~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Kristiinalle isot halit ja tsemppiä jatkoon! Uutta yritystä sitten vaan kun jaksaa. Vai voisiko vielä olla mahdollista että vuoto onkin jotain muuta?

Itse täällä kärvistelen ja mietin että näkyykö se hcg oikeasti veritestissä jo 10 päivää alkionsiirron jälkeen? Mulla siis testi tulossa perjantaina ja lääkäri käski suoraan veritesteihin.

Dream, kiitos kun olet lisännyt mut tonne listaan. Hoitopaikkani on Felicitas, muutatko sen kun listaa käsittelet taulukkoa seuraavan kerran.

kaikille hyvää vointia ja onnea matkaan...

nyt tulee vaan pikana omaa. kävin äsken siirrossa sain mukaani 2 tänä aamuna sulatettua kaveria, eilen yksin sulatettu ei ollu selvinny. mahdollisuudet toivottavasti nyt paremmat kun 2 siirrettiin. onko tietoa miten vaikuttaa kun sulatus oli vasta tänään? lääkäri oli fifty-sixty toiveikas..... no, pitää jatkaa töitä, sikäli kun onnelliselta hölmöltä hymyltäni pystyn :) nyt saa kaks viikkoa ainakin kuvitella olevansa raskaana =)

soja pp0 (+nappi ja nuppi)

Soittelin klinikalle. 5 munasolusta 2 oli hedelmöittynyt normaalisti. yksi oli epäkypsä, kaksi ei hedelmöittynyt ollenkaan. Hoitaja vakuutteli, että harvoin käy niin, ettei kahdesta kumpainenkaan ala jakautumaan normaalisti. :LOL: niinpäniin. Lupasivat soittaa huomenna jos käy niin, että ei tarvitse siirtoon lähteä...Arvatkaa jännittääkö. Yritän olla ajattelematta koko asiaa...

Soja, nauti onnentunteesta. On niitä pettymyksiä ja itkuja mahtunut matkan varrelle, varmaan ihan jokaiselle...
Jozefina, ja muutkin piinapäiviä viettävät, jaksatteko odottaa viralliseen testipäivään vai testailetteko (kokeilumielessä tietty) vähän aiemmin?

Tirlittanilla ja Sannulilla on ollut aikamoisen tuottoisa punktio :) Siirretäänkö teille yksi alkio?
Kristina, oletko varma, että ne on oikeat menkat jotka tekee tuloaan? Kiinnittymisvuotoa...?

Minkä paksuisia teillä on limakalvot olleet siirrossa? Mulla kun oli jo viimeviikolla melko paksussa kunnossa, ihan päin vastoin kuin Tähtisateella siis. Eli milloin se on liian paksu/vanha?
Lugesteronia mulla menee annoksella 300mgx2.

Soja, onnea matkaan, ja vielä 2 kaveria, luulis nyt että onnistaa!! En tiedä miten nuo sulatetut käyttäytyyl. Meille tuli vain 1 alkio!

Mä en aio testata ennen tuota perjantaita. Ei varmaan näkyisi virtsatestissä mitään vaikka olisikin raskaana. Esikoinen näkyi testissä todella myöhään. Silloin tiesin jo muista seikoista että raskaana ollaan. Nyt on fiilikset laidasta laitaan välillä vahva tunne että kaikki on menetetty toisena päivänä taas selkä tunne kyytiläisestä. Mutta edelleenkin mietin että miten mä muka uskallan soittaa sen testituloksen perjantaina.

Limakalvon paksuudesta en tiedä, lääkäri sanoi vaan että hyvältä näyttää.. Ois ehkä pitäny pyytää vähän faktoja. Ja olis myös kiva tietää ICSI:n onnistumisprosentti tässä vaiheessa kun hyvä alkio on siirretty.

mm-72, toivotaan että saat 2 kunnon alkiota!

Ihan vaan omaa napaa täältä syvältä suosta...
Vuoto muuttu jo illalla runsaammaks ja tänäaamuna tuli paljon verta+hyytymiä, side falskasi jo tunnin jälkeen ja siirryin suosiolla kuukuppiin... Ei tähän kai enää mitään lisättävää ole :(
Mua suututtaa, kun päästin itteni niin toiveikkaaks taas, pudotus todellisuuteen on tällä kertaa jotenkin tosi kova. Mua itkettää koko ajan ja surettaa hirveesti sekin, ettei saada pojalle sisarusta. Se on jotenkin niin sydäntäsärkevä, kun se tossa ittekseen leikkii :'(

Voi Kristina, :hug: :'( Paljon, paljon jaksamisia!
Aivan kuin omasta suustani, ei kannata toivoa kun AINA joutuu pettymään...
Tunnen myös huonommuutta ja syyllisyyttä kun en kykene antamaan lapselle sisarusta, jää raukka omaa syytään ainokaiseksi ja varmaan vanhempana miettii, että olisi se kiva jos olisi lähisukua edes yhden siskon tai veljen verran. :'( Saatika että olisi leikkikaveria nyt. Tosin ikäerokin tulee koko ajan suuremmaksi, joten "leikkikaveri"-haaveet saa unohtaa...Hän täyttää keväällä jo 4v.
Kutsuu naapuripoikaa välillä veljekseen, arvatkaa ottaako sydämestä... :'(

Kristiina, olen tosi pahoillani puolestasi. Voimia.

soja, paljon onnea tuleviin päiviin!

mm, pidetään peukkuja, että kaksi hedelmöittynyttä munasolua ovat vahvoja ja kaikki menee lopulta onnellisesti.

Jozefina, tsemppiä piinailuun!!

).( Sain hyviä uutisia! Munasoluista 11 oli hedelmöittynyt!

Tirlittan, loistava saalis, onnea!

mm-72 älä ikäeroa murehdi, mun kaverikin vasta nyt alkaa suunnittlemaan kakkosta kuin eka on menossa kouluun. Ja äidilläkin ikää yli 35. Ei 4 v ole mitään. Mun serkuilla ikäeroa 10 v. Älä stressaa...

Omaa napaa ensin: 19 munasolusta 12 oli hedelmöittynyt, eli huomenna siirto ja sit alkaa kahden viikon piinailuaika ja lugestorikuuri.

Tirlittan , loistava saalis sinullakin. Onnea. Me sit jännäillään yhdessä seuraavat kaks viikkoa. =) Onkos sulla tukihoitona luget? Jos niin millä annoksella? Mulla aamulla 300mg ja illalla 300mg
mm72 , toivottavasti pääsette huomenna siirtoon. Päästään sit yhdessä jännäilemään.

soja Onnea ja nyt kahden viikon piinailu alkaa sinullain.

Minkäpaksunen limis teillä on ollu siirrossa? Mulla oli eilen kuulem hyvä, mut pitää huomenna kysyä et minkäpaksunen se oli.

Huomiseen.

Heippa!

Piinapäivä 5 menossa! Ja tänään aamulla erehdyin mittaamaan aamulämmön ja se oli ihan normaali 36,2. Menetin toivoni :ashamed: Tietääkö kukaan, nouseeko lämmöt IVF hoidon jälkeen, kuten normaalisti ovulaation jälkeen? Mittailin kyllä edellisessä raskaudessakin lämpöjä (joka meni sitten kesken) ja silloin oli normaalit lämmöt, muutaman kerran mittasin vähän korkeammat lämmöt.

Olotila on odottava ja aika tosiaan kuluu hitaasti. Väsyttää kovasti, mutta esikoinen valvottaa öisin. Satunnaisia nippailuja masussa, joista ei kyllä ota tolkkua mistä johtuu :)

Viimeksi tuoresiirron jälkeen pp 10 tuli pari tippaa verta ja normaalisti menkkojen pitäisi alkaa perjantaihin mennessä, joten jännittäviä päiviä tässä eletään.

Jozefina: kyselit miten luget määrätään, siihen en osaa sanoa. Mä olen aina tuoresiirron jälkeen saanut määräyksen laittaa 3 palluraa aamuin illoin ja PASin jälkeen 1 pallura aamuin illoin. Käsittääkseni tämä on Väestöliiton käytäntö. Kerran kyllä PASin jälkeen lääkäri määräsi 3 palluraa aamuin illoin, kun kerroin, ettei 1 pallura pidä menkkoja poissa.

Tirlittan-75: Onnea hienosta määrästä hedelmöittyneitä munasoluja!

Kristiina 76: olen pahoillani vuodosta. Parin päivän päästä tuntuu jo paremmalta - kokemuksesta tiedän :hug:

Soja: Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti molemmat alkiot kiinnittyisivät tai edes toinen.

mm72: Mä en tiedä minkä paksuinen mun limakalvo oli punktiossa ja siirrossa, lääkäri ei maininnut siitä mitään. Oletin, että ihan hyvä. Ainakin ultrassa 4 päivää ennen punktiota limakalvo oli hyvä. En muistanyt kysyä koko asiaa.

Mä ajattelin taas testata pp 12, kahden edellisen tuoresiirron jälkeen olen testannut pp12 ja saanut molemmilla kerroilla hailakan plussan. Olen sen mukaan päättänyt menenkö veritestiin vai en. PASista kun on tullut selkeä nega ja vuoto alkanut jo ennen virallista testauspäivää, niin en ole sitten viitsinyt mennä rahojani tuhlaamaan veritestiin. Jos plussa tulee, niin käyn vielä veritestissä, koska haluan tietää hcg-arvon. Mulla esikoisesta hcg-arvo oli yli 1100 ja tässä lokakuussa kesken menneessä hcg oli pp14 vain 110 ja silloin jo tiesin, ettei kaikki ole kunnossa, vaikka hoitaja puhelimessa sanoikin, että arvot vaihtelee kovasti.

Ikäerosta: Mä myös suren ikäeroa, joka lapsille tulee. Siis esikoinen on nyt 2-v ja toiveissa oli aikanaan, että ikäeroa olisi 2-vuotta. Nyt jos tästä onnistaisi, niin ikäeroa olisi 2 v 9 kk. Muutenkin olemme tehneet päätöksen, että emme yritä toista lasta enää, kun täytän 35-v, joten jos 3 vuoden sisään toista lasta ei kuulu, niin sitten lopetamme hoidot siihen. Ajattelen myös, että 5 vuoden ikäero olisi maksimi, jonka lapsille haluaisin. Meni yli 3 vuotta, kun tulin ekan kerran raskaaksi ehkäisyn jättämisestä, joten pessimistisesti ajattelen, että toisen lapsen aikaansaamiseen voi mennä se sama aika. Nythän on jo vuosi kulunut siitä, kun toisen lapsen yritys aloitettiin.

Luulen, että mun mies olisi valmis lopettamaan hoidot jo aiemmin, muutama sellainen kommentti on häneltä tullut. Tietty häntä stressaa raha, mikä hoitoihin menee, vaikka vielä toistaiseksi olemme saaneet rahoitettua hoidot ilman lainarahoja. Ja kyllähän siinä muu elämä pysähtyy, kun on hoitojakso päällä ja pettymykset on kovia kantaa. Välillä mullekin tulee tunne, että en enää jaksa yrittää, mutta polte saada toinen lapsi on niin kova, että aina sieltä masennuksen suosta noustaan ja uuteen yritykseen ryhdytään. Sen vielä kestäisin, että en toista lasta saisi, mutta esikoisen kannalta suren, jos hän ei saa sisarusta. Biologialla meillä ei ole merkitystä, kun käytämme muutenkin luovutettuja sukusoluja. Adoptiokin on vielä mahdollisuus.

No mutta taas tsemppiä kaikille =)

Onnea matkaan soja! Ja mm, toivotaan, että sinun 2 ovat reippaampia jakaantumaan kuin meillä oli. Kristiinalle tsemppauksia. Kaikille nopeasti menevää piinailua, positiivisin tuloksin.

Yritin mennä tänään töihin, vaikka mieli oli ihan maassa, kova flunssakin vielä. Yöllä en saanut juurikaan nukuttua. Esimies laittoi lähtemään kotiin, käski olla huomisenkin lepäämässä ja katsotaan sitten josko olisin päässyt jo pahimmasta yli. Sanoi, että mulla on nyt tärkeämpiä asioita kuin työjutut läpikäytävänä. Mulla on kyllä hyvä ja ymmärtäväinen pomo :heart:

Eilen eka ajatus oli, että en kyllä jaksa hoitoja enää, kun tuo edellinen oli Menopurin sivuvaikutuksineen niin rankka. Ja rahastakin tuskailen, tuntuu, että tuhlaan vain rahojamme, kun vika on minussa, eikä päästä yhtään eteenpäin (yksityisesti siis hoidoissa). Miehen kanssa puhuttiin ja puhuttiin illalla, mies on sitä mieltä, että heti kun jaksan niin yritetään. Sanoin, että jos tässä odotellessa hakeutuisi julkisen puolen kautta hoitoon, mies oli sitä mieltä että ei, kun tuolla klinikalla on niin hyvä palvelu ja mukava henkilökunta. Plus että ajat ym. saa sovittua niin joustavasti. Onko muuten kenelläkään kokemusta, saako helposti julkiselta puolelta lähetettä, kun on jo ollut yksityisesti hoidoissa?

karatin, tuohon kysymykseesi lähetteen saamisesta; Kun me aloitimme hoidot Väestöliitossa, niin sieltä kerrottiin, että jos joskus haluamme siirtyä julkisen puolen lapsettomuushoitoihin, niin Väestöliiton lääkäri voi kirjoittaa sinne lähetteen.

Ängen kommentoimaan: karatin, meillä on seuraavana edessä ivf julkisella, lähetteen siihen saimme Väestöliitosta. Lähete meni siis suoraan ivf:ään. Ensimmäinen aika tuli kolmen kuukauden päähän, että ei ollut paha aika odotella. Tuo suora lähete jouduttaa hoitoon pääsyä.
Väestöliiton lääkäri painotti meille, että se ei ole heiltä mitenkään pois jos päätämmekin siirtyä julkiselle, koska se on meidän oikeus.

Heipsistä heijaa!

Kamalasti nyt vain onnea piinailijoille ja siirtoon menijöille.

Itsellä vasta toinen ultra takana. Kummallakin puolella noin 10 rakkulaa, mutta läpimitaltaan ovat vasta sentin luokkaa. Saan nyt sitten pari päivää piikitellä isommalla annoksella. Toivottavasti lähtevät nyt siitä kasvamaan. Vettä olen yrittänyt juoda tosi paljon...olis kamalaa saada hyperstimulaatio tähän vielä päälle. Nyt sitten tietenkin pissattaa niinku palokunnan hevosta....

Oon tähän saakka ollu tosi tyytyväinen julkisen puolen palveluun ja hoitajien ystävällisyyteen. Nyt ultrakäynnillä olo oli jotenkin epämukava sen lääkärin kanssa. Tuli ensimmäistä kertaa sellanen liukuhihnaolo. Kun ei se tohtori pahemmin jutellut eikä juuri tuloksistakaan ehtinyt kertoa, jos en kysynyt. Toivottavasti itse ivf:n tekee sama mieslääkäri, joka on meidän inseminaatiotkin tehnyt.

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Jozefina: ICSI, punktio ?, siirto 19.1, pp 9 FELICITAS

Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 6

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 5 FELICITAS

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp 2

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp 1 PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto ?, lyhytkaava pp-- VÄESTÖLIITTO
Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp--

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp-- VÄESTÖLIITTO

Sannuli-81: 1 IVF, punktio 26.1, siirto 28.1, lyhytkaava pp--VÄESTÖLIITTO

Meea: IVF, punktio 26.1, siirto 29.1, pitkä kaava pp--FELICITAS

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

NPG: 2 ICSI, punktio 29.1, siirto ? pp---Tukholma

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio vk6, siirto vk7, lyhyt kaava pp-- KFC

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio vk8, siirto ?, pitkäkaava pp--

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76:

Ihan alkuun pahoitteluni Kristiina ja Karatin! Kyllä tämä on niin epäreilua välillä! Kovasti voimia teille. :hug:

Olin maanantain punktiosta niin hajalla, että vasta nyt kärsin lukea ja kirjoittaa tänne. Punktio meni lopputuloksen kannalta varsin hyvin, saatiin 22 munasolua kerättyä, mutta ilmeisesti lääkkeet ei mulla vaikuttaneet, niin jo pelkkä ultra-anturin pitäminen munasarjan lähellä teki tosi kipeetä. Puhumattakaan niistä pistoksista. Mä jouduin käyttämään kaikki voimani siihen, etten hengitin. En tosiaan halua pelotella tällä, ja suurimmalla osalla punktio näyttääkin menneen hyvin.

Alun perin jo tiedettiin, ettei kaikki munikset ole kypsiä, ja eilen selvisi, että 14 oli hedelmöittynyt. Tänään aamulla soittivat klinikalta, että 12 alkiota oli jakautunut! Eli tänään iltapäivällä siirretään yksi ja loput 11 laitetaan pakkaseen. Mä oon niin onnellinen tuosta määrästä, en tiedä kestäisinkö toista punktiota enää.

Sannuli ja Tirlittan, tänään haetaan sitten hyvät kyytiläiset matkaan! Luget aloitin tänään aamulla, samalla annostuksella teidän kanssa, eli 2x200mg 2krt/pv.

Piinailijoille peukkuja ja piikittäjille tsemppiä!

Heipsan vaan kaikille :wave:

Jospa minäkin alkaisin tänne jotain kirjoittelemaan pelkän listan päivityksen sijaan...

Itselläni on nyt 5 piikitystä takana, 4 ekaa päivää Gonal F 300IU:ta ja eilen sitten 225IU:ta jolla pitäisi sitten jatkaa loppuun. Huomenna eka ultra jossa sitten näkee mitä tällä kertaa on kasvamassa. Viime hoidossa multa saatiin 6 kypsää solua ja silloin piikittelin 225 annoksella 11 päivää. Nyt siis olisi toiveissa saada muutama solu lisää tuolla alun isommalla annoksella.

Tirlittan, susy ja Sannuli Tsempit alkion siirtoon!

mm-72 Toivottavasti sinäkin pääset siirtoon!

Jozefina kyselit aiemmin näkyykö hcg jo 10 päivää siirrosta. Kyllä se näkyy. Hcg-taso alkaa nousta n. 5-7 päivää hedelmöityksestä. Mun klinikalla otetaan veritesti aina 14 päivää punktiosta (hedelmöityksestä ) joten mulla se tarkoittaa testiä 9 päivää siirrosta kun on pitkä viljely. Sorry että listaan oli lipsahtanut väärä hoitopaikka sinulle :ashamed:

Soja Onnittelut kyytiläisistä! Minulla on käsitys että useamman alkion siirto ei kuitenkaan nosta hirveästi raskaaksi tulemisen mahdollisuutta mutta jonkin verran kuitenkin. Toivotaan että sulla tarraisi hyvin kiinni, vaikka molemmat.

Kristiina76 Pahoittelut munkin puolesta. Koeta jaksaa :hug:

Sarah85 Tosi hienosti sulla rakkuloita kasvamassa, ei muuta kuin haudonta tsempit täältä toiselta hautojalta =)

Piinailijoille tasapuolisesti jaksuja ja plussatuulia ++++++ :whistle:

Kiitos, Emily81!
Toivottavasti, Dream73, saat kunnolla folleja kasvamaan. Tuo oli kyllä tosi tuskasta aikaa, kun joutui vaan odottelemaan ja toivomaan, että jotain siellä munasarjoissa kasvaisi.

Itselläni alkoi nyt toisenlainen odottelu, tulin juuri kotiin alkionsiirrosta. Siirto meni tosi hyvin, ja näin ultranäytöltäkin pienenpienen alkion kohdussa :heart: . Sormet ja varpaat siis ristissä... Me saatiin vielä 5 olkea pakkaseen, jokaisessa oljessa on kaksi alkiota. Toivotaan kuitenkin, että saadaan ottaa ne käyttöön vasta parin vuoden päästä :heart:

On se kumma, kun tukala olo ja munasarjojen nippailut vähenivät puoleen sen jälkeen, kun lääkäri totesi, että munasarjat on toipuneet tosi hyvin...

Yllättävän nopeasti meni tämä hoitoaika (lyhyt kaava), nyt ei voi muuta kuin odottaa.

Piinailut alkakoon.
Tänään laitettiin yksi hyvä alkio mukaan :saint:
Olen älyttömän kiitollinen ja ihmeissäni, että olen tähänkin asti päässyt!

Klinikalla huokaisivat varmaan helpotuksesta kun lähdin. Käytiin nimittäin aikamoinen vääntö siitä, että laitetaanko molemmat alkiot vai vain yksi.
Itse olin tietty sitä mieltä, että molemmat, koska mitä sitä yhtä pakkaseen tunkemaan :p
No ylilääkäriä myöden asiaa konsultoitiin ja taivuin sitten klinikan "painostukseen" Kokivat, että riskit kaksosraskaudessa on minun kohdalla liian suuret (raskausdiabetes, aiempi sektio) Aika skpetinen olen senkin suhteen, että jos sitä ainokaista alkiota tarvitaan, niin se selviäisi sulatuksesta.

Upea määrä alkioita Susy!!

Koska tuon alkion voisi odottaa kiinnittyvän?

mm- onnea, toivottavasti pysyy matkassa. Ja ehkä parempi että yksi vaan jos todellakin riskit korkeat. Eihän siihen lapseen tarvita kuin se yksi alkio ;)

Omat fiilikset lähentelee kuolemaa, tuntuu että menkat alkaa just ja toivo vähenee koko ajan. Oireita on vaikka muille jakaa mutta ne varmaan kaikki Lugesteronin aiheuttamia. Perjantaina verikoe mutta vahva tunne että menkat tulee ennen sitä. Plääh

Jozefina, tästä ainoasta raskaudesta joka mulla on ollut, tein testin vasta kun menkat oli viikon myöhässä. Koska KOKO ajan tuntui siltä, että se alkaa vuotaa ihan just tai viimestään huomenna :xmas:
Älä luovuta =)

).( Yksi alkio on nyt sitten kyydissä!
Pakastimeen jäi seitsemän huurunenää, jotka on jaettu kolmeen eri olkeen (2+2+3). Aika epätodellinen olo.
Määräsivät lepoa sunnuntaihin saakka, sillä munasarjat oli vielä niin turvoksissa punktion jäljiltä.

susy, onnea onnistuneesta siirrosta sekä hienosta määrästä pakastettuja!

mm, onnea sinullekin onnistuneesta siirrosta!! Yksi lapsi kerrallaan on varmasti ihan hyvä tahti, mutta toivotaan, että pakastettukin pärjäilee hienosti, jos sille tulee joskus myöhemmin tarvetta.

Dream, kiitos kun päivität listaa :) Onnea huomiseen ultraan, toivottavasti näkyy hyvä määrä sopivankokoisia folleja.

Jozefina, tsemppiä sinulle. Yritä ottaa rennosti, vaikka eihän jännitykselle mitään voi :heart:

Yhteistyössä