~*~ Tammikuun Vauvat 2012 marraskuussa ~*~

Tammikuun Vauvat 2012




Lasketut ajat

Meitä on 97 odottajaa, joista

ensimmäistä odottaa 36 odottajaa
toista 27 odottajaa
kolmatta 11 odottajaa
neljättä 4 odottajaa
viidettä 3 odottajaa
kuudetta 2 odottaja
seitsemättä 2 odottajaa

ja kaksosia 2 odottajaa

poikalupauksia 24

tyttölupauksia 14






28.12.

MommysLittleMonster, 31, kuudes, EKKS poikalupaus
JenniJuulia, toinen, PHKS

29.12.

Muksuluuri, ensimmäinen poikaolo

30.12.

olguli, ensimmäinen, PKKS poikalupaus

31.12.

sheebis, toinen poikalupaus

1.1.

AnPellina, 25, ensimmäinen, OYS
felicia, JS tyttölupaus
tatomira, neljäs, K-HKS tyttölupaus
mima73, 37, kolmas, NKL poikalupaus

2.1.

eveliinukka, 32, neljäs, EKKS

3.1.

-Elle-, toinen
lilliputti3, kolmas ja neljäs poikalupaukset
ellen-, 26, toinen, KHKS tyttölupaus
värililja, seitsemäs
Amom, kolmas, LKS poikalupaus
Toke**, ensimmäinen, EKKS

4.1.

Kiiku, ensimmäinen
sedillon, toinen, TAYS poikaolo
Tapiontytär, viides, K-SKS
Leala, ensimmäinen
iimukka, viides
peippo78, 33, toinen, VKS

5.1.

Ela, neljäs, K-SKS
Pirtsi, 30, kolmas, LKS tyttöolo
Jul, 30, ensimmäinen, TAYS tyttölupaus

6.1.

Neljän suora, neljäs tyttölupaus
SillyMom84, toinen

7.1.

Milkaliina, toinen, EKKS
Carcas, toinen, VKS poikalupaus
Sartsa83, 28, toinen, VAS tyttölupaus
raparperitaivas, kolmas, MKS poikalupaus

8.1.

tiikerinlilja., 20, ensimmäinen, KYS poikalupaus
Jenny83, ensimmäinen, TYKS
Nuunuu78, 33, kolmas, NKL tyttölupaus

9.1.

Arell86, 25, ensimmäinen, NKL
vuokko82, ensimmäinen, PS

10.1.

Nannu30, 30, toinen, OYS poikalupaus
maka, toinen, JS tyttöolo

11.1.

hemuliina, 27, kuudes
Tatara, 28, toinen, KYS
jjuuli, 19, ensimmäinen poikalupaus

12.1.

Mamu82, 29, viides, K-HKS poikalupaus
-Amalia-, 32, neljäs, K-SKS poikalupaus
Sinimarja, kolmas, K-PKS
Nijan, 29, ensimmäinen, TAYS poikalupaus
Ninnatar, ensimmäinen, NKL tyttölupaus
AE, 23, ensimmäinen, NKL

13.1.

TT79, 32, viides, TAYS
Nane87, 23, kolmas, KOKS
St. Brigitten, 21, toinen, LKS
Augusta87, 23, ensimmäinen, KYS tyttölupaus

14.1.


15.1.

tinker_, 23, toinen
lyydia76, kolmas, K-HKS poikalupaus

16.1.

nuhmuliini80, 30, toinen, K-SKS tyttölupaus
mamaa91, KAKS
A-E
Lonely, 30, toinen, USA

17.1.

Piisi, toinen, OYS
HelmiEnkeli, toinen, NKL
Meelia, toinen poikalupaus
Katapultti, 37, ensimmäinen tyttölupaus
pavunvarsi, 37, neljäs ja viides, KOS poikalupaukset
Maira, 25, toinen, SeKS

18.1.

Bassets, kolmas, SatKS poikalupaus
Edena, ensimmäinen, PS

19.1.

Sannuli88, 22, toinen, VAS/TAYS tyttölupaus
Tellu Po, 31, NKL tyttölupaus
ptj76, 34, neljäs, JS
emunainen, toinen, NKL

20.1.

inkalilla, seitsemäs, SatKS poikalupaus
misux, 31, ensimmäinen, TAYS

21.1.

SenSen, ensimmäinen
{Anskutin}, 27, ensimmäinen, TAYS
rockingruby, ensimmäinen, K-HKS

22.1.

Jomi, 24, ensimmäinen, TAYS poikalupaus
Maijuli84, 27, ensimmäinen, LKS tyttölupaus
MinHex, 27v., toinen, KYS tyttöolo
sussssu, ensimmäinen poikalupaus
Neiti10, toinen, Kät/H

23.1.

Ape, 26, ensimmäinen, EKKS

24.1.

25.1.

LeenaT, 25, ensimmäinen, K-HKS
Mis Mis, 27, kolmas, , TAYS
Mimsy, 20, ensimmäinen, K-SKS
FionaHelmi, 33, kolmas, KOKS
An-ri, toinen, OAS

26.1.

Mesikersa, ensimmäinen, TYKS
Tinttara83, 28, ensimmäinen, K-HKS
puzzle82, 29, ensimmäinen, SatKS poikalupaus
ness, 22, toinen, PHKS

27.1.

Minksu, 28, ensimmäinen, LS poikalupaus
PinkMinnie, 25, ensimmäinen, TYKS tyttölupaus


28.1.

Nomppeli, 20, ensimmäinen, K-HKS
-Ansku-, 32, toinen, K-SKS
bryson, 30, toinen, K-SKS

29.1.

niiiiskuneiti, 19, ensimmäinen, K-SKS poikaolo
DumDum, 28, ensimmäinen, OYS


30.1.

31.1.

Marisol, 26, toinen, TAYS
Hertsi, ensimmäinen, OYS

Helmikuisiin hypänneet

tinzu83
s-atu





Matkan varrelle jääneet

Viola30 :hug:
lara_84 :hug:
jonzcu84 :hug:
ngale :hug:
Turvottaja :hug:
maomao :hug:
jag :hug:
Empuu :hug:
Mamma Mirabelle :hug:
Ansu-85 :hug:
LadyMoon :hug:
sirli :hug:
Ella83 :hug:
Minnuska78 :hug:
Fantteli :hug:





Odottajiin palanneet

Turvottaja
Viola30
maomao





Kadonneet lampaat

Henja
4skö
hymyilee
Camilla31
Näkkäri79
ideli
Luru77
chrisu
Monksu
anskuliini83
pirppis79
ezqu
surviina
pyöreäomena
tappuraa
MsMyWay
whiterose
Kinkkuliisa
Escaping
Marja-Leena71
Heiluhäntä
Sannukka27





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





Linkkejä


Tekay.fi - Raskauskiekko
Vauva.fi - Raskaukiekko
Tekay.fi -Keskenmenoriski
Äitiyspakkaus 2011
LopuJo - raskauspahoinvointisivusto
Vanhempainpäiväraha kaudet - laskuri
Vanhempainpäivärahan määrä - laskuri



Edelliset keskustelut


Toukokuu 2011

Kesäkuu 2011

Heinäkuu 2011

Elokuu 2011

Syyskuu 2011

Lokakuu 2011



Laittakaa päivityspyynnöt punaisella, kiitos. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hohoo, enää 1 pino tämän lisäksi välissä ja on tammikuu! :D :O

Niin se aika kuluu.. :D

Kiitos MLM uudesta pinosta.

Tulin vaan korkkaamaan tämän, mitään uutta tai ihmeellistä meillä ei ole tapahtunut.. Vauva on alkanut nyt liikkumaan enemmän ja mahakin tuntuu nyt kasvavan vauhdilla.. :) Jotkin vauvan liikkeet tekee jo kipeää joten "innolla" odottelen loppuaikaa.. ;)

Mutta oikein mukavaa viikkoa kaikille ihanaisille! :heart:

Maira ja pimpula 28+6
 
Melkein jo marraskuu, niin tekaisin taasen uuden pinkan. :) Vähiin kyllä käy kuukaudet tässä pikkuhiljaa, tässä kuussa taitaa kaikki jo saavuttaa 30 viikon rajankin. Loppurutistus siis alkakoon!

Nukkumisesta Täällä kanssa yksi joka on viime aikoina nukkunut niin huonosti. :wave: Jostain syystä tulee heräiltyä monta kertaa yössä vielä noiden kuopuksen heräämisien lisäksi. Muutenkin joku ihme aamuvirkkuus on iskenyt kun yleensä kuuden jälkeen ei enää nukuta yhtään. Illalla sitten sitäkin enemmän...

Synnytystapa-arviosta on ollut puhetta. Näköjään aika paljon vaihtelee paikkakunnittain, kun miulle ei ole sellaista koskaan tehty. :D Vähän harmikin, kun ei sitten enää rakenneultran jälkeen pääse katsomaan vauvaa. :|

Peippo78 ja nuhmuliini80 Kiva että kaikki oli hyvin neuvolassa. :)

pavunvarsi Hyvä että pääset juttelemaan noista tuntemuksista jonkun ammattilaisen kanssa, se on ainakin miuta auttanut paljon. :hug:

-Amalialle- tsempit että saisit jotain apua edes. Kuulostaa aika epäreilulta, että mies joutuu siunkin hommat hoitamaan. Toivottavasti tilanne selkiytyisi ja lomittajien myöntäjäkin tulisi järkiinsä.

Ihania vaatteita oli tuolla nameit:n nettikaupassa, olisi niin himottanut tilata, mutta kun ei ole sukupuolesta tietoa niin kauheasti ei viitsi neutraalejakaan vaatteita haalia. :(

(.) Meillä on tosiaan ollut taas vilskettä ja vilinää tässä. Oltiin edellisenä viikonloppuna reissussa ja nyt taas tulevana viikonloppuna uudestaan pitäisi lähteä, kun miehen mummi nukkui pois tuossa pari viikkoa sitten. Eli hautajaiskeikka tiedossa. Alkaa vaan olla tuo autossa istuminen tuskaa, nytkin ensi viikonloppuna saa sellaiset 800 km istua, jalat varmaan sunnuntaina huutaa hoosiannaa. : /
Tällä viikolla olisi taas neuvolakin, nyt siis käyn kahdenviikon välein ja sitten rv 36 -> viikon välein. Tänään putkahti postista aika sinne pelkopolillekin, se olisi 28.11.
Muuten masussa kaikki ok, kovaa jumppausta tuntuu Kukkis pitävän kun välillä yölläkin joutuu heräämään tuohon rumbaan.

Eipä sen kummempia, palaillaan keskiviikkona taas neuvolakuulumisin. :)

MLM ja Kukkis 31+5
 
Kiitoksia MLM uudesta pinosta! :)

tosiaan, enää on joulukuu tämän lisäksi ja sitten onkin jo MEIDÄN kuu :) herranjumala, että aika menee nopeasti!! Ihan uskomatonta, vastahan mä tein sen plussatestin ja kohta jään jo äitiyslomalle.

Tänään olisi pitänyt palauttaa lisäselvitys tuloista kelalle, mutta mutta: jäi sitten palauttamatta... mitä sit tapahtuu? jos sen siis laittaa vasta ke, kun pomo ei oo aiemmin paikalla niin en saa sitä selvitystä aiemmin toimitettua!

Meillä oli tänään kuopus mummilla hoidossa ja mulle tuli täysin eri lapsi kotiin, kuin se joka sinne hoitoon aamulla lähti!! Aamulla sinne meni itkevä pikkuinen, joka pelkää kaikkia vieraita eikä ikinä suostu oleen kenenkään muun kun isin (tai jos ei isiä oo, mun) sylissä ja joka ei osaa kävellä. Takaisin sieltä tuli aurinkoisesti hymyilevä pikkuinen joka juoksutti pappaansa pitkin pihaa ja naureskeli naantalin aurinkona papan sylissä ja joka oli koko päivän kuulemma ollut ihan älyttömän hyvän tuulinen ja se pirulainen osasi kävellä!!! Se käveli mua vastaan naama messingillä kun nousin autosta ja sit samantein häipyi papan seurassa jonnekin... vaihtokohan se mummi mun lapseni päivän aikana johonkuhun toiseen lapseen?

tatomira
 
Kiitos uudesta marraspinosta MLM :flower:

Tänään käyty neuvolassa. Tässä kuulumisia. Koska proteiinit ovat olleet pitkään jo yhdellä plussalla, niin terkka määräsi virtsakokeeseen. Pitänee viedä pikaisesti. Kyselin vauvan asennosta, koska en itse sitä osaa tulkita. Hänen mukaansa vauva saattaisi olla poikittain. Sf-mitta on ollut koko ajan yläkäyrällä ja viimeksi aavistuksen verran ylikin ja nyt se oli alle. Vaikuttaakohan vauvelin asento nyt tähän, vai mikähän on homman nimi. Sain sokerimittarin ja pitää mittailla nyt parina päivänä sokereita, koska mulla ne siis ovat aina olleet alhaiset. Viime aikoina olen ollut vieläkin väsyneempi ja nyt Hb olikin 110. Aloitan tällä viikolla rautakuurin. Saa nyt sitten nähdä miten perusummetus tulee siihen sitten reagoimaan. Kilpirauhasarvoni olivat myös hieman huonontuneet (minulla on ollut keväästä lähtien koelääkitys vajaatoimintaan). Ilmankos olen ollut viime viikkoina hieman huonossa kunnossa kaikin puolin. Synnytysvalmennusta on tarjolla joulukuussa ja nyt pitää varata aikaa synnärille tutustumiseen. Lopuksi näytin kovaa nilkkaturvotusta, jota ollut viimeisen viikon ajan.

Eli tällaisia uutisia tänään. Jotenkin odotin vähän positiivisempaa keikkaa neuvolaan, mutta eipä kai tässä sen kummempaa hätää ole.

Väsyttää vaan ja mieskin lähtee pienelle matkalle tällä viikolla. Onneksi äitini tulee seurakseni ensi viikolla.

Hyvää vointia kaikille tammimasuille :heart:

29 + 4
 
Jee, marraskuu! :) Kiitos uudesta pinosta MLM

Ninnatar, näin ekakertalaisena en osaa sanoa mitään tuohon vauvan asennon ja sf-mitan yhteyteen, mutta tänään juuri mietein että pitääpä kysellä jos täällä joku tietää jotain asiasta.
Nimittäin siis meikäläisen pötsi oli kadonnut eilen aamusella. Ei siis ihan täysin kadonnut, mutta selkeästi pienempi kuin mitä se on nyt pari viikkoa ollut! Lauantaina parasiitti ahersi kovasti ja piti kauheaa jytää koko päivän. Sitten eilen oli maha kadonnut ja vauva oli kumman hiljaa koko päivän. Tänään on myös vähän hiljaisempi päivä, mutta pientä jyskettä tulee aina välillä. Erona se, että nyt noita potkuja tuntuu kyljessä ja muutama tuntunut ihan ylävatsalla. Ja tähän saakka kaikki potkut on tuntuneet tuolla alavatsalla tai miellyttävinä iskuina tuolla virtsarakko-peräsuoli sektorilla. Että mahtaakohan meitin parasiitti kölliä nyt kyljellään..

Onko kellään esiintynyt käsien puutumista? Hetkellistä ja äkillistä puutumista tulee aina välillä, ei mitään täysin lamauttavaa, mutta ihan kuin menisi maitohapoille tms eikä jaksa mitään tehdä. Kai tämäkin johtuu siitä että alkaa tuo vatsa-aortta olla ahtaalla.

Iskiaksen kanssa on ollut ihan täyttä tuskaa koko päivän, toinen jalka meinaa mennä alta aina välillä ja kipu on hetkittäin ihan järkyttävä. Jos vaan liikkeelle pääsee niin kyllä se siitä helpottaa, mutta tosiaan ensin tarvii päästä liikkeelle. Onneksi on ollut vapaa päivä, katsotaan miten huomenna sujuu töissä.
Tähän saakka on mennyt niin hyvin eikä oikein mitään vaivoja ole ollut, ei tarvisi nytkään tulla!
 
Puzzle82 Mullakin saattaa mennä vasen käsi hetkellisesti ihan kuin maitohapoille kun on esim. kumartunut.

Mullakin on sellaista, että vauva saattaa olla riehakas joku päivä (ei tosin koskaan koko päivää, lähinnä hetkittäin) ja sitten olla vaikka kolme päivää aika matalalla profiililla kuitenkin aika ajoin itsestään ilmoittaen.

Terkka muuten kommentoi, että koska mulla on ollut sellaista punkero-oloa nyt parin viikon ajan, että vauvan pitkuttaisasento voisi olla siihen syynä. Itselle tuli äsken mieleen, että koska mulla on ollut myös parin viikon ajan ajoittain pahoinvointia, niin jospa sekin johtuisi tuosta erikoisesta asennosta. Tätä viime aikojen pahaa nilkkaturvotusta en kyllä sitten osaa lokeroida, että miksi se on tullut. Painoa on tullut kaikkiaan yht. n. 8 kg. Sanoinkin terkalle, että mua jaksaa aina joka kerta hämmästyttää, että paino vaan nousee, vaikka en ole lisännyt mun terveelliseen ruokavalioon mitään uutta. Hän sanoi, että myös tuo turvotus tuo aika paljon painoa.
 
Viimeksi muokattu:
Huuuiii nytkö sitä ollaan jo marraskuussa, enää pari kuukautta, jos sitäkään. :) Anoppi on jo meidät kahdessa osassa jouluruualle kutsunut. Voi kyllä olla, että ollaan vielä laskettuna päivänäkin yhdessä kasassa. Ite menin 13päivää yli, ja synnyin 4,2kg. Toivon vaa, ettei poika ole yhtä iso ku äitinsä. :D

Puzzle82 Mulla on myös ollu käsien puutumista, varsinkin pitkillä automatkoilla. Ikeaan ku mentiin 300km suuntaansa, oli sormet ku nakkimakkarat. Onneks jalat eivät oo vielä osoittaneet turvotuksen merkkejä.

Eilen huomasin ensimmäiset raskausarvet navan ympärillä, kyljethän mulla repes jo heti alkuun. Mä niin halkean tästä onnesta.. :) :heart:

Tiikerinlilja. + poika 30+3
 
Huijui, jännitys senkun lisääntyy! Aika hurjaa, että nyt on jo marraskuu!

Tänne ei kuulu sen kummempia kuin supisteluita ja jäätäviä liitoskipuja! Sairaslomalle olen joutunut äippäloman alkuun saakka. Viikon verran meni hyväksyessä tämä asia, mutta nyt jo paremmilla mielin. Tärkeintä on, että minä ja vauva voidaan hyvin ja saan kerättyä voimia tulevaan koitokseen.

Kovasti oon koittanut tehdä vauvalle kaikenlaista. Hankintoja on vielä isompia tekemättä turvakaukalo + travellersysteemi sekä hoitotaso/pöytä/tms. Muuten kaikki alkaa olla ihan ok kunnossa tulokasta varten. Joulua ollaan mietitty, että juhlitaanko vaiko eikö. Nyt kun supisteluita on tullut jo niin tiuhaan niin en jaksa uskoa, että päästään sinne tammikuun puolelle, mikä oli alkuperäinen la. Tai voihan se olla, että repii vaan nyt ja kun pitäis alkaa tositoimiin niin meneekin yli ;)
 
Tänään oli ylimääräinen käynti nlalääkärille kun viime kerralla kävi ilmi että kohdunsuu on pehmennyt. Lääkärin mukaan kohdusnsuu on pehmennyt lisää ja synnytyskanava lyhentynyt 3cm -> 2cm. Paikkojen kypsyminen hyvissä ajoin ei niinkään ole epätavallista uudelleensynnyttäjällä mutta lääkärin mukaan ei ihan vielä tarvitsisi kanavan lähteä lyhentymään noin (1cm kahdessa viikossa) kun on jo yksi ennenaikainen synnytys takana. Ultraan tulee lähipäivinä aika postissa jotta saadaan tarkempi mitta kohdunkaulasta. Huomenna täytyisi viedä 2 pissanäytettä labraan. Varmistetaan ettei takana ole mikään bakteeri. Sf-mitta oli 31cm eli yläkäyrän yläpuolella edelleen mennään. Vauvelin syke oli 140.

Rauhallisesti täytyy vaan yrittää ottaa (ainakin ultraan asti). Tosin todella herkästi tulee supistuksia joten ihmettelen jos tässä tammikuulle päästään :D

Sannuli 28+5
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää marraskuuta kaikille ja MLM:lle suurkiitos jälleen uudesta pinosta! :flower:
Jokohan me tässä kuussa saamme ensimmäisen masukin maailmaan? =)

Vauvan asennosta osaan sanoa sen verran, että mulla on aina ollut maha korkeammalla kun vauva on perätilassa verrattuna siihen, jos on pää alaspäin.
Ja sen olen minäkin ymmärtänyt, ettei sf-mitta kerro yhtään mitään vauvan koosta. Tärkeämpi indikaattori se on sille, että vauva kasvaa.

Täällä alkaa vauvan myllääminen tehdä jo todella kipeää ajoittain. Käsittääkseni pikkuinen on nyt ollut hetken aikaa pää alaspäin, mutta välillä ilmeisesti punkeaa vähän poikittain ja se SATTUU! |O Huomattavasti rauhallisemmaksi on kuitenkin liikkuminen muuttunut, ilmeisesti tila alkaa huveta pahimmilta riehumisilta.

Pikkuhiljaa olen hoitanut loputkin hankinnat ja valmistelut vauvaa varten. Vaatteet on nyt pestynä lipaston laatikossa, villavermeet on neulottu, lämpöpussi vaunuihin hommattu, tänään tilasin kestoliivinsuojuksia... Jossain vaiheessa vielä se vaippapaketti valmiiksi tuonne kaappiin niin me ollaan valmiita. =)


NS 30+4
 
Marraskuuta kaikille :)

Käsien puutumisesta on ollut puhetta. Täältä löytyy sitäkin. Olen kyllä pistänyt sen selän hermopinteen piikkiin.

Nukkumisesta meillä ei nukuta :( Itsellä ajoittaisia unettomia aikoja, mutta pääasiassa nukkuisin hyvin kipulääkkeen kanssa, mitä nyt vessassa täytyy rampata n. 3 kertaa yössä, mutta lapset ei nuku ja sitä kautta en minä eikä mieskään. Noin 3 tunnin yöunilla menty kolme viikkoa :mad:
Kuopusta nukutetaan 2-3 h. Kun kuopus nukahtaa niin on yleensä rauhallista 1-2 tuntia (tämä on yleensä vrk ainut oma aikani josta ainakin tuntia täytyy käyttää lukemiseen tai telkkarin katsomiseen). Sitten herää esikoinen itkemään. Huutaa hysteerisesti 15-30 min ja rauhottuu ainoastaan viereeni. Tänä aikana kuopus herää. Hänen nukuttamiseensa menee n. kolme tuntia. Usein jo ennen kuin kuopus nukahtaa herää esikoinen taas itkemään. Tätä jatkuu koko yö :kieh:
Toinen meistä vanhemmista hoitaa esikoista ja toinen kuopusta... Onko kellään vinkkejä tilanteen ratkaisemiseen. Pojat siis 1,5 v ja 2,5 v.

Nyt äitini on ollut kotona ja viimeisen viikon jompi kumpi pojista on ollut hänellä melkein joka yö että edes toinen lapsista ja toinen, minä tai mies, on saanut nukuttua. Se lysti on nyt käytetty ja ollaan taas "omillamme". Hassua kyllä pojat nukkuu mummolassa loistavasti :O

Hankinnoista mulle on iskenyt nettikirppishimo. Olen oskeskellut tuhottoman määrän vauvan vaatteita aina 80 cm asti. Tänään hain taas pahvilaatikollisen vaatteita ja kantoliinan. Liina oli kyllä hyvä löytö. Mam eco art flower liina ja kuin uusi. Maksoin siitä 30 e :)
Nyt on pakko panna stoppi ostoksille kun rahat on loppu :(.

Ennen aikainen synnytys on alkanut mietityttää vaikkei mitään oireita ole. Joka päivästä olen onnellinen jonka pikkuinen vielä viihtyy masussa :heart:

Bassets 28+6 (ehkä...)
 
Heips!

Nyt jotain merkkiä,taas menny pitkä aika...

Mua on kans supistellu ja pari päivää olo ollu jotenki tosi tuskanen ja outo.Mahahan mulla on tosi alhaalla,tänäänki tosi kipeesti aamupäivällä supisteli/repi mut emmä tiedä..kai tää on vielä normaalia..en tiiä,täytyy kyllä perjantaina neuvolassa mainita josko pitäs tarkistaa mikä tilanne sit todellisuudessa on.

Hankintoja:Mä olen kans löytäny ihan mahottoman määrän tosi hyviä vauvan vaatteita kirppikseltä:)en oo vaan voinu jättää ostamatta..vähän täälläkin pitää toppuutella,mut siis välillä on ollut niin halvalla vaatetta et ois oikeesti voinu jopa maksaa enempiki mut hyvä näin tietenki:D!!

Jaa mutta nyt esikoinen tuli niin mä häippäsen käyttään koiran pikaisesti.

Voikaahan hyvin=)!!

hemuliina ja ihanuus 29+6:heart:
 
Sannuli88 huih, tuleekohan sieltä ensimmäinen tammikuinen ulos? toivottavasti ei nyt vielä kuitenkaan! oonko väärin lueskellut, että tämä kuitenkin olisi jo pidemmällä kuin edellinen keskonen? Nyt vain yrität pysyä levossa ja ottaa rauhallisesti, että se pieni pysyisi yksiössään ainakin tuonne joulukuulle asti!

Bassets kuulostaapa rankalta! Mulla katkeaa pinna jo YHDESTÄ unettomasta yöstä. Toivottavasti teidän yöt helpottaa ennen vauvan syntymää.

Neljän suora vauvan myllääminen todellakin jo SATTUU! Täällä vauveli taitaa olla pääsääntöisesti poikittain, ainakin nuo potkut tuntuu mahan sivuille. Eilen illalla yhtäkkiä tuli aivan järjetön viiltävä kipu, kun vauva ilmeisesti kätösensä tunki jonnekin tonne alavatsaan, sit kun se liikkui niin tuntui kun olisi puukkoa tungettu kyljestä sisään, helpotti kummasti kun tönin vauvaa niin, että vaihtoi hieman asentoa. Ja tää herkku senkun jatkuu. On se hauska, että ensin odottaa niin vauvan liikkeitä malttamattomana ja sit lopulta ne on välillä jo niin kipeitä, et miettii et sais hetken olla liikkumattakin :D

Mulla on nyt ihan viikon sisällä alkanut tuleen ihan selkeästi enemmän supistuksia ja niissä on enemmän voimaa kuin ennen, siis ihan selkeitä, kivuttomia harkkasuppareita nuo on, mutta voimaa on jo sen verran, että "pysäyttää" eikä enää tarvii miettiä, että supistaako vaiko eikö, on meinaan niin selkeitä nuo.

tatomira 31+2
 
Heipsan kaikille

(.) Nlalääkäri oli sitten tänään. Hassua, mutta hokasin et mullahan on merkitty joka paikkaan LA:ks 21.1. vaikka silloin NT-ultrassa LA:ks tuli 20.1... mulla on siitä ihan kuvakin olemassa, joten hieman ihmettelen moista... No eipä tuolla väliä, pidetään se LA siinä missä on ollutkin. Eli lääkärin mukaan viikot 28+3. Ultrasi aikansa, poitsu RT:ssa, tosi hienot virtaukset jne jne. No sitten tämä setä pamauttaa että lapsi on aivan liian iso. Pitää tutkia RD ja sit lähete äippäpolille, aika tulee postissa. Mitoista vielä, että joka mitta oli reilusti enemmän kuin viikot antaisi myöden, BM 77 ja FM 55, paino 1485g ja vastasi viikkoja 30+5. Jos kasvu jatkuu moisena, on hän LA:na 4,5-5kg. Huoh. :O Kyseli suppareista. Sanoin et jotain pientä, mut ei mitään vakavaa, joten ei tehnyt sisätutkimusta. Kaipa ne ronkkii siellä äippäpolilla sit tonki edestä :LOL:

No asiasta moottorisahaan... KIITOS MLM uudesta pinosta. Ens pinon jälkeen on meidän kuu :cool:

Moottorisahasta hoitopöytään. Mä tein löydön! Eli aikanaan 2005vuonna mun veljentyttärellä oli Ikean Diktad hoitopöytä. Mä olin hieman kade suoraan sanoen. Se oli niin kaunis ja käytännöllinen. Isot hyvät laatikot, hyllyt tason päällä ja vaikka mitä. Ja mikä parasta, taso oli irroitettava joten lipasto oli hoitopöytäkauden jälkeen erittäin kaunis jokapaikan kalusteena.
Facen kirppikseltä eilen mun naapuri bongas ja niinhän mie kävin sen eilen noutamassa. Siis tätä sarjaa ei oo enää aikoihin Ikeassa ollunna. Nyt mulla on HIANO hoitopöytä. Ei se uus oo, käytönjälkiä löytyy ja kiskot pitää vielä vaihtaa, mutta Hiano se on ja kätsä.

By the way. Fucking nice. Heräsin aamulla viideltä kamaliin vatsaväänteisiin. Kummasti muistin taas millaista se synnytys sit on. Kurantaminen sai aikaan kyllä niin paskamaisia supistuksia, et huh-huijaa. Istuin viidestä kasiin pöntöllä. Ja Pukamat Kiittää :kiss: Nyt on ihan jees olo jo jollei väsymystä lasketa. Ihan ku peti kutsuis :)

Palataan astialle Ihanaiset

Pukamalilla ja öttiäinen 28+4
 
Pikainen kommentointi näin alkuun...

Kiitos uudesta pinosta! aika tosiaanki menee hirveää vauhtia eteenpäin! Marraskuu ollu penskasta asti itelle tärkeä ku itellä synttärit loppukuusta (vaikka nykyää en ees taho muistaa paljon täytän) :) nyt vaan lumen tuloa oottelen, tykkään niin kovasti alkutalvesta ja ennen kaikkea siitä ensilumesta! :)

Maijuli84 kyseli lämpöpussin tarpeellisuudesta niin minun kokemukseni on että hyvin pärjää äitiyspakkauksen makuupussillakin jos on haalarit siellä alla ja nykyajan vaunuthan on melko suojaiset ettei sinne tuuli pääse. :) meillä ainaki on pärjätty!

Käsien puutumisesta ollu kans puhetta. mulla ei niinkää käjet puudu, mut vasen jalka puutuu aina välillä ihan yhtäkkiä jos istuu jossain kovalla/lattialla, vaikkei jalan päällä varsinaisesti istukaan.. :( mut johtuu varmaan iskiaksesta ku se on vaivannut jo jonku aikaa ja iltaisin kun menee maaten ni alaselkä kipeytyy.. :/

mut palaillaan taas myöhemmin!!

an-ri 27+6
 
Kyllä sitä pärjää ilman lämpöpussiakin mutta on se vaan kauhean kätevä kun ei tartte pukea vaatetta kamalasti päälle kun lämppärissä tarkenee vähemmälläkin. Mutta en usko että minäkään olisin sellaista nyt osannut kaivata, esikoiselle ostin rataskäyttöön että päästiin pakkasella käymään asioilla kun kaksistaan oltiin ja totesin sen kakkosen vauva-aikana aivan loistavaksi keksinnöksi. Samoin kaukalopussista tuli olo että miten olen pärjännyt ilman :D
 
Bassets Mainitsit sanan nettikirppis. Oletko ostellut muualtakin kuin Huutiksesta (tai en siin tiedä, oletko edesostanut Huutiksesta :) ) Itse olen tehnyt aivan loistavia ostoksia Huutisesta. Aivan uutta vaatetta, laputkin vielä kiinni. Täytyy vaan tarkasti tutkia kuntoluokitus. Samoin tilasin nettikirppu paketin. Pitäisi tulla näinä päivinä :) Heillä on vielä tänään tarjous, EI POSTIKULUJA! Eli kaipaisin uusia ostospaikkoja käytetyistä vaatteista netitse :)
 
Viimeksi muokattu:
Ninnatar jos facebookkia käytät niin sieltä löytyy paljon erilaisia lastenvaate/tavara kirppiksiä. Itse kuulun muutamaan joita minulle suositteli isosiskoni, hän on tilannut paljon vaatetta pojilleen ja todennut että ovat pääsääntöisesti todella hyvässä kunnossa. Itsekin tilasin yhden yöpuvun jota ei löydetty muuten kirppiksiltä oikean kokoisena, mies kun rakastui erääseen yöpukuun ja välttämättä halusi sellaisen meidänkin vauvalle.

ON: Jes, viimeinkin edistynyt tekemään asioita. Tänään siivottu miehen kanssa yhdessä vauvan huonetta ja muutenkin katseltu tavaroita paikoilleen ja siivottu. SAin jopa miehen pyykkäämään, mikä on harvinaista. Yleensä se vaan toteaa mulle että pitää pestä pyykkiä. Ei siis viitsi itse laittaa niitä koneeseen ja sieltä sitten kuivumaan, joskus harvoin laittaa ne pyörimään muttei koskaan kuivumaan.

Huomenna Nla-lääkäri joten kirjoittelenpa sitten enemmän
Mimsy & Mini 28 (apua, tää aikahan lentää)
 
Lämpöpussista vielä: Eli meillä on nyt oma lämpöpussi sekä kaukaloon että vaunuihin/rattaisiin. Kaukalon lämpöpussi on ollut jokaisella lapsella käytössä (aiemmat ovat olleet syysvauvoja, joilla siis pussi on ollut koko talven käytössä) ja se on kyllä ollut ihan ehdoton. En sitten tiedä, kuinka pitkäikäinen on tammikuun vauvalla, mutta kyllä aion sitä nytkin käyttää, kun kerran olemassa on.
Toiseksi pussiksi siis vaunuihin/rattaisiin ostin tarjouksesta Eisbärchenin jääkarhupussin. Tämä siitä syystä, etten aio ostaa ollenkaan pientä toppapukua vaan aiotaan pärjätä tuolla pussukalla + villavermeillä, mikäli ulkoilukelejä on. Sama pussi on sen verran reilu, että menee myös seuraavana talvena rattaissa.

Mutta varmasti pärjää ilman pussiakin. Varsinkin jos noudattaa orjallisesti näitä nykyisiä suosituksia, ettei yli 5 asteen pakkasella nukuta lasta ulkona. Itse nuorimmaista nukutin sinne lähemmäs 20 asteen pakkaseen pihalla, kun siellä nukkui niin hyvin. Sellaisissa asteissa piti olla jo toppapuvun ja äitiyspakkauksen makuupussin lisäksi villapeittoa alla ja päällä ja toppiksenkin allakin useampi kerros vaatetta, että pysyi typy lämpimänä...

pukamalilla :)laugh:), aika hurjan kuuloinen painoarvio kyllä la:n tiimoille. :whistle: Toivottavasti nyt kuitenkin oli vaan joku mittavirhe tahi muuta, eikä paljastu rd:tä. Hyvä kuitenkin, että pääsee ä-polille kontrolloitavaksi. =)

Bassets, hirmuisesti voimia huonojen öiden kanssa. :hug: Mä joutuisin varmaan pehmustettuun koppiin, jos meidän yöt olisi tuollaisia. Pinna tuntuu olevan tiukilla jo pelkästään raskaushormoneiden voimasta, saatika jos ei saa nukuttua. :( En minäkään osaa oikein mitään neuvoja antaa, olisko jostain unikoulun tyyppisestä apua? Onko mummolassa rutiinit ennen nukkumaanmenoa tai mahdollisten yöheräämisten yhteydessä jotenkin ratkaisevasti erilaisia, jos siellä nukkuvat paremmin?


NS 30+5
 

Yhteistyössä