Tammikuussa 2011 esikoisen saavia mammoja? =)

Joo mun serkku itseasiassa sanoi ihan samaa että viikko tai pari ennen synnytystä se oli niin unelais että nukkui koko ajan ja sitä ennen se oli kanssa pitkiä jaksoja valvonnut. Eli toivotaan tosiaan että meillä menee samoin! Luonto on niin ihmeellinen :)
Niin totta ehkä vois vähän miettiä/kokeilla niitä eri asentoja :p Ei siitä varmaan haittaa ois ainkaan mutat saa nähdä saanko aikaeksi :)

Hyvää joulua sinnekin! :xmas:
 
Mulla ei oikeestaa oo ollu ihmeellisiä univaikeuksia =) tietysti joinakin öinä oon nukkunu huonommin, mut enemmän paremmin. Nyt oon itse asias huomannu, et helposti tulee nukuttu johonkin klo10.30 astikin ja ei meinaa enää jaksaa tehdä mitään :/ laiskuus vissii iskeny :D ennen tuli imuroitua ainakin joka toinen päivä ja nyt hyvä että edes muistaa miltä se imuri näyttää :LOL:
Hmm... En oo oikeestaa viel ihmeemmin tota synnytystä miettiny, vaikka melko lähellä jo ollaa :/ sen oon ainaki päättäny, et alakautta meinaan sen ulos pusata vaikka väkisin :D sektioo en nimittäin mielellää haluis tyytyä. Ja meillä täällä ei edes kaikissa synnytyssaleissa oo mahdollisuutta ilokaasuun, niin sekin pitäis miettiä etukäteen että jos sitä haluaa, ni pitää sitten itse pyytää sellaista salia missä on mahdollisuus jos vain on vapaana... Melko pitkälle YRITÄN kyllä pärjätä ilman mitään lääkkeitä, mutta tarvittaessa otan sitten Epiduraalin vastaan :)

Hyviä jouluja kaikille!!! :heart: :xmas: Toivottaa Hansu ja Poju 37
 
Nyt on rv 39+1 eli enää 6 päivää LA. Alkaa jo jännittää vähäsen et millon tulee lähtö.. Sairaalakassi on pakattu valmiiks, koiralle hoitaja etitty valmiiks. Ainut mikä huono juttu tässä on et on iskeny flunssa. Nenä on koko ajan tukos ja ettei jaksais tehä mitään.. Onneks joulu meni rauhallisesti ja ei tarvinnu hirveesti stressata mistään. mut nyt on pakko mennä käymään koiran kans ulos.. et saa ees jotai tehtyy..
MoccaLatte ja Piskuinen 39+1
 
Iiiik MoccaLatte vähän jännää ja ihanaa!! :) Mun piti ihan tulla tänne sivustolle kattoo että kenellä olikaan laskettuaika nyt ihan heti tammikuun alussa. Nyt on kyllä niin lähellä, voi tulla lähtö milloin vaan. Kade! :) Onks minkälaisia tuntemuksia? Tuntuuko ihan samalta vai onko jokin muuttunut? Vauvan liikkeet /uni rytmi/ supistukset? Vautsi pidän sulle hulluna peukkuja! :heart:
 
Monchichi: Ei oo supistuksii nyt ollu. Tai ei oo oikeastaan sellasta oloo ollu niinku sillon oli ku joutu lähtee käymään synnärillä. Enimmäkseen on sellasta pientä poltetta tuntunu tänään alapäässä mut ei muuta. Yöllä ei kyl meinaa saaha unta enää ku ei löydä hyvää asentoa. Ei auta tyynyt eikä mitkään. :) Ja muksu on möyriny entistä enemmän yöllä. On ainaki sellanen olo et syntyis uuden vuoden jälkeen (Koputtaa puuta) Eilen illalla mietin et tänään makoilen ja nukun pitkään mut ku heräsin ja katoin kelloo niin 10.05 näytti puhelin. Enkä jaksanu kauaa siinä maata ku ajattelin et pakko nousta tekemään jotakin.
Iltasella ei väsytä mitenkään vaikka kuinka aikasin olis heränny. Mut ajattelin ottaa ihan hissukseen ens viikonki viel ja sit vasta uuden vuoden jälkeen vähän normaalia enemmän käyn lenkillä ja muuta. Sit saa luvan syntyä.. Alkaa tää maha jo ahdistaa ku ei saa ees sukkia jalkaan :)
MoccaLatte Ja Piskuinen
 
Myöhästyneet hyvän joulun toivotukset kaikille :heart: Yritin ehtiä ennen joulua käymään täällä, mutta eihän siitä sitten tullut mitään, aaton aattokin meni supisteluissa ja joululahjojen paketoinnissa. Onneks koko joulu meni sit hyvin eikä oo oikeastaan supistellut. Olen ehkä oppinut ottamaan rauhallisemmin ja vanhempien luona vietetty joulu teki hyvää, kun ei tarvinnut mitään tehdä itse :)

Vitsit, että on jännää MoccaLatte!!!! Sun tarvii nyt melkein joka päivä käydä täällä ilmoittautumassa, että tiedetään sitten jos susta ei kuuluu muutamaan päivään, että oletko ehkä sitten jo synnyttämässä! Ja samat sanat sitten myös ainakin celinelle :)

Kyllä sitä itsekin on jo ajatukset kääntynyt sinne synnyttämiseen vaikka mullahan viel olis tässä kuukausi laskettuun aikaan. Nyt vaan kun on noita supisteluja ollut, mitä ei siis koskaan aikasemmin raskauden aikana oo ollu, niin siitä ajattelee jo, että koskahan se lähtö tulee. Mut tuskin nyt vielä kuitenkaan. Anoppi sano jouluna, että mun silmistä näkee, että parin viikon päästä synnytän, tammikuun puoleen väliin mennessä kuulemma tulee vauva maailmaan. Toivottavasti se on väärässä...se tiesi kyllä jo ihan varmaksi sukupuolen jo ihan raskauden alussa, mut toivottavasti sekin oli vaan sattumaa :)

Vointeja kaikille! Eletään jänniä aikoja :):):)

s-h-h ja Vili Vilkas 35+3
 
Olipa yö.. |O Sain ehkä just ja just 3 tuntii nukuttua ku koski koko ajan ja piti juosta vessas koko ajan. Nyt taidan tietää et noi on niitä oikeita supistuksia. Koski alaselkään ihan hirveesti ja tuntu et koko alapää olis ollu tulessa. Sitten kun sai väkisin nukahdettua niin nukku sen tunnin ja taas vessaan ja hirveet kivut. Mut toivottavasti saan nyt nukuttua viel muutaman tunnin. :)
 
MoccaLatte sullahan alkaa oleen jännää! =) Tsemppiä kovasti koitokseen sen eteen tullessa =)

Käytiinpä eilen kääntymässä synnärillä.. Oli koko illan alamaha niin kipee ja tuli oikein pistävää kipua vähän väliä, erityisesti istuessa ja kävellessä. Lisäksi menkkamaista kipua siihen päälle. Ja vauva muutenki rauhallisempi, joten iski sitten huoli ja soitin synnärille ja käskivät tulla käymään. Sydänkäyrän ottivat... ja se oli erinomainen, lisäksi tutkivat kohdun kaulan ja suun ja siellä myös kaikki ennallaan eli kaulaa jäljellä ja paikat kiinni. Varsinaisia supistuksia ei käyrässä maatessa piirtynyt, mutta vatsan kovettumista kyllä. Mutta itsellä tosi tukala olo pistosten kanssa. Kotiin päästivät senkin takia että tänään aika polille synnytystapa-arvioon.. Autossa istuessa kipu tuntui myös selässä. Helpotti sitten myöhemmin kotona kun makoilin vaan sohvalla.

Sparkle ja Viuhti 37+1
 
Voi meitä! :) Kaikilla vaivoja yhtä sun toista! Mä olen ihan kärttynen, nukahdin 09.00 aikoihin aamulla ja heräsin kello 11.00 että siinä ne mun yöunet blaah...
Mulla on MoccaLatte ihan sama että tuntuu että vauva ois vilkastunut eikö todellakaan rauhottunut, varsinkin iltasin ja öisin pikkunen möyrii ihan hulluna. Vatsa muljahtelee joka suuntaan ja vauva monottaa mua kylkeen. No mutta ei vauvelin pakosti tarvii rauhoittua ennen synnytystä, jotku ovat villejä synnytykseen asti :LOL: ...ja sen jälkeen ;)
Ja joo kylllä noi alkaa kuulostaa niiltä oikeilta suppareilta!
Hyvä sparkle että kävit tarkistamassa tilanteen! Kun ei sitä ikinä tiedä vaikka vauveli tulisi jo.
Kyllä se on just niin kun moni on sanonut että vikat viikot n ne jotka tuntuu pisimmiltä... Olen itse ihan kypsä ja odotan vaan että ihan pieni syntyisi :heart:
Halit kaikille ja oikein paljon tsemppiä kaikille jos jollekin alkaa tapahtuu jotain vaikka jo TÄNÄÄN :) :) Jee!
Monchichi 35+5
 
Vaivoja tuntuu lisääntyvän mitä pidemmällä ollaa :D kiva kuulla sparkle, että kaikki oli hyvin :hug: kyllähän tollasessa tilanteessa helposti tulee huoli jos tuntuu kipuilua ja vauva myllertää normaalia vähemmän, mut onneks ne tutki asian siel synnärillä =) mulla on kans välillä tuntunu alavatsassa sellasta pistävää kipua, varsinki silloin kun nousee ylös : / mut yleensä se menee ohi kun vähä aikaa lepäilee...
Tsemppiä Moccalatte :) koitahan jaksaa viel vähä aikaa, sen verran loppusuoralla jo oot ni eiköhän koht pitäs helpottaa... Täs alkaa tosiaan yks sun toinen olee jo valmis näkemään sen pikku masu myllertäjän =) mut toivottavast pysyis viel masussa ainakin tän viikon, ettei tarvis ihan uutta vuotta synnärillä makailla :D

Hansu ja Poju 37+4
 
Synnytystapa-arviossa käyty. Painoarvio tällä hetkellä 2752g. Ultrassa näky munuaisallasdilataatio eli jotain laajentumaa munuaisessa mikä todennäkösesti johtuu virtsaputkessa olevasta tukkeesta. Tästä ei kuitenkaan tarvii kuulemma olla huolissaan (helppohan se on sanoa) ja syntymän jälkeen lastenlääkäri tätä sitten kontrolloi. Voi mennä itsestään pois mutta mahdollisesti joudutaan virtsaputkea laajentamaan. Näkee sitten kun pieni maailmaan tulee.
Eipä tässä muuta ku supistelua lisää ja vauva maailmaan vaan :D

Sparkle ja Viuhti 37+1
 
Otan osaa flunssasta MoccaLatte! Mullakin on ollut jo kaksi viikkoa nuha ja kurkkukipu, huomenna aion mennä lääkärille, kun menee jo hermot! Oon pelänny et synnytys alkaa kun oon sairas, mut ei onneks o. Yks kaveri sano et ei se synnytys ala silloin kun on sairas. Mut ois ihan kiva parantuakin joskus et pääsis vauva syntymään. Mul on ollu kans noita kuukautiskivun tapasia kipuja ja kauhee paine/polte alapäässä jo kauan, mutta kipeitä supistuksia ei ollenkaan! Sais jo alkaa olemaan mun puolesta. Niitä kuulemma tulee yleensä epäsäännöllisesti pari viikkoa ennen synnytystä. Oon myös ollut huolissaan vauvan liikkeistä, kun musta se ei liiku paljoa, mutta terkkari käski syödä makeaa ja tarkkailla sit et se liikkuu tunnin sisällä väh. 10 kertaa. No on se sitten kyllä alkanu mönkimään kun olen suklaakonvehteja vetänyt=) Jaksamista kaikille!! :hug:
Celine & Pallero 39+3
 
Voi sparkle joo todellakin niillä on helppo sanoa että ei tarvii olla huollissaan ku muutenkin on kokoajan huollissaan kaikesta Mutta kai niihin on uskottava jos sanovat että "pikku" juttu se vaan on. Mitä kaikkee synnytystapa arvioinnissa tehtiin muuten kun ultrattiin? Mua kiinnostaa muuten vaan kun en itse pääse sellaseen. Ja arvioivatko että pystyy alateitse synnyttää? :) Painoarvio jonka ne antoi niin onko se siis mitä vauva nyt painaa vai mitä ne luulee että se syntyessä painaa? Joka tapauksessa ihana pikku paketti! :heart:
Celine sullakin on ihan käsillä synnytys! :) Hyvä jos pitää paikkansa että ei ala synnytys kun on kipee, kyllä silloin ois kiva että ois niin paljon voimia kun mahdollista. hyvä että vauveli piristyi suklaasta ja tosiaankin jotku vauvat rauhoittuvat synnytyksen lähestyessä tosi paljon niin toivottavasti et joudu olemaan huollissaan. Kovasti tsemppejä! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Ei sitten viime yönä ollu mitään suppareita.. Sain onneks nukuttua kunnolla. Vessassa piti kyl ravata koko ajan mut pysty onneks nukahtaa heti uuestaan. :)
Huomen olis neuvola joten näkee et paljon on tullu joulun aikana painoa.. Viimeks painoin jonku 71 kg. Raskauden alus paino oli joku 65kg. Ens kesänä bikinikuntoon :)
MoccaLatte Ja Piskuinen (Toukka niinku Jessen iskä sanoo) 39+3
 
Kyllä tässä nyt on alkanu uskomaan ettei se mikään kauheen iso vika oo, mitä on netistä lukenu. Mutta ikävä vaiva siitä voi vauvalle tulla, kun tähän liittyy herkästi usein toistuva virtsatulehdus.

Synnytystapa-arviossa eka otettiin vauvan sydänkäyrä ja mitattiin verenpaine (joka mulla hienosit oli jotain 140/95, että kotona taas mittaillaan, mutta hyvät on ollu kotilukemat). Sit mentiin lääkärille ja se eka ultras ja teki sitä painoarvioo ja sen jälkeen tutki kohdun kaulan ja suun sekä sisäkautta lantion, et onko sellanen että pystyy alakautta synnyttämään. Näin ainakin meillä. Ja painoarvio oli nimenomaan tämän hetkinen, että siitä vielä kasvaa sit noin 500g/2 vk, syntymään asti. et jos nyt laskettuun se kolmisen viikoa niin vajaa reilu 500g pitäs suunnilleen tulla painoa lisää.

Mua kans jänskättää ens viikon neuvola et mitähän se vaakaa siellä tuumaa :D Tullu kuitenki syötyä jonku verran :D

Kohta täälläkin väki alkaa poksumaan oikeesti :D Ihanaa =)

Sparkle ja Viuhti 37+2
 
Hyvä että sait nukuttua MoccaLatte! Kyllä se supparit sieltä taas tulee :)) Hopefully! Hih!
Kiitos Sparkle kun kerroit, kuulostaa fiksulta mitä tekivät ja kiva kun pääsit sellaseen.Mä kanssa sitä kyselin mutta ei ei, vaan erikoistapauksissa kuulema mutta se on varmasti neuvolatädistä ja kaupungista kiinni. Toiv tutkimus ei sattunut! Ja varoo googlaamista, aina jostain lukee sit sen pahimmat tarinnan kun niitä on aina eniten netissä. Mutta tosi hyvä jos kuitenkin jäi sellanen fiilis että ei pahempi "vaiva".
Niiin siitä kesäkunnosta.... :D Ehkä sit kun vaavit on syntynyt ja arki alkanut pyörii tää palsta muuttuu "kesäkuntoon 2011" tsemppaus sivuksi missä vaihdetaan vihjeitä ja laitetaan kuvia ja painotiedot miten paljon on lähtenyt hahahah :LOL: Nyt kun on saanut ylpeenä laittaa kuvia miten "kasvaa" :)
ps. MoccaLatte sun painonnousuhan on ollut tosi pieni ja oot ihan loppusuoralla eli no worries :)

halit!
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan.
Tänään tuli käytyy neuvolas. Paino oli sama mikä viimeks eli se 71.4 kg. Sf mitta oli 31cm eli sama mikä viimeks ja kaikki muuki oli ihan ok. Näillä näkymin syntyy tammikuun puolella :D ku ei oo nyt niitä suppareita taas ollu.
Nyt on vaan väsyttäny ihan hirveesti taas.. Ei meinaa aamul saaha itteään mitenkään ylös sängystä.
Mut nyt on kuitenki viel hyvä levätä ku viel pystyy! :D
MoccaLatte Ja Piskuinen (Toukka) 39+4
 
Heippa!

Hyvä MoccaLatte, että syntyy todennäköisesti tammikuun puolella :):):):)

Mullakin tänään neuvola ja kaik hyvin :) Paino ei ollu noussu ku 50 grammaa, sf-mitta 31cm, kasvanu puoltoista senttiä parin viikon takaisesta. Virtsa ja verenpaine hyvät. Pikkuinen hikkaili juuri, kun kunneltiin sydänääniä, oli hassun kuuloista :D Terkkari katto vielä ultralla miten päin hän siellä oikein kellii, mut en mä siitä ultrasta oikein mitään tajunnu, kun on tottunu näkee sikiön kokonaisena, niin nyt näytössä näkyi vaan jokin osa hänestä :) Arvioi painoksi tällä hetkellä n. 2,5 kiloa, mutta viikon päästä lääkäri tekee sitten oikean arvion, kun on se synnytystapa-arviointi. Hassua kyllä, että Monchichi teillä ei oo sitä! Onko se joku pääkaupunkiseudun juttu, että sitä ei kaikille tehdä?

Sparkle, kurja kuulla tollasia uutisia, mutta kai ne osaavat asiansa, täytyy vaan luottaa niihin ammattilaisiin, kun sanovat, ettei ole mitään vakavaa! Kaverin lapsella oli kans ultrassa näkynyt joku munuaisallaslaajentuma taijotain, mutta se arvo oli sellainen, että pari vuotta sitten, sitä ei olis edes huomioitu, vaan ne on nostanu niitä tässä viimeaikoina. Heillä kaikki on ollut ihan normaalisti syntymän jälkeen (nyt 1-vuotias poika).

Me saatiin juuri hoitopöytä koottua ja alan laittelee sitä tässä loppuviikolla eli vaatteiden pesua, silittämistä ja laatikoihin laittamista :heart: Ei tässä elämässä tällä hetkellä paljon muut asiat päässä pyöri kuin vauva-asiat ja niin pitääkin!

Voikaahan hyvin!!

s-h-h
 
Hei kaikki, mäkin olin neuvolassa ja lekurissa tänään. Kaikki myös kunnossa, paino sama kun 1,5 kk nyt ollut ja sf-mitta 30 sama kun viimeksi. Kuulema ei voi kasvaa enempää mitta kun vaavi/kohtu jo ihan kiinni kylkiluissa niin ei pääse korkeammalle. Lekuri tunnusteli ja paikat vielä kiinni, vauvan pää tuntui eli meinas että on nyt kiinnittynyt. Mutta ei arvioitu painoa tai synnytystapaa tai ultrattu, sääli! Olisi tietty ollut hauskaa :) Ja sit mua vähän jännää se että mun kaverille oli sanottu kokoajan että pää on alaspäin ja sit hän oli pienessä peräänajossa ja lähti synnärille varmuuden vuoksi katsomaan että kaikki on kunnossa. Kaikki oli kunnossa mutta samalla huomasivat että vauva onkin perätilassa. Varamsti se onkin jossain vaiheessa kääntynyt raivotarjonnasta perätilaan mutta mitä jos ne ei olisi ultrannut niin se ei välttämättä olisi selvinnyt? Neuvolatätien päätevyyshän on aika vaihteleva, jotku on normi terkkareita ja jotku sit taas kätilöitä.. En siis todella tarkoita etteivät osaisi hommansa mutta kyllä se on aika tärkeä tieto että miten vauva masussa köllii. Ja siinä vatsaa kopeloidessa voi varmasti helposti mennä pää ja pylly sekasin ku molemmat pyöreät ja kovat?? Heh :LOL: Nyt mun kaveria luultavasti leikataan jos ne ei saa vauvaa käännettyä. Eli toivon että ne tosiaan arvioi oikein ku ne vatsan päältä vaan tunnustelee..
Jaksamista MoccaLatte, odotat jo kovasti että syntyisi. Toiv. supparit alkaa täydellä voimalla pian :)
S-h-h joo voi olla joku pk-seutu juttu etteivät tee yhtään mitään ylimääräistä! Niin ihanaa että jotku teitsä on päässyt esim. ultraan enemmän kun ne kaksi kertaa :heart: Olisi niin ihanaa päästä kurkkii vatsan sisään ja saada varma tieto että asukilla kaikkia tosiaan on hyvin :)
 
Miullekkaan ne ei meinannu sitä synnytystapa arvioo tehä mut jouduin sillon kerran sinne synnärille ku oli niin tuskanen olo niin ne sillon katto samalla. Ja sit ku vauva oli ns. niin pieni niin jouduin viel ylimääräseen ultraan. Et jos on vähänki tuskanen olo tai jotai niin soitto vaan synnärille niin ne tutkii kaiken ja ultraa :D
 
:) Kerran olin kyllä kovin tuskissani ja pääsin polille ja tarkkailuun. Onneksi kaikki oli hyvin silloin mutta ei ne muuta arvioinut kun vauvan vointia ja se on tiestysti tärkein :heart: Mun pitää vaan luottaa että kyllä se vauva saadaan turvallisesti ulos :)
 

Yhteistyössä