peräti!) mökillä, ja tosi hyvin meni neidin kanssa. Hän nukkui tosi paljon siellä, se on muutenkin sellainen paikka, et vaikka mentäis vain käymään siellä, niin aina on pakko ottaa päiväunet itsekin siellä. Se on varmaan se järvi-ilma ja hirsirakennus, jotka nukuttaa. Meillä on nukuttu täydet yöt tai siis ekan kerran herätty syömään siinä kuuden- seitsemän aikoihin, siitä saakka kun neiti oli kolmen viikon ikäinen. Menee siis yhdeksältä nukkumaan ja jatkaa vielä tuon ekan syönninjälkeen unia kahdeksaan, joskus yhdeksään. Nyt tällä viikolla kun olen antanut puuron ennen nukkumaanmenoa on nukkunut yhteen pötköön melkein kahdeksaan asti. Sitten on kyllä jo noustu ylös. Väsy vaivaa täälläkin vähän äitiä, mutta se on ihan itseaiheutettua, kun ei tule mentyä ajoissa nukkumaan..

Mä olen nyt pähkinyt täällä, et haenko yhtä työpaikkaa.. En usko, et saisinkaan sitä, mutta saisinpahan vähän tuotua itseäni siihen firmaan esille, mutta sitten on aina pakko ottaa huomioon se mahdollisuus, et mitä jos saisinkin sen paikan. Neiti on kuitenkin vasta puoli vuotias, no vähän reilu.. Vaikeaa.. Minulla oli alunperin ajatus, et olisin tämän vuoden kotona, mutta aion nyt joka tapauksessa pitää silmät auki syksyn aikana, et jos jotain mielenkiintoista ilmaantuisi, niin voisin aloittaa työt aikaisemmin. Tuo työpaikka mikä nyt oli auki, tuli ehkä haettavaksi paria kuukautta liian aikaisin. Ja minulla vielä ole sellaista paloa, että haluan just tuon paikan ja heti töihin..

Jospas menisi ulos juomaan kahvin ja lukemaan Seiskan, joska just tuli. Päivä pelastettu.:D

Mäkin oottelen täällä kuumeisesti päivän Seiskaa:) Nää on pieniä nää kotiäidin ilot:) Meille tulee kyllä posti monesti torstaisin vasta kahden aikaan (kai postisedät on kiireisiä kun kaikille muillekin pitää jakaa juorulehdet) joten en ihan pääse lukemaan. Ja lähdetään varmaan tossa iltapäivällä muutenkin pojan kanssa kaupungille niin jää lukeminen iltaan. Pitäs mennä ostaa junalippu, kun lähdetään ensiviikolla pojan kanssa mummolaan junalla. Eikös muutkin ole jo matkustanu junalla ja hyvin on mennyt? Muistaakseni Nunnu joskus kirjotteli, että junamatkustelu sujui hyvin. Ja Nuppu kas. Mä otan varmaan vaan turvakaukalon mukaan, kun vaunut löytyy mummolasta. Sitä kaukaloa on kyllä aika tuskasta kantaa, kun poika painaa niin hirveesti ja vaihtojakin on kaksi.

Lumi, kylläpä sä kirjotit kauniisti! Siis tuosta Rosan tilanteesta. Että vaikka olis kuinka ihana mies joka raksalla hyörii, niin saa sitä välillä olla vihainenkin. Muistais vaan itekki aina, että kyllä ne negatiiviset tunteetkin on sallittuja, vaikka kaikki muuten oliskin hyvin.

Oli joo tosi kiva kuulla Ullasta ja samoin Nintsusta pitkästä aikaa.

Jumbis, teillä kyllä nukutaan ihanan pitkät yöunet!! Meillä noi yöt on edelleen melkosta hulinaa. Poju menee tuossa 21-22 nukkumaan, heräilee ekan kerran 1-2 aikaan ja siitä eteen päin saattaa heräillä useinkin. Poika nukkuu vieressä, mutta viime aikoina musta on tuntunu että pitäs varmaan vaan viedä takas pinnasänkyyn kun pojalla on öisin ihan mahdottomat bileet. Kääntyilee ja vääntyilee, potkii ja lyö äitiä naamaan. Mä en saa itekkään nukutuksi, kun poika liikuskelee niin kamalasti. Tai ainakin viime yönä se pojan meno oli ihan mahdotonta.

Laura, mäkin oon aatellu että jos ensivuonna alkais ettiä uutta työpaikkaa. Mua kyllä odottaa se vanhakin, mutta jotenkin kaipais vaihtelua. Siinä on kyllä sellanen juttu, että mulle maksettiin äitiysloman ekan 3 kk:n palkka ja ehtona oli, että jos en palaa takasin niin pitää maksaa ne rahat takasin. Tai siis se osa, minkä työpaikka maksaa, Kelahan maksoi osan työpaikalleni. Ehkä joku 1500 euroa siis tulis maksettavaa mulle, jos vaihtaisin firmaa. Todennäköisesti palaan vanhalle työpaikalle, mutta jos nyt sattuis niin hyvä tuuri että saisin jonkun paremman (ja parempipalkkasen) työn niin maksaisin ton rahan ihan mielelläni. Mulla on niin ärsyttävä pomo, että jos pääsisin eroon siitä niin vois siitä vähän maksaakin. Mutta joo, en ihan vielä kuitenkaan aatellu sitä työpaikkaa katella. Ja kuten sanottu, on melko varmaa että palaan kuitenkin tonne vanhaan paikkaan.

No nyt mä lopetan kun menee taas jaaritteluksi. Moro taas.

Täällä olo vähän helpottanut... Aamulämpö tosin oli vielä tänäänkin 37,5 ja se on mulle aamuksi aika kova... Otin tuossa kunnon unet, mies on ollut tytön kanssa. Nyt on parempi olo, mutta just sanoinkin miehelle, että tässä sitä taas kukkumalla kaivetaan illaksi kunnon kuumetta ja tuskaista oloa...

Kiitos kaikille mukavista ja kannustavista kommenteista siitä viikonlopun episodista... Ja niille jotka sitä ei ehtinyt lukea, niin älkää välittäkö, ihan hyvä vaan. Me saatiin itseasiassa vasta eilen KESKUSTELTUA se asia lopullisesti. Meni aika monta päivää aika matalalla profiililla... Uskon, että jos ei olis tota lievää raksaväsyä (molemmilla), niin asia olis ollut paljon yksinkertaisempi, mutta nyt se vaan oli helposti mun osalta purettavissa, kun tosiaan vielä ODOTIN niin kovasti, että mies sen yhden päivän hoitaisi oman osansa(?) tästä nykyisestä kodistakin. Siinä mielessä oli tosi kiva, että me ei menty ollenkaan tappelu tai edes kinastelulinjalle, vaan puhuttiin rauhallisesti. Minä kerroin mikä minusta meni pahasti vikaan ja mies oman osansa. Kyllä se ymmärsi mun kannan ja esim tänään on ollut ihan eri meno päällä, kun oon ollut tuolla sängyn omana liki koko päivän... Että ei tästä nyt mitään avioeroa tullut! Ja tiedän, että en vaan oo tän kuuden vuoden aikana oppinut sanomaan selvästi, mitä haluan hänen tekevän, kun en tykkää käskemisestä, mutta ei se näinkään perille ikinä mene. Ja edelleenkin, kun ne omat odotukset on liian korkeat, niin sehän se sen pettymyksen aiheutti/aiheuttaa... Mutta se siitä, rakastamme edelleen kovasti toisiamme:) Mietin vaan jo sitäkin, ja sanoin kyllä ääneenkin, että tuleeko miehelle nykyään sitten kaikki liian helposti, että ei tarvii edes ajatella, että sen kaiken joku sitten tekee...? Toisaalta, niinkö kaikki tiedätte, niin en kehtaa hältä vaatia raksan ja töiden lisäksi kauheena. Toisaalta, olisko vaan alun alkaenkin pitänyt mennä sille linjalle, että raksa tai ei, niin sen ei saa häiritä kotielämäämme nyt ja molempien on hoidettava osansa. Vet inte.

Mistähän täällä on ollut puhetta... Taidanpa kuitenkin palata linjoille sitten taas uudestaan parempi kuntoisena...

Rosa

Ruoan jälkeen painutaan pojan kanssa sinne päivystykseen...painelin korvan takaa ja sivulta ja sai kyllä semmoset huudot aikaan,että epäilen vahvasti korvassa olevan jotain...=(

Palaillaan asiaan...

Voi Jumbis sun pojua :( Toivotaan että pääsette pian päivystyksessä lekurille, ettei kauan joudu odottelemaan.. Tsemppiä ja paranemisia!!!!

Kiva Rosa että sulla on parempi olo, tosin aika korkea tuo aamukuume vielä ollu :/ Ja hyvä että saitte asiat selvitettyä miehes kanssa ihan vaan jutellen!!!

Laura, meillä oli semmosta epävakaista. Saatiin aurinkoakin parina päivänä ja köllöteltiin silloin varjon alla, mut välillä sateli, niin oltiin sit sisällä takkatulen lämmös. Mökillä menee tosi hyvin pojun kanssa, nyt kun on niin usein jo käynyt ja rutiinit ja systeemit osaa jo sielläkin. Peffanpesut ym hoituu paljussa ymym. :)

Ai niin, meikämanni lähtee tänään baanalle! Ajattelin nyt sit repäistä, kun on ollut niin paljon puhetta juhlimisesta ja kaveri sopivasti pyysi tänään mukaan :)

Tarkoitus olisi ottaa suht iisisti.. yks mun parhaita kamuja tulee huomenna yöks meille, ja oon siis yksin pojun kanssa kun mies lähtee omia menojaan. Joten ei voi liian krapuloissaan olla. Tosin hyvä että huomenna on kaikenlaista niin ei lähe lapasesta koko juhliminen kun tietää et huomenna pitää jaksaa. Onneks mies lupas ottaa yösyötön, niin aamulla vasta sit imetän.. ei tartte siis joka tippaa laskea illan aikana ;)

Heippa ja huomisiin!

Täällä taas, mies on räpläämässä pyöräänsä.. =)

Ollaan tänään lähdössä Lintsille kaveripariskunnan ja niiden pojan kanssa. Mä odotan ihan innolla!! Viime kesänä kattelin duunin ikkunasta sitä uutta laitetta ja mietin että on pakko päästä käymään siellä heti kun pystyy. Ja nyt mennään! Aika kallista lystiähän se on (mikä ei nykyään olis, maksoin just sähkölaskun joka nous viime vuodesta 12 €) mutta jotain kivaa ja vähän erilaista kuin kotona oleminen.

Mä oon kanssa lähdössä ens viikolla pojan kanssa junailemaan Etelä-Pohjanmaalle, meinasin ostaa netistä liput mutta en tiiä milleen paikka kannattaa varata kun on vaunut mukana? Kun en mä mikään pyörätuolilla liikkuva oo, mutta tartteeko sellaisen paikan vaunuille? Vai pitäiskö mun vaan marssia asemalle ja ostaa liput sieltä..

Niin Tähti sä oot nyt siis takaisin töissä? Miten on mennyt? Teetkö täyttä päivää? Mites imetys? Mä täyttelin just lapun töihin missä ilmoitan tulevani takas lokakuussa, ja toisen missä anon virkavapaata hoitovapaata varten.. Laskeskelin että kun pidän kaikki lomat pois ton isäkuukauden jälkeen, alkaa hoitovapaa mulla 5.12. Sit vasta päästäänkin takomaan rahaa!! =)

Kuin meni Jumbis lääkäri? Ootteko vieläkään päässeet sisälle? Täytyy olla tyytyväinen tosta vakuutuksesta, tosin omavastuu on aina maksettavana.. Mutta kuka sinne lääkäriin pääsee jos sinne ei oteta edes vauvoja? Mä ajattelin että vauvat menee aina kaiken edelle..

Ja Ulla, miten meni tuulettuminen?? Oliko hauskaa? Mulla oli jo ihan selvinpäinkin ihanaa viime viikolla kun olin kaverin kanssa kahvilla ja kattomassa sen Sinkkuelämä-elokuvan! Jotenkin seuraavana päivänä jaksoi niin paljon paremmin..

Mä menin perumaan seiskan kun en kerennyt koskaan sitä lukemaan.. Tosin tilalle tulee nyt Me Naiset, ja nekin jää välillä pinoutumaan pöydälle. Mulle on soittanut joka päivä vähintään yksi lehtimyyjä, ja kaikille oon sanonut ei kiitos, en kerkeä lukemaan. Sillon ennen vauvaa mulle tuli n. 6 lehteä, ja nyt kun oon lähes kaikki perunut niin ne myyjät pommittaa mua jatkuvasti..

Mä painun suihkuun, poika nukkuu (tietty kun täällä hehkutin noita yöunia niin jätkä heräs tänä aamuna klo 4.45, nukahti klo 7.30 seuraavaksi ja heräs taas 8.20) ja kahden tunnin päästä pitäis jo olla junassa!

Onkos Op jo kotiutunut lomareissuilta??

Hyvää ja kaunista päivää kaikille tammiksille!! =)

Nintsu (korvissa soi) + pieni ukkeli (syy miksi korvissa soi) 6,5 kk

Kävin tarkastamassa babybio-sivut, ja juu, Helsingissä on myös 14.8 seuraava leffa! Se on se Mamma Mia, jonka pitäis olla hieman kevyempi kuin sen Once:n.. Mä lähden ainakin ehdottomasti kattomaan!! Abban musiikkia vauvoille! =)

Ai Nintsu säkin lähet junailemaan:) Mä menin sen takia ostaa lipun asemalta kun en oikeen tienny, millanen lippu pitäis olla. Olis sen netistäkin saanu tulostettua, mut jotenkin tuntu turvallisemmalta vaihtoehdolta mennä asemalle, kyllä ne siellä ainakin tietää millanen paikka pitää olla. Ilokseni muuten huomasin, että alle 7-vuotias pääsee aikuisen seurassa ilmaiseksi. Loistavaa, tulevaisuuttakin aatellen:)

No mites Ulla meni eilinen? Oli varmaan kivaa! Hyvin joo huomaa, että alkaa yhdellä jos toisella menojalkaa vipattaa. Nyt se meneminen on kyllä helpompaa, kun vauva ei oo enää täysimetyksellä. Mäkin pääsen tänään shoppailemaan, jee! Kävin kyllä eilenkin pojan kanssa ja ostin vaikka mitä Kappahlista kun halvalla sai, tuli se tekstiviesti että aletavarat puoleen hintaan. Aattelin että en vähään aikaan osta mitään, mutta sitten mies sanoi eilen että voin tänäänkin mennä shoppailee, ilman vauvaa siis, joten ei tarvinnut kahta kertaa miettiä. Pitäs katella jotain farkkuja, mulla ei oo kun yhdet, joita pystyy käyttää ihmisten ilmoilla. Vauvan kanssa ei oikeen ikinä voi shoppailla itelleen mitään, kun ei pysty sovittamaan. Tai pystyy, mutta se on niin hankalaa. Sain muuten eilen kauniin kehunkin joltain känniseltä pojalta "ompas siinä vauva saanu itelleen kauniin äidin". Heh. Yleensä aina kierrän kaikki juoppoporukat kaukaa kun sieltä ei ikinä tiedä, mitä törkeyksiä ne huutelee.

Miten Jumbis teidän päivystyskeikka meni? Jouduitteko oottelee monta tuntia? Meilläkin on se vakuutus, mutta vielä ei ole onneksi kertaakaan tarvittu. Miten poika nyt voi, joko olo helpottaa?

Mites Nupun vointi? Joko tauti parani tai ainakin helpotti? :)

Juu tuo Mamma Mia on kyllä saanu ihan hyvät arvostelut. Ja on siinä Meryl Streep että ei se ihan huono voi olla:)

No ei tässä tän kummempia tänään, lähdetään varmaan kohta puoli jo sinne kaupungille. Menen sinne eka siis pojan kanssa ja mies sitten vie pojan mennessään kun lähtee töistä ja mä jään kaupunkiin tuhlaa rahojani.. mitä rahoja.. Oot Nintsu oikeessa että kohtahan se rahan tulo vasta alkaa:D

Huomenna jään taas yksin, kun mies lähtee Iron Maidenin keikalle. Sehän on tänään Hesassa ja huomenna sitten Tampereella. No, eipä tuo haittaa, jään pojan kanssa tällä kertaa ihan mielelläni kotiin. Hyvät viikonloput myös muille mammoille!! :) Mä varmaan roikun taas täällä joten varmaan kirjottelen sitten lisää.

Ei menty päivystykseen eikä tänäänkään olla lääkärillä käyty. Poika lopetti ne oudot huutamiset ja korviakaan ei ole räpläillyt...nyt katsotaan miten jatkuu ja jos heti tulee taas oireita korvatulehdukseen viittaten, viedään yksityiselle. Ei meinaan tänäänkään saanu aikoja lääkärille kun soitin....Epäilivät puhelimen toisessa päässä hampaiden tuloa ja sitä alan itsekkin epäilemään..ei arista korvaakaan,kun painelin ja katselin fikkarilla,että näyttäskö punaiselta ei näyttänyt.

Olipahan päivä tänään kaupungilla. Tyttö sai taas kohtauksen ja vettä tuli niskaan kaatamalla kun kotiin käveltiin...

Nyt ruokaa ja lepäilemään!

Jumbis (lähtee viikon päästä viihteelle )

Täällä olo alkaa helpottaan. Tänään on vielä menny päivä ihan sisällä, mutta jo hiukkasen jaksoin jotain touhuillakin. Ääni on kyllä niin hemmetin seksikkään käheä, että... Ihan niinkö jostaki saavista puhuis.

Voin sanoa, että mulla ei varsinaisesti kyllä oikeestaan menojalkaa vipata. Oisin varmaan ne polttaritkin jättänyt väliin, jos ei olis ollu oman siskon ja oon vielä hänen kaaso. Mulla siis ei ollut minkäänlaista krapulaa, kun olin autolla liikkeellä ja koko päivän kuskasin porukkaa autolla. Itseasiassa juuri mietin, että oon viimeksi ottanut loppiaisen 2007 tienoilla ja nyt sitten vappuna lasillisen suunnilleen siideriä, siinäpä ne. Oluttahan aivan kammoksun, haiseekin ihan kauheelta minun mielestä. Meillä ei tosta menemisestä silleen oo tullut ongelmaa (paitsi se viime viikonloppuinen juttu, joka ei oikeestaan liittynyt mitenkään siihen, että minä sain(?) mennä, vaan siihen, että täällä ei tapahtunut mitään, huusholli ei pyörinyt ollenkaan pois ollessani), kun kumpikaan ei oo vaan jaksanut mennä. Mies ei oo käynyt yhen yhtäkään kertaa yksin tai omien kavereidensa kanssa missään. Kerran oli parin päivän reissulla, töistä niillä oli joku juttu tuolla tunturissa keväällä. Ja sitten, jos lähtiskin silleen kunnolla jonnekin, niin musta olis kiva mennä miehen kanssa.

Nintsu, oon samaa mieltä, meilläkin menee joskus niin överiksi, kun illat vuorotellen naputellaan koneella. Joskus on muka tehty jotain sopimuksiakin, että ei, mutta silti se tahtoo lipsua...

Musta on muuten ollut ihan fantastista siinä mielessä olla kipeänä, mies on ollut kaksi ja puoli päivää kotona minun ja tytön kanssa! On tehnyt hommiakin täällä tosi kiitettävästi, vaati vaan tosiaan pienen keskustelun sitä ennen... Tyttöä kyllä hoitaa tosi hyvin, en voi moittia. Kyllä olis niin luksusta, kun olis mies työpäivien jälkeen ja vapaapäivinä kotona jakamassa tätä kaikkea mun kanssa!

Ahistaa muuten täälläkin, kun lokakuun lopulla loppuu äikkäri ja sitten tosiaan aletaan takomaan rahaa... En voi edes harkita, että veisin tytön hoitoon. Paljonkohan se kodinhoidontuki nyt sitten kokonaisuudessaan on?

Meillä on edelleen kämppä myynnissä. Katsojia on käynyt jonkin verran, mutta mitään ihmeempää ei ole tapahtunut. Eilen vaan eräs vanhempi mieshenkilö soitti ja oli innokas tulemaan vuokralaiseksi. Nyt täällä kuumeisesti harkitsemme sitäkin vaihtoehtoa... Vaikutti ihan ok:lta, vuorotyössä käyvä, varmaan ehkä n. 5v ja eläkkeelle. Eli luulis ainakin, että ihan siivosti asuis??? Tai eihän noista voi tietää. Meillä ei vaan tosta vuokrahommasta oo kauheena tietoa, niin just juteltiin, että pitää alkaa selvitteleen siihen liittyen asioita...

No, minä lähden nyt tonne sohvalle kököttämään ja viettämään perjantai-iltaa. Miehelle äsken ehdotin, että voitais joskus vaikka grillata tai tehdä yhdessä pizzaa tai salaattia tai jotain hyvää ja mussutella yhdessä, kun tyttökin menee niin aikaisin nukkumaan...

Rosa ja Piiperöinen

14.8 saatan tulla naapurintädin ja hänen pojan kanssaan tonne BabyBioon. Tänään mietittiin,että voitas joskus lähteä..

Minullakin loppuu vanhempainvapaa 3.10...pitäs alkaa hakemuksia tekemään Kelaan ton kodinhoitotuen saamiseksi.Tossa kopiota Kelan sivuilta:
Tuen määrä ja tulorajat 2008

Lasten kotihoidon tuki

Lasten kotihoidontukeen kuuluu hoitoraha ja hoitolisä. Hoitoraha on 294,28 euroa. Se maksetaan yhdestä alle kolmivuotiaasta lapsesta. Alle kolmivuotiaista sisaruksista maksetaan lisäksi 94,09 euroa kuukaudessa ja muista alle oppivelvollisuusikäisistä sisaruksista 60,46 euroa/kk.

Hoitolisä määräytyy perheen tulojen mukaan. Sitä maksetaan vain yhdestä lapsesta, ja sen määrä on enintään 168,19 euroa kuukaudessa.

Lasten yksityisen hoidon tuki

Lasten yksityisen hoidon tuen hoitoraha on 137,33 euroa lasta kohden kuukaudessa.

Hoitolisä määräytyy perheen bruttotulojen mukaan. Sitä maksetaan erikseen jokaisesta yksityisen hoidon tukeen oikeuttavasta lapsesta, ja sen määrä on enintään 134,55 euroa lasta kohden kuukaudessa. Jos lapsi on kunnan järjestämässä osapäiväisessä esiopetuksessa tai aloittaa koulun 6-vuotiaana, hoitorahaa maksetaan 58,87 euroa kuukaudessa ja hoitolisä puolitetaan.

Kannattaa käydä Kelan sivuilla lukemassa...

Tere

Me oltiinkin taas keskiviikosta tähän päivään sedän mökillä pupun ja mun äiteen kaa :) Pupua kehuttiin niin paljon kun se on niiiiiin kiltti ja iloinen ja hymyileväinen kaikille. Siis mua pikkasen oikeesti hävettää kun pupu oli ekat 3kk kaikkea muuta :) Oikeestaan itki vaan jos ei ollut tissillä... Mutta toisaalta, kenties mä oon nyt hetken "ansainnut" nauttia pupun kiltteydestä. Kyllä se vielä kerkiää itkeä ;)

Mutta näillä näkymin siis näyttää sangen sosiaaliselta tuo pupu. Nauttii kun muita ihmisiä ja etenkin lapsia pyörii ympärillä :)

Kiitos kaikille huolesta, tissi ei ole enää kipeä :) antibiootit puree ja maitoakin tulee normaalisti.

Mua muuten puri punkki siellä mökillä ja voi yäääääk meinasin oksentaa kun tajusin että reidessä ei olekaan roska vaan punkki!!!!! Onneks mun täti otti sen todella näppärästi pois niin ettei mitään osia jäänyt ja ilmeisesti ei mitään seuraumuksia siitä tuu, tai täytyy nyt siis seurailla tilanneta =)

Muuten, kakkajuttuja.... Mites teillä kiinteitä aloittaneilla on tuo kakan koostumus muuttunut? Siis me ollaan annettu nyt pottua, parsaa, maissinaksuja, kurkkua kahden viikon sisällä ja nyt oli ekan kerran kaks päivää kakkaamattomuutta ja tänään tuli sellasta "kiinteää" kakkaa!!!! Outoa, sellasia kokkareita joukossa =) jännää, kai se pupu on todella saanut massuunsa napostettua ruokaa kun vaikuttaa jo kakkaan :) kivvaa! Seuraavaksi annan sitä luumua ja pian aletaan varmaan antaa jonkinlaista sosetta.. Varmaan riittää jos haarukalla "soseuttaa" jo kun pupu on jo 5,5kk tai sitten varmaan jo 6kk kun aletaan antaaa...

Nojoo mut nyt ei meinaa nukahtaa :( Mikä se on että reissussa uni maistuu paremmin ja nukahtaa tosi nopeasti??

Juu mäkin oon kaikissa tapaamisissa messissä! Ja babybioon joo!

Moi kaikille! Paljon on palstalla taas tapahtunut. Lukenut olen lähes joka päivä mutta kommentoimaan en ole ehtinyt.

Nuppu, hyvä, etta rintatulehdus meni ohi. Jumbis, hienoa, että pääset rentoutumaan pian.

Simba, meillä nukutaan myös yöt tosi katkonaisesti. Tämä rytmi alkoi noin viikko sitten kun oltiin reissussa. Nyt Amelie syö öisin parin, kolmen tunnin välein ja kun nukkuu perhepedissä pyörii sängyssä tosi paljon. Miehen piti jo laittaa ykkössänky parisänkymme viereen, että mahdutaan.

Amelie ryömii jo eteenkinpäin hiukan, mutta kierimällä ja pyörimällä mennään olohuonetta ympäri. Tänään hän löysi eka kerran kirjahyllyn ja nappasi sieltä itse suuren ja painavan maailmankartaston, jota oli maistalemassa kun neidin yllätin.

Syöttötuolissa neiti viihtyy myös. Me ostettiin se Väkisen taittuva syöttötuoli valkoisena. Piti tilata postin kautta, kun omalla paikkakunnalla ei ollut enää ko. tuolia valkoisena. Tripp Trapp oli myös harkinnassa, mutta muutaman kokeilukerran jälkeen päädyimme kuitenkin tähän perinteiseen malliin. Neidillä kun tuota vatsaakin riittää niin Tripp Trapp vauvatuen kanssa tuntui jo nyt ahtaalta.

Kiinteistä ruuista possu sekä hedelmä- ja marjasoseet maistuu. Broileri ei ollut óikein maukasta. Huomenna aloitan naudanlihan ja parin viikon päästä viljat. Neidin herkkua taitaa olla mustikka-puolukkasose. Taitaa olla äitiinsä lähtenyt kun itsekin pidän eniten kirpeistä marjoista eli puolukoista ja karpaloista, nam. Imetän yöllä entiseen malliin ja päivälläkin useamman kerran.

Lastenhuoneen kalustuksesta oli täällä myös puhetta. Amelie nukkuu meidän huoneessa ja hänen omaa huonettaan ei olle vielä sisustettu. Syksymmällä sitten.

Mä aloitan työt lokakuun lopulla, ja päivähoitopaikka-anomukset vietiin päiväkotiin jo pari kuukautta sitten. Onko tällä muita töihinmenijöitä?

Anoppikin lensi eilen takaisin Kiinaan. Yllättävän hyvin kaikki sujuikin, vaikka ajattelin, että vois tulla monenlaista näkemyseroa kun ollaan eri sukupolven edustajia ja vielä eri kulttuureista. Ikävä on häntä jo nyt, täytyy myötää...

Vauvojen luonteista on täällä ollut myös puhetta. Meidän Amelie on iloinen, seurallinen, tempperamenttinen, hassuttelevainen, rauhallinen ja tyytyväisen oloinen neiti. Nauraa tuntemattomillekin ja kun on oikein tyytyväinen näyttää kieltä. :-) Amelie on alkanut vierastamaan. Viime viikonloppuna vierasti jo kummitätiään ja -setäänsä vaikka aikaisemmin on viihtynyt heidän hoivassaan tuntejakin.

Miten teillä on seuraava neuvola? Meillä on seuraava neuvola 6 kk:n jälkeen vasta 8 kk:n neuvola. Laitetaanko mekin listaa puolivuotismitoista? Mä aloitan:

Catriinan Amelie 68,5cm ja 8580g (syntymämitat 51cm ja 3470g)

Yritän saada lisättyä valokuvia spaceen pikapuoliin. Niin ja se tammiksien pikkujoulu on hieno idea!

Hyviä öitä kaikille!

Catriina ja Amelie vajaan viikon päästä 7 kk

Haa, tämä äiti otti ja lähti viihteelle! Mullakin on ollu oikestaan vasta tällä viikolla sellanen olo et pitäis käydä jossain. Oon miettiny et kesäillat menee ihan hukkaan kotona kikkiessä, et välillä vois tehdä jotain muutakin (yöpyöräilyjen lisäksi). Tyttö kuitenki menee nukkuun jo sillon kasin pintaan. Kaverin luona pidettiin sitte sellanen "sipsejä ja siideriä" -ilta. Otin peräti yhden siiderin. Maistu ihan hyvälle, kun eipä täälläkään oo juotu pitkään aikaan yhtään mitään. Viimeks kai joskus vuosi sitte huhtikuulla. Mut enemmän ku sitä juomista, oon kaivannu sitä että yömyöhään voi höpöttää jonkun kans eikä oo kiire mihinkään eikä kukaan tarvi mua. Oli ihan huippuilta. Alko vaan väsyttää niin kovasti et tulin kotiin tuossa puolenyön jälkeen. Lähin kotoa vasta kun tyttö oli nukahtanu yöunille. Mut jotain se kyllä vaistos, koska se nukahti ja heräs kolmesti ennen ku vihdoin nukahti kunnolla.

Ja kun pyöräilin kotiin, ehdin ajatella että mieskään ei oo soittanu, et kai kotona kaikki on ihan hyvin. Ja kun pääsin kotiin, tyttö oli just heränny! Piiiitkään aikaan se ei oo heränny tälleen kesken unien. Monta kuukautta se nukku koko yön ja nyt viime aikoina on heräilly tuossa neljän-viiden aikoihin ekan kerran syömään. Olin ihan ihmeissäni että mites se nyt tolleen. Mut kai se tosiaan vaistos jotain.

Enkä sit uskaltanu imettää ku olin juonu sen yhen. Mies anto tytölle pullomaitoo, jota uppos ihan täys pullollinen ja sen jälkeen mä vielä hyssytin tytön uneen. Ei meinannu millään nukahtaa, kuunteli jokaista rasahdusta ihan silmät pyöreinä. Mut vihdoin nukahti. Oli jotenki avuton olo kun ei voinukaan vaan lykätä tissiä suuhun ja rauhottaa siihen. Vaikka en tiiä, ois kai nyt jo voinu, kun yhentoista jälkeen en enää juonu. Mut silti halusin ottaa ihan varman päälle.

Tuo kotihoidontuki on ihan järkyttävän vähän! Ei mulla mitkään suuret tulot oo ollu koskaan, ja opiskelijana kai sitä jotenki pärjäili tollasilla summilla, mut nyt tuntuu kyllä tosi vaikeelta kun tulot romahtaa. Mies onneks käy töissä, mut en kyl mielellään pyydä siltä, kun oon tottunu tulemaan omillani toimeen. Huoh.

Lumi: Kiitos vielä siitä soseesta, jonka sain sulta sillon piknikillä. Se oli päärynää, ja annoin sitä tytölle eilen ja tänään. Tykkäs ihan mielettömästi, oikein täpisi ja innostu kun oli niin hyvää! =)

Nuppu: kakka on muuttunu ihan erilaiseksi soseiden alottamisen jälkeen ja välillä voi mennä kolmekin päivää ettei tuu mitään. Noita maissinaksuja pitäis muuten meidänkin kokeilla.

Simba, Nintsu ja muut junailijat: Kannattaa mennä IC-junalla jos mahdollista, siinä on kuulemma parhaat tilat meille vaunuilijoille. Oon matkustanu kaks reissuu pohjoseen, toisen sillon pääsiäisen tienoilla jo toisen nyt kesäkuulla. Ja aika paljon meitä vaunullisia on ollu liikkeellä. Laitoin VR:lle palautetta, että olis ehkä ihan hyvä miettiä jotain "vaunupaikkalippu" -systeemiä. Välillä on käyny niin että koko vaunu on ollu ihan täynnä vaunuja ja rattaita eikä siitä oo mahtunu ees kunnolla kulkemaan läpi. Joku kommentoi ohikulkeissaan et täällähän on meininki ku neuvolan odotushuoneessa!

Mun piti varmaan vielä kommentoida jotain, mut lähen kyllä nyt nukkuun. Mulla ois energiaa vaikka mihin nyt kun oon viettäny hauskan illan, mutta aamulla voi väsyttää kamalasti. Ja tyttö on kummiski heti aamusta pirteä ku peipponen.

Öitä ja viikonloppuja!
Nunnu

Yhteistyössä