**Tammitaaperot-08**

Niipa: :hug:
Kide: Meillä Albert on taas palannut "normaaliin vähäuniseen rytmiinsä", ne 13-13½h yöunet olivat vain hetken huumaa, niin kuin arvasinkin. Nyt meillä on menty jonkin aikaa niin, että illalla nukkumaan klo.20.30-21.00, ja aamulla herää siinä 7.30, eli yöunta kertyy semmoiset 10½-11h. Päiväunille sitten mennään klo.12-12.30, ja nukutaan tunnin verran, max.1h15min. Jätkä saattaa siis heräillä päiväunilta jo klo13, ja sillä sitten porskuttaa iltaan asti, jopa sinne klo21.. Mut näköjään saa tarpeeksi unta, koska on suht tyytyväinen ollut.

Yöt meillä on mennyt nyt aika kivasti (koputtaa puuta) että muutamana yönä nyt ei oo taas ollut ollenkaan yöheräilyjä.
 
huh, nyt ois tämä päivän leipomiset tehty..eikun odottamaan huomisia vieraita. Sit huomenna pitäis iltasella vielä täyttää kakku taas sunnuntain vieraita varten..väsyttää, mutta on se vaan kiva laittaa omalle pikkuiselle ihka ensimmäistä synttärikakkua :heart: vui kuin mie oon oottanut tätä vuosien ajan...

Nipa :hug: kuulostipa hurjalta, onneksi hää paranemaan päin.

Öitä mammata ja muksut :heart:
 
Niipa: Onneksi kaikki nyt hyvin. :hug: Ja olipa onni matkassa ettei siskosi yksin jäänyt kotiin/lähtenyt lääkäriin menemään.

JenniS:
Paljon onnea plussasta! :flower:

HeMa:
Käytiin eilen neuvolassa ja oli tosiaan mukavan ja asiantuntevan oloinen th, harmi vain jäi meillä ainoaksi käyntikerraksi tuolla. Täytyisikin nyt sitten uudelle paikkakunnalle jo aikaa varailla..

Mitäs tänne muuta. Koulu alkoi ja ensimmäiset päivät sitä normaalia alkuhössötystä ja diipadaapaa, kivaa että ens viikolla päästään jo pikkuhiljaa oikeiden opintojen pariin. =) Vaikuttaa kyllä omalta alalta, joten on hyvä mieli. =) Emil on ollut päivät famun hoidossa ja on ollut tyytyväinen, aamulla iloisesti vilkuttaa heiheit, mutta iltapäivällä haluaakin sitten kiiruusti mamman maitobaariin. :LOL: No, ehkä se vieroitus tästä pikkuhiljaa kun oon kuitenkin päivät poissa. Toivotaan. Huudattamaan en haluaisi alkaa vaan olisi kiva jos "itsestään" vieroittuisi, katsotaan nyt. Lehmänmaitoa on poitsu juonut nyt päivittäin eikä ole oireillut.

Saaru: 1-vuotismittoihin voisi lisäillä 79cm ja 10kg. B) Vähän etukäteen tosin käytiin kun synttärit vasta sunnuntaina.

Kommenttiriville neuvolakorttiin tuli lukemaan näin: " Emil tutkii ympäristöä ja leikkii palloilla ja autolla. Johdot ja tekniikka kiinnostavat erityisesti. Kävelee muutamia askeleita. Tapailee äiti-sanaa, ymmärtää puhetta. Hemoglobiini hyvä."

Masuasukki on myös nyt innostunut liikkumaan ihan kunnolla, vähän neuvolassa ihmetteli kun kerroin että liikkeet tuntuu jo ihan päivittäin ja useita kertoja. Varsinkin koulussa välillä oikein hätkähtää kun vatsassa alkaa jumppa. :D Kaupoilla käydessä myös illalla oli varsinainen myllerrys meneillään, tuntui että kohta itsellä tulee ruoat ylös kun sellainen meno pikkuasukilla päällä. :heart: Nyt tosiaan luotan itseeni, että tunsin ekat hennot liikkeet jo viikkojen 10-11 tienoilla, vaikka kätilö silloin kommentoikin tylysti ettei voi olla mahdollista.. :whistle: No, meitä on moneksi. :D :whistle:

Iidukka & Emil (sunnuntaina vuosi täyteen!) & vilkas pikkukakkonen rv 17+1
 
huomenta!
NIIPA: toivottavasti kaikki on nyt hyvin! Kauhea juttu! :hug:
KIDE: :hug: Toisaalta, eihän teillä varmaan vielä niin kova kiire sen kakkosen kanssa ole. Meidän tytöillä on ikäeroa reilut 2.5 vuotta ja kovin ovat parhaat ystävät. :heart: Aina leikkivät yhdessä ja kun toi isosisko on vähän vanhempi, niin hän myös vahtii samalla ettei sisko laita mitään pientä suuhun jne. :heart: Jospa yksityinen osaisi auttaa ja lähikuukausina saisitte uuden tulokkaan alulle! :hug: Kovasti jaksamista, varmaan harmittaa!
HAuskaa viikonloppua kaikille ja onnittelut synttärisankareille!
Mä lähden työreissuun! :wave:
Palaillaan! :D
 
Huomenia!

Meillä on täällä 1 vuotias :heart:

Poika eilen otti myös varovasti 2 askelta, vaikuttaa aralta vielä. Hiljaa hyvä tulee =)

Niipa :hug: kuulostipa hurjalta.

No niin se ois ruvettava suunnittelemaan pävän ohjelmaa, viä ois siivottava, ja koristeltava kakut.

Miehet taidan laittaa ulos ni käy helpommin tuo siivous, vieraita tulee sit 2 aikaan.

-c- ja 1 vee
 
Cattien pojalle Onnea!!! :flower: :flower: Ja onnea uudesta taidostakin!Täällä Elli kävelee joka päivä enemmän ja enemmän ja ihanaa katsoa sitä taaperrusta.

Iidukka:Kiva että jo heti alussa ala tuntuu omalta.Itsellä meni aikoinaan 6kk ennekuin päästiin asiaan :whistle: siis meidän opiekelijoiden mielestä. ;)

Meillä on ollu taas öisin niin levotonta.Viime yönäkin 2 jälkeen alkoi herättely ja aamuyön tunteina sit saatiin nukuttua vasta.Elli huusi ensiksi 1.5h putkeen ja sit pirustyi ja meinas alkaa leikkimään!Mä olen kuulkaas aika puhki, tiedän että valvominen kuuluu asiaan jossain määrin mutta kun tuntuu että mulla on taas lapsi joka alkaa nukkumaan kunnolla vasta 2-3 vuoden iässä...Onneksi sentään olen päässyt siitä etten syytä itseeni.Elli nyt vaan on levoton jos vähänkin joku vaiva on.Yöllä piteli taas suutaan että tulsiko meille muka taas lisää hampaita
|O
Kun nyt ensi viikko menis jotenkin ettei synttäripäivänä äitee olis ihan ärjy kun ei saa nukkua..
Vali,vali.

Tänään H menee pihakaverin synttäreille ihan yksin ekaa kertaa ja sit illalla käydään sukulaistytön synttäreillä vielä.Mies on töissä ja tulee ip ja sitä enen jos yrittäis taas kerran järkkäillä tätä huushollia ja pestä pyykkiä
=)
 
Jospa minäkin pitkän ajan jälkeen koittaisin jotain rustailla.. :ashamed:

Onnea Kaikille synttärisankareille ja Cattien pojalle onne myös uudesta taidosta! :flower:

Niipalle kovasti jaksuja ja :hug:

Kide: Kyllä teille varmasti vielä tärppää ja toivotaan että yksityisestä olisi jotain apua! :hug:

Jennille Onnea plussasta! :heart: Ja plussatuulia täältä kaikille jotka niitä kaipaa :whistle:

Meille ei nyt mitään ihmeempiä oikein kuulu. Pojalla ei ole vieläkään parantunu posket eikä anna edes merkkiä että paranis vaikka antibioottikuuria ollaan syöty nyt 8 päivää ja voidetta käytetty myös joten taitaa olla taas maanantaina lääkäri reissu. Harmittaa vaan Roopen puolesta kun varmaan kiusaa sitäkin :/ Meillä on ollu nyt muutama levoton yö, en tiedä onko hampaita tulossa vai johtuuko tuosta kävelemään lähdöstä, mutta siis aina joskus 3 aikaan alkaa hirvee huuto ja ei rauhotu millään ja nyt alan mäki olla aika väsyny tähän..

Päikkäreistä, niin meillä nukutaan yleensä yhdet unet ja ne on vaihtelevasti siinä 12 aikaan joskus myöhempään. Meillä Roope menee nukkumaan siinä 21-22 aikaan ja herätään siinä 9-10 aikaan mutta siis tosiaan vaihtelee nämä ajat.

Nyt täytyy lähteä syömään ku iski hirmunen nälkä mut koitan palata taas :wave:

 
Täältä tällä kertaa parempia uutisia.
Sisko pääsee tänään kotiin ja kaikki on kunnossa. Lopullinen diagnoosi jää tuntemattomaksi. Lääkärit olivat sanoneet että mysteerinen tapaus. Tähystys oli kuitenkin vielä tehty ja vatsassa ei ollut näkynyt enää mitään.

Onnittelut syntymäpäiväsankareille!
 
Niipa: :hug: onneksi sun siskolla kaikki jo hyvin

Cattie: 1v. onnittelut teidän poitsulle :flower:

Mun piti tulla kirjottelemaan, mutta nyt tökkii ja pahasti. Lapset käy ihan ylikierroksilla, johtuu varmaan siitä kun huomenna lähdetään mummolaan. Niin se piti ainakin laittaa että Valtsulla on kiukuttelun jalo taito jo hallussa. Jos ei esim. saa imeskellä kaukosäädintä niin asianmukanen itkuraivari lattialla kierimisneen alkaa, varsinkin jos on väsynyt.

Kiukuttelusta puheen ollen mä lähden nyt jakelemaan rangaistuksia, ihan älytöntä menoa :headwall: :headwall: :kieh:

 
Cattien poitsulle onnea :flower:

Unista. Meillä mennään nukkumaan yleensä klo 20 aikoihin. Kuitenkin 19.00-21.30 välillä. Heräillään siinä 8.30-9.45. Yleensä vasta yhdeksän jälkeen. Päikkäreille menee aikasintaan klo 12, viimeistään 14.30. Nukkuu ½-2h.

Otin netistä voileipäkakun leipään reseptin. Taikina oli valmis niin mietin, et jopas on pieni klomppi, pitäiskö tosta tosiaan tulla iso kakku.. No eipä siitä tosiaankaan mitään isoa tullut, jäi neljän sentin pannariksi :kieh: Hain sitten kaupasta paahtiksen ja nyt kakku vetäytymässä jääkaapissa..
Taitaakin tulla huomenna vähän reilummin sakkia kuin piti, kun jotkut vatipäät jättää ton ilmottelun viimetippaan :headwall: No ensin ottaa ne kahvipöydästä, jotka ovat ilmoittaneet tulostaan ajoissa ja mattimyöhäiset syökööt rääppeitä :snotty: Neljä ukon sukulaista on nyt ilmoittaneet tulevansa, voi olla et tulee sitten vielä mun kummisetä ja veli perheineen. Nää mun puolen sukulaiset taas vastailee "ehkä, joo, maybe".. Oon sitten ottanut nuo jossittelut kielteisenä.
 
Meillä päiväunet otetaan yleensä 12-14 välillä noin 1-1,5h nukkuu, aamusella herätään 9 aikaan ja illalla nukkumaan n20-20.30 . Tuossa lomalla kun herättiin aamulla 10 niin päikytkin oli siinä 13-15 eli mie en niin sanotusti odota että poitsu väsähtää ja haluaa päikyille, vaan annan lounasruuan ja perään maidon ja sit vein sänkyyn, nukahtaa yleensä 10min sisällä.. eli tuosta että nukahtaa hyvin olen päätellyt että rytmi on "oikea" ja jaksaa olla sen 3-3,5h hereillä ennen päikkyjä...

Kiva että Nipan sisko oli jo päässyt kotiin. Pelottavaa tuommoinen kun ei edes syytä tiedetä.

Cattien poijalle oikein hyvää 1v. synttäriä :flower:

Meillä Jasu täyttää huomenna :heart: on kyllä aika mennyt nopeeta. Tänään kävi jo osa vieraista ja huomenna tulee mummut ja kummit..kyllä oli poitsu taas vauhdissa koko päivän kun sai niin päljon huomiota ja tietty uusia leluja. Me ostettiin sellainen little people parkkitalo, ja heti oppi että sinne pitää autot laitta ja sit ne laskee sitä ramppia pitkin =) kyllä oli haskaa. ja sit sai muutaman kirjan sekä aterinsetin ja sellaisen soivan härvelin, se tuntui olevan myös mieleinen.

Kiteelle jaksuja, toivottavasti teilläkin se plussa pian tulee, ja pääset masun kasvatukseen.

Mut nyt väsyttää pitäis varmaan mennä nukkumaan, et jaksaa taas huomenna juhlia!
 
Kide :hug: kyllä kaikki selviää :hug:

Cattie Pojalle lämpöiset 1 v onnittelut.
Myös iidukan ja pikun pojille... :heart: :heart: :heart: :heart:

Täällä oli eilen boolimaistijaiset ja hyvää kuulemma oli. Minä en niin kauheesti välitä ja oon miehelle sanonut ettei omissa häissä viitsi paljoa juoda. Saas nähdä kuinka käy.
Tuossa just kattelen kaikkea mitä pitäisi askarrella ja tulostaa. Tuleekohan kiire
:whistle: No äkkiä ne leikkaa ja liimaa...

Mutta aamupalalle :wave:
 
Huoh, viime yönä sit alkoi taas unikoulu meillä.Mä olen antanut maidon siinä 4-5 välillä mutta takapakkia vaan tulee ja nyt neiti herää jo puolen yön aikaan huutelemaan jotain ja nyt on moenena yönä valvoskeltu pitkiä pätkiä neidin huutaessa.
Nyt sit päästiin 6 asti ja annoin maidon ja puol 8 heräs.Saa nyt nähdä miten tää onnistuu.Mua niin masentaa kun yöt palanneet tällaisiksi vaikka niin hyvällä mallilla oltiin.Tietty kävelykin sotkee niitä ehkäpä...

Tänään lähdetään kylään ja sitä ennen me kumpikin miehen kanssa käydään kuntoilemassa.

tyttönen: mä itse aikoinaan imetin H:ta häissä ja siksi alkoholi jäi vähäiseksi mutta kyllä mä alkumaljan otin ja tilkan viiniä.Sanotaanko näin et vaikka olisinkin voinut juoda niin en olis ehtinyt! kun kaikki ohjelmisto vedetään läpi kuvauksineen ja kun yrität ehtiä tervehtiä kaikkia vieraita niin ei siinä paljon olis ehtinyt lasia täyttää :LOL:
voi vitsi teillä hääpäivä lähenee, voimia loppurutistukseen!
 
Onnea synttärisankareille! :flower:

HeMa: Voi kurjaa kun teillä taas yöunta haetaan :hug:

..kyllä sen taas huomaa, miten on rytmit tosi tärkeitä, ainakin meillä. Aina kun tulee jotain poikkeavaa, niin heti on pakka sekaisin. Eilen nimittäin Aape nukahti autoon mummolaan mennessä klo. 16.30, ei nukkunut kuin 15min, mut sepä se riittikin, sitten valvottiin illalla yli kymmeneen. Ja meillä on silleen jännä juttu, että mitä myöhemmin mennään nukkumaan, niin sitä aikaisemmin herätään. Eli Albert sitten heräsi tänä aamuna klo 6, enkä saanut enää nukkumaan takaisin, vaikka miten yritin. No aamulla sit kahdeksan aikaan alkoi jo kamalat kitinät, tietäähän sen, kun yöllä nukkui vaan 8h |O Aape meni sitten yhdeksältä jo ylimääräisille päiväunille, ja nukkui tunnin... ehkä tästä nyt päästään normaaliin rytmiin taas takaisin, ei ehkä tarvii paljoa siirtää normaalia päikkyaikaa tänään, voi olla että Aapen sais jo ehkä yhden-kahden aikaan päikyille.. toivotaan näin.
Normaalistihan meil nukutaan vaan yhdet päikyt klo.12-13.

Tänä iltana meillä on meno Albertin kaverin 1v synttäreille, onneksi asuvat sen verran lähellä, ettei Aape kerkeä nukahtaa autoon.
 
Noniin, kekkerit on ohi, ja taas tulli herkuteltua niin että napa raikaa :whistle:

Poitsu oli oikein touhukkaana ja seurallinen niinkun yleensäkin, sai kivoja lahjoja, leluja, vaatetta, kirjan, pyyhkeitä ja mukeja. Noita leluja on nyt sitten meinaan riittämiin, ei tarvi kyllä hetkeen ostaa.

Onnitteluja taas kakille 1 v päivää viettäville :flower:

Onnesta Niipan siskolla jo asiat paremmin :hug:

Kiteelle kovasti jaksuja, ja toivotaan että yksityisellä asiat selkenee :hug: ja plussatuulia :whistle:

Aamusti tossa tehtiin jo kunnon lenkki, virkisti mukavasti ja viä ois kiva lähtee vähän pulkkaileen. Huomenna alkaa taas sitten arki. Ens viikonloppuna sitten juhlitaan taas :D

Meillä pottailu on edistynyt, otettiin se tohon olkkariin ihan pyöriin ja poika sitä katteli. Ei tosin joka kerta suostu siihen istuun, mutta tänäänkin saatin jo 2 pissaa.

Hemalle jaksuja kovasti, kurja kun taas valvotte :hug:

Meillä on häisä kans sillee ettei juur juotu, vähän tietty, alkumalja ja boolia maistettiin.

Hyh, meillä haistaan, se ois sit lähettävä pesulle..

-c-
 
Onnittelut päivän sankareille :flower:

Synttäreistä on nyt selvitty.. Olin laskenut vieraita tulevan 10-12. Kappas vaan, niitä olikin sitten 20 ja me :whistle: En ollut varautunut tarjoiltavien osalta niin isoon porukkaan.. Mun vanhin veli jätti tulematta, kun sen vaimo oli taas kiukutellut.. Heidät oli siis kutsuttu, mut mä en ollut kutsunut hänen vaimoaan erikseen niin siitä kiukuttelu taas :eek:
Meillä oli siis suklaa-appelsiinitäytekakku, voileipäkakku, valkosuklaa-manikkamuffinsseja, omenapiirakkaa, tomaatti-mozzarellapiirakka, pari sorttia keksejä ja kuivattuja omenalastuja. Ton kasvispiirakan olin tehnyt lähinnä kasvissyöjiä varten ja oletin siitä jäävän leijonanosan vuokaan. Oisin nauttinut sitä sitten iltateen kanssa ja heittänyt loput pakkaseen, mut se katosi pöydältä n. 5 minuutissa ja oli hilkulla, ettei kasvissyöjät saaneet siitä palaakaan :LOL: Ois se ollut ihan kiva itekin maistaa sitä vähän :snotty:
Sampokin sai maistaa kakkuaan ja tykkäsi kovin. Tämä herkuttelu ei tule tavaksi, mut sai nyt omaa kakkuaan maistaa..
Samppis sai barbababa-astioita, apinakoukut (nää oli joululahjalistassa, jota kukaan ei tosin kysynyt.. :D), itseommellun aivan ihanan täkin, pehmokoiran, pyyheliinoja, koristenuken, leluja, rahaa ja vaatteita. Ihan kivat pileet oli. Mitään paikkoja ei tuhottu tai sotkettu vaikka melkoinen kakarakaarti meillä olikin.

 
Kiva että Cattiella ja Gorthaurilla on ollut mukavat 1v bileet =) tai siis teidän poitsuilla :D

Me oltiin tänään kyläilemässä ja saatiin sieltä vauvauutisia..Itsellä tuli niin haikee olo kun aattelin et mun vauva kävelee jo ja ensi viikonloppuna 1v täyttää.Mutta nautitaan näistä kahdesta aikaansaannoksesta ja aarteesta :heart:

Plussatuulia kaikille niitä toivoville :whistle:

 
Plussatuulia vaan kaikille niitä toivoville. :whistle:

Kiitokset onnitteluista! :flower: Vuosi sitten klo 16.43 näki maailman esikoispoikamme Emil Aslak Anders Kätilöopiston Haikaranpesässä. Päivä oli sateinen ja myrskyinen, aika samantapainen sää kuin tänään.

Tässä kuva Emilistä vuosi sitten



ja tässä melkein 1-vuotiaana, kuva räpsäisty sen jälkeen kun herra yrittänyt syödä itse :LOL:



Iidukka & Emil tänään 1-vuotta (!) & pikkukakkonen rv 17+3
 
Oih! Onnea kaikille 1v saavuttaneille :heart: Meiän vauvat senkus kasvaa!
Täällä taas paaaaljon juttua, lukemassa oon käyny ja seurannu tilanteita, mut kirjoitus jääny :(
Niipa, hyvä että sisko voi hyvin :heart: ja toivottavasti Kide saa yksityisellä hommat hoitoon ja plussaamaan pääsee ;) Ja toki muillekin vauvakuumeisille tsempit!
Mulla varmaa ikuinen vauvakuume, mut sen kanssa on vain elettävä. Koko ajan kuiten vahvistuu itelle et tässä tämä meiän poppoo on nyt kasassa. Näillä mennää ja nyt nautitaan pojista ja kun ne kasvaa.
Viime viikolla tulikin esikoiselle kouluunmeno oppaat ja kaavakkeet ilmoittautumiseen :'( Mun eka vauva menee kouluu syssyllä :eek:

Muuten täällä on taas loppurutistaa painon kanssa ja viikonloppu meniki urheillessa. Kävin jopa juoksulenkin vetäsee. Ja niin huippu fiilis tuli että huomenna menenkin ostamaan oikeet kunnolliset lenkkarit!

Luca kasvaa ja kehittyy ihan kauhialla vauhdilla. Ihana seurata ku isompien kanssa leikki ja tolskaa. Koko ajan matkii juttuja isommilta. Nyt uusin villitys on pyöriminen, ittesä ympäri, että pää menee pyörälle. Sitten ku ihan pökkerössä ollaan niin jatketaan pyörimistä kontallaan taikka istualteen. Arvatkaa vain onko menty useemman kerran nokallee tässä leikissä.. :LOL: Luca löytää myös hyvin muotopalikoita sinne laatikkoo ja kovasti rakentaa magneettipalikoilla. Puheessakin tulee jo 2 samaa peräkkäine ANTAA TÄTÄ! joka sitten onki lempilause. Kaikki ruoka mitä näkee maistuis silleki, mut ei tietenkää oma sapuska sitten kelpaa ku lautaselle laittaa...antaa, antaa tätä tätä ja jos ei heti heru niin kauhia hepuli. Juonitellakin osataan.

Mäki laitan Lucasta 1v kuvan tännekin fb:ssä niit jo onki. Tässä herra syö kakkua :p

 
Meillä aamu alkoi sillä et molemmilla tytöillä valuu taas nenät...Elli oli levoton yön ja kurkkua kuivas mut vettä vaan sai.
Mies pitää tänään talvilomapäivän ja lähti isänsä kans pilkille Tammisaareen,pitkä päivä täällä tyttöjen kanssa.Mutta puuhaa riittää.Viikonloppuna oli niin paljon ohjelmaa että tänään täytyy sit imuroida ja pestä lattiat.lakanat vaihtaa ym.ym.Illalla vielä kauppaan.

Mut positiivista on se että liikuttua tuli viikonloppuna :D

Jaahas eipä nyt oikein irtoo taas.palaan paremmalla ajalla :wave:
 
Leevi koheltaa täällä menemään minkä kerkiää, roikkuu housun puntissa jatkuvasti. Jos meen toiseen huoneeseen niin jo kuuluu "äitee äitee". Mulla makaroonilaatikko jo uunissa, mut se ei mene omaan suuhun vaan viedään miehen vanhempien jääkaappiin, kun tulevat tänään illalla sieltä thaimaasta niin on sitten kaapissa hiukan sapuskaa ettei heti tartte lähteä kauppaan.

Sisko on tosiaan päässyt sairaalasta kotiin ja sai viikon vielä saikkua. Varmaan mennään Leevin kanssa siellä käymään tiistaina tai keskiviikkona.

Gorthaur: Teillä sitä aina vaan sattuu ja tapahtuu. Ja hei´suuttua nyt tollasesta ettei erikseen pyydetä, ei mekään erikseen pyydetä. Kutsut koskee koko perhettä.
Mitäs sulla oli tossa suklaa- appelsiinikakussa? Kuulostaa meinaan aikast hyvälle :p

Mulla eka viikko laihista takana ja hyvin on sujunut. Mulla paino pudonnut viikossa 1,6kg

Mukavaa viikkoa!
 

Yhteistyössä