*Tammivauvat-08*vol.5

Niipa-85: Oon kans huomannut ihan saman, että paremmin jaksan olla Emilin kanssa kun pakotan itseni ihmisten ilmoille väsymyksestä huolimatta.

Tänään olisikin taas jumppa, kivaa. B) On tässä ihan kävelymatkan päässä meiltä niin on helppo mennä.

Huonosta omastatunnosta sen verran, että täällä kans yksi täydellisyyden tavoittelija, joka potee huonoa omaatuntoa vähän väliä. :wave: Mieskin yrittää käskeä ottamaan rennommin, mutta minkäs sitä luonteelleen voi. :D Oon vaan semmonen että stressaan kaikesta mahollisesta ja vaadin itteltäni liikoja ja sitten tuleekin pettymys kun ei pysty täyttämään niitä omia epärealistisia odotuksia. Mutta Siperia opettaa.. :LOL:

Cattien heijastinsuunnitelmat kuulostaa kivoilta, täälläkin olisi taas kauhea käsityöinnostus päällä, mutta aika ja taito vaan puuttuu. No, kaverin vauvalle tässä neulon tossuja, saa nähdä valmistuvatko ajoissa. :D

Huomenna Hulluille päiville, saas nähdä paljonko siellä onnistuu tuhlaamaan rahaa. :whistle: Noh, onneksi tuli just kesälomarahat töistä.. :D

Hyvää tiistaipäivää kaikille! Täällä ainakin on tosi aurinkoinen ja upea sää, ihanaa. B)

Juu se on kyllä taivahan tosi että paljon paremmin jaksaa, kun muistaa välillä käydä ihmisten ilmoilla. Ja sitten taas joskus kun on huono päivä niinkuin eilen niin en kyllä halunnut ulostautua ollenkaan pojan kanssa, paitti yksin illalla jumppaan :ashamed:
Minä olen luonteeltani perfektionisti ja olen aina vaatinut täydellisyyttä. Nuorenpana siittä koitui hieman ongelmiakin, mutta nykyään olen oppinut antamaan itselleni anteeksi mahdolliset "epäonnistumiset" mutta tää äitiys hommaa meinaa olla mulle kompastuskivi.. Meillä myös mies välillä sanoo että ota iisisti eläkä stressaa :ashamed: ei sille vaan voi mitään että tulee sellainen fiilis. Myös minä ajattelin jo kauan enne raskausaikaa että minusta tulee sellainen täydellinen äiti, mutta raskaus aikana aloin ajattelemaan kaikkea että entä jos en olekaan yms...Mutta koitetaan pitää mielessä että kukaan ei ole täydellinen, eikä tarvikkaan ja tässä äitiydessä me kuiten ollaan kaikki niitä parhaimpia äitejä lapsillemme!

Meillä ei sitten tänään meinannut taas puuro maistua vaikka tunti oli väliä maidon ja puuron välissä..jos sit huomenna kokeilis sitä et jättää aamu maidon poissa..Puolet sain kuiten tällä kertaa puuroo menemään, ja lounas ruoka meni kaikki..Mutta tänään en hermostunut vaikka puuroa syötiin pitkään ja hartaasti =) Eli eilisestä taas viisaampi :saint:

Täällä on siis aivan ihana ilma: oikein syksyisen aurinkoinen ja leppoisia keli :)
Pihaa olen haravoinut (isommat lapset ottivat haravat kainaloon ja painuivat mummulan pihaa haravoimaan mummun ja papan kans).

Muuten tänne ei ihmeempiä kuulu... kerhoon mennään taas ylihuomenna ja siellä ois tiedossa makkaranpaistoa laavulla mikäli sää sallii.

Nyt ruuanlaittoon :wave:

Tammiäiti ja pikku-neiti 8 kk :heart:

Hei!
Meillä meni yö aika hyvin, vaan 2 kertaa kävi tissillä. Mutta edelleen Emma on kipeä. Hain apteekista nestemäistä panadolia, jos auttais paremmin ku supot...
Aamulla vietiin esikoinen kerhoon ja piipahdettiin Emman kanssa MLL: n perhekahvilassa. Sitten vielä treffattiin serkkupoika äiteineen kaupungilla. Olipa kiva käydä ihmisten ilmoilla. :D Huomenna olis vauvakahvila, jos jaksais mennä.
Mulla on kans heti ihan huono-äiti fiilis, jos kaikki ei suju miten pitäis. :ashamed: Tai jos ei meinaa jaksaa kun lapset kiukuttelee... En (vielä ainakaan) ole Emmalle hermostunut, mutta toi esikoinen, jolla taas kauhea uhmaikä, koettelee hermoja joka päivä. :kieh:
Piku: jaksuja ruokailuihin! :hug:
No, niin ja taas toi esikoinen aloitti, pitää mennä :wave:
Neamma

Mulle on kaikkein eniten ottanut koville tässä äitidessä se että kaikki ei menekään niin kuin haluaa.Mulla oli ehkä vähän ruusunpunaiset kuvitelmat esikoista odottaessa.kaikki varoitteli kyllä yövalvomisista ym. mutta en mä tajunnut kuinka raskasta se oikeesti on, varsinkin kun se jatkuu 2vuotta tai et miten kova työ uhmiksen kanssa on.....
Mutta ne turhat kuvitelmat on karisseet kyllä :LOL: tilalle on tullut realismi,ainakin luulen niin.

Voi näitä mussukoita, kaikesta huolimatta ne on kaiken "vaivan" arvoisia ja enemmän :heart: :heart:

Mooh!
Täältä pikaseen kotitöiden parista. Eipä tämä äityis ole aina sitä mitä on kuvitellu tai odottanu, mutta näillä mennää :heart: Mua verottaa tosi paljon taas uus rytmitys ja päivisin aika meneekin reissuihin ja kotihommiin.
Keskimmäinen osottaa mieltää taas jostain ja ihan kamala änkyrä on päällä, varsinkin aamusin :headwall: sitten siinä koittaa ite fiksusti kiireessä ja väsyneenä hoitaa asia asiallisesti, ei oo helppoo. Kovasti odotan et nyt aikaa kuluu ja tähän rytmiin tottuupi.
Onneksi kuiten Luca on nyt jo 2 yötä nukkunu läpeensä heräämättä syömään. Mä niin kädet ristissä toivon et tää ois sitten pysyvää :saint: Helpottais edes vähän.

Jaksuja kaikille arkeen :heart:

Kahvin keittoo et pysyy hereillä..

Täällä tosiaan tänään ollut ihana ilma, ja kävelemässä käyty Jasukkaran kanssa..ja poitsu päikyillä, äitee netissä :D

Mulla ehkä kaikkein haastavinta tässä äitiydessä ainakin tällä haavaa, on se että ei oikein totu siihen, että se mikä toimi viime viikolla, niin ei sitten todellakaan toimi tällä viikolla. Enkä tykkää yhtään että nää meidän hyvät rutiinit menee sekaisin :LOL: Eli taitaa olla mulle tärkeämpiä nää rutiinit kuin pojalle :saint: no ei, mut on se kiva kun homma pelaa...
Ja se epävarmuus on kanssa inhottavaa, aina kiusin ittiä esim. miettimällä että oisko pitänyt sitä ja oisko pitänyt tätä... :/
Mut ehkä sitä pitäs vaan koittaa luottaa siihen että äitinä tietää ja tekee oiken ratkaisun aina sillä hetkellä...
Pääasia kuiten on että mussukka saa paaljoon rakkautta ja hellää hoivaa sekä perusasiat kunnossa..ei sillä varmaan loppupeleissä ole merkitystä että syökö puolet puurosta vai kokonaan, jos on tyytyväinen lapsi ja kasvaa...Mie oon varmaan ottanut vaan niin suuren painolastin nuista syömisistä harteilleni ton Jasun pienen syntymäpainon vuoksi :ashamed:

Neamman Emmalle paranemisia :hug:

Nii ja tosiaan huomenna alkaa hullut päivät, pitäisköhän lähteä sinne poukkoileen pojan kanssa huomenna....toisaalta sieltä aina tulee haalittua niitä mokka neekerinsuukkoja :p

Niin ja kiva että Saarukin on saanut nukkua kunnon yöunet :hug:

Pakko tulla vielä kommentoimaan, että ei me sitten mihinkään jumppaan päästy vaan nukuttiin onnemme ohi! :LOL: Mutta sainpahan itekin kerrankin nukuttua vähän univelkoja pois ja melkein 2h päikkärit! :whistle: Teki hyvää vaikka tuntuu että nyt on väsyttänyt melkein enempi kuin yleensä..

Viime yö oli hulinaa, toivotaan että ens yö parempi. Kolmas hammas puhkesi viikonloppuna ja viereinen on hyvää vauhtia tulossa perässä, joten tää on tätä taas sitten..Mutta ei auta kuin jaksaa. Ihaniahan nää on vaikka vanhempiaan välillä koetteleekin. :heart:

Hyvät yöt kaikille!

Saaru; täällä peukut pystyssä että hyvät yöt jatkuu,Meillä saattaa joskus mennä 2 yötä hyvin mut 3 ei enää.No mutta se on hyvä kun sen tietää niin ei ole turhia odotuksia :LOL:
Ei vaan jaksuja kaikille valvojille!

Meillä Ellillä pukkaa pientä nuhaa mutta ainakaan vielä ei sen ihmeempää.Ollaan tänään ihan kotosalla ja illalla tulee kaveri kylään.Tarkoitus olis siis siivota hieman ja lepäillä.Niin istua täällä tietty ;)

Heipat täältäkin.

Meille ei ihmeempiä..tänään uppos melkein kaikki puurot, vaikka annoin ensin (tunti aikaisemmin) maidon. Ajattelin nyt sitten kuiten kokeilla vielä näin päin, ja laitoin luumua sekaan, vaikka onkin sellaista hedelmä täysjyväpuuroa...Juniori kanavan annoin olla päällä, niin liekkä siksi uppos :kieh: Oon välillä pistänyt telkkarin kiinni kun syödään, mut näköjään sitä on otettava kaikki keinot käyttöön..Meillä vielä silleen just että keittiön ja olohuoneen välissä ikkuna, niin näkee pöydästäkin telkan.
Miten teillä muilla on telkkari päällä, ja katsooko lapsenne minkä verran telkkaria. Meillä Jasu kiinnittää aika päljon huomiota telkkariin, siis silloinkin vaikka sieltä ei tulisikaan mitään lasten ohjelmaa. Siksi oon alkanut tietoisesti päivällä ainakin pitämään sitä kiinni, muutamia lastenohjelmia laitan näkymään. Iltasella meillä on kyllä telkkari usein päällä, ja joskus, kun juodaan maitoa, niin poitsu malttaa juoda kaiken :D Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa roudaan noi pojan lelut tosta olkkarista sen huoneeseen, niin sais sitten siellä leekata niillä, (vaikkakin ne ei kyllä kiinnosta ollenkaan niin paljon kuin kaikki kielletyt paikat) mut ei ainakaan ois sit koko ajan vahtaamassa telkkaria...

Mietinnässä jaksaako sinne hulluille päiville lähteä, kun siellä kuiten on sitä väkeä niin paljon...toisaalta piristäs varmaan käydä ainakin vähän kaupungilla..

No nyt pakkelin laittoon :wave:

Huomenta!

Albert on taas ollu tosi kärttynen, eilinen ilta meni ihan kiukutellessa..mulla jo meinasi hermot mennä iltapalaa syöttäessä, kun kaikki puurot kaiveli suusta ja sylki matolle. Melkein jo pääsi perkelevittusaatanat siinä, mut menin sit toiseen huoneeseen rauhottumaan ja sanoin miehelle että jatkaa syöttämistä, ja sanoin että mulla ei nyt yksinkertaisesti hermot pysy kasassa tässä tilanteessa enää. Se on aina niin, että jos koko päivä on semmoista kiukkua, niin viimeistään illalla alkaa itelläkin pinna palaa..varsinkin kun tietää sen, että enää ei oo pakko jaksaa illasta olla niin kamalan kärsivällinen, kun mieskin on paikalla ja voi tehdä iltahommat. Päivällä ei auta kuin yrittää itse jaksaa.
Yö meni kuitenkin suht ok :)

Käveleekö teillä muilla vauvat jo kuinka hyvin? Meillä ei oo taaperokärrä, mut eilen kaverin luona Albert käveli taaperokärryn kanssa kuin vanha tekijä, tosi hienosti osaa jo kävellä! Kotona Albert aina nousee kävelytuolia vasten seisomaan ja työntää sitä kävelytuolia, eli periaatteessa se toimii kuin taaperokärry..ja välillä se melkein juoksee jo :eek: Mun vauva :heart: :D Se on jo niin iso :D

Me meinattiin huomenna mennä HopLoppiin :D Kun täällä meidän lähellä olevassa hoplopissa on myös vauvojen alue, niin ajateltiin kaverin kans jolla on samanikäinen muksu, että lähdetään huvikseen katsomaan että millainen paikka se on. Eihän siellä nyt varmaan kummoinen oo se vauvojen alue, mut ei tarviikaan, kiva kun jotain vaihtelua on ja itestäkin mukavaa lähteä siellä käymään :D

:wave:

Piku: Meillä on yleensä päivällä telkkari kiinni, kun ei sieltä tuu päivällä mitään mitä tykkäisin katsoa, joskus kuuntelen/katson voicea, mut muuten hyvin harvoin aukaisen telkkaria päivällä (Paitsi nyt oon katsonu aamuisin sairaalan uusinnan, kun se tulee illalla samaan aikaan kuin BB-Extra) Mut illalla meillä on sit telkkari yleensä koko ajan auki, kun mies tykkää katsella, kyllä se Albert aika paljon sit katsoo sitä telkkaria, ja sit se osaa kyllä jo käydä painamassa telkkarin nappia, että telkkari sammuu :whistle: Se on toooosi kivaa :whistle:
Ja kyllä me joskus sit viikonloppuisin katsotaan ihan lastenohjelmia..
Nyt saatte lynkata minut.. Mutta parina iltana oon tässä tehny niin, kun Albert aloittaa hirveen kiukkuamisen aina salkkareitten aikaan, ja ite haluisin katsoa salkkarit, niin oon laittanu Albertin syöttötuoliin istumaan ja antanu sille kaikkea naposteltavaa (maissinaksua, raejuustoa yms.) Niin on saatu rauhassa katsoa salkkarit kun Albert siinä napostelee telkkaria katsellessa :LOL: Että ihan hyville tavoille opetetaan jätkä pienestä pitäen :kieh: :D

meillä siis sairastetaan urakalla tytöt kipeinä ja vanhin poika tul koulusta kesken kotiin saas nähdä tuleeko toinen poikakin kipeex...

telkusta meillä iida rupee keinuun heti kun tulee muumi musiikkii aamusin tv:stä katselee kyllä noita lasten ohjelmia missä on kirkkaat värit ja selkeet hahmot niin aina jonkun aikaa

meillä ei vielä kävellä tai kontata

no nyt taas kutsu käy :wave: :wave: :wave: palailemisiin

Meillä katotaan toosaa aika paljonkin.Lastenohjelmia viikonloppuisin, arkisin katotaan yhdessä Huomenta Suomee ja aamun saippuasarjat... Illemmalla Emmerdalea, Salkkareita jne. Syöttis on olkkarissa ja siellä syödään lähes aina. Ruoka menee helpommin alas, kun joku ohjelma pyörii siinä. Keittiössä syöminen on sitä iänikuista tappelua. Meen siis siitä mistä aita on matalin :LOL: Joo, mutkin voi lynkata.. Niitä tapoja ehtii opettamaan sitten myöhemminkin, en viitsii käyttää hermoja ja energiaani nahisteluun, kun on niin paljon helpompikin keino.

Kävelystä. Oppis nyt edes ensin ryömimäänkin.. :LOL:

Oltiin eilen perhekerhossakin. Nooh, voishan sitä käydä siellä notkumassa kerran viikossa. Jos oikein tahtoisi reippailla niin joka päivälle olisi ohjelmaa. Maanantaisin muskari, ti ja to kaupungin järjestämä perhekerho, ke seurakunnan perhekerho ja perjantaisin on alle 1-vuotiaiden oma kerho..

Tää nyt menee aiheen ohi, mut mitäs mieltä olette, tuleeko lama? Ootteko "kauhuissanne" tuosta talouskriisistä vai onko siitä annettu liioiteltuja uhkakuvia? :attn: Ite en oikeen tajua tuosta toitottamisesta hölkäsenpöläystä. Siitä paasataan joka tuutista ja pelotellaan lamalla.. hmm.. :snotty:

Gorthaur ja Sampo 9kk.

Onpas tullut tekstiä mihinkähän sitä nyt kommentoisi..

No ainakin tv:n katselusta Valtsu olis ihan tv:n orja tykkää lastenohjelmista, rallista ja formuloista. No eipä meillä se telkku ole päällä kun lasten aamuohjelmien aikaa ja joskus illasta kun isoveljien meno äityy liian hurjaksi niin rauhoitan koko porukan tolla ihmelootalla.

Kävelystä: Valtsu kävelee työntämällä lasten tuolia ja pakko se oli nyt kaivaa tuo Brion kävelykärry esiin. Olin vaan pihdannut tota kärryä kun mun mielestä Valtsu on niin pieni ja meno ton ikäsellä on aika hurjaa, no eipä auta mun vauva ei oo enää vauva :'( Pari kertaa on jo seisonut ilman tukea ja vähän jännityksellä odotellaan lähteekö kävelemään ennen kun tulee 9 kk täyteen :eek:

Gothaur pohdiskeli tota lamaa: laskusuhdanne on nyt varmasti päällä koska noususuhdanne ei voi ikuisesti jatkua, mutta sana lama on kyllä mun mielestä vahvasti liioittelua. Meidän perheen taloutta ei pienet notkaukset (toivottavasti) heilauta kun lainaa on otettu kohtuudella ja muutenkin suht nuukia ollaan (pakko olla kun totihoidon tuki kutsuu taas).

Nyt mä häippään teetä lipittämään :wave:

HEI!!!
Meillä meni yö hyvin, ihanaa kun sai nukkua! PAITSI :attn: Otin Emman kuuden aikaan tissille, siinä söi aikansa ja sitten upotti kaikki 5 hammasta nänniin eikä meinannut päästää irti!!! :kieh: Perkeles kun SATTU! Tässä vaan mietin, että uskallankohan enää edes imettää??? Ei taida neiti tajuta, että kohta menee maitobaari kiinni, jos noin pahoinpitelee äitiä... :snotty:
Saaru: kiva kun teillä menee yöt hyvin! :flower:
TV:Stä: Meillä lapset katselee pari tuntia päivässä lastenpiirrettyjä, Emma kyllä aika vähän seuraa tv:tä. Välillä istuu esikoisen sylissä ja katselee, mutta aika harvoin....
KÄVELEMISESTÄ: eilen otettiin kävelykärry käyttöön ja muutaman metrin neiti sillä jo pääsee. :heart: Muuten hienosti seisoo tukea vasten ja osaa jo siitä laskeutua alas pehmeästi. :D
Oltiin Emman kanssa tänään kaksin vauvakahvilassa, iskä hoiti esikoista. Olipa kiva nähdä paljon Emman ikäisiä vauvoja. :heart:
KATJA: hyi sua :LOL: (sanoo äiti, joka heittää muroja lattialle, kun katsoo tv:tä tai syö... :LOL: ;) ) Ei vaan, kaikki keinot on tässä vaiheessa sallittuja mun mielestä!
Jaahas, kahvinkeittoon! :wave:
Neamma ja päikkäreillä ( :attn: :D ) oleva Emma

hola hola.. vieläkö muistatte jotkut... en ole sitten tammmikuun kun pikkunen tyttö pullahti maailmaan 19.1.2008 rv 40+1 pikaseen seisoalteen,10min sairaalassa olon jälkeen 5min ponnistusten jälkeen.. kokoa oli 2910g ja 49cm.. nimen tyttö sai maaliskuussa kerttu eveliina!

tuli täällä sillon raskaus aikana kirjotettua mutta nyt sotten vauvan synnyttyä kävi niin että kaikka koneella istuminen melkeen jäi.. tyttö huusi paljon ekan kuukauden ja se vähän väheni mutta kunnolla loppu 4kk iässä.
ja minullahan on toinenkin lapsi oskei 3v ja kerttuhan tulee jo 9kk.. voi kun se aika menee..
ajattelin tulla kysymään kuulumisia.. osa syy miksi jäi täällä kirjottelu oli se että te ainakin sillon kiejotitte niin hurjasti et meni liiankauan lukee kaikki kun tyttö huus ja valvotti :)

meillä menee ihan hyvin.. mitä nyt isoveli tönii potkii ja lyö... kerttu oli 8kk neuvolassa 7600g ja pituutta en nyt muista.. meijän pikku neiti..

hurjaa vauhtia kasvanut 6kk rupesi ryömimään ja 6½kk konttaamaan ja vaan pari päivää eteenpäin neiti rupes seisomaan tukeavasten ja istumaan.. 8kk puhkes eka hammas ja aloit jo vähän kävelemään tukea vasten 2viikkoa eteenpäin tuli 2hammasta lisää ja seisoit hetkellisesti ilman tukea!

Moit vaan kaikille!

Tultiin just ulkoilemasta ja Nanu leikkii koiran kanssa..Siispä äiti ehtii istua tässä hetken. :saint: Oli tyttö mielissään kun sai rymytä hiekkalaatikolla ja nurmikolla. :D Ajattelin kohta kokeilla onnistuisinko laittaa Nanun päikkäreille omaan sänkyyn.Tähän asti nukkunu aina ulkona.. :whistle:

Telkkarista: Meillä Nanu ei katsele televeisiota.Lastenohjelmia en ole tarkotuksella laittanut ollenkaan...Mä oon ajatellut,että yritän lykätä tota telkkarin kattomista mahdollisimman pitkälle.Toki on meidän kans olkkarissa kun katotaan esim.salkkareita mutta ei ole kiinnostunut telkkarista.

Kävelemisestä:Meillä vasta noustaan hatarasti välillä pinniksessä seisomaan.Eli ei kävelystä tietoakaan. :)

Katja,mä sorrun tohon ihan samaan..Päivälläkin jos pitää vastata vaikka sähköpostiin,niin näppärästi likka viihtyy kun antaa ruisleivän muruja ja banaanin paloja. :snotty: :D Oon just miettinyt,että opetan ton pahoille tavoille heti alkuunsa. :D

Juup,mutta nyt tyttö päikkäreille! (luultavasti kuitenkin vaunuihin) :wave:

Piku: Kyselit tuolla aiemmin, että miten meillä muilla on telkkari päällä ja katsooko lapsemme minkä verran telkkaria. Meillä neiti kiinnittää jonkin verran huomiota telkkariin, mut ihmeen vähän kattelee sitä. Meillä on muutenkin päivät tv kiinni ellei isommat kattele vähän jotain lastenohjelmaa. Illalla pannaan tv päälle kun lapset nukkumassa elleivät isommat sillon kato Pikku kakkosta. Eli meillä aika vähän yleensäkin katellaan tv:tä (etupäässä siis illalla muutama tunti). Minusta se on vaan hyvä, että lapset touhuavat/me touhutaan lasten kans yhdessä jotain kuin että ne vahtais tv:tä monta tuntia päivässä, mutta: tää on siis vaan mun mielipide! :)

Gorthaur: Kylläpäs teillä päin kuullostaa hyvltä toi kerhotoiminta, harmittaa ihan kauheesti ku meillä päin se on VAAN se kerran viikossa. Mä tykkäisin ku täälläkin ois noin tiheesti kuin teilläkin päin ja sit ku ois noille isommille lapsillekin niitä kerhoja vielä erikseen niin ois aivan mahtava juttu, mut minkäs teet kun eivät järkkää kerhoja niin eivät järkkää :kieh:

Liikkumisesta oli täällä myös puhetta. Meillä neiti siis nyt konttaa ja kovasti jo yrittää ittiään saada pysty asentoon. Eilen meni jo kerran ite konttausasennosta hyllyä vasten seisalleen.

Joko teillä vauvoilla tulee sanoja?
Meillä Viola jo sanoo äiti, äittä ja anna .

Nyt pitäis lähtiä jauhelihakeiton tekoon, joten :wave:

Tammiäiti ja naperot :heart:

Täältä huhuilee yks väsyny äitee! Luca nukkuu yöt nyt heräämättä ja muutenkin menee hyvi..laihari etenee edelleen lupaavasti yms Tuo työhön palautuminen vain verottaa, tässä odotankin aikaa jolloin rytmii tottuu ja ei väsyttäis ihan koko aikaa. Kyllä tässä tilassa kans mennää aikalai sieltä missä aita on matalin.

Mä kans odotan et milloin Luca lähtee kävelee, taaperokärrin kanssa menee jo kovaa kyytiä ja koittaa ottaa askelia niin et irrottaa tuesta esim sohvan reunasta koittaa askeltaa syliin yms. Sanoja meillon tullut jo jonkin aikaa..ÄITI, KATO,ANNA/ANTAA

Tänään ollaanki taas touhuttu, pyykätty 3 koneellista, petivaatteet vaihdettu ja oma ja miehen kaapit pengottu. Sai isoksi menneitä vaatteita karsia jo pois.

Voi hittolainen tuota keskimmäistä änkyrää, se sitten jaksaa..Pitää taas mennä ettei se riko joka paikkaa uhmallaan. Välipalaa vissii ovat vailla..

Mä kävin esikoisen kanssa kampaajalla. Molempien hiuksen leikattiin. Mulle oikein hieno uus malli. Lyhennettiin hiuksia paljon ja revittiin kerroksittain. :D Nyt on päässä tumman violetti väri ja sen jälkeen viä vaaleat raidat... Saas nähdä millainen tulee tukasta! :LOL:
Niin, ja kun laitoin väriä päähän, pyysin esikoista vahtiin ja viihdyttään Emmaa, arvatkaas miten neiti "viihdytti" pikkusiskoa!? :attn: Heitti lattialle jumalattoman kasan muroja!!! :headwall: Siis tietää, että Emma saa syödä niitä, joten eihän hän mitään pahaa, mutta kyllä nauratti kun just oli puhetta miten me äidit "viihdytetään" niin isosisko perässä! :LOL: Koitin sitten vähän torua, että ei noin paljoa olis pitänyt antaa, mutta ei voinut kun niin nauratti! :LOL: Mutta hauskaa oli siskoilla, nyt ovat astiakaapin kimpussa ja kaikki muovikipot pitkin keittiötä... :whistle:
Nyt ruoanlaittoon! :wave:

Neamma Ihania muksuja teilläkin :heart: Kiva että oot saanut uuden tukan, varmasti hienoa tulee. Itsellä kampaamo ens viikolla..ja kovasti yritän miettiä , että mitähän sitä laittas..siis väriä..

Katja mehän ei olla oikein kävelytetty poikaa, kun sillä oli se varvastus juttu...suositeltiin että ei hypytetä eikä kävelytetä..Nytkun ollaan pidetty niitä kenkiä välillä sisälläkin, niin varvastus on selkeesti vähentynyt, ja nyt sitten oon välillä ihan vän seisotellut..mutta en kauheasti kävelyttänyt. Nythän Jasu on alkanut tukea vasten nousemaan..toki ei vielä suorille jaloille, mutta kohta varmaan täälläkin mennään ja kovaa..

Pikkuepun lapsosille paranemisia :hug:

Gothaur Kivasti teillä ohjelmaa viikossa. Tiiättekö mää miettiin kanssa menemistä tuonne meidän perän mll:n perhekahvilaan, mutta netti kalevan juttutuvassa oli kirjoitus kun joku oli mennyt sinne ja siellä sitten tämä vaki porukka oli vähän haastatellut häntä...hän oli saanut kuulla kaikista asioista vaipoista-> vuorotyöhön moraalisointia jaarvostelua..Niin mulla sitten jotenkin unohtu sinne meno :eek: toisaalta aluksi mietin että pitäs melkeen mielenkiinnosta katsastaa että minkälainen tenttaus sieltä tulee kun uutena menee...mut se on sopivasti vielä Jasu päikkäri aikaan, niin ei sitten olla saatu aikaiseksi mennä..

Lamasta kyllähän tuosta puhutaan, mut mää kanssa luulen että se on vähän liioittelua, toi lama..toki nyt on laskusuhdanne, ja ehkä vähän säästeliäämpiä ollaan vielä kuin normaalisti..Että jotain jäis sit pahanpäivän varalle..mut toivotaan että töitä riitäis yms. eikä lamaa tulis...

Tervetuloa takas PikkuGreippi, teillähän oli ollut pikainen toimitus synnärillä..

Sanoista meillä olen kanssa bongannut äiti, ja kukkuu, sekä hei sanoo isillensä kun iskä tulee töistä

Saaru :hug:

Me sitten käytiin hakeen ne neekerinsuukot sieltä huluilta päiviltä..Oishan siellä ollut kaikenlaisia tarjouksia, mutta ei semmoisessa väen tungoksessa haluta katella mitään :eek:
Niin ja vielä tuosta telkun kattomisesta, niin meidän poikahan katto jo pari kuukautisena telkkaria, sylissä.. sehän oli niin sylivauva että, ja kyllähän sitä telkkaa silloin kerkes katella, kun pikkukäärö vaan tuhisi kainalossa :heart: Toista on nyt, tuntuu etten ite tosiaan enää oikein kerkee kattoon, silti se on aina päällä illalla, kun ukko tykkää sen aina laittaa päälle töistä kotiutuessa..Itse tulee katottua pari sarjaa lähinnä silloin kun poitsu nukuu (iltasella) sekä joitain nauhotuksia päikkäreiden aikaan..Meillähän tulee se juniori kanava niin sitä sitten aamusella poitsu kattoo. Mut kyllähän se ois vissiin hyvä jonkun verran yrittää rajoittaa sitä lasten telkkarin kattelua, just oli joku juttukin siittä Oulun lehdessä...En itte lukenu mutta mummu kyllä välitti tiedon :kieh:

Jokohan siinä tuli kaikki mitä piti sanoa... :wave:

Meillä Elli kuuntelee lastenlaulujen musat ja tunnistaa ne selvästi mut ei se telkkaria katso sen kummemmin.
Mä tänään nostin taaperokärryn tuolta ulkoota sisälle ja vois kokeilla että huvittaako Elliä askeltaa sen kanssa.Aika vähän se ottaa puita pitkinkään askeleita että ehkä meillä ei vielä kävelemään harjoitella vähään aikaan :D vastahan se kultsi lähti kontaamaan :heart:
Elli sanoo jollain tavalla sanat äitä ja anna mutta eipä vielä muuta.Tuntuu että ymmärrsytä kyllä on jo aika lailla.Illalla kun sanotaan että tule kylpyyn niin neiti lähtee konttaamaan kylpyhuoneeseen ja kömpii itse altaaseen

:LOL: omatoimisuudesta ei ole puutetta

meillä jekkuillaan äänillä eli kun teen jotain pärisytystä niin Elli matkii ja sit kikatetaan kumpikin :heart: samoin se vaippaa vaihdettaessa oikein haastaa noihin äänileikkeihin.ilmeitä matkii myös.

niin ja hämä-hämä-häkistä tykkää ihan hirveesti.

Yhteistyössä