Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Voi Belll :(

kylläpäs tammikuisiin on sattunut kovasti keskenmenoja!

Tänään tuomionpäivä minulla!
Iltapäivällä kontrolliultra ja ahdistaa hirveästi :( jotenkin ei tekisi edes mieli mennä sinne! Tiedän, että uutiset on huonoja ja lääkkeellinen tyhjennys inhottaa ja pelottaa! Mulle on tuulimunan takia kerran lääkkeellinen tehty ja oli inhottavaa :( ei ne kivut eikä vuotokaan ihan mahottomia ollut mutta se raskausmateriaalien valuminen pönttöön oli jotain ihan hirveää henkisesti!

Oireet jonkin verran lieventyneet mulla. Oksetus hävinnyt kokonaan ja enää en ole tuntenut repäisykipuja ollenkaan. Vielä kuitenkin paleltaa, suussa ällömaku kokoajan ja vatsa ollut sekaisin alusta asti.

Voisipa hypätä ajassa muutaman kuukauden eteenpäin niin tämä kaikki olisi jo ohi!
Joudun todennäköisesti odottamaan aikaa polille tyhjennykseen juhannuksen yli ja sitten alkaakin meidän perheen kesäloma.. pitää toivoa, ettei vuoto kovin kauaa kestäisi, koska mökillä olo arveluttaa tulehduksien yms suhteen!

Anteeksi tämä vuodatus ja omanapaisuus, mutta eipä tässä oikein muuta tällä hetkellä mielessä pyöri.
 
Voi hyvinkin olla että pk-seudulla eivät juri tuon keskenmenoriskin takia varaile ultra tai neuvola aikoja kovin aikaisin. Kun itse soittelin neuvolaan aikaa ekalle käynnille niin sanoivat vaan etteivät ennen rv8 ota ellei jotain painavampaa syytä ole, mutta eivät sitten avanneet mikä tuo painava syy on :S
Myöhäiseen (ainakin mun mielestä) menee np-ultrakin kun silloin olisi mulla viikkoja 13+2 ja siihen tuntuu olevan vielä ikuisuus.... En tiedä sitten onko Kättärille jostain syystä jonoa kertynyt ja siksi tekevät noin myöhään.
Aikaiseen tuli oireiden poisjääntiäkin juhlittua kun väsymys palasi takaisin yhtä infernaalisena kuin aiemminkin. Ei se nyt auta muu kuin jatkaa nukkumislinjalla juhannus :(
Voimia ja jaksamisia km kokeneille! :flower:
 
Täältäkin voimia km kokeneille ja Roksille tsempit iltapäivän ultraan.

Np ultrasta: mun mielestä on vaan hyvä mitä myöhemmin se on niin näkyypähän paremmin kaikki kun on kehitys pidemmällä. Vaikkakin se on ärsyttävä ootella että sinne pääsee. :)

Minäkin voisin siihen fb-ryhmään liittyä. Evenyllekkö piti laittaa viestiä?

Täällä nyt ensimmäinen kolmannes takana. :) hurjalta kuulostaa ku noin sanoo. Tänään siis tasan 12 viikkoa. Maanantaina np ultra ja sen jälkeen vois alkaa kertoon kaikille että vauva tulee jos vaan kaikki on vielä hyvin.
 
Voih, voimia kaikille menetyksen kokeneille.. :(

Itselläkin epäusko alkoi jylläämään, kun olen ollut lähes täysin oireeton, eikä ikäviä oireita ole ollut käytännössä lainkaan. Lisäksi viikon verran oli hieman rusehtavaa valkovuotoa, enkä ensikertalaisena oikein tiennyt onko se ihan normaalia.

Eilen meillä oli kuitenkin np-ultra, ja siellä peuhasi virkeä heppu! :heart: Sydän sykki kovasti ja menoa riitti, kunnes tajusi että häntä "kuvataan", jolloin käänsi selän ja aloitti levon. :) Muutenkin kaikki oli hyvin. Koko vastasi viikkoja, nyt 11+3, jopa vähän yli. Ultran mukaan la olisi 2.1, mutta pysytellään nyt vielä kuitenkin tuossa entisessä. Osin henkistäkin, josko sitten menisi varmasti ensi vuoden puolelle. :)

Mutta tästä eteenpäin aion siis nauttia oireettomasta raskaudesta ja odottamisen ilosta ihan kunnolla. :) Nyt voi jo iloista uutista hieman kertoa eteenpäinkin. Äitikin sai nyt luvan jo hieman kertoa uutisia eteenpäin, kun vastoin ennakko-odotuksia oli onnistunut pitämään suunsa kiinni tähän asti.. ;)
 
Pahoittelut belll :hug:
Roks miten ultrassa meni??
Täällä varattu verikokeet nyt tiistaille ja ultra olis sitten 8.7 :) viä kolmisen viikkoo pitäis oottaa mutta kaippa tää aika nopeeta sit menee :) ällötys olot jatkuu sen verran parempi jo et enää ei tuu ihan hirveen huono olo syömisestä vaan se ehkä jopa auttaa:) mutta katotaan nyt paheneeko vai alkaako jo helpottaa :)

Tanya 9+6
 
Voi Belll :(, kaikkea hyvää sinne jatkoon!

Roks: Voimia myös sinne, kuulostaa todella ikävältä!

Ibis89: Joo, ehkä siinä on jotain perää. Ite sain ensimmäisen mahdollisen neuvola-ajan viikoille oli 9+4, saa nähdä, milloin ultra tulee olemaan. Mutta joo, on Tammivauva15:lläkin pointtinsa! Ja ihanaa, että oot Tammivauva jo noin turvallisilla vesillä :heart: - on oikeestaan aika piinaavaa, kun la on kuun lopulla, kun suurin osa täällä on kaikessa jo edellä.

Jee, Muskottikukka! Ehkä mullakin on sitten oireettomana vielä toivoa, että siellä jotain oikeasti on. =)
 
Belll ja muille tippuneille onne uuteen yritykseen! :hug:

Roks:ille voimia! Toivotaan parasta!

Ilmeisesti tuo 13+2 on aika normi np-ultralle kun tuntuu monella se silloin olevan kuten itsellänikin. Silloin on myös eka loma päivä joten toivotaan, ettei mene loma pilalle.

Täällä on masu kyllä jo pullahtanut esille D: Aamullakin on jo semmoinen pieni pötsi jota ei saa mitenkään vedettyä sisään. Miten se voi olla mahdollista? Ei jotenkin voisi kuvitella, että näin aikaisin rupeisi näkymään kenelläkään kun tyyppi on vielä n. kirsikan kokoinen.

Vielä mahtuu omat housut joita oon muutenkin vyön kanssa pitänyt, mutta nyt vyötä saa päivän mittaan löysää niin että meinaa sitten pepusta valua mutta jos kiristää niin ahistaa ihan huolella. En nyt vielä haluis mitään mamma housuja ostaa mutta ois kiva jos ois jotain löysempiä siistejä kesähousuja joustoresorilla yksivärisinä. Tuolta löytyy vaan niitä kamalia kukkakuosisia kapea lahkeisia housuja jotka mielestäni on jotain aivan kamalaa.

Paino ei ole vielä lähtenyt nousuun jota ihmettelen suuresti kun kokoaika saa syödä kuitenkin jotain pahaan oloon. Tosin tavalliset ruoka-annokset on pienentyny ja pizzat ja hampparit jääny kyllä aika lailla pois joka voi tietty olla osa syy.

Meinasko muut laittaa masukuvia tuonne masukuvien pinoon? (http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1046009-masukuvia-alkupuoliskolta-eli-raskausviikkoon-20-asti/sivu83.html)

9+4
 
Noniin ultrassa käyty!
Ja kaikki näyttäisi olevan sittenkin hyvin!!! En voi uskoa tätä! :) LA MUUTTUI 27.1 (en saa puhelimella värilliseksi tuota) ja nyt olisi siis rv 8+1.
Mittaa sintillä oli 1,7cm ja sydän jumpsutti kovaa vauhtia <3
6 päivää oli heittoa ovikseen, mutta tästä ei lääkäri ollut huolissaan, kun oli niin oppikirjamaisesti kehittynyt tämän 10 päivän aikana.
Olin niin varma huonoista uutisista että helpotus laukaisi kamalan pään säryn, mutta siitä viis! :) palaan teidän muiden juttuihin, kunhan tässä vähän rauhoitun!
Huomenna ensimmäinen soitto neuvolaan! Jospa saisi ekan ajan jo ensi viikolle :)

Roks 8+1
 
Belll: :hug: voimia! Onnea uuteen yritykseen!

Roks: olipas hyviä uutisia! Niin samanlainen juttu kuin mulla. Toivotaan, että pieni kehittyy jatkossakin hyvin.

(.) pahoinvointi on aika jäätävää. En tiedä mitä ruokaa kokeilisi, kun ei oikein mikään auta. Iltapainotteista mulla tämä ja olen onnellinen oireista, jos ne nyt tarkoittaisi sitä, että pieni on maanantainakin vielä kunnossa... Jännittävää.
 
Vauvatoiveinen: mulla auttaa vaihtelevasti välillä tuntuu että vois vaunutella vaikka kuinka pitkään toisinaan taas yksikin askel on liikaa :D

Kaupassa käynti on joka kerta jotain ihan hirveetä, jos ei oo jo valmiiks huono olo niin käyppä kaupassa 100% oksetusolo taattu :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittysin myös ketjuun :) listaan sais lisätä mak85/ (kohta) 29v/3 lapsi/la 31.1/Oys. Maanantaina kävin varhaisajan uä:ssa ja siellä pineni sydän sykki :heart: . Pientä etovaa oloa ollu ja kamala turvotus, olo on jo nyt kuin norsulla :D Tsemppiä kaikille ja oikein hyvää juhannusta =)
 
Pahoittelut joukosta tippuneille!
Ja Roks oli saanut hyviä uutisia,onnea!
Ja pari uuttakin tullut mukaan joukkoon, tervetuloa heille! :)

minun pikaiset ultrakuulumiset eilisestä,ennen kuin pitää syöksyä aamupala laittoon! Ihana kätilö oli vastassa,katsottiin vain vatsan päältä (aina iloinen yllätys ku ei ronkita tuolta :D) ja siellä heilutti iloisesti pieni toukka äidille. :') vuotokin alkaa hiipumaan ja tänään tulee viikkoja täyteen 12+0,joten tässä saa ehkä jo huokaista vähän. ? laskettu aika muuttui 1.1, joten nippanappa saan pysyä tässä ryhmässä. ;) saa nähä syntyykö kumman vuoden puolella. Kerrankin toivon,että menis vähä yli. ;) Tyttöä kovasti toivon kahden pojan jälkeen,eikä vielä haarovälissä tyyppillä näkynyt mitään,joten sekin toivo jäi vielä elämään. ;)

mukavaa ja aurinkoista ja lämmintä juhannusta kaikille!
 
Tervetuloa uusille ja onnea odotukseen! :heart:

Mak85, kivaa saada lisää ihan viimesen päivän odottajia mukaan! Saanko kysyä minkä ikäsia sun muut lapset on?


Onpas hyvä olo. Jotain olosia ollu mutta luulen että johtuisko antibiooteista. Lopetin kuurin eilen koska sain allergisen ihoreaktion. Jotain öllötyksiä ollu etenkin syödessä tuntuu ällöltä vaikka nälkä onkin. Mutta todella lievää verrattuna aiempiin raskauksiin. Väsymystä kyllä on mutta ei mitään maata kaatavaa. Tänään onkin paljon tekemistä niin onneks tuo olo parani. Eilen vötkysin vaan sohvalla enkä saanu paljon mitään aikaseksi.
 
Neuvolalääkärillä käyty tänään. Ultrassa näkyi pikkukaveri ja sydän löi tuhatta ja sataa :) Mamman huoli helpotti huomattavasti! Nyt sitten värkkäilin juhannuskortit tuleville isovanhemmille ja isomummulle myös. Käydään varmaan tänään viemässä ne ja sitten lähdetään anoppilaan juhannusta viettämään juhannus-kortin kera tietenkin!

Mukavaa juhannusta kaikille!

-Nallu ja Tirriäinen 8+1
 
Kävin eilen sikiöseulan verikokeessa ja siellä hoitaja kyseli, miten on mennyt. Kerroin omasta pahoinvoinnistani,joka nyt onneksi tuntuu loppuneen. Sain sitten kuulla, että veden juominen pahentaa oloa, koska se toimii jotenkin oksetusreaktiota kiihdyttävästi. Kiva, että joku kertoi!! Neuvolassa pahimman oksetusviikon aikana terkka vain käski juoda vettä väkisin, vaikka sitten pieninä annoksina.

Tänään 11+0
 
Naaba joo mä oon kans jostain lukenu että veden juominen pahentaa oloo ja oon itellä sen myös huomannut :( ei ikinä uskois et jostain juomisesta mutta joooo :D ite oon juonu tosi vähän vettä ja siitä seurannut aina ihan järkky päänsärky...pitäis vaan sitä pikkusen kerrallaan muistaa juoda ja usein..
Mulla on noi sikiöseulan verikokeet tiistaina, jännittää ku kammoon piikkejä :(

Tanya 10+0
 
Täällä yksi tammimasu voisi vielä liittyä ketjuun. La 18.1. ensimmäinen lapsi tulossa ja ikää onnellisella odottajalla on 26-v. Sairaala ei ole vielä selvillä. Ensimmäinen neuvolakäynti on jo takana, ja nyt vain sinnittelen ensimmäiseen neuvolan tarjoamaan ultraan viikolle 13. Kaikki on niin uutta ja jännittävää, enkä oikein tiedä miten päin olisin. Kadulla kävellessäni huomaan välillä hymyileväni itsekseni, on tämä niin ihmeellistä! Oireiden puolesta olen ollut aika onnekas ja päässyt suhteellisen vähällä. Voimia kaikille, joita tämä aika koettelee:/

LaalaaX ja AlkioX 9+4
 
Hiia: mulla on kaksi tyttöä 10v ja huomenna nuorempi täyttää 3v :)

olen huomannut kans tuon vedenjuonnin ettei se nyt passaa ollenkaa vaikka aiemmin join sitä kevyesti 3-4l/pvä. Vissy on hyvä ja helpottaa etovaa oloa.
 
Paljon voimia kurjia uutisia saaneille! :heart:
Vedenjuonnista... Mä en myöskään pysty juomaan vettä, ainakaan aamun aluksi. Mutta jäävesi onkin toinen asia, sitä pystyn lipittämään pitkin päivää, mutta hirveen vähän tulee kyllä juotua, ylipäätänsä. Limut ja vichyt, joiden suurkuluttaja olen ollut, ei maistu yhtään. Tee on oikeestaan ainoa mitä mielelläni juon.
Voi teitä ihania ketkä ootte saaneet nähdä ultrassa pienen! Varmasti ihanaa! :heart: Jos ens vkon neuvolatätsä ei saa sydänääniä kuuluviin, niin pakko munkin varata vielä yksityisultra. :wave:
Täällä kuulkaa menee Jussit nyt kotona sitten. :ashamed: Meitsi on kurkkukipuinen eli flunssahan se sieltä pian sit paukahtaa. Perskule, en ois tarvinnu kun muutenkin olo on huono. JOSKIN ajoittain ihan hyvä. :LOL: Mulla iltaa kohden tulee järkyt pahoinvoinnit, ihan niin kun esikoisestakin. Laatta ei oo viä lentäny mut erittäin lähellä on. Loppuis jo niin pääsis nauttiin normaali elämästä. :stick: Siis mä en voi aatellakaan käyväni kaupassa, tai jossain lihahyllyllä, yööööök. Oksu lentäis. Onneks rakas ukkeli hoitaa kaupat ja muutkin asiat mitä en jaksa/pysty. Joskos tää kohta iloksi muuttuisi. :whistle:
Hei, rentouttavaa Juhannusta kaikille, voikaahan hyvin!
Tuhnuliini 9+3
 

Yhteistyössä