Tammivauvat 2008 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
osaisko joku kertoa, et millä tavalla se kelan 2 lasta kolmessa vuodessa niinku vaikuttaa? siis tarkotan, et jos toinen lapsi tuleekin vaikka kun eka on 3-4 vuotta, et mitä sitten. sittenkö se verotustieto, johon lisät perustuu, osuu hoitovapaan aikaan tai sillai, et saa tosi huonot vuositulot, joiden perusteella se raha laskettais? mut eikö siinä tapauksessa voi sitten olla töissä vähän aikaa lapsien välissä ja se katottais niiden edellisen 6 kk perusteella? en siis käsitä. olen ruennu vaan miettiin tota asiaa, kun pitää kohta jo (heh heinäkuussa) ilmottaa hoitovapaan päättymisaika. ja olen sit ruennu puntaroimaan, et millon olis mahkuja koettaa, josko tulis toinen kaveriks pojalle.. siis kauheeta, kun joutuu tällai laskeskelemaan, et koska on varaa olla seuraavan kerran mammalomalla.. no niin se vaan on.

poju sai anopilta ihanat tuliaiset sieltä italiasta, missä olivat mun miehen kans. nätti harmaa hupullinen neulehaalari, pari t-paitaa ja ihanan pehmonen beige-valko raidallinen osittain kashmiria oleva neulehaalari. eilen oli jo harmaa puku testauksessa ja oli kyllä hieno! minä sain mieheltä käsilaukun tuliaiseks.

tietääkö kukaan mitään vauvajumppa paikkaa helsingissä tai espoossa? luin 1 kk sitten netistä, et stokkalla on motivuksessa jumppia alk 2,5 kk vauvan kans.. ja no nyt ku toi on sen 2,5 kk aloin ilmoittautua sinne..niin ei siellä enää mitään jumppaa ole! ja toinen paikka jonka löysin oli sellanen, jota ei ole ku toukokuuhun saakka..että eikö tosiaan ole mitään jumppamahiksia ton vauvan kans?! vai olenko tyhmä, enkä löydä netistä..

nuppu, pupu on kasvanu hurjasti! meillä poju oli viime viikon tiistaina 57 cm. mut meillä onkin pikkunen poika, mennään siellä -1 käyrällä. en ole kyllä suuri minäkään ja mieskin on noin keskimittainen. nyt aamupalaa..

vitsi poju on posottanu nukkua jo klo 11 asti päikkäreitä..oon odotellu, et pääsis suihkuun. en arvannu, et se nukkus noin pitkään, joten en älynny käydä jo siel. jos nyt meen, niin se herää taatusti samantien.. nyt vaan odottelen, et se heräis ja pääsis sit suihkuun, toi viihdyttää itseään sit hoitopöydällä sen aikaa. tykkää tosi paljon siitä pöydästä, onneksi :)

onko joku kokeillu hörppyyttämistä? sujuiko miten?

Op: Mä jäin uudestaan äitiysvapaalle hotovapaalta. Ainut mikä on , en saa kodinhoidontukea tytöstä. Lisäosan saa jos tulot ei ylitä sitä määrättyä tulorajaa. Eli jos meinaat et toinen tulee ennen kuin esikoinen on 3v, niin ilmoitat vain töihin jäväsi hoitovapaalle niin pitkäksi aikaa kun meinaat...tuona aikan jos tulet raskaaksi, pitää se 2kk ennen äitiyslomaa käydä ilmoittamassa vaan töihin et toinen tulee...
ja ne vähentää vanhampainrahasta kodinhoidontuen ja saat sen erotuksen. ja saat vanhampainrahat edellisen lapsen mukaan, jos eivät tulot ole nousseet. Mä saan nyt pojasta saman äitiysrahan kun tytöstäkin aikoinaan.Ja sit tosiaan kun alkais toisesta lapsesta hoitovapaa, pitää sekin muistaa käydä töissä ilmoittamassa ja sit kun ekasta loppuu, pitää sekin käydä ilmoittamassa, että jatkaa toisesta lapsesta sitä hoitovapaata. Aika sekavasti kerrottu,mutta toivottavasti jotain selvää saat. =)

Huh,jalat on aika makaroonia. Käveltiin kaupungilta kotiin, kun mies meni iltavuoroon ja tytöllä oli taas leikkitoiminta. Sain ainakin tuossa kotiin tultua naapurin tädin kanssa juteltua, heillä 4,5kk poika ja sovittua samalla vähän vaunuttelukaveria. Hänkään ei oikein tunne täältä hyvinkäältä ketään äitejä.

Nyt muksut taas kaipaa äitiä seuraansa ja kohta pitäs mennä kylvettään poika ja tyttö.

Jumbis (ei aloitettu sit vielä potun maisteluja)

Heippa pitkästä aikaa!

Täällä meillä menee hyvin, mutta arki imee kyllä niin paljon voimia, etten ole käynyt täällä elleissä moneen viikkoon. Olen vähän yrittänyt aina iltaisin kuntoilla crosstrainerilla, joten ne harvat vapaat hetket sitten on mennyt siihen.

Eilen oli ristiäiset (vihdoinkin)! Tilaisuus oli täällä kotona (ja oli kova työ juhlien järjestämisessä, vaikka anoppi teki leipomukset ja äitini oli siivousapuna) ja paikalle kutsuttiin vain vanhemmat, isovanhemmat, isoisovanhemmat, kaksi kummia sekä yksi ystäväni, joka valokuvasi juhlissa. Oli ihana tilaisuus ja pappi puhui niin kauniisti että oli tosiaan työ itkun pidättelemisessä. Nyt pitäisi vain opetella kutsumaan Papua oikealla nimellään :). Jännä, että vasta tuon kasteen jälkeen tuntui ihan oikeasti, että "vitsit, meillä ON kaksi tytärtä!" Tähän asti tuohon vauvaan on suhtautunut vähän niin kuin se ei olisi ihan todellinen ;)

Tänään käytiin 3kk lääkärineuvolassa, jossa myös rokotteita saatiin. Papu on nyt 61,5cm pitkä ja painoa on 6750g. Saatiin myös pituusarvio, eli Papun aikuispituus tulisi kuulemma olemaan 168cm, kuten minulla. Mun mielestä esikoisesta ei olla saatu mitään pituusarviota, mutta mies väitti kiven kovaan, että oltais muka saatu. Ei kuitenkaan muistanut, että mikä se arvio oli, joten epäilen, että on tainnut unta nähdä... Ja miten ihmeessä se minulta olisi voinut mennä ohi korvien, kun olen aina ollut niin huolissani esikoisen pienestä koosta ja hitaasta kasvusta, luulisi että joku pituusarvio olisi syöpynyt mieleeni tosi selvästi.

Täytyy ottaa nyt ihan työn alle, että tässä lähiaikoina lukisin kaikki teidän kuulumisenne ihan urakalla, jotta en ihan putoaisi kärryiltä, että mitä teille kuuluu. Ja töistä puheenollen... oon nyt kahden viikon aikana käynyt kolmessa työpalaverissa ja jonkin verran tehnyt töitä, kun siellä töissä on "hätätilanne" ja pyysivät mua vähän auttamaan. En ilennyt kieltäytyä ja nyt kun mies on 4 viikon sairaslomalla polvileikkauksen takia (kierukka repesi), niin ei ole mulla lapsenvahtiongelmaa ja pääsen töissäkin käymään ihan hyvin. Tavallaan ihan kiva, että "saan" verestää työtaitoani tässä äitiyslomallakin, mutta toisaalta kyllähän tästä nyt karisi ne viimeisetkin rippeet siitä "linnunkoto" - tunteesta, ja väkisellä alkaa jo mieleen hiipimään huoli lasten päivähoito- ym. asioista, vaikkei se ihan ajankohtaista vielä olekaan.

No, nyt nukkumaan!

Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelee Huima ja tytär huomenna tasan 3kk

pikasesti vaan, et kiitti jumbis selvityksestä.. musta tuntuu, et se toinen ei olis ajankohtanen ennen ku poju on 3 v, eli se kuinka hommat menee tossa tapauksessa vielä kiinnostais..jos joku on tietonen.

Yritin jo eilen käydä täällä, mutta poitsu heräs just sillon aamu-unilta ja loppupäivä menikin sen kanssa, kun ei suostunut nukkumaan... mikähän siinä on että joinain päivinä uni ei vaan tule??! Normaalisti meillä on kans tollasta 1,5-2h valveillaoloa ja sen jälkeen on pakko ottaa ainakin pikkutirsat, että jaksaa taas peuheltaa. Meillä on 3-4 unet päivän aikana, mutta pituudet vaihtelee tosi paljon...

Op, teidän tuleva reissu kuulostaa tosi kivalta ja ootte tosi rohkeita, kun uskallatte lähteä vauvan kanssa reissuun =)) Mekin ollaan reissattu aika paljon ennen vauvaa, mutta nyt en tahdo lähteä vauvan kans mihinkään... mulla kyllä olis matkakuumetta, mutta sitten kun ajattelen sitä itse reissaamista vauvan kanssa, niin matkakuume laimenee, kun en usko että me nautittaisiin reissaamisesta samalla tavalla vauvan kanssa. Meillä reissaaminen on yleensä melko hektistä, kaupunki-/patikointi-/autoreissuja. Mutta siis yksi pitempi reissu on tulossa loppuvuodesta, kun mies sitä haluaa... Kesälle ei olla suunniteltu mitään muuta kuin pakolliset sukulaisvierailut, katsotaan sitten tilanteen mukaan, jos kävis jossain kotimaassa reissussa.

Meillä käsiä ei erityisesti tuijotella, mutta syödään kyllä ja paljon. Välillä ihokin on mennyt rikki :( Poitsu kurlaa edelleen ja nyt on 4-5 päivää jo kiljunut ja kirkunutkin... on kyllä niin hauskaa kuunneltavaa, kun pikkuinen oikein keskittyy noiden äänien tuottamiseen :)) Meillä muuten käännyttiin eka kerran selältä mahalleen pari päivää sitten!! Voi nyyh, kun ihanaa, että oppii uutta, mutta toisaalta nyyh, että sitten kasvaa niin nopeaa ja ei ole enää sitten pikkuvauva... se kääntyminen oli muuten todella vakaata ja harkittua. Sen jälkeen poitsu oli sitten tyytyväinen ja näytti ihan kuin olisi miettinyt, että kääntyisinkö vielä takaisin... ja sitten se päätti kääntyä vielä takaisin mahalta selälleen ;-) Sitten isi tuli pian hakemaan kylpyyn, niin ei nähty, että olisko tehnyt vielä lisää saman tien. Jonkun aikaa on kuitenkin tosi määrätietoisesti kääntynyt kyljeltä mahalleen, että tästä se liikkuminen varmaan alkaa kohta puoliin...

Jumbis, onnittelut muuten teille, että poikanne nukkuu sen 7,5-8h eka pätkä!!! Minä vielä vain uneksin, että saisko tollasta määrää nukuttua enää koskaan... meidän poitsu jatkaa yösyöttöjä sitkeesti, ainoastaan yksi yö on mennyt vain yhdellä syötöllä, nukkumaan 23, syöttö 4 ja nukkui vielä 7-8 aamulla. Oli pikkuisen eri olo tuollaisen yön jälkeen, pää oli paljon kirkkaampi. Mutta tuo oli vain yksi "harhayö" ja back to normal oli sen jälkeen...

Mä oon tavannut miehen kans tanssilattialla ja mietinkin, että millä miehet on mut hurmanneet ja se on kyllä melkein aina ollut tanssitaito ja niiden puheet, jolla ne on saanu mut ihastumaan :) ja täytyy sanoa, että varmaan suklaasilmät ja tummatukka on myös tehnyt tehtävänsä ;))

Simba, mitä te tykkäsitte Riosta, kun teitte häämatkan sinne? Olitteko copacabanalla vai ipanemalla? Niin ja sun tortut kuulostavat tosi kivoilta, ananastorttu ja banaanikakku, en ole koskaan maistanut kumpaakaan, mutta varmasti nameja!

Nuppu, me ollaan oltu kans babybiossa pari kertaa ja aina on mennyt hyvin. Mä oon tykännyt siitä tosi paljon, kun se on mun ainoa mahdollisuus katsella elokuvia :)) Kotona ei vaan onnistu. Poitsu istuu sylissä ja syö kerran elokuvan aikana, välillä istuu ilman tuttia ja jos kitisee annan tutin heti ja rauhottuu, välillä torkkuu myös.

Laura81, vauvat kasvavat niin eri tahtiin, tyttösi kuulosti minun korvaan ihan hyvän kokoiselta ikäisekseen :) Minä olen itse ollut vain 5500g puolivuotiaana ja ihan terve olen ja normaalikokoinen =)) Miten teidän Ylläksen reissu sujui?

Emmu, mikähän "taika" niissä tyttövauvojen mekoissa oikein on ;)) Meillä on siis poikavauva ja minä hypistelen kaupoissa aina tyttöjen mekkoja, kun ne on niin suloisia ja tekisi mieli ostaa niitä... Miksi muuten ajattelet että ne on epäkäytännöllisiä? Olen itse ajatellut, että ne on käteviä, kun vaipanvaihdossakin tarvii ottaa vain sukkahousut pois tai helma nostaa lämpimämmällä kelillä.

Mulla masu ei ole palannut entiselleen :( Se oli kyllä niin litteä ennen raskautta, että valitettavasti ei varmaan koskaan palaudukkaan... synnytyksen jälkeen pian olin laihempi kuin ennen raskautta, mutta nyt on tullut kiloja takaisin, kun tulee syötyä aika raskaasti ja herkuteltua päivittäin. Sallin sen kuitenkin, kun ajattelen, että maidontuotanto tarvitsee ylimääräistä energiaa ;))

No niin ja nyt poitsu alkoi kitisemään, täytyy mennä nappaamaan syliin ja alkaa vaihtaa vaatteita yms.

Tähti ja poitsu n. 3 kk 3 vkoa

Meinaatko Op mennä töihin siis lasten välissä?? Silloinhan se sun vanhempainraha seuraavan lapsen kohdalta katotaan taas tuloista. Ja senhän saa tosiaan viimeisen puolen vuoden tuloista laskettua sen rahan, jos kaks vuotta taaksepäin oot ollut hoitovapaalla. Eli se 20 % paremmat tulot pitää olla jotta ne suostuu tuon laskelman viimeisen puolen vuoden tulojen perusteella tekemään. Mutta jos jäät kotiin kunnes kakkonen syntyy (yli 3 vuotta) niin sitten en tiedä.. Me ollaan muuten kanssa puhuttu tosta pikkukakkosesta, ja päädytty siihen että joskus 3-4 vuoden päästä vois olla aika sellaiselle! Haluttaisiin rakentaa ensin, jotta ois tilaa.. Ja mä haluan toisen koiran sitten kun meillä on enemmän tilaa! Huimahan se voi kertoa, että kuinka rankkaa on hoitaa kahta lasta ja useampaa koiraa?? =)

Meillä oli poika eilen ihan kauheen kiukkunen illalla. Kaikki alkoi siitä, kun pesukoneen päällä vaihdoin vaippaa ja osuin vahingossa vieressä olleeseen miehen kotiparturointikoneeseen ja se meni päälle. Meidän pieni mies pelästyi ihan kauheesti, eikä sitten rauhoittunutkaan koko iltana.. Yleensä tuo ei pelästy mitään, jos sen kanssa hassuttelee ja pitää äkkinäistä kovaa ääntä niin se vaan naurattaa. Nyt oli joku huono ilta sitten selkeesti.. Yökin meni vähän levottomasti, luultavasti jäi vähän päälle toi säikähdys.

Onnea Tähti pojan pyörähdyksestä!! Meillä on ihan kauhee yritys päällä, kaveri pääsee jo kyljelleen ja sitten kääntää päätä lattiaan ja ponnistelee, muttei ihan pääse vielä mahalleen asti! Sitten rupeaa harmittamaan.. =)

Nintsu + pieni mies saman ikäinen ku Tähden poika

Kohta pitäisi lähteä velejni luokse. Mies menee taas iltavuoroon.

Oon ollut ihmeen pirteä taas tänään, vaikka viimeyö meni levottomasti jokaisella.Oon taas pessyt pyykkiä, tiskit laittanu, siivoillu jne...taitaa toi auringonpaiste tehdä mulle vain terää. =) Ihanaa myös päästä kunnolla ulkoilemaan ja tyttöin pääsee puistoon serkkunsa kanssa leikkimään.

Meilläkin mennään kyljelteen. Mahalleen kun laittaa, nostaa takapuolen ylös, pään alas ja ponkasee. Koittaa päästä kauheesti eteenpäin, mahalta kääntyy selälleen hienosti. selällään edelleen nostelee takapuoltaan ylös ja menee sitä kellonviisaria.Huomasin, että aina kun ottaa vaatteet pois tai koittaa laittaa päälle, alkaa toi kauhee nostelu ja koittaa luikkia karkuun.

Nyt on pojasta kehkeytynyt tosi hekotteleva kaveri. Kivointa on leikkiä kukkuu-leikkiä. ;)

Nyt mentävä taas..muuten ei ehditä ollenkaan veljelleni.

Jumbis ja poitsu 3,5kk

Nintsu, meillä poika säikähtää mitä ihmeellisempiä ääniä. Viikonloppuna mies leikkas pensasaitaa ja poika säikähti aina ihan hirveesti kun se kone lähti käyntiin. Ensin alkaa alahuuli väpättää ja sitten tulee itku. Sitä on kyllä huvittavaa seurata:) Eihän toiselle sais nauraa, mutta se on niin hupaisan näköistä kun se alahuuli menee alaspäin. Eilen tippu lusikka lattialle ja poika säikähti sitäkin ihan kamalasti. On meillä vaan säikky lapsi.

Ainiin Nintsu, kiva jos Strawberrynet-vinkistä oli apua. Mäkin voisin taas tilata sieltä jotain..

Tähti, tykättiin kyllä paljon Riosta. Meillä oli hotelli siinä Copacabanalla. Hieno reissu, tosin varkaita sai varoa. Kerrankin keskellä päivää yksi nainen otti puukon esille ja alkoi uhkailee sillä, kun ei ostettu siltä jotain alusvaatteita. Lähdettiin siitä sitten äkkiä pakoon ja otettiin taksi. Toisaalta omaa tyhmyyttä, meitä oli varoitettu ettei sais liikkua ilman taksia missään syrjemmässä, mutta en ymmärtänyt että päiväsaikaan vilkkaasti liikennöidyn kadun varrella sais olla niin varovainen. Mutta tuo nyt oli ainut ikävä tapaus koko matkan aikana, muuten oli upea matka.

Meillä poika ei vieläkään kääntyile, ylihuomenna ikää tulee 4 kk. En ole ottanut stressiä asiasta, eiköhän pikkuhiljaa opi kuitenkin. On vaan kivaa, kun toinen on vielä paikallaan, ei tartte varoa vielä että mihin on ittensä liikuttanut. Tai siis, eihän se kääntyily mitään haittaisi, mutta sitten kun oppii ryömimään ja konttaamaan, saa olla jatkuvasti valvomassa. Nyt vaan nautin siitä että poika vaan on paikoillaan ja ihmettelee siitä maailmaa.

Meillä tuli uudet nukkumisenkatkin, poika nukkui viikonloppuna 5,5 tuntia putkeen. Olin ihan ihmeissäni. Ei siitä nyt silleen apua omaan nukkumiseen ollut, kun nuo unet oli 22-3.30. Oli lauantai-ilta ja parannettiin muutenkin miehen kanssa maailmaa viinilasillisten kera melkeen kahteen asti. Mutta oli kiva huomata, että meidänkin poika osaa nukkua:) Oli kyllä harvinaista, että edes noin myöhään jaksettiin valvoa, yleensä menen jo kymmeneltä itekki nukkumaan kun oon niin väsy. Muutenkin tuntuu, että meillä on yöt menny parempaan suuntaan, viime yönäkin poika tais herätä vaan kolme kertaa. Se on meille vähän, koska viime viikolla niitä yöheräilyjä oli pahimmillaan kymmenkunta.

Jumbis, meillä kans poika kiljuu ja lujaa! Meinaa mennä ihan korvat lukkoon äidiltä ja isältä.

Mä aattelin mennä töihin kun poika on 2-vuotias. Välillä tuntuu että vois mennä aikasemminkin, jos on oikein huono päivä ja välillä aattelen et vois olla pitempäänkin. Mutta luulen, ettei taloudellinen tilanne anna olla kotona ihan kolmea vuotta. Ja pikkukakkosta täälläkin on mietitty. Jos pojulla on oikein ihana päivä, niin mietin että miksei vaikka samantien, mutta ehkä se ei olis ihan viisasta. Aion nauttia esikosta ja katellaan sitä kakkosta sitten myöhemmin. Varmaan aika raskasta, jos on kaksi ihan pientä, joten aattelin että sopiva ikäero olis esim. 2-4 vuotta. Katotaan nyt..

Onko kellään muuten sitä Bumbo-tuolia? Me testattiin sitä mun kaverilla ja poika tykkäs kovasti. Mietin että vois hankkia itellekin, mutta se on aika kallis. 50 e semmosesta, mitä ei ees välttämättä tarvii.. muutenkin noihin lastentarvikkeisiin sais kulumaan euron jos toisenkin. Täytyy pysytellä poissa lastentarvikeliikkeistä, ettei tuu mielitekoja. Kuitenkin aika vähälläkin pärjää, suuri osa noista lastentarvikeliikkeen tavaroista taitaa olla aika turhiksia.

Simba ja poju pian 4 kk

moiksista

me ollaan kans mietitty pikkukakkosta että vois tulla tässä ennen kuin pupu täyttää kolme että mulla pysyis "hyvä" äitiysraha ja oisin siihen saakka kotona. Yritän nyt myydä autoni pois että ei mene siihen kustannuksia hoitotuesta =)

Ootteko te pitäny miestenne kanssa mitään treffi-iltoja nyt vauvan syntymän jälkeen ilman vaavia? Me ollaan tosiaan menossa sitten kesäkuun alussa sinne Bon Jovin konserttiin että se tulee olee eka kerta ilman vaavia kahdestaan... Jännittään miten pupu pärjää mutta toistaalta aivan loistavaa saada olla kahden oman rakkaan kanssa ja saada kaikki huomio itselleen pitkästä aikaa.

Noi on kyl noi tyttöjen mekot sellasia että voi mahdoton! Me ollaan saatu niitä jo neljä ja yhden kerran käytetty ylinpäänsä mekkoa... Niitä kaikki ostelee vaan niin mielellään meille ku on niin sööttejä mutta ei ne pysy päällä vaan oon äärimmäisen vaivalloisia. TOivoisin että ennemmin saatais lahjaksi nättejä housuja vaikka :D Nytkin pupun mummo kutoo taas jotain mekkoa... käy vaan sääliks ku ei sitä tuu missään käytettyä :( Ei sellasia juhlatilanteita tuu milloinkaan ja ei arkena tuu tod käytettyä..

Voi vitsi, Simbankin poika pian 4kk!! aika kuluu nopsaan :) mutta kiva kuulla että kaikilla alkaa menee paremmin yöt jne. Meiänkin pupu on huomattavasti vähemmän itkuinen ja se on todella mukavaa.

nyt äkkii vessaaan ennenku pupu herää kunnolla, ähinää kuuluu jo...

Me muutetaan uuteen kotiin perjantaina. Viime päivät ovatkin menneet kaikenlaisia asioita järjestellessä. Palstalla olen kyllä vieraillut, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt.

Kiinassa siis tavattiin miehen kanssa eka kertaa. Tarkemmin siis Mäkkärillä ja siitä se se heti kolahti täysillä. Kesäkuussa tulee 5 vuotta avio-onnea täyteen!

Op, mulla on kans noita selkäläskejä. :-) Mahakin on taas paisunut, kun en pysty olemaan kekseistä ja limusta erossa. Ennen raskautta en niitä syönyt, mutta nyt homma on jo riistäytynyt käsistä. Tarkoitus on kyllä alkaa kuntoilemaan. Ostin jo viime viikolla juoksuvarusteitakin, mutta vielä en ole saanut itseäni liikkeelle...

Amelie sai eilen rotarokotteen eka osan. Samalla katottiin pituus ja paino. Pituutta jo 65,2 cm ja painoa 7640 g. Pelkässä rintamaidolla voidaan jatkaa eikä tartte aloittaa kiinteitä vielä. :-) Huomenna Amelien 4-kuukautispäivän kunniaksi ajateltiin kyllä antaa tytsylle teelusikallinen kasvissosetta. :-D

Amelie jokeltelee tosi suloisesti suht koko ajan. Rinnalla ollessakin välillä pitää kääntyä selälleen ja jutella esim. kattolampulle muutama minuutti. Myös uusia syömisasentoja on tullut mukaan: Kun imetän oikeasta tissistä makuultani, Amelie kääntyy usein mahalleen ja imee rintaa niin. Kattelee mua silmiin samalla. :-)

Me ei olla juurikaan pidetty vielä mekkoja. Muutama tuli jo pieneksi eikä päällä ehditty käyttää. Meillä menee nyt 68, 70 ja 74 koon vaatteet.

Nyt leikkimatolle tytsyn seuraan...

Catriina ja Amelie (huomenna 4 kk)

oho, tännepäs on tänään kirjoiteltu ihan urakalla. Hieno juttu.

Joo, ne hameet on kyllä aika epäkäytännöllisiä kun nousevat niin helposti kainaloon. Eivät pysy millään paikoillaan. Varmaan sitten vasta ovat käyttökelpoisia, kun oppii seisomaan ja liikkumaan... ehkä. Mä vähän ihmettelen miksei niihin tehdä sellaisia housuja sisään, että pysyisivät paikallaan, mutta olis varmaan liian työlästä ja maksais työ paljon. Ai niin ja ne hameet on vielä aika lämpimiäkin, kun pitää alle laittaa body ja sukkahousut.

Mä aloitin viikonloppuna liikkumisen. Siis ihan tollasen pumpissa käynnin vaan. Yritän nyt päästä ainakin muutaman kerran viikossa käymään kun siitä tulee niin hyvä olo. Pitäis vaan sen jälkeen päästä vähäksi aikaa lepäilemään, mutta se nyt ei onnistu.

Mä oon varmaan siihen asti kotona että tyttö on 2-vuotta ja senkin jälkeen ajattelin tehdä sitä lyhennettyä työviikkoa. Tää siis jos rahat vaan antaa myöten. En nyt ainakaan vuoteen vielä mene töihin.

Meilläkään ei vielä kääntyillä. Käsiä kyllä syödään ahkerasti ja käännytään sivulle, mutta pää on vielä niin painava, ettei se nouse millään. Meillä esikoinen kääntyi kun oli tasan 4-kk, mutta oli huomattavasti jäntevämpi vauva kuin tää kakkonen.

Meillä ollaan jo mietitty että tehdäänkö kolmatta lasta vai ei. Mulla on ikää 31 ja miehellä 30 ja musta tuntuu, että haluaisin sen kolmannen nyt mahdollisimman pian jos sellaista edes tulee. Jotenkin tuntuu, että en haluais olla kovinkaan paljon vanhempi vaan jos vielä tulee pieniä niin sitten heti perään. Jotenkin kyllä hirvittää ajatus siitä että olis esim. kolme alle neljävuotiasta. ;) Saattais olla vähän hulinaa, kun nyt jo on ihan pää pyörällä välillä.

Nyt laitan tytön kantoreppuun ja pojan pyöränsä selkään ja lähdetään vähän käppäileen :) on niiiiin kovin kaunis kevätpäivä.

tsiisus!! Poika sai äsken ihanat huutokohtaukset...ja tietenkin ihan aiheellisen. On nukkunut tänään vain 3x 30min ja ei ihme jos väsyttää ja paljon!!tajuaisi vain alkaa nukkumaankin sitten....*huoh*

Tässä mä samalla hyssytän sitteriä jos nukahtais, mutta alkoi nyt sitten vain höpöttämään mulle. Täytyy varmaan lähteä laittaan sänkyynsä vaan ja koittaa jos sinne nukahtais.

Jumbis

Täällä mennyt pari päivää aika surkeasti, kun poju saanut mun ruoasta yhtäkkiä hirveitä masuvaivoja. No tietty yöt sit menny koko ajan heräillen ja päivällä itkukohtauksia :-/ Joko se on tuo Tutteli, tai jotain mitä oon syönyt.. ja minähän ryökäle söin ihan vanhingossa leipää missä paljon ruista! Mut katotaan mitä ens yö tuo tullessaan, nyt päivä on mennyt hyvin ja jos yöllä yhä vaivaa niin sit se on tuo iltamaito mitä saa pullosta. Oon ollut tosiaan aika kiinni pojun kans nyt niin en oo ehtiny kirjoittelleen, mut yritän laittaa lisää huomenna :) Nyt mun pitää laittaa poju nukkuun et pääsen itekin.. moikkis!

Hei,

Meillä ei onneksi tullut mitään kuumetta, itkua tai muutakaan ikävää siitä eilisestä rokotuksesta. Papu täytti tänäään 3kk ja hän on myös kätensä löytänyt ja joskus jopa tarttuu johonkin leikkikaaren esineeseen. Meillä mennään pelkällä tissimaidolla ja näyttää siltä, ettei tyttö enää suostu juomaan tuttipullosta, vaan aina pitää olla se tissi siinä. Onneksi vauva nukkui tänään koko sen ajan (4h) minkä olin tänään töissä, niin ei mies joutunut väkisellä tuttipulloa tarjoamaan.

Täällä on ollut jotain galluppia siitä, miten kukin on miehensä tavannut jne. Me ollaan oltu miehen kanssa nyt yhdessä 3,5vuotta, joista asuttu yhdessä 3v1kk ja kihloissa on oltu reilu 2vuotta. Mä olen 31v ja mies 45v. Mies on ollut kaksi kertaa naimisissa ja hänellä on parikymppinen tytär (voi saasta...) ja 17v poika, joka asui meillä 1½vuotta (poika muutti meille samalla kun minäkin muutin mieheni luokse), mutta muutti sitten myöhemmin takaisin äitinsä luokse kun siellä pääsi helpommalla (sai pinnata koulusta, jättää läksyt tekemättä ym. mukavaa, mitä meillä ei saanut). Tavattiin mieheni kanssa mun ex-miehen kautta - ei mikään tavallinen eikä helppo tarina kaikkiaan. Ihastuin kertarysäyksellä mieheni karismaan, älyyn, kykyyn kuunnella ja ottaa huomioon sekä silmiin, nenään, hartioihin... :)

Nintsu-81 kyseli, miten kahden lapsen ja useamman koiran hoito onnistuu - täytyy myöntää että monesti mennään rimaa hipoen (ja se rima ei kyllä kovin korkealla ole). Mutta ihan hyvin tässä pärjätään, etenkin kun mieheni ottaa todella paljon ja hyvin vastuuta sekä lapsista että koirista - sanoisin että varmaan puoliksi tehdään kaikki kotityöt, koiran- ja lapsenhoitotyöt. Ilman miehen kovaa panostusta näihin tämän lauman pitäminen ei olisi mahdollista. Monesti tuntuu, että järki lähtee, kun aina on niin sotkuista ja sit kun yrittää siivota, niin esikoinen kulkee perässä ja sotkee sitä mukaa kun mä siivoan ja kolmen koiran irtokarvamäärä on sitä luokkaa, että jo tunnin päästä imuroimisesta joku koiraton voisi veikata, ettei meillä ole imuroitu viikkoon kertaakaan. Mutta oikeasti kuitenkin nautin ja olen onnellinen, kun ympärillä on elämää. Valitettavasti usein iltasella nukkumaan mennessä on vähän huono mieli, kun aina joku koirista (ellei peräti kaikki) on jäänyt vähälle huomiolle, lapset kun kuitenkin menee aina etusijalle. Uskon kuitenkin että tämä useamman koiran pitäminen koituu rikkaudeksi etenkin lapsille - he saavat oppia elämän realiteetteja tätä kautta (toisen huomioonottamista, vastuuta, huolenpitoa ja lopulta myös luopumista). Itse olen elämäni 31vuoden aikana ollut ilman koiraa ainastaan pienenä 3 ensimmäistä vuotta ja sitten myöhemmin (8-12vuotiaana), kun ensimmäinen koiramme kuoli ja ennenkuin sain ensimmäisen ikioman koirani.

Mutta nyt menenkin seurustelemaan mieheni ja Papun kanssa, joka vielä tuntuu valvovan. Ei tässä ainakaan aika käy pitkäksi!

Huima, irtokarvojen ja vauvanpuklun keskeltä

Meillä ei vielä käännytä, mutta eilen tyttö otti ekan kerran jalastaan kiinni ja ihmetteli että mikäs tämä on.

Oltiin viikonloppuna eläintarhassa tytön 3 kk päivän kunniaksi. Vietiin meidän 2-vuotias kummityttö samalla ja meni yllättävän hyvin. Siitä innostuneena oon ihan sitä mieltä, että heti toinen lapsi perään vaan (mietittiin jo raskausaikana näin) koska sitten kaikki valvomiset ja muut menis siinä samalla... Vaatii varmasti aluks tottumista, mutta me ollaan mietitty että pieni ikäero sopis meidän tilanteeseen.

Tavattiin miehen kanssa 5 vuotta sitten mun äidin talossa, jossa oli remontti ja miehellä on oma rakennusfirma, eli hän voi sanoa tavanneensa minut töissä! Ei olla toistaseks pidetty treffi-iltoja, mutta ollaan kyllä menty erikseen ulos niin että toinen on jääny kotiin.

Mulla raskauskilot hävis viikossa, tai siis viikon jälkeen mahduin tavallisiin vaatteisiin, mutta jotenkin vartalon muoto on hieman muuttunut.

Ulla, tosi törkeä kommentti neuvolasta. Mä oisin varmaan sanonu sille että parempi pyöreät posket kuin rumat kasvot ja käytös kuten sulla, mutta mä oon pienestä pitäen puolustanu muita, jos jotain esim. kiusattiin, joten mä oon varmaan tavallista herkempi näissä jutuissa ja lisäks mulla ei valitettavasti oo maailman pisin pinna. Joka tapauksessa toivottavasti et pahastunut kommentista, koska kaikki jotka on nähny sun vauvan sanois että tosi söpön näköinen (ja sitä paitsi se ois huolestuttavaa jos ois liian laiha, oisit varmaan sittenkin saanu törkeitä kommentteja). Mutta pointti on että sulla on aivan ihana vauva ja harvinaisen outo neuvolantäti!

Jumbis, kiva että meet kohta Lapsimessuille. Mä olin täällä vastaavilla messuilla pari viikkoa sitten ja ostin ihan liikaa kaikkea ihanaa, joten jos sulla ei oo hyvä itsekuri (mulla ei ole!) niin varaudu kantamaan monta juttua kotiin :) Kuvittelin että oisin tullut sun kanssa messuille, tai siis että olisin jo Suomessa käymässä, koska en mitenkään voinut uskoa että syntymätodistuksen saamisessa menee niin kauan.

Nyt on vihdoin tullut tieto, että syntymätodistuksen pitäis olla perillä kahden viikon kuluessa (posti oli ilmeisesti hävittäny sen joten jouduin tilaamaan kopion) ja sitten siitä menee vielä pari viikkoa kun saan passin, eli toukokuun lopulla mun pitäis olla Suomessa. Ilmoitan heti kun tiedän tarkat päivämäärät, niin kaikki halukkaat voidaan sitten tavata toukokuun lopussa. Odotan jo innolla!

Tapaamista ennen teidänhän kannattais mennä yhdessä sinne babybioon! Mä tulisin tosi mielelläni mukaan jos oisin Suomessa, mutta jos teitä on muutama jotka haluaa mennä, tehän voitte mennä yhdessä. Ja Nuppu ja Tähtihän vois toimia "oppaina" kun tietää millasta siellä on :)

Lumi: Ihan aluksi mä nyt ilmoitan jättäväni tilaukset Usasta. Päätin sit alkaameidän takapihaa laittamaan ihan kunnolla ja sinne taitaa kaikki ylimääränen raha upotakkin.

Voi olla että saan kaveriltani vapaaliput mulle ja miehelle lapsimessuille. Eilen ilmoitti,että hänellä on kaksi lippua sinne, mutta ei itse taida päästä. sen täti on siellä esittelemässä tuotteitaan ja sen kautta oli itse saanut ne liput. Olisihan se säästöä jo 26e meiltä jos saadaan ilmaset liput.

Nyt mentävä..jää vähän kesken mun jutut, palaan iltasella uudestaan.

Jumbis

Ok, Jumbis. Helpompi mulle kun ei tarvii raahata mitään. Siksi tarjouduin tuomaan kun tiedän että siinä säästää kun tilaa täältä suoraan kun dollarin kurssi on niin alhainen ja kun sulle ei tule postikuluja, mutta tietysti säästät eniten kun et tilaa mitään :)

Täällä on kello 2:30 yöllä ja mulla on keskittymisvaikeuksia töiden suhteen. Jätin yhden projektin ihan viime tippaan ja deadline on kuuden tunnin kuluttua, mutta oma vika. No niin, nyt takaisin töihin. Piti vaan välillä käydä lukemassa täällä.

Tuntuu kaveripiirissäkin olevan aika yleistä tuo, että vauvojen painosta ja pulleudesta huomautellaan neuvolassa. Onhan se nyt aika uskomatonta, että vaikkapa täysimetyksellä olevan vauvan syömistä pitäisi vaikkapa rajoittaa. Eiköhän ne makkarat lähde aika itsestään, kun vauva lähtee liikkeelle. Tuttu lääkäri totes, ettei äidinmaidolla voi lihottaa lasta, mutta muilla ruuilla sitte myöhemmin kyllä voi.

Meillä ei tänään onnistu tuo päikkäreille meneminen. Yleensä tyttö nukkuu parvekkeella tai lenkillä n. 12-16. Tänään vein 12 parvekkeelle ja heiluttelin vaunuja. Unta riitti n. 15 minuutiksi. Heiluttelin uudestaan uneen, mutta tyttö heräs heti ku vaunut pysähty. Otin sisälle, vaihdoin vaipan ja syötin pariin kertaan ja yritin uudestaan nukuttaa. Ei onnistunu, ei sitte millään. Vartti sitte otin tytön sisälle, täytyy yrittää vielä myöhemmin uudestaan, ettei menis ilta ihan huudoks. Tuossa tyttö nyt juttelee neuvolasta saadulle hymynaamalle eikä väsytä yhtään, ei.

Pitää mennä laittaan ruokaa, vieraita tulossa illalla.

Joo, niistä lapsimessuista, ois ollu tosi kiva lähtee sinne, mut en mä nyt tän kipsijalan kans pääse mihinkään. Ihan turha ees yrittää sinne. =(

Nunnu

Oon harkinnut töihin menemistä ensvuoden alussa. Kävin 1-2krt/vkossa tekemässä vuoron. olisihan se vähän lisää kodinhoidontukeen, kun meei saada sitä lisäosuutta (kiitos vaan miehen tulojen!). Ja vaihtelua tähän lastenhoitamiseen...kaikenlisäski saisin sitten huomata vieläkö mua kiinnostaisi palata vuorotyöhön ja kokkailemaan.

Lähettiin ulos tuossa 11.30 ja poika nukkuu vieläkin takapihalla rattaissa. JEE! Tyttökin jopa päiväunillaan...toivottavasti ei taas iltasella ala se huutaminen.

eilen löysin hyvän jutun netistä vauvan ravintoon liittyen. Siellä oli ohjeellinen taulukko korvikkeen määristäkin jne...laitan vaikka linkin tähän jos jotain kiinnostaa.
http://www.tampere.fi/tiedostot/5b7fSSNaF/vauvan_ruoka0_6kk.pdf

Mutta nyt taas mentävä...

Oi kun on taas ihana ilma ulkona, käytiin lenkkeilemässä noin 8 kilsaa. Olipa kivaa. Oikeestaan lenkki-innostus lähti kun mun alkoi tehdä mieli siideriä ja päätin lähteä kauppaan, mentiin oikeen hitaasti ja ilmasta nautiskellen niin reissussa vierähtikin 2,5 tuntia. Mutta ihanaa oli ja nyt jääkaapissa odottaa illan saunan kanssa sitten Kopperbergin uutuus - kirsikkasiideri:)

Ihanalta kuulostais semmonen treffi-ilta miehen kans, mut eipä taida tulla mahdollisuutta sellaseen. Lähimmät sukulaiset asuu parin tunnin ajomatkan päässä, joten ei ihan heti saada lapsenvahtia. Kyllä me useinmiten saunaan päästään kahdestaan (jos poika nukkuu tai sitten jos ollaan mummolassa niin siellähän niitä lapsenvahteja riittää, kun mun pikkusiskotkin asuu vielä kotona) joten noi saunareissut on varmaankin ainutta kahdenkeskistä aikaa. Olis ihanaa päästä joskus vaikka syömään:p En mä mitään ryyppäysreissuja kaipaakaan, mutta olis ihanaa päästä kunnon pihville ja viinilasilliselle ihan kahdestaan. No, ehkä sekin hetki vielä koittaa.

Kohtahan se ois äitienpäiväkin, ensimmäinen sellainen. Onko teillä jo suunnitelmia äitien päiväksi? Me lähdetään varmaan mummolaan 200 kilsan päähän siksi viikonlopuksi, mutta ei mitään sen suurempia suunnitelmia ole.

Mutta nyt kahville, heippa!

VOi pylly, oli sitten viimenen kerta kun herätän nukkuvaa lasta... TÄnään oli se vauvahieronta ja mun piti pupu herättää päikkäreilta että keretään sinne ja tuli sellaset itkut että hyvä että suostui pieni syömään ees... Jännitin että mitä tuosta tulee että mennäänkö lainkaan mutta pupu olikin ku enkeli siellä ja sitte ku päästiin kotiin nii kaamee itku..

Eilen illalla kans oli kaamee itku melkein tunnin syystä jota ei kultsin kaa kyl tiietä... että se siitä toivosta että nyt ois itkut itketty =)

Simba, toi että pääsette saunaan yhdessä, kuulostaa juhlalta ku meiän pupu ei tosiaan iltasin mee yksinään nukkuu että meille jäis kahdenkeskistä aikaa :( mutta kyllä se sauna yksinkin on aivan loistavaa ja rentouttavaa :) Lisäksi tuo sun siiderinhakukeikka kuulosti niin houkuttelevalta että mieli tekis kans..

Jumbis, saatko sä siis nyt kotihoidontukea tytöstä ja laurista äitiysrahaa? Ja hoitolisääkö ei tipu? Mä yritin kahlata tota kelan nettisivua mutta jessus ku tekstii on niin paljo ettei blondi tajuu :) Täytyy varmaan joku päivä mennä paikanpäälle kysyy oikee..

taas itkua =( eiks se ikinä lopu...

Nuppu: en saa tytöstä kodinhoidontukea. saan vain vanhempainrahaa pojasta. Mahdollisuus on tässä kuitenkin saada sitä kodinhoidontuenlisäosaa, jos tulot on pienet,mutta en siis saa sitäkään nyt. Saan siis kodinhoidontuen ja vanhempainrahan erotuksen...

Simba: Oih, siideriä! Entisenä kaljan juojana tekee nykyään mieli välillä siideriä. Oikeastaan mullakin on jääkaapissa 1,5pulloa. Viimeki otin toisesta vain puolet,mutta alkoikin aika pahasti tökkimään ja siellä ne pullot vieläkin on. Ehkäpä lauantaina sauna jälkeen taas vois koittaa...

Me ei kyllä vietetä mitään treffi-iltoja! Ei edes koskaan olla oltu ns.treffeillä miehen kans...juttu vaan lähti niin hyvin toimimaan meillä, ettei tarvittu mitään juttuja. kahdestaan päästään saunaan, jos joku on meillä silloin kylässä ja katsoo muksuja. Yleensä minä menen eka tytön kanssa ja sit mies menee kun pääsen pois. Poika nukahtaa kyl silleen aikasin, mut yleensä miehellä on just joko yövuoro tai seuraavana päivänä aamu, niin ei jakseta myöhään sitä saunaa jättää...nyt vihdoinkin taas koko vkonloppu miehellä VAPAA!

Nyt ruokaa laittamaan..tein itse jopa lohkopotut.*ei tajua mikä itseensä tullut*

Hei vaan!

Meillä oli tänään 3kk neuvola. Pituutta oli 61,8cm ja painoa 5420g. Pituuskäyrä menee luotisuoraan ylöspäin, painossa pieni notkahdus, mutta ei sanonut neuvolantäti siitä mitään, että en kai sitten huolestu. Piiperöinen sai myös ekan piikin. Mies oli mukana, piteli Piiperöistä, kun en ois ite kyennyt... :((( Voi raasua, itkuhan siinä pikkuisella tuli, mutta ei nyt ihan mieletöntä huutoa ja mies sanoi, että se itku tuli, kun koko rokoteaine oli jo pistetty reiteen. Ilta meillä on mennyt hyvin. päiväunet jäi vähän lyhyiksi ja oli aikamoinen kränä, mutta nukahti sitten uusille päikkäreille ja illan oli tosi aurinkoinen neiti:) Nyt on jo yöunilla ollut n. tunnin.

Tossa äitiysrahassa on vaan just se juttu, et jos nyt saa hyvää päivärahaa, niin kun toisen saa 3v sisään, niin saa saman päivärahan. Ja jos käy välillä töissä, niin sitten lasketaan niiden uusien tulojen mukaan, joko edellinen valmistunut verotus (vuosi) tai viimeiset 6kk. Toisaalta, onhan se vähän niinkin, että jos oikein vaan rahallisesti aattelee, niin se voi olla myös vähän niinkö plus miinus nolla, jos siis kävis töissä ja tienais jotain, mutta saiski sit huonommat äippärahat toisesta, mutta on kuitenkin saanut välissä paremmat tienestit kuin vaan pelkät kodinhoidontuet. Minä silti tiiän jo nyt, että en voi viedä Piiperöistä marraskuussa hoitoon ja että luultavasti sitä pikkukakkosta yritetään melko pikaisesti, ei nyt ihan vielä kuitenkaan. Ja se oiski myös rajhallisesti ihan hyvä, koska mulla on (ainakin omasta mielestä) nyt ihan hyvä päiväraha.

Mekin on saatu aika paljonkin mekkoja lahjaksi. Silloin, kun Piiperöinen oli ihan pieni, n. 3vko ja kun oli mummon ja papan 60v synttärit (eivät juhlineet muuta kuin ihan perheen kesken) tuli kokeiltua yhtä ihanaa mekkoa. Nyt on pari kertaa pidetty yhtä tosi söpöä farkkuliivimekkoa:) Viime lauantaina käytiin kaverin pojan nimiäisissä, niin siellä ja kerran, kun kylästeltiin isomummon luona, mutta siis hankalia ne mekot on, vaikkakin niin kovin ihania ja sulosia:)

Meilläkään ei ole pidetty mitään treffi-iltoja, eikä mitään ole kyllä tiedossakaan. Oikeestaan joka kerta, kun saunotaan, niin päästään kyllä yhdessä saunaan. Nytkin käytiin just ennenkö aloin kirjoittamaan tätä romaania... Tyttö nukahtaa tosi hienosti iltaisin omaan sänkyyn ja nykyään n. klo 20-21, eli kohtuu hyvissä ajoin ja jää sitten kahdenkeskistä aikaa ihan hyvin. Minä en muuten juo ollenkaan olutta, en oo ikinä juonut, kun en edes tykkää sen hajusta, kammottava! Siideri menee, mutta juuri mietin, että oon jo ollut yli vuoden ilman yhtään mitään alkoholia. Eikä tee kyllä edes tiukkaa. Muistan, että kerran tuli viime kesänä telkusta joku uuden siiderin mainos, niin teki mieli, mutta jäi siis maistamatta. Viiniäkin juon, mielummin valko kuin puna, mutta viiniäkään en oo maistanutkaan yli vuoteen!

Jumbis: Minä oon muuten nyt tämän viikon laskenut paljonko tyttö saa pullomaitoa. Maanantaina meni 760ml ja eilen 740ml. Tämän päivän saldo on vielä laskematta, mutta varmaan aika samaa luokkaa. Siihen siis päälle se yöllinen tissimaito, mutta se ei oo kauheesti. Saa varmaan siis vuorokaudessa yhteensä n. 800ml, joka siis meni ihan mukavasti noihin sun laittamiin taulukoihin (kiitos, kun vaivauduit etsimään ja laittamaan tänne linkin, koska itekkin oon asiaa pohtinut!)

Kävin muuten tänään ostamassa meille leivinuunin luukun ja kaikki tuhkaluukut (mies pani mut asialle, saan kuulemma valita kaikki sisustusjutut :D ) No, kävin sitten samalla reissulla kattelemassa kylppäriosaston kaakeleita ja tapetteja. Sain kirjoja mukaankin ja muutaman rullan, niin voi paikan päällä katsella. Aika kivuttomasti alkoi hahmottua, mitä haluan minnekin. Piiperöisen huoneeseen tulee joko prinsessa- tai nalleseinät :) Mulla haluttais sellaista Bukowskin nalletapettia, mutta eipä sellasta oo sitten ollenkaan :((( Mutta se prinsessatapettikin oli aika prinsessamaista... Oikeestaan ainoot, mitkä jäi aivan auki, oli meidän makkari ja toinen yläkerran makkari (=lastenhuone toivottavasti vielä joskus, eli vähän hankala...)

Mistähän muusta täällä on ollut puhetta... Meilläkään ei vielä käännytä. Kovasti kyllä jo varsinkin oikeen kyljen kautta koittaa punnertaa. Mites muuten, nauretaanko muilla jo ääneen? Meillä naurettiin eka kerran ääneen viime perjantaina, vaipan ankkakuville:) Eilen saatiin ihana pätkä videolle tosi hersyvää kikatusta, kun värkkäsin neidin kanssa. Tänään kikatteli peilikuvalle iltapesulla. Aivan ihanan kuuloista:))))

Mutta nyt lähen iltatouhuihin... Hyvät yöt!

Rosa ja Piiperöinen (huomenna 3kk)

PS: Ihana kuulla Emmusta ja Huimasta pitkästä aikaa!!!

Yhteistyössä