~*~ Tammikuun Vauvat 2012 marraskuussa ~*~

Isyyslomasta. Ko. lomasta pitää ilmoittaa kaksi kuukautta ennen sen pitämistä työnantajalle. Kuitenkaan vauvan saapumisajankohtaa ei kukaan tiedä. Miten olette sumplineet asian käytännössä?
Meillä on ollut aina niin löysä työnantaja ettei siitä ole sen kummemmin tarvinnu ilmotella, pomolle on kerrottu että la on tällön ja varautuu siihen et joskus näillä main se pidetään..Asiassa on joustettu sit puolin jos toisin tarpeen mukaan.

Mut jos se pitäis virallisesti ilmoittaa niin ilmoittaisin sen alkuajankohdaks esim. tuon lasketunajan jos meinaa heti jäädä kotiin vauvan syntymän jälkeen.
 
Heippa kaikki! Kamalaa miten mä en saa aikaiseksi kirjoitella tänne... FB:n puolella tulee pulistua vähän liikaakin välillä, joten Kaksplussalla vierailut on jääneet tosi vähille. Sekin kyllä vaikutti, kun en tuossa kahteen viikkoon voinut istua koneella ollenkaan (tuli paise häntäluun päälle, nam), niin tuli sitten kännykällä selattua Facebookia vaan.

Sannulille ja Puzzlelle lähetän oikein paljon tsempityksiä! Toivotaan, että ei ihan vielä ensimmäiset tammikuiset päätä tulla maailmaan. :hug:

Omaan napaan ei kuulu oikein mitään erityistä. Kaikki on mennyt hyvin, ainoastaan painoa on kertynyt jo ties kuinka paljon yli 10 kilon, mikä ei oo kovin suotavaa, kun on ennestäänkin ylipainoa parikymmentä kiloa. Mutta en nyt tuosta niin kovin hirveästi jaksa stressata, kun vointi on kuitenkin niin hyvä. Vaivoja ei oo tällä hetkellä juurikaan, öisin on välillä suonenvetoa pohkeissa ja lonkat tuppaa kyljellään nukkuessa kipeytymään jonkin verran (nyt huomattavasti vähemmän kuin aiemmin, kun älysin kääntää kuopalle painuneen patjan toisinpäin). Lenkilläkin pystyy vielä käymään hyvin, mutta vauhti on tietysti hidastunut. Saa kyllä tosissaan olla kiitollinen hyvästä olosta, kun se ei mikään itsestäänselvyys ole. Kovasti jaksuja kaikille, joilla sitä kremppaa ja vaivaa on!

Hankintoja saadaan kunnolla tehtyä tällä viikolla, kun miehen lopputili tulee huomenna. Vaunut (Firkon Comfort) laitetaan tilaukseen ja turvakaukalo (Brio Primo) käydään ostamassa. Täällä on myös tällä viikolla S-ryhmän asiakasomistajapäivät, joten tullee hankittua Prismasta tuttipullot, tutit, liivinsuojat ynnä muuta pikkusälää. Se oli tietysti ikävämpi juttu, ettei miehellä työt nyt jatkuneetkaan lupailuista huolimatta, mutta onneksi vuodenvaihteessa tulee tuntuva korotus työttömyystukeen, jos ei uutta pestiä löydy :)

Muoks. Tässä uusin masukuva, eilen näpsäisty pyöreiden viikkojen kunniaksi :heart:



Jomi & SS 30+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys piiitkästä aikaa! :)

Nyt täytyy myöntää et vähän oon kärryiltä pudonnu mistä täällä puhutaan.. mutta..
Voimia niille kellä synnytys on meinaamassa alkaa! vielä jos saisi hetken aikaa pitää jalkoja ristissä! :)

Onko vauvalle hankittu jo kaikki kampeet? täällä hankinnat pinnistä vailla, mutta sekin haetaan 2 viikon päästä.

ON täällä kamppaillaan lisääntyvän pahoinvoinnin kansssa... nimenomaan, sitä jatkunut jo koko raskausaika, jos jollain hinku ottaa se mun puolesta edes pariks päivää mulle passaa mainiosti! Myöskin tarjolla olisi kovaa päänsärkyä, mihin lääkkeet ei auta sekä korkeaa verenpainetta.. myöskin ne lahjoitetaan anteliaasti.. täällä käydään joka viikko neuvolassa kontrollissa.. mötkö sentään potkii kovasti.. neuvolatäti kylläkin sano että meidän vauva on n. 300 g liian pieni käyriin nähden, että sekin vielä.. saadaan yksi ylimääräinen ultrakäynti, tai ainakin siitä oli puhetta! mutta ei tänne oikeen muuta, oireiden kanssa painimista, niinkun aina. VOIKAAHAN MAMMAT PAKSUSTI! :D :heart:

Niiiiskuneiti ja mötkö 29+1
 
Iltoja!

niiiiskuneiti Voi harmi että tuo pahoinvointi siuta vielä vaivaa. :( Olisi kyllä tosi kurjaa jos 9 kk pitäisi oksentaa. Jaksuja siulle ja toivottavasti vauvallakin on kaikki ihan hyvin. Ehkä vaan kasvaa omalla käyrällään. :)

Jomi Ihana massu siulla jo. :heart: Meilläkään ei miehen työrintamalta ole kuulunut mitään uutta, toisaalta ihan hyvä että on kotona, mutta toisaalta toivoisi että jotain jo löytyisi. Onneksi ollaan säästetty pahan päivän varalle ja nytkin melko niukasti yritetään elellä niin pärjää kyllä. Olisi kuitenkin ollut kiva vähän jotain hankintoja tehdä ja vaikka vähän remontoida jotain, kun tuota pesänrakennusviettiäkin pukkaa. :p

Ninnatar Silloin kun mies oli töissä niin sai aloittaa isyysloman sitten vauvan syntymästä. Eli ilmoitti vain noin ajan ja sitten tarkan kun vauva syntyi.
Tuttinauhat on meillä toimineet parilla lapsella, mutta esim viitonen veti vaan sen avulla koko ajan tutin pois suusta, joten eipä ollut käyttöä moiselle. Samoin kylpylämpömittaria en ole ostanut, jos on pakkauksessa ollut niin silloin on tullut joskus käytettyä. Pärjää siis hyvin ilmankin. :)

tatomira Tsemppiä viimeiseen työviikkoon. :) Itselläkin esikoisen aikaan ei ollut hajuakaan arvista kunnes sitten valokuvasta tosiaan paljastuivat. :D Epämiellyttäviä yllätyksiä....

mima73 Täältä voi ainakin tilata noita saksia. Muistaakseni olen nähnyt jossain isommissa tavarataloissakin noita.

Anskutin Tuskin on painon putoamisella nyt vaikutusta tuohon maidon tuloon, mutta kokemuksesta voin kertoa että jollain (lue ainakin miulla :D) tosi paljon vaikuttaa maidon tuloon jos ei syö. Olenkin onnistunut aina imetysaikana keräämään sen 10 kiloa painoa lisää, kun ei vaan voi olla syömättä kun heti hiipuu tuo tuotanto. :I

puzzle Hirmuisesti tsemppiä sinne ja toivottavasti pieni pysyisi masussa vielä hyvän aikaa. :hug:

sussssu Tervetuloa joukkoon. :)

( . ) Omaan oloon kuuluu uutena tulokkaana öiset suonenvedot, jotka muuten tekee ihan pirun kipeetä. :( Toista jalkaa ei edes uskalla ojentaa suoraksi kun saman tien nappaa tuosta pohkeesta. Kukkis pitää nykyisin hirmuiset iltajumpat. :D Hauskaa katsella kun maha hyppii puolelta toiselle. Keskiviikkona olisi taasen neuvola niin sitten saapi uusia kuulumisiakin.

Hyvää yötä ja voikaahan hyvin. :hug:

MLM ja Kukkis 33+5
 
MLM joo, mutku tää on mun NELJÄS raskaus ja nuo arvet on nyt pukanneet :( aiemmissa ei oo moisia tullut :( tokassa tuli jonkun verran ihan vikan viikon aikana tuonne alavatsalle, mut olivat raskausaikanakin tosi haaleita ja hävisivät ihan olemattomiin kun raskaus loppui, mut nyt on sellaset tummat viirut tuolla alamasulla ja viikkoja vasta 33+ et kuinka hirveäksi tuo maha tuosta vielä repeää :( :( se vähän kyllä viittaa taas tytön puoleen, kun eikö sitä niin sanota, että tyttö vie äitinsä kauneuden :p kun mä muuten olen niin suunnattoman kaunis :D :D

voi niiiiskuneiti ei voi kun toivottaa jaksamisia kun vieläkin oksettaa ja jos päälle on päänsäryt ja korkea verenpaine niin voi ei! On se kurja, kuinka raskaus joitakin koettelee! Noh, sinäkin olet jo voiton puolella viikkojen kanssa, joten voit ajatella, et ei oo enää ollenkaan niin kauaa kärsimystä jäljellä.

Jomi minkä osuuskaupan alueella on nyt asiakasomistajapäivät?

niiiiskuneiti kyseli, että onko jo tarvikkeet vauvalle hankittuna ja vastaus on, että on :) viime viikolla tuli postin mukana saksasta se "vauva-adapteri" turvaistuimeen joten nyt on sitten kaikki :) kotiinpaluuvaatteet ehkä käyn ostamassa, mutta jos en kivoja löydä niin oon kakkosvaihtoehdonkin katsonut.
Kyllä muuten harmitti, että tuli edelliselle kaukalo ostettua! Rahaa siihen meni yli 100€ (tosin kun myin sen sit pois niin sain melkein omani pois) ja kun tosiaan noiden gracojen turvallisuus on mitä on (onneksi ei joutunut koetukselle kertaakaan!) niin harmitti, kun tuo vauva-adapteri maksoi 24€ postikuluineen ja jos olisin sen heti silloin tilannut istuimen kanssa niin olis ollut vielä halvempi ja tuon kanssa istuin olisi mennyt siis 0-4v mutta nyt sitten tulokas saa käyttää tuon hyödyksi :)
Isommalle on sitten britaxin römer duo, joka on pärjännyt kanssa hyvin turvaistuintesteissä, et ihan tyytyväinen olen siihenkin :)

Viikonloppuna pitäisi käydä koeajamassa yksi 7-hengen auto, yksi ollaan jo käyty ajamassa ja se ei kyllä ihastuttanut ja jos totta puhutaan niin ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa ostaa toista autoa! Toivottavasti siis tuokaan auto ei ole ostamisen arvoinen, et ei mies ala sitä hinkumaan! Joo, olishan se ihan kätsyä jos koko perhe mahtui kerralla autoon, mut eiköhän sitä selviä hengissä vaikkei päästäisikään kaikki yhtäaikaa reissuun.

Oon muuten kunnostautunut nyt neulomisessa ja oon saanut pojan ja miehen paidan valmiiksi (se miehen paita kyllä vaati monen monta korjausta ja jäi muutaman sentin liian lyhyeksi, mutta ensi kerralla sitten...) joten tällä hetkellä on kesken vain oma paita ja kaulaliina, jota teen sitten kun huvittaa :) omakin paita on nyt kyllä edistynyt hyvää vauhtia kun ei tosiaan oo muita juttuja kesken. Kaulaliina vaan on niin pirun tylsä neuloa, et se on jäänyt roikkumaan. Eilen kyllä katselin sitä mun paitaani ja se näytti niiiiiin pieneltä.. kun mä oon niiin ISO :D ei kyllä tarvii tän raskausmahan kanssa sitä edes sovittaa!


tatomira 33+2
 
Puzzle toivon sydämeni pohjasta jotta Parasiitti vielä selviytyisi masussa usean viikon. Paljon voimia pelon keskellä elämiseen:hug: Onneksi olette kuitenkin hyvissä käsissä ja Parasiitilla alkaa hyvin olemaan kokoa, jos synnytystä ei pystytä kovin kauaa enää estämään. :flower:

Tälle rintamalle ei juurikaan mitään erikoista. Suppareita tulee jonnin verran, sellaisia perusärsyttäviä. Kipuiluja on ihan kiitettävästi, mut olkoon. Mä oon päättäny ottaa ihan iisisti stressaamisen suhteen. Sisätutkimuksia täällä ei juurikaan tehdä, ellei oo jotain erityistä. Ei ees vikassa lääkärinlassa. Toisaalta ihan jees, eipä tarvii sit ressata kohdunkaulan pituuksilla ja kohdunsuun avautumisesta. Tietty jos olis sellaisia supistuksia, et aattelis niitten jotensakin vaikuttavan tonne alas, hyvähän se olis tietää, et missä mennään. Ihmettelin hieman tuuota lääkärin käytäntöä sisätutkimusten suhteen. Edellisissä raskauksissa mua on ronkittu kyllä niin, että vielä kahden päivän jälkeen on huomannut, et ronkittu on:LOL: Täällä tosiaan nlalääkärinä on mies. Saattaahan se olla, että hänelle toi pimpsa on jotensakin pelottava :LOL:

Sokereissa mulla ei edelleenkään ole mitään häikkää ollut. Tuntuu niin turhalta mittailla niitä ja pitää päiväkirjaa syömisistään. Helpommalla olis päässyt kun olis menny sokerirasitukseen :ashamed: mut piikkikammo saa mut välttelemään kaikennäköisiä yhteentörmäyksiä. Siis mun kammo liittyy juuri kyynärtaipeesta otettuun verinäytteeseen. Sormenpää ei tuota vaikeuksia.

Autoista. Meille ostettiin viimeviikolla isompi auto. Ei tuokaan ole kuin kahdeksan paikkainen, mutta on mahdollisuus tehdä yhdeksäs päikka jos tarvii. Oli se kyllä kiva isäinpäivänä mennä koko porukka Pappalaan. Kenenkään ei tarvinut jäädä rannalle ruikuttamaan. Luxusta!!! =)

Meillä on törmätty taas samaan vanhaan ongelmaan. Nimittäin seksiin. Itse haluaisin ihan säännöllisesti, mutta mies purkaa miehisyytensä mielummin vessanpöntöön tai milloin mihinkin. Kyllähän sitä jo näkee toisesta, että paineet on purettu, mutta jotenkin on ihan helvetin nöyryyttävää keskeyttää toisen "oma hetki" ja todeta, että meidän vessan seinät on kiihottavammat kuin oma vaimo. Tai että oma käsi tuntuu paremmalta. :( Puhumista oon yrittäny aikanaan, enää en viitsi. Ja taas musta on tullut arka tekemään aloite, torjunnan pelko on ottanut vallan. Täytynee seuraavaksi ottaa leka ja pistää vessan kaakelit palasiksi, josko mies siitä hienovaraisesta vihjeestä ymmärtäisi, että seuraavaksi lähtee käsi :kieh: Sit taas tässä tuntee itsensä ihan kipeäksi päästään, kun masturbaatiosta on pitänyt tehdä "aihe". Mä yritän suhtautua viisaasti ja järkevästi, mut en mä pysty hyväksyy tällaista kohtelua mukisematta.

Meillä on öttiksen kamat kutakuinkin valmiina. Lakanoita on viel hommattava, ja jotkut puolipotkarit, mut muuten pitäis olla kaikki hommattuna. Ja pestynä ja silitettynä laatikoissaan. Oli kyllä ihanaa niitä paikoilleen laittaa. Tehdä sijaa pienelle :heart: Synnytysunet on lisääntynyt. Harva se yö öttiäinen on saapumassa :)

Apua! Marraskuu on jo puolivälissä!!!! Vasta tää pino korkattiin :) Ja ens kuu meneekin sit hötinällä ohi jouluvalmisteluiden kanssa. Ihanata!

Inkalilla ja öttis 30+4
 
Heippa mammat :wave:

Täältä taas yksi laiska kirjoittelija ilmoittautuu... Joka päivä tulee kyllä luettua moneenkin otteeseen teitin juttuja mut ei oo vaan saanut aikaiseksi taas kirjoitettua mittään :ashamed:
Puzzlelle kovasti tsemppiä! Toivottavasti kaikki sujuu toivotulla tavalla!
Jomilla ihana massu :)
Niiskuneiti: kurja juttu kun jatkuu noi olot näin pitkälle... :hug:

Omaa napaa...
Neuvola oli taas eilen ja kaikki ihan ok.
Painoa oonkin kerännyt sitten jo 15kg! Nyt oli taas 1029g/vkoa kohden kertynyt... :O
Josko lopetan syömisen kokonaan kun kaikki tuntuu tarttuvan pakaroihin mitä suuhunsa laittaa :headwall:
Paineet ja pissa ok.
Hemppa oli vaan 109.. joten raudansyönti jatkuu (viimeksi 104)
sf oli 31,5... kääk...:O sen mittasi vielä oma nvlan tätsy ja opiskelija ja molemmat sai ton tuloksen. Mietinkin jo et minkäläinen jättiläinen tuolla masussa köllii kun muissa raskauksissa on kohdunpohjankorkeus näillä viikoilla ollut 28-29...
Tarjontakin oli rt kumminkin....
Toi mitta on kuitenkin kasvanut reilussa parissa viikossa 4,5cm....
No eipä ne neuvolassa siitä mitään sanononut et kaipa se on sit ihan normaali.
Seuraava aika onkin taas 2vkon:n päästä.
Vauva on vilkas ja vetelee ympäri vieläkin eli ei oo asettunut aloilleen laisinkaan... tekee välillä niin nannaa noi potkut tonne alapään seudulle :kieh:
meinaa jalat lähteä alta kun oikein tosissaan aloittaa sen zumbailun tuolla,auts :whistle:
Vois jo asettua mun puolesta...

Hankinnoista: mä oon hommannut kaiken muun paitsi sitterin... ja imetystyynyäkin mietin mut en oo vielä päättänyt ostanko.
Onko sellainen kannattava hankinta?
Vauvanvaatteita oon hamstrannut ihan hulluna kirppareilta ja huutiksestakin oon muutaman paketin hommannut... Niitä alkaa olemaan jo sellainen määrä etten taida ehtiä ees käyttää kaikkia :whistle::ashamed:
Pitäis ostaa toinen lipasto et saa noi kaikki vaatteet laitettua :whistle:

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille =)

Mamu ja jäbä 31+5
 
Inkalilla: Mä niin tiedän mistä puhut! Meillä ihan sama tilanne ja alkaa jo pikkuhiljaa ottaa ihan tosissaan pattiin...:headwall:
Tuntee itsensä niin jotenkin, en osaa ees selittää : /
Nimim. viimeksi kolme kk:tta sitten "saanut"
 
Täälä taas yksi harvaan kirjotteleva..

susssulle tervetuloa ja niiiskuneidille jaksuja :flower:

Tuossa eilen illalla ymmärsin mitä ne harkkasupparit on ja onhan niitä ollu jo vissiinki pari kuukautta, mutta oon vaan syyttäny vauvaa että se jotenki punkee itteään eteenpäin :D Noh, nyt sitten on vähän voimistunu se paineentunne niin arvelin että sitä tää nyt on ja tuli sellanen "jännää-elämys" kun tuli taas uus tuttavuus tähän raskauteen!

Sokerimittaus on täälläkin osoittautunut turhaksi toimenpiteeksi ainakin tähän saakka. Sokerit pysyy rajan alla huolimatta siitä mitä syö, noh en oo vaaleeta leipää kokeillu, mutta donitsit ja pullat ja suklaat menee kyllä kevyesti alle (hyvähyvä!)

Vauvanhuone on nyt isännän toimesta saatettu valmiiksi, enää pitää pedata sänky ja ostaa joku yövalo. Sitten suunnittelin et piirtelisin koiramäkihahmoja kun en oo tarpeeksi isoja mistään löytäny :( Oon ihan höpönä Mauri Kunnaksen piirrustuksiin :heart:

Seksiä meillä harrastetaan kerta viikkoon ja oon todennu et useamminkin vois mut ei vaan saa aikaseksi, ei viitsi. Miehellä riittäis varmasti himoja enemmänkin ja siitä onkin hieman huono omatunto.. Minä kun pärjäisin hyvin näinkin.

Imetystyynyn olen hankkinut, mulla on jännitysniska ja krooninen jännetupentulehdus niin on ehdoton hankinta, saa hartiat rennoksi, oon jo vähän kuivaharjoitellut vaikkakin maha on ikävästi tiellä nyt :D Tilasin Hobby Hallista tuon chicco bobbyn.

Neuvola on tuossa torstaina niin ilmottelen sitten mitä sinne kuuluu, toksokokeet ainakin viimeksi otettiin niin tuloksia odotellessa :S Mullahan on alkanu nyt nuo neuvolat 2 viikon välein muttei se minua haittaa, mullahan ei ole kuin aikaa :D

Ja lopuksi vielä Puzzlelle tsemppiä ja pitkää pinnaa osastolle, ilmoittelehan aina välillä mitä kuuluu :wave:

Maijuli ja bébè 30+2
 
susssu Tervetuloa mukaan! :flower:

niiiiskuneiti :hug: Nuo sun olot kuulostaa kyllä aivan hirveiltä. Tsemppiä kovasti!

MLM Kiitos! Sielläkin on työtilanne tuommoinen :( Mulla vielä loppui opintotukikuukaudet viime kuussa ja saan ekan äippärahan 28.12., joten eipä ole ihan hirveästi juhlimista. Asumistukihakemus pitäis saada väännettyä, kun muuta mä en nyt tällä välin saa. Sossun luukulle voisi tietenkin mennä, mutta se vaikuttaa niin himputin työläältä, etten mä millään jaksaisi ruveta siihen. Vaan eiköhän tässä jotenkuten pärjätä, kun on ennenkin pärjätty! Tuntuu ne päivärahatkin sitten muhkeilta, kun on ollut ahtaalla taas vähän aikaa ;)

tatomira Pirkanmaa osuuskaupan as.omistajapäivät on kyseessä!

Hankinnat on tosiaan tällä hetkellä sitä luokkaa, että vaatteita ei tarvitse tähän hätään ostaa enempää ja pinnis on koottuna makuuhuoneessa. Siinäpä ne tärkeimmät :D Niin kuin tuossa ylemmässä viestissä kirjoitin, niin tänään todennäköisesti laitetaan vaunut tilaukseen ja käydään ostamassa turvakaukalo ja telakka. Tällä viikolla hankitaan varmaan myös pinnasängyn patja, sitteri, amme ja paljon kaikkea pienempää. Makkarin oviaukkoon täytyis hankkia turvaportti koiria varten, kun nyt siinä on vain lehtikompostikehikon yksi sivu ollut. Se ei oo hirveän kätevä öisin vessassa rampatessa…

Seksiä ei oo nyt täälläkään ollut ehkä noin neljään viikkoon… Mä kyllä pärjäilen ilmankin, mutta samalla mua kyllä harmittaa se, ettei mies oo edes yrittänyt lähestyä siinä mielessä. Toki mulla oli se paise persuksissa vielä vajaat pari viikkoa sitten, että ei silloin olis käynyt mielessäkään kummallakaan mikään eroottinen toiminta :LOL: Mut nyt toivoisin vähän enemmän hellyyttä ja huomiointia. Mielelläni siis seksiä harrastaisin ihan jo sen läheisyyden takia, vaikkei nyt varsinaisesti himotakaan. Yritin mieheltä yks ilta kysellä, että haluaako se enää vai olenko jo liian iso. Kyllä se sanoi, että haluaa, mut ei tämän keskustelun jälkeenkään ole mitään tapahtunut. Uskon ja oikeastaan toivonkin, että se harrastaa omaa kivaa ja helpottaa oloaan…

Mamu82 Kiitoksia masukehuista :) Ja hei, ”ihanaa” kuulla, etten ole ainoa, jolle painoa tulee tuota tahtia… Mulle on tullut yhteensä varmaan kans tuo 15 kiloa. :hug:

Imetystyynyn ajattelin hankkia, mutta en vielä tiedä yhtään mistä ja minkälaisen. Osa tuntuu olevan melkoisen kalliita.

(.) Mies sai eilen vihdoinkin koottua lipaston vauvanvaatteille, joten nyt mua odottaa silitysurakka, kun kolme koneellista pikkupyykkiä täytyy laittaa lipaston laatikoihin. Senkin jälkeen on vielä ainakin yksi koneellinen vaatetta pestävänä ja äitiyspakkauksen laatikko on myös pullollaan pesuun meneviä liinavaatteita ja pyyhkeitä. On todella ihanaa päästä tekemään näitä konkreettisia valmisteluita vauvaa varten :heart:

Jomi & SS 30+2
 
Mamu :hug:
Sepä siinä onkin, kun tunteen olonsa jotenkin niin... Ihan kuin ei olisi toisen silmissä haluttava tai kiihoittava. Mä ainakin koen, että mulla olisi seuksuaalisella tasolla jotakin annettavaa ja SAATAVAA ja nyt tää meininki on ihan nollassa. Ja sit kuitenkin tietää, että toinen purkaa paineensa omalla tavallaan, niin ihan kuin mulla ei olisi toisen silmissä arvoa, sillä tasolla. Mulla kysymys on konaisvaltaisesta hyväksymisestä, rakastamisesta ja halusta.
Pitäiskö mun sit vaan sanoa miehelle, että en mäkään sua halua ja sä oot jotenkin niin epäseksuaalinen ja sun kiihottavuutes on nollassa, et puran paineet omilla keinoilla? Mikähän riita siitä sit syntyisi?!? Kun puhuahan ei kannata :LOL: Eiku joo, oon yrittäny puhua, mut se menee puolin ja toisin syyttelyks ja mikään ei muutu.
 
Heippahei!

Ensiksi Puzzlelle kovasti tsemppiä ja toivottavasti masuasukki pysyy masussa vielä useamman viikon!

Itse vasta toissapäivänä havahduin, että vauvahan voi syntyä periaatteessa koska vain. Tuttava sai hiljattain omansa viisi viikkoa etukäteen ja anoppi oli viikonloppuna sitä mieltä, että meille voisi perhelisäystä tulla 11. joulukuuta. Laski jonkun vanhan kansan kaavan mukaan, eli 4,5 kk siitä kun ensimmäiset liikkeet ovat tuntuneet..Sanoinkin, että ei voi tulla vielä silloin koska meillä ei ole vielä mitään valmiina :) Niinpä ensi viikon maanantaina haetaan kaikki roippeet liikkeestä kotiin ja ruvetaan jo pikkuhiljaa kasamaan niitä. Kun ei tässä tosiaan välttämättä oo niitä reilua 6 viikkoa enää, minkä varaan itse olen laskenut :D Saatiin muuten vihdoin ja viimein äitiyspakkaus viime viikolla. Jos joku haluaa/tarvitsee niitä kestovaippoja niin täältä joutavat kyllä. Ja itse asiassa mulla on pari lisää yläkerrassa siskon viime vuoden äitiyspakkauksesta.

Imetystyynyä odotan kuin kuuta nousevaa. Olen nukkunut välillä huonosti ja ajattelin, että tuollainen pötkylä imetystyyny on hyvä niin saisi paremman asennon. Ja itse pitkäselkäisenä tulen varmasti tarvitsemaan sitä imetyksessäkin. Luottohieroja eilen kyselikin joko sellainen on hankittuna, onhan se mutta toivottavasti tulee pian.

Tänään kävin neuvolassa pitkästä aikaa ja nythän käynnit sitten tiuhentuvat. Itse asiassa seuraava on jo ensi viikon pe, kun silloin on 35 :O viikkoa täynnä ja th tarkistaa tarjonnan ja laittaa tarvittaessa lähetteen kääntöyritykseen. Tää kaveri on kyllä ollut jo monta viikkoa pää alaspäin ja jalat ovat monottaneet minun kylkiluita oikealta puolelta. Tosin itse epäilin, ettei pää ole suoraan alaspäin vaan viistosti, mutta th oli kyllä sitä mieltä että kyllä se on ihan rehellisesti pää alaspäin. Ilmankos sitten häpyluuhun koskee kun kävelee enemmän..:whistle: Muuten kaikki hyvin, paitsi että painoa on tullut viime viikkoina 650 g viikossa, kääk. Täytyy kyllä myöntää, että kaikki makea on maistunut liiankin hyvin viime viikolla ja maha tuntuu kasvavan silmissä. Kohta en enää mahdu ulkoilutakkiin, joka on tähän saakka mennyt suht helposti kiinni :D

Ja kun kyselin, että milloin on toinen nlalääkäri niin ei sitä kuulemma ole. Eli täälläpäin ei anneta lainkaan lähetettä synnytystapa-arvioon jos sf-mitta kasvanut ok eikä mitään ongelmia ole ilmaantunut. Aika hassua koska tuttavallani oli kyllä ja hän asuu noin 30 km päässä?! Ja synnytetään siis samassa sairaalassa. Mies kyllä rauhoitteli heti, että varataan sit aika yksityiseltä. Olis kiva tietää myös mikä on kohdunkaulan tilanne, kun ainoa sisätutkimus oli viikolla 26. Mutta katsotaan kunhan th ultrailee tarjontaa ensi viikolla miten edetään.

Petihommista olitte myös jutelleet. Täytyy kyllä myöntää, ettei minulle ole missään vaiheessa raskautta tullut mitään aktiivisempaa vaihdetta sen suhteen. Mies-rukka on joutunut välillä kärvistelemään, mutta itsellä ei ole kauhean seksikäs olo tämän masun kanssa ja halut sen myötä rauhoittuneet huomattavasti.

Mutta pitää nyt yritä aktivoitua tähän viimeiseen opiskelu-rutistukseen. Joku olikin täällä saanut gradun väännettyä loppuun, en valitettavasti nyt muista että kuka. Mutta sinun esimerkistä minäkin yritän nyt motivoitua siihen tosissaan. Kun sen saisi kuitenkin parissa viikossa naputettua loppuun kun vaan niin päättäis :D

Ja lopuksi masun esittelyä, miten se kuvissa näyttääkin niin pieneltä vaikka tuntuu niin mahdottoman isolta luonnossa?

katso liitettä 14373
33+4
 
Inkalilla: Ei mullekaan se seksi siinä oo se pääasia vaan se et tuntee itsensä halutuksi ja naiseksi.. Läheisyyttä ja hellyyttä kaipaan eniten :ashamed:
Sitä tuntee itsensä jotenkin "vastenmieliseksi" kun toista ei kiinnosta yhtään...
Ja sit kumminkin "hoitelee" itsensä säännöllisesti : /
Ja sehän sitä itsetuntoa kohottaa :headwall:
Meilläkään toi puhe ei tunnut tuottavan toivottua lopputulosta..
En sitten tiedä mikä mättää :(
Kaikki intohimo on niin kadonnut et plääh...
 
Puzzlelle paljon tsemppejä! Hienoa että otit sairaalaan yhteyttä kun aloit epäröidä! Itsellä oli tuosta esikoisesta samanmoinen tilanne enkä ottanut yhteyttä mihinkään. Luulin lapsivettä myös vetiseksi valkovuodoksi ja sitten pääsikin infektio kohtuun :( Toivottavasti vauva jaksaa oleilla vielä hyvän tovin masussa! Jaksamisia :hug:

Vielä ollaan maha pystyssä :wave: On malttanut pikkuinen pysyä mahassa, onneksi. Järjettömässä flunssassa täällä ollaan oltu jo lauantaista asti. Kyllä osaa olla sitten kurja olo! :( Huomenna olisi neuvola ja ensi keskiviikkona kontrolliultra. Tsekataan että onko tilanne lähtenyt etenemään vai ei. No, petihommathan meiltä on tällä hetkellä kielletty, tietysti. Ja sekös pännii! :kieh: Mieli tekisi mutta kun ei niin ei...Imetystyynykin löytyy esikoisen jäljiltä ja on miehen siskolta saatu. Nyt mietin että ostaisiko uuden. Tuo meidän imetystyyny on sellainen suora pötkylä jossa on sellaisia "rakeita" sisällä eikä pysy yhtään muodossaan :|

Sannuli 30+6
 
hih, seksi mitä se on?? eli hiljaista on tälläkin rintamalla :D tosin meillä se johtuu kyllä oikeastaan ihan täysin minusta. Mä tiedän, että olen kaikkea muuta kuin seksikäs ja haluttavan näköinen tällä hetkellä, joten mä en osaa nauttia seksistä, kun tiedän näyttäväni typerältä! Jos jotain on, niin se on pimeässä peiton alla ja mahdollisimman vähällä ihokontaktilla ja tuo on täysin minun haluni!
Mitä vähemmän sitä hommaa sen parempi.

Hajuista onko muilla outoja hajumieltymyksiä tai ottaako hajut paremmin nenään kuin normaalisti? Mä eilen piiiiitkästä aikaa suihkautin ihan pikkasen hajuvettä, kun epänormaalisti kävin aamulla suihkussa ja hyi olkoon, et teki koko päivän pahaa siinä löyhkässä, YÖK!! Kysyin töissäkin pomolta, että leijaileeko mun ympärillä sellanen hajuvesipilvi kun tuntui niin oksettavan voimakkaalta se haju, mut ei kuulemma mitään, eli se vain on mun herkkä nenäni. Paita oli pakko heittää heti töiden jälkeen pesuun, koska se haju vain oli jotain niin kuvottavaa. Ja siis, normaalisti pidän siitä hajuvedestä ja tosiaan laitoin sitä hyvin vähän!
Mut sit kääntöpuolena mulle on tullut joihinkin hajuihin oikea pakkomielle :D nyt kun on tehty remonttia ja tuotiin ne uudet kipsilevyt sisälle niin mä kävin nuuskimassa niitä ihan vain sen "tuoksun" takia! Sit kirjaa en pysty lukemaan nuuskimatta sen sivuja, jotenkin niiiiiin ihana tuoksu! Tai sitten kun oltiin haravoitu ja lehdet oli hetken aikaa "käyneet" ja siitä tuli sellanen kostean ummehtunut tuoksu, sellanen multainen niin nuuskin sitä ihan haltioituneena... ja oudoin juttu on pikkusikari! Yleensä mua kuvottaa sikarin ja tupakan haju, mutta töihin tullessani (kuljen siis pyörällä) monena aamuna sellanen vanha mies polttaa pikkusikaria, kun ollaan samaan aikaan liikkeellä ja nykyään mä hiljennän hetkeksi siihen sen taakse, että saan haistella sitä "tuoksua" mä olen ihan kummallinen!!

Sannuli88 hyvä, että siellä ollaan vielä yhdessä kasassa :) toivottavasti sama juttu jatkuu vielä muutaman viikon :) joka päivä on vauvalle parempi. Tosi hyvä juttu, että sullakin on viikkoja jo noinkin paljon!

voi kun olgulilla on soma masu! Ihana!! olisipa mullakin tuollainen pieni, sievä, mutta selkeä vauvamasu.

tatomira ja möttis 33+3
 
Olen lukenut jostakin, että miehen välttelyt voivat johtua myös siitä, että heille saattaa tulla raskaana olevasta naisesta jotenkin äiti vahvasti mieleen, ja sen vuoksi mikään intiimi ei heidän mielestään sopivaa. Harmin paikka joka tapauksessa :hug:

Myös meillä täällä Helsingissä on S-omistajapäivät tällä viikolla. Taskussa jo ostoslistaa rapistelen :) Huomenna mennään katsotaam/ostamaan vaunuja lastentarvikeliikkeestä, jos vain ovat livenäkin passelit <3

Imetystyynystä. Onko raesisältö vai vaahtomuovi parempi? Markkinoilla näyttää olevan ainakin noita.

Perjantaina taas neuvola :) Jännittää kovasti, koska vatsa ei ole mielestäni kasvanut sen suuremmin ja viimeksi SF-mitta oli vain sentillä suurentunut. Mulla on edelleenkin pientä kuvotusta aamun aikana, johon onneksi auttaa pari kuivattua luumua. Valkovuotoa reippaasti myös edelleen. Yölliset suonenvedot loppuivat kun aloin ottamaan magnesiumia 500 mg/päivä. Pienemmällä annoksella ei tehonnut. Kramppeja varpaisiin ja nilkkaan saattaa kyllä edelleenkin tulla sohvalla istuessa. Olen nyt aloittanut myös raudan syönnin, ja lääkäri sanoi sen mahdollisesti myös auttavan kramppeihin. Toistaiseksi olen myös välttynyt raidoitukselta :) Öisin on hankala nukkua, koska selällä maaten olo on huono ja kyljellä ollessa saattaa vatsaan sattua. Jotenkin on myös hankala/vaivalloista kävellä, kun jotenkin kivistää/ahistaa, vaikka vatsa ei ole valtava. Hiusten suuri lähtö on loppunut, saas nähdä koska alkaa uudestaan.

Kovasti odottelen HM:stä pakettia. Vauvelin toppapuku olisi saapumassa <3

Mua muuten hymyilytti eilen kovasti, kun tajusin, että minäkin olin luullut vauvan puskevan päätä vatsanahan läpi, mutta kyseessä ovatkin olleet hajoitussupparit :)
 
Viimeksi muokattu:
En nyt jaksa kännykällä hirveesti alkaa näppäilemään mutta kirjottelen nopeesti neuvolakuulumiset. Ja älkää välittäkö jos tulee kirjotusvirheitä, tällä kosketusnäyttöpuhelimella on niin rasittavaa kirjottaa >_<
Tänään kävin kasvukontrolliultrassa. Nla-lääkäri oli joskus rv 26tai27 ja sillon oli painoarvio 800g joka jäi sit alakäyrille ja neuvolasta varattiin aika kuukauden päähän ja tänään siis katottiin vaavin kokoa ja hienosti oli kasvanu 1700grammaiseksi jo ja lääkäri sanoi ettei ainakaan koon puolesta tarvii viikkoihin nähen nyt stressata:) Ehdin jo huokasta helpotuksesta kun lääkäri kuitenkin kertoi vauvan jo laskeutuneen ja kiinnittyneen! Ei ihme kun en olekaan meuhkaamista mahassa niin paljon tuntenukaan,enää kun ei ole heitellyt kuperkeikkaa kuten muutama viikko takaperin oli vauvalla tapana..Mutta lääkäri tosiaan suositteli pitämään lepolinjaa eikä saisi yhtään rehkiä tm. ja sanoi että heti jos tuntuu enempi supisteluja ja/tai painetta alapäässä niin herkästi saa kuulema lähtä synnärille tarkistamaan tilannetta..Ja vaikka kohdunkaulan tilanne OK niin sanoi että parempi seurata tilannetta ja varoitteli ennenaikaisen syntymän olevan hyvinkin mahdollista. Että nyt pitäis loppuraskaus malttaa ottaa ihan iisisti. Helpommin sanottu kuin tehty kun meillä olis muuttokin tässä isompaan kämppään,vauvanurkkauksen kuntoon laitto ja joulukin tuloillaan..en millään malttaisi vain lepäillä mutta tässä tilanteessa onpi pakko kun viikkoja kuitenkin vasta tänään 30+3.
Rauta-arvot mulla kävi 99 asti (nyt 108) ja oon rautaa saanu napsia päivittäin ja toivottavasti lähtis hemppa nousemaan. Painoa on nyt tullut sen 10kg ja neuvolassa sanottiin sen olevan ok kun BMI oli alussa 18. Muuten tähän asti menny kaikki hyvin mutt nyt kyllä säikäytti tuo että vauva on nyt jo lähtövalmiina aloillaan. Oli niin alhaalla pää ettei lääkäri meinannut sitä saada ultrattua kun häpyluu oli edessä.
Selkä on kipeytyny niin paljon että jouduin terveyskeskuksesta hakemaan tukivyön tänään, käytän sitä nyt muutaman päivän niin saa nähdö auttaako yhtään..

En hirveästi jaksa tässä rueta selaamaan puhelimella että mitä oli jotkut kyselly. Seksistä ainakin, ja meillä ei nyt kuukauteen ole ollut oikeita petihommia kun aikaisemmin neuvolalääkärissä todettiin (oireeton) emätintulehdus, jonka halusin hoitaa ensin pois. Sitten tietenkin pukas hiivaa joten seksi oli kyllä viimesenä mielessä..Ja hiivakuurin jälkeen halusin odottaa tämän päivän lääkärintarkastusta ettei varmasti mitään tulehduksia ole. Nyt sitten kun tilanne on se että pikkuinen on jo laskeutunut niin a) ei haluta ottaa riskiä että synnytys käynnistyy b)mies ei halua että hänen "elimensä" osuisi vauvaan (en tiedä onko mahdollista :D)..että näin täällä.
Hankinnosta: pinnasänky on mutta pitäis kasata,samoin hoitopöytä,vaatteitakin on paitsi talvihaalari. Nyt ois siis vielä vaunut hankkimatta. Ajattelin ne tilata tuolta (olikohan) vaunula.fi-sivulta. Nonet käytetytkin on samanhintasia kuin yhdistelmät uutena tuolta. Ja sit vaippoja ei oo ostettu :D Meillä päätettiin olla rupeamatta kestojen kanssa taiteilemaan. Ja oishan sitä hankkimatta tutit sun muut muttei niillä kai kiirettä :)

Kirjottelen paremmin kunhan uuteen asuntoon kytketään laajakaista..

Joko/onko muille arpia tulku. Mulla ei vielä, vaikka kyllä uskoin/uskon niitä tulevan kun kasvupyrähdyksen aikaan aikoinaan sain pakaroihinkin (nyt jo haaleat) viivat.

Ois vaikka mitä kirjotettavaa nyt en vaan jaksa näpytellä:))

Eilen satoi ensilumet ja oli ihan joulufiillis, nyt on vaan pimeää ja märkää. Höh.

-Sussu & pikku-D 30+3 (en kirjoita pojan suunniteltua koko nimeä,tuottaa vielä huonoa onnea)
 
Heips!

Pitkästä aikaa taas vaihteeks..lukemassa kyl oon yrittäny käydä..nyt vähän omaa napaa..Jouduin 2 viikkoo sitten sairaalaan,pulssi hakkasi pahimmillaan 173 vaikka ihan rauhassa olin..onneks sillon aamulla soitin neuvolaan ja neuvolantäti halus ottaa verenpaineen heti vaikka seuraavana aamuna ois ollu neuvola..menin siis sinne ja sieltä suoraan ä.polille ja nopee katsaus että vauvalla kaikki ok ja siitä suoraan pyörätuolilla ensiapuun..oli kyllä tosi pelottava kokemus!!Tarkkailuun jouduin piuhoihin yöksi,seuraavana aamuna vielä lisää tutkimuksia,kokeita,testejä..onneks kaikki näytti jo hyvältä ja pääsinki kotiin!Pitää vaan nyt yrittää ottaa iisisti,levähtää ku siltä tuntuu(tosin välillä on kyl hiukka hankalaa ku talossa 5 lasta!)..mutta yritän kumminki..nyt sit kerran viikossa neuvolaan ja pelkopolille neuvolantäti lupasi laittaa ku hiukka rupes toi synnytys jännittään,mitä jos sillon pulssi nousee yms..saa vähän kysellä siellä!

Huomenna onki neuvola ja vähän toi verenpaineen mittaaminen jännittää,meinasinki käydä tos illalla mun vanhempien luona mittauttamassa,niin ei tarvis sit huomenna niin taas jännitellä..

Isyyslomasta oli puhetta,meillä mies ei oo oikeestaan ikinä pitäny mutta nyt meinasi:)on töissä kans sanonut n.ajan ja jää sit heti ku vauva syntyy,ihanaa:)!!

Aivan ihania masu kuvia:wave:!!

Täällä liikkuminen on välillä tosi hankalaa ja välillä supistelee kipeesti välillä kivuttomasti..maha on tosi alhaalla,ollu koko aika.

hemuliina ja ihanuus 32+1:heart:
 
Susssu Meilläkin tytön nimi jo valmiina ja kutsumme häntä sillä nimellä koko ajan <3 En tiedä onko sattumaa, mutta jos vauva on hiljainen ja kutsun hänen nimellään, niin saattaa antaa parit liikkeet :)

Tänään siis vaunujen ostoon ja muu tarvikelista mukaan :)
 
Vituttaa
Mistähän sitä aloittais? Alusta?
Viikko sit mun neljännen muksun kummisetä nukkui pois. 36-vuotiaana. Erittäin rakas meidän koko perheelle. Hänellä oli päihdeongelma, joka sitten koitui ennenaikaisen ikiunen syyksikin. Jotenkin niin turha kuolema. Niin turha. Vaikkakin mä ajattelen et elonpäivät on ennalta määrätty ja kun ne tiensä päähän ovat tulleet, täältä lähdetään tavalla tai toisella, niin silti tuntuu todella turhalta kuolemalta :(
No jotta asiat ei liian helppoja olisi, niin pitihän sen Ukonretaleen sitten alkoholistina retkahtaa. Lähti tiistaina anopin kanssa ostamaan uutta autoa ja tuohon meidän uuteen koslaan talvirenkaita, niin eipä ole sen jälkeen näkynyt. Tuli vain tyly tekstari... " Auto on Merikarvian S-marketin edessä, avaimet siellä kassalla, hae sieltä" Voi vittu, esikoinen oli kylällä josta piti hänet noutaa, auto 30km päässä ja tietysti turvaistuimen kera, tiet jäässä jne jne. No onneksi täällä syrjäkylillä on naapuriapu on liki, yksi naapuri haki esikoisen kotiin pienten vahdiksi ja sen jälkeen toinen naapuri lähti mun kanssa autoa noutamaan. Retale on ti jälkeen ollut hukassa. Ei puhelinta päällä, eikä mtn.
Ja ettei vieläkään liian helpolta kuulostaisi, niin tietysti mies vei auton talvirenkaisiin varatut rahat ja minä oon niin pers auki, et sieluun asti tuulee.
Ens viikolla kuulemma pitäis reilummin jo pakastaa, eikä mun varallisuus anna periksi ostaa renkaita, ennen kuin vasta kuun lopussa. Eli, auto ei liiku. Nice.
No, site viellä samaan syssyyn... Eilen illalla hokasin ruokailun jälkeen, et mun sokerimittaukset on ihan unohtunut ystävän poismenon jälkeen ja aattelin, et otetaas tosta nopsasti. Pesaisin jotenkuten käteni ja mittasin. Ruokailusta kulunut 1,5h. 8,1!!!!!!!!! Puolen tunnin perästä oli sit jo 6,3. Tosin join kupin glögiä heti ruokailun päälle ja sit viel kupin kahvia n. 1h safkan jälkeen... tiedä sit kuinka paljon nekin vaikuttaa. Mut kuitenki. Alko jo pelottaa et onkohan mulla kuitenkin se RD. Kai mä sit meen lovuttaa verta kyynärtaipeesta. Oli tulos mikä tahansa, niin ei tarvi stressata asiaa. Hienoa lähtee 40km päähän paastoheikotuksilla ja yksin kahden pienimmän kanssa. Hmph: /
Ymmärtääkö kukaan, et mä en haluaisi enää miehen kanssa jaksaa jatkaa? Maanantaina sen pitäis lähtee opiskelee vihdoin ammattitutkinto ja kun kysymys on sen sortin alkkiksesta ku hän on, niin tiedän et viikon päästä ehkä se lopettaa juomisen. Se niistä opiskeluista. Samoin, hänellä on ollut jo kolme kertaa haimatulehdus, viimeisin oli jo todella vakava, kuolemanporteilla kävi, niin tämäkin kerta luultavasti päättyy sairaalaan. Tää on jotenkin loputon suo hänen kanssaan. Mikään ei ikinä todella muutu. Uhkasta et ikinä pääse eroon. Pelko on aina läsnä. Perse, sanon minä.

Inkalilla ja pieni, rakas öttis 30+6

Ps. Anteeksi nää mun todella Omanapaiset tilitykset :ashamed:
 
Inkalilla,voimia sinulle:hug:Ja minä kun luulin että minun miehen kanssa on vaikeaa!Onneksi meillä ei ole kuvioissa mukana kuningas alkoholia.Ex-miehen kanssa sai pelätä aikoinaan ennen eroa kun alkoi juomaan ja käytti samalla uni sekä rauhottavia sekasin.Onneksi ei ollut lapsia,öisin pelkäsin kun joi ja poltti olkkarissa ja välillä sammui.Meillä oli tupakanpoltto kielto sisällä mutta...Onneksi ei tullut tulipaloa.Sen jälkeen kun kävi minuun pari kertaa käsiksi ja jouduin keskellä yötä pakenemaan äidille niin se oli viimenen pisara.Sulla on tosi vaikeet ajat kun kyseessä myös lapsia mutta älä aja itseäsi liian tiukille jos jaksat ja pystyt niin heitä ukko pihalle väliaikaisesti.Silloin se on ainakin hitusen helpompaa jos se ei ole uhkaillut vielä sinua tai lapsia tai käynyt käsiksi.Sitten jos niin käy on paljon vaikeampaa.Lukkojen vaihto kun ei ole myöskään halpaa.Silloin kun sun mies on selvinpäin niin pystyykö sen kanssa puhumaan vakavasti?Kohta kun vauvakin syntyy niin pitäis sen tajuta ettei tollasta voi enää jatkaa.Mutta sulle miljoonat halaukset,harmi kun ei voi auttaa enempää.

mima73
 
:wave:

Piti jo eilen tulla kirjottelemaan neuvolakuulumisia, mutta miehenryökäle ei sitten lähtenytkään käymään tuolla itänaapurissa niin jäi koko kirjoittelu. Vähiin käy tämä aika, Joulukuisten pinossa on jo ensimmäiset vauvat putkahtaneet maailmaan, muutaman viikon päästä varmaan täälläkin. Jännää. :D

Inkalilla Tosi kurjalta kuulostaa tuo siun tilanne. :( Toivottavasti tilanne ratkeaa ja saat tehtyä päätöksiä oikeaan suuntaan. :hug:

hemuliina Tuollainen kyllä säikäyttää varmasti, saisi sykkeet nyt sitten pysyä ihan normitasolla. :)

Ninnatar Mie oon tykännyt enemmän tuosta raetyynystä, mutta nuokin tietysti on makuasioita. Noiden isompien kanssa kyllä pärjäilin ihan tavistyynylläkin.

Seksielämää on täälläkin haitannut nuo hiivatulehdukset. Kerran pari viikossa kuitenkin on suunnilleen ollut, mies nyt haluaisi monta kertaa päivässä mutta itse en ihan niin usein syty. :D Kaikenkaikkiaan vähän rauhallisempaa on, mutta ei nyt ihan kuolluttakaan sillä rintamalla.

olguli Oi mikä sievä massukka siulla. :heart: Olisipa omakin tuollainen pikkuinen, alkaa olla niin hankalaa tämä olo jo.

Jomi Se on kyllä ihan luksusta että välillä edes saa vähän enemmän rahaa käytettäviin, itseä alkaa ainakin jo nyppimään kun kuukaudesta toiseen pitää penniä venyttää. :kieh:
Meillähän oli se tilanne että saatiin tietää raskaudesta ja samoihin aikoihin sitten miehen työpaikalla alkoi yt-neuvottelut ja kenkäähän sieltä sitten tuli. :( Toiveissa oli että kesällä olisi jotain löytynyt, mutta taitaa olla ajat sellaiset että eipä niitä töitä ihan tuosta vaan löydy. Toivottavasti nyt pian kuitenkin jotain jostain.

( . ) Elikkäs ensin ne neuvolakuulumiset. :)

rv 34+0

paino 93,5 (+50g/vko)
turvotus -
paineet 126/76
pissa puhdas
hb ei mitattu
sf-mitta 32 cm
sykkeet +150
liikkeet ++

Kaikki oli ihan ok siis, tarjonta tuottaa edelleen päänvaivaa. Ei noista neuvolatäteistä nyt kukaan ole osannut varmasti sanoa että miten päin tuo lapsi tuolla majailee. :D Parin viikon päästä olisi lääkärineuvola, niin sen jälkeen aletaan sitten katsoa ultra-aikaa, jos asiaan ei tule selvyyttä.

Kovasti tuolla mahassa kuitenkin myllätään ja potkitaan, mielellään juuri tuonne virtsarakon paikkeille että välillä saa juosta vessan ihan tosi nopsaan. :D Siitäkin voisi ehkä päätellä että perätilassa tuo taitaa tuolla olla. Tosi paljon on paineen tunnetta tuolla alhaalla kyllä että toivottavasti ei nyt liian tiukasti siellä istuskele, jotta vielä ehtisi kääntymään oikeinpäin.
Oon kyllä tässä joutunut jo pohtimaan että jos Kukkis on perätilassa vielä h-hetkelläkin niin haluaisin silti alatiesynnytyksen.

Samalla käynnillä laitettiin influenssarokotuskin. Mites työ muut, oletteko ottaneet tuota? Käsi tuosta ainakin tuli kipeäksi, toivottavasti nyt sitten välttyisi taudiltakin. :)

Eipä tänne sen kummempia, pitäisi alkaa perehtymään tuohon TENS-laitteeseen ja ohjelmoida siihen tulevaa varten vähän ohjelmia.

Ainiin, laitetaas vielä masukuvaa eiliseltä kun viikotkin taasen poksui.
Eli rv 34+0


MLM ja Kukkis 34+1
 
Maijuli84: Sama mulla, tuntuu ihan turhalta mittailla tuota sokeria. Aina on arvot reilusti alle sen mitä ne saa olla. Jätin vaa mehun pois.. Saas nyt nähä miten tää paino on kehittynyt nyt tän dietin aikana.. :D Ens viikollahan se nähhään..

Nukkuminen on täällä ihan kauhean vaivalloista, liitoksiin vihloo.. Imetystyynyn laitan joka ilta jalkojen väliin, mutta eihän se siinä pysy.. :D Jokaikinen asennonmuutos vihlaisee, ja aamulla on pakko nousta varoen, ja kävellä kaksinkerroin vessaan.. :/ Myöskin jos erehtyy jalkaa suoristamaan, iskee sen sortin suonenveto päälle, että huuto tulee joka kerta. Tätä vaivaa tuntu olleen muillakin..

Vauvavermeet meillä alkaa olla jo hyvin kasassa. Sänkyhän me koottiin jo silloin viikolla 23. Vaatteita on jo lipastollinen. Enää vaipat, rasvat, korvikkeet(kaikenvaralle), ja imetysliivit puuttuu. Myös jokunen tutti olisi hyvä vielä hankkia.. :) Vaunut pitäisi myös hakea tänne meille..

Miten työ ootte tehneet noitten imetysliiviensuhteen, millo ootte hankkineet? Ku itestä tuntuu, että uskaltaako niitä vielä ostaa, kun jos koko muuttuu. Itellä raskauden alussa koko 75C oli passeli, tällä hetkellä käytössä 85C. Ja tuntuu että nekin on pienet... Pitääkö ne tosissaan olla jo siellä sairaalassa mukana? Äh.

tiikerinlilja. + poika (jolla on tällähetkellä HIKKA) :) 32+6
 

Yhteistyössä