Tammimammat 2009

  • Viestiketjun aloittaja Noa
  • Ensimmäinen viesti
Paavon äiti
Laskin vau.fi:n laskurilla aiemmin itselleni LA 14.1. ja tänään samoilla tiedoilla 12.1. Olen asiasta varma, koska lähetin tulokset sähköpostilla eteenpäin ja viesti on tallessa. Molemmissa oli arvioitu hedelmöitys 21.4. En tajuu. Arvioin nyt siis, että 13.1. olisi hyvä päivä synnyttää. Jospa ne neuvolassa tarkentaa tätä.

a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 10.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
 
Myypeli
a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.

Päivitin itsekin oman lasketun aikani, kun se aikaistui päivällä siellä varhaisultrassa. Ihanaa, kun voi sanoa olevansa jo viikolla 9. (8+3)! Kuullostaa ehkä sekopäiseltä, mutta pidän sellaisina "virstanpylväinä" viikkoa 10 = monen lähteen mukaan kaikkein kriittisin vaihe ohi, vkoa 12 = "virallisesti" riskiaika ohi, 14 vkoa = joidenkin lähteiden mukaan riskiaika vasta tällöin ohi. Olen sanonut itselleni, että viikon 14 jälkeen alan nauttia raskaudesta ja alkaa selaamaan tarvikekuvastoja ym. Siihen saakka pidän pään kylmänä (paitsi eilen oli pakko näyttää äidille kaupassa sellaista ihanaa Adidaksen minikokoista verkkariasua...)

Jeannex: Tyhmä kaupunkihiiri ihmettelee, mikä on purkkariretki? Onkohan se patikointia purkkarit jalassa tai liittyykö ehkä purjehdukseen..?
 
Jeannex
Myypeli: Jep, purjehdusreissua tarkoitin:). En ole veneihminen, lapsuudessa sain siitä lajista yliannoksen, ja poden 'merisairautta' nykyään autossakin.. Nyt kuitenkin tarjoutui huipputilaisuus kohdata pelkojaan ja reissata ulkomaille (purjehdimme Englannin läpi tai sitten Englannista Irlantiin). Tämä kaikki tietenkin ennen plussausta. Kyllähän se mietityttää, olla raskaana veneessä, uudessa porukassa, ulkomailla.. jos sattuu jotain! Toisaalta vika kesä lähteä kahdestaan ulkomaille tai yleensä reissata (meille myös eka kesä:)). Nopealla laskutoimituksella olisi 12 vko jo täynnä silloin.
 
Milo84
a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
Milo84, 23v, esikoinen, laskurin mukaan 25.1

Lisäsin itsenikin tuohon mukaan. Jeannex, kuulostaa ihanalta purjehdusreissu, mekin ollaan katsottu veneitä, olis kiva viettää lomia veneellä. :)
 
Dharma85
Heippa kaikille,

Päätin liittyä mukaan, mahdun myös juuri ja juuri tuohon tamikuuhun laskurin mukaan LA 30.1.09 . Plussasin jo viime tiistaina mutta oli niin himmeä viiva että päätin tehdä uuden perjantaina vaikka ei kuukautisia näkynytkään ja olin tosi varma. Esikoista odotan ja olo on todella epätodellinen. Jännittää tosi paljon. Vaikka raskaus on erittäin toivottu olin yllättynyt etten hypännyt kattoon kun sain plussan, oli niin epätodellinen olo ettei sanaa saanut suusta. Nyt on jo parempi varsinkin kun varasin tänään ajan neuvolaan 24.6.

Oireita ei ole hirveästi ollut muuta kuin vatsan nipistelyä välillä voimakastakin erityisesti aamuisin ja rinnat on tosi kipeät nin ettei tee mieli nukkua vatsallaan. toivottavasti ei tule paha olo missään vaiheessa. Nyt siis rv 6 menossa (5+4)
a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
Milo84, 23v, esikoinen, laskurin mukaan 25.1
Dharma85, 23 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
 
Viona79
MOI
Kävin perjantaina neuvolassa. Siellä laski lasketuksi ajaksi 25.12, mutta epäilen vieläkin, että se silti vielä kääntyy tammikuulle. Toivon ainakin että syntyisi tammikuussa niin ei ainakaan pitäisi mennä liian varhain kouluun tai lykätä vuodella kouluun menoa.. Itse loppuvuodesta syntyneenä menin kouluun vuotta myöhemmin.. Hupsua sitä miettii jo lapsen kouluun laittamista vaikka kaikki on vielä epävarmaa.
Toisaalta sieltä ei löytynyt sydänääniä sillä kuuntelu laitteella, että se voisi ollakin hyvinkin tammikuun alussa tuo laskettu aika. 11.6 on NP-ultra.. Päivät vaan kuluu niin valtavan hitaasti. Nyt ehkä harmittaa, kun en käynyt varhaisultrassa. Olisi paljon helpompaa kun tietäisi ettei tuolla olisi tuulimuna tms.
Positiivisia ajatuksia sulle Jeannex.. täällä ollaan hengessä mukana kun menet ultraan.
 
Lumi-74
Heips
Mahtuuko listalle mukaan, eksyin tänään tänne. Rv 9+2, eka raskaus, ikää 33 v. LA tämänhetkisen tiedon mukaan 3.1.09 ja tammivauvoja tuplaten tulossa eli kaksosia odotellaan. On sulateltu tätä tuplauutista pari viikkoa, vieläkin on jonkin verran järkytys päällä! Kahdessa ultrassa nyt todettu että kaksi siellä todellakin on, molempien sykkeet näkyy. Tänään eka neuvolakäynti ja kuulemma tarkempaan syynätään kun on geminiraskaus. Mielenkiinnolla luin noita Hoopun juttuja tuolla edellä! Sen kummemmin en omastani tiedä kuin että erimunaiset ovat omissa pusseissaan...
Oireita ollut rintojen aristus, mahdoton väsymys ja ailahteleva lievä kuvotus, lisäksi välillä mahaa nippailee.
Että näin täällä. Yhtä tilattiin mutta taitaa tulla kaupan päälle toinenkin, ja luomuna siis alkuun. Toivotaan että kaikki menee hyvin!
 
pupuliini77
Terve terve Dharma! Mun laskettuaika-arvio on laskurin mukaan 31.1. eli jonon hännillä mennään... :) Eli nyt 5+2 ois mulla kait menossa. Mutta siis vähän on kierrot heitelly. Laskin kierron 30 päivän mukaan. Aiemmat kierrot oli kyl 25, 28, 30, 36 ja 26 päivää, eli aika hämärää arvioida tästä.

Päivitetty listaus:a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
Milo84, 23v, esikoinen, laskurin mukaan 25.1
Dharma85, 23 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
Pupuliini77, 30 v (vielä...), esikoinen laskurin mukaan 31.1.

Varhaisultra kyllä polttelee, mieskin jo luuli, että sen varasin, kun kerroin varanneeni neuvola-ajan. Varasin siis sen tänään! Eka neuvola heti juhannuksen jälkeen 23.6. Onneksi soitin nyt, oli tosi täyttä. Sieltä sit lähetetään paprut synnytyssairaalaan ja synnytyssairaala ottaa yhteyttä ekan ultran tiimoilta (ellei siis mene itse sinne varhaisultraan). Jännää tää kyl on...

Mulla muutes pissa haiskahtaa ammoniakille ja on yleensä oire ollu mulla emätintulehduksesta. Alapään bakteerit menee sekaisin (alkaa hiivana ja pahenee)ja pahimmassa tapauksessa tarvitsee lääkitystä. Nyt oon käyttäny sisäisesti maitohappoja (jatkuvasti aina muutenkin) Mutta nyt myös suppoina maitohappovalmistetta. Toivottavasti tulehdus menee ikäänkuin ohi, sillä tulehdukset on aina riskejä, vaikkei tää kai pitäisi mikään ihan pahin uhka ollakaan raskaudelle. Viime vuonna mulla oli em. jutskaa kolme kertaa, joten toivotaan et tää nyt menis ohi.

Monillahan tota hiivaa raskausaikana on, mutta ei sen tarttis äityä noin pahaksi, että menee ihan sekasin bakteerit. Ikävää! Onko muilla hiiva alkanut häiritä elämää?

Tissit vähän arkoina, muuten ei sen kummempia oireita.
 
pupuliini77
ai niin ja tosta tulehduksesta varasin lääkärin torstaiksi. Neuvolan täti oli sitä mieltä, että on se parempi käydä näyttämässä, ettei vaan olisi vaikutusta lapselle! Olen kyllä aika luottavainen, sillä ennen menkkojen alkua meinasi tää jo kerran tulla (silloin kun en vielä tiennyt olevani raskaana) ja silloin pari suppoa auttoi- ainakin hetkellisesti ja pissan haju häipyi.

No joo, anteeksi tää tulehdushöpötys. Huolestuttaa vaan!
 
emilia1980
a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
Milo84, 23v, esikoinen, laskurin mukaan 25.1
Dharma85, 23 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
Emilia1980, 28 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1

Heippa ! Tevetuloa Lumi 74 !

On ollut hiljaiseloa mun kohdalla viime päivät. Olen kuitenkin lukenut teidän juttuja ahkerasti.
Olen ollut TODELLA huonolla tuulella monta päivää, raivostuttaa monet asiat ja murjotan paraikaa miehelleni syystä jota en itsekään tiedä....
Ehkä tämä tästä tasoittuu, tai päinvastoin ! ???

 
pupuliini77
oho! Tervetuloa Lumi! Onneksi olkoon kaksosista! Meillä mies on toivonut kaksosia kovasti, mutta tuskinpa meille sellaisia suodaan, kun lähipiirissäkin jo yhdet identtiset löytyy. Ja nyt täältäkin siis jo kahdet vau! upeaa!
 
Milo84
Tervetuloa Lumi ja Dharma! Ihanaa kun joukko kasvaa kasvamistaan :) Ja oho, jo toiset kaksoset ketjussa tulossa , jos oikein laskin:)) Oon ihan kateellinen, no, toivo elää ens viikon varhaisultraa ajatellen, josko olis mullakin , voi kumpa :D
Tänään oon taas (kuten koko viikon taaksepäin) ollu tosi väsynyt ja koko ajan lämpö n.37,2c... Oonko idiootti kun kysyn, mutta kuuluuko lämmön olla koko ajan noin 37 ja risat, mulla nimittäin oviksesta tähän päivään eli koko raskauden ajan ollu 37 suunnilleen, ja normilämpö on 36,5 ... :( ?? Help me!
Joo, muakin mietityttää nuo tulehdukset, mitä vaikutuksia niillä on...
 
Liinuzhka
Ei herkkävatsaisille:

Mulla todettiin tulehdus kun kävin otattamassa kierukan pois. Sain emättimeen ruiskutettavaa antibioottia. Sitähän ei anneta kun on raskaana. Sanoi että hoidetaanpa tuo tulehdus alta pois niin pääsette yrittämään vauvaa. Minä kysyin että jos tulehdus uusii, entä jos se on miehelläkin, niin mitä se aiheuttaa kun jos tulisin raskaaksi. Sanoi että se on melkoinen keskenmenon riski tuo tulehdus.

Mutta nyt, minusta tuntuu että vaikka hoidin tulehduksen pois, ja siitä seuranneen hiivankin, että minunkin pissa haisisi. Nyt päättelin, että se on vain raskausoire. Toki aion sen kysyä varhaisultrassa jos sinne ikinä pääsen. Laskurin mukaan mulla taitaa olla 8+3, en nyt justiin oo tarkistanu... :) Esikoisen kohdalla tiesi suurinpiirtein tunnitkin! :)

Joku kyseli, miltä se tuntui saada se vauva syliin, uskalsiko sitä koskea. Mun esikoinen oli tomera vauva, nelikiloinen mötikkä, joten en arkaillut koskea sitä. Se pysyi hyvin näpeissä. :) Sairaalassa olin 2 yötä ja kumpanakin yönä nukuin vauva vieressäni, turvassa kainalossani. Siinä, kapealla sängyllä. Ja kun halusin nukkua, kärräsin beibin hoitajien huoneeseen - sekin on mahdollista, tiedoksi vaan! :) Mutten raaskinut tehdä sen kuin kerran.

Synnytys taas oli ihan hirveetä, maailman järkyttävin ja voimaa vievä tuska. Mutta taas olen siihen ihanaan tuskaan haluamassa. Kyllä se on sen väärti. Siis eihän se kipu sinne laitokselle jää. Perustoiminnot on opeteltava ihan uudestaan, repeytymisestä riippuen. Meinaan noin niinku paskalla käyminenkin...

Yhtä uutta nää viikot on kuin viimeksikin. Nyt vaan tiedän jo imettämisestä (että se sattuu ku vetäis kymmentä siimaa ulos, tai oikeastaan edestakas nännistä), että eka kuukausi menee nännit verillä, mutta että siitäkin selviää. Ja että imetyksessä voi pitää vaikka viikon levähdystauon (niille nänneille) ja aloittaa imetys uudestaan, maito nousee entiseen tapaan. Mutta, kerkiin teitä opastamaan, jos saan kunnian tammimammoissa 09 olla ja pysyä! :) Imetin vuoden, puolet enemmän kuin meinasin, hurahdin siihen touhuun. Aika ihanaa se oli sen jälkeen ku nännit tottui eikä sattunut ennee.

Mites mä näistä kertomaan ajauduin... nooh...!

Liinu
 
Lisäsin ikäni (liinu)
a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 33v. 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
Milo84, 23v, esikoinen, laskurin mukaan 25.1
Dharma85, 23 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
Emilia1980, 28 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
 
Viona79
Tervetuloa uudet! Mielenkiintoista seurata kaksostenkin kehittymistä.
Neuvolassa ottavat aina pissa testin jossa näkyy jos on virtsatieinfektio. Kannattaa sitä varmasti soittaa ja tarkistaa terveyskeskuksesta, että viedäkö näytettä. Mullaki haisi pissa imelälle, mutta tulehdusta ei ollut.
Aikaisemmin Jeannix mainitsi niistä ruokarajoituksista. En minäkään malttanut olla syömättä ystävän valmistujaisissa kylmäsavulohileipäkakkua.. Oli kyllä hyvää.
 
Hoopu
Täällähän on ollut taas vilkasta tänä iltana ja uusiakin tullut mukaan, tervetuloa! Ja toinenkin kaksosten odottaja, mukavaa! :) Lumi-74 mulla tulee huomenna tasan 8+0 eli olet mua reilun viikon 'edellä'.

Soittelin tänään sinne äippäpolille ja kyselin omasta tilanteestani, tai siis siitä, milloin mahdollisesti pääsen ekan kerran siellä käymään. No, täti katsoi koneelta, että mulle oli varattu lääkäri- ja np-ultra-aika 3.7. ja ovat laittaneet mulle kirjeen postiin perjantaina, tulee sitten varmaan huomenna, kun tänään ei vielä tullut. Joo, ja np-ultra siirtyikin nyt sitten päivällä eteenpäin... Ja minä kun kuvittelin, että pääsen jo tässä kuussa siellä käymään, höh! No, täti sanoi, että jos varhaisultrassa on todettu sykkeet, niin ei ole tarpeen ennen np-ultraa polille mennä, jos muuten oma vointi on ok. Sanoi myös, kuten varhaisultran tehnyt lääkärikin, että vaikka tämän mun raskaustyypin seuranta tulee olemaan tiivistä mahdollisista riskeistä johtuen, niin suuret mahdollisuudet on saada kaksi tervettä vauvaa. Vähän taas helpotti... Välillä kun osaan olla stressaamatta, välillä taas tulee paniikki. No, toivottavasti ne sydänäänet kuuluu sitten neuvolassa silloin 17.6...

Mulla ollut nyt illalla jotain vihlaisuja tuolla alavatsalla, varsinkin kun nousin sohvalta nopeasti, niin vihlaisi oikein ilkeästi. Muuten ei sitten taaskaan ihmeempiä.

Milo84 kyllä tuo lämmönnousu on ihan normaalia alkuraskaudessa (vai onko peräti koko raskauden ajan). Mua vaivaa joka ilta ihan järkyttävä palelu (ja valitan, kun ei oo mitään oireita, onhan mulla sittenki... :-o) ja pari kertaa olen mitannut lämmön, niin 37:ssa huitelee, mulla on normaalisti 36,4. Öisin mulla on paksu peitto ja sen päällä vielä viltti. Ja normaalisti nukun alasti, nyt oon nukkunu pitkähihanen yöpaita päällä ja VILLASUKAT jalassa. Ja silti palelee...

Voi että tälle viikolle on luvattu ihan hellettä! Kunpa vaan ei tarvis olla töissä... Onko muilla töissäkäyvillä havaittavissa työmotivaation puutetta? Täällä on, eikä ihan lievääkään...
 
pupuliini77
Aluksi, kun plussasin, niin pissa haisi jotenkin voimakkaammalle ja oli tummempaa. Nyt pikkuhousuihin tarttuu sellanen pistävä ammoniakin tuoksu. Eli siis ei ole mitenkään imelä tuoksu. Lueskelin tuosta keskenmenon riskistä ja tulehduksista. Olen jo melkein hermorauniona täällä. Ja vasta to:na lääkäriin. Tiedän kyllä, että kyseessä on emätintulehdus, olen tän sen verran useasti kokenut. Mutta vaarana on jopa, että aiheuttaa kohtutulehduksen ja sitä kautta keskenmenon... Voihan hemmetti, eikä nyt ainakaan tuntunut noi maitohapposupot auttaneen vielä. Suun kautta otan nyt tuplasatsin aiempaan verrattuna ja yöksi taas suppo. Raskaus sekoittaa alapään pH:ta tehden siitä emäksisemmän, olenkohan ymmärtänyt oikein? Voi hitto sentään!

Voi kun kaikki menisi vaan hyvin, eikä tarttisi koko ajan olla peloissaan. Laitan vielä itteni mukaan listalle, olin pudonnut hetkeksi jo poiskin.

a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 33v. 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
Milo84, 23v, esikoinen, laskurin mukaan 25.1
Dharma85, 23 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
Emilia1980, 28 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
Pupuliini77, kohta 31 v, esikoinen laskurin mukaan 31.1.
 
Milo84
Huomenta mammat! Mites kaikkien neuvolat ja ultrat, kuinka monella jo ollut? Ja miten niissä mennyt? Ja millä viikoilla ollu? Mulla varhaisultra vasta kaheksannella viikolla.. blaaah, viel viikko... Ja neuvola on siitä seuraavalla..

T. Milo ja vaavi rv 7
 
emilia1980
Moikka mammat !

Milo: Mulla on neuvola vasta 25.6 ( rv 8 ) ja varhaisultrta 18.6 ( rv 7 )
en malttaisi odottaa ! Sullahan on suorastaan pian nuo jos jo viikon päästä:)

Hoopu: Mulla kanssa todella pahoja ongelmia työmotivaation kanssa !
Laskin juuri tuossa että milloin mammis alkaisi, jos pidän talviloman siihen samaan putkeen niin jäisin mammikselle just ennen joulua eli 20.12, ihan jees !

Olenko ihan pimee kun näitä mietin ...?
 
emilia1980
Ainiin, Pupuliini: Meillä aika samat aikataulut ! mulla kanssa tosi häilyvä kierto ollut, joten laskettu aika on suurinpiirtein 30-31.1.

Olitko menossa varhaisultraan ? sulla on neuvola 23.6 ja mulla 25.6 !
 
Hoopu
Emilia1980: Jos oot pimee, niin minä oon sitten ihan yhtä pimee, olen jo ajat sitten laskenut Kelan laskurilla, millon mulla alkaa äitiysloma… ;-) Mulla se alkais 3.12. Mutta netistä (kuinkas muuten) luin, että on hyvin tavallista, että kaksosten odottajat jää sairaslomalle jo rv:lla 26 johtuen siitä, että kaksosten odottajilla maha on sillon jo yhtä iso kuin yhtä vauvaa odottavalla viimeisillään... Eli tuo on ihan yleinen lääketieteen suositus, sillä kohtu ja kohdunkaula joutuvat niin koville kaksosia odottaessa ja ennenaikaisen synnytyksen riski on tietty isompi. Mulla tuo rv. 26 olis jo lokakuun alkupuolella. Mutta saas sitten nähdä, mitä tuleman pitää.
 
Enzian
Heippa!

Miekin nyt päätin vihdoin ja viimein liittyä mukaan! Ensinnäkin oikein paljon onnea kaikille plussanneille :) Oon lueskellut tätä palstaa jo aika kauan...Olen nyt rv 6+6 ja laskurin arvion mukaan laskettuaika olisi 21.tammikuuta. Ikää miulla on 25 vuotta, lokakuussa täytän 26 ja ensimmäinen raskaus. Kävin ensimmäisessä ultrassa jo rv 4+5, silloin mulla oli ihan normaali aika gynelle ja hän sitten halus kattoa ultralla. Silloin näkyi sikiöpussi mutta ei vielä muuta. Viime perjantaina säikähdin tosi paljon, kun mulla alkoi pieni verenvuoto (tuoretta verta) ja lauantaina pääsin sairaalaan ultraan. Siellä näkyi sitten jo alkio jonka sydän pompotti ja ruskuaispussi. Ja jotain josta sitä verta vuoti. Mulle määrättiin torstaihin asti sairaslomaa, mun pitää levätä, ei saa nostella mitään, kävelyä mahollisimman vähän ja pitää ottaa magnesiumia. Sunnuntaina vuoto muuttuikin sitten jo ruskeaksi ja eilen oli tummanruskeaa. Eilen oli kontrollikäynti omalla lääkärillä ja siellä ei näkynyt enää verenvuotoa...voi kun se ei tulis takasin!! Lääkäri sanoi että voi johtua pienestä verenpurkauksesta. Ja siellä se pieni vauvanalku taas näkyi, oli 7,5 mm pitkä. Sain ensimmäiset ultrakuvatkin mukaan. Laitoin yöpöydän laatikkoon, että voin ennen nukkumaanmenoa ihailla :) Eli täällä mie nyt oon kotona sairaslomalla. Oon kyllä ihan ilonen, että saan hieman levätä nyt. Olin viime viikolla niin poikki perjantaina töitten jälkeen, oli ihan kauhee olo. Ja siitä työmotivaatiosta vielä; miulla se on todella huono ja tuntuu että pahenee vaan koko ajan. Ootan kesälomaa todella paljon...Se alkaa mulla 12. heinäkuuta. Sitten pääsen miehen kanssa vihdoin Suomeen lomalle (me asutaan Sveitsissä, mies on sveitsiläinen) ja näen taas perheen ja kaikki tutut!
Mutta joo, siis töissä ei huvittas olla ei sitten millään.

Pupuliini77: Kyselit onko ollut hiivatulehduksia...no miulla on ainakin! Mutta miulla on ollut hiivaa jo tammikuusta lähtien ja se uusii koko ajan. Kyllästyin jossain vaiheessa kaiken maailman puikkoihin ja rasvoihin ja aloin käyttämään luonnonjugurttia, ja se vissiin auttoikin sitten jonkun aikaa. Sitten tulin raskaaksi ja taas se hiiva sieltä pärähti! Todella raivostuttavaa. Sain sitten Canestenin puikkoja ja rasvaa ja kaipa se sit sillä hoitui. Ei oo ainakaan enää mitään oireita. Toivottavasti ei tulisikaan....

Muita oireitani aattelin vielä laittaa...Eli mulla on rinnat vähän arat (mutta vaan tosi vähän) ja kasvaneet ovat myös jonkun verran, vessassa käyn useemmin ja syöminen on vaikeutunut sen johdosta että todella monet ruoat tekee mulle ällön olon. Ällötysten ällöt on mulle tällä hetkellä jäätelö (siis ihan outoo miulle), suklaa,
myslipatukat ja salaatti (????). Mitkä ruoat teitä ällöttää? Ja mitä tekee mieli enemmän kun yleensä?
Miun tekee mieli hedelmiä ja marjoja, varsinkin mansikoita, vaapukoita, kirsikoita, melonia ja nektariineja. :)

a97huki:Viona79 esikoinen LA 1.-2.1.
Anna80 esikoinen LA n. 5.1.
tammiq vm.78 esikoinen LA 9.1.
Myypeli29 esikoinen LA 9.1.
a97huki 32 v. esikoinen LA 10.1
Viivi vm.78 esikoinen, LA 11.1.
Noa 27/39 v. esikoinen LA 11.1.
Paavon äiti, esikoinen, laskuriarvio 13.1.
Hoopu 36-v. esikoinen LA 13.1.
Mari_ 25v. toinen, poika 11/06 LA 14.1.
Liinu, 33v. 2. lapsi; Poika -05, laskuri 16.1.
Juanuska, 3. lapsi. Tytöt -04 ja -06. laskurinarvio 17.1
Eemu, 2.lapsi; poika -07, LA 19.1.
Ainu=+x 27v. poika 11/07 la 20.1
Iitu-81, 3. lapsi, poika 05 ja tyttö 06
Niiskuli81, esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Enzian, 25v,esikoinen, laskurin arvio 21.1.
Jeannex, 23v, esikoinen, laskurin arvio 23.1.
Milo84, 23v, esikoinen, laskurin mukaan 25.1
Dharma85, 23 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
Emilia1980, 28 v, esikoinen laskurin mukaan 30.1
Pupuliini77, kohta 31 v, esikoinen laskurin mukaan 31.1.
 
emilia1980
Heippa taas,

Tervetuloa Enzian !
Toivotaan että vuotosi menee ohi, ja tosi hyvä että saat levätä nyt. Mäkin olin viime viikolla sairaslomalla ja kirjaimellisesti nukuin aamusta iltaan. Se oli todella ihanaa.
Olin saikulla masennuksen takia. mulla on diagnisoitu ko.sairaus jo vuosia sitten ja elän sen kanssa ihan normaalia elämää ja käyn töissä, mutta välillä oireet on niin pahat että täytyy levätä kotona. Mulla on siihen myös lääkitys, seronil jota syön edelleen. Olen aika huolissani siitä vaikuttaako se alkioon mutta puhuttiin asiasta lääkärin kanssa ja sen pitäisi olla turvallinen. Onko kellään kokemuksia ko aiheesta ?
Sitä vähennetään sitten vasta 1 kk ennen laskettua aikaa, mikä kuulsotaa aika oudolta mun mielelestä...Olen googlannut aiheesta ja kirjoitukset ovat olleet sekä puolesta että vastaan. ajattelin vielä kysyä aiheesta neuvolassa.
 

Yhteistyössä