TAMMIVAUVAT 2007

Vilipi: ne näpyt vaippa-alueella voi olla hikinäppyä joka tosiaan häviää pesun jälkeen varsinki jos saa ilmakylpyä vielä. Ainaki meillä näin...
Ja meijänki pojalle tuli naamalla laikkuja alkuun ku alettiin antaa hedelmä ja marjasoseita. Neuvolassaki niitä ihmettelivät mut ne aina vaan hävis puolentunnin sisällä syönnistä. Ja nykyään niitä ei tuu, ehkä kerran pari kuussa eikä oo mitään tietoa miksi ja mistä ne tulevat. Mun miehelle tule kaulaan tosi isoja ja punaisia läikkiä ku se syö tai käsittelee kalaa. Mutta ei aina joka on ihan ihmeellistä! Ei oo allergiseksi todettu kalalle tms :/

Vettä tullu koko aamun ihan kunnolla, lapset alkaa olee jo hieman ylivirittyneitä ku ei ulos kehtaa laittaa niitä. Saatikka itellä lähtee sinne seisoo B) Vauva änkes kakat juuri ennen nukahtamista ja nyt kuulostaa älisevän vieläki eikä suostu nukkuu :/ Hoh hoi, tulukaa joku seuraksi :wave: Ei jaksais keksii enää mitään tekemistä :ashamed: On jo muovailtu ja piirretty ja gerbiilit hoidettu ja juoksutettu, mitään rallia ei nyt kehtaa laittaa kehiin ku vauva yrittää nukkua... :snotty: On tämäki taas :D
 
Villellä on kanssa ollut iltaisin melkoisia nukahtamisen vastustushuutoja. Nyt, kun on saanut vähän iltasadulla nuhjata isoveljen kanssa isossa sängyssä, asia on hieman korjaantunut. On tämä niin paljon mukavampaa kahden lapsen kanssa!
Vaikka onhan tässäkin omat juttunsa. Viime yönä Ville heräili huutelemaan parin tunnin välein. Vaikkei kunnolla vielä liikukaan, tuntuu se silti menevän jo uniin. Mitähän sitten, kun oikeasti liikkuu? |O
Isoveli kuitenkin nukkui makoisasti pitkät unet ja nyt olikin hyvin energiaa purkaa viikon reissun ikävä ja ahdistus kerralla ulos. Reilun tunnin kesti sen raivokohtauksen piikki, vähän pitempään "koko toimitus". :whistle:
Jospa tämä nyt tästä.
Loppuisi nyt vaan noi miehen iltavuorot. Sillä saattaisi olla mahku siirtyä pelkkään aamuun nyt, kun koulu alkaa. Peukut pystyyn!

Lähdenpä tästä kukkia kuivaamaan. Askarteluvimma on mahtava, kun ei ole töissä ja pääse toteuttamaan itseään. Töissä aina suunnittelen viikon askartelut itse jostain materiaaleista, vähän kokkisota-tyyliin.
Nyt teen paperia. Kaverilla on synttäribileet lauantaina (jee bailaan!) ja teen sille kortin. Ajattelin laittaa itsetehtyyn paperiin kukkia sekaan, jos vaan onnistuu. Testaan myös tuoksuisiko vanilliinisokeri paperista. Joulukortteihin voisi siinä tapauksessa laittaa vaikka kanelia tai kardemummaa.
Nonniin, höpinöiksi menee taas. Moi!

myyrä ja Ville 7,5kk :heart:
 
Täällä vähän sairastetaan... Topiaksella ollu yskää jo yli viikon ja koko ajan pahenee. Neuvolassa silloin viikko sitten puhuin asiasta, ja terkkari kehoitti soittamaan lääkäriin aika herkästi. Niinpä siis tein ja soitin eilen Terveyskeskukseen, mistä sain omalle lääkärille ajan heti samalle päivää! Käytiin siis pojan kans eilen lääkärissä ja onneksi korvat oli terveet, sanmoin suu, eikä keuhkotkaan rohisseet. Lääkäri määräsi hoidoksi höyryhengitystä 3krt/päivä sekä yskänlääkettä. Jospa se nyt sitten alakais helpottamaan! Tätä sitkasta yskää tuntuu olevan meidän lähipiirissä liikkeellä.. miehellä on jo kolmatta viikkoa kauhee yskä.. :(

Oisko muuten kellään ideoita tuohon höyryhengitykseen, että mites se ois helpoin toteuttaa?? Tein eilen niin, että suihkuttelin kylppärin seiniä ja lattiaa tulisella vedellä, kunnes höyrysi ja sitten vein pojan suihkuun. Siellä sitten oleskeltiin n. 5 min, niinkuin ohjeessa sanotaan. Tänään sitten aamulla tehtiin niin, että laitoin tulista vettä altaaseen tulemaan ja pidin poikaa siinä lähellä. Mut oisko kellään mitään helpompaa niksiä tuohon hommaan? Mitään kattilajuttuja ei kuulemma ennää suositella, kun on sattunu niin paljon pahoja palovammoja sen kanssa..

Tuohon galluppiin vastausta: Minä teen kyllä oikeestaan kaikkea mitä pojan hoitoon liittyy. Tosin mies käyttää Topiasta useimmiten suihkussa/kylvyssä, koska itse haluaa =) Mut oon minäkin sitä kylvettänyt...

Tällaista tänne tällä kertaa =)

Annilia + Topias 7kk, 1vkoa
 
Annilia onko teillä ilmankostutinta? Sen avulla höyryhengittelyt sujuu kätevästi ja turvallisesti. Sängynpääty koholle ja pilko sipulia harson sisään ja laitat sen sitten pinniksen reunalle roikkumaan yöksi.. meillä ainakin tehoaa hyvin.

Epäilen edelleen sitä Joonaksen ihoreaktiota allergiaksi.. tämän päivän on ollut masuvaivainen ja kakannut useaan otteeseen :/
 
täällä myös ollaan nuhassa. molemmat lapset nokkatukossa. esikolla tosin eilen jo parempi päivä tänään enää muutama vihreä jojo näkynyt. neidillä yö oli tosi hankala kun räkä vain valui jatkuvasti. olisitte nähneet aamulla pienen naaman kun oli ihan kokonaan kuivuneen rään peitossa. kysyinkin aamulla että joko neiti aloittaa kasvojen kuorinnan :LOL: no, aika pienillä kitinöillä on tämä nuha sujunut joten eipä valittamisia. toivotaan että paranis sunnuntaiksi niin sais esikon synttärivieraat tulla pelkäämättä tautia.

kohta tarttis laittaa lapset autoon ja lähteä vähän kauemmaksi isoon markettiin ostoksille. leipomuksia on kyllä osin pakkasessa valmiina mutta vielä tarvitaan lapsille pillimukeja. ne kun on niin käteviä, ainakin kun meille tulossa pikkuvieraita joilta poikkeuksetta kaatuu väh. 2 mehua lattialle.

nyt pikaiset päiväkahvit keittämään ja sitten kauppaan :wave:
 
epuska
heippa,

Meillä mies on hoitanut tuon kylvettämisen, mutta pitää varmaan ryhtyä mun siihenkin hommaan, kun tahti on hidastumaan päin... Ei jaksa aina huomauttaa, että jokos viitsisit.

Täälläkin huonosti nukuttuja öitä takana. Hampaat on kyllä niin turhia! Ensin ne aiheuttaa puhjetessaan sen seitsemät itkut ja sitten ne reikiintyy ja niitä pitää paikata, tai ne katkeilee ja joutuu hankkimaan tekarit... :kieh: Oon vähän väsynyt. Tilannetta ei paranna se, että Justiina ei ole oppinut ryömimään kiihkeästä yrityksesä huolimatta. Pari hassua peruutusta on hän saanut aikaan ja sekös kismitää entistä enemmän, kun yrittää lähestyä leluja ja vahingossa loitontuu niistä.
 
Mun piti eilen kommentoida tuota sipulijuttua sänkyyn. Ollaan siis käytetty sellasta aina ku lapset on räkäsiä, hirvee lemu mut helpompi on hengittää räkäisillä. Noh, tänään piti sitte sellanen viritellä meilläki sänkyyn :( Vauva viimeyönä herätti puolentunnin/ tunnin välein, itki lohduttumasti eikä tutille rauhoittunut. Aamulla sitte alkoi räkä valuu ja iltaa kohden paheni. Nyt tuhisee ja vikisee sängyssä, pitää kohta mennä kaveriksi sinne. Ja laittaa mies esikoisen huoneeseen et saa nukkua nyt kunnolla pitkän työpäivän jälkeen.
Kohta täällä sitte on nuo kaks muutaki plus mää itte ja mies kans semmosessa kunnossa ettei huvita ees ajatella :ashamed: Että nämä syksyn taudit on mahtavia :headwall:
 
Hui, Ville alkaa kohta konttaamaan!
Likkakaveri tuossa yksi päivä katseli pojan touhotusta ja sanoi, että lähteeköhän suoraan konttaamaan ilman ryömimisiä. No siltä nyt näyttää. :eek: Jarruja jarruja vielä, mulla ei olisi mitään kiirettä sen liikkumisen kanssa.:whistle: Ville menee siis jo konttausasentoon ja jumpsuttelee siinä eestaas.
Kääks. Keittiön kaapiston alalistat (sokkelin peitelistat, mitkä lie) on vielä laittamatta, arvatkaapas kuka on kohta siellä alla nuohoomassa, ou nou.

Isoveli juoksi taas sisällä, liukastui ja pamautti silmäkulmansa teräsroskikseen. Sai perhoslaastarin.
Nyt on pojat todellakin saamaa sarjaa. Villellä on vasemman silmän alapuoli turvonneena (kopsahti bensa-asemaan, muoviseen terävään kulmaan siis) ja isoveljellä vasemman silmän kulma auki. Näin meillä. :whistle:
 
Meillä on vauva tehny tuota konttausasennossa heijaamista jo pitkän aikaa. Eikä vieläkää mihinkää liiku :D Tänään taas katoin sitä ku monta kertaa nousi ja heijas et nyt kyllä liikkuu mutta ei niin ei. Enää ei yritäkkää ryömiä vaan hittinä on nyt tuo konttausasento. Tai no nyt ehkä se flunssa päällimmäisenä. Pitäs kai lähtee "nukkumaan" eikä istua koko iltaa koneella...
 
Hyps hyps, ylöspäin!

Ai no hyvä Kränä tietää, ettei vielä ole kiirus ja paniikki. Listat menee paikoilleen varmaan sitten, kun jotakin on jo tapahtunut. Jätkä jumissa siellä tai jotain... :/

Ai että, kun oli kiva maksaa taas laskut. :kieh:
Lääkkeetkin loppui, mun pelkkä kortisonipurkki maksaa yli 80? PRKL! Ja taas kerran mielessäni kiroan tämän sairauden maan rakoon ja sinne oikein syvälle. :kieh: Pitäisi varmaan tilata lääkärikin tutkimaan tuo pallean seutu. On ollut tosi kipeä viime päivät. Toivottavasti tämä valvominen ja epäsäännöllinen elämä ei ole pamauttamassa tautia pintaan. Prkl taas.
 
Viimeyö meni ihan hyvin, vauva heräs kolmelta ja seittemältä huutaa, muuten nukku vieressä aika rauhallisesti. Ja mieskin sai nukkua esikon huoneessa rauhassa =) Jos räkätauti jatkuu niin meen ite tänään sinne esikon huoneeseen :snotty: Mut ainaki nyt näyttäs ( koputtaa puuta ) et alkaa vähän helpottaa eikä muille oo tullu mitään. JOS ois vaan hampaista johtuvaa räkäisyyttä... Toivoa saa.
Myyralle :hug:
 
Mä ilmoittaudun tähän ketjuun, jos sopii!

Aiemmin olin tällä palstalla hyvinkin aktiivinen mutta sitten "nimettömänä ilkeily" ajoi minut pois semmoisille palstoille joissa on rekisteröitymispakko ja nyt ajattelin tulla pitkästä aikaa kurkkimaan takaisin... Vieläköhän joku muistaa tai onko täällä enää ketään vanhoja tuttuja...

Meillä siis PikkuKakkonen on nyt tammikuussa syntynyt :wave:
 
Heipsan,
pikaseen taas. Meillä Pete ei oo siitä ryömimisestä innostunut ollenkaan, mutta otti sitten ja rupesi konttausta yrittämään toden teolla. Eilen onnistui siirtää polvea eteenpäin. Hassua, sillä vasta viime pe nosti itse ekan kerran pepun maasta. Karhunkävelyasentoon menee kanssa, kauheesti on lyhyessä ajassa menny eteenpäin.

:heart: käytiin sydänkontrollissa TAYS:ssa. Ei tarvi ennen kuin kolmen vuoden päästä mennä uudestaan kontrolliin. Huoh. Joku pieni ohivirtaus on sydämessä, mutta se ei rasita sydäntä yhtään, eli ei tarvi huolehtia.

Mut mä oon näköjään ny tosi väsynyt, kun jäi viime yön unet niin lyhkäseen.

 
Heippa kaikille! I`m back! :D
Että ottikin koville tää viikko, kun ei ollut konetta! Oon niin kaavoihini kangistunut, et nettipimento otti ihan koville! Huh.. :whistle:

Ihana kuulla TeeTee, et kaikki on hyvin!!! :hug:

Mä olen nyt tiistaista noudattanut Jeren kanssa aika tarkkojakin ruokailu aikoja, niin nyt tuntuu tuo ruoka (taas välillä :ashamed: ) maistuvan. Otin myös "turhat" hedelmä/marja herkut pois ja annan ruuan päälle eka vettä ja sit maitoa jos haluu. Välipalana saa jongun herkku soseen. :p Noitahan Jere söis pelkästään, jos äiskä vaan antais. ;)
Meillä Jere koittaa kans kovasti nostaa peppuaan, vielä on hassun näköstä kun kädet ei tajua mitä pehva tekee. :D

Mut nyt on pakko hipsiä nukkumaan, et jaksaa taas huomenna..

Teretulemast vaan Sanna80!
 
Villellä alkoi vierastaminen.
Naapurin likka otti pojan syliin ja siitähän naama vääntyi ja kauhea huuto alkoi. Kokeilimme vielä kerran myöhemmin ja sama juttu. Tuleepahan tämäkin koettua, isoveli ei vierastanut ollenkaan.

Onpas kiva saada Poio takaisin. :D
Ja Sanna80 mukavaa kun palasit, täällä on välillä aika hiljaista.

Kyllä tekee huomenna hyvää päästä vähän viihteen puolelle, tämä on ollut aika väsyttävä viikko. Varsinkin iltahuudot on melkoiset. Yhtenä iltana vaan oli rauhallisempaa. Huh. Toivottavasti mummi selviytyy mukavasti, meillä on taas asuntojen vaihto. :D

Toivottavasti kaikkien räkätaudit paranee pian. Se on niin kurjaa, kun vauvat on tukossa. :snotty:
 
Hyvä juttu TEETEE, että ei löytynyt mitään vakavampaa :hug:

Tervetuloa Sanna. Kurkkasin profiiliisi ja sieltä klikkasin linkkiä joka vei ihanaan shoppiisi. Olipa ihania juttuja! Ihastuin niihin pallopipoihin :heart:

Joonas kävelee jo melko tukevasti tuettuna. Siis ei mitään pikakiitoa toki, mutta askeleita ottaa kun käsistä tukee tai sohvan viertä menee.
Eilen alkoi mahdoton tanssi kun isoveli soitti Teräsbetonin: Taivas lyö tulta :kieh: Melkonen rokkimakkara tuo Jonttu :heart:

Viime yö oli ....hmmm... ei niin mukava. Kolmosella oli masuvaivaa ja itkeskeli vähän väliä, herätti sitten Joonaksenkin ja Joonas rupesi kälättämään ja huutelemaan sängyssään. Siirryin itse sohvalle "nukkumaan" (mitempä siinä metelissä paljon nukkui. Ja tuo kolmonen meni miehen viereen makkariin. Huh. Nyt kävi poika sitten potalla ja kun katsoin tuotostaan niin olin ihan :eek: Ei mikään ihme, jos oli ollut masu kipee...
 
Ei meilläkää oo ollu kiva yö... vauvalla vähän rauhoittunu flunssa mut tyttö sitte otti ja sairastu illalla. Ja itelle tuli flunssa yön aikana :headwall: Nyt näytti esikoisenki nenä vuotavan aamulla vähän, kai sillekki sitte pukkaa yöllä kuumeen. hoh hoi, ja vielä nuo rakennusvehkeet on vaan tän viikon enää lainassa niin pakko ois saada tuo leikkimökki valmiiksi. Ei oo mökki juuri päässy viikon aikana valmistuu, koko ajan jotain härdelliä ettei mies oo päässy tekee. Nyt sitte on pakko... ku ens viikonloppuna alkaa vessa remppa :eek: kai...

Mut nyt levähtää itekki ku vauva nukahti ja tyttö asettu kattoo Topia ja Tessua :heart: Esikko vielä pääsi pihalle isänsä kans mökin rakennukseen ;)
 
pikaseen

ihana kuulla että teeteen pojalla kaikki hyvin.

ja tervetuloa Sanna80

me oltiin eilen esikon kans neuvolassa ja samalla mitattiin toi neitonen. eli n.7kk mitat 68cm ja 7250g noustiin jo -10 käyrälle. tosin esikko tippui -10 -15. mutta ei mitään hälyttävää kummankaan. esikolle määräsivät painokontrollin neidin 1v neuvolan yhteyteen.

no, nyt täytyy mennä laittaa pöytä koreaksi. tulee esikon synttärivieraita.
 
Jerelle tuli tänään toinen ala hammas läpi! :D Tälläkertaa ei ketuttanut niin paljon, kun ekalla kerralla.
Ollaan kaksistaan kotosalla, mies lähti kavereidensa kanssa mökille. Hieman ketuttaa, mutta olkoon. En jaksa märehtiä, hyvin me kaksistaankin täällä pärjätään. Ja iteppä mä sen sinne melkein "ajoin", en haluu olla se joka sanoo ettet saa mennä..
Jos me vaikka lähdettäis iltalenkille, kun iltapäivä unet loppuu.

 
POIO :hug: Ota asia positiivisella mielellä ja vietä rentouttava ilta ihan itsellesi (siis sen jälkeen kun lapsukainen nukahtaa) =)

Mä en tiedä oonko mä jotenkin "vanhus" tässä parisuhteessani... joskus on erittäin miellyttävää kun mies on reissussa ja lapset nukahtaneet ja saan vain olla ihanassa hiljaisuudessa ja olla vaan.. puhumatta, ajattelematta. LUXUSTA :D
 
Sain Jeren nukkumaan ilman senkummempia mutinoita, vähän oli yliväsy mutta nukahtipa vihdoinkin. Yleensä menee maximissaan 10 minsaa, mut tänään meni melkein puol tuntia.. :eek:
Nyt otan raffeli kulhon eteen ja alan katsoon hömppä-nyyhky leffaa! =)
Mies tossa soitteli ja sanoinkin sille, et sen yön yli kestävän reissut on tältä vuodelta pidetty! :LOL:
 
Nyt alkaa jo elämä voittaa B) Eilen oli kyllä niin veto pois että huh huh! Esikko oli päivän pihalla isänsä kans leikkimökkiä rakentamassa ja me muut sisällä makoiltiin flunssan kourissa. Nyt kaikki jo parempana ja leikkimökkikin pian valmis :) Viimesilauksia tuolla vielä tekevät, on se näppärä käsistään tuo mun mies :heart:
Vauvalla on nyt kirkkaasta räästä vaihtunut keltaiseen sitkeään... mitähän lie tarkoittaa?!? Mutta silti räkäisyyden keskellä vaan jaksaa leikkiä ja temmeltää. Ääni on ihan käheä :( ja väsymystä näyttäs olevan. Mutta parempaan päin onneksi!

Oliko se melle vai kuka jolla oli poni??? Jos tiijät tän kesän varsoja niin otappa yhteyttä!!! :wave:
 

Yhteistyössä