TAMMIVAUVAT 2007

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 12:33 Sartsa32 kirjoitti:
moikka,

Poio ja TeeTee kysytäänkö tosta rotarokotustutkimuksesta 6 viikon lääkärineuvolassa jos haluaa lähtee mukaan?
Mulle tuli kirje kotiin, missä kysyttiin halukkuutta osallistua tohon rotavirus-ja aivokalvontulehdusrokote tutkimukseen.
Samassa oli myös joku hepatiitti tutkimus kysely,
mut siihen me ei osallistuttu.
 
Meillä Leevi 2,5 v oli aikoinaan rotarokote tutkimuksessa mukana tai siis on edelleen.

Lenni on nyt sitten B-hebatiittirokote tutkimuksessa mukana.

Rota tutkimukseen ehdotti neuvola mutta B-hebasta tuli ihan sieltä tutkimuslaitoksesta kysely mielenkiinnosta.
 
Hei ja kaunis kiitos kaikille tämän otsikon alle kirjoittaneille, olette olleet tälle ensiäidille suunnaton apu. :hug:

Meidän esikoinen Rölli syntyi käynnistettynä tammikuun 18. viikolla 42+0.

Miten teillä nukutaan? Rölli on alusta asti nukkunut yönsä kahdella syötöllä n. (3.00 ja 6.00). Rölli menee nukkumaan 21.30-22.30. Nyt viime viikon aikana Rölli on keksinyt herätä syömään myös klo 1.00. Röllillä ei ole välttämättä nälkä tai nähtävästi masu kipeä, mutta huutoa riittää ja raivoa rinnalle. Millaisia kokemuksia teillä on?

Miten rauhoitatte yöllä heräävän vauvan, jos tiedätte ettei ole nälkä tms.
Miten saatte vauvan yöunille? Meillä on nyt nukuttu n. viikko päiväunet 2-3,5h. Siihen asti Rölli on valvonut pääasiassa päivät nukkuen n. 10 - 1 h unia. Rölli tietää menevänsä päikkäreille, puen, laitan vaunuihin ja siirrän vaunut ulos, Rölli nukahtaa itekseen. Yöunille taas mennään pitkän kaavan kautta. Koska iltatankkaukset menevät ohi?

Miten olette varautuneet kellojen siirtoon? Onko kokemuksia kellojen siirrosta. Elikkäs miten varovaisesti voi vaikuttaa alle 3kk nukkurytmiin?

Mamma ja Rölli 7vko
 
Täälläkin mietitty sitä rotavirushommelia, että miten se oikein menee. Just viime neuvolakäynnin jälkeen tuli mieleen, että kysytäänkö neuvolassa sitä että haluaako sen rotavirusrokotteen vai tuleeko siitä jotain lappua kotiin?? Mutta kysäsenpä tarkemmin ens viikolla, kun on neuvolalääkäri ellei sitten ole sattunut tuleen postia sitä ennen ;)
Meillä on ristiäiset sitten tossa pääsiäisen tienoilla, vähän myöhäseks menee kun poikakin on juuri sit täyttänyt sen maagisen 2kk mut aiemmin ei sille papille sopinut mikä haluttiin, on sama joka on kastanut meidän tytötkin. Ja aateltiin, että josko tuo vauveli olisi hiukan rauhoittunut siihen mennessä niin ei ihan koko tilaisuutta itkisi, mutta saas nähdä :whistle: on tosiaan aika itkunen välillä, joinain päivinä on oikeestaan ihan huutanut eikä ole kovin äkkiä rauhottunut mihinkään, surkeeta. Neuvolasta sanottiin, että pelkkää masuvaivaa mut ite mietin et oisko jotain muutakin..en tiiä :/ Neuvolantätsä sano muuten aika hölmösti, kun mainitsin tuosta itkuisuudesta, niin totesi et vauvathan toki itkevät. Älä, ihanko tosi ;) mä oon ihan aatellut että ne on aina hiljaa ja kiltisti :whistle: juu enköhän mä sen tiedä, että vauvat itkee, on tuo kuitenkin kolmas lapsi ja kaikki ovat olleet erilaisia, toiset itkee vähemmän toiset enemmän. Jotenkin vaan tuon pojan itkuisuus kuulostaa et jossain mättää, ehkä sitten vaan on masuvaivaa mut ens viikolla lääkäri sanoo vielä mielipiteensä kun poitsulla on välillä noita iho-oireitakin, voisi kuulemma ehkä olla allergiaakin.

Nimi on aikalailla päätetty, nimien järjestystä vielä vähän sumplitaan ;) ollaan sanottu poikaa nyt paavoksi :) hauska tapaus kyllä on, itkukohtauksia lukuunottamatta, oikein jämäkkä poika. Kovasti on kehittynyt, vaikkei ikää olekaan vielä paljoa. On meinaan kääntyillyt nyt muutamina päivinä. Eikä ole ollut ihan mitään "vahinkoja" vaan selkeesti näkee että yrittää ja hups, hetken päästä sit onkin kellahtanut toisin päin. Masulta selälleen menee helpommin. Hymyilee myös kun hänelle juttelee, kova tarkkaileen ympäristöä. Ehkä sillä syntymäkoolla on jotain vaikutusta, kun on noinkin "aktiivinen", en tiedä, kun tosiaan oli aika jässikkä =)
Joku kyseli painosta, että miten on kilot lähtenyt. Yllättävän kivasti kyllä, täytyy myöntää, kaksi kiloa olisi vielä niin sitten oisin lähtöpainossa. Odotuksen aikana tuli yhteensä 13kiloa. Vaikka onkin painoo lähtenyt, niin silti tossa mahan alueella on vielä sitä löysää ihan liikaa mun mielestä :whistle: jos ottais itteään niskasta kiinni ja koittais päästä siitä vähän eroon ennen kesää..yrittää ainakin vois ;)
Lepposia päiviä kaikille, nyt täytyy kipasta syömään.

sayenna ja paavo 1kk6pvä
 
Heipsan vaan kaikille

Tuli sitten eilen nautittua keväisen lämpimästä ilmasta sillä seurauksella, että nyt on alaselkä totaalisen jumissa. Oikean jalan siirtäminen sattuu niin, että henki salpautuu eikä kävely suju sitten millään. Jalalle ei voi varata painoa vaan pettää alta. Aamulla kävin vielä ratsastuslenkillä kun ajattelin, että siitä vertyy, mutta nyt ollaan liki vuodepotilaana. Mies joutuu varmaan huomenna jäämään töistä kotiin, kun en pysty nostamaan Roopea saati kantamaan. Ihan kauheaa!!! Roope poloinen on varmaan ihan ihmeissään kun on vietetty koko päivä sohvalla.

Meilläkin on käytössä 60-62 kokoiset vaatteet. Tosin meillä on käytössä myös kuivausrumpu, joka näyttää pienentävän vaatteita jonkin verran. :p

Roope on hirmu iloinen ja tyytyväinen lapsi. Päivisin vain katselee, seurustelee ja hymyilee. Itku tulee lähinnä vain öisin kun vaippaa pitää vaihtaa. Minulle hymyilee ja juttelee eniten, tosin johtuu varmaan siitä kun ollaan niin paljon kahdestaan. Muita alkuun vähän vierastaa ja välttelee katsetta, mutta lopulta kyllä luo hymyjä muillekin. Iskääkin vähän ensin katsellaan välillä, että kukas ukko tuo taas olikaan kun niin harvoin nähdään. =) Tosi ihana ja helppo lapsi kyllä.

Nyt huudellaan tissiä, joten täytynee lähteä konkkaamaan...

Iloista illanjatkoa kaikille!

Hilmuska ja Ropert 9 vko 1 pv
 
paljastuksen aika.... tyttömme sai nimen Miisa Amanda :heart:

kovin hän huusi kun tilaisuutta aloitettiin. lopulta niin rajusti että äiti pelasti lapsen omaan syliinsä ja silti meni 5 min että hiljeni. kasteen sai äidin sylissä ja sen jälkeen maistui uni. no, sen jälkeen oli serkkutytön vuoro pitää ääntä. hän kyllä vain kitisi kun mein huusi kurkkusuorana.

paljon tuli lahjoja, ihanin oli kummitädin ostamat kastehelmet. sai myös kummilusikan, 2 kehystä, 2 hammasrasiaa, valokuvakansion, nallen, lasisen nallen, enkeli-kaulakorun, korurasian, vaatteita ja rahaa.

esikko oli vauhdikas kuumeesta huolimatta. jos vielä huomenna jatkuu täytyy lääkärissä käydä. ja itse olen nuhainen ja kurkkukin on kipeä.

nyt herkuttelemaan rääppeillä :p

t. mikki ja miisa 8vko1pv<br><br>
 
nyt ehdin vastaamaankin röllimammalle

meillä mennään yöunille 21-23. nukutaan yksi pitkä pätkä 3-4 tuntia ja sit mennään loppuyö tonne 8 asti 1-2 tunnin syöttövälein. rintaruokinnalla ollaan ja se kun on helpommin sulavaa (verrattuna korvikkeeseen) niin siksi oletan meillä syöttövälien olevan noin tiheässä. muutaman kerran saanut nyt korviketta niin silloin on pitempään pysynyt nälkä poissa. itse tarjoan aina rintaa lapsen pitempii kitinöihin. tuttia ei suostu syömään. iltaisin nukahtaa välillä syliin keinutellen, peittoon käärittynä. saattaisi toimia yölläkin mutta laiskana nostan lapsen viereeni ja annan tissin suuhun. ja sit voi taas itse jatkaa "koiranunta". ihanaa kun saa edes maata pitkällänsä. mut näin meillä.....

ja Tervetuloa mukaan keskusteluun =)

t.mikki
 
Moikka! Kivaa oli käydä pitkästä aikaa käydä lukemassa textejä. Itse en ole kerennyt kirjoittelemaan.

Meillä Oskari oli ekaa kertaa yökylässä la-su. me oltiin ite päiväristeilyllä laivalla ja kun kestin päivän niin hyvin niin sai poika jäädä mummolaan yöksikin. Ja kun aamulla meidän kuitenkin piti olla siellä kun tuli pohjatutkimus tontille, niin turhaan toista illalla raahataan kotiin ja aamulla taas heti takasin mummolaan. Lapsenkin kannalta oli ihan hyvä ratkasu. Ja kyllä se meni hyvin kaikkien mielestä. Saa mennä toisenkin kerran, mutat heti seuraavaksi yöksi olisi ottaaneet heh heh.

Meillä on nyt pikkasen nää unirytmit muuttuneet. Aamulla herätään 5-6 aikaa syömään, mutta sitetn ennen 7 jo poitsu haluisi herätä kokonaan itkee ja kitisee ja huitoo jne...ja jokeltelee...koitan ottaa sitä viereenikin on toisaalta kyllä vielä väsynytkin, mutta ei malta nukkua. Kun noustaan ylös niin kaikki helpottaa. No tänään laitoin jo puol9 pojan ulos nukkumaan. Onneksi on jo valosaa niin ei tunnu niin tyhmälle että vaunut on jo ulkona siihen aikaan.
Kokeilin yks päivä että laitan pojan yö unille 11 vasta kun nyt menee 9-10 aikoihin. Mutat ei sillä ollut mitään vaikutusta tuohon aamuun samaan aikaan alkoi heräilemään, kun ajattein jos sen unet ei vaan riitä myöhempään asti nukkuen. No nyt mennään tämä aika tälläsellä tyylillä. Ehkä viikon päästä taas uusi tyyli, vauva elämää tää on.

Eilen kyselin tuolla Mitäs nyt osiolla lisäruoasta jo. Meillä tuntuu että syö ihan hirveesti maitoa ja tiuhaan siis korvike maitoa. Rintamaitohan loppui. Niin tulee sellanen tunne että kestetäänkö me tuonne 3kk ikään asti tällä maidolla vaan, vai voisikos sitä velliä alkaa lantraamaan korvikkeen kanssa sekasin jo. No huomenna on neuvola niin sieltähän voin kysyä. Jos vaikka sitetn kiinteitä odoteltais siihen 3kk ikään asti,,,kun suositushan on visiinn 4kk ja täysimetyksellä 6kk ikään asti.
Onko kellään kokeuksia tästä asiasta?

Ja meillä on nyt just sopivat 62cm tai vähän jo kinttanoita ja 68 pääsääntöisesti hyviä ja väljiä...jos bodystä käärsee hihaa vähän niin hyvä on. Kamalaa miten nopeesti noi vaatteet menee...Tämäkin on muuten tuohon syömiseeen yksi ongelma kun poika on niin iso niin ei meinaa enää selvitä maidolla vaan...6400g

hei onko teillä tietoa miten toimia läheisen kuollessa? Pappani kuoli tänään. Onneksi kerettiin käymään siellä Oskaria näytämässä hänelle pari viikkoa sitten. Mutat miten nyt illalla toimia? Mennäänkö mun vanhempien luokse kahville? Viimeksi kun mummini kuoli noin 5 vuotta sitten niin siellä olisi pitäny olla kahvilla illalla, mutat en mä tiennyt. äitini vaan sanoi että ette sitten tullu...täällä oli ne ja ne ja että se on tapana kun läheinen kuolee. Onko teillä tietoa?
 
Hei mammat!

Meidän "möykky" sai sai sitten eilen vihdoin oikean nimen. Hänestä tuli Saku Oskari.(Mikki Hiiri saa lisätä etusivulle!)
Kastetilaisuudessa sattui hauska episodi, kun Saku sylkäisi tutin kastemaljaan... No nyt on ainakin yksi pyhä tutti!!! :LOL:
Juhlat menivät mainiosti ja tarjoilut olivat maukkaita. Saku oli bileiden jälkeen niin väsynyt, että nukahti puoli kahdeksan maissa ja heräsi yöllä syömään vasta vähän neljän jälkeen ekan kerran. Luksusunet 8,5 tuntia!

Tänään pidetään ulkoilupäivä!

pulleroballerina ja Saku 2kk 10päivää
 
Ville nukkui historiallisesti 4,5 tuntia putkeen viime yönä.
Mua se ei tosin kovasti auttanut kun kuinkas ollakaan, esikoinen huusi unissaan melkein koko yön. "Enkä haluakkaan, en halua sitä, enkä sitä, ei, ei ei!" Yötkin meillä siis nautitaan kolmevuotiaan uhmasta. :/

Yöllä hoksasin taas yhden asian mikä voisi olla syynä Villen hermohalvaukseen.
Synnytysasiaa:

Synnytyssalissa supparit äityivät ihan kamaliksi. Itkin vaan ja tärisin niiden voimasta. Totta puhuakseni tunsin jo ponnistamisen tarvetta, mutta kivut olivat ihan hirvittävät ja anestesialääkäri seisoi edessäni, siinä ei paljon vaihtoehtoja mieti.
Tai kävihän se mielessä että ponnistamaan vaan, mutta olen raukkispelkuri enkä uskaltanut vetäistä toista ponnistusta raakana. Ekalla kerralla niin kävi.
Ei mulle tullut pieneen mieleenikään, että vauva saattoi olla silloin jo synnytyskanavassa pää likistyksissä. Olisikohan ollut? Epiduraali poisti tunnetusti niin kivut kuin supistuksetkin.
Onkohan Ville raukka ollut pää jumissa epiduraalin takia liian kauan? Supparit olivat tosi voimakkaita. Aukesin siinä varmaan räjähtämällä loput 5cm, muutamassa minuutissa. Olisi pitänyt ponnistaa vaan. Pelkäsin kuitenkin liikaa koko ponnistusvaihetta. :ashamed:
Luultavasti tässä on syy tuohon hermo-juttuun. Vauva oli pieni, koosta tämä ei siis ole kiinni. Voi kökkö! :(

myyrä ja ville
 
läheisen kuolemasta:
Kai se on vähän suvun tavoista kiinni. Mä olen aina soittanut. Mummulle, kun pappa kuoli. Isälle, kun mummu kuoli jne. Meillä ei kahvitella kuin muistotilaisuudessa vasta.
Voimia ja halauksia sulle. :hug:

Kiinteiden aloituksesta:
Esikoiselle yritin aloittaa maissivelliä 3,5kk ikäisenä, yöt söi vieläkin niin tiuhaan. Masu ei kuitenkaan kestänyt vaan piti odotella se pari viikkoa. 4kk siis vasta sopi.
Tiedän kyllä paljon vauvoja joilla on vellit aloitettu aiemmin ilman ongelmia. Neuvolasta kannattaa kysäistä teidän vauvan tilanteesta.

Mäkin haluaisin aloittaa vellit jo 3kk ikäisenä, mutta Ville syntyi kuitenkin melkein 4vko etuajassa, suolisto ei varmasti ole vielä kypsä käsittelemään viljoja. Kysyn sitä kuitenkin vielä neuvolasta.


Tutti kastemaljassa, hihhii. :LOL: :LOL:
 
Huomentapäivää

"nukuin vähän huonosti ja nyt väsyttää" Auttaiskohan actimel vai mikä se ny on.

Joo siis Pete söi viis kertaa viime yönä ja kitisi lopun aikaa. Nyt sitten nukkua tuhisee tyytyväisenä tuossa liinassa. Onneksi on tuommonen keksitty,saa rauhassa kirjotella kymmensormijärjestelmällä. Pojalla on kakka tosi tiukalla, ja silti sit ku tulee, tulee sellaista ihan ryynilientä. Mä jotenkin kuvittelen, että vaan kiinteä kakka voi olla tiukalla. Miten lie, millasta teillä, joitten vauvat on pantannu kakkaa on tullu?

Äsken taas nauroin vedet silmissä Pulleroballerinan jutulle kastemaljaan tippuneesta pyhästä tutista. Vauva vaan hytky liinassa. Pitää kertoa miehellekin. :LOL: Kiitti ku piristit päivää, osaat sanoa niin hauskasti asiat. Eikös se teillä ollu se Houdini-vauvakin?

Myyrä on normaalia, että mietit jälkeenpäin, mitä olisit itse mahdollisesti voinu tehdä estääksesi Villen kasvohermojutun. Vaan olisivatkohan kuitenkaan suositelleet/luvanneet ponnistaa ku kohdunsuu ei ollu kokonaan auki? (Vai käsitinköhän taas jotain väärin...) On tosi ikävää, jos kohdalle sattuu se tilastollinen tapaus, mitä on tietty määrä synnytyksistä. Niitä vaan kaikkia on, ja aika harvaan asiaan itse vaikuttaa omilla valinnoillaan (tyyliin reipas alkoholinkäyttö odotusaikana). Kyllähän laps voi olla kanavassa jopa 2 tuntia, eikä tuu mitään, ja sit joskus tulee, vaikka ei oo ku 10 minsaa. Niin sitä vaan, että älä turhaan syyllistä itseäsi, kun et kuitenkaan oo tehny mitään tarkoituksellista valintaa, josta olis lapselle haittaa :hug:

Tarvis varmaan lähteä itse syömään jotain ennen ku Pete herää vaatimaan omiaan. Kumma maidonlisäys taas tapahtunu, se ei millään jaksa syödä niin paljon kuin on tilannu. Ja enkä kyllä pumppaa, ettei enempää lisäänny. Onneks saa olla kotona, ku maitoa holvaa yli. Ei oo aina mitään herkkua tuo imetys, kun sekä minä että Pete kärsitään suihkuhävittäjäilmiöstä toisen rinnan kohdalla. Pahimman näköiset jäljet on ku omalle naamalle roiskunu maito on kuivanu siihen, mihin on lentäny. :whistle:

Nonymämeen.
Pete on huomenna jo 6 viikkoa. En oo osannu sanoa, milloin se on kuukauden, ku helmikuussa oli nuo päivät kortilla. Maaliskuun 30. tulee sit 2 kk. Ei kai vois olla ensin 2.3. 1 kk ja sit 30.3. 2 kk ikäinen, vai miten lie?

TeeTee
 
Moro :wave:

Musta piti tulla rouva viikonloppuna ja kasteen vahvistaminenkin piti olla vaan meni suunnitelmat uusiks... Torstaina tyrä äityi sellaseks, että mentiin ambulanssikyydillä Helsinkiin ja lauantaina leikattiin puolikiireellisenä. Meillä olis ollut leikkausaika ensi torstaille, mutta nyt meni näin. Toivottavasti nyt pääsis Hippu kehittymään ja oppimaan uutta, kun erinäisten haavojen ja kipujen vuoksi on menty vähän eri lailla.. Täällä pidetään 56 cm vaatteita ja kuinka ihmeen vaikea on löytää vaatteita, joissa on sekä terätön että haarat neppareilla!! Eli olen kaivanut ompelukoneen kaapista ja ratkonut saumat kaikista potkareista sekä leikannut jalkaterät potkareista pois ja laittanut resorit tilalle... Kyljelleen Hippu yrittää pyörähtää tuon jalkojen telineen avulla, se kun painaa vähän ja on apuna... :D

Mut nyt ompelukoneen ääreen, on tuota hommaa kun uusi yritys häille ja pojan juhlille ensi viikonloppuna...

melle
 
kiva että toisilla on ollut ristiäisissä hauskaa, tuo tutti juttu :LOL:

ja mellellä on ollut erilainen vauhtiviikonloppu kuin oli suunnitelmissa. ja nyt toivotaan paranemisia että jaksatte nauttia juhlista :hug:
 
melle harmaana
Mikki hiiri, ei ole meitä listassa.

Eli "hipun" syntymäpäivä on 16.1 ja painoa oli 2800g. Syntymäpituutta ei ole. En muista millä viikoilla syntyi, katson jostain.
 
melle harmaana
Mikki hiiri, ei ole meitä listassa.

Eli "hipun" syntymäpäivä on 16.1 ja painoa oli 2800g. Syntymäpituutta ei ole. En muista millä viikoilla syntyi, katson jostain.
 
Moikka

Pulleroballerina: Mä olin aikoinani kun minua kastettiin tehnyt saman homman!! Äiti oli miettiny vaan että mitäs nyt kun ei ollu kehannu sitä siltä ite ottaa!!! Pappi oli tyynen rauhallisesti puhettaa keskeyttämättä poiminut tutin maljasta ja lattanu suuhun takas!!! :LOL:

Melle: :hug: Kyllä te sinne avioliiton satamaan ehitte!! :heart:

Jotain mutakin piti kirjotella vaan tyystin nyt unohtui!!!
Seuraavalla kerralla sitten!

Niin siitä nukkumisesta! Meillä mennään nukkumaan noin ysiltä ja sitten noin kahelta syödään ja sitten koisitaan viiteen tai puoli kuuteen ja sitten vielä jokunen tunti! näin siis suunnilleen.. heiteelee suuntaa jos toiseen!!

Iitta ja Venla
 
TeeTee: Kiitos lohdutuksesta ja järjen sanoista. Niinhän se on , että huolissaan sitä miettii ja miettii ja syyllistää keinolla millä hyvänsä itseään. Jospa tästä nyt ei masista kuitenkaan tulisi.

 
Piti taas tulla hehkuttaan tuota kantoliinaa tännekin. Pete aloitti yöllä joskus ennen kahta kunnon kiljunta-ähinät. Aikani sitä yiritin rauhoitella tuloksetta. No, nakkasin sitten keskellä yötä trikooliinan ympärilleni ja pujotin Peten siihen. Ehkä viidessä minuutissa rauhoittui keinutuolissa, ja siinä sit sai itekin torkahdettua. Jätin kuitenki pojan liinaan ja menin nukkumaan, niin se nukkuikin neljä tuntia! Koskaan ei ole aamuyöstä niin pitkää pätkää tullu! Taas se on tossa liinassa, kun nää aamupäivän unet on torkkuja vaan.

Ja eilen iltapäivällä ku täältä lähdin syömään, niin sain syödä rauhassa ja menin vielä poika liinassa pitkälleni. Heräsin melkein kahden tunnin päästä, eli melkein neljä tuntia päikkäreitä putkeen. Näin ku menis, niin menis hyvin.

TeeTee ja Pete tasan 6 vko
 
Tervehdys tammikset! :wave:

Kyllä se aika kuulkaas menee ihan hurjaa vauhtia eteenpäin, kohtahan on jo kesä ja nää meidän pienet vauvat on sillon jo melkeinpä puoli vuotiaita. :eek: Mut, on se ihanaa ku arska paistaa niin tuntuu ihmisetkin olevan ilosempia.

Kauheesti piti kaikkee kommentoida, mut unohtuu aina, kun alkaa kirjotteleen. Mut, näin yleisesti Onnea avioliittoon jo astuneille ja kohta astuville. :D Meillekkin tulee kesäkuussa yks vuotis hääpäivä. Muistelen vaan ku tuolla odotuspuolella oltiin niin silloinhan kerroin siellä polttareista ja häistä. Jotenkin tuntuu, et siitäkin on jo ikuisuus, mut eihän siitä nyt mahottoman kauaa oo. Niin se aika vaan menee, kohta jo keinutellaan vanhoina mummoina kiikkustuolissa ja lapset vaihtelee meille vaippoja... :whistle: Noh, jos nyt ei viä niin pitkälle aattelis vaan nautitaan nyt näistä pienistä elämän ihmeistämme. :heart:

Meillä tuo herra on nyt sit tasan kaks kuukautta ja iso mies onkin. :D Eilispäivän neuvolamitat olivat 5910g ja 61,2. Vertailin noitten mein lapsukaisten mittoja niin samassa iässä tuo meidän tyttö on ollut kilon kevyempi ja viis senttiä lyhyempi. Aikas paljon on eroa sisaruksilla. Tuntuu tuo poika paljon "vanhemman" oloselta, kun ei oo enää mikään ihan pikkunen. Ei taida poju mennä yhtä kauaa tuossa pikku kaukalossa kuin siskonsa. ;)

Nyt sanoo kannettavan akku sopimuksensa irti, joten lähden metsästään laturia ja odotteleen parturiin pääsyä. Saa tää ruuhkatukka kyytiä. :LOL:

-Suklis- ja Pikku H 2kk ( ens sunnuntaina vasta ristiäiset)
 
Heippa kaikki!

Ulkona aivan mahtava keli! Tulin juuri jälkitarkastuksesta kotiin, ja ai että kun oikein poskia lämmitti tuo aurinko! Kyllä kelpaa vaunutella!
Tarkastuksessa oli kaikki hyvin, ja 5 kiloa on jäljellä karistettavaa.
Mulle laitettiin siinä samalla kierukka, laitto kirpas hetken mutta loppu sit heti. Jännitin vissiin vähän.. :/ Lasku tulee sit perässä kotiin.
Saipa hoidettua tuonkin asian heti pois.
Poika nukkuu makeasti, heti kun herää ja ollaan saatu syötyä niin lähdetään kyllä uudestaan ulos! B)

Poio&Jere 2kk
 
Hyvin on lähteny menemään vaikka mies työt aloittikin. Ite vaan olin niin mielimaassa eilisen et tahto itku tulla joka välissä :ashamed: Mietti aina miten mukava oli ku mies tuli illasta kotiin. Nyt pitää yöksikkin laittaa taas lämpösukat jalkaan et tarkenee nukkua ku ei oo mies lämmittämässä. :\| Mutta kyllä se tästä taas lähtee rullaamaan tämä arki, ja ikäväkin hellittää pikkuhiljaa :) Ja kohta on torstai ja mies tulee kotiin :)
Mitenhän tuo vauva voi nukkua koko ajan??? 2 tai 3 kertaa päivästä sen tunnin seurustelee mut muuten vaan nukkuu. Aamulla ja illalla ottaa 2-4tunnin unet ulkona ja päivällä nukkuu sängyssä, yöllä syö sen kaks kertaa ja aina vaan nukahtaa itekseen uudestaan ilman mitään nukuttamisia :whistle: Pitäs tietty olla tyytyväinen et näin helpolla pääsee vielä mut tuntuu niin hullulta... Tyttö huusi ja nuokkui miten sattuu vauvana ei ollu kunnon unesta tietoakaan. :whistle:

Eilen sitten ihan kokeilun haluisena kävin koko revohkan kans lenkillä :D Kyllä sai pitkiä ihmetteleviä katseita ku työnsin vauvaa vaunuissa, isommat oli pulkassa ja koirat vyötäisillä kiinni :LOL: Mutta tulipahan käytyä!!!

Kränä ja poika 2kk 4pvä
 

Yhteistyössä