TAMMIVAUVAT -07 tänne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kränä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää joulua pinoon :xmas: Täällä taustalla vahvasti olen mukana kulkenut.(jos joku sattuu minut mammoista muistamaan)Harvemmin vaan ehtii kirjoittaa ja vielä harvemmin kirjautua. Pieni suuri perhe pitää kiireisenä :kieh:

Ajattelin kysellä vieroitusvinkkejä...kohtahan se tulee ajakohtaiseksi. Oisko kellään meneillään se prosessi? Vettä olen nyt lähipäivinä ruokajuomana yrittänyt suosia ettei päivällä enää hirveesti tisuteltaisi. Kyllähän nämä imetysvälit jo ovet melko pitkiksi venyneet, mutta illalla edellee tiheämpää on :/

Pakko tulla tänne rähisee ku ottaa niiiiiin päähän. :kieh: (Myyra: mulla on menkat parhaillaan...)Siis jatkuu tuosta samasta asiakaspalvelu jutusta, lisäystä... eli isäni sitte kävi tekemässä valituksen ku äitille sanottiin pahasti. No, kassatätin isä oli sitte käskeny isäni käymään, haukkunut isäni lyttyyn ja toivottanut paskaiset joulut! :o :kieh: :o |O Siis täh? Voiko enää olla maholloista aikuisten ihmisten käytös... Jos ei oo tää kassatäti saanut potkuja niin vaihan kauppaa, eihän nyt kaikkea tartte menää sanomaan asiakkaille mitä mielessä liikkuu.
Että hauskaa joulua sitte kassatätille ja hänen perheelleen...

No nyt oli aika rauhallinen yö. Kaikki ylimääräinen kitinä ja huuto oli poissa. :D Iso apu oli varmaan siitä, että koira oli nukkunut "omassa huoneessaan". Olen joutunut häätämään sitä öisin meidän makkarista, kun on niin kamala melskaamaan unissaan. Nukkuu vielä aina niin, että tassut osuu Villen pinnikseen. Koko sänkyhän siinä heiluu, kun tuo juoksee unissaan. :/ Päälle vielä haukkumista, kuorsausta ja piereskelyä niin kuka siinä sitten nukkuu makoisasti. :laugh:
Keksin eilen, että saadaan tuollainen isompi aukko suljettua koiralta köynnösristikolla. Kesältä oli jäänyt käyttämätön, sopivaan mittaan venytettävä säleikkö. Pitäisi se vaan saada jotenkin kiinnitettyä seiniin yön ajaksi. Se on hyvä, kun taittuu ihan pieneksi, niin sen saa pois silmistä päivän ajaksi.

Kuumetta on edelleen, mutta nyt on eka kerta kahteen päivään, kun ei ole pää kipeä. Kuumetta on koko ajan 37.5 ja 39 välillä. Ei auta Panadolit ei. Nyt on kakkonen ja kolmonenkin kipeinä :/

Ei muuta, kuin oikein onnellista Joulua jokaiselle! :heart:

Toivottavasti Annette paranette pian! :flower:

Jippii! Meillä Jere suostu syömään tänään taas lämmintä ruokaa! Viimeks on sapuska maistunut muistaakseni keskiviikkona. :x Ilmeisesti kulmahampaat pukkaa seuraavaks läpi, on pallukat ihan jo ienrajassa.
Niin kun täälläkin oli puhetta, et kyllä nuo pidemmät yöunet auttaa paljon. Jere on nyt nukkunut öisin 11-12 tuntia ja ollaan muutenkin viety ekoista silmien hieromisista ja haukotteluista sänkyyn. On nukkunut paremmin, vaikka nukahtaminen takkuaa edelleen välillä. Noh, onneks ääntä maailmaan mahtuu! :D Ja meidän ainoa seinänaapuri on puoli kuuro 80v mummu.. :laugh:

Kaksi yötä jouluun on, laskin ihan ite :xmas: Että oikein hauskaa joulua!!!!!!!

Käytiin tänään vuosikas kuvassa, poke oli ihan ittensä vaikka pelkäsin miten alkaa vierastaa, on kyllä ihmeesti vierastanu nyt kaikkia :whistle: Onneksi tuli juttuun kumminsa äitin kans ja mummokaan ei oo enää niin paha, ne ku tulee hoitaa lapsia siksi aikaa ku lähetään poni hakemaan. Ja Sonatan keikalle :heart: Mahtava reissu edessä, kunhan nyt joulusta selvitään ensin.
Niin, koevedokset saadaan kuvista (otettiin perhekuva samalla) 30.12 että jospa sitte poken yksvuotis päivänä ois jo kuvat antaa kummeille ja mummeille ja sais seinässä olevan aukon täytettyä :D
Vielä on sitte yks aukko mihin tulee pollen kuvan kunhan se hieman aikuistuu...
Tänään käytiin tytön kans tallilla ja taas niin innoissaan köpötteli issikalla ettei meinannu sitä alas sieltä saada. Ja Ja pihatossa kulki ku vanha tekijä, ei pelkää sitte ollenkaa isoja eläimiä. Mua hirvitti enemmän mitä tyttöö itteä :D

Käykäähän kirjottelee vaikka joulu painaa päälle, mä täällä roikun varmaan läpi joulun :xmas:

Hyvää joulua vaan kaikille!
Minä täällä mässyttelen suklaakonvehteja ja juon punaviiniä. :p Toivottavasti kaikilla on oikein rento joulu! Anneten perhekin kerkiää vielä paranemaan. :D

Ville se nukkuu isoveljen huoneessa.
Viime yönä alkoi taas huutaminen heti, kun mentiin nukkumaan. Siihen asti oli ihan rauhallista. :( Eli me häiritään herran unta todella. Toivottavasti isoveljen mölinät ei haittaa.
Päiväunille ainakin nukahti tosi hyvin. Touhusi aikansa jotakin ja nukahti ihan ilman huutoa. :D

Hohhoijjaa, kun on masu täys. Jerelläkin oli niiiiin hauskaa availla paketteja, et sippas ihan totaalisesti tuossa kasin jälkeen jo. Voi sitä riemua, kun leluja löyty lahjapapereiden kätköistä. :D

Täs kuva meidän tontusta. :heart:

Toivottavasti lunta tuli kaikille! ja paljon. Eipä täälläkää kyllä tullu ku varmaan 10cm tänään mutta hyvin pääsi lapset testaa uusia potkureita, kylläpä olivat mielissään! Ja joulupukki oli kova paikka pokelle mut muut otti sen hyvin vastaan. Lahjoja tuli paljon, jopa mulle vaikka sanoin etten halua mitään, mun joululahja haetaan perjantaina :heart: Ja pääsee viettää miehen kans kahestaan kokonaista kaks päivää :heart: Mut kyllä moccamaster oli ihan kiva yllätys =)
Tää päivä reissattiin mummolasta mummolaan, neljässä paikassa käytiin :| Huh huh! Mut huomenna saa sitte olla ihan vaan kotona leikkimässä uusilla leluilla :D Aamulla varmaan herätäänki sitte jo viideksi leikkimään :snotty:

Villellä on taas flunssa. Voi vehje. Mullakin on kurkku kipeä. :snotty:

Pukki oli taas kerran kiva. Toi vaikka mitä mukavaa. :D Olen ollut varmaan aika kiltti, kun sain päivänvalolampun. :D

Meillä on muuten tutteli loppu! :o Sitä on mennyt yllätyksellisen paljon ja ololaan muutenkin loroteltu sitä vähän suurpiirteisesti. :whistle: Onneksi kaupat on tänään auki jossain vaiheessa.

Nyt muistin aikaa: jos joku tammiketjusta kerää liberon pupumerkkejä niihin lahjoihin niin täältä saa reilu 40merkkiä! Laita yv:nä osote niin lähetän =) Meillä on jo kaikki lahjat saatuna ja nuo on ihan ylimääräisiä roskiin menossa...

Mä täällä ihan jännityksessä ootan huomista, huomenna pitäs vielä mennä ostaa varsarehut ja kupit yms ja hakee vinkka tallilta... huh huh! Siis kertakaikkiaan olo on kuin pikkulapsi oottas joulua tai sitä eka ponia :D :heart: :snotty: ;) :whistle: :wave:

Moikka. Pakko kirjoittaa tänne ja kysellä apuja. En ole tällä palstalla kamalasti pyörinyt ja en ole saanut kirjoitettua ainakaan. Välillä olen lukenut teidän juttuja.

Elikkä meillä ei nukuta öisin, hyvä että tunnin nukkuu illalla kun sitten herää van itkemään. ja tätä jatkuu läpi yön. Otan sen yöllä väliimme nukkumaan niin saan ite paremmin levättyä sen ajan. etten kokoajan ole pystyssä kun kitajaa. Mutta välillä nukkuu levollisemmin ja välillä melskaa siinä välissämmekin yöt....
olen nyt varannut vyöhyke terapiaan ajan, joskos sieltä sattuis olemaan apuja. Mutta mistä muualta saan apua....onko kukaan kuullut unikouluista juttuja jossa lapset on ollut. Kotona se ei onnistu :( mutta en haluais mihinkään Oskaria jättääkään , vaan haluisin olla ite mukana.
Neuvola on yks vuotipäivänä kaippa sieltä pakko kysellä apuja, mutta sekin vaihtui kun muutimme niin jotenkin vaikea alkaa puhumaan uudelle tädille, kun ei tiedä taustojamme, kun kaikki on mennyt niin hyvin aluksi, mutta 7-8kk aikana se muuttui..... :(
Mutta antakaa vinkkejä mitä apuja voisi olla....olen miettinyt allergiaakin kun syöminenkin on sellaista houkuttelua, mutta se on vaan varmaan luonne kysymys kun on aika vilpertti tämä meijän kaveri...syö kyllä hyvin kun saa käsiinsä jotain puuhaa...yleensä riittää joku leipä jota silppuaa ja laittelee muruja suuhun.

Rentouttavaa joulun jatkoa....:)

Moi cukkis pitkästä aikaa! :wave: Minne oot hävinny ku et meitä enää käy moikkailee?
Mä varmaan veisin jo lääkärille tutkittavaksi jos meillä ois yöt tuommoisia. En nyt sillä et teijän lapsessa jotain vikaa ois mut kannattaahan se tutkia jos on mahdollista et ois vaikka allergiaa tms. Just tuossa iässä ku alotetaan syöttää erilaisia ruokia niin voi tulla oireita ja jos lapsi nukkuu yöt huonosti tai kaikki unensa huonosti niin mä kyllä oisin huolissaan. Jo ihan itteni puolesta :whistle: Mut tää on vaan mun mielipide...

Tässä yritän päikkäreiden aikana opetella käyttää uutta kameraa. En muista kirjoitinko jo tänne mut esikko sitte hajotti meijän kameran perjantaina :kieh: Hyppi sängyllä (mikä on kielletty ja huomautin asiasta) samalla heitteli juhlavaatteita mitä katoin kuvaukseen valmiiksi (kielsin heittelemästä) ja siinä sitte samalla tempas kameran lattialle vahingossa kai mut tietää kyllä ettei kameraan saa koskea ilman lupaa. Zoomi oli auki ja hajos niin ettei enää se zoomi liiku ollenkaa :( Ja nyt ku ollaan ponia lähössä hakee niin halusin ehottomasti siitä tilanteesta kuvia (ja tietty joulusta) ja milläpä niitä ottaa jos ei kamera pelitä. Että tuli "joululahjaksi" sitte ostettua uus kamera, entinen ostettiin 1,5-vuotta sitte et ei kerenny sekään vehe ku alkuhujauksen olla meillä... Ei mikään pysy ehjänä sitte meillä...

Siis syitäkin löytyy. Oppi silloin liikkumaan kun unet ekaksi hajosi, sitten tuli muutto mun vanhempien alakertaan.....(kun rakennamme), sitten oli korvatulehdus kierre, josta putkitettiin korvat. Ja sitten on vaan jäänyt levy päälle....kerran olen käyttänyt lastenlääkärillä jo ja se sanoi että vaatii vaan aikaa ennen kun näistä kaikista selviää....mutta nyt alkaa jo huolestuttaa....joo noh odotan neuvolaa ja sitä vyöhyketerapiaa katotaan miten niistä selvitään, jos ei apua niin kai sitä pitää alkaa tutkia lasta paremmin.
Päivisin on kuin aurinkoinne, mutta nukkumiset ja syömiset on aika tressaavia. Tosin on meillä temppera menttinen lapsikin. Mutta pakkohan minunkin on saada jo yöni rauhottumaan. Tosin väsymys on jo kadonnut jonnekkin....ei sitä oikeastaan väsytäkkä enää....

Jotenkin vaan en ole saanut istuttua koneelle ja keskityttyä lukemaan ja kirjoittelemaan teille.

Minua kyllä lohdutti kovasti kun luinkin tätä ketjua kun muillakin on uni ongelmia lasten kanssa...en ole ainut....mutta luulis että joskus lapsi nukkuis edes 4-5 tuntia putkeen eikä vaan 2h.....

Niin mä olen kotona vielä poitsun kanssa....ei huvita töihin paluu ollenkaan....ainakin elokuuhun olen hoitovapaallla. Sitten ptää miettiä mitä sitä haluaa...töitä vai pitäiskös miettiä pikku kakkosta?
Mitä meiltä olette suurempi vai pienempi ikäero? Meillä nyt rakennus puuha kesken joten en ainakaan vielä halua raskautua....jos oliskin mahdollista....Mutat ei tuonne töihinkään huvittaisi palata, voikun voisi olla vaan ktoona kaikessa rauhssa ja sais rahaa vaan :)

Meillä ei tuo ruoka myöskään kelpaa. :x Hetken koitan, mutta jos ei suu aukea niin lopetetaan sitten. Uus yritys sitten seuraavalla kerralla.
Annoin aamumaidon seassa tipan tavallista maitoa, en uskaltanut paljoa laittaa, ehkä joku 10 ml näin alkuun.. :whistle: Tuo maito onkin ainoa, mikä menee mukisematta. Eiköhän sit syö, kun on kunnolla nälkä?! :p
Aamusta alko aivastelu, toivottavasti vältyttäis pahemmalta flunssalta!

Niin muuten oletteko jo alkaneet antaa normi maitoa? Välillä olen tehnyt puurot siihen maitoon, mutta minusta tuntuu että se tekee vieläkin levottomammaksi yöt. Joten nyt sitten teen nan2 tai veteen.
Tein tänään kutsu kortit 1-vee synttäreille. laitoin pojasta valokuvan ja sitten ilmapalloja ja tulostin sellasen A4 paperilla ja ei muuta kuin postiin. Nykyään aina tulee taxtareita niin halusin vähän erilaista.
Olettekos miettineet mitä tarjoatte tai muuta rekvisiittaa juhliin?
Mä mietin ilmapalloja...ja mietin pitäiskö muutama pallo hakea ihan ilmapallotukusta kaasupalloja?:O
Mutta ruoista ei ole tietoa....ja kakku saattaa olla ihan tavallinen en jaksa alkaa vääntää mitään hahmokakkua :(

Joulusta selvittiin..huh,huh! :)
Onnea kaikille 1-vuotiaille nassukoille,jotka joulukuun aikana ovat saavuttaneet vuoden iän!! :heart:
Tuntuu se uskomattomalta että ensi viikon keskiviikkona Tuomas täyttää jo vuoden. =) Aika menee joutuin.
Eilen kävin Tumpin kans lääkärissä,kovan köhän ja nuhan takia. :|
Molemmista korvista löytyikin tulehdus.
Melkein vuoden säästyi ilman lääkäriä.Toivottavasti kuuri auttaa ja poitsu paranee. :saint:

Käveleekö kukaan tammivauva?
Meidän tuomas yrittää nousta tukea vasten,polvilleen jää.Kaikki aikanaa,ei ole vielä kiirettä.Konttaa kyllä kovaa. :laugh: Turhankin kovaa. :whistle:

Mamma ja Tuomas toivottaa kaikille Oikein hyvää,ja parempaa uutta vuotta 2008!!
HYVIÄ 1- VUOTISJUHLIA kaikille! :flower:

Meillä alettiin nousta tukea vasten vasta viime viikolla! :D Polvillaan tökötti jonkin aikaa, kunnes ihan yhtäkkiä punnas itsensä siittä seisaalleen. Nyt haluaa kokoajan seistä, mutta konttaa ei vieläkään. Kiipeily vimma on myös kova! Heijjaa itseään konttaus asennossa, mutta siittä lähtee eteenpäin kuitenkin ryömimällä. :) Käsistä kiinni pitämällä kävelee vähän jo, itse ei vielä uskalla..

Mä annoin eilen ekaa kertaa tavallista rasvatonta maitoa korvikkeen seassa. Pikku tippa näin alkuun, kun kiirettä ei ole. Puuron teen edelleen korvikkeeseen.
Mä en ole 1v synttäreitä paljon vielä miettinyt. Kutsut on kyllä ostettu ja kaverilta voileipäkakut tilattu.. :p

Yhteistyössä