Tammimammat 2008 (6)

  • Viestiketjun aloittaja UUSI!!
  • Ensimmäinen viesti
Nunnu79
Nuppu: Ei vieläkään. Meillä ei oo saunaa, mut sovelsin rosan vinkkiä ilman saunaa. Yhden supparin sain aikaan, siitäkin on jo kohta pari tuntia aikaa. =(

Tympii vaan.

Nunnu 41+2
 
emmu
Op: mulle tuli esikoista synnyttäessä pari raskausarpea yläreiteen.. vai olisko se ollut jo pyllyn korkeudella :) Muutama päivä synnytyksen jälkeen ihmettelin, että mitä ihmeen punaisia viivoja mulle oli ilmestynyt ja sitten tajusin, että ne oli raskausarpia. En tiedä minkä takia niitä tuli, mutta hävisivät kyllä tosi nopeasti eikä niitä enää näy. Vaikka mä oon ymmärtänyt ettei ne raskausarvet häviä mihinkään. Ehkä ne ei vaan enää näy samalla tavalla kuin silloin alussa kun olivat ihan kiljuvan punaisia! En kyllä osaa sanoa, minkä takia niitä tulee vielä synnytyksessäkin...?!?

Meillä yöt ovat menneet suhteellisen hyvin. Tyttö nukkuu kyllä ihan ok, mutta pitää ihme ähinää ja puhinaa pitkiäkin aikoja. Mä en sitten tietty saa nukutuksi vaan kuuntelen sitä "meteliä". Onneksi esikoinen ja mies nukkuvat ihan hyvin niin ei tarvitse sen puolesta olla huolissaan. Nytkin tyttö nukkuu tuolla sängyssään ja sieltä kuuluu ihan älytön kähinä ja kun menen sinne niin siellä nukutaan silmät ihan ummessa. Pitäis vaan itse osata odottaa siihen asti että toinen on tosiaan hereillä, eikä kytätä koko aikaa, että joko ois asiaa äidille!!!

 
Jumbojätti
Meidän poika on sitten nuhassa ja nyt pelkään koko ajan että menee niin huonoksi,että joudun sairaalaan menemään. Oon laittanu suolatippoja ja niistäjällä imeny räkää. pumpannu pulloon kun ei saa imettyä kunnolla tissiä nuhan takia.

Tyttö aökanut osoittamaan parantumista onneksi ja helpottaahan se kunmies meneeylihuomanna töihin..ei tartte kahta kipeetä lasta yksin hoitaa.

Muuten menee aika hyvin taas. Poika ei ole tänään iltaitkuja pitänyt. Ostin Rela-tippojakin ja en ole cuplatonta antanut. saa nähdä miten nyt sit käy kun söin tortilloja ja tietenkin piti olla tulisia....Ruisleivän syönnin kun oon taas lopettanu,on sekin auttanut itkuihin...löysin ihme kyllä tosi hyvää kauraleipää (en yleensä syö vaaleeta).

jahas..tyttö taas alkoi kiukkuumaan jotain...
 
Nuppu80
Täälläpä on meno hiljentynyt... mutta eipä se mitään... kohta toivottavasti saadaan viimesetki pullat ulos nii voidaan siirtyä tuonne lastenhoito-puolelle... tosin monella on varmaan niin paljon tekemistä alkuun vaaveroisen kaa ettei paljoo kerkii koneelle sättäilemään :)

Mä taisin kokea viime yönä muutaman supistuksen :) jee jee.. kesto noin ½-1 min mutta en voi kyllä vieläkään varmaksi sanoa että oliko aito supistus... mutta sellanen menkkakipu joka selkeästi alkoi ja loppui ja maha oli kovana.. mutta se siitä, ei tullut ku ehkä muutama :D

Tänään neuvola... toivotaan että terkkari sais vähän liikettä tohon vauvaa.. Illalla mennää motskarimessuille nii ehkä saa kiertelylläki liikettä hommaan ja illalla ehkä kokeilen vielä Rosan saunavinkkiä ;)

Eilen aamupäivällä vauva liikkui niin vaimeasti ja vähän että meinasin oikeasti huolestua. Harmittaa kun toisella niin vähän tilaa ja varmaa jo hieman hankalaa. Mutta onneks illalla oli taas rytinä päällä :)

Op, ehkä meillekin sitten tulossa poika jos maha on saman näköinen ;) ei haittaa :)

Nunnu, koeta jaksaa siellä, mulla taitaa olla ens viikolla sama tilanne ku sulla nyt ;) sitte kyl otan järeämmät konstit käytttöön -tietäis vaan mitä ne on :D

Nuppu + myllerä 40+2
 
Nunnu79
Kiitos Nuppu, yritetään jaksaa. Alan kyllä olla jo niin kiukkuinen, että miestä käy melkeen sääliks. Kaikki ottaa päähän ja ärtymystä lisää se kun kaverit ja sukulaiset soittelee ja lähettelee viestejä. Eilen tais tulla kuus "Joko???!!!" -tekstaria. Ja pahin oli yhdeltä sukulaiselta: "Joko, vai oliko se suutari?" Enpä viitsiny vastata mitään. Aika törkeetä. Hmh.

Nunnu 41+3
 
Nuppu80
HEh Nunnun, voin vaan kuvitella ku muakin vähän ottaa kupoliin noi kyselyt... Toistaiseksi ihmiset on soittanu vielä mukamas muuten vaan kysyäkseen vointia mutta sitte välillä saa kuulla niitä "eikö se meinaa ollenkaa tulla?"-kysymyksiä :) Ja toinen ärsyttävä kommentti on "eikö sua jännitä, mua jännittää ihan hirveesti sun puolesta!!". Toi saa niin karvat pystyyn ja täytyy sanoo ettei jännitä kyl yhtään, enempi vähän turhauttaa ;)

 
Nintsu -81
Jep, ja sitten kun on synnyttänyt, soitellaan että "pärjäättekö te nyt siellä kotona?". Huoli meistä juuri vauvan saaneista ei laannu vähään aikaan.. Että koittakaa kestää! =) Nuppu, mua ärsytti aivan kauheesti kans noi "mua jännittää sun puolesta" kun munhan se homma täytyi tehdä! Mähän siellä synnytin, ei ne jotka jännitti mun puolesta. No, hyväähän nuo tarkoitti..

Meillä on ollut rauhallista pari päivää.. Ei oo pieni mies ollut niin kiukkunen kuin sillon yks yö. Nousin tänään sen kanssa klo 10 (yöllä söi 3 h välein) ja tissiteltiin tunnin välein. Onneks vihdoin nukahti, että kerkee vähän omiakin juttuja tekemään (pyykkiä, vaatteiden järjestelyä, tavaroiden järjestelyä ja tietty tänne kirjoittamista!!).

Op, mullahan tuli raskausarpia alavatsaan.. Näin peilillä sillon loppuvaiheissa että arpia on tullut, mut ne oli tosi pieniä ja niitä oli ihan muutama. Nyt kun maha on kadonnut, on arpia enemmän ja suurempia.. Ei mitään kaunistuksia! Mut mulla ei oo ollu tapana esitellä mahaani, bikinit on ainoot missä maha näkyy ja mies on ainoa joka näkee mun mahan muuten (eikä se ollu moksiskaan), joten eipä pahemmin haittaa. Niin, ja raskausarpiahan tulee jos on tullakseen, niitä voi yrittää ehkäistä rasvaamalla (niinkuin mä tein, ja lopputulos oli tämä) mutta jos taipumusta on, niin mahdollisuudet saada niitä kasvaa.

Nyt niitä muita hommia tekemään..

Nintsu + pieni mies 1 kk + 1 pvä
 
op
mullakin oli just neuvola. ja ajattelin kokeilla rosan vinkkiä tänään illalla saunassa.. kuulostaa kovin samanlaiselta päivältä, kuin nupulla paitsi, et me ei mennä motskari messuille :)

viime yö oli IHAN hanurista. menin nukkuun noin vaille puol yks..ja ehkäpä nukahdin siinä kolmen aikaan.. eipä tullu oikein uni. oli sellanen olo, et oksetta tai tulee ripuli. sit sitä ravattiinkin veskissä ja kärvisteltiin asennosta toiseen. yöllä tuli taas kauheat kasat limatulppaa (miten paljon sitä voi olla!?). ja olin varma, et nyt varmaan alkaa tapahtua, kun mulla ei siis tosiaan ole ikinä yrjö olo. ja vatsassa tuntu lievää kipuilua supistusten aikaan.

aamulla kun nousin tuli taas ryöppy jotain housuun, ajattelin sen olevan valkkaria. sitä tuli myös neuvolaan mennessä ja sieltä pois lähtiessä. kyllä se niin vetistä oli, että kollegehousutkin kastui paikoitellen vähän. no terkkari sit käski soitella synnyttäjien päivystykseen, et mentäis testaan onko se tihkuvaa lapsi vettä, jos toi jatkuu tollai. sillä ei ollu siis antaa mulle sitä testi juttua.. no, jos jatkuu näin, niin sit ku mies tulee kotiin, niin lähdetään testaamaan, et mitäs sieltä oikein valuu. terkkarin mukaan vauva ei myöskään tuntunu niin pieneltä, kuin ultran arvio antoi olettaa. sen mielestä tuntui keskikokoiselta vauvalta. verenpaineet oli ihan rajalla, täytyy mitata viikonloppuna ne ja sit jos on yhtä korkeat tai korkeammat niin päivystykseen soittoo. 130/89 oli lukema, mut voivat kuulema nousta vähän, jos synnytys on lähellä (!?). painoa oli tullu 50 g/vko, sf 32 cm, sydämenlyönnit ok ja lapsiveden määrä terkkarin mukaan oli normaali.

minä olen kyllä välttyny ärsyttäviltä kyselyiltä vauvan tulosta. lähinnä ihmiset on kysyny, että kuinka mä voin ja mitkä mun fiilikset on.. aatelkaa!!

39+2
 
Ulla79
Onnea Lumelle, Chocolle ja Mamsulle nyyteistä!!
Ja Rosalle halit kotiutumisen kunniaksi, siitä se arkirumba alkaa =)

Kiva kun lista täyttyy täyttymistään ja pian saadaan lisää nimiä mukaan. Nunnullakin varmasti pian lähtö, alkaa olla jo kovasti viikkoja takana. Jaksele, jaksele. On inhottavaa kun jengi kyselee ja soittelee. Mullakin vaikka meni "vaan" sen viikon yli lasketun niin voi jessus kun oli pitkät päivät. Ja rupes ärsyttään se jokojoko. Ja sit kun puhuiva yliaikaisuudesta. Yritin siinä selitellä ettei se nyt vielä ole.. plusmiinus se kaksi viikkoa on täysin normi! Huh.. tsemiä Nunnu viime metreille!

Ja toinen vauvautuja on varmasti OP! Kyllä kuulosti jo sen vertaa lupaavalta. Mulla kanssa nousi paineet ennen synnytystä ja pahaa oloa ymym. Aika hyviä merkkejä, mahdatkohan olla kuule kohta jo matkalla synnärille :)

Ja Nuppukin, sullakin mennään jo la:n yli. Ties vaikka yllätät meidät muut :D Tosiaan kaikille teille odottaville toivotan jaksuja loppuun asti. Odottajan aika voi kyllä tuntua piiiiiitkältä. Nyt tuntuu taas piiiitkältä ne yöt mitä joutuu valvoon välillä pojan kanssa ja miettii, että saispas nukkua ;) Aina taitaa olla jotain..

Huh Lumi sun ponnistusvaihetta! Mulla ittelläni oli niin loppu voimat kipujen takia ennen ponnistusvaihetta, että jos olisi kestänyt ponnistus noin kauan, en olis varmaan jaksanut...! Onneks kaveri sitten tuli 24min tuskailun jälkeen, joka sekin tuntui pitkältä ajalta. Mulla oli vaan se hassu juttu, etten tuntenut hirveää ponnistuksen tarvetta alkuunkaan.. kivut oli tallessa, ja ponnistin sit vaan suppareiden tahtiin.

Jumbis, voi että kun kuulostaa teidän elämä kyllä nyt rankalta! En voi kun kuvitella. Jakseluja teillekin! Oot kyllä tosi energiapakkaus ja aikamoinen supermamma kun on muutenkin tässä lueskellut sun juttuja matkan varrella. Täytyy vaan ihailla miten jakselet pyöritellä tuota arjen rumbaa etkä sen kummemin kuitenkaan siitä nurise :D
Eihän vaan poitsu oo nyt joutunut flunssan takia sairaalaan? Kerro uutisia kun jaksat!

Nintsulle onnea kuukauden rajan ylittämisestä! Meilläkin tissitellään aika usein pojan kanssa. Tuntuu että välillä ollaan tunnin parin välein vaan rinnalla. Mutta yritän nyt päästä siitä eroon. Musta tuntuu että poitsu ei syö kunnolla sen aikaa mitä on syömässä. Ajattelin vaihtaa nyt rintaa heti 10min jälkeen toiseen ja yrittää saada kaveri "täydemmäksi". Sillon kun oon antanut molemmat (enkä siis vaikka 15-20 min vaan yhtä kerrallaan, jonka jälkeen ei toista huoli), niin poika vaikuttaa tyytväisemmältä pidempään. Onko teillä muilla millasia kokemuksia tästä? Luin vaan jostain että vauvan pitäisi antaa tyhjentää rinta sen "takamaidon" takia, joka siis hyväksi. Joten jääkö se nyt sitten saamatta? Hmm.. on tää kyllä opettelua.

Niin ja poitsu on viime yötä lukuuottamatta itkeskellyt paljon mahaansa. Julmetusti ilmaa rassulla siellä, ja pitänyt sitten kitinällä ja itkulla meitä hereillä öisin ja päivälläkin. Annoin eilen ekaa kertaa Rela-tippoja ja sitten Cuplatonta imetysten yhteydessä. Ja tilanne näyttää rauhoittuneen :D Pidetään peukkuja että jatkuu tähän hyvää suuntaan. Tänään poitsu on nukkunut päivällä pitkästä aikaa eka tunnin ja sitten 3h pätkän mikä meillä on hurjan hyvä! Sillä kaveri nukkuu aika lyhyitä jaksoja. Kadehtien luen teidän muiden juttuja, kun vaavit nukkuu 4-5h pätkissä. Olis kyllä ihanaa.. Mutta poika on ihana ja kultainen vaikka valvottaakin aika mukavasti!Sitä toivoo ettei hirveästi olisi tuota ilmaonglemaa kun rassu näyttää niin kärsivältä ja haluais auttaa mut kun ei aina täysi voi vaikka kuinka yrittää :-/

Viikkoja täynnä meillä kaksi! Ja ulkona ollaan oltu jo muutamaan otteseen, ihana päästä ulos välillä. Nukkuipa tänään jopa tunnin parvekkeella :) Huomenna täytyy varmaan lähteä käveleen, niin pääsee sitten koiruuden kanssa ulos samalla.

No nyt tuli semmonen megaromaani taas että huh. Kovasti täällä lueskelen juttuja, mutta tosiaan aika ei aina riitä kirjoitteluun, kun pikkupomo päättää muuta. Yritän tsempata jatkossa. Ja joo kirjoitellaan täällä kunnes kaikki on vauvautuneet, ainakin mun mielipide. Sit voidaan täytellä tuota vauvanhoitopalstaa kun saadaan loputkin remmiin mukaan.

Hyvät yöt!!
Ulla & jäbä 2vk 1pv
 
Choco
Jaksuja odotuksen viimemetreille. Op: kuulostaa ihan siltä, että sulla olis h-hetki lähellä.

Täällä menee nyt paremmin. Viime yönä sain nukuttua hyvin. Vauva nukkui klo 2-4 ja klo 4.30-9.30. Toissayönä veti hirveät rintaraivarit (4 pvän ikäisenä!!!) kun ei rinnoista tullut tarpeeksi nopeasti/paljon. Annoin sitten lopulta tuttelia kun olin tapellut raivoojan kanssa jotain tunnin. Nukkumaanmeno venähti puoliviiteen. Kun sain vauvan untenmaille niin pumppasin jotain 100 ml luokkaa. Viime yönä kun hermostui taas niin pumppasin rinnasta ja juotin pullosta suoraan, niin ei tarvinnut tissutella montaa tuntia. Päivällä sitä jaksaa muttei oikein yömyöhään. Ehdin jo säikähtää, että siihenkö se imetys tyssää, mutta onneksi on kelvannut aika hyvin kuitenkin. Tyttö syö ihan uskomattomia määriä noin pieneksi. Huomenna viikon ikäinen ja saattaa vetäistä 60-80 ml maitoa kerralla!
 
Ulla79
Meillä Choco sama juttu. Ihan älytön safkaaja! Kaksi viikkoa ja vetäsee helpolla melkein 100 ml kerralla. Viikon ikäisenä oltiin samoissa mitoissa, eli n.60ml. Kovasti se nälkä kasvaa ja masu venyy. 4.30-9.30 Ohoh. Luksusta :)
 
op
täällä vielä. ei käyty tarkistaan päivystyksessä, ku ei jatkunu päivällä ne lorahdukset.. nyt on testattu rosan vinkki..kaamea hiki päällä nyt sit, ku on saunottu ja lotrattu kuumalla vedellä..huh huh. kattotaan toimiko kyseinen vanhan kansan uskomus mun kohdalla.. taikka nupun, joka vissiin kans sitä tänään testas? sepäs oliskin hauskaa, kun molemmilla tepsis ja sit oltais yhtä aikaa huomenna haikaran pesässä kilpailemassa perhehuoneista ja siitä ainoasta ammeesta :D

käytiin tänään viel ostaan pikkuruisia sukkahousuja ja limulla kahvilassa.

39+2
 
Choco
Täällä ylhäällä taas pikkutunneilla. Neiti nukahti tohon sohvalle, oottelen hetken ja syön jotain ja katson, että olisiko se nyt yöunilla vai herääkö kohta vaatimaan lisää maitoa. Veikkaisin että herää. Koko ilta ollaan tissuteltu ja välillä raivottu ja välillä olen antanut pullosta. nyt heräs. Siinä 1-2 maissa vois lykästää ja päästä nukkumaan.
 
Lumi80
Kiva kuulla että muidenkin vauvat on kovia syömään. Meidänkin tyttö syö oikeestaan koko ajan kun on valveilla ja hermostuu jos ei saa ruokaa tarpeeksi nopeasti. Ei siis itke, mutta heiluttaa käsiä ja jalkoja ja ääntelehtii turhautuneena. Itkee vain jos mulla kestää liian kauan... Toivottavasti tämä helppo luonne jatkuu, koska lääkäri sanoi että tilanne saattaa muuttua muutaman kuukauden kuluttua (tosi rohkaisevaa!) ja nyt kiltin vauvan luonne voi muuttua.

Tänään oli eka päivä kun sain nukuttua kunnolla, koska päätin nukkua päivällä kun vauva nukkuu. (Tähän mennessä olen yrittänyt tehdä jotain kotihommia, tosin huonolla menestyksellä.)

Onko kenelläkään kantoreppua tai liinaa? Olen miettinyt sellaisen hankkimista. Onko kenelläkään kokemuksia onko hyvä hankinta?

Entä minkä ikäisen vauvan kanssa teillä on käynyt vieraita? Täällä suositellaan että odotetaan 2-4 viikkoa ennen kuin päästää vieraita kotiin, joten me ollaan toistaseks sanottu kaikille ettei vielä saa tulla käymään... (Sairaalassa meillä kyllä kävi vieraita.) Suomessa on varmaan lyhyempi rajoitus, oletan.

Mullakin tuli Nintsun tavoin raskausarpia mahaan ihan loppuvaiheessa. Ehkä ne vaalenee ajan kanssa...
 
Nuppu80
Heissulivei!

Täällä vielä :) Kokeilin sitä Rosan vinkkiä tosiaan eilen ja täytyy sanoa että ei sitä rättiä kauheen kuumaksi saa vaikka huilutin tulikuumalla vedellä mutta ei se kaameen kuumaksi jää vielä kun on kuumassa saunassa :) Musta se tuntui lähinnä mukavalta :) Synnytys ei kyllä käynnistynyt mutta viime yönä poltti lantiota ihan hirveästi että tuntui puutuvan koko lantion alue tai kramppaavan tai jotain. Lisäksi mulla oli aikamoista jatkuvaa särkyä ja kipua -sellasta kuukautiskipua... Että kaipa tuolla alhaalla jotain tapahtui koska oli ihan ennenkuulumattomia kipuja.... Tuota kesti ehkä sen 2h ja sitte sainkin taas unta :D ja tässä sitä ollaan..

Hmm... Lumi puhui siitä vierailukiellosta -täytyykin tosiaan ottaa tuosta selvää jos Suomessa samanlainen :) Meillä on kantoliina hankittu mutta enpä vielä osaa kertoa sen toimivuudesta, hihiii :)

Mitäköhän sitä tänää keksis tekemistä.... Niinku Ulla sanoi, odottavan aika ON pitkä!

Nuppu +myllis 40+3
 
emmu
Heippa,

Tyttö hymyili eilen ekan kerran ihan tarkoituksella. Toisti hymyn vielä heti perään, että varmasti huomaisin. Ihanan näköinen pikku hymy. Silmätkin meni ihan sikkuralle ;) Nyt taas ähisee ja köhisee tuolla sängyssään, mutta ei saa silmiä auki. Nukahtaa aina uudelleen. Jotenkin niin huvittavaa, kun mä istun täällä jo odotan, että koska toinen saa itsensä hereille. Oon kyllä aina välillä ottanut pikkuisen vaivanvaihdolle jo nukkuessaan, mutta nyt oon ajatellut, että annan heräillä eka ihan rauhassa, kun ei nyt enää oo mitään huolta tuon syömisen kanssa.

Meillä on muuten kantoreppu ja -liina. Kantoreppuun en oo vielä viitsinyt laittaa, kun siinä pää pääsee niin paljon liikkumaan. Kantoliinasta sitten taas tyttö ei tykkää yhtään. Ollaan nyt kaksi viikkoa yritetty totutella pienissä pätkissä, mutta heti kun laitan siihen niin alkaa älytön ähinä ja venkoilu... sitten kun vähän aikaa jatkaa tätä niin alkaa itku. Kiva olis kun tottuis siihen liinaan tai reppuun niin se auttais varmaan arkea, kun oon lasten kanssa yksin kotona.

Jumbikselle paljon voimia täältäkin. On aikamoinen urakka yrittää selvitä kipeiden lasten kanssa varsinkin kun toinen on vielä niiiiin pieni.
 
Nunnu79
Täällä ollaan vieläkin ja yhtenä kappaleena. =/ Kävin aamulla lääkärissä. Kaikki on kunnossa ja valmista vauvan tulla. Lääkäri teki tosi kovakourasen tutkimuksen, jospa se sais jotain aikaan. Eilen tuli supistuksia aika reilusti, tiheimmillään 10 minuutin välein, mut yöllä en ainakaan heränny niihin. Tänään ollu taas aika hiljasta.

Sunnuntaina luultavasti käynnistetään synnytys jos ei sitä ennen tapahdu mitään.

Nunnu 41+4
 
op
eipä täälläkään näy mitään merkkejä, et rosan vinkki olis tepsiny.. ei edes noin radikaaleja kipuiluja ku nupulla. voisin ehkä sanoa, et seksi on ainut, joka on saanu jotain tuntemuksia aikaan. pitäisköhän ihan vaan oman mahdollisen helpotuksen vuoks ryhtyä moiseen hommaan illalla.. ei kyllä ainakaan nyt nappais yhtään.

tänään on illalla bileet, joihin ajattelin mennä.. mietin vain, et miten sitä uskaltaa kylässä istua sohvalla, jos vaikka lapsivesi päättääkin yhtäkkiä pamahtaa? tuolla paikassa taitaa olla vielä ihka uusi sohva. no eipä se varmasti mene siel.. nimittäin nyt mun fiilikset tosta synnytyksen ajankohdasta alkaa muuttua..taitaa olla, et olen kuitenkin se vika, joka täällä vielä roikkuu mahan kanssa..plääh.

näin unta, et poju oli jo syntyny ja sen isä olikin kauniiden ja rohkeiden massimo !! mitä hittoo..heh. ja sit ku sen vauvan napaa putsasin, oli se puhistusaine sellasta, et se piippas ja vaihto väriä punaseks, jos se oli liian kylmää koskiessaan vauvan napaan :D

39+3
 
Jumbojätti
Nopeesti tossa luinteidän juttuja...ja puolet jo unohdinkin. ;) Kaihee muistinmenetys päällä...ja tavarat löytyy tosi oudoista paikoista.

Tänäänpitäs kiikuttaa vauva päivystykseen. Soitin äsken neuvolaan ja sanoi,että kannattaa varmuudella viedä. Poitsulla on tod.näköisesti silmätulehduskin molemmissa silmissä.=( Mies lähtee kohta töihin ja pitäs muksujen kans lähtee tuonne lumipyryyn kävelemään..ei innoistais,mutta en tahdo vauvalle mitään käyvän. Köhii tosi pahasti ja limaa tulee välillä..ja ikävä kun se on syvällä.

nyt ruokaa laittamaan ja koitetaan saada tytölle hoitajaksi joku tänne...pääsisi nopeemmin ja ehkä autollakin sairaalalle.

Jumbis+ poika pian 1kk.
 
~Rosa~
Hei!

En vielä kykene kovin kauaa tässä istumaan ja kirjoittamaan, mutta pikaisesti jotain... Vauva-arki on lähtenyt kivasti käyntiin. Mies on 14.2 asti isyyslomalla ja ihanana apuna! Tänään kävi neuvolantäti. Nuppusella kaikki hyvin. Ruoka maistuu, painoa oli tullut +200g maanantaista!!! Napa irtoaa kohta ja oli siisti. Minua kehoitti välttämään vielä pitkään istumista, on kuulemma aika reilusti tikkejä... Juu-u, niinpä, kivuista päätellen. Sanoi, että jos istun ja sitten repeääkin, niin... :/ Siispä koneella roikkuminen on nyt aika vähäistä. Sanoi kuitenkin, että oli siististi tikattu ja siistin näköinen haava. Te, jotka ette oo synnyttäneet, niin varatkaa kotiin valmiiksi jotain ulostuslääkettä... Mulla ainakin ollut hyvinkin tarpeen.

Kaikki siis aivan mukavasti täällä. Vielä kun saisi vauvan rytmin muutettua. Meinaa olla aikamoinen yökukkuja tuo tyttö! Pahimmillaan tapitti kuin pirteä peipponen yhtenä yönä klo 1-6... Kyllä oli äitillä ja isillä tekeminen pysyä hereillä. Vuorotellen. Pitää tyttö yöllä samantyyppistä ähinää ja vispaamista sängyssään kuin Emmun tyttö. Päivällä nukkuu pääasiassa 2-4h, mutta eilen meni jopa 7.30-12.30!! Sais tuon vaan käännettyä sinne yöhön...

Mutta nyt makoilemaan.

Rosa ja tytteli 8vrk
 
op
piti käydä kävelyllä reilu puoli tuntia koiran kans ja nyt kaduttaa.. se ei saanu aikaan mitään muita tuntemuksia, ku pirun kipeän häpyliitoksen..ai jai. tyyppi on muuten veskissä käyntien aikana ihmeellisesti paukautellu itteesä alapäin, ihan ku jollai minimoukarilla olis oviaukkoaan paukauttanu. tuntuu ihan friikille!
oon saanu uuden ahdistuksen aiheen..jos ei halua jonkun ihmisen tulevan sairaalaan katsomaan, niin kuinka sen voi sanoa? en vain kehtaa..täytyy panna mies asialle sitten.
 
Nuppu80
Op, mä oon miettiny ihan samaa tosta vierailuhommelista... Mun tosi monet kaverit on jo puhellu että jee sitte he tulee heti kattoo sairaalaan ja mä oon toppuutellu kyl ihan suoraan että täytyy nyt kattoo että haluunko nähdä ketään ja ne on ollut ihan että ai... ja oon sanonu suoraan että ku en voi nyt tietää jos vaikka ollu tosi rankkaa nii en kyl kaipaa ketää kattoo että kotiin sitte on enempi ku tervetulleita kattoo... Noh mun mies on siitä mua rauhoitellu että se on usein ihmisille sellanen "jännä juttu" kokemuksena tulla kattoo sairaalaan ja todennäköisesti ne ei kuitenkaa kaikki ei ehdi tms... mutta kyl mua silti hieman huolettaa jos yhtäkkii sinne tuppaa kaikki tyypit mutta aion kyllä sanoa suoraan sitte ja kandee sunki vaan reippaasti sanoo -kyl ne ymmärtää tai sit ei, tärkeintä on kuiteski että sul on sitte hyvä olla jos et kaipaa ketää sinne vierailee..

Kiva kuulla että Rosan vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin... synnytyskertomuksia odotellaan kunhan jaksat :) ja muiltakin vastavauvautuneilta ;)

Nyt lettui tekemään -nam!
 
Nuppu80
Heissulivei!

Täällä edelleen :) Mietin tuossa että onko teillä otettu huomioon lasketun ajan määrittelyssä kuukautiskierron pituus? Mä meinaa tulin just huomanneeksi että mun laskettu aika on laskettu 28kiertopäivän mukaan vaikka oikeesti on 26 päivää.. Eli se huomioon ottaen mun laskettu aika ois ollu jo 26.1. eikä tuo 29.1.

Viime yönä tuli sellanen yksittäinen varmaan 2min kestoinen supistus mutta sen jälkeen ei taas mitään... eli ei muutoksia... syntyyköhän tuo koskaan :)

Nuppis + myllis 40+4
 

Yhteistyössä