Morjens mammat!
Tänne on taas tullut välissä kauhiasti tekstiä
Luen kyllä päivittäin, mutta yleensä kännykällä ja en sillä jaksa ruveta näpyttelemään. Siksi nopeat kommentit tähän alkuun
Puzzlelle ja Parasiitille paljon kukkia :flower: täältä sinne sairaalaan. Sormet ja varpaat ristissä, että vaavi pysyy sen 4 viikkoa vielä matkassa mukana
Tervetuloa
Sussssu :wave:
Paljon paljon tsemppiä myös kaikille muille
Kahdenkeskisestä ajasta on tässä taloudessa todellakin ollut puutetta tänä vuonna, eikä loppuvuosi näytä yhtään sen herkullisemmalta. Mulla jatkuu työreissaaminen ihan äitiyslomaan asti ja mies lähtee tammikuun alussa kuukaudeksi koulutusjaksolle tuonne 300 kilometrin päähän. Eli Tammikuu menee mulla ihan yksin kotona. Toki viikonlopuiksi saan Murun kotiin
Joulunalusviikolla päästään kunnolla viettämään halutessamme yhteistä aikaa, mutta luulen, että se menee ihan tässä kotona ollessa. Arki kotona on niin ihanaa
Eipä sillä, meillä on yksi kylpylälahjakortti, joka ajateltiin vielä tässä loppuvuoden aikana käyttää, ellei uimista kielletä multa. Mutta sen lisäksi taidetaan mennä lähinnä leffateatterireissulla (käytetään pienen pieni osa häälahjasta moiseen turhuuteen
) ja sen lisäksi pistetään sit enää paikkoja kotona kuntoon.
Kestovaippoja on meillä hankittu ainoastaan käytettynä ja saatu isoja määriä todella halvalla. Yhteensä ollaan maksettu vaipoista noin 50 euroa ja niitä on jo niin paljon, että niillä pärjätään todella pitkään. Ainoastaan L-kokoisia puuttuu ja niitä tarvitsee jossain vaihessa ruveta metsästämään/tekemään. Me ollaan ostettu monenlaisia malleja ja näin insinööreinä tykätään siitä ajatuksesta, että voi kokeilla erilaisia mahdollisuuksia ja iteraatiolla sit selvittää parhaan kombinaation
Meillä on siis kaikkea villahousuista allareihin
Nukkuminen sujuu täällä edelleen hyvin. Siitä kiitän kesällä ostettua uutta sänkyä ja uusia patjoja. Testasin patjaa tarkoituksella etenkin kylkiasennossa, koska normaalisti nukun lähinnä selälläni ja nyt tietysti paljon kyljelläni. Patja toimii kuin unelma molempiin tyyleihin
Kierin ihan kauheasti nukkuessani ja taatusti nukun öisin pätkiä selälläni. Tyynyä en ole alkanut virittelemään selän alle, koska vaihdan kylkeä useamman kerran yön aikana ja sen tyynyn kanssa sählääminen katkaisi unet ihan turhaan. Ainoa asia, joka mun unta oikeastaan häiritsee, on miehen "korina" öisin
Se johtuu sen selkäkivuista ja ei sille oikein mitään voi ennenkuin selkä on taas kunnossa..
Suuri joululahjakeskustelu sai taas pohtimaan, että mitähän sitä ostaisi/veisi kellekin lahjaksi. Olen pohtinut, että tietyille ihmisille tekisin itse jotain pientä jouluasiaa. Kaikilla on jo niin kauheasti kaikkea tavaraa, niin ei viitsi ostaa mitään pysyvää vaan ennemmin antaa jonkun kulutusasian/aineettoman lahjan. Veljentyttö 5v kysyi joku aika sitten, että voiko hän tulla meille joskus yöksi ja pohdinkin, että voisin antaa hänelle yökylän lahjaksi vielä viime hetkillä ennen vaavin syntymää
Miehelle ostan custom-Reinot, kun hänellä ei ole sellaisia sisäkenkiä, jotka jalassa saisi tulla sairaalaan. Hän saa itse valita värit niihin. Ei se mikään yllätys siis enää hänelle ole, mutta ainakin mieluinen lahja
Kummityttö on ehdottomasti haastavin: Mitä ostaa 11-vuotiaalle, joka toivoo rahaa? Ilmeisesti rahatoive liittyy jotenkin johonkin mahdollisesti toteutuvaan ulkomaanmatkaan, mutta itse en oikein ole rahan kannalla, kun pohdin lahjoja. Täytyy jatkaa mietintää. Itsellemme ollaan suunniteltu toiveeksi (äidillä on tapana kysyä, että mitä tarvitaan) vohvelirautaa. Olis ihana viettää oman perheen kanssa lapsuudesta tuttuja sunnuntaivohvelikestejä :heart:
ON Oma napa alkaa olla jo aika iso
Sen lisäksi tällä viikolla oli taas sokerikontrollineuvola ja nyt 2 viikon päivittäisten mittausten jälkeen laittoivat lähetteen äitipolille. Ensimmäisen mittausjakson aikana ylityksiä tuli lähinnä ruoka-ainekokeilujen (mitä uskaltaa ja mitä ei uskalla syödä) vuoksi. Tuolla toisella mittausviikolla tuli ylityksiä kun aineenvaihdunta oli ihan sekaisin pitkien (13h) kokouspäivien takia. Noina päivinä ei päässyt lainkaan liikkumaan ja ruokiaan tai ruokailuaikoja ei saanut varsinaisesti itse valita ja tuloksena oli paljon pieniä ja suuria ylityksiä. Tämä kolmas mittausviikko on mennyt nyt todella hyvin. Yhtään ylitystä ei vielä ole ja toivottavasti siinä pysytäänkin, koska sitten säästyisi lääkitykseltä.
Tässä nyt odotellaan sitten, että koska se äpolin aikatarjous tulee postissa. Seuraavat 2 viikkoa on niin täynnä kalenterissa, että se on pakko priorisoida jonkun tapahtuman edelle, mutta sitten siellä on myös tapahtumia, joiden edelle sitä ei yksinkertaisesti pysty priorisoimaan
Toivottavasti käy hyvä tuuri, eikä tarvi lähteä vaihtamaan aikaa..
Neuvolassa saatiin muitakin tuloksia viimeksi:
Rv: 29+5 (27+2)
Vp: 117/78 (124/84)
Paino: -4 kg
Sf: 28 (27)
Sykkeet +
Liikeet ++
Pissat puhtaat
Sf-mitta siirtyi nyt vähän lähemmäksi yläkäyrää, mutta on edelleen sen yläpuolella. Paino tosiaan on aloittanut putoamisen dieetin seurauksena ja saa kuulemma jatkaa sillä radalla. Ehkä pääsen siis vielä tän loppuraskauden aikana samoihin lukemiin, kuin mistä aloitin
Vaavi köllitteli niin, että selkä oli vasemmalla puolella. Se ei sikäli yllätä kun kaikki liikkeet tuntuu tuossa keskellä tai oikealla puolella. Muuten köllittelysuunnasta ei ole vielä mitään käsitystä, mutta sekin selvinnee äpolilla kun ultraavat.
Nyt voisi siirtyä ulos vähän haukkaamaan raitista ilmaa ja harrastamaan liikuntaa. Jos uskaltaisi tänään kävellä oikein kolme varttia. Yleensä olen joutunut himmailemaan jo 25 minuutin kohdalla, mutta jos sitten loppumatkan ottaisi rauhallisesti.
Hyvää viikonlopun jatkoa mammat!
Anskutin ja Syllikki 30 (POKSPOKS!)