TAMMIVAUVAT 2007

Juhlaa pukkaa, juhlaa pukkaa. Uskokaa tai älkää, meillä on tänään 14-v hääpäivä! Miten voi aika mennä näin äkkiä. Ja itellä ensviikon perjantaina synttärit.

No ny en taia jaaritella tähän mitään, laitan vaan Peten kuvan vähäksi aikaa. Tein eilen tollaisen hassun pipon, kun oli jonnekin pudonnut meidän trikoopipo eilisellä reissulla.

 
Poiolle synntäri Onnittelut!!!!! :flower:

Onnea TeeTee!!! :flower: Ihana tuo Pete! Niin ison pojan näkönen, oikein sulonen! Teetkö meillekki tuommosen lakin?
Jotkut ne osaa, (jotkut ei :snotty: ) mä en kertakaikkiaan saa mitään aikaiseksi :kieh: Koiran panta tarttis muutaman neulanpiston (plus että lanka pitäs pujottaa neulaan :whistle: ) niin tuolla se on viikon oottanu sitä ompelusta! Ei siis kerrassaan itekseen homma tuolla hoidu... Ennen kyllä ompelin hevosille loimia, suojia, tein valjastöissä suitsi, päitsiä jne ja jopa huovutin satulahuopia ja suojia. Nykyään ei mitään, no eipä kyllä aikaakaa oo mut kyllähän sitä järjestyis jos kiinnostais... Viimeksi ku kävin ompelee vaippoihin lisäimuja niin koneesta katkes neula ja langat loppu kesken kuin varottaakseen et kannattaa lopettaa ennenku pahempaa sattuu :LOL: Hyvättä äippä enää mua koneellensa päästää ku tahtoo aina rikkoutua mun käsittelyn jälkeen se :snotty:

Siinäpä sulle Myyra sitte hommaa ku alat tosissaan tekee miitä satuja! Tiijä vaikka pistäsit rahoiksi koko homman!
 
Kränä: Sehän tässä onkin, kun en osaa kirjoittaa mitään hyvää juttua. Kuvispuoli sujuukin sitten ihan hyvin.
Nyt kaikilla kynät suhisemaan ja tehdään tammivauvoille oma kirja. :D

Siinähän sullekin uusi ura, ryhdyt satulasepäksi tai mikä tuo nimike sitten onkaan. :D

Mun pitäisi nyt jotenkin rentoutua ja löysätä vähän pipoa. Itsestä tuntuu, että on ihan niponapo-äiti, joka vaan kokoajan nalkuttaa. Kamalaa.
Jospa se tästä, kun itse sen tiedostaa.
 
tämä äippä teki äsken pari työhakemusta. katsotaan poikiiko niistä jotain. ihan tippa tulee linssiin kun ajattelee et jos onni potkasee työmarkkinoilla niin joutuu tuon pienen palleron hoitoon laittamaan. mutta ei se auta kuin yrittää.

meillä opittiin tänään vähän ryömimään. nyt tyylinä on vapaauinti. kädet huitoo pitkältä takaa kauas eteen, imukuppiote ja sitten hilataan hitaasti ja varmasti itseään eteen päin.

meillä on kans ollut paremmassa suosiossa noista purkkiruuista noi 8kk. pastaa on pakko haarukalla pienentää mutta muuten ok. semperin lammaspata oli viimeeks ihan herkkuhyvää.

nyt nukkumaan :wave:
 
Ota Myyra päivä vapaata kunhan miehes on kotona niin ihmeesti se pipo alkaa löystymään :D ( laitoin sulle muuten eilen yv:tä... ) Jos teilläki sitä uhmaa vielä on niin tiedän tunteen :whistle: Nyt on ollu ihanan rentoa ku oon vaan haaveillu ponista niin ei oo jaksanu eikä kerenny ressaa nuitten lasten kiukuttelusta :D Ja ne aika pian lopettaa turhat kiukuttelut ku äiti ei "välitä" turhista...
Esikon kerho oli menny loistavasti, oli oikein mielissään ku takas tuli. Ihanaa!
 
Kränä: Joo, sunnuntaita odotellessa. Kai mua jännittää ton miehen koulunalku kanssa, tarttuu. Tässä on vaan sunnuntait vapaita seuraavat 4 vuotta. Tosi kivan kuuloista. :kieh:
Laitoin jo valmiiksi tuohon kylppärin allaskaapin osat, että kokoon sen sitten kun muksut herää, saan jotain mukavaa puuhaa. Siinä pitää vähän paukuttaa vasaralla, nukkukoon nyt rauhassa.
Tykkään siis oikeesti tuollaisesta rakentelusta sun muusta.
Lehdessä oli juuri ilmoitus naisten raksakoulusta, mutta en kyllä vielä halua hakea minnekään, kun on mahdollisuus olla kotona. Katselen nyt tässä mitä sitä tekisi... :saint:
 
Kiitoksia onnitteluista! :D

Huomenna mennään sit Jermun kanssa hammastarkastukseen! =) Oon ihan varma, et tuo purasta narskauttaa tätiä sormeen..
Meillä on etenemis keinona löydetty tuo kieriminen. Jätkä ei juurikaan ees koita ryömiä, kun on hokannut et tuollakin tapaa maisemat vaihtuu.
Nyt vaan sängyssäkin pitää mullata reunasta reunaan.. :LOL:

Oon lähdössä lauantaina Vantaalle Ikeaan. Toiveissa ois ostaa sieltä Jeren huoneeseen isohko lipasto. Hoitopöytä vietiin eilen pois, eli kohta voitais sit suunnitella Jeren pinnasängyn siirtoa omaan huoneeseen.. Hui, kuinkahan sitä sit saa nukuttua? :(

Kuinka monet unet teillä muutes nukutaan päivisin?
 
minäkin haluan ikeaan. kun vaan sais itselleen omaa aikaa päivän verran. no, ei sitä rahaakaan liikaa ole joten ehkä ihan hyvä et ei pääse lähtemään.

meillä kun tuo ukko on ollut pari viikkoa kiinni lähes yötäpäivää tuolla peltohommissa. ja tänään lähti taas urakoimaan rakennushommia. vain 12 tuntia ja vielä se tuolla omassa pajassa touhuaa toisia hommia. ja aamulla taas pitkää päivää tekemään. viikonlopuksikin hällä on töitä enemmän kuin aikaa. toisaalta hyvä et töitä riittää mut alkaa jo tuntua et rajansa kaikella.

sain äiteeni ylipuhuttua huomenna kaveriksi. lähdetään vähän shoppailemaan ja jos jaksetaan niin viedään uimahalliin tuo poika. tuli vain mieleen et tarttee vissiin käydä ostamassa Miisalle uimavaippoja. vai miten muut uimarit on asian touteuttaneet?!

ja meillä oli tänään ihan ihmeellinen unipäivä. Miisa söi ekaa kertaa tuhdimman aamupalan ja nukahti sit jo 10. unet 30min. päivällä n.14 vein ulos mutta unta riitti taas 30min. sisällä oli vielä tosi väsynyt niin imetin mein sänkyyn ja siellä nukkus 1,5 tuntii vaikka velipoika mellasti ja minä kolistelin keittiössä tosi kovaa. ja nyt illalla nukahti jo kasin jälkeen. toivottavasti ei ole aamulla mikään virkku. mut tänään siis erikoispäivä. viimeaikoina on nukuttu puoliltapäivin max tunti ja iltasella vartin torkut.

nyt meinaa minunkin silmät mennä kiinni. mikäköhän on että aina vaan väsyttää. eikä syksykään ole kunnolla alkanut. tuli mieleen et jo eilen sai pukea pikkuiselle ulkounille hanskat käteen. saa jo haalareita kaivaa esiin.

öitä :wave:
 
Meillä nukutaan yleensä kolmet päikkärit. JOS aamu-unet jää väliin ja nukkuu päivällä 3h niin sit illalla ottaa pikkutirsat.

Ja uimassa käydessä meijän vauvoilla on ollu lahkeellinen uikkari päällä, ekalla oli alkuunsa ihan vaan vaippapikkarit :ashamed: Muka ei raskinu ostaa alussa kympin uimapukua :D Vaikka säästäny siinä ois ku ois vaan yhen kunnollisen ostanu ni ois menny kaikille kolmelle. Tytölle sit ostettiin sellanen tyttömäinen mitä ei nyt pojalle voi laittaa :snotty: Että taas piti ostaa uus :whistle: Eikä oo kertaakaa käytetty vauvaa uimassa, pitäs joku sunnuntai piristyä ja lähtee, on niin ärsyttävän aikasin ettei me olla siihen aikaa vielä päästy liikenteeseen eli ysiltä...

Mut nyt saunaan hikisen lenkin päätteeksi, ihanaa =) Mahtaa muuten yöksi vetää jo pakkasta :eek: Siis niin kylymä on!!!
 
vaa onneks ei ihan vielä. Kävin kattoon sääennustusta, nii ei ens yönä täällä pitäis vetää pakkaselle.

Meilä oli tänään reissupäivä. Iiikkeassa piti käydä Espoossa. Kohtuuhalpa reissu oli, yhden sellaisen säilytyssysteemin ostin, ja Petelle ruokasadetakkeja. Siis että on hihat ja kunnon essu, ku poju haluaa mielellään aisteilla ruokia, vaan ei maistella.

Petellä suu on ihan viivana useimmiten, jos jotain lusikkaruokaa tarjoaa. Luumusoseelle suu aukee. Muuten ruoka pitää tarjota jotenkin käsin syötävänä, että sais edes jotain meneen. Pottua syö kokonaisena, kukkakaalia, bataattia, ja riisistä pyöriteltyjä palleroita. Hohhoijaa.

Eipä oo mun jutuissa nyt oikein juonta.

Kiitoksia vaan kaikille onnitteluista kyllä se on ihan mukava näinki kauan olla ollu tuon yhden ja saman kans. Tuli aikoinaan hyvä valittua, vaikka olikin äkkinäinen valinta, ja rakkaus syttyi sokkotreffeillä kuvitelkaa! No kyllä me tiedettiin toisemme ennestään, mutta kuitenki sokkotreffeillä sit jysähti.

Joo mut jos ny lähtis perimään osaa hääpäivälahjasta. Pedikyyri tiedossa. No ei taia jaksaa näin myöhään, ku sais vaan jalkarasvat, nii hyvä ois.

Unikalluppiin vielä sen verran, että meillä ehkä kahdet unet on sellanen normaali, jos ny ollaan kotona. Yksilläkin unilla voi mennä, jos saa kunnolla nukuttua sen pari tuntia. Reissupäivinä menee ihan miten sattuu, tänään neljät pätkät nukkui. Yöt on vähä repaloitunu, mutta ei onneks mitään huutoja, paitti jos meen torvi juomaan kahvia päivällä.

Nonymmäoikeesti meen
 
No nyt on vessa siinä kunnossa et pöntöllä pääsee käymään muttei muuta siellä ookkaa :eek: Että taijan kerätä kamppeet ja mennä lasten kans mummilaan. Eihän tuommosta vatipesua ja keittiönhanalle juoksua jaksa kokonaista päivää :D saatikka muutamaa päivää...
Mä muuten Myyra tässä nyt päätin et otan parin viikon päästä teijät sieltä kyytiin ja tuon kotiin. :D Mä katon viikon kaks teijän lapsia ja sä saat remontoida meijän talon loppuun :D Ku kerran tykkäät nuista hommista. Tuon vessan jälkeen ois vielä eteinen ja tuulikaappi uusiksi kokonaan laitettavana ja olohuone, ruokahuone ja käytävä tapetoitava. Passaako??? :wave:

Jotain mulla vielä oli mut karkas...
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa :wave: :wave:

Sama porukkahan täällä vieläkin =)
Tulin näin äkkiin kuikkaseen ennen kuin pitää tuo eskarilainen lähteä hakemaan.. Täytyypi tulla lueskelee kuulumisia kunhan koneelle pääsee taasen. ;)
On hieman muuttunut tämä foorumin ulkonäkö, ihan kiva
 
Hammashoitajalla käyty ja ihan kiva reissu oli. Jere anto tädin jopa katsoa nökeröitään ihan nätisti, sai sit palkaks tarran ja hammasharjan! :heart:

Mekin ollaan tavattu miehen kans ekaa kertaa 15v sitten. Liftattiin kaverin kans niiden kyytiin ja mies oli intistä sillon viikonloppu vapaalla. Pari kuukautta myöhemmin alettiin sit seurustelemaan ja tässä ollaan nyt. =)

Myyra! Meillekkin saa tulla remppaa tekemään! Vaatekaapit huutaa maalia tai jotain.. :D :whistle:
 
Käytiin tänään lastenkirurgilla.
Ville joutuu tammikuussa leikkaukseen. Samperin kives on jäänyt majailemaan jonnekin ylös eikä kuulemma tiedä riittääkö edes yksi leikkaus. :( Synnärillä lääkäri laittoi kivekset laskeutuneeksi. Justiinsa juu.

V nukkuu kanssa yleensä kolmet unet, joskus harvoin kahdet pitkät.

Hauska, että TeeTee tekee riisipalleroita pojallensa, kun meillä taas tänään meinattiin tukehtua yhteen ainoaan riisiin.:LOL: Ville maistoi ekaa kertaa 8kk ruokaa ja hyi olkoon kuinka rakeista olikaan. Hehhee.

Kiitos vaan remppakutsuista. Mielelläni tulisin, kunhan näitä omiakin saisi tehtyä.
Meillä siis mies tekee kaikki sirkkeliä, iskuporakonetta ja voimia vaativat hommat ja mä maalaukset, tapetoinnit ja pikkunaputtelut.
Tällä hetkellä mulla on kesken eteisen tapetointi, ikkunapuitteiden maalaus, vaatekaappien maalaus, jalkalistoja ja peitelistoja on aimo läjä sängyn alla jemelissä, yhdestä pöydästä on poistettu "jo" puolet vanhoista maaleista, pitäisi sekin lakata uudestaan yms. Jostain kumman syystä ei ole aikaa. Ja sitten kun olis, ei oikein jaksata. :whistle: Mielellään kehittelen uusia tehtäviä kyllä. :snotty:
Täällä sitä vaan hehkutellaan kaikilla puuhasteluillaan eikä kukaan tiedä kuinka paljon on tekemättä ja kesken. Hyvä sitä on täällä elvistellä. :kieh:
 
Muistaakohan kukaan enää mua täällä..? siitä on tosi pitkä aika ku oon viimeks tänne kirjottanu.. On ollu tosi kiva lukee välillä mitä teille kuuluu, ku sillon raskausaikana paljo kirjoteltiin. nyt vauvan kans se vaan on mulla jotenki jääny.

Meillä neiti kasvaa kovaa vauhtia. konttausasennossa itteensä heijaa, mut ei ryömi ku taaksepäin. Imetän edelleen ja kiinteitä syödään n 3 kertaa päivässä, sit muuten rintaa ain tilanteen tullen. meil on nykyään tosi katkonaiset yöt. neiti heräilee monesti yössä ja nukkuun ei ala ku tissille. illalla nukahtaa kyllä sänkyyn jos oon vieres ja se saa hiplailla mun kättä.

2 hammasta tytöllä on alhaalla ja nuhaa nyt on. itkusta siis meilläkipäin. päivällä meillä nukutaan ehkä 2 unet, joskus yhet tai kolmet, vähän päivästä riippuen. Potalla oon yrittäny häntä käyttää. Hyvin se sujuuki. päiväs ei monet pissat enää tuu vaippaan ja kakat yleensä pottaan tulee hyvin.

-mallu
 
heippa!

kävin tänään sit kodinykkösessä. kun en ikeaan asti pääse. kävin hakemassa kehyksen Miisan puolvuotis kuvalle. ja sit käytiin katsastamassa uus lelukauppa. vaikka uhkasin etten sinne mene. siellä sitä kuitenkin oltiin. pari tosi edukasta -60% lelua jäi käteen. toisesta en ole edes varma kenelle annan. mut joulu tulee taas. eikös joku teistä suunnitteli jo joulukortteja?! kertokaas ideoita?!

ja jotta päivä ei olisi liian rauhallinen mentiin shoppailun jälkeen sinne uimahalliin. esikko sukelsi täysillä ja yritti jopa uidakin... ikä just 3v. nyt tarttis vaan ahkerasti käydä talvi uimassa että ens kesänä osais edes samanverran. ettei taidot katoais. Miisa-neitonen oli ensimmäistä kertaa uimassa ja puol tuntia meni ihmetellessä sitä kohinaa. sitten meinas tulla uni kelluessa mutta lopulta alkoi jo pärskyttää vettä. jano ylläti nopeasti ja hermo meni kun yritin saunan alalauteilla imettää. mut ei auttanu ku mennä suihkujen puolelle jäätymään. lapsen laitoin pyyhkeeseen ettei paleltunu. mut sit se pyyhe oli litimärkä ja meillä oli kolmeen pekkaan vaan yks kuivatuspyyhe. taas oli äitee unohtanut ottaa edes jokaiselle yhden oman pyyhkeen :ashamed:

nyt pitää mennä laittaa ukkokullalle eväät valmiiksi huomiselle. ja tarttis sitä keittiötä raivatakin....

miks mulla menee aina valitukseksi :headwall: tää päivä on ollut tosi kiva ja täällä mä vaan purnaan...ärsyttävää :headwall:
 
meidän neidillä on nyt aamun aikana noussut ihan ihme näppyjä. vesirokkoa voisin veikata mut ei tää lapsi ole yhtään kipeän oloinen. ja olisiko se näin nopeasti voinut oireilla jos tartunta olis eiliseltä uintireissulta?! ei kellään ole ollut liikkeellä mitään nuhaa kummempaa tautia.

nyt täytyy vaan seurailla et ei tarttis viikonloppuna päivystyksee mennä...
 
mikki hiiri: munki kirjotukset tulee aina lähinnä valitusta sisältäen. Vaikka oikeesti menee hyvin :D Sitä vaan aina purkaa ne pahimmat paineet ensin ja sit unohtaa ne mukavat jutut kirjottaa :whistle: Mutta mukava et tänne voi käyä purkamassa päätä :wave: Voisko ne näpyt muuten olla siitä vedestä johtuvaa??? eikös jotkut siihenki reagoi ihollaan...?

Viimeyö meni ihmeen hyvin vaikka nukuin kahen vanhimman keskessä, vauva pääpuolella matkasängyssä. Oon joskus vannonu etten niitten keskeen enää mee, ovay niin mahottomia pyörimään!!! No yö meni niin et esikon jalat oli mun tyynyllä mut potkuja ei tullu ni nukutuksi sai. :whistle:
Ihmeen herkkis päivä tänään. Meinasin itkuun purskahtaa ku vein sormukset pienennettäväksi. Piti molemmat jättää sinne ja sanovat et viikon päästä voi hakea, 30e maksaa... lähinnä sitte tuo maksu mua kauhistutti, myyjä näki et itku oli tulla B) Viimeksi sanoivat et saa pienentää siellä ilmaseksi ku oon sieltä ostanukki. Omistaja mies tuli paikalle ja lupas veloituksetta sen :D Aika noloa oli...

Meillä Myyra on kaikki kans rempallaan :whistle: Siis vessa on vasta alullaan ni mä kävin jo kattomassa tapetit valmiiksi olkkariin yms. Ja vitriini on varattu sit jo sitä seuraavaan projeksiin tuonne ruokahuoneeseen :LOL: Mies-parka! No se onneksi tykkää nuista hommista mut ku just alkaa metästys... Ja mulla on se vk-loppureissu nyt parin viikon päästä. Että jouluun asti saahaanki käyttää kaikki vk-loput remontoimiseen... Sitte saanki jo sen ponin vuodenvaihteessa niin tietää missä mä oon viikonloput tytön kans :snotty:

Mut pitää palata takas mummilaan, tulin vaan kotiin "eläimet hoitaa" eli koneelle, en osannu käyttää veljen kannettavaa :eek: Pitää kai ne nuo eläimetki ruokkia, vaikka mies vois sen tehä ihan hyvin, lenkitys nyt vaan saa jäädä...
 
taisin hermostua liian helposti. rasvailin aamulla miisan ihon kunnolla niin nyt ainakin pienimmät näpyt on häipynyt. mut pari isompaa on edelleen ja meinaa punoittaa aina vain enemmän. keskikohta koholla...

nyt yritän luottaa vain siihen että iho kuivui liikaa tuosta hallivedestä.
 
Enpä hirveesti ole tämän kesän aikana kerinny kirjoitteleen. Mutta nyt häät on ohi ja rouviinnuttu joten jospa sitä aikaa jää taas nettailuunkin :D Meillä poika kovasti kasvanut mutta neuvolan mukaan tuo paino ei oikeen tahdo pysyä perässä. Meillä on kyllä ollutkin sellanen 3 cm kuussa kasvuvauhti ja kerran oli jopa 5 cm. Samaan aikaan kun liikkeelle on lähdetty niin eipä kumma oo kun painoa ei kerry.
Meillä tuo tissittely jäi pois jo 5kk iässä kun kiinteät alotettiin. Tissi ei yksinkertasesti enään vaan kelvannut ja kyllä äipällä meinas itku päästä kun oisin halunnut jatkaa lähelle vuotta :(
Kolme hammasta on jo ilmaantunut ja toinen etuylähämmaskin jo hollilla. Kovasti niillä muutamalla jo yritetään purra |O
Meillä eteenpäin mennään ryömimällä ja konttausasennossa heijataan. Eteenpäin ei kyllä vielä mennä. Seisomaan nousee tukea vasten ja tuntuukin vähän hassulta järjestykseltä kun ei edes kontata??Istumassakin jo tukevasti pysytään.
Nuo unijutut on nyt tällähetkellä rotuperällä kun korvatulehdus pienellä on päällä. Antibiootitkin sitten vielä väsyttää joten unet tulee milloin sattuu...mutta terveenä nukutaan kolmet päikkärit.
Eka hammaslääkärikin oisi sitten maanantaina ja luulen että menee ihan hyvin. Tuo meidän esikoinen kun puraisi hampilääkäriä sormeen :whistle:
Meidän esikoinen on nyt 2½v ja sillä on aivan kauhea uhma. Mikään ei ole hyvä ja kaikki kiukuttaa. Ja väliin käydään pikuveljeäkin muksimassa. Ja kyllä äiti ja isikin osansa saavat. Mutta eiköhän tässä selviydytä. Tempperamenttia tytöllä riittä joten sepä siinä uhmassa sitten vielä leiskuu...
mutta, mutta,,lisää taas toisten. Olen kyllä yrittänyt teidän muiden kuulumisia käydä kurkkiin ja yritän nyt liittyä joukkoonne aktiivisemmin. :wave:
moi
 

Yhteistyössä