Heippa!
Piinapäivä 5 menossa! Ja tänään aamulla erehdyin mittaamaan aamulämmön ja se oli ihan normaali 36,2. Menetin toivoni :ashamed: Tietääkö kukaan, nouseeko lämmöt IVF hoidon jälkeen, kuten normaalisti ovulaation jälkeen? Mittailin kyllä edellisessä raskaudessakin lämpöjä (joka meni sitten kesken) ja silloin oli normaalit lämmöt, muutaman kerran mittasin vähän korkeammat lämmöt.
Olotila on odottava ja aika tosiaan kuluu hitaasti. Väsyttää kovasti, mutta esikoinen valvottaa öisin. Satunnaisia nippailuja masussa, joista ei kyllä ota tolkkua mistä johtuu
Viimeksi tuoresiirron jälkeen pp 10 tuli pari tippaa verta ja normaalisti menkkojen pitäisi alkaa perjantaihin mennessä, joten jännittäviä päiviä tässä eletään.
Jozefina: kyselit miten luget määrätään, siihen en osaa sanoa. Mä olen aina tuoresiirron jälkeen saanut määräyksen laittaa 3 palluraa aamuin illoin ja PASin jälkeen 1 pallura aamuin illoin. Käsittääkseni tämä on Väestöliiton käytäntö. Kerran kyllä PASin jälkeen lääkäri määräsi 3 palluraa aamuin illoin, kun kerroin, ettei 1 pallura pidä menkkoja poissa.
Tirlittan-75: Onnea hienosta määrästä hedelmöittyneitä munasoluja!
Kristiina 76: olen pahoillani vuodosta. Parin päivän päästä tuntuu jo paremmalta - kokemuksesta tiedän :hug:
Soja: Tsemppiä piinailuun! Toivottavasti molemmat alkiot kiinnittyisivät tai edes toinen.
mm72: Mä en tiedä minkä paksuinen mun limakalvo oli punktiossa ja siirrossa, lääkäri ei maininnut siitä mitään. Oletin, että ihan hyvä. Ainakin ultrassa 4 päivää ennen punktiota limakalvo oli hyvä. En muistanyt kysyä koko asiaa.
Mä ajattelin taas testata pp 12, kahden edellisen tuoresiirron jälkeen olen testannut pp12 ja saanut molemmilla kerroilla hailakan plussan. Olen sen mukaan päättänyt menenkö veritestiin vai en. PASista kun on tullut selkeä nega ja vuoto alkanut jo ennen virallista testauspäivää, niin en ole sitten viitsinyt mennä rahojani tuhlaamaan veritestiin. Jos plussa tulee, niin käyn vielä veritestissä, koska haluan tietää hcg-arvon. Mulla esikoisesta hcg-arvo oli yli 1100 ja tässä lokakuussa kesken menneessä hcg oli pp14 vain 110 ja silloin jo tiesin, ettei kaikki ole kunnossa, vaikka hoitaja puhelimessa sanoikin, että arvot vaihtelee kovasti.
Ikäerosta: Mä myös suren ikäeroa, joka lapsille tulee. Siis esikoinen on nyt 2-v ja toiveissa oli aikanaan, että ikäeroa olisi 2-vuotta. Nyt jos tästä onnistaisi, niin ikäeroa olisi 2 v 9 kk. Muutenkin olemme tehneet päätöksen, että emme yritä toista lasta enää, kun täytän 35-v, joten jos 3 vuoden sisään toista lasta ei kuulu, niin sitten lopetamme hoidot siihen. Ajattelen myös, että 5 vuoden ikäero olisi maksimi, jonka lapsille haluaisin. Meni yli 3 vuotta, kun tulin ekan kerran raskaaksi ehkäisyn jättämisestä, joten pessimistisesti ajattelen, että toisen lapsen aikaansaamiseen voi mennä se sama aika. Nythän on jo vuosi kulunut siitä, kun toisen lapsen yritys aloitettiin.
Luulen, että mun mies olisi valmis lopettamaan hoidot jo aiemmin, muutama sellainen kommentti on häneltä tullut. Tietty häntä stressaa raha, mikä hoitoihin menee, vaikka vielä toistaiseksi olemme saaneet rahoitettua hoidot ilman lainarahoja. Ja kyllähän siinä muu elämä pysähtyy, kun on hoitojakso päällä ja pettymykset on kovia kantaa. Välillä mullekin tulee tunne, että en enää jaksa yrittää, mutta polte saada toinen lapsi on niin kova, että aina sieltä masennuksen suosta noustaan ja uuteen yritykseen ryhdytään. Sen vielä kestäisin, että en toista lasta saisi, mutta esikoisen kannalta suren, jos hän ei saa sisarusta. Biologialla meillä ei ole merkitystä, kun käytämme muutenkin luovutettuja sukusoluja. Adoptiokin on vielä mahdollisuus.
No mutta taas tsemppiä kaikille =)